PDA

Bekijk Volledige Versie : Acht jaar cel en tbs in zaak René Steegmans



sadeeQ
02-02-04, 12:34
Acht jaar cel en tbs in zaak René Steegmans



DEN BOSCH - Het gerechtshof in Den Bosch heeft de 19-jarige Khalid L. uit Venlo maandag conform de eis veroordeeld tot acht jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging. Hij mishandelde op 22 oktober 2002 de 22-jarige René Steegmans bij een supermarkt in Venlo. De student overleed aan de gevolgen hiervan. Steegmans had L. aangesproken op zijn lompe gedrag en werd daarvoor afgestraft.


gods wil :D

theemuts
02-02-04, 13:06
Hopelijk leert hij er wat van, misschien had het alleen TBS moeten zijn?

Marsipulami
02-02-04, 13:40
Vind ik een vrij zware straf. Aangezien het om een uit de hand gelopen ruzie ging en niet om een geplande moordaanslag. Het slachtoffer bleek ook al geen engeltje te zijn.

Die TBS onder dwang vind ik wel goed. Iemand die in staat is om een ander dood te schoppen omdat hij zijn agressie niet onder controle kan houden is geestesziek en een reëel gevaar voor de samenleving. Nu maar hopen dat die TBS wat uithaalt.

Maslov
02-02-04, 13:53
Marsipulami het was geen uit de hand gelopen ruzie.
Rene wees die Marokkaan (naam vergeten) op zijn a-sociale gedrag dat hij vertoonde t.a.v. die oudere dame.
Daarna werd hij meteen in elkaar getrapt.

sadeeQ
02-02-04, 13:56
Geplaatst door Maslov
Marsipulami het was geen uit de hand gelopen ruzie.
Rene wees die Marokkaan (naam vergeten) op zijn a-sociale gedrag dat hij vertoonde t.a.v. die oudere dame.
Daarna werd hij meteen in elkaar getrapt.


Doktor schijtlov heeft het weer helemaal uitgedokterd.

het was moord met voorbedachte rade :giechel: :giechel:

Maslov
02-02-04, 14:17
Nee Sadikkiedik, je leest alweer verkeerd, zoals zo vaak.
Het is doodslag vanuit een zieke geest. Een zieke geest uit ouders die hem nauwelijks de kans gaven zich te kunnen handhaven in nederland.

Ik zelf vind dat de (levenslange) TBS hier op zijn plaats is. Vier á vijf jaar gevangenisstraf zou genoeg moeten zijn voorafgaande aan het TBS.

barfly
02-02-04, 14:26
Geplaatst door Marsipulami
Vind ik een vrij zware straf. Aangezien het om een uit de hand gelopen ruzie ging en niet om een geplande moordaanslag. Het slachtoffer bleek ook al geen engeltje te zijn.

Die TBS onder dwang vind ik wel goed. Iemand die in staat is om een ander dood te schoppen omdat hij zijn agressie niet onder controle kan houden is geestesziek en een reëel gevaar voor de samenleving. Nu maar hopen dat die TBS wat uithaalt.

De straf is inderdaad nogal hoog en TBS komt na de straf dus het is afwachten of dat wel zin heeft na die 8 jaar. En ach als het geen zin heeft dan komt ie nooit meer vrij, dat is de "grap" van TBS.

Gaazi
02-02-04, 14:37
Ja, en hoeveel heeft onze Silvio gekregen? :o

barfly
02-02-04, 14:49
Geplaatst door Gaazi
Ja, en hoeveel heeft onze Silvio gekregen? :o

Niks toch? Dat is toch een zwakzinnige autochtoon?

taouanza
02-02-04, 16:03
Geplaatst door sadeeQ
Acht jaar cel en tbs in zaak René Steegmans



DEN BOSCH - Het gerechtshof in Den Bosch heeft de 19-jarige Khalid L. uit Venlo maandag conform de eis veroordeeld tot acht jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging. Hij mishandelde op 22 oktober 2002 de 22-jarige René Steegmans bij een supermarkt in Venlo. De student overleed aan de gevolgen hiervan. Steegmans had L. aangesproken op zijn lompe gedrag en werd daarvoor afgestraft.


gods wil :D


Ze waren toch met zijn tweeen?
Murats vriendin is nu toch ook opgepakt voor medeplichtigheid en niet tegenhouden van Murat.

Maslov
02-02-04, 16:49
Die vriendin is ondertussen vrijgelaten Taouanza.

En die Sylvio heeft, en dat is bewezen, niet geschopt.

mark61
02-02-04, 17:22
Ja na 8 jaar heeft die TBS geen zin meer. Nu iets doen, of niks doen. Leven naar de klote.

000NobelPrizes
02-02-04, 17:35
Ik neem aan dat je het over het vernielde leven van Rene Steegmans' ouders hebt?

Daviddavid
02-02-04, 17:39
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik neem aan dat je het over het vernielde leven van Rene Steegmans' ouders hebt?


Of van René zelf.

ZbaqZbaq
02-02-04, 18:21
ik heb in een oude post al aangetoond dat deze straf buitensporig hoog is.

in vergelijking met alle recente gevallen heeft Khalid de hoogste straf gehad.

Marsipulami
02-02-04, 19:08
Geplaatst door ZbaqZbaq
ik heb in een oude post al aangetoond dat deze straf buitensporig hoog is.

in vergelijking met alle recente gevallen heeft Khalid de hoogste straf gehad.

En het gezin van Khalid was dan nog zo goed geďntegreerd. Moeder had geblondeerd haar en droeg geen sluier. Inburgeringscursussen lijken me echt wel de oplossing voor alle problemen in Nederland. :p