PDA

Bekijk Volledige Versie : Religie geen belangrijk motief



Japie
29-01-04, 14:26
Religie geen belangrijk motief

Religieus extremisme is meestal niet de belangrijkste reden voor zelfmoordaanslagen. Dit heeft psycholoog René Diekstra woensdag tijdens een symposium van de Rijksuniversiteit Groningen gezegd.

Mensen plegen de aanslagen uit gevoelens van hopeloosheid. Maar naar de oorzaak wordt vrijwel mooit gekeken, alleen naar de bestrijding.

(Bron: www.NieuwsTV.nl)

Dit wist ik al eerder, maar nu is het tenminste bevestigd door een wetenschapper. De hele situatie in het Midden-Oosten is een politieke kwestie, geen religieuze.

Blade20
29-01-04, 15:10
Tja, dat wist ik allang, religie wordt door het westen zo gedomiseerd en door het MO aangegrepen om te laten zien van: "Kijk eens hoe overtuigd wij ervan zijn dat wij het bij het recht eind hebben en de rest van de wereld het fout heeft." (dat heet arrogantie)

Maar ach, uiteindelijk vervangt het nieuwe het oude toch, hoe zeer je het oude ook probeerd te laten standhouden.

Chaya
29-01-04, 15:41
Het is lang niet altijd uit 'wanhoop'. Als voorbeeld de aanslag kortgeleden bij de grensovergang bij Erez. Deze aanslag was uitgevoerd door een vrouw uit een redelijk welgestelde familie, niet uit wanhoop, maar omdat ze daartoe gedwongen werd door haar man. Ze had overspel gepleegd en was zwanger van haar minnaar, om de familie-eer te redden moest ze deze aanslag plegen. Haar man gaf haar een lift naar de plek des onheils.

Yasmeen
29-01-04, 15:46
Geplaatst door Chaya
Het is lang niet altijd uit 'wanhoop'. Als voorbeeld de aanslag kortgeleden bij de grensovergang bij Erez. Deze aanslag was uitgevoerd door een vrouw uit een redelijk welgestelde familie, niet uit wanhoop, maar omdat ze daartoe gedwongen werd door haar man. Ze had overspel gepleegd en was zwanger van haar minnaar, om de familie-eer te redden moest ze deze aanslag plegen. Haar man gaf haar een lift naar de plek des onheils.

Hoe kun je in deze situatie geen wanhoop constateren?

Vrouw pleegt overspel, echtgenoot komt erachter, stelt haar voor de keus: ik dood jou, of jij doodt jezelf....

???? Geen wanhoop ???

Alles bij elkaar: zieke mensen :moe:

Chaya
29-01-04, 15:53
Geplaatst door Yasmeen
Hoe kun je in deze situatie geen wanhoop constateren?

Vrouw pleegt overspel, echtgenoot komt erachter, stelt haar voor de keus: ik dood jou, of jij doodt jezelf....

???? Geen wanhoop ???

Alles bij elkaar: zieke mensen :moe:

Je hebt gelijk! Maar niet de soort wanhoop waar 'men' op doelt, waar 'men' van aanneemt dat het de oorzaak is.

Al Sawt
29-01-04, 16:12
Geplaatst door Chaya
Het is lang niet altijd uit 'wanhoop'. Als voorbeeld de aanslag kortgeleden bij de grensovergang bij Erez. Deze aanslag was uitgevoerd door een vrouw uit een redelijk welgestelde familie, niet uit wanhoop, maar omdat ze daartoe gedwongen werd door haar man. Ze had overspel gepleegd en was zwanger van haar minnaar, om de familie-eer te redden moest ze deze aanslag plegen. Haar man gaf haar een lift naar de plek des onheils. Ik geloof er niets van!

Alsof de Hamas tekort zou hebben aan potentiele kandidaten, om een overspelige vrouw in te zetten.

Puur desinformatie en propaganda.

Chaya
29-01-04, 18:15
Geplaatst door Al Sawt
Ik geloof er niets van!

Alsof de Hamas tekort zou hebben aan potentiele kandidaten, om een overspelige vrouw in te zetten.

Puur desinformatie en propaganda.

Had niet anders van je verwacht, het past niet in je straatje, dus geloof je het niet. Kom met wat beters.

Rob1954
29-01-04, 18:43
Geplaatst door Blade20
Tja, dat wist ik allang, religie wordt door het westen zo gedomiseerd en door het MO aangegrepen om te laten zien van: "Kijk eens hoe overtuigd wij ervan zijn dat wij het bij het recht eind hebben en de rest van de wereld het fout heeft." (dat heet arrogantie)

Maar ach, uiteindelijk vervangt het nieuwe het oude toch, hoe zeer je het oude ook probeerd te laten standhouden.


Beste Blade20,

De aangrijping van welke geloofsovertuiging dan ook, om je eigen bewijsvoering binnen welke voorhanden bevolkinggroep dan ook, als enig juiste te willen kracht bijzetten, is gedoemd tot mislukken.

Een ieder, die welke geloofsovertuiging dan ook zal willen beleiden, zal zich dienen te realiseren, dat het niet enkel z'n eigen geloofsovertuiging is, welke vele waarheden bezit.

groetende,
Rob