PDA

Bekijk Volledige Versie : Invloed Nederland op advies hoofddoek en is pakje boter



TonH
02-02-04, 15:21
Franse commissie maakte studiereis

Invloed Nederland op advies hoofddoek

Door onze correspondent Pieter Kottman

PARIJS, 2 FEBR. De Franse commissie die adviseerde het hoofddoekje op scholen te verbieden is sterk beïnvloed door de situatie in Nederland. Commissieleden kregen in Nederland te horen dat de integratie hier 'totaal mislukt' is.


De commissie-Blok noemde de integratie in haar onlangs verschenen rapport 'geheel of gedeeltelijk' geslaagd.

In november maakte een driekoppige delegatie van de zogeheten commissie-Stasi een studiereis naar Nederland. Twee leden van die delegatie zeggen dat hun ervaringen in Nederland sterk hebben bijgedragen aan het omstreden advies om 'opzichtige' religieuze tekens op openbare scholen voortaan te verbieden.

Naar aanleiding van dit advies zei de Franse president, Jacques Chirac, in december dat er 'natuurlijk' een wettelijk verbod moest komen. De presidentiële aankondiging van de wet leidde in de hele wereld tot protesten onder moslims, omdat algemeen wordt aangenomen dat de wet beoogt de islamitische hoofddoek van scholen te bannen. De hoofddoek is de inzet van veel conflicten, wat de aanleiding vormde voor het onderzoek van de commissie.

Drie van de eenentwintig 'wijzen' van de commissie-Stasi, vernoemd naar de voorzitter, nationaal ombudsman Bernard Stasi, spraken in Nederland met een keur van deskundigen en betrokkenen. Onder hen bevonden zich minister Van der Hoeven van Onderwijs, voorzitter Blok van de parlementaire onderzoekscommissie-Integratie, oud-minister Dijkstal, leden van de Commissie Gelijke Behandeling, medewerkers van het wetenschappelijk bureau van het CDA, hoge ambtenaren van de ministeries van Onderwijs en van Justitie, directeur Schnabel van het Sociaal Cultureel Planbureau, en vertegenwoordigers van Marokkaanse en Turkse organisaties.

Delegatielid Jacqueline Costa-Lascoux zegt dat de delegatie 'geschokt' was door de situatie in Nederland. De rapporteur van de delegatie, Rémy Schwartz, bevestigt haar lezing. Het derde lid, de 85-jarige historicus René Rémond, was niet bereikbaar.

Schokkend achtte de commissie de toenemende aanwezigheid en druk van moslimfundamentalisten in Nederland, de gettovorming, de 'zwarte scholen' en de demografische ontwikkeling, die maakt dat in 2010 in vrijwel alle grote steden van Nederland de moslimbevolking in de meerderheid zal zijn. Volgens Costa-Lascoux en Schwartz spraken vrijwel alle gesprekspartners 'zonder aarzeling' van 'de totale mislukking' van de integratie.

NRC, 2 februari 2004

TonH
02-02-04, 15:25
En het bijbehorend interview.


Jacqueline Costa-Lascoux geschokt over de mislukte integratie in Nederland

'Moslims zien Nederland als pakje boter'

Na advies van de commissie-Stasi wil de Franse president het dragen van de hoofddoek op school verbieden. De situatie in Nederland speelde een grote rol bij dit advies, zegt commissielid Costa-Lascoux.


Door onze correspondent Pieter Kottman


PARIJS, 2 FEBR. Jacqueline Costa-Lascoux is er categorisch over. De ,,totale mislukking'' van de integratie in Nederland heeft ,,grote invloed'' gehad op de besluitvorming van de Franse commissie-Stasi. Deze commissie adviseerde de Franse president Jacques Chirac eind vorig jaar het dragen van 'opzichtige' religieuze tekens op openbare scholen bij wet te verbieden.

Commissielid Costa-Lascoux (64) bezocht met twee andere leden in november vorig jaar Nederland. ,,Onze gesprekken en observaties in Nederland hebben ons zeer gesterkt in de gedachte dat er een wet tegen het opzichtig dragen van religieuze tekens op openbare scholen moest komen. We waren geschokt door wat we in Nederland hebben gezien en gehoord. Hoewel we relatief veel aandacht aan Nederland wijden in ons rapport, hebben we er niet met zoveel woorden in gezet hoe alarmerend we de situatie vonden om niet één land te brandmerken.''

De aankondiging van het Franse staatshoofd, na het advies, interdaad een wettelijk verbod in te zullen voeren, lokte in de hele wereld protesten uit. Vooral moslims protesteren, ook in Frankrijk zelf, omdat duidelijk is dat de wet in de eerste plaats de islamitische hoofddoek beoogt uit te bannen.

De commissie hoorde ruim 150 betrokkenen uit het onderwijs en de medische wereld, maar ook religieuze gezagdragers en moslimmeisjes die al dan niet gedwongen worden een hoofddoek te dragen. Daarnaast maakten delegaties van de commissie studiereizen naar West-Europese landen.

Costa-Lascoux is juriste en psychologe en geeft leiding aan één van de onderzoeksinstituten van het Centre National de la Recherche Scientifique. Ze is verbonden aan de Raad van Europa als deskundige op het gebied van burgerschap en mensenrechten en lid van de Hoge Raad voor de Integratie van Frankrijk.

Costa-Lascoux, die al dertig jaar regelmatig in Nederland komt om 'professionele en vriendschappelijke redenen', noemt het land 'het schoolvoorbeeld van te ver doorgevoerd culturalisme'. ,,Tegelijkertijd is Nederland het land van de grote tolerantie, voorloper op moreel gebied in de wereld. Het is geen toeval dat het juist daar zo fout heeft kunnen gaan. De tragiek is dat de Nederlandse morele en sociale vooruitstrevendheid waarvan zelfs wij Fransen slechts kunnen dromen het zwaard is geworden waarmee het land nu bedreigd wordt.

,,Islamitische fundamentalisten gebruiken de ruime Nederlandse burgerlijke vrijheden in hun strijd tegen een land dat in hun ogen wordt bevolkt door homoseksuelen en druggebruikers. Ze kunnen die vrijheid met des te meer succes ondermijnen omdat juist die hen in staat stelt dat ongestoord te doen. Het is niet voor niets dat overal geroepen wordt om inperking van vrijheden, ook door de aanvankelijke pleitbezorgers van die vrijheden. Het is een dubbele tragiek dat het fundamentalisme op die manier een handje wordt geholpen.''

De invloed die de Nederlandse situatie op de besluitvorming van de commissie-Stasi heeft uitgeoefend is volgens Costa-Lascoux 'zowel negatief als positief'. ,,Door het Nederlandse multiculturalisme hebben minderheden belang bij het cultiveren van de eigen identiteit: zolang ze minderheid blijven, genieten ze voorrechten. Trouwen met partners uit het land van herkomst bestendigt die identiteit. In Frankrijk is dat uitzondering, in Nederland regel. Het heeft ons bewust gemaakt van het gevaar van 'speciaal beleid' en van lankmoedigheid.''

Het is niet de enige les die de Franse delegatie uit het bezoek aan Nederland getrokken heeft. Minister van Justitie Dominique Perben heeft voorgesteld de religieuze benadering te laten varen en in de wet uit te gaan van de openbare orde. ,,Zo'n benadering zou ongetwijfeld minder stof doen opwaaien, maar de commissie heeft daar bewust niet voor gekozen. Allerlei onverkwikkelijke situaties, zoals het weigeren door vrouwelijke patiënten van mannelijke dokters, hebben niets met openbare orde te maken en alles met normen. In dit verband verheugt ons het nieuwe beleid dat de Nederlandse regering zegt te willen voeren. Dat beleid gaat uit van 'fundamentele waarden' van de Nederlandse samenleving. Dat normatieve uitgangspunt sprak ons zeer aan.''

Costa-Lascoux noemt Nederland 'het voor moslimfundamentalisme kwetsbaarste land van Europa'. Franse moslims hebben Nederland tegenover haar 'een pakje boter' genoemd. ,,Moslims zijn zeer internationaal georiënteerd. Ze hebben overal familie zitten en kennen precies de verschillen in wetgeving tussen de diverse West-Europese landen. Nederland is een zeer open samenleving. Het is niet het enige dat het land aantrekkelijk maakt voor fundamentalisten die van Europa een islamitisch continent willen maken. Een land waar moslims in vrijwel alle grote steden in 2010 in de meerderheid zijn is in het licht van dat streven uiteraard buitengewoon interessant. De politieke islam is zich zeer bewust van dit gegeven.''

De Marokkaanse en Turkse organisaties in Nederland waarmee de delegatie van de commissie-Stasi sprak bevestigden de aantrekkingskracht van Nederland voor fundamentalisten, én hun aanwezigheid. Costa-Lascoux: ,,Ze zeiden last te hebben van de invloed van de politieke islam, maar ze bestrijden die niet. Ik bespeurde hetzelfde als ik in Frankrijk altijd constateer: gematigde moslims varen wel bij de dreiging van het fundamentalisme. Ze gebruiken het als een wapen door te suggereren: jullie kunnen maar beter rekening met ons houden.''

Costa-Lascoux houdt niet van de term 'botsing der beschavingen'. ,,We zitten er middenin, maar het zijn geen beschavingen die botsen. De overgrote meerderheid van de moslims in West-Europa bestaat uit goedwillende burgers. Ik heb islamitische vrienden die in hun landen van herkomst opgesloten hebben gezeten wegens hun verdediging van de mensenrechten. Het gaat om een botsing met fundamentalisme, politiek geïnspireerd, religieus fanatisme. Dat is geen beschaving en al zie ik de dreiging en de gevaren ervan, betreuren kan ik die botsing daarom nog niet. Integendeel, het wordt tijd dat we voor onze waarden opkomen.''

Costa-Lascoux, die een beetje Nederlands beheerst, heeft het onlangs verschenen rapport over de integratie in Nederland van de commissie-Blok ,,slechts doorgebladerd''. De conclusie van de commissie dat de integratie - in elk geval gedeeltelijk - 'geslaagd' genoemd moet worden is haar bekend. Ze schrijft die toe aan het ,,paternalistische denken'' dat volgens haar vooral 'West-Europees links' parten heeft gespeeld. ,,Links is goeddeels verantwoordelijk voor de rampzalige mislukking van de integratie. Ook de commissie-Blok heeft waarschijnlijk geen angst willen kweken, maatschappelijke conflicten willen bezweren en het imago in het buitenland geen geweld willen aandoen. Misschien ook bedoelde de commissie te zeggen: het had erger gekund.''

In het rapport van de commissie-Stasi staat dat de Nederlandse regering de stand van de integratie 'zorgelijk' acht. Volgens Costa-Lascoux is de term gekozen om Nederland niet in verlegenheid te brengen. ,,De politiek verantwoordelijken en de hoge ambtenaren die wij tijdens ons bezoek aan Nederland gesproken hebben spraken zonder enige aarzeling over de 'totale mislukking' van de integratie. Dat was trouwens nog iets wat ons in positieve zin opviel: de grote openheid waarmee over dit onderwerp in Nederland gesproken wordt.''


nrc, 2 februari 2004

barfly
02-02-04, 15:53
Tja koren op de molens van de rechts-extremisten.

Nederland moet gewoon meer energie stoppen in het in kaart brengen en oplossen van problemen die hun oorsprong vinden in het extremistische.

Overigens ben ik het gedeeltelijk wel eens met de stelling dat vooral de linkse kerk de boel heeft laten slabakken. Maargoed daar hebben we onder andere de LPF voor terug gekregen... Helaas.

mark61
02-02-04, 16:16
Wat is dit voor een waanzinnige stemmingmakerij? Tis te zot om gedetailleerd op in te gaan. Waar is die vreselijke fundamentalistische druk? Ik merk er niks van. Zeker te druk met prikken. Zou het in het verlengde liggen van NL narcoétat? Die Hollanders zijn veel te liberaal? Betekent Stasi toch StaatsSicherheit?

ZbaqZbaq
02-02-04, 17:52
Geplaatst door TonH
Schokkend achtte de commissie de toenemende aanwezigheid en druk van moslimfundamentalisten in Nederland, de gettovorming, de 'zwarte scholen' en de demografische ontwikkeling, die maakt dat in 2010 in vrijwel alle grote steden van Nederland de moslimbevolking in de meerderheid zal zijn. Volgens Costa-Lascoux en Schwartz spraken vrijwel alle gesprekspartners 'zonder aarzeling' van 'de totale mislukking' van de integratie.


nog maar 6 jaartjes.... en de burgermeester van A'dam, Utrecht, Den Haag en R'dam heten ...Hassan, Ali, Mohammed en Mehmet.

waarom denk je dat ze de boel willen spreiden ? Dit idee is zuiver en alleen om electorale redenen.

mark61
02-02-04, 18:03
Geplaatst door ZbaqZbaq
nog maar 6 jaartjes.... en de burgermeester van A'dam, Utrecht, Den Haag en R'dam heten ...Hassan, Ali, Mohammed en Mehmet.

waarom denk je dat ze de boel willen spreiden ? Dit idee is zuiver en alleen om electorale redenen.

Dan moeten Hassan, Ali, Mohammed en Mehmet wel eerst gaan stemmen. Dat doet tot nu toe alleen Hassan, als ik het goed begrijp. 25-30% dacht ik.

Maslov
02-02-04, 18:14
,,Islamitische fundamentalisten gebruiken de ruime Nederlandse burgerlijke vrijheden in hun strijd tegen een land dat in hun ogen wordt bevolkt door homoseksuelen en druggebruikers. Ze kunnen die vrijheid met des te meer succes ondermijnen omdat juist die hen in staat stelt dat ongestoord te doen. Het is niet voor niets dat overal geroepen wordt om inperking van vrijheden, ook door de aanvankelijke pleitbezorgers van die vrijheden. Het is een dubbele tragiek dat het fundamentalisme op die manier een handje wordt geholpen.''

Ik ben beschaamd dat ik altijd achter dat beleid van die linkse kerk gestaan heb.

En wat Zbaqzbaq hier als laatste schreef, is nu net de angst van de echte rechtse stemmers. Weer echt een tactische diplomatische zet van Zbaqzbaq!

ZbaqZbaq
02-02-04, 18:21
Geplaatst door mark61
Dan moeten Hassan, Ali, Mohammed en Mehmet wel eerst gaan stemmen. Dat doet tot nu toe alleen Hassan, als ik het goed begrijp. 25-30% dacht ik.

Dat komt omdat de democratie nog niet volwaardig is. Deze mensen hebben namelijk geen keus die bij ze past, en dat is essentieel in een democratie....de keus hebben.

maar geloof me....binnenkort hebben ze die keus wel ;)

ZbaqZbaq
02-02-04, 18:23
Geplaatst door Maslov
Ik ben beschaamd dat ik altijd achter dat beleid van die linkse kerk gestaan heb.

En wat Zbaqzbaq hier als laatste schreef, is nu net de angst van de echte rechtse stemmers. Weer echt een tactische diplomatische zet van Zbaqzbaq!

hypocriet en huigelachtig doen zoals de huidige politieke partijen das goed.

ik ben tenminste eerlijk tegen het (prikbord)volk :p

000NobelPrizes
02-02-04, 18:25
Geplaatst door ZbaqZbaq


maar geloof me....binnenkort hebben ze die keus wel ;)

I see. En zal de samenleving dan voor iedereen erop vooruitgaan?

ZbaqZbaq
02-02-04, 18:27
Geplaatst door 151 NobelPrizes
I see. En zal de samenleving dan voor iedereen erop vooruitgaan?
ik denk dat mijn antwoord op jou vraag toch niet veel uitzal halen.....dus zeg ik maar....wacht rustig af

Maslov
02-02-04, 18:29
Zbaqzbaq dan moet je niet verbaasd zijn als je het hard voor de kiezen krijgt op bepaalde momenten.

Tevens niet zaniken als Nederland verrechtst.

000NobelPrizes
02-02-04, 18:29
Geplaatst door ZbaqZbaq
ik denk dat mijn antwoord op jou vraag toch niet veel uitzal halen.....dus zeg ik maar....wacht rustig af

Hoe kan ik nou stemmen op iemand wiens programma ik niet ken?
Licht 's een tipje op van de sluier.

ZbaqZbaq
02-02-04, 18:31
Geplaatst door Maslov
Zbaqzbaq dan moet je niet verbaasd zijn als je het hard voor de kiezen krijgt op bepaalde momenten.

Tevens niet zaniken als Nederland verrechtst.

dat zegt wel weer iets over die "Nederlanders"

ZbaqZbaq
02-02-04, 18:32
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Hoe kan ik nou stemmen op iemand wiens programma ik niet ken?
Licht 's een tipje op van de sluier.

ik ben net als jou onder de wachtenden

Chaya
02-02-04, 18:34
Geplaatst door 151 NobelPrizes
I see. En zal de samenleving dan voor iedereen erop vooruitgaan?

Als het ook maar IETS op de AEL lijkt niet.

000NobelPrizes
02-02-04, 18:36
Geplaatst door Chaya
Als het ook maar IETS op de AEL lijkt niet.

Woohoo. :nerveus:
Dan toch maar de tip van Mark61 opvolgen en Voltaire in gedachten houden: "Il faut cultiver notre jardin."
(Uit: Candide)

mark61
02-02-04, 20:12
Geplaatst door ZbaqZbaq
maar geloof me....binnenkort hebben ze die keus wel ;)

Ja dat bedoelde ik ook. Richt een partij op waarop mensen kunnen/willen stemmen.

Orakel
02-02-04, 21:41
,,Islamitische fundamentalisten gebruiken de ruime Nederlandse burgerlijke vrijheden in hun strijd tegen een land dat in hun ogen wordt bevolkt door homoseksuelen en druggebruikers. Ze kunnen die vrijheid met des te meer succes ondermijnen omdat juist die hen in staat stelt dat ongestoord te doen. Het is niet voor niets dat overal geroepen wordt om inperking van vrijheden, ook door de aanvankelijke pleitbezorgers van die vrijheden. Het is een dubbele tragiek dat het fundamentalisme op die manier een handje wordt geholpen.''

Hoe hoger geschoold, hoe bombastischer de retoriek.
De strijd van fundamentalisten tegen een land??? Wat een muts.

mark61
02-02-04, 22:11
Ik ben de zandzakken al aan het opstapelen voor mijn gevel. Praise the Lord and pass the ammunition.

000NobelPrizes
02-02-04, 22:19
Goed om te horen dat alle internationale veiligheidsdiensten ernaast zitten.

Orakel
02-02-04, 22:37
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Goed om te horen dat alle internationale veiligheidsdiensten ernaast zitten.

Alle weet ik niet, maar die hobbyisten van de aivd zou ik ng niet een onderoek naar de houdbaarheidsdatum van een pak karnemelk toevertrouwen.

Dutchguy
02-02-04, 22:40
Geplaatst door Orakel
Alle weet ik niet, maar die hobbyisten van de aivd zou ik ng niet een onderoek naar de houdbaarheidsdatum van een pak karnemelk toevertrouwen.

:D

000NobelPrizes
02-02-04, 22:55
Geplaatst door Orakel
Alle weet ik niet, maar die hobbyisten van de aivd zou ik ng niet een onderoek naar de houdbaarheidsdatum van een pak karnemelk toevertrouwen.
Stom zijn ze niet: ze zitten alleen aan allerlei regeltjes gebonden zodat ze weinig kunnen doen.
Wel komt daar nu verandering in, maar vooral omdat de internationale veiligheidsdiensten steeds minder samenwerking met de AIVD willen; omdat wij hier verdachte radicalen vrijlaten vanwege niet rechtmatig verkregen bewijs. Niet rechtmatig betekent niet volgens de krappe NL-regels. In andere landen gaan ze daar heel anders mee om, waardoor er een aanslag op een luchthaven in Belgie en nog een (weet effe niet meer waar, zoek ik op) is verijdeld. G-Br heeft ook net de regels weer aangescherpt.
Dat iedereen denkt dat NL buiten de aanslagzone zit, is een fabel maar okay. Alleen wil dat nog niet zeggen dat wij ruimte mogen bieden aan radicalen die hier de vrijheid hebben om elders een aanslag te beramen.

barfly
03-02-04, 09:14
Voorbereiden op WO3
Door Michael O'Meara Boekrecensie


Amerikaans geleerde en docent Michael O’Meara schreef voor het blad The Occidental Quarterly een boekrecensie van Avant-Guerre: Chronique d’un cataclysme annoncé. Auteur Guillaume Faye is een keiharde Franse nationalist en schetst in zijn boek vanuit een Frans perspectief het eveneens harde toekomstbeeld voor Westerse volkeren aan beide zijden van de Atlantische oceaan.


Lezers van deze boekrecensie zijn waarschijnlijk niet bekend met het werk van Guillaume Faye, maar zijn ideeën zijn steeds meer die van Europa’s nationalistische voorhoede.

Als vroege medewerker van Alain de Benoist en een van de architecten van het Europese Nieuw Rechts verruilde Faye eind jaren 1980 de politiek voor een carrière in de media. In 1998 keerde hij terug en vestigde zich onmiddellijk als de intellectuele kracht van nationalistisch rechts.

Sindsdien publiceerde hij vijf boeken. Elk daarvan heeft een enorme impact gehad op de strijd tegen multiculturalisme, Derde Wereldimmigratie en globalisering. (1) In tegenstelling tot Benoist en andere Nieuw Rechtse theoretici, wiens verdediging van Europa vrijwel uitsluitend gevoerd wordt op het culturele vlak, en anders dan Le Pen’s Front National dat de voorkeur geeft aan de assimilatie van vreemdelingen en niet de gedwongen terugkeer, gelooft Faye dat etniciteit niet alleen aan de basis ligt van een culturele identiteit, maar ook dat een volk en zijn cultuur onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Daarom beargumenteert hij dat de strijd om het behoud van Europa’s culturele erfgoed niets anders is dan een strijd voor de verdediging van het genetische erfgoed en de etnische integriteit van Europa. (2)

Zijn laatste werk - Avant-Guerre: Chronique d’un cataclysme annoncé (Vóór de oorlog: Verslag van een ophanden zijnd cataclysme) - doet denken aan Spengler’s Hour of Decision. Net als Spengler kijkt Faye naar de onweerswolken aan de horizon en voorspelt dat er binnen tien jaar een tijdperk van wereldveranderende stormen zal neerdalen op de Westerse volkeren, die zullen bepalen of wij nog een toekomst hebben of niet.

Volgens hem zullen deze cataclysmen noch ideologisch noch economisch van karakter zijn, maar (à la Huntington) biologisch en cultureel. De cataclysmen zullen botsende beschavingen en oorlogvoerende etnische groeperingen betekenen. Zij zullen dus hoogstwaarschijnlijk met ongeëvenaard veel geweld en vernietiging gepaard gaan en de Westerse volkeren met een schok wakker schudden uit de dwaasheid die hen tot uitsterven leidt. Ook al is men tegenwoordig totaal onvoorbereid op een dergelijke te voeren oorlog en is men vervreemdt van alles wat typisch is aan hun volk en hun culturele erfgoed, gelooft Faye dat de gevechten van de 20ste eeuw Europeanen aan beide zijden van de Atlantische oceaan een ultieme kans bieden de krachten die hen meer dan een halve eeuw lang debiel gemaakt en ontworteld hebben, omver te werpen.

Europa en Amerika

Als zovele “nationalisten” die in naam van Europa vechten is Faye extreem kritisch jegens de Amerikaanse regering en de rol die zij speelde in het onderdrukken van de wereldwijde Westerse solidariteit. Maar anders dan vele andere rechtse anti-Amerikanen gelooft Faye niet dat de Verenigde Staten de principiële vijand van Europa zijn. Een vijand, zo beweert Faye, corrumpeert en intimideert niet alleen, maar bedreigd ook iemands fysieke bestaan. Faye neemt de hint van Carl Schmidt over en denkt dat men de VS beter als een “tegenstander” van Europa moet beschouwen. Een strijd op leven en dood is namelijk allerminst onvermijdelijk.

De ware vijand die de Westerse landen bedreigt, zo beweert hij, komt van de Derde Wereld. De terreuraanslagen van “11 september” suggereren één van de vormen die zijn voorspelde cataclysmen zullen aannemen. Maar terwijl de Islam Europa’s voornaamste vijand is, is het - hoe tegenstrijdig het ook lijkt - niet die van Amerika. Naar aanleiding van het werk van General Gallois, Alexandre Del Valle en een nieuwe generatie Europese geopolitici beargumenteert Faye dat de Islam lange tijd hand- en spandiensten heeft verricht voor de VS bij de expansie van haar hegemonie over de wereld, oftewel haar “global village” - in het bijzonder door Europa te verdelen en Rusland te verzwakken. Dat het rekruteren en bewapenen van Islamitische fanatici om in Afghanistan, Tsjetsjenië en in Bosnië en Kosovo te gaan vechten uiteindelijk een slag in het eigen gezicht was, mag niet wegnemen dat de Verenigde Staten om strategische redenen herhaaldelijk Islamitische opstanden hebben aangestoken.

Volgens Faye komen de voornaamste vijanden van Amerika niet uit het Midden-Oosten (zelfs als militante Islamieten Amerika als doelwit blijven beschouwen), maar van een zich snel ontwikkelend en technologisch bewapend China, bereid de strijd aan te gaan om de dominantie in de regio. In dit potentiële Sino-Amerikaanse conflict ligt volgens Faye de toekomst geheel in Chinese handen. In tegenstelling tot China heeft de chaotische mix van verschillende volkeren en culturen (de smeltkroes) Amerika tot een instabiel geheel gemaakt. Dit maakt van Amerika geen natie in de Europese zin van het woord, maar slechts een symbiose étatico-entrepeneuriale. Een dergelijke entiteit zal uiteenspatten wanneer een vastberaden vijand haar aanvalt. Daarom zal tijdens de grote ophanden zijnde cataclysmen Europa - en niet de VS - temidden van de strijd om het voortbestaan van het Westen staan tegenover een vijandige niet-Westerse wereld.

De Islam

Terwijl voor Amerika een interstatelijke oorlog met China in het vooruitschiet ligt, gelooft Faye dat Europa geconfronteerd zal worden met een innerlijke oorlog tegen een opstandige Islam – een oorlog, om het woord te herhalen, die meer op de aanslagen van 11 september zal lijken dan op een conventioneel militair conflict zoals de VS dat kunnen verwachten.

In de vier decennia sinds 1962, toen Afrika de zuidelijke grenzen van Europa doorbrak, is het continent overstroomd met herhaaldelijke vloedgolven immigranten uit de Derde Wereld. De kracht van deze immigratie, waar massa’s en niet individuen mee gemoeid zijn, is zo groot dat niet het kleinste aantal demografen beargumenteert dat het beter te omschrijven is met de term “kolonisatie”. Vanwege een buitenproportionele geboorteratio leidt de onstuitbare instroom van niet-Westerse en grotendeels islamitische immigranten al tot de “de-Europeanisatie” van Europa. Bijvoorbeeld, vrijwel overal waar zij zich hebben gevestigd in Frankrijk, zijn ze erin geslaagd de wijken “etnisch te zuiveren”. Zij stichten vervolgens geen getto’s, maar veroverde gebieden die als basis dienen voor de voorbereiding van toekomstige veroveringen. Met hun zeven tot acht miljoen inwoners zijn deze gebieden feitelijk vijandige Afrikaanse/Middenoosterse legerkampen geworden binnen een steeds meer belegerd Frankrijk. (3)

Deze immigratie schept een extreem instabiele situatie, want Europa kent niet het immense politieapparaat en de uitgestrekte geografische vlakten die etnische spanningen in de VS ‘in bedwang’ weten te houden. In veel gevallen, wanneer stedelijke gebieden verloren zijn aan de Islamitische cultuur, ervaren Europeanen niet alleen toenemend geweld en onveiligheid, maar ook het verlies van hun wetten en instellingen. Er zij nu meer dan 1400 “zones de non-droit” in Frankrijk (daarbij inbegrepen elf steden) en in bijna honderd ervan heeft de jurisdictie van de Franse republiek plaatsgemaakt voor de Shari’a, de Islamitische wetgeving. (4)

Binnen zulke zones, waarvan de in verval geraakte leefbaarheid door politiek correcte ambtenaren hardnekkig omschreven wordt met sociaal-economische termen in plaats van biologisch-culturele, is het voor een Fransman bijna onmogelijk normaal te verblijven in een speciaal voor de Franse arbeidersklasse gebouwde woning (HLM), een café te vinden waar nog wijn of ham wordt geserveerd of dat zijn vrouw zich in het openbaar kan kleden en gedragen zoals Europese vrouwen dat doen. In contrast met de Little Italies en de Germantowns die in de vorige eeuw in vele Amerikaanse steden ontstonden, zijn deze niet-Europese enclaves geenszins van plan te assimileren in de dar-al-Harab (de onglovige niet-Islamitische wereld, die door moslims gezien wordt als de “wereld van oorlog”) en in feite zijn begonnen hun autonomie te claimen. De afgelopen jaren ging er nauwelijks een week voorbij zonder een krantenartikel over een opstand of een bloedig incident als gevolg van conflicten tussen de politie en moslimbendes.

Sinds 1990 nam geweld op straat jaarlijks met vijf procent toe – sinds 2000 met tien procent – terwijl het geweld en de disintegratie vaak geassocieerd met Amerika’s binnensteden geleidelijk aan steeds meer een Europese werkelijkheid wordt. Sterker nog, in 2000 overtrof Franse criminaliteit voor het eerst in de geschiedenis die van de VS; en Parijs, ooit de Lichtstad, werd de minst veilige van alle grote Europese steden.

Met deze demografische en culturele bedreigingen in het vooruitzicht proberen de media, de academie en de gevestigde ‘anti-racistische’ organisaties iedere burger die zich tegen zulke veranderingen verzet het zwijgen op te leggen, terwijl ze de term “multicultuur” tot embleem van de progressieve samenleving en het wereldburgerschap hebben gemaakt. En in plaats van het Christelijke Westen te mobiliseren tegen zulke dreigingen, preekt de Linkse Kerk lafheid, opgave, vluchtgedrag en een zelfvernietigende medemenslievendheid.

Zo’n masochistische reactie heeft natuurlijk de meer militante leden van Frankrijk’s moslimgemeenschap alleen maar aangemoedigd. Zij roepen nu op tot de jihad tegen de “witte kaaskoppen”. Overheidsinstanties houden echter hardnekkig vast aan het onderscheid tussen gewelddadige fundamentalisten (waarvan wellicht circa 40.000 rondlopen in Frankrijk) en de “vredelievende” moslimgemeenschap, welke de inherente vijandigheid van de Islam jegens de seculiere maatschappij van Europa niet kan of niet wil erkennen. Faye beweert daarentegen dat het verschil tussen de orthodoxe en de fundamentalistische Islam slechts een gradueel verschil in temperament is. En zelfs dit verschil is moeilijk vol te houden na de veelvuldige fundamentalistische agressie. Jaren vóór de aanslagen van 11 september op de symbolen van Amerikaanse hegemonie vond al het derde grote offensief tegen de dar-al-Harb plaats waarbij Europa als toekomstig thuisland voor moslims werd aangewezen. (5) De Amerikaanse steun in zuidoost Europa (Albanië, Bosnië, Kosovo), de druk van de VS om Islamitisch Turkije tot de EU te laten toetreden en de grote hoeveelheden ter beschikking gestelde geavanceerde wapens hebben Islamisten ertoe gebracht hun nieuwe verovering voor te bereiden.

Het is dus niet zo verassend dat Faye de groei van de Europese Islam interpreteert als het openingssalvo van een grotere strijd om de toekomst van het continent. (6) Faye’s militante oppositie van de Islam is een strijd om Europa te verdedigen tegen een bedreiging van haar bestaan.

Wat de oorlog ons zal brengen

Tijdens de op komst zijnde cataclysmen – die zich waarschijnlijk zullen uiten in straatgevechten tussen rivaliserende etnische groeperingen, evenals guerrillaschermutselingen, megaterrorisme en misschien zelfs kleinschalige nucleaire uitwisselingen met “dirty bombs” naast conventionele invasies van aangrenzende Islamitische legers – gelooft Faye dat Europa hetzij ten onder zal gaan hetzij een wedergeboorte zal meemaken. Hoe dan ook, de confrontaties die in het verschiet liggen zullen een situatie creëren waarin de politiek correcte waanbeelden onmogelijk gehandhaafd kunnen worden.

Net als iedere grote strijd die de natuurlijke selectie van de mens beïnvloedt, kent oorlog privileges toe aan het elementaire en het vitale. De subtiele afleidingen die sofisten en huichelaars gebruikt hebben om Europeanen te misleiden, zullen niet anders dan verdwijnen, net als de kleinigheden die hen in het verleden verdeeld hebben. Vervolgens zullen alleen de tradities en de manier van leven die de identiteit van het volk bepalen nog terzake doen.

De situatie waarin de Westerse volkeren zich vandaag de dag bevinden is uiterst zwak, maar in dat laatste uur wanneer alles op het spel staat, zal zich, aldus Faye, de kans op een wedergeboorte voordoen.

In zijn ijdelheid voorspelt Faye dat het dominante muzikale thema van Europa noch dat van een orkestrale ode aan het genot noch van het gestamp van een stadswilde zal zijn, maar eerder dat van een militaire mars gebaseerd op oude hymnen. Europeanen aan beide zijden van de Atlantische oceaan zouden zijn advies moeten opvolgen en er goed aan doen de pas te houden met het sterke ritme.

Michael O’Meara is een geleerde en verblijft en doceert aan de westkust van van de Verenigde Staten. Hij is auteur van talloze artikelen en boekrecensies.

Vertaald uit het Engels door M. Koenraadt.

Bron: http://www.rechtsepolitiek.nl/opinie.php?id=37

Ik wilde jullie dit " leuke" hetzerige stukje niet onthouden, ook de site is het lezen waard mits niet op nuchtere maag vrees ik :hihi:

mark61
03-02-04, 12:21
Heeft iemand een valiumpje voor die man?

000NobelPrizes
03-02-04, 12:23
Geplaatst door mark61
Heeft iemand een valiumpje voor die man?

Alweer een goed plan. Scoor dan ook meteen een potje valium voor de extremisten die oproepen tot gewapende strijd tegen de ongelovigen.

barfly
03-02-04, 12:24
Geplaatst door mark61
Heeft iemand een valiumpje voor die man?

Eh, ik dacht aan een iets hogere doses?

http://www.247-pharmacy.com/diazepam-pack.jpg