PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat kun je doen tegen de MyDoom-virussen??? Wie helpt ons?



Ron Haleber
30-01-04, 10:57
Wat kun je doen tegen de MyDoom-virussen??? Wie helpt ons?

Ik zette dit als vraag aan onze ict-slimmerikken als Lennart op een oud topic.

Maar er zullen meer mensen last van hebben en daarom maak ik er maar een apart topic van.



Geplaatst door lennart
Dit is wel een "intelligent" virus. Het verstopt zichzelf als een email dat niet is aangekomen. Je krijgt dus een mailtje: blabla email could not be delivered met een attachment. Er zullen vast wel mensen zijn die zo'n mail openen inderdaad. Ik heb trouwens begrepen dat er nu ook een MyDoom.b virus is. Wat waarschijnlijk is, is dat de aanvallers deze aanval in twee fases hebben geplanned. Het tweede virus is namelijk nog gevaarlijker (wordt geinstalleerd zodra je het email bekijkt).

Lennart en andere ict-slimmerds, Ik ontving het volgende bericht van een van mijn providers. Het gaat dus om het genoemde virus.

Kun je hier zelf nog iets tegen doen...? De afzender ken ik natuurlijk niet. Weet ook niet hoe hij aan mijn privé-adres komt?

Is er nog steeds niet een soort meldpunt om deze klootzakken aan te pakken?

BERICHT:

Dit bericht is automatisch gegenereerd door ... om u te waarschuwen dat mail die aan u verstuurd is
door [email protected] met onderwerp "test" niet bij u afgeleverd is.

De mail bevatte het volgende virus:
Worm/MyDoom.A2 virus

Zoek zo spoedig mogelijk contact met de verstuurder, als u deze kent. De verstuurder weet wellicht niet dat zijn PC met een virus is besmet.
NB: de genoemde afzender hoeft niet de echte afzender te zijn. Virussen kunnen zelf een afzender kiezen.

----------------------------------



Een bijkomend probleem is dat als je via Google mijn naam intypt er een 300 verwijzingen naar teksten van en over mij komen...

Bij sommige staat een e-mail-adres van mij vermeld: [email protected]
dat aan mijn website verbonden is en daarop stond - nu weer staat. Ik open de mailbox bij de provider daarvan heel zelden. Ik deed het laatst maar eens een keer via outlook - toen bleek dat 1 op de 2 berichten met een virus zat. Van de 500 mails konden er 40 passeren voor ik de account kon verwijderen en de ellende ophield. Was daarna de rest van de dag bezig om te scannen en de infecties te verwijderen...

Veel komen van extreemrechts.com... De oorzaak weet ik wel: die bevond zich hier - onder mijn fel protest - een paar maanden geleden op deze site en maakte mij populair bij de facisten: een voorbeeld van Google:

Op topic: Moslimfundamentalisten, opdonderen uit Nederland!

"Er zijn namelijk een hoop Nederlanders die helemaal NIKS doen, om nog maar te zwijgen van de landverraders die het verkeerde doen, zoals een Ron Haleber ... Groeten van Graver"




Vragen:

Is het gevaarlijk om de mailbox bij de provider te openen om plain teksten te lezen? - attachments open ik natuurlijk niet...

Is Google niet te vragen geen e-mail adressen te vertonen?

Arvid
30-01-04, 11:06
Ik zal wel even een mailtje naar je toesturen met daarin een bijlage, daarin staat precies beschreven wat je moet doen.

Mark
30-01-04, 11:21
Ron, die waarschuwing van je provider is waarschijnlijk zelf het virus. gewoon weggooien alles wat je wantrouwt.

Daarnaast: bots scannen het hele internet op emailadressen om junk etc te sturen. Het komt dus niet perse door google. Google toont slechts dat wat jij op je site zet. De enige oplossing is je email adres van je site te halen of een hotmail adres te gebruiken o.i.d.

Ron Haleber
30-01-04, 11:33
Geplaatst door Mark
Ron, die waarschuwing van je provider is waarschijnlijk zelf het virus. gewoon weggooien alles wat je wantrouwt.

Daarnaast: bots scannen het hele internet op emailadressen om junk etc te sturen. Het komt dus niet perse door google. Google toont slechts dat wat jij op je site zet. De enige oplossing is je email adres van je site te halen of een hotmail adres te gebruiken o.i.d.

Beste Mark, bedankt voor je tip hoewel die niet helpt. Want ook toen ik het website-adres een jaar geleden verwijderd had bleven de citaten met adres bij Google...

Verder: "Google toont slechts dat wat jij op je site zet." Ik gaf hierboven er een voorbeeld van dat ik via Google op de sites van fascisten word vermeld. Verder ook op de rest van deze planeet...

Ben bang dat ik na de stunts van Bush ook bij de Marsmannetjes populair word- die aliens zijn Marokkanen en dus ons beiden toch wel goed gezind...???

barfly
30-01-04, 11:45
Je kunt plain tekst mail gewoon openen zonder problemen, zeker als het op een UNIX-achtig platform binnenkomt.

En voor zover ik weet kan je Google vragen om bepaalde verwijzingen weg tehalen, sowieso, niet geschoten is altijd mis.

Ron Haleber
30-01-04, 11:51
Geplaatst door barfly
Je kunt plain tekst mail gewoon openen zonder problemen, zeker als het op een UNIX-achtig platform binnenkomt.

En voor zover ik weet kan je Google vragen om bepaalde verwijzingen weg tehalen, sowieso, niet geschoten is altijd mis.

Google te hulp vragen zal niet helpen want de stukken op de site van Nieuw Rechts blijven daar toch staan. Zo mijn via deze site gecopieerde brief aan Farid Achahboun... Zelfs de liefdesbrief die hij schreef aan zijn vrouw staat daarop...

barfly
30-01-04, 11:56
Geplaatst door Ron Haleber
Google te hulp vragen zal niet helpen want de stukken op de site van Nieuw Rechts blijven daar toch staan. Zo mijn via deze site gecopieerde brief aan Farid Achahboun... Zelfs de liefdesbrief die hij schreef aan zijn vrouw staat daarop...

En het hosting bedrijf aanschrijven van de betreffende site? Lijkt me bestwel inbreuk maken op andermans privacy.

Ron Haleber
30-01-04, 12:12
Geplaatst door barfly
En het hosting bedrijf aanschrijven van de betreffende site? Lijkt me bestwel inbreuk maken op andermans privacy.

Bedankt Barfly...! Dat moest ik idd al doen toen beheer hier blind en doof was en mij uitleverde aan de fascisten - een paar maanden geleden... Een heel gezoek was het via... via.. En uren praten met de Administratoren van Extreem Rechtse sites... Maar het helpt niet.

Internet is niet vatbaar voor wetten. Het is een wilde beestenbende...

De enige oplossing is dat ik dus maar met site en al van internet verdwijn en er nooit meer iets op schrijf - Want Google vermeldt alles - ook topics van mij hier op maroc.nl - zelfs van deze week...

vgeld
30-01-04, 12:22
Je hebt twee keuzes:
1: Je e-mails lezen via de webmail, d.w.z. plain text.
Of
2: Als je outlook express gebruikt zou je dit kunnen doen
Open outlook
Klik op
Bericht
selecteer
regel maken op basis van bericht

{I } Selecteer Criteria voor de regel

De optie: voor alle berichten aanvinken

{ II }Selecteer de acties voor de regel:
De optie: Niet van de server downloaden aanvinken

Ik heb begrepen dat er een variant van Mydoom is die geen attachement.
De e-mail lezen is dus vodoende om de virus de toegang tot je computer te verschaven


Je kunt voor I (selecteer Criteria voor de regel) ook de optie: Als het bericht een bijlage heeft selecteren
maar zoals ik al zei dat is niet voldoende om alleen de attachements te blokkeren


Succes

PS: Je kunt jezelf een bericht sturen om te kijken of je alles goed hebt gedaan en NIET VERGETEN:

Kies voor Symantec AntiVirus

Ron Haleber
30-01-04, 12:28
Geplaatst door vgeld
Je hebt twee keuzes:
1: Je e-mails lezen via de webmail, d.w.z. plain text.
Of
2: Als je outlook express gebruikt zou je dit kunnen doen
Open outlook
Klik op
Bericht
selecteer
regel maken op basis van bericht

{I } Selecteer Criteria voor de regel

De optie: voor alle berichten aanvinken

{ II }Selecteer de acties voor de regel:
De optie: Niet van de server downloaden aanvinken

Ik heb begrepen dat er een variant van Mydoom is die geen attachement.
De e-mail lezen is dus vodoende om de virus de toegang tot je computer te verschaven


Je kunt voor I (selecteer Criteria voor de regel) ook de optie: Als het bericht een bijlage heeft selecteren
maar zoals ik al zei dat is niet voldoende om alleen de attachements te blokkeren


Succes

PS: Je kunt jezelf een bericht sturen om te kijken of je alles goed hebt gedaan en NIET VERGETEN:

Kies voor Symantec AntiVirus

Bedankt Vgeld, goede raad... ik zal me maar even gedeisd houden tot het doom-virus is uitgewerkt... Goed dat je me vertelt dat doom ook via plain-tekst binnenkomt!

Mark
30-01-04, 12:36
Ron,

Soms heb ik het idee dat jij niet doorhebt hoezeer je jezelf en anderen blootgeeft door de stukjes hier op maroc. Vergeet niet dat alles hier te achterhalen en 100% openbaar is.

Hier iets wissen heeft geen effect, zodra het in allerlei caches is opgeslagen...

Dus het enige wat ik kan geven als advies is: denk goed na wat je hier plaatst.

vgeld
30-01-04, 12:51
Geplaatst door Mark
Ron,

Soms heb ik het idee dat jij niet doorhebt hoezeer je jezelf en anderen blootgeeft door de stukjes hier op maroc. Vergeet niet dat alles hier te achterhalen en 100% openbaar is.

Hier iets wissen heeft geen effect, zodra het in allerlei caches is opgeslagen...

Dus het enige wat ik kan geven als advies is: denk goed na wat je hier plaatst.

Voor Ron, Beheer en Mark

Een paar weken terug, heb ik een test uitgevoerd op google om te kijken of de inhoud van het Forum van Maroc.nl wordt geindexeerd, tot mijn verbazing bleek het zo te zijn.

Als je wilt dat bepaalde delen van de site niet geindexeerd mogen worden dan heb ik hier een bestandje voor je.
Het bestand (dit is voor Ron) dient te worden ge-upload naar de server waar je site wordt gehost. het bestand dient de naam Robot.txt te hebben;

Dit is het voorbeeld voor Maroc.nl

# robots.txt for http://www.maroc.nl/

Een voorbeeld van hoe je Robots de toegang kunt weigeren
User-agent:*
Disallow:/forum/login.php
Disallow:/forum/modcp.php
Disallow:/forum/posting.php
Disallow:/forum/privmsg.php
Disallow:/forum/search.php
Disallow:/forum/viewonline.php
Disallow:/forum/profile.php
Disallow:/forum/memberlist.php
Disallow:/forum/alles wat je niet wil dat het door search engines wordt geindexeerd of Spiderd......php

User-agent:googlebot
Disallow:/

Simon
30-01-04, 13:05
Een virus dat via plain text binnenkomt? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Enfin, ik heb de nodige berichten gehad dat ik een virus verstuurd zou hebben en heb mij er nog druk om gemaakt ook. Het leek mij al onwaarschijnlijk omdat mijn provider op virussen scant voordat ze in mijn email box komen en ik doe het ook nog een keer op mijn computer. Dat heeft dan weer te maken met het feit dat het doom virus op een computer van een ander een willekeurig email adres kan pakken en als afzender kan gebruiken. Dus maak je niet te druk Ron over iemand die je zogenaamd een virus heeft gestuurd want het kan vanaf iedere computer komen waarop zijn email-adres voorkomt (ik zeg het maar even daar ik de betrokkene geloof ik ken). Twee dagen geleden zei xs4all in de krant dat op dat ogenblik 10% van alle emails die ze binnenkregen een virus bevatte.

Ook wel handig:
http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/mimail.html

mark61
30-01-04, 13:18
Geen Outlook gebruiken (maar bijv. Eudora) en een spamfilter die afzender onbekend berichten eruitsloopt helpt ook al een stuk. Geen XP gebruiken (dag Barfly) trouwens ook.

Met Norton niks aan de hand:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/[email protected]

barfly
30-01-04, 13:22
Geplaatst door mark61
Geen Outlook gebruiken (maar bijv. Eudora) en een spamfilter die afzender onbekend berichten eruitsloopt helpt ook al een stuk. Geen XP gebruiken (dag Barfly) trouwens ook.

Je doet net voorkomen alsof ik XP promoot? :maf:

Enne Eudora is net zo lek als Foutlook. Als je echt veilig wil zijn heb je een virusscanner nodig voorzien van de laatste updates, ook de laatste updates van Microsoft. En een e-mail client die niet zomaar ongevraagd spul opent.

Of je koop een Mac of zet Linux op je pc :p

vgeld
30-01-04, 13:23
Geplaatst door mark61
Geen Outlook gebruiken (maar bijv. Eudora)

Je hebt gelijk! Alle aanvalen zijn gericht tegen de producten van Microsoft. Ik gebruik beide e-mail programma's maar ik heb toch een voorkeur voor Outlook express.

~Panthera~
30-01-04, 13:24
Of je echte e-mail adres niet aan Jan en Alleman geven, wil ook nog wel eens helpen.
Gewoon hotmail.crap etc.

mark61
30-01-04, 13:27
Geplaatst door barfly
Je doet net voorkomen alsof ik XP promoot?

:hihi:


Enne Eudora is net zo lek als Foutlook.

Hoezo? Heb wel op aanraden van Eudora een andere dan standaardaattachmentdirectory gemaakt.

Ik heb trouwens nog nooit spam ontvangen. Hoe ken dat? En zelden een virus.

barfly
30-01-04, 13:33
Geplaatst door mark61
:hihi:



Hoezo? Heb wel op aanraden van Eudora een andere dan standaardaattachmentdirectory gemaakt.

Ik heb trouwens nog nooit spam ontvangen. Hoe ken dat? En zelden een virus.

Spam ktrijg je voornamelijk als je e-mail adres over het internet zwerft door het achter te laten op sites e.d. Ik gebruik zelf wel Outlook en heb ook nooit een virus, maarja eentje is al genoeg.
Eudora opent ook gewoon mail in een preview venster en staat bij anti-virus fabrikanten als niet erg veilig bekent.

Simon
30-01-04, 14:53
Geplaatst door barfly
Eudora opent ook gewoon mail in een preview venster en staat bij anti-virus fabrikanten als niet erg veilig bekent.

Dat preview in Eudora kan je uit zetten. Volgens mij zijn de meeste virussen inderdaad gericht op outlook wat ik ook nog eens een vervelend programma vind maar goed ... ik heb nooit iets anders gebruikt dan eudora. En verder gebruik ik ePrompter.

Ron Haleber
30-01-04, 21:27
Geplaatst door Mark
Ron,

Soms heb ik het idee dat jij niet doorhebt hoezeer je jezelf en anderen blootgeeft door de stukjes hier op maroc. Vergeet niet dat alles hier te achterhalen en 100% openbaar is.

Hier iets wissen heeft geen effect, zodra het in allerlei caches is opgeslagen...

Dus het enige wat ik kan geven als advies is: denk goed na wat je hier plaatst.

Ik moest vanmiddag met een Marokkaan naar Maatwerk en een advocaat om een contract voor hem recht te zetten. Vandaar kon ik niet op jullie behulpzame adviezen ingaan, waar ik vanavond op zal antwoorden.!

Beste Mark, jij post af en toe stukjes die niet minder polemisch zijn dan die van mij... Maar ik post hier onder mijn eigen naam, dat is natuurlijk het verschil... Toch houd ik er rekening mee dat wat ik schrijf openbaar is. Dat ik soms een voor anderen ongewenste politieke mening er op na houd, dat zie ik niet als gevaar... Dat doe ik off-line ook in het openbaar...

Nee, het gevaar heeft hem er in gezeten dat Farid na de reacties op zijn Wilders-affaire in paniek raakte en een intieme briefwisseling met zijn vrouw op de bekende Marokkaanse Maghreb Online site zette. En daarnaast zijn strijdbijl aan mij wou overdragen waartoe hij een mailing waarin ik hem kort tevoren een hart onder de riem wou steken, op die site plaatste om zich te troosten...

Nou voel ik me als Kaaskop absoluut niet geroepen om de plaats van Farid in te nemen, laat staan van Nabil of Jahjah. Geen haar op mijn hoofd die daar ooit in de verste verte aan dacht of denkt... Ondanks dat ik het prachtig vind en Marokkanen bewonder die eerlijk hoe fel ook voor hun eigen politieke mening uitkomen voorzover het aan reëel een discussie bijdraagt en dus niet vanuit een - voor mij - primitief religieus fundamentalistische visie gebeurt die ondiscutabel is... Mark, ik ben het daarin met je eens, tegen fundamentalistische religie is geen kruid gewassen, maar over politiek moet in Nederland altijd discussie mogelijk zijn...

Maar het probleem was dat Farid bij mijn mail ook mijn huisadres en telefoonnumer liet staan - natuurlijk niet met opzet... Dat kopieerde Andries met adres en al naar onze site. Hoewel het beheer van Maghreb Online mijn mail er al heel snel afhaalde, bleef die hier ondanks mijn herhaalde protesten een hele middag staan.

Mijn telefoonnummer bleef daarna dagen en nachten rood staan want extreem rechts had ruimschoots de tijd die naar hun site te kopiëren met de oproep om mij als landverrader te gaan stalken.

Ik had een uitgebreide discussie met ons bestuur maar die vond het allemaal heel normaal en zag er geen enkele aanleiding in om zijn excuus aan te bieden - in tegendeel men dreigde mij na rijp beraad tijdens een bestuursvergadering te gaan bannen en stelde me condities... Het klinkt wat zuur maar naar mijn ervaring is democratie bij Marokkanen een erg spaarzaam gezaaid goed. Als je er een democraat onder vindt, moet je erg zuinig op hem zijn! Gelukkig maar dat genoeg democratische Marokkanen me tot hun eigen familie rekenen...

Vandaar dat ik hier niet zo vaak meer prik... Je moet je op een site wel veilig en thuis voelen zeker als je onder je eigen naam prikt...

Op Maghreb Online bij Med Almekkaoui die een helder waarschuwings- en banbeleid heeft, voel ik me eerlijk gezegd beter thuis en beschermd ook al is zijn site niet zo spectaculair en - jammer genoeg - veel minder bezocht als deze...

Almekkaoui noemt zijn forums "Amerikaanse terreur in Irak, Zionistische terreur in Palestina", dan weten de bezoekers meteen waar ze aan toe zijn en waarom ze geband worden als ze van Joods.nl komen overwaaien om te provoceren... Ook Farid krijgt wel een ban wanneer hij het te bont maakt. Maar voor een week en prikt daarna rustig verder...

Mark, nu weet je dat het buiten mijn wil ligt, wat mij hier overkomt...

freya
31-01-04, 08:47
Geplaatst door Ron Haleber
Maar ik post hier onder mijn eigen naam, dat is natuurlijk het verschil...

Waarom hecht je daar zo'n waarde aan. Ik vind het nogal naief, het levert alleen maar problemen op.

Verder ga jij ook veel te slordig met de privacy van anderen om.
Verslagen van wat anderen tegen je gezegd of aan je geschreven hebben, hoeven niet met naam en toenaam op een openbaar forum.

Er prikken hier wel meer mensen met contacten met bekende Nederlanders, die voelen ook niet de behoefte om daar mee te schermen in een discussie.

De moeilijkheden die je nu ondervind heb je m.i. gewoon jezelf op de hals gehaald.

Ron Haleber
31-01-04, 12:57
Geplaatst door freya
Waarom hecht je daar zo'n waarde aan. Ik vind het nogal naief, het levert alleen maar problemen op.

Ik vind prikken onder eigen naam van grote waarde. Ik zie het als plaatsen van ingezonden stukken in een betrouwbare krant. Moet je je eens voorstellen dat kranten en andere media ook enkel aliassen gaan gebruken...! Dat wordt één brei van anoniem liegen en laf afseiken... Dan leest en luistert niemand er meer naar... Ik zou nooit meer in mijn leven een krant kopen!

Enkel op website-media als deze is als het er op aan komt anoniem liegen en laf afseiken het hoogste ethisch denkbare en het leukste vermaak...

Ik heb al heel vaak in alle geuren en kleuren verteld dat mij dat structireel ingebakken spelletje van leugen, lafheid en bedrog volstrekt onverenigbaar lijkt bij voorbeeld met humanisme of een godsdienst als Islam.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat - als toen internet bestond - de profeet Mohammed onder een alias ging prikken en zijn openbaring op die manier verkondigde. Niemand had hem geloofd, iedereen had de koran als pure onzin afgedaan...

Ik weet wel dat mensen jij bedrog en anoniem afseiken het mooiste vinden wat op aarde mogelijk is en die oude waarden van eerlijkheid aan hun laars lappen... Gelukkig zijn er ook andere mensen...

Bedrog is in alle eeuwen een populair tijdverdrijf geweest. Maar gelukkig hadden de echte profeten, schrijvers en filosofen de eerlijkheid die jij hun naïveteit zal vinden, als hoogste waarde...




Verder ga jij ook veel te slordig met de privacy van anderen om.
Verslagen van wat anderen tegen je gezegd of aan je geschreven hebben, hoeven niet met naam en toenaam op een openbaar forum.

Er prikken hier wel meer mensen met contacten met bekende Nederlanders, die voelen ook niet de behoefte om daar mee te schermen in een discussie.

De moeilijkheden die je nu ondervind heb je m.i. gewoon jezelf op de hals gehaald. [/B]


Ik voel me dus in tegenstelling tot jou - net als een journalist verplicht tot een op internet niet-bestaande code van waar en betrouwbaar.

Als mensen in het openbare leven deelnemen aan discussies waar ook ikzelf deel aan neem en datgene wat ze o.a. tegen mij zeggen relevant is voor die discussies, dan zie ik net als een normale journalist er geen enkel punt in dat door te geven. Dat heeft niets met privacy te maken - op deze zaak berust het beroep van schrijver en journalist - een metier waar ik deel van meen uit te maken.

Gaat het echter duidelijk om een privé-steunbetuiging per privé emailadres als van mij aan Farid, dan geldt de code de code om het privé te houden.

Daar ging het dus bij mensen als Andries en Circe om, mensen die jouw IP-adres cq naam-nick gebruiken (zie hiervoor de rubriek 'ban' op Maghreb Online) nu juist fout. Dat bedrog is structureel en daar wens ik dus niet aan mee te doen. Wij beiden hebben daar al genoeg pb-mails over gewisseld... Maar je schijnt maar niet te willen begrijpen dat ik zowel off-line als on-line bedriegers veracht...

Ondanks dat je soms aardige bijdragen geeft, stel ik het met mensen als deze discussie dus niet op prijs en wil daar niet meer mijn kostbare tijd aan verspillen...

Nogmaals: Vandaar dat ik maar erg weinig prik.

Ron Haleber
31-01-04, 13:00
Mijn dank aan alle prikkers voor hun waardevol advies! :)

Omdat de server al enige dagen steeds weer van slag is en het time out me veel te veel tijd kost, wijk ik maar uit naar elders... :eek:

sadeeQ
31-01-04, 13:21
Geplaatst door Ron Haleber
Mijn dank aan alle prikkers voor hun waardevol advies! :)

Omdat de server al enige dagen steeds weer van slag is en het time out me veel te veel tijd kost, wijk ik maar uit naar elders... :eek:


En blijf lekker daar :gniffel:

Simon
31-01-04, 14:10
Vraag voor de achterblijvers: waar gaat deze topic over?

Dutchguy
31-01-04, 14:38
Geplaatst door barfly


Of je koop een Mac of zet Linux op je pc :p

Inderdaad, wat mis ik mijn maccie! Virusscanner, niet nodig. Firewall, niet nodig. En de mooiste hardware van het universum.

Zucht...

Ron Haleber
31-01-04, 15:52
Geplaatst door Simon
Vraag voor de achterblijvers: waar gaat deze topic over?

Beste Simon, het ging mij om het Doomvirus...

Maar als de prikkers andere kritische opmerkingen gaan stellen over vermijden van virussen, dan wil ik die schatten natuurlijk niet teleurstellen en ga ik op hun vragen in! Dat weet je toch van mij!

freya
31-01-04, 19:38
Geplaatst door Ron Haleber
Ik vind prikken onder eigen naam van grote waarde. Ik zie het als plaatsen van ingezonden stukken in een betrouwbare krant. Moet je je eens voorstellen dat kranten en andere media ook enkel aliassen gaan gebruken...! Dat wordt één brei van anoniem liegen en laf afseiken... Dan leest en luistert niemand er meer naar... Ik zou nooit meer in mijn leven een krant kopen!

Het gaat bij een tekst toch echt eerst om de inhoud en niet om wie het geschreven heeft. Of in ieder geval zou dat zo moeten zijn.



Ik kan me namelijk niet voorstellen dat - als toen internet bestond - de profeet Mohammed onder een alias ging prikken en zijn openbaring op die manier verkondigde. Niemand had hem geloofd, iedereen had de koran als pure onzin afgedaan...

HAHAHA
beettje grootheidswaan om in een post waar het over jouw gedrag op internet gaat de profeet Mohamed erbij te halen :moe:


Ik weet wel dat mensen jij bedrog en anoniem afseiken het mooiste vinden wat op aarde mogelijk is en die oude waarden van eerlijkheid aan hun laars lappen... Gelukkig zijn er ook andere mensen...

Mensen als ik?
Op wat voor bedrog heb je mij weten te betrappen? Ik ben heel benieuwd.


Maar gelukkig hadden de echte profeten, schrijvers en filosofen de eerlijkheid die jij hun naïveteit zal vinden, als hoogste waarde...

En hier schaar jij jezelf onder?



Ik voel me dus in tegenstelling tot jou - net als een journalist verplicht tot een op internet niet-bestaande code van waar en betrouwbaar.

Ik ben ook zeer betrouwbaar en alles wat ik hier schrijf daar sta ik in het dagelijks leven ook voor. De paar prikkers die mij wel persoonlijk kennen zouden dat kunnen beamen, maar dat verwacht ik niet van ze, want priveinfo hoort niet op het internet.



Als mensen in het openbare leven deelnemen aan discussies waar ook ikzelf deel aan neem en datgene wat ze o.a. tegen mij zeggen relevant is voor die discussies, dan zie ik net als een normale journalist er geen enkel punt in dat door te geven. Dat heeft niets met privacy te maken - op deze zaak berust het beroep van schrijver en journalist - een metier waar ik deel van meen uit te maken.

Ben jij journalist? Weten de mensen die met je praten dat hun woorden op dit forum terecht komen?
De relevantie van jouw mededelingen over wat Jan of Piet tegen je heeft gezegd ontgaat meestal. Het gaat er bij jou alleen maar om, om je eigen 'belangrijkheid' te onderstrepen met mededelingen over BNers.




Daar ging het dus bij mensen als Andries en Circe om, mensen die jouw IP-adres cq naam-nick gebruiken (zie hiervoor de rubriek 'ban' op Maghreb Online) nu juist fout. Dat bedrog is structureel en daar wens ik dus niet aan mee te doen. Wij beiden hebben daar al genoeg pb-mails over gewisseld... Maar je schijnt maar niet te willen begrijpen dat ik zowel off-line als on-line bedriegers veracht...


Ondanks dat je soms aardige bijdragen geeft, stel ik het met mensen als deze discussie dus niet op prijs en wil daar niet meer mijn kostbare tijd aan verspillen...

Andries en circe hebben mijn IP adres nooit gebruikt.
Ze hebben gewoon de nick freya op maghreb aangemaakt en samen gebruikt.
Daarover is hier al uitgebreid gediscussieerd en andries heeft dat toegegeven.
Dit is een zielige poging om mij verdacht te maken.

Ron Haleber
31-01-04, 22:48
Freya jouw vaste spelletje om alles in het persoonlijke te trekken en belachelijk te maken leent zich niet voor beantwoording. :duivel:

Je kan smoesjes verzinnen wat je wil, maar voor wat betreft jouw bedrog houd ik het bij wat beheer van Maghreb Online aan herhaalde waarschuwingen en bans bij jouw en je aliassen constateerde. Ze zullen de identieke IP-adressen van jullie heus wel gecontroleerd hebben. :rotpc:

Puk
01-02-04, 04:10
Geplaatst door Ron Haleber
Bedankt Barfly...! Dat moest ik idd al doen toen beheer hier blind en doof was en mij uitleverde aan de fascisten - een paar maanden geleden... Een heel gezoek was het via... via.. En uren praten met de Administratoren van Extreem Rechtse sites... Maar het helpt niet.

Internet is niet vatbaar voor wetten. Het is een wilde beestenbende...

De enige oplossing is dat ik dus maar met site en al van internet verdwijn en er nooit meer iets op schrijf - Want Google vermeldt alles - ook topics van mij hier op maroc.nl - zelfs van deze week...

Wees blij Ron! Je bent gewoon mateloos populair. Dat weet iedereen.

Ik krijg nooit een virus op mijn dak.

Het zou natuurlijk kunnen dat mijn firewall en up-to-date-state-of-the-art virusscanner mij behoedt voor virussen.

www.mcafee.com
www.symantec.com
www.f-secure.com

Of een goeie, iets duurdere (?), provider.

:fpetaf:

Ron Haleber
01-02-04, 09:14
Geplaatst door Puk
Wees blij Ron! Je bent gewoon mateloos populair. Dat weet iedereen.

Ik krijg nooit een virus op mijn dak.

Het zou natuurlijk kunnen dat mijn firewall en up-to-date-state-of-the-art virusscanner mij behoedt voor virussen.

www.mcafee.com
www.symantec.com
www.f-secure.com

Of een goeie, iets duurdere (?), provider.

:fpetaf:

Beste Puk, ik heb het eigenlijk altijd al geweten, jij bent onkwetsbaar! :ninja2:

Ook op de eeuwige plagerijen die jouw deel zijn, reageer jij met je onversaagde stoïcijnse superioriteit...

Geen moderator weet jou klein te krijgen! Kortom, onkruid vergaat niet.
Ik moet maar een voorbeeld aan je nemen...! :rambo:

freya
01-02-04, 09:42
Geplaatst door Ron Haleber
Freya jouw vaste spelletje om alles in het persoonlijke te trekken en belachelijk te maken leent zich niet voor beantwoording. :duivel:

Je kan smoesjes verzinnen wat je wil, maar voor wat betreft jouw bedrog houd ik het bij wat beheer van Maghreb Online aan herhaalde waarschuwingen en bans bij jouw en je aliassen constateerde. Ze zullen de identieke IP-adressen van jullie heus wel gecontroleerd hebben. :rotpc:

Eigenlijk zou ik niet meer moeten reageren hierop, want je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk :hihi:

Maar vertel eens, hoe kan beheer van Maghreb mijn IP op Maroc controleren?

Heb je contact opgenomen met Gizlane van Maghreb, zolas ik je al in een PM heb aangeraden?

Deze domme beschuldiging van je laat maar weer eens zien hoe beperkt jouw denkvermogens eigenlijk zijn :moe:

Ron Haleber
01-02-04, 10:43
Geplaatst door freya



Als je verder nog ooit wil dat ik de produkten van jouw bedrog en gefrustreerde denkvermogens lees:

Ga voor het afseiken van Farid Achahboun en mij naar het forum van Nieuw Rechts:

http://www.nieuwrechts.nl/forum/index.html

Daar voel je je prima thuis en bevinden zich jouw gelijkgezinde vrienden die dezelfde sport bedrijven. Daar kun je zonder bedrog en gehuichel - als hier - fijn je ware gezicht laten zien...!

Veel succes bij je vrienden op Nieuw Rechts! :duim:

:zwaai: en ditmaal voorgoed!

freya
01-02-04, 10:56
Geplaatst door Ron Haleber
Als je verder nog ooit wil dat ik de produkten van jouw bedrog en gefrustreerde denkvermogens lees:

Ga voor het afseiken van Farid Achahboun en mij naar het forum van Nieuw Rechts:

http://www.nieuwrechts.nl/forum/index.html

Daar voel je je prima thuis en bevinden zich jouw gelijkgezinde vrienden die dezelfde sport bedrijven. Daar kun je zonder bedrog en gehuichel - als hier - fijn je ware gezicht laten zien...!

Veel succes bij je vrienden op Nieuw Rechts! :duim:

:zwaai: en ditmaal voorgoed!

En zo is Andries toch nog in z'n valse opzetje geslaagd :moe:

gelukkig is het alleen onze domme Ron die er in trapt, maar het blijft jammer dat Andries nu in z'n vuistje zit te lachen, samen met Nefje/circe/dahlia :jammer:

Ron Haleber
01-02-04, 11:13
Geplaatst door vgeld
Voor Ron, Beheer en Mark

Een paar weken terug, heb ik een test uitgevoerd op google om te kijken of de inhoud van het Forum van Maroc.nl wordt geindexeerd, tot mijn verbazing bleek het zo te zijn.

Als je wilt dat bepaalde delen van de site niet geindexeerd mogen worden dan heb ik hier een bestandje voor je.
Het bestand (dit is voor Ron) dient te worden ge-upload naar de server waar je site wordt gehost. het bestand dient de naam Robot.txt te hebben;

Dit is het voorbeeld voor Maroc.nl

# robots.txt for http://www.maroc.nl/

Een voorbeeld van hoe je Robots de toegang kunt weigeren
User-agent:*
Disallow:/forum/login.php
Disallow:/forum/modcp.php
Disallow:/forum/posting.php
Disallow:/forum/privmsg.php
Disallow:/forum/search.php
Disallow:/forum/viewonline.php
Disallow:/forum/profile.php
Disallow:/forum/memberlist.php
Disallow:/forum/alles wat je niet wil dat het door search engines wordt geindexeerd of Spiderd......php

User-agent:googlebot
Disallow:/

Beste Vgeld, jouw advies lijkt me een goede tip voor mij en wellicht ook Farid. En zoals je stelt voor Mark en Beheer?

Omdat ik een leek ben in ict, geef ik maar weer hoe ik het zou invullen voor: http://www.nieuwrechts.nl/forum

Ik zet het maar hier op de site neer omdat andere prikkers er dan ook hun voordeel mee kunnen doen!


-------------------------------------------------------------
User-agent:googlebot
Disallow:/http://www.nieuwrechts.nl/forum/login.php
Disallow:http://www.nieuwrechts.nl//forum/modcp.php
Disallow:/http://www.nieuwrechts.nl/forum/posting.php
Disallow:/http://www.nieuwrechts.nl/forum/privmsg.php
Disallow:/http://www.nieuwrechts.nl/forum/search.php
Disallow:/http://www.nieuwrechts.nl/forum/viewonline.php
Disallow:/http://www.nieuwrechts.nl/forum/profile.php
Disallow:/http://www.nieuwrechts.nl/forum/memberlist.php
Disallow:/http://www.nieuwrechts.nl/forum/www.ronhaleber.nl.php

--------------------------------------------------------------------

Vgeld, klopt dit??? En dan moet je me nog wel wel even zeggen waaar ik deze toverspreuk moet neerzetten om effectief hem te laten werken?

Naschrift:

Voorzover ik je begrijp zou de server van mijn website-provider dit moeten bevatten? Ik zou die provider dus moeten vragen dit bestand te uploaden...? Dan verdwijnen bij Google verwijzingen van mijn site op die van Nieuw Rechts?

Nu is mijn provider Ladot.com ook de provider van de site van Nieuw Rechts. Het lijkt me stug dat hij dat dan doet...

Verder zou Med Almekkaoui van Magreb Online dat via zijn provider op dezelfde manier moeten doen om zijn site te beschermen. Enzovoorts... Het lijkt me wat ondoenlijk...

freya
01-02-04, 11:19
Geplaatst door Ron Haleber
Als je verder nog ooit wil dat ik de produkten van jouw bedrog en gefrustreerde denkvermogens lees:

Ga voor het afseiken van Farid Achahboun en mij naar het forum van Nieuw Rechts:

http://www.nieuwrechts.nl/forum/index.html

Daar voel je je prima thuis en bevinden zich jouw gelijkgezinde vrienden die dezelfde sport bedrijven. Daar kun je zonder bedrog en gehuichel - als hier - fijn je ware gezicht laten zien...!

Veel succes bij je vrienden op Nieuw Rechts! :duim:

:zwaai: en ditmaal voorgoed!

Toch maar even, al is het alleen maar om Ronnie tot excuses te dwingen :duivels:


an3sdej
Senior Member

Geslacht: Onzijdig
Registratie: Nov 2002
Locatie:
Berichten: 2554
Strafpunten: 26


Status: Offline


(#)
Kom net binnen, en zie deze thread. Freya heb jij patent of aandelen in die naam. Inderdaad was ik Freya op MO, maar ene Ahmad ken ik niet.

En wat is er tegen om op meerdere forums te schrijven? Nou ja, maakt niet uit.
Maar Freya, weet jij iets meer van queen Latifa? Van Samira? Van Laila?
Dat zijn MSN hackertjes die inbreken, en dan verdere correspondentie onderscheppen. Geen goed gezelschap Freya!!

en


an3sdej
Senior Member

Geslacht: Onzijdig
Registratie: Nov 2002
Locatie:
Berichten: 2554
Strafpunten: 26


Status: Offline


(#)
Maarten, ik was al 'Freya' op een 'christelijk' forum voordat ik op Marokkaanse sites terechtkwam. Kijk eens op de vele forums in Nederland hoe vaak daar de naam Freya voorkomt. Zijn al die mensen voortaan verboden op Maroc.nl?
Waarom zou ik eraf gegooid moeten worden Maarten? Heb ik fraude gepleegd? Sinds wanneer is het dragen van een bepaalde naam op een totaal ander forum een strafbaar feit, dat gestraft moet worden met verwijdering van dit forum? WAT EEN ONZIN ZEG

En Freya, dat jij denkt dat ik verwarring wil zaaien, is voor jou die gedachte. Freya was een pré historische godheid, wiens naam zeer geliefd is onder forumgangers. Heeft niets met jou te maken, dus je hoeft echt niet achterdochtig te zijn.

Schaap zoals ik al zei was Freya een god in een pre-historische tijd. Een god is toch mannelijk noch vrouwelijk? En wat is er dan nog ziek aan om een vrouwelijke naam te hebben op een forum? Als ik mij "Wil" noem op een forum, of "Jannetje" wie bepaald dan of dat vrouwelijk of mannelijk is?
Gewoon dikke stierestront, het is gemakkelijk om virtuele tegenstanders de mond te snoeren door ze belachelijk te maken, en buiten te sluiten.

Het hele topic staat hier (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=81388&perpage=15&display=&pagenumber=1)

Snel lezen Ron, jij wordt er ook in genoemd! :hihi:

Ron Haleber
01-02-04, 11:50
Geplaatst door freya
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=81388&perpage=15&display=&pagenumber=1


Daar kunnen nieuwe prikkers dus terecht om jouw ongure bedrogtrucs te doorzien.
Waterval sloot het afseiken af. Dus geen herhaling, basta! :maf3:

freya
01-02-04, 11:55
Geplaatst door Ron Haleber
Daar kunnen nieuwe prikkers dus terecht om jouw ongure bedrogtrucs te doorzien.
Waterval sloot het afseiken af. Dus geen herhaling, basta! :maf3:

Mijn Godin!

Ik begin te geloven dat Andries een MPSje van jou was :moe:

Donna
01-02-04, 13:24
Wat doe je tegen virussen? Een virusscanner aanschaffen en die minimaal 2 keer per week updaten met de nieuwste definities. Verder bieden veel providers tegenwoordig e-mail virusscanners op de server zelf. Het helpt om die te activeren.

Verder helpt het ook je een beetje in te lezen over het virus in kwestie: veel virussen waaronder mydoom) vervalsen afzenderadressen. Met andere woorden, er komt een reply adres in de header te staan waar de oorspronkelijke mail niet vandaan is gekomen. Dat gebeurt volledig automatisch, en is dus geen complot tegen de bezitter van het alias in kwestie.

Mark heeft gelijk: veel bots scannen automatisch het hele internet op zoek naar e-mailadressen die op sites/newsgroepen, etc staan. Als je mailadres een keer wordt misbruikt wil dat nog absoluut niet zeggen dat je gericht wordt lastiggevallen. En als je iets op je eigen site verandert wil dat ook nog niet automatisch zeggen dat het ook in google meteen is aangepast. Er is idd een cache.

Wat pas echt helpt, is pas op internet actief worden als je een beetje begrijpt hoe het in elkaar zit. :moe: En neem een firewall, niet alleen om jezellf te beschermen maar vooral om de rest van het internet een beetje te helpen beveiligen.

Ron Haleber
01-02-04, 19:00
Geplaatst door Donna
Wat doe je tegen virussen? Een virusscanner aanschaffen en die minimaal 2 keer per week updaten met de nieuwste definities. Verder bieden veel providers tegenwoordig e-mail virusscanners op de server zelf. Het helpt om die te activeren.

Verder helpt het ook je een beetje in te lezen over het virus in kwestie: veel virussen waaronder mydoom) vervalsen afzenderadressen. Met andere woorden, er komt een reply adres in de header te staan waar de oorspronkelijke mail niet vandaan is gekomen. Dat gebeurt volledig automatisch, en is dus geen complot tegen de bezitter van het alias in kwestie.

Mark heeft gelijk: veel bots scannen automatisch het hele internet op zoek naar e-mailadressen die op sites/newsgroepen, etc staan. Als je mailadres een keer wordt misbruikt wil dat nog absoluut niet zeggen dat je gericht wordt lastiggevallen. En als je iets op je eigen site verandert wil dat ook nog niet automatisch zeggen dat het ook in google meteen is aangepast. Er is idd een cache.

Wat pas echt helpt, is pas op internet actief worden als je een beetje begrijpt hoe het in elkaar zit. :moe: En neem een firewall, niet alleen om jezellf te beschermen maar vooral om de rest van het internet een beetje te helpen beveiligen.

Beste Donna, bedankt voor je sympathieke geste om mij ook nog wat advies te geven...! :engel:


Ik heb zelfs gelezen dat men op de duur op internet firewalls e.d. verplicht wil gaan stellen... :blij:


Net als Vgeld advissert, gebruik ik Norton - die ververst automatisch en schijnt de beste te zijn.

Maar zoals ik vertelde, als ik mijn website-account [email protected] op Outlook aansluit dan kan Norton dat al bij het chequen van een dertig mailtjes absoluut niet aan en laat het afweten...

Norton blijkt zelfs niet meer in staat ze in quarantaine te zetten en van sommige om ze daarna te deleten...

Pas bij het scannen van de gehele harde schijven blijkt het pas beter te lukken. Alhoewel Norton je bij de hardnekkige virussen als de Sobigs naar Microsoft verwijst voor medicinale bestanden...



Ik zal me eens verder informeren of je op de mailbox van je provider in elk geval nog wel mails in plain text kan lezen... Het lijkt me stug dat ook daar virussen in zitten?

Dat verraderlijke van die "cache" heb ik nu begrepen... Google geeft het volgens mij zelfs aan als hij uit cache citeert...



Het blijft een dubieuze zaak. Toen ik met het IKV actief was bleek iedereen daar op een gegeven moment besmet... We werkten toen met de Palestijnen - dus ik denk uit welke hoek dat komt.

Of er ooit internationaal maatregelen genomen zullen worden om dat tegen te gaan, lijkt me erg de vraag. Cees Hamelink streeft er via de VN voor, maar gelooft er nog niet in...

Wel jammer want op mijn site in m'n steenkolenengels reageren erg veel studenten uit landen als Maleisië, Pakistan en India die om informatie vragen of acties doorgeven... Ik vind het nu te link om met ze te gaan corresponderen...

In elk geval bedankt, Donna! :duim:

freya
01-02-04, 19:18
Geplaatst door Ron Haleber
Maar zoals ik vertelde, als ik mijn website-account [email protected]

Dat verraderlijke van die "cache" heb ik nu begrepen... Google geeft het volgens mij zelfs aan als hij uit cache citeert...


En nu is dat email adres nog een keer te vinden door google :hihi:

Simon
01-02-04, 20:30
Levert je provider geen virusscanner op je mailtraffic Ron? Lijkt mij simpeler in jouw geval. En wat ook een oplossing is: eerst checken met eprompter
http://www.eprompter.com/
Dat is een gratis programma waarmee je je email checkt maar deze nog niet echt naar je PC haalt (althans alleen de platte tekst): zo kan je alle rommel eerst van je server gooien (bijv. met verdachte attachements) en daarna pas outlook starten om de mail naar je PC te halen. Ook handig is dat je er een groot aantal emailaccounts mee kan checken.

Simon

Mark
01-02-04, 20:57
Ik kreeg vandaag ook 2 sobig's binnen en ik kan ze niet weghalen alleen in quarantine zetten.

straks eens kijken of er updates zijn bij norton.

mark61
01-02-04, 21:01
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/tools.list.html

Ron Haleber
01-02-04, 21:25
Geplaatst door Mark
Ik kreeg vandaag ook 2 sobig's binnen en ik kan ze niet weghalen alleen in quarantine zetten.

straks eens kijken of er updates zijn bij norton.

Gek hè, met norton kan je ze niet zomaar deleten...

Je kunt beter als ze weg zijn je harde schijven meteen scannen - vaak blijft er nog wat hangen...

Vreemd dat jij als allemans vriend ook al vijanden hebt!

Mark
01-02-04, 21:28
mijn virus stond niet in de lijst maar heb hem toch gevonden... thanks

Mark
01-02-04, 21:30
Geplaatst door Ron Haleber
Gek hè, met norton kan je ze niet zomaar deleten...

Je kunt beter als ze weg zijn je harde schijven meteen scannen - vaak blijft er nog wat hangen...

Vreemd dat jij als allemans vriend ook al vijanden hebt!

Ron dit soort virussen zijn geen persoonlijke aanvallen. Als iemand die je kent dit virsu heeft dan wordt het waarschijnlijk onbedoeld en automatisch naar jou gestuurd.

Ron Haleber
01-02-04, 21:34
Geplaatst door Simon
Levert je provider geen virusscanner op je mailtraffic Ron? Lijkt mij simpeler in jouw geval. En wat ook een oplossing is: eerst checken met eprompter
http://www.eprompter.com/
Dat is een gratis programma waarmee je je email checkt maar deze nog niet echt naar je PC haalt (althans alleen de platte tekst): zo kan je alle rommel eerst van je server gooien (bijv. met verdachte attachements) en daarna pas outlook starten om de mail naar je PC te halen. Ook handig is dat je er een groot aantal emailaccounts mee kan checken.

Simon
Hi die Simon weet er nog eens wat van!

Ik zal het gaan uitproberen. Er zal wel uitleg bij zitten hoe je dat in de mailbox van de provider kan doen...!?

Ladot scant de mails niet op virussen. Ik zou ze natuurlijk om kunnen sturen via de account van een provider die ze wel scant (en daarna op Ladot de hele hap gewoon deleten). Lijkt je dat een haalbare kaart?

Simon
01-02-04, 23:09
Geplaatst door Ron Haleber
Hi die Simon weet er nog eens wat van!

Ik zal het gaan uitproberen. Er zal wel uitleg bij zitten hoe je dat in de mailbox van de provider kan doen...!?

Ladot scant de mails niet op virussen. Ik zou ze natuurlijk om kunnen sturen via de account van een provider die ze wel scant (en daarna op Ladot de hele hap gewoon deleten). Lijkt je dat een haalbare kaart?

Dat eprompter programma wijst zich vanzelf: je moet per emailaccount wat gegevens opgeven.

Overigens heeft Ladot volgens hun website wel de mogelijkheid tot virusscanning op je account zie ik. Schrijf anders hun helpdesk daar even over aan !!!

Simon

sadeeQ
01-02-04, 23:17
Geplaatst door Ron Haleber
Hi die Simon weet er nog eens wat van!

Ik zal het gaan uitproberen. Er zal wel uitleg bij zitten hoe je dat in de mailbox van de provider kan doen...!?

Ladot scant de mails niet op virussen. Ik zou ze natuurlijk om kunnen sturen via de account van een provider die ze wel scant (en daarna op Ladot de hele hap gewoon deleten). Lijkt je dat een haalbare kaart?


Ron Haalbier

een goede advies


stekker van je pc eruit trekken en dan lekker verhuizen naar Hier (http://www.zorgcontactgroep.nl/locaties.html)


en anders kan ik je ook een goede programma aanradden

http://www.mailwasher.net/

Ron Haleber
01-02-04, 23:31
Beste Simon, die E-promotor van je is handig. Dan kun je meteen alle spam en info's van info@extreemrechts verwijderen. Zodat met wat je aan redelijk normale berichten overhoudt, je het risoco kan wagen het via outlook binnen te halen...!

Mark
02-02-04, 09:03
verdomme, die verwijder tool kan dat virus niet vinden als ik het al in quarantine heb staan :fpotver:

sadeeQ
02-02-04, 09:05
Geplaatst door Mark
verdomme, die verwijder tool kan dat virus niet vinden als ik het al in quarantine heb staan :fpotver:

:student: zelf verwijderen oen :moe:

Mark
02-02-04, 09:17
Geplaatst door sadeeQ
:student: zelf verwijderen oen :moe:

damnit dat is teveel moeite, ik vraag het wel aan zo'n it-nerd hier op werk

Ron Haleber
02-02-04, 09:22
Geplaatst door Mark
verdomme, die verwijder tool kan dat virus niet vinden als ik het al in quarantine heb staan :fpotver:

Mark, Nadat ik de virussen die ik in quarantaine had staan stuk voor stuk gedeleted had, bleven er twee als onverwijderbaar over.

Daarna heb ik de harde schijf geheel gescand en bleken ze verdwenen. Wel bleek er nog een vermelding in outlook te staan maar die was nu definitief te verwijderen

In het activity log kun je het resultaat controleren van je laatste en eerdere scannings - dus of er nog infecties waren.