PDA

Bekijk Volledige Versie : Shouf Shouf een zakkenvuller Krijgt Nederlandse Filmprijs uitgereikt en haalt goud.



Zwarte Schaap
08-02-04, 12:40
Goud voor Shouf Shouf Habibi!
De film Shouf Shouf Habibi! heeft binnen tien dagen meer dan 100.000 bezoekers getrokken. Dat betekent dat de productie de status van Gouden Film heeft bereikt.

Regisseur Albert ter Heerdt en hoofdrolspeler Mimoun Oassa kregen de Nederlandse filmprijs zondag uitgereikt bij de Duitse première van de film op het Filmfestival van Berlijn.

Dat heeft distributeur Independent Films bekendgemaakt. Shouf Shouf Habibi! vertelt over de pogingen van een jonge Marokkaan om in Nederland een succesvolle carrière op te bouwen. Bij vertoningen vorige week ontstonden rellen in bioscoopzalen in Utrecht en Rotterdam. Tijdens een voorstelling gooiden tientallen jongeren met flesjes, blikjes en popcorn en zochten de confrontatie met andere bezoekers.

De politie kwam er aan te pas om de bioscoopzaal te ontruimen. Het grootste deel van het publiek bestond uit tieners van Marokkaanse afkomst.

Volgens de makers van Shouf Shouf is er geen oorzakelijk verband tussen hun film, waarin de cultuurverschillen tussen Marokkanen en Nederlanders op de hak worden genomen, en de rellen. ,,De Marokkaanse gemeenschap heeft al heel lang op een film als deze gewacht'', stelt een zegsvrouw van distributeur Independent Films wel.

Bron: ALgemeen Dagblad 08/02/04


Ja hoor mevrouw , daar stonden we nou jarenlang op te wachten op zo een ezelsfilm.

Royce
08-02-04, 12:48
LOL!

Daar zaten we idd op te wachten...:moe:

850
08-02-04, 13:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Goud voor Shouf Shouf Habibi!
De film Shouf Shouf Habibi! heeft binnen tien dagen meer dan 100.000 bezoekers getrokken. Dat betekent dat de productie de status van Gouden Film heeft bereikt.

Regisseur Albert ter Heerdt en hoofdrolspeler Mimoun Oassa kregen de Nederlandse filmprijs zondag uitgereikt bij de Duitse première van de film op het Filmfestival van Berlijn.

Dat heeft distributeur Independent Films bekendgemaakt. Shouf Shouf Habibi! vertelt over de pogingen van een jonge Marokkaan om in Nederland een succesvolle carrière op te bouwen. Bij vertoningen vorige week ontstonden rellen in bioscoopzalen in Utrecht en Rotterdam. Tijdens een voorstelling gooiden tientallen jongeren met flesjes, blikjes en popcorn en zochten de confrontatie met andere bezoekers.

De politie kwam er aan te pas om de bioscoopzaal te ontruimen. Het grootste deel van het publiek bestond uit tieners van Marokkaanse afkomst.

Volgens de makers van Shouf Shouf is er geen oorzakelijk verband tussen hun film, waarin de cultuurverschillen tussen Marokkanen en Nederlanders op de hak worden genomen, en de rellen. ,,De Marokkaanse gemeenschap heeft al heel lang op een film als deze gewacht'', stelt een zegsvrouw van distributeur Independent Films wel.

Bron: ALgemeen Dagblad 08/02/04


Ja hoor mevrouw , daar stonden we nou jarenlang op te wachten op zo een ezelsfilm.


:duizelig: Rellen bij SjoefSjoef??
Kheb de tegekke "ezelsfilm" nu 2x gezien maar geen enkel relletje te bekennen.
:moe: Of wordt veel lachen tijdens de voorstelling ook als rellen beschouwd?

Mark
08-02-04, 14:00
Gaat de film over ezels? Ik weet niet of ik er heen ga, ik kan hier al genoeg lachen :duim:

Julien
08-02-04, 14:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja hoor mevrouw , daar stonden we nou jarenlang op te wachten op zo een ezelsfilm. [/B]

ZS, kun jij niet tegen zelfspot? Of ben je echt zo ver doorgeslagen dat je in álles een hetze tegen Marokkanen/ Moslims ziet??

(je zou een goede vriend kunnen zijn van Nafthaniel met zijn "Joodse hetze")

Royce
08-02-04, 14:37
Geplaatst door Julien
ZS, kun jij niet tegen zelfspot? Of ben je echt zo ver doorgeslagen dat je in álles een hetze tegen Marokkanen/ Moslims ziet??

(je zou een goede vriend kunnen zijn van Nafthaniel met zijn "Joodse hetze")

Zelfspot. :haha: In de film zit geen zelfspot.

Julien
08-02-04, 14:52
Geplaatst door Royce
Zelfspot. :haha: In de film zit geen zelfspot.

o nee? Hoe noem je dan satire op jezelf???

Flodder is zelfspot van Nederlanders.
Shouf Shouf is zelfspot van Marokkanen.

Is niks mis mee, ik vind dat juist de leukste komedies.

Royce
08-02-04, 14:53
Geplaatst door Julien
o nee? Hoe noem je dan satire op jezelf???

Flodder is zelfspot van Nederlanders.
Shouf Shouf is zelfspot van Marokkanen.

Is niks mis mee, ik vind dat juist de leukste komedies.


Van zelfspot was/is geen sprake. Hele film is gebaseerd op de sellout gedachten van Mimoun. Niets meer niets minder, maaruh jij vindt flodder leuk...:auw2:

Julien
08-02-04, 15:08
Geplaatst door Royce
Van zelfspot was/is geen sprake. Hele film is gebaseerd op de sellout gedachten van Mimoun. Niets meer niets minder, maaruh jij vindt flodder leuk...:auw2:

heb jij die film uberhaupt wel gezien? Shouf shouf druipt van de zelfspot man! Alle seterotiepen van Marokkanen worden op een komische manier neergezet

-te laat op werk
-bank overvallen
-ouders die geen nederlands spreken
-problemen met Nederlandse vriendschappen
-trouwen met meisje uit Marokko (uithuwelijken)
-zomertijd :D
-etc.

Dat Mimoun bij deze film sellout-gedachten had is een hele andere zaak. Deze film is door Marokkanen bedacht, dus is het zelfspot.

En ja, ik vind Flodder echt komisch soms :rambo:

Royce
08-02-04, 15:11
Geplaatst door Julien
heb jij die film uberhaupt wel gezien? Shouf shouf druipt van de zelfspot man! Alle seterotiepen van Marokkanen worden op een komische manier neergezet

-te laat op werk
-bank overvallen
-ouders die geen nederlands spreken
-problemen met Nederlandse vriendschappen
-trouwen met meisje uit Marokko (uithuwelijken)
-zomertijd :D
-etc.

Dat Mimoun bij deze film sellout-gedachten had is een hele andere zaak. Deze film is door Marokkanen bedacht, dus is het zelfspot.

En ja, ik vind Flodder echt komisch soms :rambo:


Ja, zelfspot die aansluit bij jouw manier van denken. Had geen feeling met geen enkele scene uit de hele film.

Trouwen met `n meisje uit Marokko is `n Importhuwelijk, heb het idee dat je niet weet waar je over praat en de film is niet door Marokkanen maar door 1 Marokkaan bedacht.

Maslov
08-02-04, 15:13
Als Youp de gemiddelde kaas even extra neerzet wordt er toch wel hard gelachen. Ik las laatst dat Youp erg populair is onder Marokkanen.

En nu zijzelf even met een lach in het middelpunt staan i.p.v. met een negatief gebeuren, dan is het ook negatief. Waarom toch alles zo verwringen?

850
08-02-04, 15:13
Geplaatst door Julien
heb jij die film uberhaupt wel gezien? Shouf shouf druipt van de zelfspot man! Alle seterotiepen van Marokkanen worden op een komische manier neergezet

-te laat op werk
-bank overvallen
-ouders die geen nederlands spreken
-problemen met Nederlandse vriendschappen
-trouwen met meisje uit Marokko (uithuwelijken)
-zomertijd :D
-etc.

Dat Mimoun bij deze film sellout-gedachten had is een hele andere zaak. Deze film is door Marokkanen bedacht, dus is het zelfspot.

En ja, ik vind Flodder echt komisch soms :rambo:

Ik vind de film op joodse humor lijken..............heeft ook veel zelfspot...................

Julien
08-02-04, 15:19
Geplaatst door Royce
Ja, zelfspot die aansluit bij jouw manier van denken. Had geen feeling met geen enkele scene uit de hele film.

Trouwen met `n meisje uit Marokko is `n Importhuwelijk, heb het idee dat je niet weet waar je over praat en de film is niet door Marokkanen maar door 1 Marokkaan bedacht.

Bij jouw manier van denken kunnen er blijkbaar alleen films gemaakt worden met "troetelmarokkaantjes" kom op zeg, jij en ZS moeten niet zo overdreven reageren op deze komedie!

en dat jij geen feeling had bij deze scenes zegt nog niet dat dat voor iedereen geldt.. ik ben vaak genoeg bij moslims over de vloer geweest en ik herkende dus echt wel wat in de film (natuurlijk is het wat komisch neergezet dus overdreven). dat heeft dus niks te maken met 'mijn manier van denken' verveeld

Julien
08-02-04, 15:19
-dubbel-

Royce
08-02-04, 15:26
Geplaatst door Julien
Bij jouw manier van denken kunnen er blijkbaar alleen films gemaakt worden met "troetelmarokkaantjes" kom op zeg, jij en ZS moeten niet zo overdreven reageren op deze komedie!

en dat jij geen feeling had bij deze scenes zegt nog niet dat dat voor iedereen geldt.. ik ben vaak genoeg bij moslims over de vloer geweest en ik herkende dus echt wel wat in de film (natuurlijk is het wat komisch neergezet dus overdreven). dat heeft dus niks te maken met 'mijn manier van denken' verveeld

Ik heb niet gelachen om die film. Geen enkele scene was komisch. Daarnaast weetje wederom niet waar je over praat door mij met ZS te vergelijken, jij bent vaak genoeg bij moslims over de vloer geweest en ik ben een Moslim en toch denk je het bij het rechte eind te hebben door te zeggen dat dit vaak gebeurt en dat je dingen herkent.Film schijnt te gaan over `n Jonge Marokkaan die probeert het te maken in het leven, heb `m geen poging zien ondernemen...., wat zijn troetelMarokkaantjes btw?!

Je herkent Bankrovende moslims die geen vriendschappen kunnen onderhouden met Nederlanders omdat ze te druk zijn met het importeren van een vrouw die niet gewend is aan de zomertijd en de wekker vergeet te zetten waardoor hij te laat komt op zijn werk. Je hoeft het niet met mij eens te zijn, verwacht ik ook niet, jij vindt flodder grappig...:auw2:

@Maslov, ik hou meer van Hans,ben geen fan van Youp!

Puk
08-02-04, 15:31
Dit soort Grapjes maak je elders. [R]

Julien
08-02-04, 15:39
Geplaatst door Royce
Ik heb niet gelachen om die film. Geen enkele scene was komisch. Daarnaast weetje wederom niet waar je over praat door mij met ZS te vergelijken, jij bent vaak genoeg bij moslims over de vloer geweest en ik ben een Moslim en toch denk je het bij het rechte eind te hebben door te zeggen dat dit vaak gebeurt en dat je dingen herkent.Film schijnt te gaan over `n Jonge Marokkaan die probeert het te maken in het leven, heb `m geen poging zien ondernemen...., wat zijn troetelMarokkaantjes btw?!

Je herkent Bankrovende moslims die geen vriendschappen kunnen onderhouden met Nederlanders omdat ze te druk zijn met het importeren van een vrouw die niet gewend is aan de zomertijd en de wekker vergeet te zetten waardoor hij te laat komt op zijn werk. Je hoeft het niet met mij eens te zijn, verwacht ik ook niet, jij vindt flodder grappig...:auw2:

@Maslov, ik hou meer van Hans,ben geen fan van Youp!

over smaak valt nu eenmaal te twisten.

en je moet nogmaals niet alles zo serieus nemen. De stereotiepen die ik noemde heten niet voor niets "stereotiepen".. Ze zijn niet per definitie waar maar zo worden Marokkanen wel gezien door veel Nederlanders.

Over Italianen wordt ook altijd gezegd "luidruchtig, macho, temperamentvol, leugenachtig, arrogant etc." dat wil niet zeggen dat alle Italianen al deze steroeotiepen beziiten he.

En "troetelmarokkanen" zijn marokkanen die in films geplaatst worden om de marokkaanse gemeenschap tevreden te stellen (zoals de troetelneger in Hollywood). Een 100% Hollandse film dus, maar met een Marokkaan omdat dat nou eenmaal zo hoort.

Eindelijk is er nu dan een film gemaakt waarbij je echt kan lachen om gewone Marokkanen.. maar ik snap dat jij dat liever niet hebt.

Puk
08-02-04, 15:43
Geplaatst door Puk
Dit soort Grapjes maak je elders. [R]

Hetgeen mijn stelling alleen maar bewijst.

Moslims zijn niet om te lachen.

Royce
08-02-04, 15:57
Geplaatst door Julien
over smaak valt nu eenmaal te twisten.

en je moet nogmaals niet alles zo serieus nemen. De stereotiepen die ik noemde heten niet voor niets "stereotiepen".. Ze zijn niet per definitie waar maar zo worden Marokkanen wel gezien door veel Nederlanders.

Over Italianen wordt ook altijd gezegd "luidruchtig, macho, temperamentvol, leugenachtig, arrogant etc." dat wil niet zeggen dat alle Italianen al deze steroeotiepen beziiten he.

En "troetelmarokkanen" zijn marokkanen die in films geplaatst worden om de marokkaanse gemeenschap tevreden te stellen (zoals de troetelneger in Hollywood). Een 100% Hollandse film dus, maar met een Marokkaan omdat dat nou eenmaal zo hoort.

Eindelijk is er nu dan een film gemaakt waarbij je echt kan lachen om gewone Marokkanen.. maar ik snap dat jij dat liever niet hebt.


Jij snapt helemaal niets, hoezo lachen om de gewone Marokkaan? Opgebouwd uit vooroordelen en dan nog gewoon? Op `n gemiddeld pleintje of voetbalveldje valt meer te lachen. Tjah, Mimoun heeft me op het verkeerde been gezet, door interviews en reportages die ik op had gelezen/gezien. Maar ik kwam bedrogen uit; "De film was echt een uitdaging" Als hij zonodig `n uitdaging wilt, maakt hij `n film met `n realistische kijk op de Marokkaanse/Nederlandse belevingswereld van jongeren ipv zo`n mislukt drama op te nemen en dan zeggen dat het humor is. Selloutgedrag,op `n makkelijke manier je(mediageile)zelf in de kijker willen spelen en geld willen maken. Dat is `t doel van de film, voor mij hoeven er geen Marokkanen in films puur alleen omdat ze Marokkaan zijn. Zodra er `n crimineel nodig is, bellen we `t Marokkaanse castinbureau, typecasting. John-Malkovich-Syndroom. Maar wellicht als de film anders gebracht zou zijn dat ik er anders naar gekeken zou hebben. Ik kon van de film nou eenmaal geen komedie maken.De film was tè aangezet, tè gemaakt en het hele concept (wat opzich niet slecht is) is naar zn grootje,elke film met zo`n concept zal met dit 'juweeltje' worden vergeleken en vervolgens worden gekraakt, want dit hoertje van een film is precies wat men wilt zien in Medialand.Film is nog erger dan `n week Nova en Rondomtien-uitzendingen over Marokkanen en Moslims achterelkaar,`n aaneenschakeling van de meest stompzinnige clichés,vooroordelen en allerlei andere onzin.

Zwarte Schaap
08-02-04, 16:04
Geplaatst door Julien
En "troetelmarokkanen" zijn marokkanen die in films geplaatst worden om de marokkaanse gemeenschap tevreden te stellen (zoals de troetelneger in Hollywood). Een 100% Hollandse film dus, maar met een Marokkaan omdat dat nou eenmaal zo hoort.


Dat soort films bestaan niet eens. De enige rollen waar je marokkanen in terug ziet zijn rollen van agressieve mannetjes die crimineel zijn. De marokkaanse dames die je dan ziet, spelen dan meestal een slachtoffer van de mannen.

Het verschil met eerdere films( meer eigenlijk tv-series) waar marokkanen in voorkomen is dat het voornamelijk negatieve bijrollen waren en nu met deze film vervullen ze de hoofdrollen in een negatieve setting in plaats van alleen de bijrollen.

Het is wel een vooruitgang hoor om van bijrollen naar hoofdrollen te ontstijgen !

Zie het maar als een soort dokter phil die een eigen show krijgt en niet meer bij oprah hoeft op te draven. ( Deze houden zich tenminste positief bezig op het beeldbuis)

Julien
08-02-04, 16:14
Wat zijn jullie (R+ZS) een zuurpruimen zeg!!

Kijk voortaan dan alleen maar documentaires over de Palestijnse intifadah ofzo, daar komen jullie blijkbaar wel aan je trekken :moe:

Ik zou dus ook kwaad moeten zijn op Louis de Funés-filmen omdat zij een stereotiepe Fransman neerzetten?

Of de film Taxi; een stereotiepe Algerijn, gaat dat ook te ver?

Zwarte Schaap
08-02-04, 17:27
Geplaatst door Julien
Wat zijn jullie (R+ZS) een zuurpruimen zeg!!

Kijk voortaan dan alleen maar documentaires over de Palestijnse intifadah ofzo, daar komen jullie blijkbaar wel aan je trekken :moe:

Ik zou dus ook kwaad moeten zijn op Louis de Funés-filmen omdat zij een stereotiepe Fransman neerzetten?

Of de film Taxi; een stereotiepe Algerijn, gaat dat ook te ver?


. ,,De Marokkaanse gemeenschap heeft al heel lang op een film als deze gewacht'', stelt een zegsvrouw van distributeur Independent Films wel.

Ik hou niet van dergelijke cynische verkooppraatjes.

Wist je trouwens dat de eerste karate/vechtfilm in Nederland door een Marokkaan gemaakt is? En dat die film ook pas uit is !

850
08-02-04, 18:20
Geplaatst door Julien
Wat zijn jullie (R+ZS) een zuurpruimen zeg!!


:haha: Dat je dat nog niet eerder door had..........tis al vaker gebleken dat ZS geen greintje gevoel voor humor in zn lijf heeft zitten. Gek genoeg is zn avatar weer wel leuk.....
Er wordt trouwens in Sjoefie Sjoefie ook n grappig cliche beeld vd hollander neegezet.....(lomp, arrogant, onverschillig en boers)

Mark
08-02-04, 18:56
Geplaatst door 850
:haha: Dat je dat nog niet eerder door had..........tis al vaker gebleken dat ZS geen greintje gevoel voor humor in zn lijf heeft zitten.

hoho, hij heeft wel degelijk humor, zo moet je zijn commentaar ook zien. Extreem cynische humor :)

850
08-02-04, 19:45
Geplaatst door Mark
hoho, hij heeft wel degelijk humor, zo moet je zijn commentaar ook zien. Extreem cynische humor :)

Ooh ja das waar ook.....kwas t alweer vergeten.

naamloos
09-02-04, 11:04
Zwarte schaap, als je fighting fish bedoeld, die is volgens mij door een algerijn gemaakt.

Wat de film betreft, van mij had er nog meer humor en zelfspot in gemogen.

Sommige dingen waren erg cliché, zoals de domme kansloze marokkanen die een bank proberen te overvallen en de hele dag een beetje poolen en verder niks doen. De zoon die z'n zus mept( overigens ook bij mij in de bioscoop begonnen een paar randebielen toen te lachen, sterker nog het waren Marokkaanse meisjes!).

Wat ik wel herkenbaar vond:
De vader die zijn vrouw volledig verantwoordelijk acht voor het 'mislukken' van zijn kinderen en die op zijn oude dag graag zijn vrouw zou willen inruilen voor een groen blaadje.

De moeder die helemaal gek wordt van dat gezeur en geklaag van haar man.

De ouders die totaal geen benul hebben van wat er op school gebeurt met hun kind.

De vader die aan zijn dochter verteld dat ze straks te oud is om nog te trouwen. De 'potentiële' huwelijkspartners die langs komen.

Zwarte magie/ waarzegster en de kruiden die de moeder meekreeg.

Al met al vindt ik dat de maker van de film een keuze had moeten maken, of een komedie en meer humor en zelfspot er in of een film/docu-soap waarin verschillende onderwerpen serieus worden aangesneden.

Royce
09-02-04, 11:06
Geplaatst door naamloos
Al met al vindt ik dat de maker van de film een keuze had moeten maken, of een komedie en meer humor en zelfspot er in of een film/docu-soap waarin verschillende onderwerpen serieus worden aangesneden.


:)

Zwarte Schaap
09-02-04, 16:48
Geplaatst door 850
:haha: Dat je dat nog niet eerder door had..........tis al vaker gebleken dat ZS geen greintje gevoel voor humor in zn lijf heeft zitten. Gek genoeg is zn avatar weer wel leuk.....




Rollen voor Marokkaanse acteurs zijn redelijk beperkt", vertelt Oaïssa. "In politieseries speelde ik altijd de verdachte - die het overigens nooit gedaan had. Of je wordt gecast als de voorbeeld-Marokkaan. Dan hoef je maar een paar dingen over te brengen: hij is aangepast, spreekt keurig Nederlands, doet het goed op school en is vriendelijk voor dieren en oude vrouwtjes. In zo'n reclame-Marokkaan kan je als acteur natuurlijk niet bar veel kwijt. Ik wilde wel eens een uitdagende rol, liefst in een komedie. Shouf shouf habibi! is dus eigenlijk werkverschaffing voor mezelf."

Bron: www.filmkrant.nl


,,De Marokkaanse gemeenschap heeft al heel lang op een film als deze gewacht'', stelt een zegsvrouw van distributeur Independent Films wel



Hahaha, ........ze hebben wel humor die zakkenvullers.