PDA

Bekijk Volledige Versie : Stomme belgen ook



Julien
11-02-04, 00:56
Ik keek net herhaling van RTL-boulevard ( :D khad niks te doen)

Nu schijnt er ophef te zijn in Belgie omdat de peetvader van een nieuw prinsje (van Laurent) een Moslim wordt.

ojoo, 't is een moslim dus gelijk discussie...

Wat een zeikerds daar zeg.

lennart
11-02-04, 01:25
De zoon van de tyrannieke Shah van Iran die zelf weer Shah wil worden in Iran, goede kandidaat, zou ik ook hebben genomen, vooral wanneer ik een publieke functie heb.

Julien
11-02-04, 01:32
Geplaatst door lennart
De zoon van de tyrannieke Shah van Iran die zelf weer Shah wil worden in Iran, goede kandidaat, zou ik ook hebben genomen, vooral wanneer ik een publieke functie heb.

ja, dat snap ik ook wel.

Maar nou zijn er ook Belgen die zeggen "Omdat het een Moslim is..."

Dat vind ik gewoon schandalig.

Marsipulami
11-02-04, 03:05
Geplaatst door Julien
Ik keek net herhaling van RTL-boulevard ( :D khad niks te doen)

Nu schijnt er ophef te zijn in Belgie omdat de peetvader van een nieuw prinsje (van Laurent) een Moslim wordt.

ojoo, 't is een moslim dus gelijk discussie...

Wat een zeikerds daar zeg.

Een peter is iemand die moet bijdragen aan de christelijke opvoeding van een kind en er op moet toezien. Een 'moslimpeter' neemt dus eigenlijk noch de islam, noch het christendom au serieux. Maar niettemin vind ik het toch wel een sympathiek gebaar omdat een 'peter' meestal ook een beste vriend van de familie en de ouders is. Maar ik vind het maar normaal dat sommigen de wenkbrauwen fronsen als men spreekt over een 'moslimpeter' Dat is eigenlijk een contradictio in terminis.

Nou zullen we het eens hebben over Frankrijk. Daar werd de auto van een pasbenoemde moslimprefect opgeblazen. Natuurlijk zijn alle Fransen verdraagzaam en helemaal niet stom. Het minste wat je kan zeggen is dat de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet.


Liesbeth Van Impe
2004-01-19
Buitenland

Auto allochtone prefect opgeblazen
Vorige woensdag pas werd Aïssa Dermouche, een moslim die in Algerije geboren is, benoemd tot prefect van het departement Jura. Zaterdagnacht al werd zijn auto vlak bij zijn huis opgeblazen. Het succesverhaal van de tweede allochtone prefect in Frankrijk krijgt zo meteen een wrange bijsmaak.





Nantes

Persagentschappen


Voor president Chirac moest de benoeming van Dermouche een voorbeeldfunctie vervullen voor de allochtone bevolking, waarmee hij momenteel in de clinch ligt over het verbod op hoofddoeken op school. Als prefect is Dermouche verantwoordelijk voor alle administraties in het departement Jura. De 200 Franse prefecten vormen de brug tussen regionaal bestuur en nationale regering en leggen enkel verantwoording aan die laatste af. Dermouche is de tweede allochtoon die die functie bekleedt en werd woensdag benoemd.

Op 18-jarige leeftijd, na zijn middelbare studies, kwam Dermouche naar Frankrijk. Daar begon hij aan een briljante academische carrière, met diploma's in de sociale wetenschappen, management en een doctoraat in de informatiewetenschappen. Daarna ging hij lesgeven aan de Ecole de Commerce Supérieur van Nantes, waarvan hij in 1989 directeur werd. Sindsdien is het aantal docenten er vier keer groter geworden en verwierf de school een uitstekende nationale reputatie. Dermouche kreeg ook de eretitel van ridder van het erelegioen en is lid van een gerenommeerde economische denktank.

Het symbolische belang van zijn benoeming werd goed in de verf gezet door het politieke getouwtrek bij de bekendmaking. Minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy probeerde eerst nog met de eer te gaan lopen, maar Chirac haalde snel het laken naar zich toe. Die twee zijn al een hele tijd in een heftige discussie verwikkeld over de wenselijkheid van positieve discriminatie in het benoemingsbeleid van de overheid. Sarkozy is voor, Chirac tegen. De president haastte zich dan ook om te benadrukken dat Dermouche zijn aanstelling enkel en alleen te danken aan zijn onbetwiste verdiensten heeft en niet aan een of andere voorkeursbehandeling. President Chirac wil met de benoeming aantonen dat positieve discriminatie niet nodig is om de Franse administratie wat meer kleur te geven.

Bij de aanslag zaterdagnacht vielen geen gewonden, maar de wagen van Aïssa Dermouche werd wel volledig vernield. Naar de daders of een motief blijft het voorlopig gissen. Dermouche, vader van vier kinderen, en zijn familie worden sinds de aanslag extra beschermd. Vanuit Franse regeringskringen wordt met verontwaardiging gereageerd op de aanslag op "een symbool van de republiek". (LVI)

Aïssa Dermouche zelf en zijn familie bleven ongedeerd

Julien
11-02-04, 03:15
ai vergeten dat er op dit forum ook belgen rondlopen :D

je m'excuse marsipulami, mais n'oublie pas: Les Belges sont des FOUS Français! heheh :p

Marsipulami
11-02-04, 03:34
Geplaatst door Julien
ai vergeten dat er op dit forum ook belgen rondlopen :D

je m'excuse marsipulami, mais n'oublie pas: Les Belges sont des FOUS Français! heheh :p

Nee hoor. De Walen zijn de liefste en de verdraagzaamste mensen van heel Europa. Helemaal niet racistisch. Vroeger dacht ik dat de Fransen waren zoals onze Walen. Maar vorig jaar ben ik eens een kijkje gaan nemen in Marseille en Toulouse. Toen heb ik beseft dat de meerderheid van de Fransen zelfgenoegzame racisten zijn. Wat nu gewoonweg nog eens bevestigd wordt door het verbod op hoofddoeken. Linkse en rechtse racisten hebben elkaar daar gevonden in het uitsluiten van gelovige moslims.

Julien
11-02-04, 03:50
Geplaatst door Marsipulami
Nee hoor. De Walen zijn de liefste en de verdraagzaamste mensen van heel Europa. Helemaal niet racistisch. Vroeger dacht ik dat de Fransen waren zoals onze Walen. Maar vorig jaar ben ik eens een kijkje gaan nemen in Marseille en Toulouse. Toen heb ik beseft dat de meerderheid van de Fransen zelfgenoegzame racisten zijn. Wat nu gewoonweg nog eens bevestigd wordt door het verbod op hoofddoeken. Linkse en rechtse racisten hebben elkaar daar gevonden in het uitsluiten van gelovige moslims.

ow en neem eens een kijkje in Istanbul of in Rabat of in Tunis.. ZO RACISTISCH DAAR!

Maslov
11-02-04, 08:36
Marsipulami houdt alleen van Vlamingen. Nederlanders en Fransen kunnen geen goed doen in zijn ogen.

papol
11-02-04, 09:11
Geplaatst door Marsipulami
Een peter is iemand die moet bijdragen aan de christelijke opvoeding van een kind en er op moet toezien . Een 'moslimpeter' neemt dus eigenlijk noch de islam, noch het christendom au serieux. Maar niettemin vind ik het toch wel een sympathiek gebaar omdat een 'peter' meestal ook een beste vriend van de familie en de ouders is. Maar ik vind het maar normaal dat sommigen de wenkbrauwen fronsen als men spreekt over een 'moslimpeter' Dat is eigenlijk een contradictio in terminis.



Goh Mars, zijn jullie in België nog zo christelijk?
In Nederland zijn peter en meter slechts informele 'ouders' voor het geval de natuurlijke of wettige ouders wegvallen. Een soort zaakwaarnemers.

Gr.P

jaja
11-02-04, 11:51
Geplaatst door Marsipulami
Een peter is iemand die moet bijdragen aan de christelijke opvoeding van een kind en er op moet toezien. Een 'moslimpeter' neemt dus eigenlijk noch de islam, noch het christendom au serieux. Maar niettemin vind ik het toch wel een sympathiek gebaar omdat een 'peter' meestal ook een beste vriend van de familie en de ouders is. Maar ik vind het maar normaal dat sommigen de wenkbrauwen fronsen als men spreekt over een 'moslimpeter' Dat is eigenlijk een contradictio in terminis.

Nou zullen we het eens hebben over Frankrijk. Daar werd de auto van een pasbenoemde moslimprefect opgeblazen. Natuurlijk zijn alle Fransen verdraagzaam en helemaal niet stom. Het minste wat je kan zeggen is dat de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet. ... ik begrijp dat je een "ontwikkeling" aan het doormaken bent, want hier klonk je toch een beetje anders over precies hetzelfde onderwerp:)

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1172265#post1172265

taouanza
11-02-04, 12:16
Geplaatst door Julien
ja, dat snap ik ook wel.

Maar nou zijn er ook Belgen die zeggen "Omdat het een Moslim is..."

Dat vind ik gewoon schandalig.


hoofddoeken verbieden omdat het islamitisch is logisch
Minaretten verbieden omdat het islamitisch is logisch.Islam constant in een negatief daglicht plaatsen
Ja en dat is het heel onlogisch als mensen een hekel krijgen aan de islam.Tja dat komt echt als een verrassing.:moe:

mark61
11-02-04, 17:56
Geplaatst door jaja
... ik begrijp dat je een "ontwikkeling" aan het doormaken bent, want hier klonk je toch een beetje anders over precies hetzelfde onderwerp:)

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1172265#post1172265

Nee dat zie je verkeerd, het één is godsdienstdiscriminatie op grond van godsdienst en het ander godsdienstdiscriminatie op grond van etnisch..of was het nou andersom :maf3: :vreemd: ik snap het allemaal ook niet meer

mark61
11-02-04, 17:57
Geplaatst door taouanza
hoofddoeken verbieden omdat het islamitisch is logisch
Minaretten verbieden omdat het islamitisch is logisch.Islam constant in een negatief daglicht plaatsen
Ja en dat is het heel onlogisch als mensen een hekel krijgen aan de islam.Tja dat komt echt als een verrassing.:moe:

Als die Reza P. een moslim is ben ik van de shinto.

Marsipulami
12-02-04, 11:45
Geplaatst door jaja
... ik begrijp dat je een "ontwikkeling" aan het doormaken bent, want hier klonk je toch een beetje anders over precies hetzelfde onderwerp:)

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1172265#post1172265

Het is allemaal waar. Het peterschap in de strikt christelijke betekenis van het woord kan niet door moslims worden waargenomen. Het CDA in Nl stuurt Wouter Bos er ook niet op uit om de partijvisie van het CDA ergens te gaan uitleggen. Is dat racistisch tgo Wouter Bos ? Nee logisch.

In de meer ruime betekenis die het peterschap in onze cultuur gekregen heeft staat een peter ook voor een goede vriend of vertrouweling van de familie. In die zin is het toekennen van het peterschap aan een moslim een sympathiek gebaar en kan ik daar persoonlijk wel achter staan. De oorspronkelijke betekenis van het peterschap speelt actueel nauwelijks nog een rol, ook als het een christen zou zijn. Er zijn massa's peters en meters die feitelijk atheïst zijn en dat is nog onlogischer dan een moslimpeter. Maar de mensen die er bezwaren tegen hebben kan ik ook wel begrijpen.

Het zou trouwens niet om Reza de zoon van de Sjah gaan. Dat is ondertussen al formeel en officieel ontkent door de ouders.

000NobelPrizes
12-02-04, 11:57
Geplaatst door taouanza
hoofddoeken verbieden omdat het islamitisch is logisch
Minaretten verbieden omdat het islamitisch is logisch.Islam constant in een negatief daglicht plaatsen
Ja en dat is het heel onlogisch als mensen een hekel krijgen aan de islam.Tja dat komt echt als een verrassing.:moe:

Het komt door de talrijke massamoorden die in naam van de islam worden gepleegd. De terreur, de vrouwenonderdrukking, het afhakken van ledematen, het stenigen van verkrachte meisjes, het opjutten van die griezelige soldaten van Allah, de onverdraagzaamheid naar andere religies toe, het geweld waarmee de islam door strotten wordt geduwd, enzovoorts.

Dit alles heeft uiteraard niets met islam te maken, maar de islam wordt hiermee steeds gelieerd. En dat is toch wat de mensen dan meekrijgen.

taouanza
12-02-04, 12:01
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het komt door de talrijke massamoorden die in naam van de islam worden gepleegd. De terreur, de vrouwenonderdrukking, het afhakken van ledematen, het stenigen van verkrachte meisjes, het opjutten van die griezelige soldaten van Allah, de onverdraagzaamheid naar andere religies toe, het geweld waarmee de islam door strotten wordt geduwd, enzovoorts.

Dit alles heeft uiteraard niets met islam te maken, maar de islam wordt hiermee steeds gelieerd. En dat is toch wat de mensen dan meekrijgen.


Tja ze zijn universeel gezien een slag apart ja!:moe:
Maar een verbod op hoofddoeken zal een wonderen verrichten.

Puk
12-02-04, 12:07
Geplaatst door taouanza
Tja ze zijn universeel gezien een slag apart ja!:moe:
Maar een verbod op hoofddoeken zal een wonderen verrichten.

Maar toegeven aan dreigementen is ook niks.

:lachu:

taouanza
12-02-04, 12:12
Geplaatst door Puk
Maar toegeven aan dreigementen is ook niks.

:lachu:

:watte?: