PDA

Bekijk Volledige Versie : Veertien jaar voor wrede moord op kostganger



Mark
05-02-04, 14:39
Veertien jaar voor wrede moord op kostganger

Uitgegeven: 5 februari 2004 15:21

AMSTERDAM - Het gerechtshof in Amsterdam heeft donderdag de 52-jarige J.G. veroordeeld tot veertien jaar gevangenisstraf. Het hof acht bewezen dat zij eind jaren negentig samen met haar toenmalige vriendin Z.M. in IJmuiden hun 63-jarige kostganger Ton Stolp heeft vermoord.

Volgens het hof getuigde de moord van "nietsontziende wreedheid." De man was eerst jarenlang mishandeld door de vrouwen en kwam op een gruwelijke manier aan zijn einde.

Hij werd in de douche geschopt en geslagen, kreeg afwisselend met heet en koud water over zich heen. De vrouwen dwongen hem schoonmaakmiddelen te drinken en stopten het ook in zijn anus.

Daarna duwden ze een stromende doucheslang in zijn mond en anus. Vervolgens lieten ze hem creperen in de douche. Het lijk verborgen de vrouwen onder de grond in een schuurtje bij hun woning in IJmuiden.

mark61
05-02-04, 15:25
SM-vissersvrouwen?

taouanza
05-02-04, 15:41
Eerwraak?:argwaan:

Mark
05-02-04, 15:49
gruwelijk dit, echt iets wat ik moest plaatsen!

mark61
05-02-04, 15:53
Hospita's martelden huisslaaf Ton dood

door Fred Soeteman

HAARLEM - De plechtige begrafenis van kat Sjors die de oud-soldaat van het Leger des Heils Ton Stolp (62) had opgeluisterd, was heel wat stijlvoller dan zijn eigen laatste gang, een half jaar later, toen hij door zijn beide hospita's was doodgemarteld.

Als een jarenlang gefolterde huisslaaf, allang geen boom van een vent meer maar afgetakeld tot een mager krom mannetje, werd hij weggemoffeld onder de tegelvloer in het schuurtje van Janna G. (50) en haar 42-jarige 'echtgenote' Zofie M. in IJmuiden. Ze hadden hem nog wel hetzelfde krijtstreepje aangetrokken dat hij ruim een jaar tevoren bij hun 'huwelijk' had gedragen.

Pas in november vorig jaar, bijna twee jaar later na rijkelijk gebruik van lysol tegen de stank vertelde Zofie M. de politie zelf wat de twee hun kostganger hadden aangedaan.

Officier van justitie mevrouw mr. C. Groot sprak gisteren voor de rechtbank in Haarlem over "een gruwelijk drama waarvan de details het voorstellingsvermogen te boven gaan". Wegens moord, langdurige mishandeling en het verbergen van een lijk eiste zij vijftien jaar cel tegen de alles ontkennende Janna G. en zes jaar en tbs tegen Zofie, die de verschrikkingen heeft opgebiecht.

Finkensieper
Zofie M. geldt als slachtoffer van psychiater Theo Finkensieper, die zich als directeur van de Helderingstichtingen in Zetten aan meerdere pupillen heeft vergrepen. Hij kreeg in 1991 uiteindelijk zes jaar cel.

Zofie kreeg later 50.000 gulden als voorschot op een schadevergoeding. De ton die uit Zetten zou komen, heeft zij nog niet ontvangen. Zofie heeft verklaard dat zij Finkensieper voor zich zag toen zij door het lint ging en Ton Stolp de dood injoeg.

Maar Ton moest vooral dood om zijn geld, ook al had hij slechts een wao-uitkering van 2200 gulden in te brengen. En ook omdat hij zich dan niet bij de politie over de mishandelingen kon gaan beklagen. Geld was een eerste behoefte ten huize van de dames in de Eikenstraat, want ze waren zwaar aan drugs verslaafd.

Daarom moest Ton, als hij eenmaal dood was, ook spoorloos verdwijnen, want dan zou zijn uitkering gewoon blijven binnenkomen op de rekening waarover Zofie kon beschikken. Maar zijn dood was ook een straf, net als die verbijsterende martelingen sinds medio 1996. Straf omdat hij Zofie steeds maar had verkracht, zoals zij beweert.

"Het was eigenlijk de bedoeling dat hij zijn zaad voor inseminatie zou afstaan omdat Janna en ik een kind wilden. Maar dat is er nooit van gekomen, alleen maar verkrachten. Ik wou niet naar de politie want dan zou hij toch maar een maandje straf hebben gekregen", legde de in zwart leer gestoken en onafgebroken trillende en schokkende Zofie in de rechtszaal uit. "Zo'n strafje gunde ik hem niet. Toen zei de zoon van Janna dat hij dan maar iedere maand 1500 gulden moest betalen."

Met hun straffen demonstreerden de dames een bijna grenzeloze fantasie. Stolp moest schoonmaakmiddelen en pillen slikken in de hoop dat hij daardoor uiteindelijk de geest zou geven en kreeg brood te eten dat in bloed was gedrenkt. Hij werd gedwongen zijn eigen urine te drinken en moest op tampons kauwen.

Vastgebonden
Anderzijds kreeg hij soms ook, vastgebonden op een stoel, dagenlang niets te eten of te drinken. Ter afwisseling werd hij nachtenlang door de dames om beurten in elkaar geslagen, kreeg hij kokend water over zich heen en stak Zofie M. hem "op voorstel van Janna" met een mes in zijn geslachtsdelen, die zij met hetzelfde gemak met een brandende aansteker bewerkte.

Eind februari 1999 stond Ton te douchen. Zofie en Janna waren erbij. "Janna zei iets over Finkensieper. Ik dacht: Wat hij deed, doet Ton ook. Toen ben ik over de rooie gegaan."

Ton kreeg een mes in zijn been, werd keer op keer tegen de grond getrapt en in elkaar gebeukt, kreeg beurtelings heet en koud water over zich heen, werd tussendoor van de trap geduwd en werd van onderen en van boven met de doucheslang volgepompt.

"Waarom was Ton al niet veel eerder bij u weggelopen?" informeerde rechter mr. W. Robert. Zofie: "Hij wilde bij mij blijven. Hij was gek op me. Ik snap het ook niet."

Uitspraak op 23 mei

vr 11 mei 2001

http://krant.telegraaf.nl/krant/archief/20010511/teksten/bin.zofie.ton.janna.kreeg.html

Lange rechtsgang?

Mark
05-02-04, 16:02
Klinkt als een gezonde relatie :duim:

pijn is fijn

taouanza
05-02-04, 16:04
"Waarom was Ton al niet veel eerder bij u weggelopen?" informeerde rechter mr. W. Robert. Zofie: "Hij wilde bij mij blijven. Hij was gek op me. Ik snap het ook niet."



:maf:

Vriend
05-02-04, 19:27
Wanneer je van iemand houdt om zijn goede eigenschappen is er niets mis, wanneer je van iemand houdt om zijn slechte eigenschappen is er liefde in het spel...(of zoiets)

Vriend
05-02-04, 19:27
Wanneer je van iemand houdt om zijn goede eigenschappen is er niets mis, wanneer je van iemand houdt om zijn slechte eigenschappen is er liefde in het spel...(of zoiets)

Vriend
05-02-04, 19:28
bah zet ik 2 keer dezelfde reactie neer....alzheimer kan vroeg toeslaan...

Anwaro
05-02-04, 21:02
Geplaatst door Vriend
Wanneer je van iemand houdt om zijn goede eigenschappen is er niets mis, wanneer je van iemand houdt om zijn slechte eigenschappen is er liefde in het spel...(of zoiets)

Conclusie: als je van iemand houdt ben je ontoerekeningsvatbaar... :stout:

Anwar

Mark
06-02-04, 06:51
Geplaatst door Anwaro
Conclusie: als je van iemand houdt ben je ontoerekeningsvatbaar... :stout:

Anwar

Goed op je aanstaande letten he ;) Voor je het weet drink je gootontstopper!

:p

Anwaro
06-02-04, 20:39
Geplaatst door Mark
Goed op je aanstaande letten he ;) Voor je het weet drink je gootontstopper!

:p

Haha. Daar is ze veel te lief voor. :)
(maar een beetje opletten kan geen kwaad hè?)

Anwar