PDA

Bekijk Volledige Versie : Bioscoop ontruimd tijdens 'Shouf shouf habibi'



Mark
02-02-04, 12:06
Bioscoop ontruimd tijdens 'Shouf shouf habibi'

Bron: De Telegraaf

Gistermiddag is een zaal van de Catharijnebioscoop in Utrecht door de politie ontruimd omdat een grote groep jonge bezoekers voor ongeregeldheden zorgden. Tijdens de voorstelling van de film 'Shouf shouf habibi' werd met flesjes, blikjes en popcorn gegooid en werden andere bezoekers uitgedaagd. De groep relschoppers bestond uit zo'n 60 man.

Volgens de politie was het merendeel van de 450 bezoekers vanwege het islamitisch offerfeest en het karakter van de film van Marokkaanse afkomst en in leeftijd variërend van 12 tot 20 jaar. Er werden zes mensen in de leeftijd van 13 tot 16 jaar aangehouden. Na de ontruiming bleef het buiten de bioscoop onrustig, maar de zaak escaleerde niet.

barfly
02-02-04, 12:07
Gistermiddag is een zaal van de Catharijnebioscoop in Utrecht door de politie ontruimd omdat een grote groep jonge bezoekers voor ongeregeldheden zorgden. Tijdens de voorstelling van de film 'Shouf shouf habibi' werd met flesjes, blikjes en popcorn gegooid en werden andere bezoekers uitgedaagd. De groep relschoppers bestond uit zo'n 60 man.

Volgens de politie was het merendeel van de 450 bezoekers vanwege het islamitisch offerfeest en het karakter van de film van Marokkaanse afkomst en in leeftijd variërend van 12 tot 20 jaar. Er werden zes mensen in de leeftijd van 13 tot 16 jaar aangehouden. Na de ontruiming bleef het buiten de bioscoop onrustig, maar de zaak escaleerde niet.

Wat onverwacht nou weer :haha:

Bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38012

sadeeQ
02-02-04, 12:08
Geplaatst door barfly
Gistermiddag is een zaal van de Catharijnebioscoop in Utrecht door de politie ontruimd omdat een grote groep jonge bezoekers voor ongeregeldheden zorgden. Tijdens de voorstelling van de film 'Shouf shouf habibi' werd met flesjes, blikjes en popcorn gegooid en werden andere bezoekers uitgedaagd. De groep relschoppers bestond uit zo'n 60 man.

Volgens de politie was het merendeel van de 450 bezoekers vanwege het islamitisch offerfeest en het karakter van de film van Marokkaanse afkomst en in leeftijd variërend van 12 tot 20 jaar. Er werden zes mensen in de leeftijd van 13 tot 16 jaar aangehouden. Na de ontruiming bleef het buiten de bioscoop onrustig, maar de zaak escaleerde niet.

Wat onverwacht nou weer :haha:

Bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38012


mark is je weer te snel af ,slak :boogjes:

barfly
02-02-04, 12:10
Geplaatst door sadeeQ
mark is je weer te snel af ,slak :boogjes:

Ik heb gewoon een kut werkgever die wil dat ik hard werk in plaats van prikken op Maroc! Tijd voor een andere baan :mad:

sadeeQ
02-02-04, 12:17
Geplaatst door barfly
Ik heb gewoon een kut werkgever die wil dat ik hard werk in plaats van prikken op Maroc! Tijd voor een andere baan :mad:

:vreemd: Wat een kut leven zeg


de meeste slimme mensen hebben een werkgever die ze betaalt omdat ze juist niet werken :gniffel:

plexus
02-02-04, 12:19
een groepje critics! :gek:

Simon
02-02-04, 12:26
Ach ja ... Marokkanen kunnen alleen maar onder begeleiding naar de bioscoop. Een beetje vergelijkbaar met nederlanders die naar een voetbalwedstrijd gaan. Ik zei al eerder dat ik die film wel ga huren als deze in de videotheek ligt.

sadeeQ
02-02-04, 12:29
Geplaatst door Simon
Ach ja ... Marokkanen kunnen alleen maar onder begeleiding naar de bioscoop. Een beetje vergelijkbaar met nederlanders die naar een voetbalwedstrijd gaan. Ik zei al eerder dat ik die film wel ga huren als deze in de videotheek ligt.

gek

je krijgt dubbel vermaak voor je geld

een film op het doek en een live film om je heen

Joesoef
02-02-04, 12:44
Iemand al wat gezien op Kazaa?

850
02-02-04, 12:56
Geplaatst door Mark
Bioscoop ontruimd tijdens 'Shouf shouf habibi'

Bron: De Telegraaf

Gistermiddag is een zaal van de Catharijnebioscoop in Utrecht door de politie ontruimd omdat een grote groep jonge bezoekers voor ongeregeldheden zorgden. Tijdens de voorstelling van de film 'Shouf shouf habibi' werd met flesjes, blikjes en popcorn gegooid en werden andere bezoekers uitgedaagd. De groep relschoppers bestond uit zo'n 60 man.

Volgens de politie was het merendeel van de 450 bezoekers vanwege het islamitisch offerfeest en het karakter van de film van Marokkaanse afkomst en in leeftijd variërend van 12 tot 20 jaar. Er werden zes mensen in de leeftijd van 13 tot 16 jaar aangehouden. Na de ontruiming bleef het buiten de bioscoop onrustig, maar de zaak escaleerde niet.

:blowen: Dat hoort gewoon bij het offerfeest. N paar terug hadden n groepje marokkanen ook n Marmoucha feest in Paradiso de nek omgedraaid tijdens het offerfeest.

taouanza
02-02-04, 14:37
Ach ja ze missen gewoon bielmawen en tagoegoet.
Waar ik vandaan kom verkleden de jongemannen zich in de schapehuiden en gebruiken de schapenpoten als wapen en gaan iedereen achterna zitten en verrot slaan.En ze vinden het nog leuk ook.
Onder begeleiding van muziek en andere verklede mensen zegmaar halloween/carnaval gaan ze de huizen langs en verzamelen geld,suiker en vlees. Iedereen die ze onderweg tegenkomen wordt afgerost. En nogmaals ze vinden het nog leuk ook.
Bielmawen zijn dus die verkleed zijn met schapenhuiden.
tagoegoet zijn verkleed in jutezakken en hebben hun gezichten en armen met houtskool zwartgemaakt.Ze dragen ook enge maksers van blik of karton, zelf gemaakt.
Daarnaast zijn er ook jongelui verkleed als vrouwen en die geven dan zeg maar kleine toneelstukjes; schoonmoeder en schoondochter zijn zeer populair.
Ze kloppen aan en als ze binnen mogen komen gaan ze dansen sketches opvoeren iedereen afrossen en dan gaan ze weg met natuurlijk suiker vlees en/of geld.
Aan het eind van de dag bouwen ze een groot feest van hun buit.

Aangezien ik streng gelovig opgevoed ben, mocht ik er niet eens naar kijken laat staan dat ik afgerrost mocht worden.:droef:

Mark
02-02-04, 14:41
Geplaatst door taouanza
Ach ja ze missen gewoon bielmawen en tagoegoet.
Waar ik vandaan kom verkleden de jongemannen zich in de schapehuiden en gebruiken de schapenpoten als wapen en gaan iedereen achterna zitten en verrot slaan.En ze vinden het nog leuk ook.
Onder begeleiding van muziek en andere verklede mensen zegmaar halloween/carnaval gaan ze de huizen langs en verzamelen geld,suiker en vlees. Iedereen die ze onderweg tegenkomen wordt afgerost. En nogmaals ze vinden het nog leuk ook.
Bielmawen zijn dus die verkleed zijn met schapenhuiden.
tagoegoet zijn verkleed in jutezakken en hebben hun gezichten en armen met houtskool zwartgemaakt.Ze dragen ook enge maksers van blik of karton, zelf gemaakt.
Daarnaast zijn er ook jongelui verkleed als vrouwen en die geven dan zeg maar kleine toneelstukjes; schoonmoeder en schoondochter zijn zeer populair.
Ze kloppen aan en als ze binnen mogen komen gaan ze dansen sketches opvoeren iedereen afrossen en dan gaan ze weg met natuurlijk suiker vlees en/of geld.
Aan het eind van de dag bouwen ze een groot feest van hun buit.

Aangezien ik streng gelovig opgevoed ben, mocht ik er niet eens naar kijken laat staan dat ik afgerrost mocht worden.:droef:

wat jammer dat ik dat allemaal heb moeten missen :vreemd:

taouanza
02-02-04, 14:42
Geplaatst door Mark
wat jammer dat ik dat allemaal heb moeten missen :vreemd:



Ik ook, vervloekte verwestering!:mad:

barfly
02-02-04, 14:44
Geplaatst door taouanza
Ach ja ze missen gewoon bielmawen en tagoegoet.
Waar ik vandaan kom verkleden de jongemannen zich in de schapehuiden en gebruiken de schapenpoten als wapen en gaan iedereen achterna zitten en verrot slaan.En ze vinden het nog leuk ook.
Onder begeleiding van muziek en andere verklede mensen zegmaar halloween/carnaval gaan ze de huizen langs en verzamelen geld,suiker en vlees. Iedereen die ze onderweg tegenkomen wordt afgerost. En nogmaals ze vinden het nog leuk ook.
Bielmawen zijn dus die verkleed zijn met schapenhuiden.
tagoegoet zijn verkleed in jutezakken en hebben hun gezichten en armen met houtskool zwartgemaakt.Ze dragen ook enge maksers van blik of karton, zelf gemaakt.
Daarnaast zijn er ook jongelui verkleed als vrouwen en die geven dan zeg maar kleine toneelstukjes; schoonmoeder en schoondochter zijn zeer populair.
Ze kloppen aan en als ze binnen mogen komen gaan ze dansen sketches opvoeren iedereen afrossen en dan gaan ze weg met natuurlijk suiker vlees en/of geld.
Aan het eind van de dag bouwen ze een groot feest van hun buit.

Aangezien ik streng gelovig opgevoed ben, mocht ik er niet eens naar kijken laat staan dat ik afgerrost mocht worden.:droef:

:haha: Is dat traditie of zit 't in de genen?

taouanza
02-02-04, 14:45
Geplaatst door barfly
:haha: Is dat traditie of zit 't in de genen?

Ach je moet het gewoon een keer meemaken.:ego:

barfly
02-02-04, 14:46
Geplaatst door taouanza
Ach je moet het gewoon een keer meemaken.:ego:

Dat zeggen "ze" ook over carnaval.... :loog:

taouanza
02-02-04, 14:47
Geplaatst door barfly
Dat zeggen "ze" ook over carnaval.... :loog:


Maar deze blijven nuchter.:argwaan:

barfly
02-02-04, 14:51
Geplaatst door taouanza
Maar deze blijven nuchter.:argwaan:

Ik kan me niet voorstellen dat je dat nuchter doet! Ook nniet ene beetje hasj? :schok:

Waterval
02-02-04, 14:54
Geplaatst door barfly
Ik kan me niet voorstellen dat je dat nuchter doet! Ook nniet ene beetje hasj? :schok:



:haha: Hasj and blackmagic will do! Die soessies altijd toch....:jammer:

taouanza
02-02-04, 15:01
Geplaatst door barfly
Ik kan me niet voorstellen dat je dat nuchter doet! Ook nniet ene beetje hasj? :schok:



Je schijnt in trance te raken van hun muziek.:argwaan:

Mijn oom is na een bezoek nooit meer dezelfde geworden.:vreemd:
En de cassetterecorder die hij had meegenomen om het festijn op te nemen ook niet.Ze hebben dat ding gewoon gesloopt!Beesten!:mad:

barfly
02-02-04, 15:11
Geplaatst door taouanza
Je schijnt in trance te raken van hun muziek.:argwaan:

Mijn oom is na een bezoek nooit meer dezelfde geworden.:vreemd:
En de cassetterecorder die hij had meegenomen om het festijn op te nemen ook niet.Ze hebben dat ding gewoon gesloopt!Beesten!:mad:

ik doe hier nog eens wat cultuur op :)

taouanza
02-02-04, 15:17
Geplaatst door barfly
ik doe hier nog eens wat cultuur op :)


:strik:

Mark
02-02-04, 16:21
grappig, weinig aandacht voor dit stukje...

terwijl DIT 100 keer meer effect zal hebben op de mening van de gemiddelde autochtoon dan alle pogingen tot goodwill bij elkaar....

welke godsdienst je hebt, wat je draagt, wat je spreekt... het boeit mensen niet veel maar dit soort overlast is precies waarom de sfeer in nederland zo verslechterd is.

mark61
02-02-04, 16:28
Wat het offerfeest er nou precies mee te maken heeft...zijn dit Eidhooligans?

000NobelPrizes
02-02-04, 16:33
Geplaatst door Mark
grappig, weinig aandacht voor dit stukje...

terwijl DIT 100 keer meer effect zal hebben op de mening van de gemiddelde autochtoon dan alle pogingen tot goodwill bij elkaar....

welke godsdienst je hebt, wat je draagt, wat je spreekt... het boeit mensen niet veel maar dit soort overlast is precies waarom de sfeer in nederland zo verslechterd is.
Net als in de treinen, op stations, in zwembaden en in discotheken.
Alleen wordt er pas sinds een jaar of zo iets aan gedaan.
Er geldt tegenwoordig een verbod op raddraaiers in bioscopen en zwembaden etc. Sinds zij worden geweigerd, schijnt het daar weer leuk te zijn. Naar verluidt loopt er nu ook bewaking rond in de cinema's.
Gezellig, avondje uit :slapen:

mark61
02-02-04, 16:35
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Net als in de treinen, op stations, in zwembaden en in discotheken.
Sinds zij worden geweigerd, schijnt het daar weer leuk te zijn. Naar verluidt loopt er nu ook bewaking rond in de cinema's.
Gezellig, avondje uit :slapen:

Naar verluidt helpt dat blijkbaar geen klap. Wees blij dat ze niet in de opera komen.

2000 :fparty:

Daviddavid
02-02-04, 16:37
Touriya heeft nu eenmaal een drastisch en opmerkelijk effect op puberhormoontjes. De arme jochies kunnen 't niet helpen!

000NobelPrizes
02-02-04, 16:39
Geplaatst door mark61
[B]Naar verluidt helpt dat blijkbaar geen klap. Wees blij dat ze niet in de opera komen.

Wat omineus. Is er dan geen kruid gewassen tegen dat tinnef?

mark61
02-02-04, 17:02
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wat omineus. Is er dan geen kruid gewassen tegen dat tinnef?

Nou ja waar waren die 'bewakers' van jou dan in dit geval. Toevallig was ik een maand geleden voor het eerst in jaren in een 'gewone' bioscoop, daar was het ook een puinhoop. Etnisch ongespecificeerd.

Daviddavid
02-02-04, 17:04
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wat omineus. Is er dan geen kruid gewassen tegen dat tinnef?

Autochtoon tinnef hangt rond op voetbalvelden, allochtoon tinnef blijkbaar in bioscopen. Dat is het enige verschil, irritant zijn ze allemaal. En nee, er is blijkbaar geen kruid tegen gewassen. Tragisch.

000NobelPrizes
02-02-04, 17:11
Waarom hebben jullie het beiden over allochtonen/autochtonen of etnisch unspecified?

Ik had het over raddraaiers.

Chaya
02-02-04, 17:12
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Waarom hebben jullie het beiden over allochtonen/autochtonen of etnisch unspecified?

Ik had het over raddraaiers.

Opvallend inderdaad!! :zegniets:

Daviddavid
02-02-04, 17:15
Geplaatst door Chaya
Opvallend inderdaad!! :zegniets:


Ik had het alleen over lokaties, zeurkousen

papol
02-02-04, 17:28
Geplaatst door taouanza
Ach ja ze missen gewoon bielmawen en tagoegoet.
Waar ik vandaan kom verkleden de jongemannen zich in de schapehuiden en gebruiken de schapenpoten als wapen en gaan iedereen achterna zitten en verrot slaan.En ze vinden het nog leuk ook.
Onder begeleiding van muziek en andere verklede mensen zegmaar halloween/carnaval gaan ze de huizen langs en verzamelen geld,suiker en vlees. Iedereen die ze onderweg tegenkomen wordt afgerost. En nogmaals ze vinden het nog leuk ook.
Bielmawen zijn dus die verkleed zijn met schapenhuiden.
tagoegoet zijn verkleed in jutezakken en hebben hun gezichten en armen met houtskool zwartgemaakt.Ze dragen ook enge maksers van blik of karton, zelf gemaakt.
Daarnaast zijn er ook jongelui verkleed als vrouwen en die geven dan zeg maar kleine toneelstukjes; schoonmoeder en schoondochter zijn zeer populair.
Ze kloppen aan en als ze binnen mogen komen gaan ze dansen sketches opvoeren iedereen afrossen en dan gaan ze weg met natuurlijk suiker vlees en/of geld.
Aan het eind van de dag bouwen ze een groot feest van hun buit.

Aangezien ik streng gelovig opgevoed ben, mocht ik er niet eens naar kijken laat staan dat ik afgerrost mocht worden.:droef:


Nou dit lijkt dus niet op haloween/carnaval.
Dit soort 'feesten' waren er voorheen ook alijd in Amsterdam,
het heette dan "Luilak" was precies gelijkend. Baldadige jongeren die iedereen afrossend door de straten slenterden onder het genot van muziek en mee blêren (schaap/geit achtig dus). Mee namen wat los en vast zat en feesten tot in de laatste uurtjes.

Weet helaas niet meer of dit nog zo is, zoveel verschillen sommige culturen dus niet.


Gr.P

mark61
02-02-04, 17:58
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Waarom hebben jullie het beiden over allochtonen/autochtonen of etnisch unspecified?

Ik had het over raddraaiers.

Nee, dat zou jij nou nooit bedoelen. Kijk even naar het onderwerp van de topic.

rja
02-02-04, 18:22
Geplaatst door Mark
Bioscoop ontruimd tijdens 'Shouf shouf habibi'
Volgens de politie was het merendeel van de 450 bezoekers vanwege het islamitisch offerfeest en het karakter van de film van Marokkaanse afkomst en in leeftijd variërend van 12 tot 20 jaar. Er werden zes mensen in de leeftijd van 13 tot 16 jaar aangehouden. Na de ontruiming bleef het buiten de bioscoop onrustig, maar de zaak escaleerde niet.

Was dit uit baldadigheid of waren ze beledigd, omdat hun Marokkaanse cultuur belachelijk werd gemaakt ?

Heeft Marokko eigelijk een traditie van satire en cabaret , zoals in Nederland ?

xkarima
02-02-04, 19:32
wat ik denk is dat ze gewoon geen leven hebben die gasten die het plezier van anderen bederven. in amsterdam was het rustig en wel heel druk rustig in de zin van geen gezeik.......... ik vind het zielig dat sommige toch weer amok gaan maken moet dat nou echt heeft toch geen zin

taouanza
03-02-04, 10:18
Geplaatst door papol
Nou dit lijkt dus niet op haloween/carnaval.
Dit soort 'feesten' waren er voorheen ook alijd in Amsterdam,
het heette dan "Luilak" was precies gelijkend. Baldadige jongeren die iedereen afrossend door de straten slenterden onder het genot van muziek en mee blêren (schaap/geit achtig dus). Mee namen wat los en vast zat en feesten tot in de laatste uurtjes.

Weet helaas niet meer of dit nog zo is, zoveel verschillen sommige culturen dus niet.


Gr.P


Nee dit is anders.:moe:

000NobelPrizes
03-02-04, 11:24
En wat is dit nou weer :wat?!:

Marokkanen jagen 'witte' bezoekers bioscoop uit
BREDA | UTRECHT | Marokkaanse relschoppers hebben vertoningen van de film 'Shouf Shouf Habibi' op verscheidene plaatsen gewelddadig verstoord. In Breda joeg een groep Marokkanen twintig 'witte' Nederlandse bezoekers onder bedreigingen en het gooien van limonadeflesjes de zaal uit.

Bron: Haagsche Courant

Maslov
03-02-04, 11:36
Ach Nobel, het zijn maar kleine incidentjes, er valt echt geen lijn in te ontdekken hoor. :-)

taouanza
03-02-04, 12:23
Geplaatst door Maslov
Ach Nobel, het zijn maar kleine incidentjes, er valt echt geen lijn in te ontdekken hoor. :-)

En daar hoorden zij engelen zingen.....of zoiets.:rolleyes:

MartijnJ
03-02-04, 13:04
Geplaatst door 151 NobelPrizes
En wat is dit nou weer :wat?!:

Marokkanen jagen 'witte' bezoekers bioscoop uit
BREDA | UTRECHT | Marokkaanse relschoppers hebben vertoningen van de film 'Shouf Shouf Habibi' op verscheidene plaatsen gewelddadig verstoord. In Breda joeg een groep Marokkanen twintig 'witte' Nederlandse bezoekers onder bedreigingen en het gooien van limonadeflesjes de zaal uit.

Bron: Haagsche Courant

Vraagje: stellen jullie het op prijs als een niet-Marokkaan deze film gaat bekijken of vind je dat beledigend of zelfs discriminerend?

Een vriend van mij zat in die zaal in Breda en ze zeiden tegen hem "Ga weg! Deze film is van ons. Jullie horen hier niet!!".

Toen is hij maar vertrokken met de rest van de niet-Marokkaanse bezoekers.

Hij voelt zich nou een beetje schuldig omdat hij niet had gerealiseerd hoe gevoelig dat lag bij de Marokkaanse jongeren in die bioscoop.

Mark
03-02-04, 13:06
Geplaatst door MartijnJ
Hij voelt zich nou een beetje schuldig omdat hij niet had gerealiseerd hoe gevoelig dat lag bij de Marokkaanse jongeren in die bioscoop.

:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:




ps. :moe:

Puk
03-02-04, 13:20
Geplaatst door MartijnJ
Vraagje: stellen jullie het op prijs als een niet-Marokkaan deze film gaat bekijken of vind je dat beledigend of zelfs discriminerend?

Een vriend van mij zat in die zaal in Breda en ze zeiden tegen hem "Ga weg! Deze film is van ons. Jullie horen hier niet!!".

Toen is hij maar vertrokken met de rest van de niet-Marokkaanse bezoekers.

Hij voelt zich nou een beetje schuldig omdat hij niet had gerealiseerd hoe gevoelig dat lag bij de Marokkaanse jongeren in die bioscoop.

Wat een rare vrienden heb jij!!

Jij weet toch ook wel dat met Eid Barak (oid) de bioscopen gereserveerd zijn voor Marokkaanse jongeren?!

Rare medelander...

observer
03-02-04, 13:25
Geplaatst door MartijnJ
Vraagje: stellen jullie het op prijs als een niet-Marokkaan deze film gaat bekijken of vind je dat beledigend of zelfs discriminerend?

Een vriend van mij zat in die zaal in Breda en ze zeiden tegen hem "Ga weg! Deze film is van ons. Jullie horen hier niet!!".

Toen is hij maar vertrokken met de rest van de niet-Marokkaanse bezoekers.

Hij voelt zich nou een beetje schuldig omdat hij niet had gerealiseerd hoe gevoelig dat lag bij de Marokkaanse jongeren in die bioscoop. jaja en bush stuurt troepen naar de bioscopen om niet amerikanen tegen te houden

komkom wat een gelul wat dan een bord Kazerkopfen verboten op de deur??

als je betaald voor een film mag je hem ook zien

die vriend van jou moet niet zo'n slapjanus zijn

mark61
03-02-04, 13:35
Geplaatst door Puk
Eid Barak

Eid in Jenin?

Eid al-Adha = Offerfeest

Puk
03-02-04, 13:37
Geplaatst door mark61
Eid in Jenin?

Eid al-Adha = Offerfeest

Thnx! Dat bedoel ik!

mark61
03-02-04, 13:40
Geplaatst door MartijnJ
Vraagje: stellen jullie het op prijs als een niet-Marokkaan deze film gaat bekijken of vind je dat beledigend of zelfs discriminerend?
(...)Hij voelt zich nou een beetje schuldig omdat hij niet had gerealiseerd hoe gevoelig dat lag bij de Marokkaanse jongeren in die bioscoop.

Nee je moet je laten terroriseren door n zootje tuig. Niemand bepaalt wie welke film waar mag zien. Een film is van niemand.

theemuts
03-02-04, 16:27
'Er hing een rellerige, opgefokte sfeer'
Door Patrick Pouw

UTRECHT - "Dit was zó grenzenloos, zó zonder rem. En ik ben écht wel wat gewend. Als ex-kraker ben ik absoluut geen politievriend, maar ik was zondag dolblij dat ze er waren".



De politie hield gisteren toezicht bij de Catharijnebioscoop. (Foto - Brand Overeem)


Hij schrok er zelf van. Dat hij, ex-kraker en voormalig anarchist, na zijn voortijdig beëindigd bioscoopbezoek ineens fantasieën kreeg over werkkampen en lijfstraffen.

"Begrijp me goed", zegt Mark ter Bals. "Het gaat om fantasieën, niet om voorstellen. Dit was zó grenzenloos, zó zonder rem. En ik ben écht wel wat gewend. Als ex-kraker ben ik absoluut geen politievriend, maar ik was zondag dolblij dat ze er waren".

De Catharijnebioscoop in Utrecht werd zondagmiddag na ernstige ongeregeldheden tijdens de vertoning van de Marokkaans/Nederlandse speelfilm 'Shouf Shouf Habibi' ontruimd. Maandag zette de bioscoop tien man beveiligingspersoneel in. De politie was preventief aanwezig. Het bleef toen rustig.

Utrechter Mark ter Bals (32) dacht een leuke film te gaan zien. "Er hing een heel rellerig, opgefokt sfeertje. Kánkerhoer dit, kánkerhoer dat, constant gegil".

De politie houdt het op zestig jongeren die zich misdroegen. "Ik dacht dat de halve zaal zat te kloten. Gozertjes - niet ouder dan 12 - begonnen letterlijk een kussengevecht. Dat klinkt schattig, maar dat was het niet.

Ik dacht echt 'dit wordt matten'".Ter Bals en zijn vriendin vertrokken voordat de politie de zaal ontuimde. Ook Anita Vosmeer, op bioscoopbezoek met haar man en twee tienerkinderen, verliet voortijdig de zaal. "Toen we bij de bioscoop aankwamen stonden er al vier kleerkasten en een man of vier, vijf politie bij de deur. Daarmee was de toon al gezet". In de zaal voelde Vosmeer zich totaal niet op haar gemak. "Een paar Marokkaanse meiden, die op onze plek zaten, wilden aanvankelijk niet opstaan. Pas na veel gevloek - mijn man werd een 'blanke hond' genoemd - kregen we onze plekken". Volgens Vosmeer werden tijdens de film spreekkoren ingezet. "Hamas, Hamas... Toen zeiden wij: wégwezen".




Alle berichten hierover lijkt toch niet overdreven.

Utrechts Nieuwsblad

rja
03-02-04, 18:19
Geplaatst door mark61
Nee je moet je laten terroriseren door n zootje tuig. Niemand bepaalt wie welke film waar mag zien. Een film is van niemand.
Misschien, niet.

Nederlanders gaan er niet heen, omdat ze geen zin hebben in rotzooi, een bioscoop is leuk avondje uit, ik er ga iedere geval niet heen.

De film zal niet lang meer draaien, de bioscoop eigenaren hebben hier ook geen zin in.

Een stelletje raddraaiers hebben het weer verpest voor de rest.

Julien
04-02-04, 17:12
ik ben gister naar shouf shouf gegaan en erg gelachen.. we zaten met alleen maar marokkanen in de bios (Rdam Pathe) en er was geen enkele probleem.

het enige zielige vond ik 1 of ander gefrustreerde gast die moest lachen toen die zus een klap kreeg, maar goed...

Julien
04-02-04, 17:13
maar zoals het bij bijna alles geldt bij marokkanen:

een klein rotgroepje verpest het voor de rest.