PDA

Bekijk Volledige Versie : Rotterdams raadslid moet in Turks leger



mark61
31-01-04, 13:00
Het Rotterdamse CDA-raadslid Alaatin Erdal moet in dienst. In Turkije, het land dat hij als 11-jarige verliet. Maar hij kocht die verplichting af voor enkele duizenden euro's, en hoeft nu in plaats van elf maanden 'slechts' een maand naar Turkije om zijn dienstplicht te vervullen.

"Het gaat niet om een militair programma, hoor," vertelt het 35-jarige raadslid. "Ik zal verblijven in een luxueus hotel in een chique omgeving, samen met andere geemigreerde Turken die ook de lange dienstplicht hebben afgekocht. We krijgen er een soort sportief trainingsprogramma. Ik ben er niet heel blij mee, maar ik zie er evenmin tegenop."

Erdal moet in Turkije in dienst, omdat hij niet alleen de Nederlandse, maar ook de Turkse nationaliteit heeft. Een bewuste keuze, zegt het raadslid. "In Turkije liggen mijn roots, die kan ik niet verloochenen. Ik ben in Turkije gevormd en daar ben ik trots op. Hoewel ik inmiddels in een ander land een leven heb opgebouwd, wil ik toch de Turkse nationaliteit niet opgeven."

En dat is pikant. Want Erdals eigen partij, het CDA, is juist deze maand begonnen met een aanval op de dubbele nationaliteit. Duizenden Turkse Nederlanders hebben twee paspoorten, en dat zou volgens het landelijk CDA de integratie belemmeren: afschaffen dus.

Een onzinnig verhaal, vindt Erdal. "Een zinloze discussie. Veel Turken kiezen heel bewust voor twee nationaliteiten, terwijl ze prima geïntegreerd zijn. Die dingen staan los van elkaar. We doen dat niet omdat we ervan willen profiteren, want het levert alleen maar praktische problemen op. Het is een gevoelskwestie."

Erdal hoopt dat zijn partij snel ophoudt met de kruistocht tegen de dubbele nationaliteit. "Het gaat mij echt te ver als mensen als ik een keuze moeten maken tussen het Turkse en het Nederlandse paspoort. Dat heeft niets met integratie te maken."

Zijn fractievoorzitter in Rotterdam, Leonard Geluk, steunt Erdal in elk geval. "Alaatin hecht aan zijn Turks paspoort en hij is bereid de consequenties daarvan voor lief te nemen. Dat kan ik alleen maar respecteren." Dat Erdals wens om een dubbel paspoort te houden, indruist tegen de lijn van de partij, vindt Geluk geen bezwaar. "Als iemand geïntegreerd is, is Erdal het wel."

http://www.lokum.nl/cgi-bin/nieuws/viewnews.cgi?category=1&id=1075498953

Julien
31-01-04, 13:09
Nou, is toch normaal?!

Wat zijn die Rotterdammers toch een zeikerds.

Ik moest vorig jaar ook in militaire dienst voor Frankrijk (alhoewel 2 dagen maar :D )

observer
01-02-04, 13:04
Geplaatst door Julien
Nou, is toch normaal?!

Wat zijn die Rotterdammers toch een zeikerds.

Ik moest vorig jaar ook in militaire dienst voor Frankrijk (alhoewel 2 dagen maar :D ) de nederlandse wet zegt volgens mij ergens dat wie in vreemde krijgsdienst treed zijn nederlands staatsburgerschap kwijtraakt

dus au riool euh revoir

Julien
01-02-04, 13:08
Geplaatst door observer
de nederlandse wet zegt volgens mij ergens dat wie in vreemde krijgsdienst treed zijn nederlands staatsburgerschap kwijtraakt

dus au riool euh revoir

nee hoor. ik sta ook ingeschreven in het Nederlandse leger. Ik eet dus van 2 walletjes :D

lijkt me trouwens sterk dat mensen die een marokkaanse nationaliteit hebben niet opgeroepen worden voor het Marokkaanse leger.

~Panthera~
01-02-04, 13:24
Geplaatst door mark61
Het Rotterdamse CDA-raadslid Alaatin Erdal moet in dienst. In Turkije, het land dat hij als 11-jarige verliet. Maar hij kocht die verplichting af voor enkele duizenden euro's, en hoeft nu in plaats van elf maanden 'slechts' een maand naar Turkije om zijn dienstplicht te vervullen.

"Het gaat niet om een militair programma, hoor," vertelt het 35-jarige raadslid. "Ik zal verblijven in een luxueus hotel in een chique omgeving, samen met andere geemigreerde Turken die ook de lange dienstplicht hebben afgekocht. We krijgen er een soort sportief trainingsprogramma. Ik ben er niet heel blij mee, maar ik zie er evenmin tegenop."

Erdal moet in Turkije in dienst, omdat hij niet alleen de Nederlandse, maar ook de Turkse nationaliteit heeft. Een bewuste keuze, zegt het raadslid. "In Turkije liggen mijn roots, die kan ik niet verloochenen. Ik ben in Turkije gevormd en daar ben ik trots op. Hoewel ik inmiddels in een ander land een leven heb opgebouwd, wil ik toch de Turkse nationaliteit niet opgeven."

En dat is pikant. Want Erdals eigen partij, het CDA, is juist deze maand begonnen met een aanval op de dubbele nationaliteit. Duizenden Turkse Nederlanders hebben twee paspoorten, en dat zou volgens het landelijk CDA de integratie belemmeren: afschaffen dus.

Een onzinnig verhaal, vindt Erdal. "Een zinloze discussie. Veel Turken kiezen heel bewust voor twee nationaliteiten, terwijl ze prima geïntegreerd zijn. Die dingen staan los van elkaar. We doen dat niet omdat we ervan willen profiteren, want het levert alleen maar praktische problemen op. Het is een gevoelskwestie."

Erdal hoopt dat zijn partij snel ophoudt met de kruistocht tegen de dubbele nationaliteit. "Het gaat mij echt te ver als mensen als ik een keuze moeten maken tussen het Turkse en het Nederlandse paspoort. Dat heeft niets met integratie te maken."

Zijn fractievoorzitter in Rotterdam, Leonard Geluk, steunt Erdal in elk geval. "Alaatin hecht aan zijn Turks paspoort en hij is bereid de consequenties daarvan voor lief te nemen. Dat kan ik alleen maar respecteren." Dat Erdals wens om een dubbel paspoort te houden, indruist tegen de lijn van de partij, vindt Geluk geen bezwaar. "Als iemand geïntegreerd is, is Erdal het wel."
http://www.lokum.nl/cgi-bin/nieuws/viewnews.cgi?category=1&id=1075498953

-------------------

Aggut, klinkt een beetje als : alle Turken zijn klootzakken, behalve Ali, want die woont naast me. :moe:

*waar heb ik dit toch eerder gehoord?*

mark61
01-02-04, 13:26
Geplaatst door ~Panthera~
[B*waar heb ik dit toch eerder gehoord?* [/B]

Nah in ieder geval bij het CDA.

~Panthera~
01-02-04, 13:29
Geplaatst door mark61
Nah in ieder geval bij het CDA.
-------------------

normen en waarden. :moe:


*deja-vu*

mark61
01-02-04, 13:40
Geplaatst door ~Panthera~
normen en waarden. :moe:
*deja-vu*

It's the 50s all over again honey. Alleen hebben de communisten nu hoofddoekjes op.

~Panthera~
01-02-04, 13:48
Geplaatst door mark61
It's the 50s all over again honey. Alleen hebben de communisten nu hoofddoekjes op.
------------

Mensen komen op voor hun rechten, alleen zullen Nederlanders dat pas door hebben als HUN rechten aan banden worden gelegd.
DAN wordt het pas echt janken. :moe:
Maar dan is het te laat.

mark61
01-02-04, 13:50
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Mensen komen op voor hun rechten, alleen zullen Nederlanders dat pas door hebben als HUN rechten aan banden worden gelegd.
DAN wordt het pas echt janken. :moe:
Maar dan is het te laat.

Welnee, ze hebben alles over voor gemoedsrust en een comfortabel bestaan. Kijk maar naar die anti-terreurwetten in de VS (en hier?)

~Panthera~
01-02-04, 14:04
Geplaatst door mark61
Welnee, ze hebben alles over voor gemoedsrust en een comfortabel bestaan. Kijk maar naar die anti-terreurwetten in de VS (en hier?)
------------------------

Gewoon een stel sukkels dus. :moe:

mark61
01-02-04, 14:21
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------

Gewoon een stel sukkels dus. :moe:

En weet je wat? Daar moeten wij mee samenleven.

wat doen die streepjes daar eigenlijk elke keer? afdrijvend toetsenbord?

~Panthera~
01-02-04, 14:25
Geplaatst door mark61
En weet je wat? Daar moeten wij mee samenleven.

wat doen die streepjes daar eigenlijk elke keer? afdrijvend toetsenbord?

---------------------------------

heel fijn ja. :moe:










Ps.einde quote.

mark61
01-02-04, 14:31
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------------------
Ps.einde quote.

--------------------------------------------------????????????????????

~Panthera~
01-02-04, 14:33
Geplaatst door mark61
--------------------------------------------------????????????????????
-------------------------- <--- dat ja. :D

Zet ik onder ieders quote.

mark61
01-02-04, 14:45
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------- <--- dat ja. :D

Zet ik onder ieders quote.

Welke quote? Kzie alleen streepjes...afijn bak ze.

~Panthera~
01-02-04, 14:59
Geplaatst door mark61
Welke quote? Kzie alleen streepjes...afijn bak ze.
--------------------------------


De streepjes staan nu ONDER jouw quote.
See ?




blinde sijs.

mark61
01-02-04, 15:32
Geplaatst door ~Panthera~
blinde sijs.[/SIZE]

Is dat sijsschijtkleurige kader niet genoeg voor je? kleurenblinde geelgors

~Panthera~
01-02-04, 15:35
Geplaatst door mark61
Is dat sijsschijtkleurige kader niet genoeg voor je? kleurenblinde geelgors
--------------------------------

Nee...ik wil altijd MEER. (echt Hollands :hihi: ) :stomp:


schijtlijster!

mark61
01-02-04, 15:52
Geplaatst door ~Panthera~
schijtlijster!

wie staat hier nou de godganse dag ontmande sijsjes te grillen...s kijken hoe jij kleurt vanavond...

~Panthera~
01-02-04, 15:55
Geplaatst door mark61
wie staat hier nou de godganse dag ontmande sijsjes te grillen...s kijken hoe jij kleurt vanavond...
---------------------------




Gewoon groen. :duim:

mark61
01-02-04, 16:02
Geplaatst door ~Panthera~
Gewoon groen. :duim:

Goed zo. Een echte moslima. Ik ga lunchen :zwaai:

~Panthera~
01-02-04, 16:09
Geplaatst door mark61
Goed zo. Een echte moslima. Ik ga lunchen :zwaai:
------------


Eet ze ! :zwaai: