PDA

Bekijk Volledige Versie : Steuntopic voor Farid Achahboun



Ghizlane S
03-02-04, 12:00
De rechter heeft hem veroordeeld tot 120 uur taakstraf en 1 maand voorwaardelijke celstraf met een proeftijd van 2 jaar wegens de zogenaamde bedreiging van Wilders. Hieronder kopieer ik de tekst van Farid, hij kan onze steun goed gebruiken dus laat een reactie achter voor hem.


Vandaag was het zo ver mensen.

Eis officier van jus: geldboete plus een maand onverwaardelijjke celstraf.

Uitspraak van rechter met joods klinkende achternaam: Dit nadat mijn advocaat bewezen heeft dat er geen sprake van een dreigement is:

"Het maakt niet uit of de tekst letterlijk een bedreiging is. Als wilders zich bedreigd voelde, dan is het zo. Aldus deze rechter.

Uitspraak: 120 uur arbeid verrichten.


Vervolg: Ik ga in hoger beroep.


Vanwege het ondemocratische besluit van de rechter heb ik besloten om naar maleisie te emmigreren. De komende twee jaar zal ik uittrekken om de overgang te bewerkstelligen. Vanuit het zeer goed ontwikkelde Maleisie zal ik mijn verbale strijd tegen de amerikaans/nederlands/joodse terreur doorvoeren en opvoeren.
Ik raad trouwens anderen hetzelfde te doen.

Joden hebben hier al meer dan 500 jaar geleefd. Zijn gedurende afgelopen eeuwen vervolgd, figuurlijk en letterlijk uitgekleed en uitgespuwd. Zelfs nadat hen verboden werd om hun religie buitenshuis te vertonen, beledigende passages jegens christenen in de talmud te schrappen werd men 50 jaar geleden toch een voor een eruit gepikt.

Oftewel, geen toekomst voor andersdenkenden in NL. Zakken vullen met geld en kennis en wegwezen uit dit rotland. Ze dachten dat ze enkel de domme krachten voor de vieze klusjes binnen hadden gehaald. Nu ze zich ontwikkelen zijn ze slecht voor de integratie. Tja, zo kan ik er ook nog wel een paar.

Mark
03-02-04, 12:01
Gaat zijn vrouw mee? of heeft ie al een ander? :haha:

barfly
03-02-04, 12:05
Ik vind 120 dienstverlening wel meevallen voor bedreiging. Maargoed, wellicht dat ie in hoger beroep een "andere" straf krijgt :)

Enne waarom moet dat emigreren naar Maleisie in godsnaam 2 jaar in beslag nemen?

Maslov
03-02-04, 12:05
Terechte straf.

Niemand kan ongestraft iemand anders met de dood bedreigen, ook niet op internet.
Zijn uitlatingen worden door justitie waarschijnlijk ook in de context van al zijn andere uitlatingen gezien, en dan past het in een totaal beeld van een extremistisch denkend iemand.

Al Sawt
03-02-04, 12:08
Geplaatst door Maslov
Terechte straf.

Niemand kan ongestraft iemand anders met de dood bedreigen, ook niet op internet.
Zijn uitlatingen worden door justitie waarschijnlijk ook in de context van al zijn andere uitlatingen gezien, en dan past het in een totaal beeld van een extremistisch denkend iemand. Je zou zeggen, dat een extremist een andere extremist bedreigd heeft.

Maslov
03-02-04, 12:08
Uitspraak van rechter met joods klinkende achternaam

Dit is typisch Farid.

Mark
03-02-04, 12:11
Overigens is de veroordeling bullshit... als ze dit consequent doorvoeren moeten duizenden de cel in

rafiq
03-02-04, 12:15
Maleisie is zeker een goede bestemming!

Goed ontwikkeld en dat op eigen kracht. Goede ex-premier ook overigens!

Dat geneuzel van 500 jaar en joodse rechter was dat zijn statement tijdens de zitting?

Zeg dan niks!

rafiq
03-02-04, 12:19
Uri Averni:


Zijn de recente uitspraken van de eerste minister van Maleisië, Mahathir bin Muhammad , over de wereldheerschappij van de joden antisemitisch?

Ja en nee. Ze zijn er in elk geval een illustratie van hoe moeilijk het is de vinger precies op antisemitisme te leggen. Feitelijk j gezien had hij geen ongelijk met zijn bewering i dat de joden een veel grotere invloed hebben dan je op grond van hun percentage van de wereldbevolking zou verwachten.
Het is waar dat de joden een grote invloed hebben op de politiek van de Verenigde Staten, de enig overgebleven supermogendheid, en op de Amerikaanse en internationale media.
Er zijn echt geen nepprotocollen voor nodig om dat feit onder ogen te zien en de redenen daarvan te analyseren.

Maar het is de toon die de muziek maakt, en Mahathirs muziek klinkt inderdaad verdacht antisemitisch.

Moeten we het dan in humor vorm brengen zoals Mel Brooks?

000NobelPrizes
03-02-04, 12:20
Laat Farid zich dan ook berechten in Maleisie? ;)

rafiq
03-02-04, 12:25
110 stokslagen....Auuuwwww

Simon
03-02-04, 13:08
Aangezien Wilders met zijn uitlatingen ook wel het nodige oproept vind ik het een te zware straf. Iemand met de dood bedreigen keur ik uiteraard af. Maar Wilders doet zelf nogal extreme uitlatingen dus ik vind zijn aanklacht sowieso nogal belachelijk.

Joesoef
03-02-04, 13:13
Farid met de mopwagen in de Amsterdamse schouwburg en het joodsmuseum. Volkomen terrecht!

observer
03-02-04, 13:18
Geplaatst door Simon
Aangezien Wilders met zijn uitlatingen ook wel het nodige oproept vind ik het een te zware straf. Iemand met de dood bedreigen keur ik uiteraard af. Maar Wilders doet zelf nogal extreme uitlatingen dus ik vind zijn aanklacht sowieso nogal belachelijk. er zit toch zeker wel een verschil tussen wilders die een mening heeft die farid niet aanstaat en farid die hem met de dood bedreigd

de straf is terecht mischien te licht

wat stokslagen lijkt me inderdaad beter

Yisrael48
03-02-04, 13:19
Farid steunen? Daggetnie!

Yisrael48
03-02-04, 13:20
Geplaatst door Joesoef
Farid met de mopwagen in de Amsterdamse schouwburg en het joodsmuseum. Volkomen terrecht!

:lekpuh:

Dutchguy
03-02-04, 13:37
Iemand met de dood bedreigen doe je gewoon niet. Punt. Meer hoef je hier eigenlijk niet over kwijt.

Al Sawt
03-02-04, 13:47
Geplaatst door observer
er zit toch zeker wel een verschil tussen wilders die een mening heeft die farid niet aanstaat en farid die hem met de dood bedreigd

de straf is terecht mischien te licht

wat stokslagen lijkt me inderdaad beter Als Wilders mening over Joden ging, dan was hij allang wegens haatpreken veroordeelt. Dan zou Farid waarschijnlijk geen strafbare feit hebben gepleegd.

Joesoef
03-02-04, 14:07
Geplaatst door Yisrael48
:lekpuh:


Lach maar. Jij krijgt een metselcursus en dan sturen we je richting palestina. Plat gebuldozerde huizen opbouwen.

Yisrael48
03-02-04, 14:11
Geplaatst door Joesoef
Lach maar. Jij krijgt een metselcursus en dan sturen we je richting palestina. Plat gebuldozerde huizen opbouwen.

Ik ben al tussen de lenteheuvels, dank je. Er zijn trouwens aardig wat Arabieren met wie ik graag zo nu en dan een kopje koffie ga drinken.

Een metselcursus.. :hihi: go Joesoef!

theemuts
03-02-04, 14:14
Ghizlane gaf hier een paar quotes van ene Iqra aan die op www.maghrebonline.nl/forum2002/ geschreven heeft. Ik neem aan dat die persoon Farid is.

Heb eens wat van die man daar uit het laatste jaar opgehaald, maar dat is nou niet iemand waar ik steun aan zou geven.

Verder geeft hij aan dat Maleisië, waar hij dan heen wil emigreren, zichzelf ontwikkeld heeft. Hij vergeet dan de miljarden die daar via ontwikkelingssamenwerking heengegaan is vanaf de jaren '50. En niet alkleen uit nederland hoor.

Maar misschien dat hij daar ook meteen evenals ik hier, aandacht kan vragen voor het lot van de kip. Er zijn daar nog grotere legbatterijen dan hier.
.

Simon
03-02-04, 15:00
Geplaatst door theemuts
Maar misschien dat hij daar ook meteen evenals ik hier, aandacht kan vragen voor het lot van de kip. Er zijn daar nog grotere legbatterijen dan hier.
.

Misschien kan je daartoe een steuntopic openen voor de kip. Niet geheel overbodig gezien de massamoorden op kippen de laatste weken.

Simon
03-02-04, 15:14
Geplaatst door observer
er zit toch zeker wel een verschil tussen wilders die een mening heeft die farid niet aanstaat en farid die hem met de dood bedreigd


Ik ken de context niet waarin Farid dat gezegd heeft en ook niet de letterlijke bewoordingen. Wel zie ik dat Wilders dit soort uitlatingen doet in een krant die volgens mij ook discriminerend en strafbaar zijn:
"We moeten de immigratie van moslims stoppen met onder meer maatregelen tegen die moslimhuwelijken. Over enkele jaren is de helft weer gescheiden. Ze nemen ons bij de neus. We hebben inmiddels één miljoen moslims, elk jaar komt er een grote moslimstad bij in ons land. Hun ondemocratische cultuur botst met de humanistisch-christelijke grondslagen van onze westerse samenleving".
Wat ik mij afvraag is of de rechter dit soort context waarin de uitspraken van Farid gedaan zijn erbij betrokken heeft. Je mag wel terecht wijzen op het strafbare karakter van de uitlatingen van Farid. Maar die zijn wel tot stand gekomen in een door Wilders zelf geschapen hatelijke sfeer van politiek bedrijven gericht tegen een groep die zich verbonden weet door een godsdienst.

Ghizlane S
03-02-04, 15:47
Wie het met mij eens is dat deze veroordeling BELACHELIJK is, en daarom ook dat het niet zo kan zijn dat omdat Farid tot de WERKENDEN behoort, hij zijn gerechtskosten, advokaat, etc zelf moet betalen en hij daarom geneigd is af te zien van een hoger beroep...

Beste mensen, wat Farid overkomen is kan ons ALLEMAAL over komen. Zijn zg ´doodbedreiging´ leek daar niet eens op.

Daarom de oproep: Steun het RECHT VOOR FARID. Stort minimaal 10 euro op:

giro: 9625420

Yisrael48
03-02-04, 15:49
Geplaatst door Ghizlane S
Wie het met mij eens is dat deze veroordeling BELACHELIJK is, en daarom ook dat het niet zo kan zijn dat omdat Farid tot de WERKENDEN behoort, hij zijn gerechtskosten, advokaat, etc zelf moet betalen en hij daarom geneigd is af te zien van een hoger beroep...

Beste mensen, wat Farid overkomen is kan ons ALLEMAAL over komen. Zijn zg ´doodbedreiging´ leek daar niet eens op.

Daarom de oproep: Steun het RECHT VOOR FARID. Stort minimaal 10 euro op:


Kan IEDEREEN overkomen? Iedereen die iemand met de dood bedreigd ja. En terecht dat ie veroordeeld is, de straf is nog te licht. Kun je ook een foto van de boosdoener plaatsen? http://smile.smilies.nl/9.gif

theemuts
03-02-04, 15:52
Niet iedereen Ghizlane, gewone mensen zetten niet zulke extremistische zaken op een forum als hij.
Een zaak als deze overkomt alleen hen die onverantwoordelijk omgaan met gegeven vrijheden.

barfly
03-02-04, 15:59
Geplaatst door Ghizlane S
Wie het met mij eens is dat deze veroordeling BELACHELIJK is, en daarom ook dat het niet zo kan zijn dat omdat Farid tot de WERKENDEN behoort, hij zijn gerechtskosten, advokaat, etc zelf moet betalen en hij daarom geneigd is af te zien van een hoger beroep...

Beste mensen, wat Farid overkomen is kan ons ALLEMAAL over komen. Zijn zg ´doodbedreiging´ leek daar niet eens op.

Daarom de oproep: Steun het RECHT VOOR FARID. Stort minimaal 10 euro op:

giro: 9625420

Wat zou en rechtsbijstand verzekering kosten? En als Farid besluit om zichzelf te verdedigen dan kost het ook een stuk minder.

Joesoef
03-02-04, 16:30
Geplaatst door Ghizlane S
Wie het met mij eens is dat deze veroordeling BELACHELIJK is, en daarom ook dat het niet zo kan zijn dat omdat Farid tot de WERKENDEN behoort, hij zijn gerechtskosten, advokaat, etc zelf moet betalen en hij daarom geneigd is af te zien van een hoger beroep...



Geen "broeder" die advocaat is en Farid steunt???? Zegt genoeg.

Puk
03-02-04, 18:38
Geplaatst door Ghizlane S
Wie het met mij eens is dat deze veroordeling BELACHELIJK is, en daarom ook dat het niet zo kan zijn dat omdat Farid tot de WERKENDEN behoort, hij zijn gerechtskosten, advokaat, etc zelf moet betalen en hij daarom geneigd is af te zien van een hoger beroep...

Beste mensen, wat Farid overkomen is kan ons ALLEMAAL over komen. Zijn zg ´doodbedreiging´ leek daar niet eens op.

Daarom de oproep: Steun het RECHT VOOR FARID. Stort minimaal 10 euro op:

giro: 9625420

Storten op 9386713 mag ook.

Mocroboy
03-02-04, 20:04
Behoort Farid wel tot de werkenden? Het is niet normaal hoeveel berichten hij daar overdag plaatst en daarnaast dus ook nog tijd nodig heeft om al die berichten in te typen of teksten op te zoeken. Als iemand weet waar hij werkt wil ik daar ook wel werken. :)

Joesoef
03-02-04, 20:22
Geplaatst door Mocroboy
Behoort Farid wel tot de werkenden? Het is niet normaal hoeveel berichten hij daar overdag plaatst en daarnaast dus ook nog tijd nodig heeft om al die berichten in te typen of teksten op te zoeken. Als iemand weet waar hij werkt wil ik daar ook wel werken. :)

Het joch is net 18. School, moskee, eten, prikken, slapen met de handjes boven de dekens.

Mark
03-02-04, 21:12
Geplaatst door Mocroboy
Behoort Farid wel tot de werkenden? Het is niet normaal hoeveel berichten hij daar overdag plaatst en daarnaast dus ook nog tijd nodig heeft om al die berichten in te typen of teksten op te zoeken. Als iemand weet waar hij werkt wil ik daar ook wel werken. :)

Ach zoveel berichten heeft hij nu ook weer niet geplaatst.



:rolleyes:

Mocroboy
05-02-04, 15:44
Farid twijfelt nogal over zijn advocaat, Mr. J.D Boetje, als ik lees wat hij erover zegt snap ik niet dat hij niet een andere neemt voor het hoger beroep.


Ik weet eigenlijk ook niet hoe ik mijn advocaat moet beoordelen. Het is een goede advocaat die ik al via mijn vriendenkring kende. Ik wist dat de man een homofiel was en waar ik nooit iets achter zocht. Wel is de man de afgelopen jaren verandert en gaat naar eigen zeggen elke zondag naar de kerk. Hij kwam op mij als een conservatieve christen over, ondanks dat hij homofiel van aard is. Met al, was dat voor mij geen belemmering hem voor mij te laten pleitten. Maar als ik zijn opmerkingen mbt de zogenaamde belediging bekijk, dan vraag ik me af of hij me hiermee wel helpt.

Maslov
05-02-04, 15:51
is dat mr. J.D Boetje van advocatenkantoor vd Valk, Boetje en Oort uit Den Haag?

Ik wist niet dat dat kantoor zich met dit soort zaken bezig hielden.

theemuts
05-02-04, 21:43
Zou die jongeman kicken op problemen zoeken? Wie gaat er nu zulke zaken in het openbaar zeggen over de eigen advocaat?

Julien
07-02-04, 15:48
zielig gastje..

get a life, farid

Al Sawt
07-02-04, 19:20
Theemuts,

Dus Maleisie heeft miljarden van ontwikkelingsgeld ontvangen?
Dan zou Maleisie in de jaren 50, de monopolie hebben gehad op het ontvangen van ontwikkelingsgeld.

Een echte muts!

Maleisie heeft zich dankzij haar rijke bodemschatten en competente bestuurders ontwikkeld. Geheel solitair dus.