PDA

Bekijk Volledige Versie : Komen slachtoffers en daders elkaar tegen?



theemuts
01-02-04, 22:42
Suicide Bombers Kill 56 in Attacks on Iraqi Kurds

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=586&e=2&u=/nm/20040201/wl_nm/iraq_dc

Hoe denken jullie hierover. Zouden deze daders en de slachtoffers elkaar tegenkomen in het paradijs/hemel?

Royce
01-02-04, 22:43
Geplaatst door theemuts
Suicide Bombers Kill 56 in Attacks on Iraqi Kurds

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=586&e=2&u=/nm/20040201/wl_nm/iraq_dc

Hoe denken jullie hierover. Zouden deze daders en de slachtoffers elkaar tegenkomen in het paradijs/hemel?

Naah. Ik denk niet dat ik naar de hemel ga.

sadeeQ
01-02-04, 22:45
Geplaatst door theemuts
Suicide Bombers Kill 56 in Attacks on Iraqi Kurds

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=586&e=2&u=/nm/20040201/wl_nm/iraq_dc

Hoe denken jullie hierover. Zouden deze daders en de slachtoffers elkaar tegenkomen in het paradijs/hemel?


Tering hé kerel, zo nu en dan kan het ook zonder `n ziekte.[R]

theemuts
01-02-04, 22:46
Ga het vooral Quoten. [R]

????????

mark61
01-02-04, 22:53
Geplaatst door sadeeQ
Tering hé kerel, zo nu en dan kan het ook zonder `n ziekte.[R]

Das gek, nou staat er heel wat anders. Maar duidelijk was het toch wel.

~Panthera~
01-02-04, 23:00
Geplaatst door Royce
Naah. Ik denk niet dat ik naar de hemel ga.
------------

Blijft gewoon in Schalkwijk ? :hihi:

sadeeQ
01-02-04, 23:03
Geplaatst door mark61
Das gek, nou staat er heel wat anders. Maar duidelijk was het toch wel.

:maf2: brietje snapt het ook wel denk ik :argwaan:

sadeeQ
01-02-04, 23:05
Geplaatst door Eikel
Tering hé kerel, zo nu en dan kan het ook zonder `n ziekte.[R]

:hihi:
tering is erger dan de ziekte die ik had genoemd , wat loop je nou te bazelen :vingers:

theemuts
01-02-04, 23:05
uhhh, ..... wie is Brietje?

mark61
01-02-04, 23:06
Geplaatst door sadeeQ
:maf2: brietje snapt het ook wel denk ik :argwaan:

:corcky: zou je denken? :duizelig:

sadeeQ
01-02-04, 23:08
Geplaatst door theemuts
uhhh, ..... wie is Brietje?

hou het nou op biertje :knipoog:

Julien
01-02-04, 23:08
Geplaatst door sadeeQ
:maf2: brietje snapt het ook wel denk ik :argwaan:

ik zou het pas begrijpen als ik wist wat er stond :auw2:

mark61
01-02-04, 23:20
Geplaatst door Julien
ik zou het pas begrijpen als ik wist wat er stond :auw2:

Dat maakt in dit verband nauwelijks uit. Als je wel eens eerder een geit met een theemuts op hebt gezien.

Maslov
02-02-04, 08:47
Nou Theemuts, volgens de Koerden zijn de slachtoffers ook "martelaren" en zijn die dus automatisch ook in het paradijs, en de terroristen zijn volgens andere moslimgroepen (soeni's) ook martelaren, dus die komen ook in het paradijs.

Al met al is de kans groot dat ze elkaar tegenkomen zullen daar.

Mark
02-02-04, 09:02
Ik verwacht dat niemand elkaar waar dan ook tegen zal komen.

dat zal niet teleurstellend zijn want wanneer je niet meer bestaat maakt het allemaal niks meer uit :knipoog:

barfly
02-02-04, 09:11
Geplaatst door theemuts
Suicide Bombers Kill 56 in Attacks on Iraqi Kurds

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=586&e=2&u=/nm/20040201/wl_nm/iraq_dc

Hoe denken jullie hierover. Zouden deze daders en de slachtoffers elkaar tegenkomen in het paradijs/hemel?

Die komen elkaar in de hel tegen heb ik gisteren op Tegenlicht gehoord.

sadeeQ
02-02-04, 09:22
Geplaatst door Maslov
Nou Theemuts, volgens de Koerden zijn de slachtoffers ook "martelaren" en zijn die dus automatisch ook in het paradijs, en de terroristen zijn volgens andere moslimgroepen (soeni's) ook martelaren, dus die komen ook in het paradijs.

Al met al is de kans groot dat ze elkaar tegenkomen zullen daar.

Doktor schijtlov heeft het allemaal al uitgedokterd zo te zien :haha:

Goodnight
02-02-04, 10:01
theemuts...dat weet niemand....rare vraag trouwens
Diegene die jou het antwoord kan geven, kan ons gelijk misschien ook vertellen waar wij dan zullen komen.

Zelfs als je een overtuigde moslim bent die alle regels opvolgt, geeft dat geen garantie of je in de hemel of de hel komt...

Kortom, vraag je livere af wat die mensen tot die daad drift dan waar ze terecht zullen komen...is voor jou en de wereld verder niet van belang....

theemuts
02-02-04, 11:27
Goodnight ik heb me altijd verbaasd over christelijke geestelijken die wapens van soldaten zegenden. Evenzo lees en hoor ik her en der dat islamitische geestelijken ook zich uitspreken t.a.v. geweldadig optreden.

Nou zag ik op TV natuurlijk die aanslag waarbij zoveel, waarschijnlijk vrome islamitische Koerden omkwamen. Tijdens die korte reportage zei een Koerd dat de daders van die gruwelijke geen echte moslims konden zijn.
Terwijl ik van de andere kant hoor dat deze zelfmoordcommando's 'martelaren' genoemd worden, en dus een voorkeursplaats krijgen in het 'paradijs'. Toen stelde ik mezelf de eerste vraag dus.

sadeeQ
02-02-04, 11:37
Geplaatst door theemuts
Terwijl ik van de andere kant hoor dat deze zelfmoordcommando's 'martelaren' genoemd worden, en dus een voorkeursplaats krijgen in het 'paradijs'. Toen stelde ik mezelf de eerste vraag dus.

Wil je ons ook ooh zo wijs maken met de bronnen van die "andere kant" of is dat een synoniem voor jezelf :hihi: :hihi:

theemuts
02-02-04, 11:42
SadeeQ jij leest zeker geen artikelen op internet, kijkt geen TV of leest zefs geen kranten? Nog nooit gehoord dat deze zelfmoordcommando's door sommige geestelijk leiders verheerlijkt worden als martelaren?

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/2947233.stm

theemuts
02-02-04, 11:58
Hours later, the Iraqi Vice-President, Taha Yassin Ramadan, one of Saddam Hussein's closest associates, made it clear that the bombing was part of a deliberate new campaign supported by "columns of volunteers from the Arab lands" who were prepared to become martyrs.

He called on all Arabs to "turn every country into a battlefield".

In an impatient and defiant address to foreign reporters in Baghdad, Mr Ramadan said: "They bring their B-52 bombers which can kill 500 people or more at a time. Do they expect us to wait till the Arabs can make bombs to counter that? I'm sure operations by our freedom fighters will be able to kill 5000 people."

http://www.smh.com.au/articles/2003/03/30/1048962649898.html

theemuts
02-02-04, 12:00
JOHN STEWART: The Islamic Jihad organisation says it has sent a group of suicide bombers to Iraq to target Western troops and adds that all of its martyrs are willing to die in a holy war against Western invaders, invaders which include Australian troops.

http://www.abc.net.au/lateline/s821124.htm

sadeeQ
02-02-04, 12:06
Geplaatst door theemuts
SadeeQ jij leest zeker geen artikelen op internet, kijkt geen TV of leest zefs geen kranten? Nog nooit gehoord dat deze zelfmoordcommando's door sommige geestelijk leiders verheerlijkt worden als martelaren?

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/2947233.stm

Blablabla.....

we hebben het nu over die aanslagen in koerdistan, kom maar op met je bronnen.

wie en waar heeft men die aanslagen verheerlijkt?

mark61
02-02-04, 13:52
Geplaatst door Maslov
Nou Theemuts, volgens de Koerden zijn de slachtoffers (...) ens andere moslimgroepen (soeni's) ook martelaren, dus die komen ook in het paradijs.

Ik dacht dat jij zo veel van de islam afwist. Verreweg de meest Koerden zijn soenniet

Maslov
02-02-04, 14:13
Natuurlijk weet ik dat Mark, alleen de strijd om de politieke macht in Irak gaat qua autochtone Iraki's tussen Koerden (etnisch), soeni's en shia. Hoe ik de koerden anders moet definiëren weet ik niet. Jammer dat de moslims daar zelf niet inzien dat 'de soeni's (terroristen zijn ook vaak soeni's in Irak) de Koerden eigenlijk niet mogen bestrijden laat staan doden.
Trouwens ik sluit natuurlijk niet uit dat het ook shia hebben kunnen zijn. Zie hoe complex alles daar ligt.

mark61
02-02-04, 15:42
Geplaatst door Maslov
Natuurlijk weet ik dat Mark, alleen de strijd om de politieke macht in Irak gaat qua autochtone Iraki's tussen Koerden (etnisch), (...)Jammer dat de moslims daar zelf niet inzien dat 'de soeni's (terroristen zijn ook vaak soeni's in Irak)

'De moslims daar'? Hou nou op met generaliseren. Welke moslims? Wie hebben die aanslag gepleegd. Sommige Koerden zijn overigens Yazidi's, das weer heel wat anders. Het is nog maar de vraag tussen wie de politieke strijd precies gaat. Niemand weet wat die miljoenen burgers willen.