PDA

Bekijk Volledige Versie : Rondom 10.



Fillastiene
05-02-04, 21:26
Niveau was weer eens hoog.

taouanza
05-02-04, 21:30
Geplaatst door Fillastiene
Niveau was weer eens hoog.


Er is een knop op de tv
Die helpt je zo uit de puree:wohaa:

_True_Angel
05-02-04, 21:32
Geen mening, niet gezien :)

plexus
05-02-04, 21:38
puur entertainment :lole:

ZbaqZbaq
05-02-04, 21:51
Geplaatst door taouanza
Er is een knop op de tv
Die helpt je zo uit de puree:wohaa:

druk m in en ga maar mee....

Dutchguy
05-02-04, 22:41
Vond het geen slechte uitzending. Onderwerp is misschien uitgekauwd maar alle standpunten kwamen aan bod. Eenzijdig was het niet.

taouanza
05-02-04, 22:43
Geplaatst door ZbaqZbaq
druk m in en ga maar mee....

Bloemen buiten zetten hee!

Asma2
06-02-04, 09:27
Ik heb het ook gezien.....ben blij dat ik niet ben geweest!!!

Lees het onderstaande mailtje..........kijk waar ze op uit zijn!! Dit mailtje heb ik afgelopen maandag van hun redactie ontvangen!!

Sent : Monday, February 2, 2004 2:51 PM

Beste Hanane



Ik kom jouw naam tegen in de aantekeningen van mijn oud-collega Hans Kema bij Rondom Tien. Ik weet niet of hij je ooit gesproken heeft, maar ik zie dat je hem hebt gemaild.

Ik werk ook bij Rondom Tien. Voor donderdag, deze week, probeer ik mensen te vinden die mee kunnen en willen praten over het onderwerp 'allochtone huwelijken'; een onderwerp dat op dit moment in de belangstelling staat omdat de regering maatregelen wil nemen tegen zogenoemde 'importhuwelijken'.



Ik hoor verhalen van vrouwen die zeggen, dat ze het niet moeten wagen om buiten hun eigen gemeenschap te trouwen omdat zelfs hun familie dan niet meer met ze om wil gaan. Of dat ze moeite hebben met het vinden van een geschikte partner.

Ik ben benieuwd hoe dit voor jou zelf was.

Wil je me bellen?

Hartelijk dank en groeten,



LEES VOORAL DE LAATSTE ALINEA!!!

Zeepaardje
06-02-04, 11:42
Geplaatst door Asma2
Ik heb het ook gezien.....ben blij dat ik niet ben geweest!!!

Lees het onderstaande mailtje..........kijk waar ze op uit zijn!! Dit mailtje heb ik afgelopen maandag van hun redactie ontvangen!!

Sent : Monday, February 2, 2004 2:51 PM

Beste Hanane



Ik kom jouw naam tegen in de aantekeningen van mijn oud-collega Hans Kema bij Rondom Tien. Ik weet niet of hij je ooit gesproken heeft, maar ik zie dat je hem hebt gemaild.

Ik werk ook bij Rondom Tien. Voor donderdag, deze week, probeer ik mensen te vinden die mee kunnen en willen praten over het onderwerp 'allochtone huwelijken'; een onderwerp dat op dit moment in de belangstelling staat omdat de regering maatregelen wil nemen tegen zogenoemde 'importhuwelijken'.



Ik hoor verhalen van vrouwen die zeggen, dat ze het niet moeten wagen om buiten hun eigen gemeenschap te trouwen omdat zelfs hun familie dan niet meer met ze om wil gaan. Of dat ze moeite hebben met het vinden van een geschikte partner.

Ik ben benieuwd hoe dit voor jou zelf was.

Wil je me bellen?

Hartelijk dank en groeten,



LEES VOORAL DE LAATSTE ALINEA!!!


En wat wil je hiermee zeggen? Er wordt toch duidelijk gevraagd naar JOUW belevenissen? Dat er ook aandacht aan de negatieve verhalen wordt gegeven is logisch. Zonder deelnemers met meerdere standpunten valt er nl. niet veel te discussiëren. Of is het je daar nou precies om te doen? Dit priksel is niets anders dan stemmingmakerij en insinuatie van dingen die er niet zijn. Stoer hoor!

Gaazi
06-02-04, 13:43
Geplaatst door Dutchguy
Vond het geen slechte uitzending. Onderwerp is misschien uitgekauwd maar alle standpunten kwamen aan bod. Eenzijdig was het niet.

Wat je niet eenzijdig noemt. De enige persoon die voor het inporthuwelijk was en spreektijd kreeg was die Turk. En laat hij nou net zo slechts Nederlands spreken, dat dat standpunt niet eens duidelijk werd.

mark61
06-02-04, 13:53
Geplaatst door Gaazi
Wat je niet eenzijdig noemt. De enige persoon die voor het inporthuwelijk was en spreektijd kreeg was die Turk. En laat hij nou net zo slechts Nederlands spreken, dat dat standpunt niet eens duidelijk werd.

Waarom heb jij je niet aangemeld? Die Turk was prima verstaanbaar.

Gaazi
06-02-04, 14:07
Geplaatst door mark61
Waarom heb jij je niet aangemeld?

Ik ben geen Turk of Marokkaan.


Geplaatst door mark61
Die Turk was prima verstaanbaar.



Ja, ook ik kon hier en daar de klanken van de woorden goed verstaan, maar of het nou zinnen waren...? :engel:

Dutchguy
06-02-04, 14:11
Geplaatst door Gaazi
Wat je niet eenzijdig noemt. De enige persoon die voor het inporthuwelijk was en spreektijd kreeg was die Turk. En laat hij nou net zo slechts Nederlands spreken, dat dat standpunt niet eens duidelijk werd.

Heb je toch een heel ander programma gezien dan ik. De 'slecht Nederlands' sprekende Turk kreeg ruim de tijd om zijn verhaal te doen en kreeg het even aan de stok met een Marokkaanse jongen. Verder heb ik allerlei meningen gehoord en was er meer dan genoeg ruimte tot discussie. Ik heb Rondom 10 in het verleden wel eens veroordeeld omdat ze duidelijk een bepaalde mening naar voren wilden laten komen. Op basis van deze uitzending kan ik dat niet constateren.

mark61
06-02-04, 14:20
Geplaatst door Gaazi
Ik ben geen Turk of Marokkaan.

Moet dat dan? De mening van elke in NL woonachtige is toch relevant? Ik wil die Thaise/Russische-importeurs ook wel s op tv zien. De meesten die ik zag (ik heb de helft gezien) vonden dacht ik dat het er niet zo toe deed waar hun partner vandaan kwam, als ze maar leuk was. Er waren weinig vrouwen aan het woord, dat wel.

kspeciaal
06-02-04, 17:08
Lees het onderstaande mailtje..........kijk waar ze op uit zijn!! Dit mailtje heb ik afgelopen maandag van hun redactie ontvangen!!

Sent : Monday, February 2, 2004 2:51 PM

Beste Hanane

Ik kom jouw naam tegen in de aantekeningen van mijn oud-collega Hans Kema bij Rondom Tien. Ik weet niet of hij je ooit gesproken heeft, maar ik zie dat je hem hebt gemaild.

Ik werk ook bij Rondom Tien. Voor donderdag, deze week, probeer ik mensen te vinden die mee kunnen en willen praten over het onderwerp 'allochtone huwelijken'; een onderwerp dat op dit moment in de belangstelling staat omdat de regering maatregelen wil nemen tegen zogenoemde 'importhuwelijken'.

Ik hoor verhalen van vrouwen die zeggen, dat ze het niet moeten wagen om buiten hun eigen gemeenschap te trouwen omdat zelfs hun familie dan niet meer met ze om wil gaan. Of dat ze moeite hebben met het vinden van een geschikte partner.

Ik ben benieuwd hoe dit voor jou zelf was.

Wil je me bellen?

Hartelijk dank en groeten,

Oh wat geweldig dat die ontvanger ook contacten heeft bij Rondom 10!!! Ik geloof niet dat die mail bedoeld was voor een topic van Maroc.nl he? of gaan we hier ook interessant doen!
Mensen we weten toch allemaal waar Rondom 10 op uit is! zijn we al vergeten die uitzendingen met Chippih, Hirsi Ali enz....dat mensen zich nog melden voor zo'n programma, begrijp echt niet???????
En over correct ABN spreken en de Turk, ik wil het niet opnemen voor die Turk maar de presentator zelf is ook niet zo'n talent geloof ik!! Dus waar hebben wij het over?

Somaligirl
06-02-04, 20:24
Die ene Turkse vrouw had helemaal gelijk. Marokkaanse jongens in Nederland zijn afgelikte boterhammen daarom ga Marokkaanse meisjes mannen importeren. :lole:

Dutchguy
06-02-04, 20:31
Geplaatst door Somaligirl
Die ene Turkse vrouw had helemaal gelijk. Marokkaanse jongens in Nederland zijn afgelikte boterhammen daarom ga Marokkaanse meisjes mannen importeren. :lole:

Waarom niet een Hollander, Surinamer of Turk? Wat mij opviel is dat iedereen binnen de eigen vijver blijft vissen.

Somaligirl
06-02-04, 20:38
Geplaatst door Dutchguy
Waarom niet een Hollander, Surinamer of Turk? Wat mij opviel is dat iedereen binnen de eigen vijver blijft vissen.

Jij gaat niet met de tijd mee. Tegenwoordig is 'in' om alleen Marokkanen af te kraken. Helaas................

sjo
06-02-04, 20:47
Wat mij opvalt is dat niemand in deze discussie is begonnen over de bezitsverhoudingen en erfenissen. Het lijkt mij uiterst belangrijk dat het (familie)bezit niet geheel of gedeeltelijk in handen van een andere familie overgaat.

Kan dat een reden zijn om in het land van herkomst naar een partner te zoeken die , zo niet familie-lid , dan toch zeker stam- of clanlid is ?

Een aardige discussie trouwens, met prima deelnemers. En goed geleid.

groeten
sjo

Al Sawt
06-02-04, 23:17
Geplaatst door sjo
Wat mij opvalt is dat niemand in deze discussie is begonnen over de bezitsverhoudingen en erfenissen. Het lijkt mij uiterst belangrijk dat het (familie)bezit niet geheel of gedeeltelijk in handen van een andere familie overgaat.Sjo,

De schoonfamilie van een vrouw die buiten haar 'kring' trouwt, kan geen aanspraken maken op haar familie bezit via de erfenis. Omdat de vrouw volgens de Islam de baas is over haar erfenis. Zelfs haar man, mag geen aanspraken opmaken. Laat staan haar schoonfamilie.


Geplaatst door sjo
En goed geleid.
Dat laatste kan ik niet ondertekenen. Omdat Cees Grimbergen, een van de slechtste presentatoren op de vaderlandse tv is.

Zeepaardje
07-02-04, 15:58
Geplaatst door Al Sawt
Sjo,

De schoonfamilie van een vrouw die buiten haar 'kring' trouwt, kan geen aanspraken maken op haar familie bezit via de erfenis. Omdat de vrouw volgens de Islam de baas is over haar erfenis. Zelfs haar man, mag geen aanspraken opmaken. Laat staan haar schoonfamilie.

Dat laatste kan ik niet ondertekenen. Omdat Cees Grimbergen, een van de slechtste presentatoren op de vaderlandse tv is.

Het maakt geen moer uit wat de islam over erfenissen zegt Al Sawt, het nederlandse erfrecht is namelijk van toepassing.

En volgens de nederlandse wet hebben huwelijkspartners wel degelijk recht op (een deel van) de erfenis van hun partner. Alleen wanneer er ook nog wettige (dus binnen een rechtsgeldig huwelijk geboren, geadopteerde of ge-echte) kinderen aanwezig zijn, dient de erfenis met hen gedeeld te worden (zgn. kindsdelen).

Overigens volgens de vorig jaar ingegane wetswijzigingen, is het niet meer mogelijk voor die kinderen om hun erfdeel onmiddelijk op te eisen, indien de overblijvende partner het daar niet mee eens is. Datgene wat vroeger het "vruchtgebruik" werd genoemd en vaak testamentair geregeld werd, is daarmee nu in een wettelijk kader geplaatst.

Al Sawt
07-02-04, 19:07
Geplaatst door Zeepaardje
Het maakt geen moer uit wat de islam over erfenissen zegt Al Sawt, het nederlandse erfrecht is namelijk van toepassing.

En volgens de nederlandse wet hebben huwelijkspartners wel degelijk recht op (een deel van) de erfenis van hun partner. Alleen wanneer er ook nog wettige (dus binnen een rechtsgeldig huwelijk geboren, geadopteerde of ge-echte) kinderen aanwezig zijn, dient de erfenis met hen gedeeld te worden (zgn. kindsdelen).
Met alle respect, maar weer zo`n allesweter.

Ten eerste:
Heb jij ergens gelezen, dat ik beweer dat de Islamitische erfrecht hier van toepassing is???

Ten tweede:
Je had je uit val kunnen besparen, door goed te lezen. Want dan zou je weten, dat Sjo suggereerde naar de Islamitische erfrecht. Of het nou wel of geen factor speelt, binnen interne huwelijken. Vandaar mijn reactie.

Ten derde:
Gaarne wat meer respect voor iemands godsdienst. Dat het jou geen ene moer uitmaakt, is best.

Maar voor mij en voor velen anderen, is de Islam en haar geboden een belangrijke factor.

Zeepaardje
08-02-04, 11:35
Geplaatst door Al Sawt
Met alle respect, maar weer zo`n allesweter.

Ten eerste:
Heb jij ergens gelezen, dat ik beweer dat de Islamitische erfrecht hier van toepassing is???

Dat was duidelijk te lezen in jouw citaat, dat ik daarboven zette.

Ten tweede:
Je had je uit val kunnen besparen, door goed te lezen. Want dan zou je weten, dat Sjo suggereerde naar de Islamitische erfrecht. Of het nou wel of geen factor speelt, binnen interne huwelijken. Vandaar mijn reactie.

De enig juiste reactie is: doet niet ter zake, omdat het Islamitische erfrecht niet van toepassing is, maar het Nederlandse. Ook Sjo betrekt er dus een onjuiste aanname bij.

Ten derde:
Gaarne wat meer respect voor iemands godsdienst. Dat het jou geen ene moer uitmaakt, is best.

Ik heb geen (waarde-)oordeel over de godsdienst geuit, maar een onjuiste aanname (nl. dat het Islamitische erfrecht ook maar iets over de zaak te zeggen heeft). De religie Islam respecteer ik zeer zeker.
Onjuiste aannames respecteer ik niet...logische zaak. Beter lezen hoor.

Maar voor mij en voor velen anderen, is de Islam en haar geboden een belangrijke factor.

Nogmaals: in dit opzicht heeft de Islam helemaal niets te zeggen. Zolang je een Nederlandse burger bent en je je in Nederland bevindt, zijn UITSLUITEND de Nederlandse wetten, zoals vastgelegd in de Nederlandse Wetboeken en de Nederlandse Koninklijke Besluiten, van toepassing.

Dit is simpelweg een feit waar ik op wijs. Dat zegt HELEMAAL NIETS over het belang van de factor religie. Wél is het zo, dat alle Islamitische geboden die tegen de Nederlandse wetten ingaan, simpelweg verboden zijn.

Voorbeeld: in het Islamitische familierecht is het meervoudig huwelijk toegestaan, in het Nederlandse familierecht is dat niet toegestaan. En dus kun je volgens de Nederlandse wet slechts 1 echtgenote hebben, punt uit.

sjo
08-02-04, 15:25
Geplaatst door Al Sawt
Met alle respect, maar weer zo`n allesweter.

Ten eerste:
Heb jij ergens gelezen, dat ik beweer dat de Islamitische erfrecht hier van toepassing is???

Ten tweede:
Je had je uit val kunnen besparen, door goed te lezen. Want dan zou je weten, dat Sjo suggereerde naar de Islamitische erfrecht. Of het nou wel of geen factor speelt, binnen interne huwelijken. Vandaar mijn reactie.

Ten derde:
Gaarne wat meer respect voor iemands godsdienst. Dat het jou geen ene moer uitmaakt, is best.

Maar voor mij en voor velen anderen, is de Islam en haar geboden een belangrijke factor.

Ik suggereerde niets, of het moet zijn dat ik het import-huwelijk op het oog had. Het ging me dus om het Nederlandse erfrecht dat een obstakel zou kunnen vormen voor een wettig (wettelijk zo je wilt) huwelijk tussen Marokkanen in Nederland.

En wat betreft respect voor andere godsdiensten; hier gelden Nederlandse regels , dus maakt het Islamitisch erfrecht dus inderdaad niks (vooruit maar: geen moer) uit.

Met alle respect.


groeten
sjo