PDA

Bekijk Volledige Versie : Onbegrijpelijk



Simon
01-02-04, 15:13
Bush en Blair kandidaten Nobelprijs


OSLO President Bush en premier Blair
zijn genomineerd voor de Nobelprijs
voor de Vrede.Het Noorse Nobelcomité
heeft dat bekendgemaakt na de sluiting
van de termijn waarop kandidaten in
Oslo konden worden opgegeven.

De Noorse parlementariër Simonsen heeft
laten weten dat hij Bush en Blair heeft
voorgedragen omdat ze een eind maakten
aan het bewind van Saddam Hussein.Ook
de Europese Unie maakt kans op de
belangrijkste vredesprijs ter wereld.

De vroegere Noorse premier Jagland wil
dat de EU de prijs krijgt omdat de unie
door de uitbreiding oostwaarts de vrede
bevordert.

Chaya
01-02-04, 15:15
Grappig! Hoezo onbegrijpelijk? Arafat heeft toch ook de Nobelprijs voor de vrede gekregen? De wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor! :schrik:

Waterval
01-02-04, 15:16
Geplaatst door Simon
Bush en Blair kandidaten Nobelprijs


OSLO President Bush en premier Blair
zijn genomineerd voor de Nobelprijs
voor de Vrede.Het Noorse Nobelcomité
heeft dat bekendgemaakt na de sluiting
van de termijn waarop kandidaten in
Oslo konden worden opgegeven.

De Noorse parlementariër Simonsen heeft
laten weten dat hij Bush en Blair heeft
voorgedragen omdat ze een eind maakten
aan het bewind van Saddam Hussein.Ook
de Europese Unie maakt kans op de
belangrijkste vredesprijs ter wereld.

De vroegere Noorse premier Jagland wil
dat de EU de prijs krijgt omdat de unie
door de uitbreiding oostwaarts de vrede
bevordert.


:haha: Sommige mensen verwarren 1 februari met 1 april...

Chaya
01-02-04, 15:22
Is Arik Sharon al genomineerd? :)

Waterval
01-02-04, 15:24
Geplaatst door Chaya
Is Arik Sharon al genomineerd? :)

Is dat een nieuwe categorie, Nobelprijs voor grootste varkens?

Mill
01-02-04, 15:25
Hierbij nomineer ik Frans "Heb Je Even Voor Mij" Bauer voor de Nobelprijs voor de literatuur.

Waterval
01-02-04, 15:27
Geplaatst door Mill
Hierbij nomineer ik Frans "Heb Je Even Voor Mij" Bauer voor de Nobelprijs voor de literatuur.


... òf niet! :haha:

~Panthera~
01-02-04, 15:27
Schaf maar af, die hele Nobelprijs. :fuckit2:

Nobel draait zich om in zijn graf. :moe:

Julien
01-02-04, 15:28
volgens mij is dat oud nieuws, want dit nieuws had ik al een tijdje geleden gehoord.

en zoals iemand al zei, als zelfs Arafat zo'n prijs kan krijgen verbaas ik me hier niet echt meer over :D

Waterval
01-02-04, 15:31
Julien, wat was dat nou met die affaire in France?

Julien
01-02-04, 15:34
Geplaatst door Waterval
Julien, wat was dat nou met die affaire in France?

ehm kweet nie waar je het over hebt. Voor de duidelijkheid, ik vind het ook onzin dat Bush deze prijs kan krijgen.

Maar over welke affaire heb je het?

Waterval
01-02-04, 15:35
Geplaatst door Julien
ehm kweet nie waar je het over hebt. Voor de duidelijkheid, ik vind het ook onzin dat Bush deze prijs kan krijgen.

Maar over welke affaire heb je het?

Iets met Chirac, maar meer om een andere politicus. Juppé ?

Waterval
01-02-04, 15:38
Dit bedoel ik...






Oud-premier Juppé veroordeeld om fraude

Van onze correspondent Fokke Obbema


PARIJS - De voormalige premier van Frankrijk, Alain Juppé, is vrijdag veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van anderhalf jaar. Bovendien mag hij zich tien jaar niet verkiesbaar stellen voor een politieke functie. De rechtbank in Nanterre heeft hem schuldig bevonden aan belangenverstrengeling in 'de affaire van de fictieve banen' rond de gaullistische partij RPR.



De straf viel aanzienlijk zwaarder uit dan de eis van de officier van justitie, die alleen om acht maanden voorwaardelijk had gevraagd. De 58-jarige Juppé, die twee weken geleden aangaf bij een veroordeling uit de politiek te stappen, liet weten in hoger beroep te gaan. Dat zal over zes tot twaalf maanden dienen.

De affaire waarop de politieke carrière van Juppé dreigt stuk te lopen, gaat terug tot de periode van 1988 tot 1995, toen Juppé in Parijs een tandem vormde met Chirac, destijds burgemeester van Parijs.

Juppé vervulde een dubbelfunctie. Hij was behalve secretaris-generaal van de gaullistische partij RPR ook hoofd financiële zaken van Parijs.

Zeven naaste medewerkers van hem werden in die periode door de gemeente Parijs betaald, terwijl ze in werkelijkheid voor de RPR politiek actief waren. De meesten van hen hadden zelfs geen bureau in het stadhuis en kwamen ook niet in de interne telefoonlijsten voor.

Juppé hield tijdens het proces vol niet van die constructie te hebben afgeweten. De rechtbank acht dat niet geloofwaardig - een van de zeven banen betrof zijn eigen secretaresse - en meent dat de politicus 'het vertrouwen van het soevereine volk heeft geschonden'.

Tijdens het proces kwam ook naar voren dat de partij van Juppé aan afpersing deed. Zakenlieden, lang niet altijd sympathisanten van de RPR, getuigden hoe zij door medewerkers van die partij onder druk werden gezet om aan de gemeente Parijs geld over te maken. Hen werd te verstaan gegeven dat hun onderneming anders wel eens schade zou kunnen ondervinden.

Het geld werd gebruikt om de salarissen van onder meer de zeven medewerkers van Juppé te betalen.

Die afpersingspraktijk is Juppé niet verweten. Hij stelt er eigenhandig een eind aan te hebben gemaakt, toen hij er in 1993 achterkwam. Maar zijn kabinetschef verklaarde tijdens het proces dat 'iedereen ervan afwist'.

De advocaat van Juppé sprak vrijdag van een politiek vonnis: 'De rechtbank heeft Juppé uit de politiek willen verwijderen. Met die beslissing wil justitie zich boven de politiek plaatsen.' Zijn verdediging van Juppé komt er op neer dat er van 'fictieve banen' geen sprake was. Volgens hem waren het normale dubbelfuncties, 'waarbij er geen enkele morele of wettelijke onverenigbaarheid was tussen het werk voor de gemeente of het vrijwilligerswerk voor de RPR.'

Zolang het hoger beroep nog niet heeft gediend, kan Juppé zijn politieke functies blijven uitoefenen. Hij is burgemeester van Bordeaux en voorzitter van de UMP, de partij van president Chirac. De laatste heeft Juppé altijd als zijn opvolger beschouwd.

De veroordeling van Juppé wordt vooral als gunstig uitgelegd voor Nicolas Sarkozy, de populaire minister van Binnenlandse Zaken die er geen geheim van maakt president Chirac in 2007 te willen opvolgen.


De Volkskrant 31-01-2004

Julien
01-02-04, 15:46
Geplaatst door Waterval
Dit bedoel ik...

hm interessant. ik volg nl. niet zo de Franse politiek. Maar de hele Franse politieke top staat bekend om haar corrupte gedrag. Wat dat betreft is Frankrijk net zo erg als italie :D .. het enige verschil met Italie is dat de Franse president niet mag worden aangeklaagd, terwijl dat in Italie wel kan. De Franse presidenten worden beschermd door de grondwet. Chirac hoeft dus niet bang te zijn.

Jammer voor Juppé, hij was een charismatische man (hij lijkt een beetje op zo'n stereotype Franse politieagent :D).. maar nu is wel duidelijk dat Sarkozy de volgende president gaat worden.

dit is hem:
http://mapage.noos.fr/moulinhg/Histoire/actuel/images.actuel/juppe.jpg

Al Sawt
01-02-04, 16:04
Geplaatst door Chaya
Grappig! Hoezo onbegrijpelijk? Arafat heeft toch ook de Nobelprijs voor de vrede gekregen? De wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor! :schrik: Net als misdadigers als Rabin, Peres en Kissinger. Wat nog schandaliger is.

Chaya
01-02-04, 16:06
Geplaatst door Al Sawt
Net als misdadigers als Rabin, Peres en Kissinger.

:duivels: :gniffel: Dat zijn geen misdadigers.

Waterval
01-02-04, 16:07
Geplaatst door Julien


dit is hem:
http://mapage.noos.fr/moulinhg/Histoire/actuel/images.actuel/juppe.jpg


Lijkt ie niet een beetje op Berlusconi? Ik dacht trouwens dat we een foto van Sarkozy te zien zouden krijgen...

~Panthera~
01-02-04, 16:07
Geplaatst door Waterval
Dit bedoel ik...
---------------------


Mooi woord: fraude.
Gewoon een dief dus. :moe:

Al Sawt
01-02-04, 16:10
Geplaatst door Chaya
:duivels: :gniffel: Dat zijn geen misdadigers. Tuurlijk Chaya. H.itler is voor sommige mensen ook geen misdadiger.

Julien
01-02-04, 16:14
Geplaatst door Waterval
Lijkt ie niet een beetje op Berlusconi? Ik dacht trouwens dat we een foto van Sarkozy te zien zouden krijgen...

nee die heb ik al n x laten zien ;)

en ja, hij heeft dezelfde charmes als Berlusconi (alleen iets kaler) maar hij is wel een stuk minder dom.

Chaya
01-02-04, 16:18
Geplaatst door Al Sawt
Tuurlijk Chaya. H.itler is voor sommige mensen ook geen misdadiger.

:fuckit2:

Julien
01-02-04, 16:18
Geplaatst door Al Sawt
Tuurlijk Chaya. H.itler is voor sommige mensen ook geen misdadiger.

sorry hoor, maar Rabinn en Peres hebben echt wel terecht een Nobelprijs voor de vrede ontvangen.

Op de dag dat Rabinn vermoord werd (door een Jood!!) zong hij voor de vrede. Rabinn is iemand op wie iedereen in dat MO zou moeten lijken!!

Rabinn werd geeerd door iedereen, zelfs Syriers/ Jordaniers en Egytenaren. Welke Israelische premier kan dat nazeggen?

Voortaan dus wel nadenken voor je wat zegt.

Peres is nog steeds een vredespersoon, luister maar naar de interviews die hij nog steeds geeft. Daarin zegt ie dat Sharon fout bezig is.

Kisinger is inderdaad niet een persoon die ik gelijk met vrede associeer, maar een Arafat is ie ook weer niet.