PDA

Bekijk Volledige Versie : Man doet aangifte van mishandeling politie..



dodi_vega
02-02-04, 18:58
ma 2 feb 2004, 18:22

Man doet aangifte van mishandeling politie

ZAANDAM - Een 20-jarige man uit Amsterdam heeft maandag aangifte gedaan van mishandeling door politieagenten in Zaandam. Dit heeft de advocaat van de man gezegd. Het gaat om een schriftelijke aangifte bij de hoofdofficier van justitie in Haarlem.
De man zegt in de nacht van vrijdag op zaterdag door twee politiemannen te zijn mishandeld in een politiecel, terwijl twee agenten buiten de wacht hielden. Hij zou klappen hebben gekregen, waardoor hij gewond raakte aan zijn rechteroog, de rechterzijde van zijn gezicht en delen van zijn lichaam. Ook zouden twee tanden uit zijn mond zijn geslagen. Daarnaast zou de Marokkaanse man racistische opmerkingen naar zijn hoofd hebben gekregen.




Wat ik niet snap waarom ze pas in de laatste zin de nationaliteit erbij vermelden..?? waarom niet in de TITEL....!!!

Kbedoel of in de titel en tekst vermelden Of Helemaaaaal niet..!!

ZbaqZbaq
02-02-04, 19:08
en dat terwijl afkomst in dit gebeuren zeer relevant is

Simon
02-02-04, 19:13
Geplaatst door dodi_vega
Wat ik niet snap waarom ze pas in de laatste zin de nationaliteit erbij vermelden..?? waarom niet in de TITEL....!!!

Kbedoel of in de titel en tekst vermelden Of Helemaaaaal niet..!!

Dat hoor ik hier ook niet vaak! Dus wél vermelden als Marokkanen slachtoffer zijn maar niet als ze dader zijn?

vgeld
02-02-04, 19:32
Geplaatst door dodi_vega
ma 2 feb 2004, 18:22

Man doet aangifte van mishandeling politie

ZAANDAM - Een 20-jarige man uit Amsterdam heeft maandag aangifte gedaan van mishandeling door politieagenten in Zaandam. Dit heeft de advocaat van de man gezegd. Het gaat om een schriftelijke aangifte bij de hoofdofficier van justitie in Haarlem.
De man zegt in de nacht van vrijdag op zaterdag door twee politiemannen te zijn mishandeld in een politiecel, terwijl twee agenten buiten de wacht hielden. Hij zou klappen hebben gekregen, waardoor hij gewond raakte aan zijn rechteroog, de rechterzijde van zijn gezicht en delen van zijn lichaam. Ook zouden twee tanden uit zijn mond zijn geslagen. Daarnaast zou de Marokkaanse man racistische opmerkingen naar zijn hoofd hebben gekregen.




Wat ik niet snap waarom ze pas in de laatste zin de nationaliteit erbij vermelden..?? waarom niet in de TITEL....!!!

Kbedoel of in de titel en tekst vermelden Of Helemaaaaal niet..!!

Bron a.u.b

dodi_vega
02-02-04, 19:32
Geplaatst door vgeld
Bron a.u.b


Jij met je BRON...


TELEGRAAF.nl....!

theemuts
02-02-04, 19:33
Bedoel je nu echt Zbaqzbaq, dat als je slachtoffer bent van een vermeende misdaad je wel met etniciteit in de media mag komen, en als dader niet?

vgeld
02-02-04, 19:33
Geplaatst door dodi_vega
Jij met je BRON...


TELEGRAAF.nl....!
Ik wil de link naar het artikel !

dodi_vega
02-02-04, 19:34
Geplaatst door Simon
Dat hoor ik hier ook niet vaak! Dus wél vermelden als Marokkanen slachtoffer zijn maar niet als ze dader zijn?


Neej Wrong.. Of wel nationaliteit vermelden.. Of HELEMAAL NIET... !! Punt..

dodi_vega
02-02-04, 19:35
Geplaatst door vgeld
Ik wil de link naar het artikel !



ja en ik wil een paar miljoen op mijn rekeningnr.. !! Zorg jij daarvoor dan zorg ik voor je Link..!!!

Kwil.. !!!


LuiWammes.. ZOek en Gij Zult Vinden..!!:)

ZbaqZbaq
02-02-04, 19:47
Geplaatst door theemuts
Bedoel je nu echt Zbaqzbaq, dat als je slachtoffer bent van een vermeende misdaad je wel met etniciteit in de media mag komen, en als dader niet?

hou je maar van het domme....

ik ga niet met je mee

theemuts
02-02-04, 20:00
Sorry hoor Zbaqzbaq, ik ben wel blond, maar ik meende deze vraag echt. Een paar maal las ik jou boos reageren als iemand (dader) met etniciteit genoemd werd, en nu vindt je dat het er breeduit bij genoemd had moeten worden? Dat roept bij mij die vraag op.

liesel
02-02-04, 20:36
ACAB!!!!!!!

mark61
02-02-04, 20:51
Geplaatst door liesel
ACAB!!!!!!!

Ondertiteling: All coppers are bastards

Zie ook: all cowboys are faggots.

TonH
03-02-04, 12:26
Marokkaan gehavend terug uit politiecel
ROB ROMBOUTS

AMSTERDAM - De afdeling Interne Zaken van de politie onderzoekt of Zaanse agenten in het weekeinde buitensporig geweld gebruikten tegen een twintigjarige Amsterdamse arrestant. Advocaat Joost Veltheer heeft namens deze arrestant, Abdel, aangifte gedaan bij de hoofdofficier van justitie in Haarlem. Hij eist dat camerabeelden uit het Zaanse cellenblok worden veiliggesteld. De hoofdofficier beslist of er ook een rijksrecherche-onderzoek komt.

De Zaanse politie heeft zelf Interne Zaken ingeschakeld. ''Onderzocht wordt of de agent iets verwijtbaars heeft gedaan. Dan moet je denken aan buitensporig geweld. Als dat zo is, krijgt de agent dat op zijn bord,'' aldus politiewoordvoerster Judith van Dijk.

Abdel, een strafbladloze vwo-scholier uit Zuid, zegt in elkaar te zijn geslagen. Bovendien zouden agenten hem pootje hebben gelicht waardoor hij op zijn mond viel. ''Ik ben twee tanden kwijt, drie zijn naar binnen geslagen en één tand is gebroken. Twee agenten hielden de wacht terwijl twee anderen me aftuigden.'' De tandarts schat de kosten van herstel van zijn gebit op zesduizend euro. Volgens de politie is Abdel zijn tanden kwijtgeraakt doordat hij is gevallen.

Abdel werd vrijdagavond in Zaandam samen met een Marokkaanse vriend geweigerd bij Club U. Toen Abdel bij de portier protesteerde, kwamen vrouwelijke agenten te paard ter plekke. Een van hen sloeg hem met een politieknuppel meerdere malen op zijn hoofd, aldus Abdel. Er onstond een woordenwisseling en Abdel moest mee wegens belediging. ''Ik werd meteen in een cel gestopt. Ze schreeuwden dat ze me een lesje zouden leren. Dat ik een rotjoch en een ***********an was. 'Jullie komen hier alleen om problemen te maken,' zeiden ze. Ze begonnen eerst aan mijn oren te trekken. Toen kreeg ik een klappen. Eerst een klap op mijn linkeroor. Toen ik me omdraaide nog eens drie vuistslagen in mijn gezicht. Mijn tand zat los.'' Volgens Abdel riep een andere agent dat zijn collega's moesten stoppen, maar deelde dezelfde agent ook een klap uit. ''Ik bleef om een dokter vragen, ik had een handdoek vol bloed.''

Vollgens de Zaanse politie zijn er twee incidenten. Eerst was in de zogeheten ophoudkamer van het politiebureau in de Nicolaasstraat in Zaandam 'een schermutseling waarbij over en weer werd geslagen', zegt woordvoerster Van Dijk. Naar die schermutseling doet de afdeling Interne Zaken onderzoek. ''De verdachte was heel recalcitrant. Hij bleef tieren en schelden. Ook toen zijn boeien werden afgedaan omdat hij gefouilleerd moest worden.''

Vervolgens was er volgens de politiewoordvoerster een tweede voorval. ''De verdachte bleef recalcitrant. Hij kreeg opnieuw handboeien om toen hij naar het hoofbureau in Zaandijk gebracht werd. Toen hij buiten het bureau kwam, zag hij de agent waar hij mee had gevochten. Daar wilde hij opnieuw naar toe. Hij viel. Hij was geboeid. Daardoor zijn de tanden uit zijn mond gegaan en raakte hij gewond aan zijn gezicht,'' aldus Van Dijk. Abdel: ''Natuurlijk was ik opstandig. Ik werd gediscrimineerd en voor ***********an uitgemaakt. Toen ik werd overgebracht, werd ik heen en weer geslingerd. Toen voelde ik een voet tegen mijn been. Ze hebben me rechtstreeks op mijn mond laten vallen. Er moest een oorzaak zijn van mijn losse tand. Als je geboeid bent, moeten ze je begeleiden. Ik vroeg de agenten om mijn tanden op te rapen. Dat weigerden ze.''

Vervolgens heeft een arts naar hem gekeken. De politiewoordvoerster: ''Om te kijken naar de verwondingen in zijn gezicht. En omdat we vermoedden dat hij iets had gebruikt. Hij was zo opstandig. Hij bleef schelden. Dat was ook de reden dat hij in eerste instantie werd aangehouden. De agente te paard heeft hem niet geslagen maar aan zijn kraag gepakt,'' aldus Van Dijk. Abdel is volgens Van Dijk in de nacht van vrijdag op zaterdag om drie uur

's nachts aangehouden en zaterdagmiddag om twaalf uur vrijgelaten. ''Hij heeft een verklaring ondertekend waarin hij zegt gevallen te zijn.''

Abdel zegt dat de politie hem woorden in de mond heeft gelegd. Hij was bang opnieuw geslagen te worden. ''Ik had twee biertjes op. Waarom hebben ze mijn bloed niet getest?''

Abdel ging na zijn vrijlating naar de tandarts, die een beugel monteerde. Hij moet nieuwe tanden krijgen. Een VU-arts constateerde beschadiging van het oogslijmvlies. Volgens Veltheer moet de hoofdofficier beslissen of de rijksrecherche dan wel de afdeling Interne Zaken het voorval onderzoekt. ''Mijn cliënt is eerst naar politiebureau Van Leijenberghlaan gegaan om aangifte te doen. Daar zeiden ze dat hij naar Zaandam moest, naar het bureau waar hij mishandeld is. Iemand die is geboeid en valt, heeft niet zulke diverse verwondingen. De agent zegt geslagen te hebben. Ook al zou er sprake zijn van belediging. Dat is nooit een rechtvaardiging voor geweld.''

Abdel, die in zijn examenjaar zit, wilde misschien naar de politieschool. Dat gaat er niet van komen. ''Agenten stonden erbij toen collega's mij sloegen. Hypocriet allemaal.'


© Het Parool, 3-2-2004

Lekker lang en gedetailleerd...

BTW, ik zie nu voor het eerst dat bepaalde termen automatisch door **** worden vervangen?! Knap. Wat is het script daarvoor?

mark61
03-02-04, 12:38
Heel boeiend:


Hij viel. Hij was geboeid. Daardoor zijn de tanden uit zijn mond gegaan en raakte hij gewond aan zijn gezicht

Monty Python had zelfontsnappende tomatenketchup. In Zaandam hebben ze zelfontsnappende tanden. Mijn tanden gaan nooit uit mijn mond als ik val. Zeker laffe Marokkaanse tanden?

850
03-02-04, 12:41
Geplaatst door TonH
Lekker lang en gedetailleerd...

BTW, ik zie nu voor het eerst dat bepaalde termen automatisch door **** worden vervangen?! Knap. Wat is het script daarvoor?

Dat is het kutt-marokanen-script . Das gratis te downloaden op www.blockwords.com

:student: Heel goed dat de smeris hard optreedt! Dat er maar vele anderen zo aangepakt zullen gaan worden.

Cohen
03-02-04, 18:21
Geplaatst door 850
Dat is het kutt-marokanen-script . Das gratis te downloaden op www.blockwords.com

:student: Heel goed dat de smeris hard optreedt! Dat er maar vele anderen zo aangepakt zullen gaan worden.

Ik hoop dat jij de volgende bent.

dodi_vega
03-02-04, 18:40
Geplaatst door 850
Dat is het kutt-marokanen-script . Das gratis te downloaden op www.blockwords.com

:student: Heel goed dat de smeris hard optreedt! Dat er maar vele anderen zo aangepakt zullen gaan worden.



Hard optreden Prima.. Maar wel volgens de WET...!

liesel
03-02-04, 20:58
Geplaatst door 850
Dat is het kutt-marokanen-script . Das gratis te downloaden op www.blockwords.com

:student: Heel goed dat de smeris hard optreedt! Dat er maar vele anderen zo aangepakt zullen gaan worden.

dus jij vindt het goed dat de bullenschweine rechten van mensen met voeten treden? ik vind dit gewoon een staaltje van machtsmisbruik en discriminatie. ik kan het niet begrijpen dat je dat goed keurt. moet het straks dan zo zijn dat mensen zonder reden in elkaar geslagen worden door bullenschwiene, nog even en het is welkom nederland politiestaat