PDA

Bekijk Volledige Versie : CDA-statenlid: 'Voor moslims is het bijna '40-'45'



mark61
10-02-04, 14:08
Het zal niet lang meer duren tot Nederlandse moslims worden gedeporteerd zoals tijdens de Tweede Wereldoorlog met joden gebeurde, denkt Yasar Vural, CDA-statenlid te Zuid-Holland.

Onder de kop 'Hasan wordt nooit Hans!' stuurde Yasar Vural gisteren een stuk naar de redacties van verscheidene media. Hij schrijft: ,,Hoewel de taferelen op het sociale vlak bijna hetzelfde zijn als in de jaren 1940-1945 beseffen sommige politici niet wat ze aanrichten in de multiculturele samenleving. Ik merk dat de huidige politici een gevaarlijke weg behandelen die in de vorige eeuw Übermensch-ideologie werd genoemd en nu in een modern jasje integratie (=assimilatie) wordt genoemd. Vele miljoenen mensen werden toen vermoord omdat ze er anders uitzagen en een ander geloof hadden.''

De 34-jarige Vural zit voor het CDA in de provinciale staten van Zuid-Holland en heeft onder meer 'integratie' in zijn portefeuille. Eerder was hij gemeenteraadslid in Maassluis. In het dagelijks leven is hij zorgconsulent bij de GGD in Rotterdam. Hij licht er hoofdzakelijk Turken voor over gezondheidskwesties.

,,Ik bedoel zowel politici binnen als buiten mijn partij, het CDA'', licht Vural toe. Als voorbeeld noemt hij het idee van CDA-fractievoorzitter in de Tweede Kamer, Maxime Verhagen, om extra drempels op te werpen voor Turken en Marokkanen die hun partner uit Turkije of Marokko willen laten overkomen. Ook het voorstel van CDA-kamerlid Gerda Verburg om allochtonen die in de WAO dreigen te belanden twee keer te keuren, is hem in het verkeerde keelgat geschoten. Net als de suggestie van kamerlid Mirjam Sterk om een dubbele nationaliteit strafbaar te stellen.

,,Ik heb Sterk nu twee keer op een discussiebijeenkomst gezegd dat zij veel te ver gaat'', aldus Vural. Zijn toorn treft vooral een andere parlementariër, VVD'er Geert Wilders. Vural schrijft aan de pers: ,,'Mensen' als Wilders die zelf in een identiteitscrisis zitten, vallen groepen aan die zich niet kunnen verdedigen.''

Wilders moet zich volgens Vural 'aan de wet houden'. Hij wijst op uitspraken die het kamerlid deed in interviews. In HP/De Tijd zei Wilders dat imams die oproepen tot een heilige oorlog moeten worden teruggestuurd naar 'hun hol in Saoedi-Arabië'. Hij zei zijn best te doen om rassenrellen te voorkomen, maar kan zich voorstellen dat van eventuele rellen 'niet een negatieve werking hoeft uit te gaan'. Die kunnen 'de politiek wakker schudden'. De VVD'er bepleitte ook een hoofddoekjesverbod. ,,Laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.''

Vural: ,,We gaan terug in de tijd. Wilders wil razzia's. Ik denk dat hij strafbaar is. Minister Donner van justitie keurde pas nog de kritiek van de VVD op de islam af.''

Gevraagd naar de overeenkomst tussen de huidige periode en 1940-1945, zegt Vural: ,,Na 11 september 2001 is bijna iedere moslim verdacht. Het liefst wil iedereen weten wie moslim is. Het beleid is om de islam van alles de schuld te geven. Ook in de periode '40-'45 wilde men zicht hebben op de afkomst van mensen. Bijna moesten mensen iets dragen waaraan zij herkenbaar waren.''

Tijdens de Duitse bezetting moesten joden een gele ster met de letter 'J' dragen. Vural: ,,Als je in '40-'45 een beetje donker was, kon je al worden aangehouden en onderzocht. Als je nu een hoofddoekje hebt, krijg je meteen het stempel extremist. Het liefst moeten de hoofddoeken af. Én men wil weten of iemand een extremist is of geïntegreerd. Door huwelijksmigratie tegen te gaan, worden mensenrechten ingekrompen. Moslimjongeren die solliciteren worden veel eerder afgewezen dan een paar jaar geleden.''

,Ja, in de oorlog was men op zoek naar joden. Laten we het maar gewoon bij de naam noemen. Heeft u de kranten niet onlangs gelezen? In Zaandam is een Marokkaanse jongen door de politie mishandeld. Ik denk niet dat het nog lang duurt totdat moslims worden gedeporteerd. Er was toch al het idee om allochtonen die bepaalde criminele activiteiten ontplooiden naar hun land van herkomst te sturen? Er kunnen nieuwe regels komen. Dan sturen ze de familie van die criminelen ook weg. Joden hadden toch ook geen schuld? Maar die schuld werd wel gevonden. Net als toen worden sociale problemen op een bepaalde groep afgewenteld.''

Vural vindt dat 'moslimpolitici' van verschillende partijen zich moeten organiseren. Hijzelf wil wel met Wilders in debat. Zijn brief sluit hij af met: ,,Voor diegenen die hun aanvallen op de allochtonen en de Islam voort willen zetten zetten heb ik één boodschap: PEACE BROTHER, maar we zijn het nu wel zat!''

Bron: Trouw

Chaya2
10-02-04, 14:10
Is Vural nou helemaal GEK geworden??!! :fuckit2: :fuckit2:

Daviddavid
10-02-04, 14:15
Geplaatst door Chaya2
Is Vural nou helemaal GEK geworden??!! :fuckit2: :fuckit2:


kalm meisje, niet zo hystertisch doen.


Vural is wellicht wat dramatisch, maar degene die echt stapelgek is, is die Wilders. ik ben niet zo van 't geweld, integendeel, maar moet de VVD dat ventje eens niet een halt toeroepen? dit kan toch écht niet meer, wat die gozer allemaal uitkraamt.

Chaya2
10-02-04, 14:19
Geplaatst door Daviddavid
kalm meisje, niet zo hystertisch doen.


Vural is wellicht wat dramatisch, maar degene die echt stapelgek is, is die Wilders. ik ben niet zo van 't geweld, integendeel, maar moet de VVD dat ventje eens niet een halt toeroepen? dit kan toch écht niet meer, wat die gozer allemaal uitkraamt.

Laat de VVD Wilders een halt toeroepen, laat het CDA Vural dan een halt toeroepen. Want het kán toch niet, wat een 'mens' als Vural allemaal uitkraamt? :belgie:

Maslov
10-02-04, 14:21
Ik merk dat de huidige politici een gevaarlijke weg behandelen die in de vorige eeuw Übermensch-ideologie werd genoemd en nu in een modern jasje integratie (=assimilatie) wordt genoemd. Vele miljoenen mensen werden toen vermoord omdat ze er anders uitzagen en een ander geloof hadden.''

Echt belachelijk, niemand beweert hier dat de Hollandse mens meer en beter is, zoals de Duitse leiders dat wel zeiden van de Arische mens.

Schandelijk, deze man zal het erg moeilijk krijgen binnen zijn partij. Vrije meningsuiting OK, maar de huidige politici vergelijken met de politieke machinerie van Adolfje Duitsland, is echt zeer laakbaar.

ZbaqZbaq
10-02-04, 15:29
Ik zie het al.....het leed-patent van de joden wordt hier flink verdedigt.


Die vent heeft gelijk........


die politici moeten zich allemaal organiseren ja....... AEL rulezzzzzzzz

Daviddavid
10-02-04, 15:34
Geplaatst door ZbaqZbaq
....... AEL rulezzzzzzzz


Ja, dat schiet op, laat de AEL het oplossen. Richt dan gelijk een Wilders fanclub op, het resultaat is uiteindelijk toch hetzelfde.

Simon
10-02-04, 15:59
Geplaatst door Chaya2
Is Vural nou helemaal GEK geworden??!! :fuckit2: :fuckit2:

Een beetje wel ja. Mensen als Wilders wordt ik ook niet blij van maar je moet ze ook niet te veel aandacht geven. Daar profileren ze zich juist mee. Vural slaat duidelijk een beetje door.

850
10-02-04, 16:04
Geplaatst door Simon
Een beetje wel ja. Mensen als Wilders wordt ik ook niet blij van maar je moet ze ook niet te veel aandacht geven. Daar profileren ze zich juist mee. Vural slaat duidelijk een beetje door.

Ik denk dat die mensen juist helder van geest zijn maar k verdenk ze van media geilheid. Tis n makkelijke manier om landelijk t nieuws te halen. Met die doodskoppen van ze op de buis en in de krant. Hoppa....

Marsipulami
10-02-04, 16:08
Die man heeft groot gelijk. De gelijkenis tussen de situatie van de joden in de jaren dertig en de moslims nu is wel degelijk heel groot. Men moet de dingen niet anders of mooier voorstellen dan ze zijn. En het zijn niet de politici die daar voor verantwoordelijk zijn maar de massa die de verantwoordelijkheid voor alles wat misloopt in de samenleving afschuift op kwetsbare minderheidsgroepen.

Gedwongen uitwijzingen, detentie zonder proces, hoofddoekverbod, taxen op buitenlandse huwelijken, zwaardere straffen voor allochtonen, gewongen spreidingsbeleid, gedwongen inburgeringscursussen, massale stigmatisering in de media, enz.

Men heeft de gewoonte om de nazi's als baarlijke duivels af te schilderen, maar men vergeet dat de nazipartij van ****** razend populair was bij de gewone burger. ****** was de man die zei wat de gewone mensen dachten. Kristalnacht was nauwelijks georganiseerd, het was een uitbarsting van spontane volkswoede tegen de joden. Die sfeer keert terug. Alleen zijn het dit keer niet de joden.

Crown
10-02-04, 16:10
.

Simon
10-02-04, 16:18
Geplaatst door Marsipulami
Kristalnacht was nauwelijks georganiseerd, het was een uitbarsting van spontane volkswoede tegen de joden. Die sfeer keert terug. Alleen zijn het dit keer niet de joden.

Ach natuurlijk was dat wel georganiseerd zoals zoveel aanslagen op joodse winkels door de partij georganiseerd werden. Maar de huidige situatie lijkt daar helemaal niet al willen sommigen aan joodse zijde en sommigen aan moslim zijde dat graag anders voorstellen. Misschien kan Vural bij het CIDI gaan werken.

850
10-02-04, 16:37
Geplaatst door Marsipulami
Die man heeft groot gelijk. De gelijkenis tussen de situatie van de joden in de jaren dertig en de moslims nu is wel degelijk heel groot. Men moet de dingen niet anders of mooier voorstellen dan ze zijn. En het zijn niet de politici die daar voor verantwoordelijk zijn maar de massa die de verantwoordelijkheid voor alles wat misloopt in de samenleving afschuift op kwetsbare minderheidsgroepen.

Gedwongen uitwijzingen, detentie zonder proces, hoofddoekverbod, taxen op buitenlandse huwelijken, zwaardere straffen voor allochtonen, gewongen spreidingsbeleid, gedwongen inburgeringscursussen, massale stigmatisering in de media, enz.

Men heeft de gewoonte om de nazi's als baarlijke duivels af te schilderen, maar men vergeet dat de nazipartij van ****** razend populair was bij de gewone burger. ****** was de man die zei wat de gewone mensen dachten. Kristalnacht was nauwelijks georganiseerd, het was een uitbarsting van spontane volkswoede tegen de joden. Die sfeer keert terug. Alleen zijn het dit keer niet de joden.

:blowen: Wat n nonsens dude!
Uw geest is broos en dis-connected.

Tis helemaal niet te vergelijken..........
Kijk ook naar de positie van Duitsland toen in die periode en het gebrek aan identiteit en ruggegraat van Duitsland.......als natie zijnde stelde het toen niet veel voor. Van dat scenario is nou helemaal geen sprake...

lennart
10-02-04, 16:51
Vural heeft groot gelijk. Hij zit alleen iets verkeerd kwa tijd. Het is in vergelijking met voor de tweede wereldoorlog nu 1933.

jaja
10-02-04, 16:55
Geplaatst door Marsipulami
[B]Die man heeft groot gelijk. De gelijkenis tussen de situatie van de joden in de jaren dertig .. hij spreekt over de jaren 40!
en de moslims nu is wel degelijk heel groot. Men moet de dingen niet anders of mooier voorstellen dan ze zijn. ook niet erger dan ze zijn ..
En het zijn niet de politici die daar voor verantwoordelijk zijn maar de massa die de verantwoordelijkheid voor alles wat misloopt in de samenleving afschuift op kwetsbare minderheidsgroepen. ... dat doen groepen altijd. Het gaat er alleen om hoe intensief. En de intensiteit lijkt in geen velden of wegen op de jaren dertig, laat staan de jaren veertig. Lees maar eens een paar boeken over hoe het er aan toeging in nazi-duitsland in de jaren 30. (NB: let wel: meneer vergelijkt met de jaren 40 dus met de bezettingsjaren!!)


Gedwongen uitwijzingen, detentie zonder proces, hoofddoekverbod, taxen op buitenlandse huwelijken, zwaardere straffen voor allochtonen, gewongen spreidingsbeleid, gedwongen inburgeringscursussen, massale stigmatisering in de media, enz. de uitwijzingen zijn allereerst que aantallen totaal niet te vergelijken met de jaren 430 of 40. Verder treft de nederlandse uitwijzingen niet één specifieke religie (ja, ook christenen worden uitgewezen ... etc.) Vervolgens, wie worden uitgewezen? Illegalen.
Detentie zonder proces is dubieus, maar de detentie zonder proces of met een schijnproces trof in de jaren 30 en 40 veel grotere groepen. De link naar geweld door de betroffenen was er niet, terwijl dat voor de overgrote meerderheid van de nu getroffenen onomstreden is. Zeker wanneer we het over Nederland of België hebben.
En zo kunnen we nog uren door gaan. Wat je hier doet is zeggen dat er enkele zaken niet goed gaan in de europese maatschappij ... dat was ook zo in de jaren 30 en 40 .. ergo het is hetzelfde. Voor jou is één mishandeling gelijk aan 1000 mishandelingen.


Men heeft de gewoonte om de nazi's als baarlijke duivels af te schilderen, maar men vergeet dat de nazipartij van ****** razend populair was bij de gewone burger. zeer populair, maar nooit met een meerderheid. ****** greep de macht toen zijn partij en een andere rechtse partij samen iets meer dan 40% had ...

****** was de man die zei wat de gewone mensen dachten. Kristalnacht was nauwelijks georganiseerd, het was een uitbarsting van spontane volkswoede tegen de joden. Die sfeer keert terug. Alleen zijn het dit keer niet de joden. de Kristallnacht was zeer goed georganiseerd. Daar is men het echt wel over eens .. en er zijn voldoende documenten om dat te bewijzen !

Ik zou je toch aanraden eens een paar boeken over woII en de voorafgaande jaren te lezen. Die maatschappij lijkt absoluut niet op de huidige maatschappij. Geen vrije verkiezingen, geen vrije pers, politieke moorden, concentratiekampen waar mensen al bij bosjes stierven ... en ga zo maar door.

Vergelijkingen van de huidige toestand met die tijd is holle retoriek, die de moslims in Nederland geen goed doet, omdat iedereen dat ook als retoriek ziet. Daarmee raken terechte punten van kritiek ondergesneeuwd in deze retoriek en vervolgens genegeerd. Als je dermate duidelijk onzin beweerd, luistert niemand wanneer je ook een keer iets goeds zegt.

Waterval
10-02-04, 17:35
Geplaatst door Maslov
Echt belachelijk, niemand beweert hier dat de Hollandse mens meer en beter is, zoals de Duitse leiders dat wel zeiden van de Arische mens.

Schandelijk, deze man zal het erg moeilijk krijgen binnen zijn partij. Vrije meningsuiting OK, maar de huidige politici vergelijken met de politieke machinerie van Adolfje Duitsland, is echt zeer laakbaar.

Dat is democratie he.. © Je vriendje Blade

lennart
10-02-04, 18:02
Vergelijkingen van de huidige toestand met die tijd is holle retoriek, die de moslims in Nederland geen goed doet, omdat iedereen dat ook als retoriek ziet.


Sure joh, maar holle retoriek is wel effectief. Kijk naar de holle retoriek van Ayaan of Wilders, over 15 jaar zijn hier een half miljoen fundamentalisten, Nederland moet niet onderdeel worden van het kaliphaat, en meer van dat soort troep.

freya
10-02-04, 18:04
Geplaatst door lennart
Vural heeft groot gelijk. Hij zit alleen iets verkeerd kwa tijd. Het is in vergelijking met voor de tweede wereldoorlog nu 1933.

Nee ik denk nog net iets eerder, jaren '20.

Maar tegenwoordig gaat alles sneller, dus ook het uit de hand lopen van xenofobie en zondebok pesten :moe:

Vergelijk de reactie op Wilders nu eens met de reactie destijds op Janmaat en zie hoe snel alles veranderd.

Blade20
10-02-04, 18:05
Geplaatst door Waterval
Dat is democratie he.. © Je vriendje Blade

:hihi:

Tja, maar het verschil met de vorige situatie is dat deze zich voor schut zet. :hihi:

Chaya2
10-02-04, 18:17
Geplaatst door jaja
terechte[/i] punten van kritiek ondergesneeuwd in deze retoriek en vervolgens genegeerd. Als je dermate duidelijk onzin beweerd, luistert niemand wanneer je ook een keer iets goeds zegt.

Helemaal waar. Mensen die zeggen dat dit soort vergelijkingen kloppen, raad ik echt aan eens wat te gaan lezen over de Tweede Wereldoorlog (en ook de jaren voorafgaand eraan) want als je zegt dat het vergelijkbaar is heb je ECHT geen idee.
Met deze manier van holle retoriek bestaat inderdaad het gevaar dat terechte kritiek, die er zeker ook te geven valt, niet meer gehoord wordt.

lennart
10-02-04, 18:23
Helemaal waar. Mensen die zeggen dat dit soort vergelijkingen kloppen, raad ik echt aan eens wat te gaan lezen over de Tweede Wereldoorlog (en ook de jaren voorafgaand eraan) want als je zegt dat het vergelijkbaar is heb je ECHT geen idee.


En jij kunt het weten, want je bent al in de 80... lol

Stel deze vraag eens aan Thea Beckman, Harry Mullisch of die ene warrige man met het witte haar ( :) ), allemaal hebben ze in B&vD gezegd dat de huidige sfeer in het land hun doet denken aan de jaren dertig.

Uiteraard is de situatie niet te vergelijken, we zijn immers 70 jaar verder en er is veel gebeurt en geleerd. Het gaat echter om de sfeer, en die sfeer is duidelijk, angst, en vanuit angst komt haat, zeker als het nog slechter gaat met de economie. De eerste grote [niet artificiele] oliecrisis staat voor de deur. Dan kunnen we wat gaan beleven.

Ik denk overigens dat in Nederland het niet tot vervolging van moslims komt, maar in andere buitenlanden ben ik daar nog niet zo zeker van.

Chaya2
10-02-04, 18:30
Geplaatst door lennart
En jij kunt het weten, want je bent al in de 80... lol

Stel deze vraag eens aan Thea Beckman, Harry Mullisch of die ene warrige man met het witte haar ( :) ), allemaal hebben ze in B&vD gezegd dat de huidige sfeer in het land hun doet denken aan de jaren dertig.

Uiteraard is de situatie niet te vergelijken, we zijn immers 70 jaar verder en er is veel gebeurt en geleerd. Het gaat echter om de sfeer, en die sfeer is duidelijk, angst, en vanuit angst komt haat, zeker als het nog slechter gaat met de economie. De eerste grote [niet artificiele] oliecrisis staat voor de deur. Dan kunnen we wat gaan beleven.

Ik denk overigens dat in Nederland het niet tot vervolging van moslims komt, maar in andere buitenlanden ben ik daar nog niet zo zeker van.

Op wat voor manier leek het volgens hen op de jaren 30? De sfeer jegens moslims?
En jij bent wel in de 80, dat je kunt zeggen dat de 'sfeer' op die sfeer van toen lijkt? Je weet niet waar je het over hebt.
Het vervolgen van moslims zou alleen al uit praktisch oogpunt onmogelijk zijn. Alles is anders, waar we nu mee te kampen hebben is problemen als integratie en internationaal terrorisme. Van een totaal andere orde dan de jaren 30, het opblazen van moslimhaat tot proporties alsof we aan de vooravond van een nieuwe holocaust staan, is ronduit belachelijk.

Waterval
10-02-04, 18:46
Geplaatst door Blade20
:hihi:

Tja, maar het verschil met de vorige situatie is dat deze zich voor schut zet. :hihi:

Ach, de één zet zichzelf voor schut met z'n kop waar een kogel doorheen kan (niet dat ik dat zou willen, maar het zou misschien uiteindelijk wel positief uit kunnen pakken) en een ander met zijn geblaat.

Chaya2
10-02-04, 18:49
Geplaatst door Waterval
Ach, de één zet zichzelf voor schut met z'n kop waar een kogel doorheen kan (niet dat ik dat zou willen, maar het zou misschien uiteindelijk wel positief uit kunnen pakken) en een ander met zijn geblaat.

Eén tip voor alle militanten die het geweer al opgenomen hebben en plannen hebben om daar iets onaardigs mee te doen richting Wilders: DOE HET NIET!
DAN zouden er namelijk weleens rassenrellen uit kunnen breken...

lennart
10-02-04, 18:50
Geplaatst door Chaya2
Op wat voor manier leek het volgens hen op de jaren 30? De sfeer jegens moslims?
En jij bent wel in de 80, dat je kunt zeggen dat de 'sfeer' op die sfeer van toen lijkt? Je weet niet waar je het over hebt.
Het vervolgen van moslims zou alleen al uit praktisch oogpunt onmogelijk zijn. Alles is anders, waar we nu mee te kampen hebben is problemen als integratie en internationaal terrorisme. Van een totaal andere orde dan de jaren 30, het opblazen van moslimhaat tot proporties alsof we aan de vooravond van een nieuwe holocaust staan, is ronduit belachelijk.

Die holocaust gedachtes zijn helemaal niet belachelijk. We staan aan de vooravond van de grootste menselijke tragedie uit de geschiedenis. Overigens wordt deze holocaust niet specifiek op moslims gericht, maar op de armen.

Waterval
10-02-04, 18:53
Geplaatst door Chaya2
Eén tip voor alle militanten die het geweer al opgenomen hebben en plannen hebben om daar iets onaardigs mee te doen richting Wilders: DOE HET NIET!
DAN zouden er namelijk weleens rassenrellen uit kunnen breken...

Suggereer je iets beste Chaya? Deze uitspraak verschilt niet van de uitspraak van Wilders hoor. Ik heb je geen reactie daarop zien geven, waarin je zijn woorden zo uitlegt als dat je de mijne tracht uit te leggen.


:zwaai:

850
10-02-04, 18:53
Geplaatst door Chaya2

DAN zouden er namelijk weleens rassenrellen uit kunnen breken...

Je bedoelt: klasse rellen. Dat zwijn vertegenwoordigt n klasseverschil.....

Waterval
10-02-04, 18:54
Geplaatst door Chaya2
Eén tip voor alle militanten die het geweer al opgenomen hebben en plannen hebben om daar iets onaardigs mee te doen richting Wilders: DOE HET NIET!
DAN zouden er namelijk weleens rassenrellen uit kunnen breken...



Bossen werden al gekapt voordat Volkert iemand afschoot.

Denk daar maar 's over na.

Chaya2
10-02-04, 18:59
Geplaatst door Waterval
Suggereer je iets beste Chaya? Deze uitspraak verschilt niet van de uitspraak van Wilders hoor. Ik heb je geen reactie daarop zien geven, waarin je zijn woorden zo uitlegt als dat je de mijne tracht uit te leggen.


:zwaai:


Deze uitspraak verschilt wel degelijk van die van Wilders. Je kunt dit opvatten als een vooruitziende blik, een tip. Als Wilders iets wordt aangedaan door een militantje, zou het hek weleens van de dam kunnen komen. Ik trachtte niet jouw woorden uit te leggen, voor zover ik weet. Ik trachtte wel die zin van Wilders uit te leggen.

Chaya2
10-02-04, 19:00
Geplaatst door 850
Je bedoelt: klasse rellen. Dat zwijn vertegenwoordigt n klasseverschil.....

Welke klasse versus welke dan?

Chaya2
10-02-04, 19:06
Geplaatst door lennart
Die holocaust gedachtes zijn helemaal niet belachelijk. We staan aan de vooravond van de grootste menselijke tragedie uit de geschiedenis. Overigens wordt deze holocaust niet specifiek op moslims gericht, maar op de armen.

Je praat wel, maar je zegt niet veel. Waar baseer je je op? Ben je in de 80, dat je de sfeer kunt vergelijken? Zijn er niet veel grotere aantallen moslims, waardoor een 'holocaust' sowieso al onmogelijk zou zijn? Wat doet jou denken dat we aan de vooravond staan van de grootste menselijke tragedie uit de geschiedenis?

Waterval
10-02-04, 19:08
Geplaatst door Chaya2
Ik trachtte wel die zin van Wilders uit te leggen.


Dan vrees ik dat je spacet, want dat is toch echt een andere topic. Mocht Wilders iets aangedaan worden door wie dan ook, dan zal ik dat betreuren. Net als wanneer iemand anders iets aangedaan zal worden. Maar dan redeneer ik uit mijn mede menselijkheid. Wilders daarentegen stelt dat wanneer er rassenrellen uitbreken (ongeacht of hij dat toejuicht of niet) dit misschien een positieve werking zal hebben op de politiek. Mensen zullen er volgens hem wakker door worden geschud. Hij gaat er aan voorbij dat er mogelijk doden bij zouden kunnen vallen. Zo een uitspraak kun je gewoon niet doen. Maar goed, hij woont dan ook in een blanke villawijk...

lennart
10-02-04, 19:13
Geplaatst door Chaya2
Je praat wel, maar je zegt niet veel. Waar baseer je je op? Ben je in de 80, dat je de sfeer kunt vergelijken?

Ik luister wel naar oudere mensen, en ik geloof hen.



Ben je in de 80, dat je de sfeer kunt vergelijken? Zijn er niet veel grotere aantallen moslims, waardoor een 'holocaust' sowieso al onmogelijk zou zijn?


Naieveling. Israel alleen al heeft genoeg nukes om de hele Arabische uit te roeien.



Wat doet jou denken dat we aan de vooravond staan van de grootste menselijke tragedie uit de geschiedenis?


We hebben de oliepiek bereikt.

RinC
10-02-04, 19:16
Turken moeten niet zeuren. Stem volgende keer op PvdA of Groenlinks of SP :strik:

-Y-

Chaya2
10-02-04, 19:26
Geplaatst door Waterval
Dan vrees ik dat je spacet, want dat is toch echt een andere topic. Mocht Wilders iets aangedaan worden door wie dan ook, dan zal ik dat betreuren. Net als wanneer iemand anders iets aangedaan zal worden. Maar dan redeneer ik uit mijn mede menselijkheid. Wilders daarentegen stelt dat wanneer er rassenrellen uitbreken (ongeacht of hij dat toejuicht of niet) dit misschien een positieve werking zal hebben op de politiek. Mensen zullen er volgens hem wakker door worden geschud. Hij gaat er aan voorbij dat er mogelijk doden bij zouden kunnen vallen. Zo een uitspraak kun je gewoon niet doen. Maar goed, hij woont dan ook in een blanke villawijk...

Ik space niet :hihi: , ik doelde op die andere topic waar ik de woorden van Wilders trachtte uit te leggen. Ik ben er zeker van dat Wilders absoluut niet wil dat er doden vallen: dat is niet wat hij gezegd heeft.
De rellen zelf, die eenieder kan en zal betreuren, mochten ze ooit uitbreken, kunnen wel een positieve UITWERKING hebben. On the long run, dus.

Waterval
10-02-04, 19:29
Geplaatst door Chaya2
Ik space niet :hihi: , ik doelde op die andere topic waar ik de woorden van Wilders trachtte uit te leggen. Ik ben er zeker van dat Wilders absoluut niet wil dat er doden vallen: dat is niet wat hij gezegd heeft.
De rellen zelf, die eenieder kan en zal betreuren, mochten ze ooit uitbreken, kunnen wel een positieve UITWERKING hebben. On the long run, dus.


Voordat ie in de kamer zat, zou het misschien begrijpelijk zijn, zulke uitspraken. Nu zou het hem juist sieren als ie er zich voor zou inzetten om rellen te voorkomen. Is dat niet onder andere zijn taak als Tweede Kamer- lid?

Chaya2
10-02-04, 19:32
Geplaatst door Waterval
Voordat ie in de kamer zat, zou het misschien begrijpelijk zijn, zulke uitspraken. Nu zou het hem juist sieren als ie er zich voor zou inzetten om rellen te voorkomen. Is dat niet onder andere zijn taak als Tweede Kamer- lid?

Ja, dat is zo. Maar ik meen me te herinneren dat hij zei dat hij zo scherp stelling nam juist om rellen te voorkomen.

Somaligirl
10-02-04, 19:45
Geplaatst door mark61
Het zal niet lang meer duren tot Nederlandse moslims worden gedeporteerd zoals tijdens de Tweede Wereldoorlog met joden gebeurde, denkt Yasar Vural, CDA-statenlid te Zuid-Holland.

Onder de kop 'Hasan wordt nooit Hans!' stuurde Yasar Vural gisteren een stuk naar de redacties van verscheidene media. Hij schrijft: ,,Hoewel de taferelen op het sociale vlak bijna hetzelfde zijn als in de jaren 1940-1945 beseffen sommige politici niet wat ze aanrichten in de multiculturele samenleving. Ik merk dat de huidige politici een gevaarlijke weg behandelen die in de vorige eeuw Übermensch-ideologie werd genoemd en nu in een modern jasje integratie (=assimilatie) wordt genoemd. Vele miljoenen mensen werden toen vermoord omdat ze er anders uitzagen en een ander geloof hadden.''

De 34-jarige Vural zit voor het CDA in de provinciale staten van Zuid-Holland en heeft onder meer 'integratie' in zijn portefeuille. Eerder was hij gemeenteraadslid in Maassluis. In het dagelijks leven is hij zorgconsulent bij de GGD in Rotterdam. Hij licht er hoofdzakelijk Turken voor over gezondheidskwesties.

,,Ik bedoel zowel politici binnen als buiten mijn partij, het CDA'', licht Vural toe. Als voorbeeld noemt hij het idee van CDA-fractievoorzitter in de Tweede Kamer, Maxime Verhagen, om extra drempels op te werpen voor Turken en Marokkanen die hun partner uit Turkije of Marokko willen laten overkomen. Ook het voorstel van CDA-kamerlid Gerda Verburg om allochtonen die in de WAO dreigen te belanden twee keer te keuren, is hem in het verkeerde keelgat geschoten. Net als de suggestie van kamerlid Mirjam Sterk om een dubbele nationaliteit strafbaar te stellen.

,,Ik heb Sterk nu twee keer op een discussiebijeenkomst gezegd dat zij veel te ver gaat'', aldus Vural. Zijn toorn treft vooral een andere parlementariër, VVD'er Geert Wilders. Vural schrijft aan de pers: ,,'Mensen' als Wilders die zelf in een identiteitscrisis zitten, vallen groepen aan die zich niet kunnen verdedigen.''

Wilders moet zich volgens Vural 'aan de wet houden'. Hij wijst op uitspraken die het kamerlid deed in interviews. In HP/De Tijd zei Wilders dat imams die oproepen tot een heilige oorlog moeten worden teruggestuurd naar 'hun hol in Saoedi-Arabië'. Hij zei zijn best te doen om rassenrellen te voorkomen, maar kan zich voorstellen dat van eventuele rellen 'niet een negatieve werking hoeft uit te gaan'. Die kunnen 'de politiek wakker schudden'. De VVD'er bepleitte ook een hoofddoekjesverbod. ,,Laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.''

Vural: ,,We gaan terug in de tijd. Wilders wil razzia's. Ik denk dat hij strafbaar is. Minister Donner van justitie keurde pas nog de kritiek van de VVD op de islam af.''

Gevraagd naar de overeenkomst tussen de huidige periode en 1940-1945, zegt Vural: ,,Na 11 september 2001 is bijna iedere moslim verdacht. Het liefst wil iedereen weten wie moslim is. Het beleid is om de islam van alles de schuld te geven. Ook in de periode '40-'45 wilde men zicht hebben op de afkomst van mensen. Bijna moesten mensen iets dragen waaraan zij herkenbaar waren.''

Tijdens de Duitse bezetting moesten joden een gele ster met de letter 'J' dragen. Vural: ,,Als je in '40-'45 een beetje donker was, kon je al worden aangehouden en onderzocht. Als je nu een hoofddoekje hebt, krijg je meteen het stempel extremist. Het liefst moeten de hoofddoeken af. Én men wil weten of iemand een extremist is of geïntegreerd. Door huwelijksmigratie tegen te gaan, worden mensenrechten ingekrompen. Moslimjongeren die solliciteren worden veel eerder afgewezen dan een paar jaar geleden.''

,Ja, in de oorlog was men op zoek naar joden. Laten we het maar gewoon bij de naam noemen. Heeft u de kranten niet onlangs gelezen? In Zaandam is een Marokkaanse jongen door de politie mishandeld. Ik denk niet dat het nog lang duurt totdat moslims worden gedeporteerd. Er was toch al het idee om allochtonen die bepaalde criminele activiteiten ontplooiden naar hun land van herkomst te sturen? Er kunnen nieuwe regels komen. Dan sturen ze de familie van die criminelen ook weg. Joden hadden toch ook geen schuld? Maar die schuld werd wel gevonden. Net als toen worden sociale problemen op een bepaalde groep afgewenteld.''

Vural vindt dat 'moslimpolitici' van verschillende partijen zich moeten organiseren. Hijzelf wil wel met Wilders in debat. Zijn brief sluit hij af met: ,,Voor diegenen die hun aanvallen op de allochtonen en de Islam voort willen zetten zetten heb ik één boodschap: PEACE BROTHER, maar we zijn het nu wel zat!''

Bron: Trouw

Waar kan ik op hem stemmen?

850
10-02-04, 20:13
Geplaatst door Chaya2
Welke klasse versus welke dan?

:loog: Eh....ik zat maar slap te brallen......kvind em er zo bekakt eruit zien......

~Panthera~
10-02-04, 20:21
Geplaatst door Chaya2

Op wat voor manier leek het volgens hen op de jaren 30? De sfeer jegens moslims?
En jij bent wel in de 80, dat je kunt zeggen dat de 'sfeer' op die sfeer van toen lijkt? Je weet niet waar je het over hebt.
Het vervolgen van moslims zou alleen al uit praktisch oogpunt onmogelijk zijn. Alles is anders, waar we nu mee te kampen hebben is problemen als integratie en internationaal terrorisme. Van een totaal andere orde dan de jaren 30, het opblazen van moslimhaat tot proporties alsof we aan de vooravond van een nieuwe holocaust staan, is ronduit belachelijk.






Eén tip voor alle militanten die het geweer al opgenomen hebben en plannen hebben om daar iets onaardigs mee te doen richting Wilders: DOE HET NIET!
DAN zouden er namelijk weleens rassenrellen uit kunnen breken...

---------------------------------------------------

was belachelijk ??

Is anders niet veel voor nodig.....zo te zien...........

Chaya2
10-02-04, 20:28
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------------------------------------

was belachelijk ??

Is anders niet veel voor nodig.....zo te zien...........

Een holocaust en rassenrellen..dat wil jij op 1 lijn zetten? Je bent niet goed wijs.

Maslov
10-02-04, 20:29
Turken moeten niet zeuren. Stem volgende keer op PvdA of Groenlinks of SP

Helemaal mee ens Rin. Dat zijn bij uitstek partijen die niet eenzijdig godsdienstig gericht zijn.

~Panthera~
10-02-04, 20:30
Geplaatst door Chaya2
Een holocaust en rassenrellen..dat wil jij op 1 lijn zetten? Je bent niet goed wijs.
---------------------

Rassenrellen vind jij wel acceptabel ?

Chaya2
10-02-04, 20:34
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------

Rassenrellen vind jij wel acceptabel ?

Wat nou acceptabel. Ik heb er toch niet voor gepleit!!! Ik zeg alleen dat je dat dus niet kunt vergelijken met een holocaust. Bovendien, rassenrellen betekent van 2 kanten: men gaat met ELKAAR op de vuist. Dus niet allemaal tegen 1 groep, en al HELEMAAL niet het stelselmatig uitroeien van een groep. Gewoon een escalatie van de huidige situatie, that's it. Dan zal er natuurlijk snel ingegrepen worden.

ps.er hoeft niet per se een negatieve werking vanuit te gaan. :maroc:

~Panthera~
10-02-04, 20:41
Geplaatst door Chaya2
Wat nou acceptabel. Ik heb er toch niet voor gepleit!!! Ik zeg alleen dat je dat dus niet kunt vergelijken met een holocaust. Bovendien, rassenrellen betekent van 2 kanten: men gaat met ELKAAR op de vuist. Dus niet allemaal tegen 1 groep, en al HELEMAAL niet het stelselmatig uitroeien van een groep. Gewoon een escalatie van de huidige situatie, that's it. Dan zal er natuurlijk snel ingegrepen worden.

ps.er hoeft niet per se een negatieve werking vanuit te gaan . :maroc:

----------------------------

:kotsen:

mark61
10-02-04, 20:53
Geplaatst door RinCoonie
Turken moeten niet zeuren. Stem volgende keer op PvdA of Groenlinks of SP :strik:

-Y-

Hoezo Turken? Had een Maroc of wie dan ook niet hetzelfde kunnen zeggen? Dit gaat toch niet speciaal over Turken? Ik vind het echt niet handig om onder de omstandigheden verdeeld te zijn als je gemeenschappelijke belangen of problemen hebt. Ironisch genoeg ziet een deel van wit Holland een islamitische dreiging, terwijl de verdeeldheid onderling gigantisch is. En of je bij de PvdA, GL of SP beter af bent, dat betwijfel ik...

Zwarte Schaap
10-02-04, 23:13
Geplaatst door mark61
Het zal niet lang meer duren tot Nederlandse moslims worden gedeporteerd zoals tijdens de Tweede Wereldoorlog met joden gebeurde, denkt Yasar Vural, CDA-statenlid te Zuid-Holland.

Onder de kop 'Hasan wordt nooit Hans!' stuurde Yasar Vural gisteren een stuk naar de redacties van verscheidene media. Hij schrijft: ,,Hoewel de taferelen op het sociale vlak bijna hetzelfde zijn als in de jaren 1940-1945 beseffen sommige politici niet wat ze aanrichten in de multiculturele samenleving . Ik merk dat de huidige politici een gevaarlijke weg behandelen die in de vorige eeuw Übermensch-ideologie werd genoemd en nu in een modern jasje integratie (=assimilatie) wordt genoemd. Vele miljoenen mensen werden toen vermoord omdat ze er anders uitzagen en een ander geloof hadden.''





Geplaatst door Blade20
Stereotype beeld, de meeste van de holocaust zijn dood. Ik heb totaal geen schuldgevoel en ben best bereid om het nog eens dunnetjes over te doen, alhoewel de doelgroep wellicht anders is....




Bron: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1173951#post1173951

Orakel
10-02-04, 23:29
Geplaatst door Maslov
Echt belachelijk, niemand beweert hier dat de Hollandse mens meer en beter is, zoals de Duitse leiders dat wel zeiden van de Arische mens.
.

Dat weet ik zo net nog niet. Er wordt niet expliciet gezegd dat de Hollandse mens beter is, maar er wordt wel expliciet gesproken over "de representanten van de beschaving". Zalm en Prodi hebben dat volgens mij gezegd m.b.t. de EU en heb het op nationaal niveau ook wel es gelezen.
'kga nu ff op zoek naar me berevel.

Julien
11-02-04, 00:10
Yeah right.. het moet niet gekker worden.

Die zielige moslims ook, met duizenden worden ze vergast hier.

Meneer CDA-statenlid, verdiep je eens in de geschiedenisboeken en hou dan je gore bek dicht!

MokroMike
11-02-04, 00:12
Geplaatst door Orakel
Dat weet ik zo net nog niet. Er wordt niet expliciet gezegd dat de Hollandse mens beter is, maar er wordt wel expliciet gesproken over "de representanten van de beschaving". Zalm en Prodi hebben dat volgens mij gezegd m.b.t. de EU en heb het op nationaal niveau ook wel es gelezen.
'kga nu ff op zoek naar me berevel.

wilders in HP de tijd.....



....Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie. Assimilatie!" ........

Marsipulami
11-02-04, 02:27
Geplaatst door Julien
Yeah right.. het moet niet gekker worden.

Die zielige moslims ook, met duizenden worden ze vergast hier.

Meneer CDA-statenlid, verdiep je eens in de geschiedenisboeken en hou dan je gore bek dicht!

De situatie van de moslims is actueel vergelijkbaar met de situatie van de joden in de jaren dertig van de vorige eeuw. Het enige wat ontbreekt is een oorlog en een islamofobe dictator. Jaja er waren de februaristakingen in Nederland die achteraf dik in de verf werden gezet om de nationaal-Nederlandse superioriteit en edelmoedigheid te beklemtonen. Dat belette echter niet dat brave Nederlandse huisvaders zich plichtsgetrouw hebben ingezet om mee te helpen aan de deportatie en de moord op 80 % van de Nederlandse joden, met name het hoogste percentage in heel West-Europa.

Julien
11-02-04, 02:47
Ik kan net zo goed zeggen:

'Voor Nederlanders is het bijna '40-'45'

Nederlanders worden in bioscopen weggetreiterd door Marokkanen, Moslims bouwen van kerken moskeeen, Marokkanen schelden nederlandse meisjes uit.. etc. etc

Nederlanders worden gediscrimineerd door Marokkanen huilie huilie huilie :moe:

Dit is toch je reinste bullshit!! Hou eens op de WO2 te misbruiken mensen!!!!!!!!!!!!!!!