PDA

Bekijk Volledige Versie : Slachting in Ethiopie



lennart
10-02-04, 16:40
'New clashes' in Ethiopia

Scores of people are reported to have been killed in renewed violence in Ethiopia's tense Gambella region.

United Nations officials say that up to 40 people died in the clashes, reports the UN's Irin news agency.

Last year, some 150 people died in violence between ethnic Nuers and Anyuaks.

The latest clashes are said to have occurred at a gold mine near Dima, some 800 km south-west of Addis Ababa.

Reuters news agency quotes an unnamed source as saying that Anyuaks were targeted in a two-day killing spree in Dima after a group of armed Anyuaks killed some mine-workers.

Violence also reportedly broke at out a nearby camp home to some 18,000 Sudanese refugees.

Since the attacks, staff of the UN's food and refugee agencies have been relocated, Irin reports.

A United States security team has gone to the region to investigate the sporadic violence, the agency says.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/3475851.stm

lennart
10-02-04, 17:13
Geplaatst door Alcibiades
Lennart, je hebt Ethiopië al vaker genoemd. Het is mooi dat je er nu een eigen topic over start. Leg ons eens in begrijpelijk Nederlands uit wat er aan de hand is.

Ik heb al zo vaak topics over Ethiopie geplaatst...

Dat jij zo gefixeerd bent op Arabieren dat je dit niet hebt gezien kan ik mezelf niet aanrekenen.

lennart
10-02-04, 17:51
Geplaatst door Alcibiades
Zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren. Toch blijf ik het onduidelijke topics vinden, die van jou.

Wat is er onduidelijk aan?

lennart
10-02-04, 18:05
Een slachting is niet genoeg reden? Er gaan vandaag 50 mensen dood in Iraq en daar worden 2 artikels over geplaatst... Er gaan vandaag zeker 40 dood in Ethiopie door slachtingen en daar wordt geen artikel over geplaatst... Dacht het niet.. Maar ik heb verder geen zin om op een domme rascist als jij in te gaan. Je bent al een keer gebanned en zo te zien duurt het niet meer zolang voordat je weer wordt gebanned.