PDA

Bekijk Volledige Versie : B & W was weer om te kotsen !!



ZbaqZbaq
10-02-04, 18:58
schoolgaande meisjes worden tegenover academici en ervaren politici gezet.....erg slim weer van de redactie....

Royce
10-02-04, 19:02
LR dude keel wel komisch uit zn ogen, zo`n wet komt er niet, zoveel is wel duidelijk.

Mill
10-02-04, 19:02
Niet jokken. Ook tegenover een docent ethiek.

Overigens heb ik geen zinnig argument gehoord van Sorensen en Ephimenco.

Maslov
10-02-04, 19:12
Ik wel hoor, mensen die zeggen geen goed argument te horen, willen het niet horen.

Ephimenco gaf duidelijk aan dat het niet dat lapje stof was waar het om ging, maar de uitstraling die dat heeft. Zoals die vrouw met die zwarte hoofddoek om, dat heeft een enorme impact en uitstraling op kinderen.
Ouders die bewust kiezen voor openbaar onsderwijs voor hun kinderen, wensen voor hun kinderen niet zo'n zwart "spook" voor de klas.

vgeld
10-02-04, 19:18
Geplaatst door Maslov
.
Zoals die vrouw met die zwarte hoofddoek om, dat heeft een enorme impact en uitstraling op kinderen.
.

Op mij ook als ik naast haar in de tram zou zitten (sorrrrrrry, ik ben seksestisch bezig).

B&W was bang dat als ze van die hype en goed gebekte moslima's (zoals veel Maroc meiden)zouden uitnodigen dat zelfs auto. vrouwen een hoofddoek gaan dragen.

RinC
10-02-04, 19:21
Geplaatst door Maslov
I
Ouders die bewust kiezen voor openbaar onsderwijs voor hun kinderen, wensen voor hun kinderen niet zo'n zwart "spook" voor de klas.

Dan moet er niet gezeurd worden als ze hun kinderen naar Islamitische scholen sturen!

Royce
10-02-04, 19:22
Verbod op hoofddoekjes = Meer Islamitische scholen (?)

Mill
10-02-04, 19:23
Geplaatst door Maslov
Ik wel hoor, mensen die zeggen geen goed argument te horen, willen het niet horen.

Ephimenco gaf duidelijk aan dat het niet dat lapje stof was waar het om ging, maar de uitstraling die dat heeft. Zoals die vrouw met die zwarte hoofddoek om, dat heeft een enorme impact en uitstraling op kinderen.
Ouders die bewust kiezen voor openbaar onsderwijs voor hun kinderen, wensen voor hun kinderen niet zo'n zwart "spook" voor de klas.

Ik wil best een argument horen. Ik ben geen fan van hoofddoeken (vanwege de suggestie dat mannen in toom moeten worden gehouden), maar misschien zijn mensen ook wel geen fan van mijn kleding.

En uitstraling? Een corpsbal met chokertje voor de klas, of een type Jan Marijnissen, dat scheelt ook nogal qua uitstraling. Wat wil je dan, alle docenten een kaalgeschoren kop en een toga?

ZbaqZbaq
10-02-04, 19:26
Geplaatst door Maslov
Zoals die vrouw met die zwarte hoofddoek om, dat heeft een enorme impact en uitstraling op kinderen.
Ouders die bewust kiezen voor openbaar onsderwijs voor hun kinderen, wensen voor hun kinderen niet zo'n zwart "spook" voor de klas.

ach...jij bent zeker ook van dat soort witte kindertjes geweest die gaan huilen als ze voor het eerst een neger zien ?

na een paar keer wen je er aan en je de mens onder de huidskleur..lees Hijaab

Maslov
10-02-04, 19:27
Mill, volgens mij hoor jij ook tot degenen die gewoon geen argument tegen willen zien. Als jij zo'n zwarte grote doek, en soepjurk niet als 'niet neutraal' wilt zien, het zij zo.

Ik zou mijn kinderen niet op een school willen hebben, als er zo iemand voor de klas staat, en die vrijheid heb ik ook, en daar spreek ik de overheid op aan, als verantwoordelijke voor het neutrale openbaar onderwijs.

ZbaqZbaq
10-02-04, 19:30
een mens hoeft ook helemaal niet neutraal te zijn...een mens mag een religie hebben

Mill
10-02-04, 19:32
Geplaatst door Maslov
Mill, volgens mij hoor jij ook tot degenen die gewoon geen argument tegen willen zien. Als jij zo'n zwarte grote doek, en soepjurk niet als 'niet neutraal' wilt zien, het zij zo.

Ik zou mijn kinderen niet op een school willen hebben, als er zo iemand voor de klas staat, en die vrijheid heb ik ook, en daar spreek ik de overheid op aan, als verantwoordelijke voor het neutrale openbaar onderwijs.

Ik beweer niet dat zo'n lelijk spookkostuum neutraal is. Alleen de 'Oud Geld'-outfit, of de alto-look van sommige van mijn docenten vroeger was ook niet neutraal. Hun opvattingen waren (uiteraard) ook niet neutraal. Waar ze op beoordeeld moeten worden is of hun lessen neutraal zijn.

Royce
10-02-04, 19:32
Geplaatst door Maslov
Mill, volgens mij hoor jij ook tot degenen die gewoon geen argument tegen willen zien. Als jij zo'n zwarte grote doek, en soepjurk niet als 'niet neutraal' wilt zien, het zij zo.

Ik zou mijn kinderen niet op een school willen hebben, als er zo iemand voor de klas staat, en die vrijheid heb ik ook, en daar spreek ik de overheid op aan, als verantwoordelijke voor het neutrale openbaar onderwijs.


Wat is dan wel neutraal voor de klas?!

RinC
10-02-04, 19:35
Geplaatst door Royce
Verbod op hoofddoekjes = Meer Islamitische scholen (?)


Zolang het verbod op hoofddoekjes geldt in openbaar onderwijs, ja

ZbaqZbaq
10-02-04, 19:35
Geplaatst door Royce
Wat is dan wel neutraal voor de klas?!


geen docent :p

Royce
10-02-04, 19:37
Zou ik als docent `n hoofddoek mogen dragen?

~Panthera~
10-02-04, 19:42
Geplaatst door Royce

----------------------------

Ik stel voor, om zo neutraal mogelijk te zijn, dat IEDEREEN vanaf NU in zijn/haar blote kont voor de klas moet staan.
Dat geeft meteen duidelijkheid. :moe:

Royce
10-02-04, 19:46
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------------

Ik stel voor, om zo neutraal mogelijk te zijn, dat IEDEREEN vanaf NU in zijn/haar blote kont voor de klas moet staan.
Dat geeft meteen duidelijkheid. :moe:

Je kan natuurlijk kostuums gaan aanschaffen. Docenten en leerlingen kostuums. In verschillende formaten en stijlen. Voor elk wat wils. Maar voor de Islam-haters zal dit weer niet te verkroppen zijn, want het zit `m dus in de Islam-haat. Boeien doet het me eerlijk gezegd weinig, ik zie het hier niet gebeuren.

Royce
10-02-04, 19:47
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------------

Ik stel voor, om zo neutraal mogelijk te zijn, dat IEDEREEN vanaf NU in zijn/haar blote kont voor de klas moet staan.
Dat geeft meteen duidelijkheid. :moe:

Je kan natuurlijk kostuums gaan aanschaffen. Docenten en leerlingen kostuums. In verschillende formaten en stijlen. Voor elk wat wils. Maar voor de Islam-haters zal dit weer niet te verkroppen zijn, want het zit `m dus in de Islam-haat. Boeien doet het me eerlijk gezegd weinig, ik zie het hier niet gebeuren.

Waterval
10-02-04, 19:50
Mensen zijn 2x geboren...



:melig2:

~Panthera~
10-02-04, 19:52
Geplaatst door Royce
Je kan natuurlijk kostuums gaan aanschaffen. Docenten en leerlingen kostuums. In verschillende formaten en stijlen. Voor elk wat wils. Maar voor de Islam-haters zal dit weer niet te verkroppen zijn, want het zit `m dus in de Islam-haat. Boeien doet het me eerlijk gezegd weinig, ik zie het hier niet gebeuren.
----------------------------

Zie je dat hier niet gebeuren ?? Moet jij opletten.
Sneller dan je denkt.

000NobelPrizes
10-02-04, 19:59
"Juffrouw, waarom bent u van top tot teen bedekt met zwarte lappen?" vraagt Liesje in de klas.

"Omdat mannen dolle honden zijn die gelijk hun pik uit hun broek flappen als ze een haarlok zien bewegen in de wind."

Waarop Liesje meteen benauwd naar de jongens in haar klas kijkt. Hellup, ze is omringd door jongens met wie ze eerst gewoon speelde, maar die onbeheerste monsters blijken te zijn. Volgens de godsdienst van de juf. En de juf staat voor de klas dus die weet het.
Nee hoor, zeggen papa en mama 's avonds geruststellend aan tafel.
Dus nu is Liesje in de war.

Waterval
10-02-04, 20:12
Geplaatst door 151 NobelPrizes
"Juffrouw, waarom bent u van top tot teen bedekt met zwarte lappen?" vraagt Liesje in de klas.

"Omdat mannen dolle honden zijn die gelijk hun pik uit hun broek flappen als ze een haarlok zien bewegen in de wind."

Waarop Liesje meteen benauwd naar de jongens in haar klas kijkt. Hellup, ze is omringd door jongens met wie ze eerst gewoon speelde, maar die onbeheerste monsters blijken te zijn. Volgens de godsdienst van de juf. En de juf staat voor de klas dus die weet het.
Nee hoor, zeggen papa en mama 's avonds geruststellend aan tafel.
Dus nu is Liesje in de war.

Welke cupmaat heeft Liesje?


:hihi:

Maslov
10-02-04, 20:13
een mens hoeft ook helemaal niet neutraal te zijn...een mens mag een religie hebben

ja een mens mag ook willen dat zijn/haar kinderen niet iemand voor de klas krijgt die duidelijk uitdraagt van één bepaalde religie te zijn, en daarbij ook nog zulke uiterlijk bedekkende kleding aanheeft.

En ZbagZbaq, ja ik groeide op in Haarlem toen er nog haast geen enkele zwarte man of vrouw daar woonde. En ja ik vond het als jongen heel vreemd zo'n zwart iemand te zien.

En ja, later heb ik goede collega's gehad die zwart waren.

Nogmaals, zo'n hoofdbedekking hoort als religieus symbool niet op een oopenbare school thuis. En ik heb het recht om mijn kinderen op een school te sturen waar alle etniciteiten aanwezig zijn ZONDER die religieuse uitingen.
En zo'n wet zal hier ook komen.

000NobelPrizes
10-02-04, 20:15
Geplaatst door Waterval
Welke cupmaat heeft Liesje?


:hihi:

Stel die vraag maar in landen waar vieze ouwe lullen met hele jonge meisjes mogen huwen.

Royce
10-02-04, 20:17
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Stel die vraag maar in landen waar vieze ouwe lullen met hele jonge meisjes mogen huwen.


Anna Nicole Smith...?!

Waterval
10-02-04, 20:17
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Stel die vraag maar in landen waar vieze ouwe lullen met hele jonge meisjes mogen huwen.


Kennen zij Liesje ook?

:eek:

ZbaqZbaq
10-02-04, 20:20
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Stel die vraag maar in landen waar vieze ouwe lullen met hele jonge meisjes mogen huwen.

of in landen waar met regelmaat kleine kinderen worden ontvoerd verkracht en vermoord..... en die hebben meestal nog lang geen BH's als je begrijpt wat ik bedoel

000NobelPrizes
10-02-04, 20:21
Geplaatst door Royce
Anna Nicole Smith...?!

Anna Nicole Smith is geen 9 jaar oud.
Want Anna woont in een land waar vrouwen zelf keuzes kunnen maken, en niet verhandeld worden aan ouwe smeerlappen.

Pixelshade
10-02-04, 20:21
Geplaatst door 151 NobelPrizes
"Juffrouw, waarom bent u van top tot teen bedekt met zwarte lappen?" vraagt Liesje in de klas.



Omdat ik een moslima haar schoonheid hoort te bedekken. Meshi

000NobelPrizes
10-02-04, 20:22
Geplaatst door ZbaqZbaq
of in landen waar met regelmaat kleine kinderen worden ontvoerd verkracht en vermoord..... en die hebben meestal nog lang geen BH's als je begrijpt wat ik bedoel
Oh wel, als je in het westen ook met piepjonge meisjes zou mogen trouwen, was er geen pedofilie meer.

Ken jij trouwens oorden waar verkrachting/moord niet bestaat?

Waterval
10-02-04, 20:24
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Anna Nicole Smith is geen 9 jaar oud.
Want Anna woont in een land waar vrouwen zelf keuzes kunnen maken, en niet verhandeld worden aan ouwe smeerlappen.

Anna zelf keuzes maken?


:melig:

000NobelPrizes
10-02-04, 20:25
Geplaatst door Pixelshade
Omdat ik een moslima haar schoonheid hoort te bedekken. Meshi

Bs.
Staat niks over in de koran - als je niet voor jezelf kunt denken.
Het is gewoon pure onderdrukking en verzonnen door zwakke mannetjes die doodsbenauwd zijn dat hun egootje wordt aangetast.

000NobelPrizes
10-02-04, 20:26
Geplaatst door Waterval
Anna zelf keuzes maken?


Ja.

Waterval
10-02-04, 20:29
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ja.

Ik mis mijn smiley in je citaat..

:ego:


ps: Je bent niet zo gezellig vandaag... :jammer:

Maslov
10-02-04, 20:58
Een groepsleerkracht/leraar/docent heeft ook een voorbeeldfunctie voor kinderen, en veel mensen willen niet dat iemand met zo'n grote zwarte hijaab een voorbeeld is voor de niet gelovig opgevoede jonge meid.

000NobelPrizes
10-02-04, 21:04
Geplaatst door Maslov
Een groepsleerkracht/leraar/docent heeft ook een voorbeeldfunctie voor kinderen, en veel mensen willen niet dat iemand met zo'n grote zwarte hijaab een voorbeeld is voor de niet gelovig opgevoede jonge meid.

En terecht. Belachelijk als je kind onderwezen moet worden door iemand die rondloopt alsof alle mannen dolle stieren zijn. Vooral voor jongens en meisjes die juist opgevoed zijn om respectvol met elkaar om te gaan. Zo'n in dikke zwarte lappen gehuld symptoom van oversextheid en gebrek aan zelfbeheersing hoort daar helemaal niet thuis, en geeft alleen maar rare signalen af.

mark61
10-02-04, 21:10
Geplaatst door ZbaqZbaq
ach...jij bent zeker ook van dat soort witte kindertjes geweest die gaan huilen als ze voor het eerst een neger zien ?

na een paar keer wen je er aan en je de mens onder de huidskleur..lees Hijaab

Dit vind ik nou s een heel verstandige opmerking, Zbaq. Tis precies zoals je zegt, kinderen die 'schrikken' van wat ze voor het eerst zien. Overigens gaan zwarte kindertjes ook gillen als ze voor het eerst een blanke zien. Sta je daar met je goeie gedrag.

000NobelPrizes
10-02-04, 21:14
Geplaatst door mark61
Dit vind ik nou s een heel verstandige opmerking, Zbaq. Tis precies zoals je zegt, kinderen die 'schrikken' van wat ze voor het eerst zien. Overigens gaan zwarte kindertjes ook gillen als ze voor het eerst een blanke zien. Sta je daar met je goeie gedrag.
Net zoals kindertjes uit conservatieve milieus hebben moeten leren dat vrouwen zonder hoofddoek niet per definitie hoeren zijn.

Zwarte Schaap
10-02-04, 21:16
Geplaatst door 151 NobelPrizes
En terecht. Belachelijk als je kind onderwezen moet worden door iemand die rondloopt alsof alle mannen dolle stieren zijn. Vooral voor jongens en meisjes die juist opgevoed zijn om respectvol met elkaar om te gaan. Zo'n in dikke zwarte lappen gehuld symptoom van oversextheid en gebrek aan zelfbeheersing hoort daar helemaal niet thuis, en geeft alleen maar rare signalen af.

Zoals zovelen hier is jouw woordje respect helemaal leeg. In de tussentijd zijn veel mensen de realiteitszin en de werkelijke inhoud van de woorden respect en tollerantie vergeten. Respect is dat ongeacht jouw afkomst of geloof ik je als mens respecteer en mij ook het licht in de ogen gunt.

Je hoeft het niet met mij eens te zijn maar als je mijn manier van denken en handelen niet tollereert zonder dat ik jou in de weg zit, dan heb je geen respect maar dan ben je egoistisch bezig, je wilt jouw mening en jouw manier van leven de ander opleggen.

Ik verbaas me telkens weer hoe leeg mensen kunnen zijn terwijl het ze niet aan intelligentie ontbreekt.

Nu zijn moslims verworden tot vervuiling van de openbare ruimte. Elk teken van deze mensen dient bestreden te worden, dit is de tendens die mij leert dat mensen het nooit zullen leren, ookal aanbidden ze de 2de wereldoorlog.

000NobelPrizes
10-02-04, 21:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zoals zovelen hier is jouw woordje respect helemaal leeg. In de tussentijd zijn veel mensen de realiteitszin en de werkelijke inhoud van de woorden respect en tollerantie vergeten. Respect is dat ongeacht jouw afkomst of geloof ik je als mens respecteer en mij ook het licht in de ogen gunt.

Je hoeft het niet met mij eens te zijn maar als je mijn manier van denken en handelen niet tollereert zonder dat ik jou in de weg zit, dan heb je geen respect maar dan ben je egoistisch bezig, je wilt jouw mening en jouw manier van leven de ander opleggen.

Ik verbaas me telkens weer hoe leeg mensen kunnen zijn terwijl het ze niet aan intelligentie ontbreekt.

Nu zijn moslims verworden tot vervuiling van de openbare ruimte. Elk teken van deze mensen dient bestreden te worden, dit is de tendens die mij leert dat mensen het nooit zullen leren, ookal aanbidden ze de 2de wereldoorlog.
Het woord vervuiling zou ik niet willen gebruiken. Maar waarom moeten westerse kinderen, in wie de ouders zoveel energie hebben gestoken om er zelfstandig denkende mensen van te maken, in een klas moeten zitten waar de juf het toonbeeld is van 's mans seksueel losgeslagen obsessie? Dat zijn nu precies de waarden die ze van thuis niet meekrijgen.

Als jij het over respect hebt, respecteer dan dat wij dat hier in het westen anders over zaken denken.
Jij draait de zaken om. Wij passen ons niet aan oerconservatieve denkbeelden aan die immigranten hebben meegenomen en weigeren te wijzigen; dus zijn wij intolerant, zeg jij, terwijl het juist de immigranten zijn die intolerant zijn ten opzichte van het land waarin ze zich vestigen.

Zwarte Schaap
10-02-04, 21:38
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het woord vervuiling zou ik niet willen gebruiken. Maar waarom moeten westerse kinderen, in wie de ouders zoveel energie hebben gestoken om er zelfstandig denkende mensen van te maken, in een klas moeten zitten waar de juf het toonbeeld is van 's mans seksueel losgeslagen obsessie? Dat zijn nu precies de waarden die ze van thuis niet meekrijgen.

Als jij het over respect hebt, respecteer dan dat wij dat hier in het westen anders over zaken denken.
Jij draait de zaken om. Wij passen ons niet aan oerconservatieve denkbeelden aan die immigranten hebben meegenomen en weigeren te wijzigen; dus zijn wij intolerant, zeg jij, terwijl het juist de immigranten zijn die intolerant zijn ten opzichte van het land waarin ze zich vestigen.

Als de westerse opvoeding die jij noemt (Ik persoonlijk ken andere westerse opvoedingen, maar dat terzijde) het niet aankan om het kind uit een dominante cultuur kennis te laten maken met een persoon van een minderheidscultuur zonder zich tot die cultuur te "bekeren", dan heb je gewoonweg geen cultuur. Dan heb je een zoetekoekcultuur.

Verder de wijze hoe jij redeneert dan zou er geen moslimkind meer over zijn op een christelijke school. Jij onderschat kinderen. Tenzij je natuurlijk nooit tijd voor kind hebt en hem altijd bij de buren of de cresh moet achterlaten.

Zoals ik al eerder zei, jij verwacht van anderen dat ze jou respecteren terwijl jij hun niet respecteert. Verder heb jij zo een beledigende en denigrerende wijze van beschrijven van een moslima dat jij wel gefrustreerd moet zijn. Sorry hoor maar wat je hierboven schrijft is klinkklare onzin.

Meid doe even normaal wat denk je nou dat je mee bezig bent? Jouw beeld over moslims is totaal verziekt, heb je dat nou niet door? Waar jij het over hebt is gewoon haat waarbij je assimilatieargumenten gebruikt om het te legitimeren.

000NobelPrizes
10-02-04, 21:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als de westerse opvoeding die jij noemt (IK persoonlijk ken andere westerse opvoedingen, maar dat terzijde) het niet aankan om het kind in een dominante cultuur kennis te laten maken met een persoon van een andere cultuur, dan heb je gewoonweg geen cultuur. Dan heb je een zoetekoekcultuur.

Verder de wijze hoe jij redeneert dan zou er geen moslimkind meer over zijn op een christelijke school. Jij onderschat kinderen. Tenzij je natuurlijk nooit tijd voor kind hebt en hem altijd bij de buren of de cresh moet achterlaten.

Zoals ik al eerder zei, jij verwacht van anderen dat ze jou respecteren terwijl jij hun niet respecteert. Verder heb jij zo een beledigende en denigrerende wijze van beschrijven van een moslima dat jij wel gefrustreerd moet zijn. Sorry hoor maar wat je hierboven schrijft is klinkklare onzin.

Meid doe even normaal wat denk je nou dat je mee bezig bent? Jouw beeld over moslims is totaal verziekt, heb je dat nou niet door? Waar jij het over hebt is gewoon haat waarbij je assimilatieargumenten gebruikt om het te legitimeren.

Ik ben totaal niet onder de indruk van jouw mening over mij. Dat gepolariseer van jou geloof ik ondertussen wel.

En toch weer even die sneer over werkende moeders. Beangstigend he, dat vrouwen economisch zelfstandig zijn, en zelfstandig anderszins? Kun je ze niet meer controleren en, godbetert, zul je je als fatsoenlijke vent moeten gedragen omdat ze anders haar geluk elders zoekt. Stel je voor, die macht te moeten inleveren. Ondraaglijk voor de conservatievelingen. Dat ik anno 2004 nog zo'n gesprek moet voeren, maar enfin.
De enigen die denigrerend zijn t.o.v. de moslima's zijn die islamitische kerels zelf, die ervoor hebben gezorgd dat zij zijn gereduceerd tot entiteiten die alleen maar voor seksuele ellende zorgen. Leuk voor die meiden om met zo'n zelfbeeld op te groeien.
Jij brengt dit als een cultuuraspect dat door westerse mensen MOET worden gewaardeerd, puur en alleen omdat het een andere cultuur is DUS interessant. Wie voor gelijke rechten is, en vrouwen kan waarderen zonder zich als een op seks beluste idioot te gedragen, schilder jij nu af als zijnde intolerant en bang voor andere culturen.
Da's pure onzin.

Maar laten we jouw lijn eens volgen, en jou een paar kannibalen als buren geven. Moet kunnen. Het is immers hun cultuur om jou of je familieleden op te vreten. Gezien jouw instelling kun je daar niets op tegen hebben. Of een aboriginal, die als cultuuraspect hebben geen bezit te kennen. Wat van jou is, is dus ook van hen. Wel waarderen hoor, die culturele uitingen. Anders ben jij een intolerante racist.

Zwarte Schaap
10-02-04, 22:08
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik ben totaal niet onder de indruk van jouw mening over mij. Dat gepolariseer van jou geloof ik ondertussen wel.

En toch weer even die sneer over werkende moeders. Beangstigend he, dat vrouwen economisch zelfstandig zijn, en zelfstandig anderszins? Kun je ze niet meer controleren en, godbetert, zul je je als fatsoenlijke vent moeten gedragen omdat ze anders haar geluk elders zoekt. Stel je voor, die macht te moeten inleveren. Ondraaglijk voor de conservatievelingen. Dat ik anno 2004 nog zo'n gesprek moet voeren, maar enfin.
De enigen die denigrerend zijn t.o.v. de moslima's zijn die islamitische kerels zelf, die ervoor hebben gezorgd dat zij zijn gereduceerd tot entiteiten die alleen maar voor seksuele ellende zorgen. Leuk voor die meiden om met zo'n zelfbeeld op te groeien.
Jij brengt dit als een cultuuraspect dat door westerse mensen MOET worden gewaardeerd, puur en alleen omdat het een andere cultuur is DUS interessant. Wie voor gelijke rechten is, en vrouwen kan waarderen zonder zich als een op seks beluste idioot te gedragen, schilder jij nu af als zijnde intolerant en bang voor andere culturen.
Da's pure onzin.

Maar laten we jouw lijn eens volgen, en jou een paar kannibalen als buren geven. Moet kunnen. Het is immers hun cultuur om jou of je familieleden op te vreten. Gezien jouw instelling kun je daar niets op tegen hebben. Of een aboriginal, die als cultuuraspect hebben geen bezit te kennen. Wat van jou is, is dus ook van hen. Wel waarderen hoor, die culturele uitingen. Anders ben jij een intolerante racist.

Hou je nou maar aan mijn woorden wat ik schrijf en verzin geen verhaaltjes datik niet tegen werkende moeders kan. De docente waar ik nu hier voor op kom is een werkende moslima. Dus bazel geen onzin aub.

Het zelfbeeld waar jij het over hebt is jouw zelf gecreerde beeld die je hebt van moslims. Denk nou niet dat je weet wat er door het hoofd speelt van een moslima. Hou je nou maar bezig met je eigen zelfbeeld dan komt het allemaal wel goed.

Als we kiezen voor jou lijn dan bepaal jij wat ik en anderen moeten dragen. Dan bepaal jij dat iedereen een kopietje moet zijn van jouw levens- en kledingsstijl.

Er zijn genoeg zaken in verschillende culturen die kunnen botsen maar wat er nu botst is gewoon een kwaadaardig beeld dat in je hoofd voortwoekert.

Je idee over moslimmannen laat ik maar buiten beschouwing want dat is te dom voor woorden. Tot nu toe heb je zowel de moslimman en de moslimvrouw uitgekafferd. Lekker veel respect heb jij.

000NobelPrizes
10-02-04, 22:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hou je nou maar aan mijn woorden wat ik schrijf en verzin geen verhaaltjes datik niet tegen werkende moeders kan. De docente waar ik nu hier voor op kom is een werkende moslima. Dus bazel geen onzin aub.

Het zelfbeeld waar jij het over hebt is jouw zelf gecreerde beeld die je hebt van moslims. Denk nou niet dat je weet wat er door het hoofd speelt van een moslima. Hou je nou maar bezig met je eigen zelfbeeld dan komt het allemaal wel goed.

Als we kiezen voor jou lijn dan bepaal jij wat ik en anderen moeten dragen. Dan bepaal jij dat iedereen een kopietje moet zijn van jouw levens- en kledingsstijl.

Er zijn genoeg zaken in verschillende culturen die kunnen botsen maar wat er nu botst is gewoon een kwaadaardig beeld dat in je hoofd voortwoekert.

Je idee over moslimmannen laat ik maar buiten beschouwing want dat is te dom voor woorden. Tot nu toe heb je zowel de moslimman en de moslimvrouw uitgekafferd. Lekker veel respect heb jij.
Je kunt kwebbelen tot je een ons weegt. Ik luister naar de verhalen van de vrouwen die direct de kwaadaardige gevolgen hebben ondervonden van datgene wat jij steeds verdedigt. Die het afschuwelijk vonden om in elkaar geslagen te worden door hun broers en vaders als zij zonder sluier werden betrapt.
Ik vind die Afrikaanse kleurige kleren toevallig erg leuk. Die hebben ook niets met onderdrukking te maken of seksuele aberraties. Mijn lndische vriendin is zo bijgelovig als het maar kan: bij mijn Japanse moet ik in elk vertrek andere slofjes aantrekken. Denk je dat ik ooit een spatje angst voel bij die typisch culturele uitingen?
Het gaat om culturele uitingen zoals die islamitische, die vrouwen reduceert tot toonbeeld van onstelpbare liederlijkheid. En ik ken ook moslims die weten dat die hele doekkwestie klinkklare onzin is, en er ook helemaal niets mee hebben. Gewoon verzonnen door zwakke mannetjes die als de dood zijn dat hun echtgenote net zo overspelig is als zijzelf.

Zwarte Schaap
10-02-04, 22:23
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je kunt kwebbelen tot je een ons weegt. Ik luister naar de verhalen van de vrouwen die direct de kwaadaardige gevolgen hebben ondervonden van datgene wat jij steeds verdedigt. Die het afschuwelijk vonden om in elkaar geslagen te worden door hun broers en vaders als zij zonder sluier werden betrapt.
Ik vind die Afrikaanse kleurige kleren toevallig erg leuk. Die hebben ook niets met onderdrukking te maken of seksuele aberraties. Mijn lndische vriendin is zo bijgelovig als het maar kan: bij mijn Japanse moet ik in elk vertrek andere slofjes aantrekken. Denk je dat ik ooit een spatje angst voel bij die typisch culturele uitingen?
Het gaat om culturele uitingen zoals die islamitische, die vrouwen reduceert tot toonbeeld van onstelpbare liederlijkheid. En ik ken ook moslims die weten dat die hele doekkwestie klinkklare onzin is, en er ook helemaal niets mee hebben. Gewoon verzonnen door zwakke mannetjes die als de dood zijn dat hun echtgenote net zo overspelig is als zijzelf.

En ik heb het over je ziekelijke kwaadaardige beeld wat je hersenen aantast. Dat het beeld wat je hebt over moslims niet gezond is en dat je vandaaruit de werkelijke inhoud van het woord respect niet meer inziet. Je gebruikt het woord respect zonder werkelijk te beseffen wat respect nu is.

Alleen de manier hoe je ze beschrijft doet mij walgen van je ideeen.

000NobelPrizes
10-02-04, 22:24
Enfin, geen zorgen, Schaap.

lk heb er opeens 8 strafpunten bijgekregen, en waar die andere voor dienden is me ook een raadsel.

Raar beleid hier.



*exit*

Orakel
10-02-04, 23:13
Geplaatst door Maslov
Een groepsleerkracht/leraar/docent heeft ook een voorbeeldfunctie voor kinderen, en veel mensen willen niet dat iemand met zo'n grote zwarte hijaab een voorbeeld is voor de niet gelovig opgevoede jonge meid.

Volgens mij verwar jij een hoofddoek met een chador.

Iemand trouwens NOVA gezien? Waar ze "dirty kuffar" vertalen als "ongelovige honden"?

MokroMike
10-02-04, 23:55
Geplaatst door Orakel
Volgens mij verwar jij een hoofddoek met een chador.

Iemand trouwens NOVA gezien? Waar ze "dirty kuffar" vertalen als "ongelovige honden"?

yep..was mij ook opgevallen........ klinkt namelijk net wat leuker en sensationeler...dus moeten ze gedacht hebben....let's do it for the sake of our viewers ;)

Julien
11-02-04, 00:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
En ik heb het over je ziekelijke kwaadaardige beeld wat je hersenen aantast. Dat het beeld wat je hebt over moslims niet gezond is en dat je vandaaruit de werkelijke inhoud van het woord respect niet meer inziet. Je gebruikt het woord respect zonder werkelijk te beseffen wat respect nu is.

Alleen de manier hoe je ze beschrijft doet mij walgen van je ideeen.

He Zwarte Schaap, 9 februari is zeker een zwarte dag ( :D) voor jou voortaan?? Het Franse parlement heeft ingestemd met een verbod op o.a. hoofddoekjes. Heb je zitten janken voor de buis?

MokroMike
11-02-04, 00:04
dit europese neo-fascistische beleid zal geen winnaars kennen... mark my words

Julien
11-02-04, 00:05
Geplaatst door MokroMike
dit europese neo-fascistische beleid zal geen winnaars kennen... mark my words

can you explain your words?

wat is er fascistisch dan?

Orakel
11-02-04, 00:12
Geplaatst door Julien
Het Franse parlement heeft ingestemd met een verbod op o.a. hoofddoekjes.

http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm

Artikelen 2, 6, 7 en met name 18.

en

Artikel 26
Een ieder heeft recht op onderwijs; het onderwijs zal kosteloos zijn, althans wat het lager en basisonderwijs betreft. Het lager onderwijs zal verplicht zijn. Ambachtsonderwijs en beroepsopleiding zullen algemeen beschikbaar worden gesteld. Hoger onderwijs zal openstaan voor een ieder, die daartoe de begaafdheid bezit.
Het onderwijs zal gericht zijn op de volle ontwikkeling van de menselijke persoonlijkheid en op de versterking van de eerbied voor de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden. Het zal het begrip, de verdraagzaamheid en de vriendschap onder alle naties, rassen of godsdienstige groepen bevorderen en het zal de werkzaamheden van de Verenigde Naties voor de handhaving van de vrede steunen.
Aan de ouders komt in de eerste plaats het recht toe om de soort van opvoeding en onderwijs te kiezen, welke aan hun kinderen zal worden gegeven.

MokroMike
11-02-04, 00:13
Geplaatst door Julien
can you explain your words?

wat is er fascistisch dan?
mensen verbied hun religie te praktiseren is een vorm van fascisme

Julien
11-02-04, 00:16
Geplaatst door Orakel
http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm

Artikelen 2, 6, 7 en met name 18.

en

Artikel 26
Een ieder heeft recht op onderwijs; het onderwijs zal kosteloos zijn, althans wat het lager en basisonderwijs betreft. Het lager onderwijs zal verplicht zijn. Ambachtsonderwijs en beroepsopleiding zullen algemeen beschikbaar worden gesteld. Hoger onderwijs zal openstaan voor een ieder, die daartoe de begaafdheid bezit.
Het onderwijs zal gericht zijn op de volle ontwikkeling van de menselijke persoonlijkheid en op de versterking van de eerbied voor de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden. Het zal het begrip, de verdraagzaamheid en de vriendschap onder alle naties, rassen of godsdienstige groepen bevorderen en het zal de werkzaamheden van de Verenigde Naties voor de handhaving van de vrede steunen.
Aan de ouders komt in de eerste plaats het recht toe om de soort van opvoeding en onderwijs te kiezen, welke aan hun kinderen zal worden gegeven.

Nou iedereen heeft recht op onderwijs in Frankrijk, alleen moet je wel de Franse grondwet respecteren.

En als er ouders zijn die zonodig hun dochter willen onderdrukken met een hoofddoek, ja das dan jammer voor hen maar dan maken ze het er zelf naar.

En ze kunnen altijd nog naar een religieuze katholieke of moslimschool.

En lees jij eens de artikels op

www.ambafrance.nl

(in het nederlands speciaal voor jou ;) )

Zwarte Schaap
11-02-04, 00:17
Geplaatst door Orakel
http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm

Artikelen 2, 6, 7 en met name 18.

Ik hoop dat als deze zaak voor de europese rechter komt, frankrijk enorm op haar donder krijgt. Ik ben overigens benieuwd naar de uitspraak bij de Europese rechter die een Turkse moslima tegen de Turkse staat heeft aangespannen. Dat zal hopelijk positieve jurisprudentie opleveren.

Zwarte Schaap
11-02-04, 00:20
Geplaatst door Julien
En als er ouders zijn die zonodig hun dochter willen onderdrukken met een hoofddoek, ja das dan jammer voor hen maar dan maken ze het er zelf naar.


Als je geen argumenten meer hebt grijp je terug op kwaadaardige vooroordelen. Walchelijk !

lennart
11-02-04, 00:23
Geplaatst door Julien
can you explain your words?

wat is er fascistisch dan?

Het imperken van persoonlijke vrijheden is een uiting van fascisme.

Julien
11-02-04, 00:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je geen argumenten meer hebt grijp je terug op kwaadaardige vooroordelen. Walchelijk !

Als dat ding helemaal niet verplicht is, waarom maken othordoxe moslims daar dan zo'n big issue van?

En als het wel verplicht is, is het dus wel een vorm van onderwerping van de vrouw.

Zwarte Schaap
11-02-04, 00:33
Geplaatst door Julien
Als dat ding helemaal niet verplicht is, waarom maken othordoxe moslims daar dan zo'n big issue van?

En als het wel verplicht is, is het dus wel een vorm van onderwerping van de vrouw.

Omdat er racistische, xenofobe, anti-islamitische en schijnheilige politieke motieven achter zitten. Daarom is het een big issue. Wie heeft er een big-issue van gemaakt? Precies de schijnheilige mensen !

De Islam is zoiezo onderwerping aan de wil van GOD, dat zowel geldt voor de man als voor de vrouw. Jij en ik moeten ons ook onderwerpen aan het recht.

Je enige argument is ook een en al gemotiveerd met onderwerping aan de wet (weliswaar met een verkeerde inhoudelijke logica maar dat terzijde)

IK argumenteer ook vrijwel alleen met het recht op vrijheid, meningsuiting en geloof. IK onderwerp mij aan deze basiswetten.

Puk
11-02-04, 00:34
Geplaatst door MokroMike
yep..was mij ook opgevallen........ klinkt namelijk net wat leuker en sensationeler...dus moeten ze gedacht hebben....let's do it for the sake of our viewers ;)

Jah... die vertaling deed het um! Schande!

Want verder is Sheik Terror een aardige jongen met een lief liedje.

:lachu:

Julien
11-02-04, 00:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Omdat er racistische, xenofobe, anti-islamitische en schijnheilige politieke motieven achter zitten. Daarom is het een big issue. Wie heeft er een big-issue van gemaakt? Precies de schijnheilige mensen !

De Islam is zoiezo onderwerping aan de wil van GOD, dat zowel geldt voor de man als voor de vrouw. Jij en ik moeten ons ook onderwerpen aan het recht.

Je enige argument is ook een en al gemotiveerd met onderwerping aan de wet (weliswaar met een verkeerde inhoudelijke logica maar dat terzijde)

IK argumenteer ook vrijwel alleen met het recht op vrijheid, meningsuiting en geloof. IK onderwerp mij aan deze basiswetten.

maar gelukkig geldt hier op aarde eerst het recht van het land en dan pas het recht van je eigen geloof :D

en ik wil me best onderwerpen aan God, maar ik zou me niet graag willen onderwerpen aan een andere sekse.

Zwarte Schaap
11-02-04, 00:53
Geplaatst door Julien
maar gelukkig geldt hier op aarde eerst het recht van het land en dan pas het recht van je eigen geloof :D

Ga dan niet zeuren over onderwerping


en ik wil me best onderwerpen aan God, maar ik zou me niet graag willen onderwerpen aan een andere sekse. Je geeft steeds meer weer dat je er niets van begrijpt en dat de vooroordelen je heldere denkvermogen heeft aangetast.

Makkelijk hoor om mensen die uit een traditionele agrarische samenleving en hun nakomelingen van alle slechte eigenschappen te beschuldigen. Stoere Europeaan ben jij.

Orakel
11-02-04, 00:53
Geplaatst door Julien
Nou iedereen heeft recht op onderwijs in Frankrijk, alleen moet je wel de Franse grondwet respecteren.

Nope, niet iedereen blijkens de nieuwe wet.
Nog een keer:

Artikel 2
Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook , zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.

Verder zal geen onderscheid worden gemaakt naar de politieke, juridische of internationale status van het land of gebied, waartoe iemand behoort , onverschillig of het een onafhankelijk, trust-, of niet-zelfbesturend gebied betreft, dan wel of er een andere beperking van de soevereiniteit bestaat.

Dat geleuter over de seculariteit van Frankrijk is dus een non-argument.

Artikel 6
Een ieder heeft, waar hij zich ook bevindt , het recht als persoon erkend te worden voor de wet.

Artikel 7
Allen zijn gelijk voor de wet en hebben zonder onderscheid aanspraak op gelijke bescherming door de wet. Allen hebben aanspraak op gelijke bescherming tegen iedere achterstelling in strijd met deze Verklaring en tegen iedere ophitsing tot een dergelijke achterstelling.



En als er ouders zijn die zonodig hun dochter willen onderdrukken met een hoofddoek, ja das dan jammer voor hen maar dan maken ze het er zelf naar.

You can do better, can't you?


En ze kunnen altijd nog naar een religieuze katholieke of moslimschool.

openbaar = vrij toegankelijk.


En lees jij eens de artikels op

www.ambafrance.nl

(in het nederlands speciaal voor jou ;) )

:p Thnx. Ben nu met een zelfstudie bezig via zo'n Frans op vakantie-boekje.

Maar dit komt van die site

"Frankrijk's ambitie, die het deelt met de Verenigde Naties, is een internationale rechtstaat te ontwikkelen die gebaseerd is op de mensenrechten en de sociale rechten, respect voor de culturele diversiteit en ondernemersethiek."

en da's een vlag op een modderschuit.

Orakel
11-02-04, 00:57
Geplaatst door Puk
Jah... die vertaling deed het um! Schande!

Want verder is Sheik Terror een aardige jongen met een lief liedje.

:lachu:

Dat is een ander verhaal petteflet. Ut was weinig artistiek, een beschaming voor het begrip Jihad, slechte pr voor de Moslims en ik snap niet (stiekum toch wel) dat Nova er haar zendtijd mee vult.
Maar de media behoort objectief te zijn.
Het kan ook zijn dat de vertaler met z'n mavo-Engels een linguïstische handicap heeft of doe vertaalmachine van jou van destijds gebruikt heeft.

Julien
11-02-04, 01:02
Geplaatst door lennart
Het imperken van persoonlijke vrijheden is een uiting van fascisme.

dus iemand verbieden z'n buurman te vermoorden, is ook fascisme? Want z'n persoonlijke vrijheden worden beperkt? :cheefbek:

Dit is toch onzin. De enige fascisten zijn de othordoxe moslims die koste wat kost hun dochters hoofddoekjes willen laten dragen. Dat is pas inperking van persoonlijke vrijheid!

Gelukkig zijn er zeer veel (liberale) moslims die het wel snappen. Maar die zijn waarschijnlijk te liberaal voor een niet islamitische Nederlander a la Lennart.

Puk
11-02-04, 01:07
Geplaatst door Orakel
Dat is een ander verhaal petteflet. Ut was weinig artistiek, een beschaming voor het begrip Jihad, slechte pr voor de Moslims en ik snap niet (stiekum toch wel) dat Nova er haar zendtijd mee vult.
Maar de media behoort objectief te zijn.
Het kan ook zijn dat de vertaler met z'n mavo-Engels een linguïstische handicap heeft of doe vertaalmachine van jou van destijds gebruikt heeft.

'Vieze ongelovigen' klinkt ook niet echt sympathiek.

En dan nog... volgens mij vinden veel moslims het een juiste vertaling.

Verder is het wel erg retro... dat liedje.
Maar dat het geen goede invulling zou zijn van het begrip Jihad ben ik niet met je eens.
En slechte PR is het inderdaad.

Maar wel weer eerlijk. En dat waardeer ik wel.
Deze keer geen ingehouden vreugde over 911.
Maar wel de holle lach.

:lachu:

dina84
11-02-04, 09:47
Ik heb ook voor de klas gestaan op mijn stage ik studeerde onderwijs assistent, Ik droeg heel veel verschillende kleuren (hi-jaab)en de kinderen gaven mij juist complimenten van :wat mooi!

taouanza
11-02-04, 10:09
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Anna Nicole Smith is geen 9 jaar oud.
Want Anna woont in een land waar vrouwen zelf keuzes kunnen maken, en niet verhandeld worden aan ouwe smeerlappen.

Inderdaad ze kunnen kiezen om zich te verhongeren en in zich te laten snijden en spuiten om beter carrieres te krijgen of ze kunnen er voor kiezen om normaal (lees lelijk) te blijven en met veel minder genoegen te nemen.:moe:

taouanza
11-02-04, 10:11
Geplaatst door Julien
dus iemand verbieden z'n buurman te vermoorden, is ook fascisme? Want z'n persoonlijke vrijheden worden beperkt? :cheefbek:

Dit is toch onzin. De enige fascisten zijn de othordoxe moslims die koste wat kost hun dochters hoofddoekjes willen laten dragen. Dat is pas inperking van persoonlijke vrijheid!

Gelukkig zijn er zeer veel (liberale) moslims die het wel snappen. Maar die zijn waarschijnlijk te liberaal voor een niet islamitische Nederlander a la Lennart.

Het is ook allemaal zo zwartwit met geen enkel tintje grijs, nietwaar?:moe:

taouanza
11-02-04, 10:16
Geplaatst door dina84
Ik heb ook voor de klas gestaan op mijn stage ik studeerde onderwijs assistent, Ik droeg heel veel verschillende kleuren (hi-jaab)en de kinderen gaven mij juist complimenten van :wat mooi!

Ach meid kinderen worden niet geboren met vooroordelen ze krijgen ze van huis mee.
Voor kinderen is het meer belangrijk of je leuk les kan geven en de kinderen genoeg aandacht geeft.Dat je ze op schoot neemt als verdriet hebben en dat je spelletjes met ze doet enz enz.

EDENAAR
11-02-04, 12:08
* ik vraag me af wat er gebeurt met een orthodoxe jood die zijn
krulletjes langs zijn oor te lang laat groeien

* aan mijn huidskleur en kleur haar kun je vermoeden dat ik een
marokkaan ben...dus moslim dus niet neutraal.

* leraren/ambtenaren die hun baard laten groeien, zijn die per defenitie
ook niet neutraal en moeten ze die afscheren of is het alleen
wanneer die er arabisch uitziet??

mark61
11-02-04, 12:21
Geplaatst door taouanza
Ach meid kinderen worden niet geboren met vooroordelen ze krijgen ze van huis mee.
Voor kinderen is het meer belangrijk of je leuk les kan geven en de kinderen genoeg aandacht geeft.Dat je ze op schoot neemt als verdriet hebben en dat je spelletjes met ze doet enz enz.

Maar niet in Nederland dus.

Zag gisteren een (vrome) Palestijnse immigrante in Amerika op tv, kon nergens anders een baan vinden dan op een overwegend joodse crèche. Toen ze vroegen waar ze vandaan kwam zei ze 'Palestina', maar dat begrepen ze niet op de crèche. 'Israel' begrepen ze wel. Haar (Palestijnse) man, niet gelovig maar wel politiek actief zat haar uit te lachen met haar chanoeka-liedjes. Maar ze werd in ieder geval aangenomen. Heel verwarrend allemaal. Maar dit terzijde.

Maslov
11-02-04, 12:50
ik vraag me af wat er gebeurt met een orthodoxe jood die zijn
krulletjes langs zijn oor te lang laat groeien

Die staan niet voor de klas van een openbare school.

EDENAAR
11-02-04, 12:54
en als ie dat zou willen??

taouanza
11-02-04, 13:36
Geplaatst door Maslov
Die staan niet voor de klas van een openbare school.

Nee daar is integratie geen probleem.:moe:

taouanza
11-02-04, 13:36
Geplaatst door Maslov
Die staan niet voor de klas van een openbare school.

Nee daar is integratie geen probleem.:moe:

mark61
11-02-04, 14:05
Geplaatst door taouanza
Nee daar is integratie geen probleem.:moe:

Nee dat is meer segregatie met wederzijdse instemming. Ben ik ook niet kapot van.