PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie slaat man Knock-out om ziekte



ZbaqZbaq
07-02-04, 19:00
Bron: GVA
De Apeldoornse politie heeft een man bewusteloos geslagen, nadat ze hem verkeerd verstonden. "Ik heb MS!, ik heb MS!", riep de 40-jarige man toen hij donderdagavond werd gearresteerd. De agenten verstonden echter 'Ik heb een mes' en sloegen hem knock out.

De man reed met zijn vriendin en schoonouders op het Kanaal Zuid. Naar eigen zeggen werd hij afgesneden door een andere wagen. Geïrriteerd knipperde de man hierop met zijn koplampen, waarop er een bordje met de tekst 'stop politie' verscheen. Omdat het een gewone personenwagen was, geloofde de man in eerste instantie niet dat het om een agent ging. Hij sprak de bestuurder daarom aan op zijn rijgedrag, waarop er een woordenwisseling ontstond tussen beiden.

De agent riep vervolgens de hulp in van zijn collega's die al binnen enkele minuten met vijf politieauto's ter plaatse waren. Toen de agenten dachten dat de man riep dat hij een mes had, sloegen ze op hem in. De Apeldoorner werd per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. De vriendin van de man, die de agent eveneens beledigd had, werd naar het politiebureau gebracht. De schoonouders bleven radeloos achter.

De 40-jarige man heeft laten weten een klacht bij de politie in te zullen dienen. Uit een persbericht van de politie bleek dat de agent in burger de man wilde aanhouden, omdat hij over de weg slingerde.

theemuts
07-02-04, 19:04
Waar slaat het nou op dat je steeds zulke topictitels erboven zet die niet stroken met de inhoud van het verhaal. Ze hadden verstaan dat die man zei dat hij een mes bij zich had.

Verder denk ik wel dat de politie over dit politiegeweld eens wat meer openheid van zaken moet geven. In ieder geval aangeven wat er fout ging, als er iets fout gegaan is.

lennart
07-02-04, 19:09
Die 5 politiewagens waren aanwezig voordat hij zei dat hij MS had... Hoezo waren er 5 politiewagens nodig ? Het hele verhaal wordt niet duidelijk op deze manier.

ZbaqZbaq
07-02-04, 20:39
Geplaatst door theemuts
Waar slaat het nou op dat je steeds zulke topictitels erboven zet die niet stroken met de inhoud van het verhaal.

eat your heart out

~Panthera~
08-02-04, 02:00
Beschaving leest men af aan de manier hoe men met de zwakkere in de samenleving omgaat.
It's the darkages again. :moe:

papol
08-02-04, 04:01
Mensen met een mes moeten sowieso KO geslagen worden, net als mensen met geld.

Die zijn immers aan het sparen voor een mes.

Zonder geld mag ook, ervaring op doen, weet je.


Gr.P