PDA

Bekijk Volledige Versie : Inburgeren voortaan in land van herkomst



Blade20
06-02-04, 20:42
Inburgeren voortaan in land van herkomst

Het kabinet heeft vandaag besloten dat vreemdelingen van buiten de Europese Unie, die zich in Nederland willen vestigen, al in eigen land moeten beginnen met inburgeren. De nieuwe maatregel is vooral van toepassing op meerderjarigen die naar Nederland komen in het kader van gezinshereniging danwel -vorming.

Het voorstel hiertoe is afkomstig van de ministers Ben Bot (Buitenlandse Zaken, CDA) en Rita Verdonk (Vreemdelingenbeleid en Integratie, VVD). De nieuwkomers worden voortaan op de Nederlandse ambassade in hun land getoetst op hun kennis van de Nederlandse taal en maatschappij. Alleen wie slaagt krijgt een voorlopige verblijfsvergunning.

De toets en de minimumeisen zullen worden vastgelegd door een commissie van deskundigen.

bron: Fok! (http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38208)

ZbaqZbaq
06-02-04, 20:58
gellov meh nah ...binne eh maand spreek heew marokko vloeied nedahlans

Blade20
06-02-04, 22:27
http://ww.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=85594 :hihi:

Timoesh
07-02-04, 22:15
De nieuwkomers worden voortaan op de Nederlandse ambassade in hun land getoetst op hun kennis van de Nederlandse taal en maatschappij. Alleen wie slaagt krijgt een voorlopige verblijfsvergunning.


En anders komen ze Nederland niet in! of hebben ze daar ook al een oplossing voor gevonden?!...

Tara
08-02-04, 00:39
Niks mis met dit plan, leer het land kennen waarvan je weet dat je daar de rest van je leven door moet/wil brengen. Als ik besluit naar Noorwegen te vertrekken dan wil ik weten hoe het daar werkt en wil ik de taal kennen, ik moet er niet aan denken dat ik m'n kinderen, neefjes, nichtjes, broers, zusters of een vage maatschappelijk werker mee moet nemen zodat hij voor mij kan tolken. Ik vind het een schande dat je bijv. 20 jaar in een land kunt zitten zonder de taal te spreken, heb je die 20 jaar dan geslapen????
En ja, dan krijg je weer van die kut smoesen dat er geen taalcursussen worden aangeboden, dat er enorme wachtlijsten zijn, maar wat dacht je van eigen initiatief. Ga naar een bibliotheek, pak een boek, stap op medebewoners af en vraag hen, doe eens wat anders dan afwachten.

Er is geen excuus om niet mee te doen in deze maatschappij.

Joesoef
08-02-04, 00:55
Geplaatst door Tara
En ja, dan krijg je weer van die kut smoesen dat er geen taalcursussen worden aangeboden, dat er enorme wachtlijsten zijn, maar wat dacht je van eigen initiatief. Ga naar een bibliotheek, pak een boek, stap op medebewoners af en vraag hen, doe eens wat anders dan afwachten.


Je bent wel een beetje eenkennig.

Je gaat uit van het westen en dan ook nog eens het dicht bevolkte. Hier is het te doen. Als je in een bergdorpje woont in Marokko, Turkije, Indonesië of Iran dan is het andere koek. Dagen lang reizen over stoffige wegen, armoedige leslokaaltjes met leraren die maar een beetje kennis hebben. ongeintresseerde ambassade leden die de test afnemen.

Nee, wat dat betreft kan je beter een Thais hoertje wezen die met een kaaskop trouwt die in de bouw beunt dan een Marokkaan of een Turk die heeft moeten knokken voor wat hij bereikt heeft, half opgegroeid is in Nederland en hier zijn toekomst heeft opgebouwd maar zijn wortels heeft liggen in zijn thuisland.

Het is wel het meest achtelijke westerse voorstel wat er is gemaakt.

Het is trouwens fantastisch discriminerend. Mensen met geld krijgen het wel voor elkaar, mensen zonder niet. En wat dacht je van mensen met een lichamelijke handicap? 2 jaar lang, een keer per week met een overvolle bus naar een leslokaaltje om te leren dat Nederland droog is dankzij windmolens en dat we niet meer lopen op klompen
?

Gewoon een kut voorstel uit de koker van een Fortuin die Godzijdank in Italië onder een hele grote zware steen ligt.

Fillastiene
08-02-04, 01:03
Tara! Ga je naar Noorwegen? Ik heb gehoord dat ze daar nu aan het wachten zijn op Hollanders.

:)

taouanza
08-02-04, 10:51
Geplaatst door Joesoef
Je bent wel een beetje eenkennig.

Je gaat uit van het westen en dan ook nog eens het dicht bevolkte. Hier is het te doen. Als je in een bergdorpje woont in Marokko, Turkije, Indonesië of Iran dan is het andere koek. Dagen lang reizen over stoffige wegen, armoedige leslokaaltjes met leraren die maar een beetje kennis hebben. ongeintresseerde ambassade leden die de test afnemen.

Nee, wat dat betreft kan je beter een Thais hoertje wezen die met een kaaskop trouwt die in de bouw beunt dan een Marokkaan of een Turk die heeft moeten knokken voor wat hij bereikt heeft, half opgegroeid is in Nederland en hier zijn toekomst heeft opgebouwd maar zijn wortels heeft liggen in zijn thuisland.

Het is wel het meest achtelijke westerse voorstel wat er is gemaakt.

Het is trouwens fantastisch discriminerend. Mensen met geld krijgen het wel voor elkaar, mensen zonder niet. En wat dacht je van mensen met een lichamelijke handicap? 2 jaar lang, een keer per week met een overvolle bus naar een leslokaaltje om te leren dat Nederland droog is dankzij windmolens en dat we niet meer lopen op klompen
?

Gewoon een kut voorstel uit de koker van een Fortuin die Godzijdank in Italië onder een hele grote zware steen ligt.


Denk je nou echt dat ze vrouwen met een lichamelijk handicap gaan importeren?:duivels:

Joesoef
08-02-04, 11:06
Geplaatst door taouanza
Denk je nou echt dat ze vrouwen met een lichamelijk handicap gaan importeren?:duivels:

Ik weet dat het soms gebeurt, zowel mannen als vrouwen. Het zijn weliswaar lichte vormen en soms maar toch.

Zwarte Schaap
08-02-04, 11:22
Geplaatst door Joesoef


Het is wel het meest achtelijke westerse voorstel wat er is gemaakt.

Het is trouwens fantastisch discriminerend.

Gewoon een kut voorstel uit de koker van een Fortuin die Godzijdank in Italië onder een hele grote zware steen ligt.

Het is nog wachten op een wetsvoorstel die het de vluchtelingen ook verplicht.


Wat zei Pim ookal weer?

Als ik het juridisch voor elkaar krijg komt er geen Moslim meer in !

Tomas
08-02-04, 12:31
Geplaatst door Joesoef
Nee, wat dat betreft kan je beter een Thais hoertje wezen die met een kaaskop trouwt die in de bouw beunt dan een Marokkaan of een Turk die heeft moeten knokken voor wat hij bereikt heeft, half opgegroeid is in Nederland en hier zijn toekomst heeft opgebouwd maar zijn wortels heeft liggen in zijn thuisland.


Nou ken ik ook een paar verhalen van mannen die een phillipijnse, indonesische of thaise vrouw naar nederland hebben willen halen. In de aantal gevallen denk ik dat het gaat om een man die niet normaal aan een vrouw kan komen dus dan maar zo'n arm, nederig vrouwjte uit een dergelijk land haalt, maar soms gaat het om een hoog geschoolde en verwersterse vrouw waarbij ik me bij het begrip liefde ook echt iets kan voorstellen. En in al deze gevallen gaat het om mannen met een goeie baan en een aantrekkelijk inkomen.

Maar in al deze gevallen die ik ken waar het dus om blanke nederlandse mannen gaat, krijgen ze het niet voor elkaar om ze in nederland te emigreren. En geld helpt niet. Dus ik begrijp echt niet waarom het voor Marokkanen en Turken zo makkelijk gaat.

Kan iemand dat nou een keer uitleggen?

Joesoef
08-02-04, 13:09
Geplaatst door Tomas
Kan iemand dat nou een keer uitleggen?

Ik denk dat het uitzonderingen betreft die jij kent Thomas. Voor veel gevallen die ik ken is het weer anders. Het zijn echt gewoon de regeltjes die je moet volgen en vervolgens veel geduld, het kan wel een jaar of meer duren voordat het een en ander rond is. Autochtonen zijn ook niet voldoende op de hoogte van de regeltjes van de IND en hebben te veel vertrouwen in het ambtelijke apparaat.

Voor de rest wordt er wel een verschil gemaakt. Ambassades zijn vestingen voor allochtonen en moet je het doen met een nummertje en een baliemedewerker achter veiligheidsglas, ben je autochtoon dan gaan de deuren wijd voor je open, mag je aanschuiven bij het bureau hoofd immigratie van de ambassade zonder afspraak.

De IND moet binnen een bepaalde tijd een uitspraak doen over zo een immigratie daartoe zijn ze verplicht. De regels die ze daarbij hanteren zijn voor een ieder hetzelfde.

Je moet volhardend zijn en er op blijven zitten anders gaat het lang duren of niet lukken. Opzich een mooie manier van selecteren/ barierre opwerpen. Mannen met spijt of bedenkingen.

sjo
08-02-04, 15:01
Geplaatst door Joesoef
Ik weet dat het soms gebeurt, zowel mannen als vrouwen. Het zijn weliswaar lichte vormen en soms maar toch.

Weinig dus. Een dame met een lichamelijke handicap is niet te slijten aan een Marokkaan . Dat zullen we gauw eens zijn.
Dat er veel emotioneel gestoorden geimporteerd worden zal ook al geen conflictstof opleveren.


groeten
sjo

Zwarte Schaap
08-02-04, 15:40
Geplaatst door sjo
Weinig dus. Een dame met een lichamelijke handicap is niet te slijten aan een Marokkaan .

Aan wie kan je ze wel slijten dan? Vormen marokkanen een uitzondering?


Dat er veel emotioneel gestoorden geimporteerd worden zal ook al geen conflictstof opleveren. 100 % pure ezelsopmerking.

Dutchguy
08-02-04, 16:04
Wat ik nog steeds niet snap, waarom halen 3 op de 4 Marokkanen en Turken hun partner uit het buitenland? Waarom het thuisland?

Fillastiene
08-02-04, 16:18
Geplaatst door Dutchguy
Wat ik nog steeds niet snap, waarom halen 3 op de 4 Marokkanen en Turken hun partner uit het buitenland? Waarom het thuisland?

Omdat ze hier niemand kunnen krijgen.

:D

Mark
08-02-04, 16:30
Waar gaat het heen met dit land als je als bouwvakker zijnde geen thaise hoer meer mag importeren :rolleyes:

Trouwens, als er sprake is van ECHTE liefde dan verhuis je gewoon naar het land van je partner???

Goodnight
08-02-04, 17:53
Geplaatst door Dutchguy
Wat ik nog steeds niet snap, waarom halen 3 op de 4 Marokkanen en Turken hun partner uit het buitenland? Waarom het thuisland?


:melig2: omdat de vrouwtjes vandaar de eerste paar jaar hun smoelen houden en op alles ja en amen zeggen....en ondertussen denken die dombo's ( mannen dus) dat hun vrouwtje gedwee en volgzaam is in tegenstelling tot de losggeslagen meiden van hier.
Die willen ze niet als moeders van hun kinderen...

Fillastiene
08-02-04, 18:11
Geplaatst door Goodnight
:melig2: omdat de vrouwtjes vandaar de eerste paar jaar hun smoelen houden en op alles ja en amen zeggen....en ondertussen denken die dombo's ( mannen dus) dat hun vrouwtje gedwee en volgzaam is in tegenstelling tot de losggeslagen meiden van hier.
Die willen ze niet als moeders van hun kinderen...

Neehee! Dat is niet de reden. Ze kunnen niemand krijhijgen!

Tomas
08-02-04, 18:35
Geplaatst door Joesoef
Ik denk dat het uitzonderingen betreft die jij kent Thomas. Voor veel gevallen die ik ken is het weer anders. Het zijn echt gewoon de regeltjes die je moet volgen en vervolgens veel geduld, het kan wel een jaar of meer duren voordat het een en ander rond is. Autochtonen zijn ook niet voldoende op de hoogte van de regeltjes van de IND en hebben te veel vertrouwen in het ambtelijke apparaat.

Voor de rest wordt er wel een verschil gemaakt. Ambassades zijn vestingen voor allochtonen en moet je het doen met een nummertje en een baliemedewerker achter veiligheidsglas, ben je autochtoon dan gaan de deuren wijd voor je open, mag je aanschuiven bij het bureau hoofd immigratie van de ambassade zonder afspraak.

De IND moet binnen een bepaalde tijd een uitspraak doen over zo een immigratie daartoe zijn ze verplicht. De regels die ze daarbij hanteren zijn voor een ieder hetzelfde.

Je moet volhardend zijn en er op blijven zitten anders gaat het lang duren of niet lukken. Opzich een mooie manier van selecteren/ barierre opwerpen. Mannen met spijt of bedenkingen.

Ik geloof niet zo snel in uitzonderingen. Dus ik ben dan ook niet helemaal tevreden met je antwoord. Toch bedankt.

Maar wat ik ook niet begrijp is dat je denkt dat het misschien komt omdat de autochtonen het geduld niet hebben en naief zijn. Maar aan de andere kant worden ze beter behandeld en voorgelicht door de ambassades. Dat zou het dan weer moeten compenseren denk ik dan.

Wat wel grappig is is dat ik twee gevallen ken waarin de mannen tegen hun zin in sponsors zijn geworden van een arm dorpje. Ze hebben daar electriciteit, water, telefoon en internet in de rimboe aan laten leggen om met hun geliefde in contact te kunnen blijven en ondertussen proviteert het hele dorp ervan. Terwijl de liefde bekoelt. Nou ja, dat gok ik want ik kan me bij god niet voorstellen wat je ziet in een ongeschoold, nauwelijks engels sprekend vrouwtje. Nou ja. Sex natuurlijk. Maar soms, heel soms denk ik dat er meer in liefde zit.

Joesoef
08-02-04, 19:23
Ik begrijp waarop je doelt Thomas. Er is een "lijstje" met landen waar ze heel erg lang over doen om zo een aanvraag in behandeling te nemen dan wel de aanvraag te doorlopen. De onderzoeken naar de relatie van mensen uit dat soort landen een stuk grondiger en uitgebreider en zeker als het een gemengde relatie betreft. Er wordt gekeken hoe de relatie is ontstaan, hoe lang het al duurt, welke banden er zijn en of het kans van slagen heeft (leve de IND interpretaties). Volgens de IND en de vreemdelingen dienst is dit normaal. Ik weet dat men bij ambassades bewust terughoudend is in dit soort liefdes huwelijken. Men lijkt er een statistische kansberekening op na te houden bij de uitgifte van dit soort visa, al wou een adviseur van de IND/ vreemdelingen politie waarmee ik het er over had dit niet toegeven (maar ze sprak het ook niet tegen). Het socio gehalte bij dit soort diensten is erg hoog dus het zal mij niets verwonderen. Huwelijken van Moslims duren wat langer en hebben wat meer kans van slagen dan liefdes huwelijken uit dit soort landen. Harde cijfers hiervoor heb ik niet maar het klopt wel met wat ik gezien heb en gehoord.

Dorpjes die zich ontwikkelen door een vakantie liefde. Zie het als een soort ontwikkelings bijdrage. Hopelijk zijn het pittige tantes die verliefd zijn geworden en naar het koude en natte Nederland willen, zullen ze nodig hebben. Het vraagt namelijk nogal wat van ze. Vandaar dat lange wachten denk ik…

Joesoef
08-02-04, 19:34
Geplaatst door Goodnight
:melig2: omdat de vrouwtjes vandaar de eerste paar jaar hun smoelen houden en op alles ja en amen zeggen....en ondertussen denken die dombo's ( mannen dus) dat hun vrouwtje gedwee en volgzaam is in tegenstelling tot de losggeslagen meiden van hier.
Die willen ze niet als moeders van hun kinderen...

Vergis je niet er zijn dames die dat niet helemaal zijn (alleen het begin dan), vanuit mijn werk weet ik dat er mannen zijn die puur zijn opgelicht. In het begin was alles geweldig en waren ze poeslief, totdat het huwelijk was geregistreed, de rekening een gedeelde rekening was geworden en de creditcard een lekker hoog limiet had gekregen. Toen waren ze weg of wilde scheiden. Ok, dit betrof dan wat naieve heren die hun hersens een meter te laag hadden zitten en navernante vrouwen trouwde, maar toch.

En voor de heren die in de grote stad op de eerste de beste troel verliefd worden en willen trouwen raad ik aan om eerst een chromosonen test te laten doen.

Zwarte Schaap
08-02-04, 19:55
Geplaatst door Goodnight
:melig2: omdat de vrouwtjes vandaar de eerste paar jaar hun smoelen houden en op alles ja en amen zeggen....en ondertussen denken die dombo's ( mannen dus) dat hun vrouwtje gedwee en volgzaam is in tegenstelling tot de losggeslagen meiden van hier.
Die willen ze niet als moeders van hun kinderen...

Ik zal dan maar enkele vooroordelen omtrent marokkaanse mannen uit de wereld helpen.

Ten eerste wil ik duidelijk maken dat het heel moeilijk is om aan de juiste gegevens te komen. Ik heb gebruikt gemaakt van CBS-publicatie Allochtonen in Nederland 2003.

Hier heeft men de huwelijken van de afgelopen 5 jaar bij elkaar gedaan. Uit de media is een verkeerd beeld ontstaan dat het een soort mannenaangelegenheid is. De werkelijkeheid is anders.

Ik heb de voor het gemak de cijfers van de huwelijken tussen de eerste generatie marokkanen onderling buiten beschouwing gelaten.

Vrouw 2de generatie en man eerste generatie marokkaan = 1439 huwelijken.

Man 2de generatie en vrouw eerste generatie Marokkaan = 326 huwelijken

Hier is overduidelijk dat de dames van de tweede generatie vaker iemand van de eerste generatie huwen. Ongeveer zelfs 5 keer zoveel. Kennelijk zijn het vooral de marokkaanse vrouwen die een zogenaamde meer traditionele partner wensen.

Overigens is zoiezo het aantal huwelijken van de tweede generatie vooral een vrouwenaangelegenheid. Het zijn dus vooral de vrouwen die een man importeren.

Ik zou maar niet teveel de media en sprookjes van de politici geloven die het vooral op de Marokkaanse man gemunt hebben. De afkeer van de Marokkaanse 2de generatie dames is zelfs zo groot dat ze meer met een autochtoon trouwen dan dat ze met een marokaanse man van de tweede generatie trouwen.

Huwelijken 2de generatie Marokkaanse vrouw met autochtone man= 126
Huwelijken 2de generatie Marokkanen onderling = 106
Huwelijken 2de generatie Marokkaanse man met autochtone vrouw= 104

Nogmaals: Alle cijfers zijn gebasseerd op 5 jaar tezamen namelijk 1997 t/m 2001

Joesoef
08-02-04, 20:01
Het is maar net hoe je het bekijkt of het een mannen dan wel vrouwen aangelegenheid betreft. Vrouw lief help mannetje uit de bergen aan papiertjes en een baan in het geweldige westen. Zij blij, manlief blij, familie blij....

Zwarte Schaap
08-02-04, 20:13
Geplaatst door Joesoef
Het is maar net hoe je het bekijkt of het een mannen dan wel vrouwen aangelegenheid betreft. Vrouw lief help mannetje uit de bergen aan papiertjes en een baan in het geweldige westen. Zij blij, manlief blij, familie blij.... Mijn reaktie is vooral bedoelt om het feit dat velen alleen als een kip zonder kop de media napraten maar nooit de moeite nemen om dingen zelf uit te zoeken of tenminste te twijfelen aan allerle beweringen. In iedere geval trouwen absoluut en relatief gezien de vrouwen van de tweede generatie veel vaker uit marokko dan dat mannen van de tweede generatie dat doen.

Het is dus een domme vooroordeel dat vooral marokkaanse mannen dat doen omdat de vrouwtjes vandaar de eerste paar jaar hun smoelen houden en op alles ja en amen zeggen.

IK hoop dat ik deze vooroordeel uit de weg geruimd heb.

Goodnight
08-02-04, 20:35
Geplaatst door Fillastiene
Neehee! Dat is niet de reden. Ze kunnen niemand krijhijgen!

Ze kunnen wel hijgen hoor...
Ok, ok jij je zin... :rolleyes: ze kunnen ze niet krijgen.Maar doen daardoor stoer en zeggen: dan gaan we lekker iemand van Marokko halen...

Goodnight
08-02-04, 20:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mijn reaktie is vooral bedoelt om het feit dat velen alleen als een kip zonder kop de media napraten maar nooit de moeite nemen om dingen zelf uit te zoeken of tenminste te twijfelen aan allerle beweringen. In iedere geval trouwen absoluut en relatief gezien de vrouwen van de tweede generatie veel vaker uit marokko dan dat mannen van de tweede generatie dat doen.

Het is dus een domme vooroordeel dat vooral marokkaanse mannen dat doen omdat de vrouwtjes vandaar de eerste paar jaar hun smoelen houden en op alles ja en amen zeggen.

IK hoop dat ik deze vooroordeel uit de weg geruimd heb.

ZS, soms kan ik me wel in bepaalde argumenten van jou vinden, maar wat je daar zegt is echt de grootste bullshit.
Het heeft ook niets met media of dergelijke te maken.Dit was al jaren geleden bekend voor het zo'n jaar of drie terug in de media terloops ter sprake kwam.

De redenen waarom veel meisjes de laatste jaren met een partner uit Marokko trouwen omdat ze geen andere uitweg dan deze zien.De jongens zien hen alleen als tijdeverdrijf en in de meeste gevallen absoluut niet als een serieuze huwelijkskandidaat.

Gelukkig zijn er ook wel gevallen waar dit niet het geval is,maar naar mijn mening zijn er nog steeds te veel die uit Marokko een huwelijkspartner nemen.En in veel gevallen is dat om dat de meisjes in kwestie hier niets van hun gading vinden ( lees: de jongens hier zijn niet serieus)...

Naar mijn idee is er dan serieus iets goed mis.....

Goodnight
08-02-04, 20:41
Nog iets: veel gehoorde argument van onze Marokkaanse broeders die een vrouw uit Marokko nemen is omdat die vrouwen tenminste wel gemanierd zijn..

Alsof de meiden hier die niet hebben...

Joesoef
08-02-04, 21:02
Ik krijg hier het idee dat er bij Marokkaanse meiden en jongens over en weer een hoop wantrouwen is en dat men zich onbewust schuldig maakt aan vooroordelen.

Orakel
08-02-04, 23:42
Geplaatst door Blade20
Inburgeren voortaan in land van herkomst

Het kabinet heeft vandaag besloten dat vreemdelingen van buiten de Europese Unie,

Het voorstel hiertoe is afkomstig van de ministers Ben Bot (Buitenlandse Zaken, CDA)

Als Ben Bot met dit voorstel komt en tegelijkertijd bezig is met de toetreding van Turkije tot de EU....

:wat?!:

sjo
11-02-04, 23:36
Geplaatst door Joesoef
Ik krijg hier het idee dat er bij Marokkaanse meiden en jongens over en weer een hoop wantrouwen is en dat men zich onbewust schuldig maakt aan vooroordelen.

Dat wantrouwen wordt gevoed door de maagdelijkheids-kramp bij de broedertjes.
Een Marokkaans meisje is in Nederland niet lang maagd. Dat wordt gedurende het voortgezet onderwijs reeds ingeleverd. De marktwaarde van het lieve kind is hierdoor sterk gedaald. Een jongen uit haar straat heeft geen belangstelling voor haar. Hij weet teveel van haar.

Wat blijft er voor een trouwlustig Marokkaans meiske over dan een man uit Marokko die dat wel wil doorslikken als het hem maar verblijfspapieren oplevert ?

Zo te denken hebben beide sexen een prima reden om een partner uit het land van herkomst te halen.

groeten
sjo

jada
12-02-04, 11:39
Wat bedoel je met doorslikken Sjo?