PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtone jongeren zijn zwarte scholen zat!



barfly
03-02-04, 11:18
Uitkomst enquête: 86 procent vindt gemengde scholen beter

Allochtone jongeren zijn zwarte scholen zat, blijkt uit een enquête
van het jongerenmagazine Generation Now! onder 539 autochtone en
allochtone scholieren. Van de allochtone jongeren is 86 het ermee
eens dat een gemengde school beter is omdat je dan tenminste
jongeren van verschillende afkomst leert kennen. Een overgrote
meerderheid van de allochtone jongeren (69) wil het liefst op een
gemengde school zitten in plaats van op een zwarte school. Witte
scholen zijn niet populair bij allochtone jongeren: maar 3 wil op
een witte school zitten.

Verschil tussen jongens en meisjes
Van de autochtone jongeren willen vier op de tien op een gemengde
school zitten. Een derde gaat het liefst naar een witte school.
Opvallend zijn de verschillen tussen jongens en meisjes. Bijna 50
van de autochtone jongens heeft voorkeur voor een witte school,
terwijl dit bij autochtone meisjes 22 is. Van de allochtone
meisjes wil 75 het liefst op een gemengde school zitten, onder
allochtone jongens is dit 62.

Overige uitkomsten
Deze resultaten en andere uitkomsten van de enquête staan in het
nieuwste nummer van Generation Now! dat vandaag verschijnt. Daarin
ook verslag van een discussie over Nederlandse troepen in Irak;
zijn ze vredesmacht of bezettingsmacht? En een straatreportage over
geweld en onveiligheid: Voel jij je onveilig, wat doe je als je met
geweld wordt geconfronteerd en hoe agressief ben je zelf eigenlijk?
Verder nog 'Stoppen met school? Nooit doen!' over voortijdig
schoolverlaten.

Zie www.generationnow.nl voor alle uitkomsten van de enquête en
nadere info over het magazine.

Bron: APS

Ik kan me best voorstellen dat je liever op een gemengde school zit, en ik ben van mening dat er actief aan moet worden gewerkt om de boel te spreiden!

Maslov
03-02-04, 11:39
Positieve ontwikkeling.

Goodnight
03-02-04, 11:53
Dit is al oud nieuws....maar goed niet iedereen ziet de feiten tijdig onder ogen...

Nu moeten de heren en dames van de regering ook even die oogkleppen afdoen en ' witte' scholen die alleen een bepaalde percentage allochtonen toelaten onder druk zetten en straks hebben we alleen gemengde scholen waar zowel het percentage autochtonen als allochtonen evenredig is...
zal die dag oit komen?

Maslov
03-02-04, 11:59
Zodra de grondwet t.a.v. o.a. de onderwijswet wordt veranderd, zodat ook alle christelijke scholen gedwongen kunnen worden minimaal 30% 'allochtonen' aan te nemen in de grote en middelgrote steden.

barfly
03-02-04, 11:59
Geplaatst door Goodnight
Dit is al oud nieuws....maar goed niet iedereen ziet de feiten tijdig onder ogen...

Nu moeten de heren en dames van de regering ook even die oogkleppen afdoen en ' witte' scholen die alleen een bepaalde percentage allochtonen toelaten onder druk zetten en straks hebben we alleen gemengde scholen waar zowel het percentage autochtonen als allochtonen evenredig is...
zal die dag oit komen?

Ik denk en hoop in ieder geval dat die dag spoedig komt, ik denk dat de regering er ook steeds meer van overtuigd raakt dat dit nodig is. Alhoewel ik de daadkracht van zo'n van der Hoeven beslist in twijfel trek, maarja dat is dan ook een leraar en daar heb ik niet zo'n hoge pet van op. De regering kan natuurlijk niet de ogen sluiten voor wat de meerderheid graag zou willen en voor wat het beste is voor de opleiding van kinderen (wie de jeugd heeft, heeft de toekomst). Ik denk dat het spreiden van minderheden over wijken ook een prioriteit moet krijgen, alleen op die manier kan je de maatschappij weer op orde krijgen in plaats van getto's te vormen waar niemand durft te komen die alleen maar verpauperen en dus het ongewenste effekt alleen maar in de hand werken.
We zullen 't allemaal beleven... Of niet...

Mark
03-02-04, 12:04
En na school kunnen we weer allemaal naar onze eigen wijken :)

000NobelPrizes
03-02-04, 12:17
Geplaatst door Goodnight


Nu moeten de heren en dames van de regering ook even die oogkleppen afdoen en ' witte' scholen die alleen een bepaalde percentage allochtonen toelaten onder druk zetten en straks hebben we alleen gemengde scholen waar zowel het percentage autochtonen als allochtonen evenredig is...
zal die dag oit komen?
Dat lijkt me een goed plan. Laten we dan beginnen met de kinderen van de dames & heren van de departementen onderwijs en immigratie. Die zetten we op een school waar ook zeker leerlingen worden geplaatst zoals beschreven in het stuk onder thread 'Terra Incognita'.

Zo horen zij live elke avond aan de eettafel wat er goed gaat en wat er niet goed gaat: kunnen ze daar direct beleid op maken.
Ik heb zo'n vermoeden dat wanneer het zo dicht bij huis is, de zaken een stuk sneller geregeld gaan worden.

Oh, en uiteraard mag de spruit van dat Groenlinkse gemeenteraadslid niet ontbreken, die door mammie elke dag een flink eind uit de buurt naa een witte school werd gebracht. Gemengde scholen werden door dit gemeenteraadslid bepleit, maar dan wel met andere kinderen dan de hare svp.

Puk
03-02-04, 12:50
Geplaatst door Mark
En na school kunnen we weer allemaal naar onze eigen wijken :)

Mark, van harte gefeliciteerd!!

Jij hebt een prijs gewonnen in...

Puk's Grote Spreidingsloterij!!

Je leest het goed!

Jij gaat met je vrouw naar Amsterdam-West. Daar staat een leuk appartementje voor je klaar, 1 hoog achter.
Tevens zijn er twee plaatsen voor je (eventuele) kinderen gereserveerd op een islamitische school!

Nogmaals... van harte gefeliciteerd!

:fparty:

Mark
03-02-04, 12:55
Geplaatst door Puk
Mark, van harte gefeliciteerd!!

Jij hebt een prijs gewonnen in...

Puk's Grote Spreidingsloterij!!

Je leest het goed!

Jij gaat met je vrouw naar Amsterdam-West. Daar staat een leuk appartementje voor je klaar, 1 hoog achter.
Tevens zijn er twee plaatsen voor je (eventuele) kinderen gereserveerd op een islamitische school!

Nogmaals... van harte gefeliciteerd!

:fparty:

Sorry Puk!

Ik ben principieel tegen integratie en spreiding :)
Ik ben reuze tevreden met mijn suffe blanke wijkje.....

Misschien kan je je prijs slijten aan iemand hier die idealen ofoziets heeft ;)

persoonlijk verhuis ik gewoon als het tuig te dicht bij komt...

Puk
03-02-04, 12:59
Geplaatst door Mark
Sorry Puk!

Ik ben principieel tegen integratie en spreiding :)
Ik ben reuze tevreden met mijn suffe blanke wijkje.....

Misschien kan je je prijs slijten aan iemand hier die idealen ofoziets heeft ;)

persoonlijk verhuis ik gewoon als het tuig te dicht bij komt...

Maar je krijgt er een baan bij als maatschappelijk-buurt-opbouw-multicultureel-sociaal werker in een opvanghuis voor ontaarde allochtone moeders?!

Freya! Help me out!

Goodnight
03-02-04, 13:01
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dat lijkt me een goed plan. Laten we dan beginnen met de kinderen van de dames & heren van de departementen onderwijs en immigratie. Die zetten we op een school waar ook zeker leerlingen worden geplaatst zoals beschreven in het stuk onder thread 'Terra Incognita'.

Zo horen zij live elke avond aan de eettafel wat er goed gaat en wat er niet goed gaat: kunnen ze daar direct beleid op maken.
Ik heb zo'n vermoeden dat wanneer het zo dicht bij huis is, de zaken een stuk sneller geregeld gaan worden.

Oh, en uiteraard mag de spruit van dat Groenlinkse gemeenteraadslid niet ontbreken, die door mammie elke dag een flink eind uit de buurt naa een witte school werd gebracht. Gemengde scholen werden door dit gemeenteraadslid bepleit, maar dan wel met andere kinderen dan de hare svp.

wat heb je gegeten?
of heb je geblowed?

Mark
03-02-04, 13:02
Geplaatst door Puk
Maar je krijgt er een baan bij als maatschappelijk-buurt-opbouw-multicultureel-sociaal werker in een opvanghuis voor ontaarde allochtone moeders?!

Freya! Help me out!

Sorry Puk, ben voorstander van ghetto's... houdt mijn straat veilig.

Een baan heb ik al, wat schuift zo'n hippie baantje?

MokroMike
03-02-04, 13:05
InterCreation werkt onder meer in opdracht van Forum, Instituut voor Multiculturele Ontwikkeling, .......



ik weet genoeg

mark61
03-02-04, 13:08
Wat staat er nou eigenlijk? Gegoochel met cijfers altijd...


Geplaatst door barfly
Van de allochtone jongeren is 86 het ermee
eens dat een gemengde school beter is omdat je dan tenminste
jongeren van verschillende afkomst leert kennen. Een overgrote
meerderheid van de allochtone jongeren (69) wil het liefst op een
gemengde school zitten in plaats van op een zwarte school. Witte
scholen zijn niet populair bij allochtone jongeren: maar 3 wil op
een witte school zitten.

Wat is het verschil tussen 86% en 69%? 17% vindt gemengde school goed idee, maar niet voor zichzelf? 28% wil op een zwarte school zitten?


Verschil tussen jongens en meisjes
Van de autochtone jongeren willen vier op de tien op een gemengde
school zitten. Een derde gaat het liefst naar een witte school.
Opvallend zijn de verschillen tussen jongens en meisjes. Bijna 50
van de autochtone jongens heeft voorkeur voor een witte school,
terwijl dit bij autochtone meisjes 22 is. Van de allochtone
meisjes wil 75 het liefst op een gemengde school zitten, onder
allochtone jongens is dit 62.

Dus een derde van de autochtone jongeren willen naar een zwarte school? Of (100-50) + (100-22) : 2 = 64% wil naar een niet-witte school, de wittescholers zijn dus 36%. Gegoochel.

Enfin, spreiden met zn allen.

Puk
03-02-04, 13:08
Geplaatst door Mark
Sorry Puk, ben voorstander van ghetto's... houdt mijn straat veilig.

Een baan heb ik al, wat schuift zo'n hippie baantje?

Als je heel veel overwerkt misschien de kans om naar een blanke wijk in Delft te verhuizen. Daar krijg je extra Nieuwe Mens Punten voor. Da's toch een mooi vooruitzicht?

En zo'n hippie baantje is best relaxed. Een beetje kantklossen met ontaarde moeders.

barfly
03-02-04, 13:09
Geplaatst door MokroMike
InterCreation werkt onder meer in opdracht van Forum, Instituut voor Multiculturele Ontwikkeling, .......



ik weet genoeg

Allemaal gore bounties natuurlijk?