PDA

Bekijk Volledige Versie : Drie vermoorde R'dammers toch uit drugsmilieu



Maslov
04-02-04, 18:53
Duitsers pleegden drievoudige moord
Een Duitse criminele organisatie is volgens de politie in Rotterdam verantwoordelijk voor de moord op drie mannen vorige maand in de Krabbestraat. Het motief wordt gezocht in de handel in verdovende middelen, aldus de politie woensdag.

Inmiddels zijn in Duitsland diverse aanhoudingen verricht. De politie verdenkt twee mannen van 20 en 26 jaar van de drievoudige moord in Rotterdam. De lichamen van de drie Rotterdammers, 21, 22 en 28 jaar oud, werden 17 januari aangetroffen in een woning. Ze waren door schoten om het leven gekomen.




Waarschijnlijk weer een foutje van de server, mijn topic was niet goed doorgekomen denk ik, hij was verdwenen :-)

Maslov
04-02-04, 19:46
20-01-2004

Lot bepaalde moord Ali en Ismaël
Door Katja Meertens

De familie van Ali en Ismaël zit stuk. Hoe verwerk je de moord op je zoon, je broer of je neef? De twee werden zaterdagavond samen met hun Nederlandse vriend Joey gevonden in een woning in Rotterdam-Schiebroek.

Toch huilen de vijf Marokkaanse vrouwen die in de slaapkamer van het ouderlijk huis van Ali bij elkaar zitten niet. ,,De tranen zijn op'', zegt het zusje van Ismaël. De familie heeft veel aan het geloof. Ze zijn ervan overtuigd dat het lot heeft bepaald dat Ali en Ismaël het leven moesten laten. ,,Het was hun tijd'', zegt een nichtje van de vermoorde mannen. ,,Die gedachte is een soort troost. Het maakt het verdriet dragelijk.''

De vrouwen, die niet met hun naam in de krant willen, hebben geen idee wie de drievoudige moord op zijn geweten heeft. Naar hun weten zaten Ali en Ismaël niet in de drugshandel. Joey hebben ze nooit ontmoet. Ali's zus is weleens samen met Ali in de Krabbestraat geweest, maar heeft het huis van Joey, waar de 28-jarige Ali vaak verbleef, nooit van binnen gezien.

Ismaëls zusje vertelt dat ze zaterdagavond werd gebeld door haar broer Chalid die de lugubere vondst in de Krabbestraat deed. Toen hij de deur opende, zag hij de drie mannen op de buik met hun handen op hun rug vastgebonden op de grond liggen. Overal lag bloed. Ali lag het dichtst bij de deur. Chalids vriend, die met hem was meegegaan, trok Chalid zo snel mogelijk van dit gruwelijke tafereel weg.

Ali's oudere zus vertelt: ,,Ik was op visite toen mijn nichtje mij belde: 'Ali en Ismaël zijn dood; vermoord', zei ze. Ik begon te trillen en viel flauw. Mijn broertje en mijn neef, allebei dood.''

De zus heeft sinds zaterdagavond niets meer gegeten. Haar keel zit dicht van verdriet. Met haar moeder gaat het eveneens slecht, zegt ze. ,,Ik maak me veel zorgen over haar. Ze heeft suikerziekte en een hoge bloeddruk. En ze eet niet. Ze is in paniek.'' Ook de ex-vriendin van Ali, de moeder van zijn 2-jarige dochtertje, is geschokt. Zij zag Ali vrijdagmiddag nog.

Volgens de zus was haar jongere broertje Ali het lievelingetje van haar moeder. ,,Ze omhelsden elkaar vaak en gaven elkaar kusjes.'' In de nacht van woensdag op donderdag droomde Ali's moeder van haar jongste zoon. In haar droom riep hij haar. De volgende dag belde zijn moeder hem op. Ze vroeg zich af of er iets aan de hand was, of hij ziek was. Ook Ali's zus hing donderdag aan de telefoon. ,,Daar maakte hij grapjes over. Hij vroeg: wat is dat? Jullie bellen mij allebei vandaag!''

Terwijl de vrouwen over Ali en Ismaël vertellen, meldt Ismaëls vader op de HES van de Hogeschool Rotterdam het overlijden van zijn zoon. De 21-jarige Ismaël zat in het propedeusejaar van de studie Accountancy op de HES. De school is geschokt over wat er is gebeurd. ,,Het is heel tragisch'', zegt een woordvoerster van de HES. Ismaëls medestudenten worden een dag later geïnformeerd over zijn dood.

De familie wil Ali en Ismaël in Marokko begraven. Waarschijnlijk gebeurt dat pas volgende week dinsdag, aangezien alleen op dinsdag een vliegtuig gaat naar Nador, de stad waar de familie vandaan komt.

De lichamen van de drie jongens zijn nog niet vrijgegeven. Gisteren verrichtte het Nederlands Forensisch Instituut sectie op de stoffelijke overschotten. Gisteravond gaf de politie de identiteit van de jongemannen officieel vrij.



Uit het AD van 20-01-2004

dodi_vega
04-02-04, 20:20
Kippevelllll..


Inna lillaah wa inna illayhie razjie3oen..!

Mocroboy
05-02-04, 00:55
Ik heb nog nooit medelijden gehad met criminelen die om het leven kwamen door afrekeningen in het milieu waar ze actief zijn. Van tevoren wisten ze waar ze aan begonnen denk ik dan altijd, en je bezig houden met criminele activiteiten is nu eenmaal niet vrij van risico's.

Een ander opvallend bericht wat ik vandaag las was dat de man die dinsdag door de politie werd doodgeschoten in Den Haag de Marokkaan was die vorige week een dagje was ontvoerd!

mark61
05-02-04, 01:58
Geplaatst door Mocroboy
Ik heb nog nooit medelijden gehad met criminelen die om het leven kwamen door afrekeningen in het milieu waar ze actief zijn. Van tevoren wisten ze waar ze aan begonnen denk ik dan altijd, en je bezig houden met criminele activiteiten is nu eenmaal niet vrij van risico's.


Beetje voorbarig. Nog niets bekend over deze jongens.


Een ander opvallend bericht wat ik vandaag las was dat de man die dinsdag door de politie werd doodgeschoten in Den Haag de Marokkaan was die vorige week een dagje was ontvoerd!

Was van Turkse of Koerdische afkomst.

000NobelPrizes
05-02-04, 02:09
Geplaatst door mark61
[B]Beetje voorbarig. Nog niets bekend over deze jongens.



Behalve dan dat het jongens waren van Marokkaanse afkomst. Maar we kunnen er voorlopig van uitgaan dat ze niets uit te staan hadden met het criminele circuit, en zomaar zijn uitgekozen door de onderwereld om alle drie tegelijk geboeid te worden en daarna ge-executeerd.

Ze hadden vast hun studieboeken niet op tijd afbetaald.

Puk
05-02-04, 02:13
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Behalve dan dat het jongens waren van Marokkaanse afkomst. Maar we kunnen er voorlopig van uitgaan dat ze niets uit te staan hadden met het criminele circuit, en zomaar zijn uitgekozen door de onderwereld om alle drie tegelijk geboeid te worden en daarna ge-executeerd.

Ze hadden vast hun studieboeken niet op tijd afbetaald.

Nobody fucks with van Dijk's Boekhuis!

:jumping:

supersaiyan3
05-02-04, 12:39
Geplaatst door Mocroboy
Ik heb nog nooit medelijden gehad met criminelen die om het leven kwamen door afrekeningen in het milieu waar ze actief zijn. Van tevoren wisten ze waar ze aan begonnen denk ik dan altijd, en je bezig houden met criminele activiteiten is nu eenmaal niet vrij van risico's.

Een ander opvallend bericht wat ik vandaag las was dat de man die dinsdag door de politie werd doodgeschoten in Den Haag de Marokkaan was die vorige week een dagje was ontvoerd!


Waar heb je het nou over joh!!!
Je hebt die jongens niet eens gekend, en je gaat er gewoon van uit dat alles wat de media zegt waarheid is.
Ismael-een goed kennis van me- kon wel de Quraan uit het hoofd. Insh Allah zal dat zijn reden zijn dat hij Djannah in zal treden.

In Lilahie en wannie ilahiem radji3oen.

EDENAAR
05-02-04, 15:24
Inna lillaah wa inna illayhie razjie3oen..!

Mocroboy
05-02-04, 16:49
Geplaatst door supersaiyan3
Waar heb je het nou over joh!!!
Je hebt die jongens niet eens gekend, en je gaat er gewoon van uit dat alles wat de media zegt waarheid is.
Ismael-een goed kennis van me- kon wel de Quraan uit het hoofd. Insh Allah zal dat zijn reden zijn dat hij Djannah in zal treden.

In Lilahie en wannie ilahiem radji3oen.
Alsof je per definitie een goede jongen bent als je de Koran uit je hoofd kent. :gechoquee

Jij denkt serieus dat ze het slachtoffer zijn geworden van een professionele afrekening door een criminele bende omdat ze hun boekengeld niet betaald hebben he?

Batin
05-02-04, 19:19
Geplaatst door Mocroboy
Alsof je per definitie een goede jongen bent als je de Koran uit je hoofd kent. :gechoquee

Jij denkt serieus dat ze het slachtoffer zijn geworden van een professionele afrekening door een criminele bende omdat ze hun boekengeld niet betaald hebben he?

Inderdaad, er zijn maar zat jongens die de koran of een gedeelte daarvan uit hun hoofd kennen. Sterker nog, er zijn zelfs jongens die een opleiding voor imam gevolgd hebben en nu helaas toch in het drugscircuit zitten.

Het is triest, maar waar.

@ supersaiyan3: Ik wil hiermee nu niet speculeren of ze al dan niet in de drugshandel zaten.

Vooralsnog heeft deze gruwelijke berichtgeving mij erg verontrust....


Allah 7asn 3awn el walidayn wa'l ghout wa'l 3aaila. 3addem allah azjrakoum.


:droef:

supersaiyan3
05-02-04, 20:14
Geplaatst door Mocroboy
Alsof je per definitie een goede jongen bent als je de Koran uit je hoofd kent. :gechoquee

Jij denkt serieus dat ze het slachtoffer zijn geworden van een professionele afrekening door een criminele bende omdat ze hun boekengeld niet betaald hebben he?



Boekengeld niet betaald?

Er gaan mensen dood en jij moet daar zonodig grappen over maken. Je laat zien dat je zwaar de metaliteit van een niet moslim.
Maar ik ga hier verder niet op in anders denk je dat ik je nog sirieus neem ook.