PDA

Bekijk Volledige Versie : CDA wil af van dubbele nationaliteit



ZbaqZbaq
29-01-04, 19:21
CDA wil af van dubbele nationaliteit
Bron: Telegraaf (restricted editie)


Het CDA wil de mogelijkheid om de dubbele nationaliteit te behouden, zodra iemand het Nederlanderschap verkrijgt, totaal afschaffen. Volgens de christen democraten belemmert het aanhouden van twee paspoorten de integratie van allochtonen. CDA-Kamerlid Mirjam Sterk: ''Je bent dan niet echt helemaal Nederlander, omdat je ook over een andere nationaliteit beschikt. Bovendien wordt er te vaak misbruik gemaakt van de dubbele nationaliteit.''

Het CDA pleitte al eerder voor het afschaffen van de dubbele nationaliteit voor de derde generatie allochtonen, maar wil nu nog een stap verder gaan. Voor het eerste plan is al een meerderheid in de Tweede Kamer; VVD en de LPF hebben hun steun al toegezegd.

Volgens Sterk bedraagt het aantal nieuwe Nederlanders dat ook nog in het bezit is van het oude paspoort 65%. Een aantal jaren geleden ingevoerde nieuwe wet op het Nederlanderschap, was juist bedoeld dat aantal te verminderen. Maar volgens het CDA is dat dus duidelijk niet gelukt. Reden daarvan is dat er veel te veel uitzonderingen zijn waarom iemand toch zijn tweede nationaliteit mag behouden; het CDA wil van die uitzonderingen af.

Waterval
29-01-04, 19:33
Bovendien wordt er te vaak misbruik gemaakt van de dubbele nationaliteit.''


In wat voor zin? Ik dicht mijn Marokkaanse paspoort dezelfde rol toe die H.M Beatrix heeft.. Enkel een symbolische..

Wat kun je nog meer met zo een Marokkaans paspoort? En is "Je Nederlander voelen, niet veel meer afhankelijk van hoe de omgeving naar je kijkt i.p.v. hoe jij jezelf ziet of wilt zien?

theemuts
29-01-04, 19:37
lijkt mij niets fouts aan dat voornemen.

ZbaqZbaq
29-01-04, 19:41
dat vroeg ik me nou ook af....welk misbruik ?

nl-x
29-01-04, 19:51
Als enkel de Nederlandse Paspoort er voor moet zorgen dat men integreert... Hoeven mensen die geen Nederlandse Paspoort mogen krijgen, zich niet inburgeren?

sadeeQ
29-01-04, 19:56
Geplaatst door ZbaqZbaq
CDA wil af van dubbele nationaliteit
Bron: Telegraaf (restricted editie)


Het CDA wil de mogelijkheid om de dubbele nationaliteit te behouden, zodra iemand het Nederlanderschap verkrijgt, totaal afschaffen. Volgens de christen democraten belemmert het aanhouden van twee paspoorten de integratie van allochtonen. CDA-Kamerlid Mirjam Sterk: ''Je bent dan niet echt helemaal Nederlander, omdat je ook over een andere nationaliteit beschikt. Bovendien wordt er te vaak misbruik gemaakt van de dubbele nationaliteit.''

Het CDA pleitte al eerder voor het afschaffen van de dubbele nationaliteit voor de derde generatie allochtonen, maar wil nu nog een stap verder gaan. Voor het eerste plan is al een meerderheid in de Tweede Kamer; VVD en de LPF hebben hun steun al toegezegd.

Volgens Sterk bedraagt het aantal nieuwe Nederlanders dat ook nog in het bezit is van het oude paspoort 65%. Een aantal jaren geleden ingevoerde nieuwe wet op het Nederlanderschap, was juist bedoeld dat aantal te verminderen. Maar volgens het CDA is dat dus duidelijk niet gelukt. Reden daarvan is dat er veel te veel uitzonderingen zijn waarom iemand toch zijn tweede nationaliteit mag behouden; het CDA wil van die uitzonderingen af.

:engel: zooitje debiele kaasvreters die cda lummels

hoe moet die idioot nou controleren of je een maroc pas hebt of niet ?

Waterval
29-01-04, 19:59
Geplaatst door theemuts
lijkt mij niets fouts aan dat voornemen.

Kun jij mij dan even snel uitleggen op welke manier ik misbruik kan maken van mijn Marokkaanse paspoort en hoe het inleveren van mijn Marokkaanse paspoort mijn integratie proces ( het is eigenlijk ONS integratie proces, want het is nog steeds iets wederzijds) kan bevorderen...?

Goodnight
29-01-04, 20:14
Geplaatst door Waterval
Kun jij mij dan even snel uitleggen op welke manier ik misbruik kan maken van mijn Marokkaanse paspoort en hoe het inleveren van mijn Marokkaanse paspoort mijn integratie proces ( het is eigenlijk ONS integratie proces, want het is nog steeds iets wederzijds) kan bevorderen...?

Nou het is namelijk niet eerlijk dat jij wel lekker twee paspoorten kan laten zien bij de douane en anderen niet.

En zodra je dat paspoort niet meer hebt ( Marokkaanse wel te verstaan) wordt je een volwaardige geintegreerde Nederlander die het Wilhlhelmus van A tot Z kan opdreunen.

Blade20
29-01-04, 20:54
Ik zat er over te denken om dit bericht te possten, maar heb het niet gedaan omdat ik een week eerder al een zelfde soort bericht (met duim omhoog) heb gepost. Toen werd er overigens wel redelijk positief op gereageerd.

En ik, ik ben het met ze eens; Je bent Nederlander of niet, geen Nederlander en nogeenandernationaliteitlander.

Ik verwacht dat het over een maand of vier vijf is doorgevoerd.

Blade20
29-01-04, 20:56
Hier hetzelfde bericht als ZbaqZbaq, maar dan als bron Fok! (http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37845)

lamaar, ze zijn precies hetzelfde. :)

Waterval
29-01-04, 20:57
Geplaatst door Blade20
Ik zat er over te denken om dit bericht te possten, maar heb het niet gedaan omdat ik een week eerder al een zelfde soort bericht (met duim omhoog) heb gepost. Toen werd er overigens wel redelijk positief op gereageerd.

En ik, ik ben het met ze eens; Je bent Nederlander of niet, geen Nederlander en nogeenandernationaliteitlander.

Ik verwacht dat het over een maand of vier vijf is doorgevoerd.


In jouw geval was het meer ben je nou dom of niet...

Blade20
29-01-04, 20:59
Geplaatst door Waterval
In jouw geval was het meer ben je nou dom of niet...

toelichting graag.....

Waterval
29-01-04, 21:02
Geplaatst door Blade20
toelichting graag.....


Ik wacht nog steeds op de toelichting/ argumentatie bij het zogenaamde feit dat 1 nationaliteit zal bijdragen aan de integratie en het vermeende feit dat er misbruik wordt gemaakt door hen die een dubbele nationaliteit bezitten.

Qwertyno
29-01-04, 21:14
Wat is integratie?
Hoe belemmerd een dubbele nationaliteit de integratie?
Heeft een marokkaan in de VS een dubbele nationaliteit?

Blade20
29-01-04, 21:43
Geplaatst door Waterval
Ik wacht nog steeds op de toelichting/ argumentatie bij het zogenaamde feit dat 1 nationaliteit zal bijdragen aan de integratie en het vermeende feit dat er misbruik wordt gemaakt door hen die een dubbele nationaliteit bezitten.

ow, in dat geval heb je het dus schijnbaar tegen iemand anders. Ik heb alleen gezegd dat ik voor de afschaf van dubbele nationaliteit ben, ik heb niet gezegd wat mijn redenen zijn.

Tegen wie heb je het dan eigenlijk?

Waterval
29-01-04, 21:45
Geplaatst door Blade20
ow, in dat geval heb je het dus schijnbaar tegen iemand anders. Ik heb alleen gezegd dat ik voor de afschaf van dubbele nationaliteit ben, ik heb niet gezegd wat mijn redenen zijn.

Tegen wie heb je het dan eigenlijk?


Op zich ben ik ook heel erg benieuwd naar jouw redenen..

Blade20
29-01-04, 22:17
Geplaatst door Waterval
Op zich ben ik ook heel erg benieuwd naar jouw redenen..

Mijn redenen zijn niet van jouw belang.

Noor-fatima
30-01-04, 08:00
Ik ben ook heel benieuwd naar hoe 2 nationaliteiten de integratie benadelen, ik kan er namelijk geen 1 bedenken...

Ze zullen werkelijk alles proberen he? het is echt niet te geloven wat komt hierna?????????????? ik kan zo wel een aantal dingen bedenken hoor maar ach wat het ook zal zijn..............


!!!!!!!!!!!!!!!!!! It's NOT GONNA HAPPEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NIS
30-01-04, 08:21
Wat zijn die mensen in Den Haag toch zielig. Eerst keuren ze het onderzoek "bruggen bouwen" af. Nu komen ze met hun oude voorstel om dubbele nationaliteit af te schaffen. Las vandaag, dat ze tegen toetreding van Turkije zijn. Hmmm.. klinkt allemaal heel erg rechts en bijna discriminatie van Moslims..

Even een geheugensteuntje voor alle mensen, die tegen dubbele nationaliteit zijn. In Duitsland had men namelijk hetzelfde ingevoerd, maar het werkte niet. Wil je deze wet invoeren, dan moet je met Marokko overleggen. Aangezien Marokko haar burgers voor altijd als Marokkaan blijft zien, gaat dat overleg op niks uitlopen.

In Duitsland hebben menig Marokkaanen zich geneutraliseerd. Bij het neutraliseren moesten deze Marokkaanen hun paspoort inleveren. De Duitse overheid stuurde deze ingeleverde paspoorten terug naar de consultaats. Zodra de consulaats de paspoorten binnen kregen, stuurden ze onmiddelijk een oproep naar de geneutraliseerden om hun paspoort op te komen halen.

Het haalt dus niks uit! CDA, VVD en weet ik allemaal wie daarso hebben helemaal geen verstand van politiek. Het is een wedloop om wie het meest anti allochtoon kan zijn. Daar denkt men stemmen mee te winnen. :vingers: Integratie kan hun geen reet schelen. Denk je, dat ze wakker liggen van de allochtonen. Het is allemaal politiek.. dus allemaal leugens en vieze spelletjes. Integratie doe je samen en vooral de allochtonen bij de discussie betrekken. Zodra het hun en wij is (zoals nu), zal het probleem (welk probleem?) altijd blijven bestaan. Ik denk dat ik maar in de 2e kamer een keer een lezing aan die domme ministers ga geven.:D

Eelke
30-01-04, 09:34
Het is duidelijk dat als je eenmaal marokkaans paspoort je hebt je hem niet meer kwijtraakt. Maar de vraag of je je kinderen ook een marokkaans paspoort gaat geven en je kleinkinderen, etc, etc, etc. De vraag is dan hoelang het duurt voordat je je nederlander voelt en niet meer marokkaan.

Persoonlijk ben ik voor duidelijkheid. Gewoon kiezen wat je wilt en het daarbij laten.

Groet, groet Eelke

Noor-fatima
30-01-04, 09:41
Ik snap jou niet zo EELKE waarom zou ik me geen marokkaanse moeten voelen ik ben toch een marokkaanse ik kan dan wel hier geboren en getogen zijn maar mijn ouders zijn marokkaans en ik zal me altijd een marokkaanse voelen je doet nou alsof het een taboe is om een marokkaan te zijn ik kan een nederlandse nationaliteit hebben maar me marokkaans voelen ik snap het echt niet meer en als ik kinderen krijg zullen dat ook marokkanen zijn en mijn kleinkinderen ook enz. enz. en ik zal er zelf alles aandoen omdat zo te houden.... het is altijd wat he??????????/

~Panthera~
30-01-04, 09:44
Ik heb 3 paspoorten. Now what ? :moe:

jaja
30-01-04, 09:49
Geplaatst door Noor-fatima
Ik snap jou niet zo EELKE waarom zou ik me geen marokkaanse moeten voelen ik ben toch een marokkaanse ik kan dan wel hier geboren en getogen zijn maar mijn ouders zijn marokkaans en ik zal me altijd een marokkaanse voelen je doet nou alsof het een taboe is om een marokkaan te zijn ik kan een nederlandse nationaliteit hebben maar me marokkaans voelen ik snap het echt niet meer en als ik kinderen krijg zullen dat ook marokkanen zijn en mijn kleinkinderen ook enz. enz. en ik zal er zelf alles aandoen omdat zo te houden.... het is altijd wat he??????????/ als je in een ander land geboren bent en van plan bent je leven in dat land te leven, dan is het op den duur verstandig om dat land als je moederland te gaan zien. Het is iets wat je bij elke groep immigranten waar dan ook ziet ...

Goodnight
30-01-04, 09:54
Eureka!!
Nu weet ik waarom ze voor afschaffing zijn:

Ze willen terorrisme tegen gaan...het is allemaal in het teken van War Against Terorrism...

Ik heb alleen mijn marokkaansje pasje...was altijd al prinipieel tegen een Nederlandse omdat ik al een voorgevoel had.

Ik ben geintegreerd en heb geen enkel stom papiertje nodig waarop staat dat ik Nederlandse ben.

Ze hebben gewoon niets te doen daar in Den Haag....beetje belastingcenten verspillen ( zie je wel...echt wel dat ik geintegreerd ben)

Noor-fatima
30-01-04, 09:56
NORMEN EN WAARDEN DOET DAT EEN BELLETJE RINKELEN???????????

Waar het op neer komt we moeten onze indentiteit verliezen om een nederlander te zijn.

Noor-fatima
30-01-04, 10:07
als je in een ander land geboren bent en van plan bent je leven in dat land te leven, dan is het op den duur verstandig om dat land als je moederland te gaan zien. Het is iets wat je bij elke groep immigranten waar dan ook ziet...

Waarom zou ik mijn moederland is marokko mijn vaderland is marokko dat zijn mij roots, ik snap het echt niet meer het komt er echt gewoon op neer dat jullie iemands indentiteit af willen pakken ten koste van alles... je kunt toch niet verwachten dat iemand zijn afkomst verloochent want daar komt het op neer.. mijn roots maken mij tot wie ik ben ongeacht waar ik geboren ben.

ieder mens is een individu met een eigen indentiteit en wat jullie nou willen is dat ik die ontken wat ben ik dan niks meer want dan ben ik noch een marokkaan noch een nederlander mag ik je eraan herinneren ik blijf zwart haar houden ik draag nog steeds een hoofdoek oh nee want die zullen dan ook verboden zijn..

Weet je waar dit op lijkt ****** die doodde alles en iedereen maar alleen de lange blondharige met blauwe ogen mochten leven dus zeg me vertel me aub een goede reden WAAROM

Noor-fatima
30-01-04, 10:10
Met de sterretjes wordt bedoelt de man die de volkswagen heeft uitgevonden voor de geen die het nog niet wist

Maslov
30-01-04, 11:07
Aangezien Marokko haar burgers voor altijd als Marokkaan blijft zien, gaat dat overleg op niks uitlopen.

Reken maar dat Marokko onder druk staat van de west Europese landen. En reken maar dat dit voorstel er door komt.

Waterval
30-01-04, 11:10
Geplaatst door Blade20
Mijn redenen zijn niet van jouw belang.


:argwaan:

taouanza
30-01-04, 11:12
Geplaatst door Maslov
Reken maar dat Marokko onder druk staat van de west Europese landen. En reken maar dat dit voorstel er door komt.


En wat voor wereldschokkends gaat dan gebeuren?:moe:

Noor-fatima
30-01-04, 11:25
Ja dat vraag ik me ook af?????? wat gaat er dan gebeuren z'n papiertje zegt niks dan nemen ze die in wat dan ben ik dan minder MAROKKAAN

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor rrrrrrrrrrrrrrrrr :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wohaa: :wohaa: :lol: :lol: :lol: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :lol: :lol: :wohaa: :wohaa: :lol: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wohaa: :wohaa: :wohaa:

Mark
30-01-04, 11:25
Geplaatst door Noor-fatima
Met de sterretjes wordt bedoelt de man die de volkswagen heeft uitgevonden voor de geen die het nog niet wist

Ferdinand Porsche? :rolleyes:

Mark
30-01-04, 11:26
Geplaatst door Noor-fatima
Weet je waar dit op lijkt ****** die doodde alles en iedereen maar alleen de lange blondharige met blauwe ogen mochten leven dus zeg me vertel me aub een goede reden WAAROM

Ja, het is hier net Auswitsch :slapen:

Ok, fine je bent Marokkaan en geen Nederlander we snappen het nu wel

Noor-fatima
30-01-04, 11:27
DO YOU KNOW WHAT YOU CAN DO... ALL OFF YOU EATH YOUR HART OUT!!!!! WHERE HERE AND WHERE STAING HERE AND WHE AIN'T GONNA GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.....

Mark
30-01-04, 11:31
Geplaatst door Noor-fatima
DO YOU KNOW WHAT YOU CAN DO... ALL OFF YOU EATH YOUR HART OUT!!!!! WHERE HERE AND WHERE STAING HERE AND WHE AIN'T GONNA GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.....

Mooi gezegd :)

jaja
30-01-04, 11:34
Geplaatst door Noor-fatima

[B]als je in een ander land geboren bent en van plan bent je leven in dat land te leven, dan is het op den duur verstandig om dat land als je moederland te gaan zien. Het is iets wat je bij elke groep immigranten waar dan ook ziet...

Waarom zou ik mijn moederland is marokko mijn vaderland is marokko dat zijn mij roots, ik snap het echt niet meer het komt er echt gewoon op neer dat jullie iemands indentiteit af willen pakken ten koste van alles... je kunt toch niet verwachten dat iemand zijn afkomst verloochent want daar komt het op neer.. mijn roots maken mij tot wie ik ben ongeacht waar ik geboren ben. best, maar dan moet je je niet verbazen dat je er nooit echt bij hoort. Ga nu eens na hoe immigranten, na 1 of 2 generaties, in de VS, Canada, Marokko etc. zich zelf presenteren ... als inwoners van dat land, niet van het land waar hun voorouders vandaan komen. Die mensen bewaren heel veel van de gebruiken etc. uit het land van hun voorouders, maar ze weten dat ze nu in dat andere land wonen en daar bij horen. (Nog afgezien van het feit dat hun beeld van hun land van hun voorouders meestal niet klopt omdat dat land zich verder ontwikkelt en anderzijds de ideeen van de immigranten ook allengs verschuiven ... nostalgie is nooit "werkelijkheid" geweest). Benadruk je dat je eigenlijk niet tot de bevolking behoort, maar alleen maar als gast een poosje in een ander land verblijft, zal je positie altijd die van een gast blijven.


ieder mens is een individu met een eigen indentiteit en wat jullie nou willen is dat ik die ontken wat ben ik dan niks meer want dan ben ik noch een marokkaan noch een nederlander mag ik je eraan herinneren ik blijf zwart haar houden ik draag nog steeds een hoofdoek oh nee want die zullen dan ook verboden zijn.. nee ... je mag / moet je identiteit behouden .. maar je identiteit is niet het lidmaatschap van de staat marokko, je identiteit is wat je zelf bent, voor je zelf en voor anderen.


Weet je waar dit op lijkt ****** die doodde alles en iedereen maar alleen de lange blondharige met blauwe ogen mochten leven dus zeg me vertel me aub een goede reden WAAROM ... en dit is onzinnige retoriek ... of je hebt geen idee wat die meneer allemaal heeft gedaan ... en wat daar aan vooraf ging ...

Eelke
30-01-04, 11:38
Jaja was sneller...

Groet, groet Eelke

Maslov
30-01-04, 11:39
En wat voor wereldschokkends gaat dan gebeuren?

Niets wereldschokkends, alleen krijgt elke Nederlander met twee paspoorten, en twee nationaliteiten de keus, welke hij wil houden. Hij/zij mag maar één houden, met alle kleine consequenties van dien.

Noor-fatima
30-01-04, 11:39
Noor-fatima DO YOU KNOW WHAT YOU CAN DO... ALL OFF YOU EATH YOUR HART OUT!!!!! WHERE HERE AND WHERE STAING HERE AND WHE AIN'T GONNA GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
.....

Noor-fatima
30-01-04, 11:44
Als het aan mij ligt vertrek ik vandaag nog naar maroc maar helaas mag niet van paps alleen weg.... en ik moet nog een klein beetje de nederlanders uitbuiten je weet uitkering aanvragen en ontvangen beetje zwart werk erbij en als mijn hous klaar ik naar mein land gaat ja isch goed he ik trots mijzelf maar jij wilt ik ga noe dan jij koop vliegtiket vor mij en geeft mij ginoeg oprotpremie ik gaat vandag nog wig

zig mar wat wilt jij? koos is jou

Eelke
30-01-04, 11:56
Geplaatst door Noor-fatima
Als het aan mij ligt vertrek ik vandaag nog naar maroc maar helaas mag niet van paps alleen weg.... en ik moet nog een klein beetje de nederlanders uitbuiten je weet uitkering aanvragen en ontvangen beetje zwart werk erbij en als mijn hous klaar ik naar mein land gaat ja isch goed he ik trots mijzelf maar jij wilt ik ga noe dan jij koop vliegtiket vor mij en geeft mij ginoeg oprotpremie ik gaat vandag nog wig

zig mar wat wilt jij? koos is jou

Zeg het maar als ik het fout heb maar dit klinkt als volgt:
Ik ga misbruik maken van alle sociale regeling die we hier hebben en dan verkassen naar Marokko. Daar ga ik dan van al het Nederlandse geld leven zonder ooit nog een bijdrage te leveren aan de nederlandse maatschappij.

Dat is dus weer niet de bedoeling lijkt mij.

Groet, groet Eelke

taouanza
30-01-04, 12:13
Geplaatst door Maslov
Niets wereldschokkends, alleen krijgt elke Nederlander met twee paspoorten, en twee nationaliteiten de keus, welke hij wil houden. Hij/zij mag maar één houden, met alle kleine consequenties van dien.


Welke consequenties?

NIS
30-01-04, 12:39
Geplaatst door Maslov
Reken maar dat Marokko onder druk staat van de west Europese landen. En reken maar dat dit voorstel er door komt.

Jij bent grappig. "Reken maar dat dit voorstel er door komt?" :D Wanneer gaan we wakker worden.. teveel Wodka in je bloed zeker.. just kiddin'

NIS
30-01-04, 12:40
Geplaatst door taouanza
Welke consequenties?

Vroeg ik me ook al af..

Eelke
30-01-04, 12:54
Geplaatst door taouanza
Welke consequenties?

Consequenties met betrekking tot:

- Werkvergunningen
- Sociale uitkeringen
- Dienstplicht
- Visumplicht
- Erfrecht
- Bescherming burgers in het buitenland

Groet, groet Eelke

Goodnight
30-01-04, 13:12
Vraag me af wat voor consequenties er aan verbonden zijn in het geval iemand voor zijn Marokkaanse nationaliteit kiest....

Wat gaan ze doen?
Mij er uit gooien?
Mijn baan afpakken?
Mijn kinderen verplichten om Nederlander te worden of op te rotten?
Op mijn voorhoofd een sticker plakken met de tekst: niet geintegreerd, want geen Nederlands paspoort?

Dit is typsich een geval van mierenneuken....

Op het moment dat ik voor de keus gesteld zou worden om afstand te doen van mijn Marokkaans zijn, de persoon die ik ben gevormd door de cultuur waar ik vandaan kom, of zogenaamd Nederlands te worden...dan is de keus snel gemaakt!

Maar gelukkig hoef ik die keus niet te maken.
Ik ben tevreden met mijn marokkaanse documentje en neem het voor lief dat het altijd een klote gedoe is om het te verlengen bij het consulaat.

Eelke
30-01-04, 13:32
Geplaatst door Goodnight
Vraag me af wat voor consequenties er aan verbonden zijn in het geval iemand voor zijn Marokkaanse nationaliteit kiest....

Wat gaan ze doen?
Mij er uit gooien?
Mijn baan afpakken?
Mijn kinderen verplichten om Nederlander te worden of op te rotten?
Op mijn voorhoofd een sticker plakken met de tekst: niet geintegreerd, want geen Nederlands paspoort?

Dit is typsich een geval van mierenneuken....

Op het moment dat ik voor de keus gesteld zou worden om afstand te doen van mijn Marokkaans zijn, de persoon die ik ben gevormd door de cultuur waar ik vandaan kom, of zogenaamd Nederlands te worden...dan is de keus snel gemaakt!

Maar gelukkig hoef ik die keus niet te maken.
Ik ben tevreden met mijn marokkaanse documentje en neem het voor lief dat het altijd een klote gedoe is om het te verlengen bij het consulaat.

Maar laten we het eens omdraaien: Waarom wil je het paspoort dan zo graag houden. Wat zijn de consequenties als je het kwijtraakt. Dat je marokkaan bent verdwijnt echt niet door zo'n papiertje hoor.

Groet, groet Eelke

Maslov
30-01-04, 13:32
Taouanza meneer EElke antwoorde al voor mij.

En ik drink geen whisky, nauwelijks alcohol trouwens, maar die voorstellen komen wel door de kamer heen. Daar is een meerderheid voor!

taouanza
30-01-04, 13:46
Geplaatst door Eelke
Maar laten we het eens omdraaien: Waarom wil je het paspoort dan zo graag houden. Wat zijn de consequenties als je het kwijtraakt. Dat je marokkaan bent verdwijnt echt niet door zo'n papiertje hoor.

Groet, groet Eelke


Nee he? Dus waarvoor dit gezeur?

taouanza
30-01-04, 13:48
Geplaatst door Eelke
Consequenties met betrekking tot:

- Werkvergunningen
- Sociale uitkeringen
- Dienstplicht
- Visumplicht
- Erfrecht
- Bescherming burgers in het buitenland

Groet, groet Eelke


Bescherming van burgers in het buitenland?!
You must be joking right?:moe:

Goodnight
30-01-04, 13:59
Geplaatst door Eelke
Maar laten we het eens omdraaien: Waarom wil je het paspoort dan zo graag houden. Wat zijn de consequenties als je het kwijtraakt. Dat je marokkaan bent verdwijnt echt niet door zo'n papiertje hoor.

Groet, groet Eelke

voor mij was en is het een principe kwestie.
Ik zie het belang er niet van om het te veranderen.Ik ga toch ook mijn naam niet veranderen omdat die te veel herrinert aan mijn Marokkaanse afkomst?Door mijn naam kan ik dan ook niet integreren zoals zij beweren.
Waarom wil men zo graag dat ik afstand doe van mijn nationaliteit.
Ik heb me aangepast inde zin dat ik prima weet hoe de Nederlandse maatschappij functioneert en weet daar uitstekend mee om te gaan.

Dus dat papiertje zegt niets over een eventuele integratie proces.

Je zegt dat ik marokkaanse ben verdwijnt heus niet door dat papiertje.
Dat is nu de hele essentie waar het omdraait:
We moeten kiezen, hetzij Marokkaans hetzij Nederlands.....dus als ik voor de Nederlandse zou kiezen, dan ben ik dus geintegreerd?...je reinste onzin...en als ik mijn Marokkaanse houd dan ben ik niet voldoende geintegreerd...
Ik weet heus wel dat het een proces wat niet tegen te houden is, maar dan voor onze kleinkinderen....om nu van de eerste drie generatie's zoiets te vragen vind ik buiten alle proportie's....

Een belangrijk detail van het Marokkaans zijn ( en dit is al eerder vernoemd door anderen) is het feit dat je never ever je Marokkaanse nationaliteit weg kan doen.
En als zou blijken dat de Europeesche landen Marokko dwingen om het te veranderen, dan nog zou het merendeel van de marokkanen ( zeker de eerste generatie's) daar niet over peinzen.

Nogmaals als dit een zogenaamde actie is om het integratie te versnellen, dan vind ik het je reinste bullshit en mogen ze daar in Den Haag wel even beter onderzoek moeten doen.
Het is makkelijk over anderen te beslissen van achter je bureau of in een conferentie zaal.

xkarima
30-01-04, 14:12
ze proberen gewoon weer eens moeilijk te doen

~Panthera~
30-01-04, 14:17
Ze vervelen zich behoorlijk in Den Haag voor 7 duizend euro per maand. :moe:
Anders zou je toch denken dat ze wel met belangrijker dingen bezig zouden zijn dan wel of niet 1 paspoort. :moe:

Goodnight
30-01-04, 14:25
Geplaatst door ~Panthera~
Ze vervelen zich behoorlijk in Den Haag voor 7 duizend euro per maand. :moe:
Anders zou je toch denken dat ze wel met belangrijker dingen bezig zouden zijn dan wel of niet 1 paspoort. :moe:

Jij heb er 2 te veel... :duim:

mark61
30-01-04, 15:16
Maar hoe was het eigenlijk in Barcelona?

~Panthera~
30-01-04, 15:17
Geplaatst door Goodnight
Jij heb er 2 te veel... :duim:
-------------

Yep. 1 Nederlands en 2 met een gat erin. :D

Goodnight
30-01-04, 15:17
Geplaatst door mark61
Maar hoe was het eigenlijk in Barcelona?

was te gek zoals usual!!

Puk
30-01-04, 15:24
Geplaatst door Noor-fatima
Met de sterretjes wordt bedoelt de man die de volkswagen heeft uitgevonden voor de geen die het nog niet wist

Porsche!

kspeciaal
30-01-04, 15:25
“Ze wees erop dat de botsing van rechtsstelsels vooral nadelig kan uitpakken voor meisjes. Zij worden bijvoorbeeld als ze in Marokko op vakantie zijn, door hun familie gedwongen daar te blijven terwijl ze dat zelf niet willen. "

Dit is zo typerend voor de huidige manier van politiek bedrijven, ik zou bijna zeggen a la Bush. Eerst je smerige aanval openen en dan later pas argumenten zoeken om het te rechtvaardigen.
De vraag is hier ook of het hier echt alleen om dat papiertje gaat wat heet "paspoort"?
Het feit dat mevr Sterk geen directe link kan aangeven tussen dubbele nationaliteit en integratie verraadt de gedachtegang van het CDA. Haar argumenten zijn het verschil in rechtenstelsel en de nadelen voor de allochtone vrouwen! Heel vervelend! Maar wat heeft het te maken met het feit of iemand zich Nederlander voelt of niet, geïntegreerd of niet? Hoe vaak krijg je te maken als allochtoon met die verschillen tussen rechtenstelsels? Bitter weinig! Ik zie daardoor de link nog niet!
Ik ben ook zeer benieuwd naar de mening van onze vrouwelijke allochtone landgenoten over dat argument van het CDA, dat ze benadeeld worden? We kennen allemaal de meeste verschrikkelijke voorbeelden van misbruik van de Wet incl. de wetten van dubbele nationaliteit. Maar weegt dat echt tegen de afweging om mensen met geweld hun "wortels" te ontnemen?? Inderdaad, u leest het goed! Ik stel het verbieden van een paspoort van land van herkomst in deze context gelijk aan en culturele ontworteling van allochtonen. Ik doe dat omdat ik me helaas niet aan de indruk kan ontrekken dat het CDA gesteund door haar geestesverwanten VVD en LPF bezig zijn met een uitgekiend racistische plan van culturele en misschien ook religieuze ontworteling van de allochtoon. Ik blijf bij die mening totdat ze met argumenten komen die de grootste “Christelijke” partij van Nederland waardig zijn!


Voor mij de toekomst is duidelijk? Ik ben een Marokkaanse Nederlander, heb een Nederlands paspoort. Maar als ik voor de keus sta, lever 'm meteen in!! Niet dat ik zo graag Marokkaan wil blijven ( Ik ben immers een wereldburger!) maar omdat ik mijn wortels en oorsprong niet wil verloochenen, That’s me! Het is mij niet de moeite waard te eindigen met een gespleten persoonlijkheid, voorzover het nu niet het geval is.
"Wie geen verleden heeft, heeft ook geen toekomst"!!

mark61
30-01-04, 15:26
Geplaatst door Goodnight
was te gek zoals usual!!

U heeft een abonnement?

Puk
30-01-04, 15:27
Geplaatst door Mark
Ferdinand Porsche? :rolleyes:

Ja... dat was inderdaad Porsche. :duim:

Goodnight
30-01-04, 15:33
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Yep. 1 Nederlands en 2 met een gat erin. :D

waarom gat er in?

Maslov
30-01-04, 15:37
Ik stel het verbieden van een paspoort van land van herkomst in deze context gelijk aan en culturele ontworteling van allochtonen.

Om de nieuwe culturele worteling in Nederland/west Europa te verkrijgen binnen twee generaties.

Goodnight
30-01-04, 15:51
Geplaatst door mark61
U heeft een abonnement?

ja zekers!!
minimaal 4 keer per jaar!

mark61
30-01-04, 15:52
Dus even samenvatten: je neemt iemand een papiertje af en op miraculeuze wijze vergeet hij/zij meteen wie ie is en krijgt spontaan trek in een broodje ham?

~Panthera~
30-01-04, 15:53
Geplaatst door Goodnight
waarom gat er in?
------------------

Zijn verlopen oude. :D



kweetut flauw.

mark61
30-01-04, 15:55
Geplaatst door Goodnight
ja zekers!!
minimaal 4 keer per jaar!

En mag ik dan informeren wat je daar zoal doet? Ik ben er 3 keer geweest en vind het wel welletjes zo. Hoewel, nog niet op de Mont Juic geweest. Catalanen vind ik trouwens eikels, je herkent ze buiten Catalonië aan crossende 4wheeldrives in natuurgebieden. En dan die taal... heb je wel eens anec amb peres gegeten?

~Panthera~
30-01-04, 15:55
Geplaatst door mark61
Dus even samenvatten: je neemt iemand een papiertje af en op miraculeuze wijze vergeet hij/zij meteen wie ie is en krijgt spontaan trek in een broodje ham?
-----------------

:lol: jaaaaaaaaa...... jij snaptum ! :wohaa:

:moe:

krijg nu spontaan trek in zelfgemaakte pilav. :D
eten dus.

mark61
30-01-04, 15:56
Geplaatst door ~Panthera~
------------------

Zijn verlopen oude. :D

Twee zonder gat kan soms ook. Van dezelfde smaak dus.

kspeciaal
30-01-04, 15:56
Om de nieuwe culturele worteling in Nederland/west Europa te verkrijgen binnen twee generaties.

Volgt het even niet? welke 2 generaties bedoel je?

mark61
30-01-04, 16:00
Geplaatst door ~Panthera~
[Bkrijg nu spontaan trek in zelfgemaakte pilav. :D
eten dus. [/B]

Waffer paspoort met gat was dat wel niet dan? :turkije:

mark61
30-01-04, 16:02
Geplaatst door kspeciaal
Volgt het even niet? welke 2 generaties bedoel je?

Nah je mag wrschl. kiezen: jij en je kind, of je kinderen en kleinkinderen. Wie zegt dat je geen vrijheid hebt in NL? :hihi:

~Panthera~
30-01-04, 16:03
Geplaatst door mark61
Waffer paspoort met gat was dat wel niet dan? :turkije:
-------------------

Gewoon oude nederlandse, ik wil ze altijd terug hebben, vanwege die mooie stempels. :stout:

Op naar de Pilav. :D

knoflook, uien, schapenvlees, rijst, tomaten, etc etc etc.....

mark61
30-01-04, 16:06
Geplaatst door ~Panthera~
Gewoon oude nederlandse, ik wil ze altijd terug hebben, vanwege die mooie stempels. :stout:

Op naar de Pilav. :D

knoflook, uien, schapenvlees, rijst, tomaten, etc etc etc.....

Kwas even bang dat het een Turks paspoort was...:hihi: Pas maar op dat de boel niet aanbrandt wegens prikverslaving.

Rabi'ah.
30-01-04, 16:27
Ik ben tegen de maatregel, omdat je iemand dwingt om te "kiezen", terwijl je je natuurlijk net zo goed Nederlander én Marokkaan kunt voelen (en het dus ook kunt zijn). Maar ja.....voor mij persoonlijk verandert er niets, want ik mag niet eens een dubbele nationaliteit hebben (Suriname is t enige land waarbij t niet mag) :( :droef:

Wa salam,

Rabiah.

P.S.

Maslov, ooit gehoord van én én, i.p.v. óf óf? :moe:

mark61
30-01-04, 16:43
Geplaatst door Rabi'ah.
Maslov, ooit gehoord van én én, i.p.v. óf óf? :moe:

Maslov houdt niet van patatje oorlog.

Orakel
30-01-04, 17:41
Is dit soms weer een manier om de "Islamitische vrouwen" in bescherming te nemen tegen het huwelijks- en echtscheidingsrecht?
Want met integratie heeft het geen ruk te maken.

Maslov
30-01-04, 18:13
Volgt het even niet? welke 2 generaties bedoel je?

Kspecialist, vanaf het verbod op dubbele nationaliteiten.

Royce
30-01-04, 18:25
`kheb maar 1 paspoort... verveeld

Tha Girl
30-01-04, 18:34
Geplaatst door Orakel
Is dit soms weer een manier om de "Islamitische vrouwen" in bescherming te nemen tegen het huwelijks- en echtscheidingsrecht?
Want met integratie heeft het geen ruk te maken.

Die schijnen tegenwoordig ook overal achter te zitten of mee te maken hebben, het lijken wel zionisten. :loens:

Da Girl

Goodnight
30-01-04, 20:34
Geplaatst door mark61
En mag ik dan informeren wat je daar zoal doet? Ik ben er 3 keer geweest en vind het wel welletjes zo. Hoewel, nog niet op de Mont Juic geweest. Catalanen vind ik trouwens eikels, je herkent ze buiten Catalonië aan crossende 4wheeldrives in natuurgebieden. En dan die taal... heb je wel eens anec amb peres gegeten?

Nee joh... dit is de tweede keer.
De ramblas heb ik nu wel 100 keer op en af gelopen..
Ik vond de mensen best wel aardig hoor.Ze dachten allemaal dat ik spaans was.Ook de Catalanen vond ik niets op aan te merken...wel apart taaltje...

Wat is anec amb peres?
Zit daar varkensveels in?
Zover ben ik niet geintegreerd...maar dat komt natuurlijk om dat ik nog geen Nederlands paspoort heb.

sadeeQ
30-01-04, 21:31
:handbang:

weer een zooitje maffe debiele idioten die denken dat een marokkaan verplicht is om een marokkaanse paspoort te hebben :engel:

sjo
30-01-04, 21:58
Geplaatst door Tha Girl
Die schijnen tegenwoordig ook overal achter te zitten of mee te maken hebben, het lijken wel zionisten. :loens:

Da Girl

Het zal ook wel een zionistich complot zijn.........

groeten
sjo

sjo
30-01-04, 21:58
Geplaatst door Tha Girl
Die schijnen tegenwoordig ook overal achter te zitten of mee te maken hebben, het lijken wel zionisten. :loens:

Da Girl

Het zal ook wel een zionistich complot zijn.........

groeten
sjo

mark61
30-01-04, 22:13
Geplaatst door Goodnight
Nee joh... dit is de tweede keer.Zover ben ik niet geintegreerd...maar dat komt natuurlijk om dat ik nog geen Nederlands paspoort heb.

Ja als je geen Catalaans verstaat zijn ze wel aardig....nee hoor ze zijn niet allemaal vervelend. Hm tweede keer? Parque Güell gezien? Anec is eend met peren. Niet erg lekker. Ik verzeker je, van een NL paspoort gaat het niet beter smaken. Dr schijnt wel een vrolijke Marocgemeenschap in Barça te zijn. Veel muziek en zo. Alleen heb ik ze zelf nooit gezien.

Goodnight
30-01-04, 22:22
Geplaatst door mark61
Ja als je geen Catalaans verstaat zijn ze wel aardig....nee hoor ze zijn niet allemaal vervelend. Hm tweede keer? Parque Güell gezien? Anec is eend met peren. Niet erg lekker. Ik verzeker je, van een NL paspoort gaat het niet beter smaken. Dr schijnt wel een vrolijke Marocgemeenschap in Barça te zijn. Veel muziek en zo. Alleen heb ik ze zelf nooit gezien.


Hahha...mijn gezelschap verstond het uitstekend!
Parque Guell ben ik vorige keer geweest.Ik heb me nu beperkt tot de Ramblas, de haven, Mont Dinges, Sagradas geval en dat was ut eigenlijk.

Nou als ik de voorstanders mag geloven zal ik het licht zien als ik afstand doe van mijn Marokkaanse paspoort.

De Maroc gemeenschap heb ik ook gezien...alleen zijn de Barcelonaren minder gek met ze geloof ik...

mark61
31-01-04, 11:41
Geplaatst door Goodnight
Nou als ik de voorstanders mag geloven zal ik het licht zien als ik afstand doe van mijn Marokkaanse paspoort.

Misschien moet je er nog 1tje bijnemen. Ik zou er nog wel 1 willen.


De Maroc gemeenschap heb ik ook gezien...alleen zijn de Barcelonaren minder gek met ze geloof ik...

Ja dat gaat nu pas beginnen in Spanje...

Julien
31-01-04, 12:55
Geplaatst door Noor-fatima
Als het aan mij ligt vertrek ik vandaag nog naar maroc maar helaas mag niet van paps alleen weg.... en ik moet nog een klein beetje de nederlanders uitbuiten je weet uitkering aanvragen en ontvangen beetje zwart werk erbij en als mijn hous klaar ik naar mein land gaat ja isch goed he ik trots mijzelf maar jij wilt ik ga noe dan jij koop vliegtiket vor mij en geeft mij ginoeg oprotpremie ik gaat vandag nog wig

zig mar wat wilt jij? koos is jou

Zeg drink eens wat minder wijn en blow eens wat minder wietjes als je gaat typen, want ik kan het schrift van een dronken vrouw dus echt niet lezen.

Julien
31-01-04, 13:05
Geplaatst door Goodnight
Nee joh... dit is de tweede keer.
De ramblas heb ik nu wel 100 keer op en af gelopen..
Ik vond de mensen best wel aardig hoor.Ze dachten allemaal dat ik spaans was.Ook de Catalanen vond ik niets op aan te merken...wel apart taaltje...

Wat is anec amb peres?
Zit daar varkensveels in?
Zover ben ik niet geintegreerd...maar dat komt natuurlijk om dat ik nog geen Nederlands paspoort heb.

Heb je geen Nederlands paspoort? Mag dat dan?

Ik moest op mn 18e kiezen of ik mijn Franse nationaliteit wou behouden. En natuurlijk heb ik dat gedaan. In datzelfde jaar moest ik in militaire dienst voor Frankrijk, hoe zit dat met Marokkanen? Moeten die ook in militaire dienst?

Verder vind ik dit een stom idee van het CDA, want ik zie niet wat voor positief effect dit dan zou moeten hebben. Laat gewoon iedereen die dat wil z'n nationaliteit behouden, maar wel tot een bepaalde tijd. Je kleinkinderen hebben bijv.helemaal niks met Marokko want ze hebben er nooit gewoond. Voor hen is Marokko net zo goed een vakantieland als voor mij. Dus voor hen is het onzin om een Maroc paspoort te hebben.

En waarom worden ook gelijk al die andere nationaliteiten de dupe omdat het CDA weer zonodig de Marokkanen wil laten integreren?? :(

mark61
31-01-04, 13:14
Ja had ik eigenlijk hier achter moeten plakken:

Rotterdams raadslid moet in Turks leger (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=85100)