PDA

Bekijk Volledige Versie : Storm zorgt voor veel overlast



Joesoef
31-01-04, 22:15
Storm zorgt voor veel overlast

Uitgegeven: 31 januari 2004 21:21
Laatst gewijzigd: 31 januari 2004 22:25

UTRECHT - De zuidwesterstorm zorgt zaterdagavond voor overlast in het westen van Nederland. De politie en brandweer hebben het onder meer in Den Haag, Amsterdam en Utrecht druk met schademeldingen, omgevallen bomen, afgewaaide takken en dakpannen. Tussen Zaandam en Uitgeest en bij Pijnacker botsten treinen op objecten die op het spoor waren gewaaid.

Langs de westkust woedt op het moment een zuidwesterstorm met windkracht 9. Volgens het KNMI is de wind boven land erg vlagerig. Van tijd tot tijd komen zware windstoten voor.

Tussen Zaandam en Uitgeest rijden tot nader orde geen treinen na een botsing tussen een sneltrein en enkele golfplaten en houten latten. Die waren afkomstig van een gebouwtje. Een stoptrein raakte nabij Pijnacker defect door een botsing met een stuk zeil of plastic. De objecten zijn volgens een woordvoerder van ProRail vermoedelijk op de spoorbaan terechtgekomen door de harde wind.

Lichtgewond

In Utrecht raakte een persoon lichtgewond doordat een grote tak van een boom afbrak in de omgeving van de stadsschouwburg. Voor zover bekend raakten er verder geen mensen gewond door de storm. De ANWB en het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) geven chauffeurs van vrachtwagens en bestelauto's het advies om hun voertuig niet te gebruiken.

Het KNMI verwacht dat de storm vanaf middernacht geleidelijk in kracht afneemt. Boven land waait het zondag matig tot vrij krachtig en aan zee krachtig tot hard.

Caravans en aanhangers

Het KLPD had het volgens een woordvoerder druk met het afhandelen van enkele tientallen ongevallen en het oplossen van problemen met omgewaaide bomen, afgebroken takken en andere rommel op de snelwegen. De zegsman noemde het opmerkelijk dat er onder meer zeven ongevallen gebeurden met auto's met caravans en aanhangers. "Een weldenkend mens gaat met dit soort weersomstandigheden de weg niet op."

A28

De snelweg A28 (Amersfoort-Zwolle) is zaterdagavond ter hoogte van Nijkerk voor alle verkeer afgesloten. Door de storm waaiden dakpannen van het benzinestation Esso Vanenburg op de snelweg. Het verkeer wordt tot nader orde omgeleid. Dat meldde een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten.

Joesoef
31-01-04, 22:16
M'n schoteltje kon er ook niet tegen :(

sadeeQ
31-01-04, 22:20
Geplaatst door Joesoef
M'n schoteltje kon er ook niet tegen :(

:nerveus: het is ook geen pretje om op de 9e verdieping te wonen in dit klote landje :zegniets:

mark61
31-01-04, 22:48
Geplaatst door Joesoef
M'n schoteltje kon er ook niet tegen :(

Nou maar hopen dat nl-x van de server afblijft vannacht. Anders zou je nog levensmoe worden.

Joesoef
31-01-04, 22:50
Geplaatst door mark61
Nou maar hopen dat nl-x van de server afblijft vannacht. Anders zou je nog levensmoe worden.


Voordeel, mijn schoteltje staat op een heel hoog nat glibberig dak :melig2:

mark61
31-01-04, 22:55
Geplaatst door Joesoef
Voordeel, mijn schoteltje staat op een heel hoog nat glibberig dak :melig2:

Voordeel? :confused:

~Panthera~
31-01-04, 22:59
*ziet Joesoef nu op het dak*









Monty Python :D

mark61
31-01-04, 23:02
Geplaatst door ~Panthera~
*ziet Joesoef nu op het dak*
Monty Python :D

Wat? Heeft hij een jurk aan? Als zn krulspelden maar blijven zitten. Of gaat de zelfontsnappende tomatenketchup er nu vandoor?

~Panthera~
31-01-04, 23:06
Geplaatst door mark61
Wat? Heeft hij een jurk aan? Als zn krulspelden maar blijven zitten. Of gaat de zelfontsnappende tomatenketchup er nu vandoor?
--------------------------------------
:hihi: :stomp:

Mijn beeldscherm bewoog langzaam naar links, nu mijn toetsenbord, is dat erg ? :eek:

mark61
31-01-04, 23:09
Geplaatst door ~Panthera~
[BMijn beeldscherm bewoog langzaam naar links, nu mijn toetsenbord, is dat erg ? :eek: [/B]

t Hangt ervanaf in welke richting je zelf beweegt. En of de gevel nog in je huis hangt. En of je misschien last van ongedierte hebt.

~Panthera~
31-01-04, 23:10
Geplaatst door mark61
t Hangt ervanaf in welke richting je zelf beweegt. En of de gevel nog in je huis hangt. En of je misschien last van ongedierte hebt.
------------------------------------------------
:lol:

mark61
31-01-04, 23:13
Kortom, op een computerforum zouden ze zeggen: we hebben wel wat meer info nodig om je te kunnen helpen. Wat is je besturingssysteem? Zowel van je beeldscherm als je toetsenbord. Waar is de muis? Op of onder je bureau. Een vriend van mij had een compleet opgeblazen computer wegens kabelknagend konijn, dus pas maar op... :boer:

~Panthera~
31-01-04, 23:14
Geplaatst door mark61
Kortom, op een computerforum zouden ze zeggen: we hebben wel wat meer info nodig om je te kunnen helpen. Wat is je besturingssysteem? Zowel van je beeldscherm als je toetsenbord. Waar is de muis? Op of onder je bureau. Een vriend van mij had een compleet opgeblazen computer wegens kabelknagend konijn, dus pas maar op... :boer:
---------------------

HAH...je krijgt daar in ieder geval een antwoord; moet je Chello bellen......... :laser:

mark61
31-01-04, 23:16
Geplaatst door ~Panthera~
[BHAH...je krijgt daar in ieder geval een antwoord; moet je Chello bellen......... :laser: [/B]

Chelo is een Iraanse pilavvariant. Ben je nou nog niet klaar met koken?

~Panthera~
31-01-04, 23:20
Geplaatst door mark61
Chelo is een Iraanse pilavvariant. Ben je nou nog niet klaar met koken?
------------------------

Koken ? om 0.20 uur? dipstick!

Maar de Pilav was inderdaad heeeeeel lekkel :D
Lekker met tijgerbrood erbij en joghurt met water. mjammie! :duim:

mark61
31-01-04, 23:27
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------

Koken ? om 0.20 uur? dipstick!

Maar de Pilav was inderdaad heeeeeel lekkel :D
Lekker met tijgerbrood erbij en joghurt met water. mjammie! :duim:

Yoghurt met water? Is je dak lek? DRIJFT je beeldscherm soms weg? Of bedoel je ayran met een snufje zout?

~Panthera~
31-01-04, 23:28
Geplaatst door mark61
Yoghurt met water? Is je dak lek? DRIJFT je beeldscherm soms weg? Of bedoel je ayran met een snufje zout?
------------

Als ayran (kan met joghurt+water daarna roeren) is, dan wel.
Soort joghurtdrank, heel naturel.


Buiten drijft er van alles, geloof ik. :moe:

mark61
31-01-04, 23:31
Geplaatst door ~Panthera~
[BAls ayran (kan met joghurt+water daarna roeren) is, dan wel.
Soort joghurtdrank, heel naturel.[/B]

Yep. Met zout dan. Koop s een bekertje bij de turk.



Buiten drijft er van alles, geloof ik. :moe:

Dat zijn sijsjes.

~Panthera~
31-01-04, 23:34
Geplaatst door mark61
Yep. Met zout dan. Koop s een bekertje bij de turk.




Dat zijn sijsjes.
------------------------

Doe ik, altijd in voor wat nieuws :duim:

Oh..Oh...drijfsijsjes ?? :schok:
eetbaar? :D

mark61
31-01-04, 23:38
Geplaatst door ~Panthera~
[BDoe ik, altijd in voor wat nieuws :duim:[/B]

Als je er dan toch bent, koop eens een grote worst van Koç, en een bak çemen. Daar ga je van schrikken. Maar geheel puur natuur voor op brood. Verder hebben ze nog pistachespread en süzme yoghurt, een uitgelekte variant.

Oh..Oh...drijfsijsjes ?? :schok:
eetbaar? :D

Op de gril met die beesten. Vet druipt ervanaf.

~Panthera~
31-01-04, 23:41
Geplaatst door mark61
Als je er dan toch bent, koop eens een grote worst van Koç, en een bak çemen. Daar ga je van schrikken. Maar geheel puur natuur voor op brood. Verder hebben ze nog pistachespread en süzme yoghurt, een uitgelekte variant.

Oh..Oh...drijfsijsjes ?? :schok:
eetbaar? :D

Op de gril met die beesten. Vet druipt ervanaf.
-------------------------------

genoteerd.
Wordt een verrassing dus ? lol
Meteen ook dolma's meenemen ?? :hihi:

Ps. grill staat aan.

mark61
31-01-04, 23:43
Geplaatst door ~Panthera~
[BWordt een verrassing dus ? lol
Meteen ook dolma's meenemen ?? :hihi:[/B]

Die draai je beter zelf. Die worst bakken met ei mmmmmmmmm


Ps. grill staat aan.

Vergeet niet ze te plukken. En besnijden natuurlijk.

~Panthera~
31-01-04, 23:46
Geplaatst door mark61
Die draai je beter zelf. Die worst bakken met ei mmmmmmmmm



Vergeet niet ze te plukken. En besnijden natuurlijk.
--------------


Ok.bladeren etc dus. lol

KLEIN detail: hoe weet je dat allemaal ?? :fplet:



ps.asbakje bij de hand.

mark61
31-01-04, 23:49
Geplaatst door ~Panthera~
[BOk.bladeren etc dus. lol
KLEIN detail: hoe weet je dat allemaal ?? :fplet:[/B]

Combinatie van Turks studeren, van lekker eten houden en Turken kennen alsmede nieuwsgierig winkels in rollen.


s.asbakje bij de hand.

Vingerhoed kan ook.

Joesoef
31-01-04, 23:51
Reuze bedankt allemaal met die eten reply's....... http://forums.keeptouch.net/images/smilies/eat.gif

~Panthera~
31-01-04, 23:53
Geplaatst door mark61
Combinatie van Turks studeren, van lekker eten houden en Turken kennen alsmede nieuwsgierig winkels in rollen.



Vingerhoed kan ook.
------------------------

zzoooooooooooooooooo......das heel ongewoon voor een Hollander.
Maar gelijk heb je : turks is een leuke taal, en het eten is gevaarlijk lekker. :hihi:



Ps.grote sijsjes

~Panthera~
31-01-04, 23:54
Geplaatst door Joesoef
Reuze bedankt allemaal met die eten reply's....... :honger:
------------------------


________> richting ijskast ?? :hihi:

Joesoef
31-01-04, 23:55
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------


________> richting ijskast ?? :hihi:

En leve de combimagnetron........ :lachu:

mark61
31-01-04, 23:56
Geplaatst door Joesoef
Reuze bedankt allemaal met die eten reply's....... http://forums.keeptouch.net/images/smilies/eat.gif

Jah je mag ook wel wat terug doen...Kan jij een goede chelo ta dig maken? Ik durf niet...

~Panthera~
31-01-04, 23:57
Geplaatst door Joesoef
En leve de combimagnetron........ :lachu:
-------------------

YESSSSSSSSSSSSS! :lole:

000NobelPrizes
31-01-04, 23:57
Ah ja, het voer. Een steekhoudend argument als er wordt gesproken over immigratie als verrijking van cultuur. Hehe.

Gek dat ik nooit immigranten tegenkom in de sushibar of bij de Thai, of bij de Argentijn of bij de Indo, of bij de Cambodjaan of de Griek. Die cultuurverrijking werkt blijkbaar niet alle windstreken op of voor iedereen.

Nou ik er toch over bezig ben: ik ben ook nooit een Noord-afrikaanse immigrant tegengekomen bij een toneelstuk of muziekuitvoering, over cultuurverrijking gesproken. En ik loop toch aardig wat af.
Nog nooit een hoofddoekie of baard gezien die hun eigen cultuurverrijking promootten en dat tegelijkertijd in praktijk brachten met nieuwsgierigheid naar andere culturen.
Misschien moeten ze 's een kamerorkestje bij het CWI plaatsen: daar loopt het altijd storm.

mark61
01-02-04, 00:00
Geplaatst door ~Panthera~
[Bzzoooooooooooooooooo......das heel ongewoon voor een Hollander.
Maar gelijk heb je : turks is een leuke taal, en het eten is gevaarlijk lekker. :hihi:[/B]

Nou persoonlijk vindt ik het niet klinken, als taal dan. Maar 'van binnen' is t erg mooi. En in het hele middenoosten is het lekker eten. Probeer eens 'Middle Eastern Cookery' van Arto der Haroutunian te vinden, Pan Books 1984. Heb je het hele terrein wel een beetje gecoverd. Incl. Iran, Koerden, Armeniers etc.



Ps.grote sijsjes

Oh sau-sijsjes. Dan is het omwikkelen met bladerdeeg en in de oven.

Joesoef
01-02-04, 00:01
Geplaatst door mark61
Jah je mag ook wel wat terug doen...Kan jij een goede chelo ta dig maken? Ik durf niet...


:kotsen:

Als ik ergens een hekel aan had was het dat mijn ex juist dat op mijn bord legde...Ik begrijp nog niet dat die Iraniërs juist dat het lekkerste vonden....

Koken met twee linker handen noem ik het altijd..... Yech!

~Panthera~
01-02-04, 00:02
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ah ja, het voer. Een steekhoudend argument als er wordt gesproken over immigratie als verrijking van cultuur. Hehe.

Gek dat ik nooit immigranten tegenkom in de sushibar of bij de Thai, of bij de Argentijn of bij de Indo, of bij de Cambodjaan of de Griek. Die cultuurverrijking werkt blijkbaar niet alle windstreken op of voor iedereen.

Nou ik er toch over bezig ben: ik ben ook nooit een Noord-afrikaanse immigrant tegengekomen bij een toneelstuk of muziekuitvoering, over cultuurverrijking gesproken. En ik loop toch aardig wat af.
Nog nooit een hoofddoekie of baard gezien die hun eigen cultuurverrijking promootten en dat tegelijkertijd in praktijk brachten met nieuwsgierigheid naar andere culturen.
Misschien moeten ze 's een kamerorkestje bij het CWI plaatsen: daar loopt het altijd storm.
---------------------------------------

Weet je wat jij moet doen ?
Je loopt zo te klagen over alles wat je kut vind, er is blijkbaar geen ruk meer aan voor je hier.
Pleeg gewoon zelfmoord, dan ben je overal van af.
Hoeven wij die eeuwige klaagzangen van je ook niet meer te aanhoren.
Wordt een beetje eentonig nl.

How's that for therapy ? :duivels:

~Panthera~
01-02-04, 00:05
Geplaatst door mark61
Nou persoonlijk vindt ik het niet klinken, als taal dan. Maar 'van binnen' is t erg mooi. En in het hele middenoosten is het lekker eten. Probeer eens 'Middle Eastern Cookery' van Arto der Haroutunian te vinden, Pan Books 1984. Heb je het hele terrein wel een beetje gecoverd. Incl. Iran, Koerden, Armeniers etc.



Oh sau-sijsjes. Dan is het omwikkelen met bladerdeeg en in de oven.
----------------------------

Heb het opgeschreven. dank je.
Weer effe lekker snuffelen. :D


Ps.liggen op de grill.

Joesoef
01-02-04, 00:07
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------------------------

Weet je wat jij moet doen ?
Je loopt zo te klagen over alles wat je kut vind, er is blijkbaar geen ruk meer aan voor je hier.
Pleeg gewoon zelfmoord, dan ben je overal van af.



Ik heb nog een schoteltje dat opnieuw moet worden uitgericht....

mark61
01-02-04, 00:07
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ah ja, het voer. Een steekhoudend argument als er wordt gesproken over immigratie als verrijking van cultuur. Hehe.

Gek dat ik nooit immigranten tegenkom in de sushibar of bij de Thai, of bij de Argentijn of bij de Indo, of bij de Cambodjaan of de Griek. Die cultuurverrijking werkt blijkbaar niet alle windstreken op of voor iedereen.(...)

Dan ken je de verkeerde mensen. Zag van de week nog een hoofddoekje bij Le jour du loup. Zit regelmatig met Turken bij de Thai, Algerijnen bij de Griek, met Marokkanen bij de Vietnamees. Jij bezoekt zeker elke week Turkse of Pakistaanse klassieke concerten. Welk percentage en inkomensklasse Hollanders gaan naar toneel / concert?

~Panthera~
01-02-04, 00:08
Geplaatst door Joesoef
Ik heb nog een schoteltje dat opnieuw moet worden uitgericht....
------------------------------------

:hihi: NU ???

000NobelPrizes
01-02-04, 00:08
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------------------------

Weet je wat jij moet doen ?
Je loopt zo te klagen over alles wat je kut vind, er is blijkbaar geen ruk meer aan voor je hier.
Pleeg gewoon zelfmoord, dan ben je overal van af.
Hoeven wij die eeuwige klaagzangen van je ook niet meer te aanhoren.
Wordt een beetje eentonig nl.

How's that for therapy ? :duivels:
Niet zo agressief, kindje.

Ik probeer je te vertellen dat verrijking van de cultuur, die steeds op het culinaire wordt gegooid, meer inhoudt dan kikkererwten en een kwak tajine. Wat nou verrijking.

Ik opende een luikje in jouw beperkte wereldje. Aardig van me, no?

mark61
01-02-04, 00:10
Geplaatst door Joesoef
:kotsen:

Als ik ergens een hekel aan had was het dat mijn ex juist dat op mijn bord legde...Ik begrijp nog niet dat die Iraniërs juist dat het lekkerste vonden....

Koken met twee linker handen noem ik het altijd..... Yech!

Proef ik hier nou Iraanse zelfhaat of een traumatische relatie? Of was jouw ta dig altijd aangebakken? Of met margarine gemaakt? Wat is wel lekker?

Joesoef
01-02-04, 00:10
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ah ja, het voer. Een steekhoudend argument als er wordt gesproken over immigratie als verrijking van cultuur. Hehe.

Gek dat ik nooit immigranten tegenkom in de sushibar of bij de Thai, of bij de Argentijn of bij de Indo, of bij de Cambodjaan of de Griek, opera, toneel of het museum...


Ik zie en zag ze wel hoor lieverd. Maar deze dames hebben het niet zo op plaatsen waar veel gerookt en gezopen wordt. Vandaar dat je ze niet ziet.

En, sommige mensen hebben wel een goede smaak....

~Panthera~
01-02-04, 00:11
Geplaatst door 151 NobelPrizes

Ik opende een luikje in jouw beperkte wereldje. Aardig van me, no?
------------------------

Nou, DIE vind ik echt lachen ! :lol:
Alsof ik denk dat cultuur alleen maar in eten zit; dat zijn jouw bedenkingen, kindje.

Joesoef
01-02-04, 00:15
Geplaatst door mark61
Proef ik hier nou Iraanse zelfhaat of een traumatische relatie? Of was jouw ta dig altijd aangebakken? Of met margarine gemaakt? Wat is wel lekker?

Nee, ja, ja, nee, nee.... :schreeuw:

000NobelPrizes
01-02-04, 00:15
Geplaatst door mark61
Dan ken je de verkeerde mensen. Zag van de week nog een hoofddoekje bij Le jour du loup. Zit regelmatig met Turken bij de Thai, Algerijnen bij de Griek, met Marokkanen bij de Vietnamees. Jij bezoekt zeker elke week Turkse of Pakistaanse klassieke concerten. Welk percentage en inkomensklasse Hollanders gaan naar toneel / concert?
Welk percentage Noord-Afrikanen gaan regelmatig naar de Thai, Griek en Vietnamees, Markje?
Hetzelfde percentage als Nederlanders die de concertgebouwen en theaters bezoeken?

hahahha....

Gek vergelijk, overigens. Cultuur via theaters en concertgebouwen staat toch op een heel ander niveau als je pens volproppen bij een eettentje.
Of misschien voor jou niet: no offense.

mark61
01-02-04, 00:16
Geplaatst door Joesoef
Ik heb nog een schoteltje dat opnieuw moet worden uitgericht....

Ja dan springt ze met schotel en al. Moet je helemaal bidden dat de server het houdt.

Joesoef
01-02-04, 00:20
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Welk percentage ........

Nog even de goede smaak daar gelaten, wat weet jij van statistiek?

000NobelPrizes
01-02-04, 00:20
Geplaatst door Joesoef
Ik zie en zag ze wel hoor lieverd. Maar deze dames hebben het niet zo op plaatsen waar veel gerookt en gezopen wordt. Vandaar dat je ze niet ziet.

En, sommige mensen hebben wel een goede smaak....

:)

Er wordt nooit gerookt in de zalen van de opera of in de theaters.
Maar dat weet jij uiteraard niet. Je bent er namelijk nog nooit geweest, anders had je dat wel geweten.

De plekken waar nog sprake is van multicultureel bezoek, is de cinema.
En je weet hoe het er daar nu aan toe gaat: beveiliging en zo, vanwege de stennis.
Whoa, oh wat cultureel.

mark61
01-02-04, 00:20
Geplaatst door Joesoef
Nee, ja, ja, nee, nee.... :schreeuw:

Das bondig as erwtensoep. Nee niks is lekker?

Joesoef
01-02-04, 00:25
Geplaatst door 151 NobelPrizes
:)

Er wordt nooit gerookt in de zalen van de opera of in de theaters.
Maar dat weet jij uiteraard niet. Je bent er namelijk nog nooit geweest, anders had je dat wel geweten.

De plekken waar nog sprake is van multicultureel bezoek, is de cinema.
En je weet hoe heter daar nu aan toe gaat: beveiliging en zo, vanwege de stennis.
Whoa, oh wat cultureel.

Sinds 1 januari.....

Daarvoor was er geen rook verbod. En menig theater heb ik moslims gezien en gesproken (soort zoekt soort :) ).

Wist jij hoeveel goed opgeleide moslims op zondag ochtend het filmhuis bezoeken? en hoeveel de kleinere theaters met hun alternative producties. Wel eens gehoord van theater cosmic...

Het zijn mensen met smaak. Dus geen Kurhaus of een Theater van JoopvandeEllende.....

Joesoef
01-02-04, 00:27
Geplaatst door mark61
Das bondig as erwtensoep. Nee niks is lekker?


Alles is lekker zolang het maar niet van mijn ex is (en niet van het noordelijk halfrond komt).....

En nu ga ik ff iets ontdooien!

mark61
01-02-04, 00:30
Geplaatst door Joesoef
Alles is lekker zolang het maar niet van mijn ex is (en niet van het noordelijk halfrond komt).....

En nu ga ik ff iets ontdooien!

U eet alleen Latijns-Amerikaans en Afrikaans...dit wordt culispannend. En die diepvries is dan...

000NobelPrizes
01-02-04, 00:33
Geplaatst door Joesoef
Sinds 1 januari.....

Daarvoor was er geen rook verbod. En menig theater heb ik moslims gezien en gesproken (soort zoekt soort :) ).

Wist jij hoeveel goed opgeleide moslims op zondag ochtend het filmhuis bezoeken? en hoeveel de kleinere theaters met hun alternative producties. Wel eens gehoord van theater cosmic...

Het zijn mensen met smaak. Dus geen Kurhaus of een Theater van JoopvandeEllende.....
Ow... het rookverbod. Nee, da's een sterke.
Gerookt werd er nooit in de zaal. Maar eh, als jij dat als excuus wilt gebruiken *heh* brabbel dan maar een eind weg.

En ja, ik ken Cosmic. Veel allochtone projecten, en veel corruptie.
Sorry sir, praat me niet van deze club, ik ken ze te goed en weet dat er geld richting thuislanden verdwijnt en dat ze nu op een turning point zitten daardoor. Tsja, ze hebben het weer 's verbruid.

En wie Joop van den Ende als 'cultuur' beschouwt vind ik al helemaal een grap. Musicals bedoel je toch? hahahhaa....

mark61
01-02-04, 00:36
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Welk percentage Noord-Afrikanen gaan regelmatig naar de Thai, Griek en Vietnamees, Markje?
Hetzelfde percentage als Nederlanders die de concertgebouwen en theaters bezoeken?

Lijkt me een aardige werkhypothese. Ff corrigeren voor leeftijd, opleidingsniveau en inkomensklasse. Je zou versteld staan.


Gek vergelijk, overigens. Cultuur via theaters en concertgebouwen staat toch op een heel ander niveau als je pens volproppen bij een eettentje. Of misschien voor jou niet: no offense.

Jij begon zelf over culinaire cross-culture interesse. Als ik dat weerspreek gooi je het gauw over een andere boeg. Als jij je pens volpropt is culinaire verfijning aan jou sowieso niet besteed.

Maar wanneer heb jij nou voor het laatst kennis genomen van niet-westerse Hoge Cultuur?

000NobelPrizes
01-02-04, 00:48
Geplaatst door mark61
Lijkt me een aardige werkhypothese. Ff corrigeren voor leeftijd, opleidingsniveau en inkomensklasse. Je zou versteld staan.


Ik zou versteld staan van het verschil.
Maar ik zal je hier niet langer plagen: het relatieve percentage westerlingen dat interesse heeft voor niet-westerse culturen vergeleken met vice versa... enifin, you do the math (en dan heb ik het niet over de interesse voor de uitkeringen).



Jij begon zelf over culinaire cross-culture interesse. Als ik dat weerspreek gooi je het gauw over een andere boeg. Als jij je pens volpropt is culinaire verfijning aan jou sowieso niet besteed.

You missed my point. Bovendien heb je niets weersproken, behalve een lauw argument op tafel gegooid dat jij met wat Turken en zo bij de Thai eet.
Zegt niks.
Wat ik zei was dat er makkelijk wordt gegooid met termen van culturele verrijking voor wat betreft de Noord-Afrikaanse immigratie. Ik heb al vaker gevraagd wat dan die verrijking is, en dan komt men meestal bij eten uit.
Okay. Verder nik dus. Maar als ik dan fijntjes informeer naar de bilaterale verrijking op dat gebied - en dan alleen op dat gebied - dan zie je dat daar al de interesse van de andere zijde stagneert.


Maar wanneer heb jij nou voor het laatst kennis genomen van niet-westerse Hoge Cultuur?
Is er sprake van niet-westere Hoge Cultuur? :)

Joesoef
01-02-04, 00:59
Geplaatst door mark61
U eet alleen Latijns-Amerikaans en Afrikaans...dit wordt culispannend. En die diepvries is dan...


De evenaar bij mij is een stuk breeder dan het lijntje in een atlas :p

Joesoef
01-02-04, 01:11
Geplaatst door 151 NobelPrizes
]http://my.opera.com/forums/images/smilies/drunk.gifhttp://my.opera.com/forums/images/smilies/drunk.gifhttp://my.opera.com/forums/images/smilies/drunk.gifhttp://my.opera.com/forums/images/smilies/drunk.gifhttp://my.opera.com/forums/images/smilies/drunk.gifhttp://my.opera.com/forums/images/smilies/drunk.gifhttp://my.opera.com/forums/images/smilies/drunk.gifhttp://my.opera.com/forums/images/smilies/drunk.gifhttp://my.opera.com/forums/images/smilies/drunk.gifhttp://my.opera.com/forums/images/smilies/drunk.gifhttp://my.opera.com/forums/images/smilies/drunk.gifhttp://my.opera.com/forums/images/smilies/drunk.gifhttp://my.opera.com/forums/images/smilies/drunk.gifhttp://my.opera.com/forums/images/smilies/drunk.gif

mark61
01-02-04, 03:09
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Is er sprake van niet-westere Hoge Cultuur? :)

Typical. Says it all.