PDA

Bekijk Volledige Versie : Crisis binnen PvdA Amsterdam



Maslov
11-02-04, 11:58
Crisis binnen PvdA Amsterdam
AMSTERDAM (ANP) - Binnen een week tijd is de Amsterdamse afdeling van de PvdA vijf van de twaalf bestuursleden kwijtgeraakt. De crisis binnen de hoofdstedelijke PvdA is een gevolg van de affaire Oudkerk, die tot verdeeldheid binnen de partij heeft geleid.


Tijdens een bestuursvergadering maandagavond besloten S. van Osnabrugge en T. Balai terug te treden, zo lieten zij woensdag weten. Maandag moest ook penningmeester R. Boas het veld ruimen na misbruik van het ledenbestand van de PvdA. Tijdens een ledenvergadering vorige week donderdag werden L. Slot en S. van Deurloo al weggestuurd.




Zou dit ook te maken hebben met de aanstelling van Abouthaleb?

plexus
11-02-04, 12:03
Geplaatst door Maslov
...

Zou dit ook te maken hebben met de aanstelling van Abouthaleb?

nou ik denk 't niet..PVDA is per default al een labiel partijtje
(zoals de meesten touwens)

Dutchguy
11-02-04, 15:48
Geplaatst door Maslov


Zou dit ook te maken hebben met de aanstelling van Abouthaleb?

Ik denk het niet, Aboutaleb is een zeer gewaardeerd en kundig man waar Amsterdam blij mee mag zijn. Probleem is alleen dat het vertrek van Oudkerk een gigantische impact moet hebben gehad op de fractie en dat er dan onvrede los komt is logisch.

TonH
11-02-04, 17:24
Geplaatst door Dutchguy
Ik denk het niet, Aboutaleb is een zeer gewaardeerd en kundig man waar Amsterdam blij mee mag zijn. Probleem is alleen dat het vertrek van Oudkerk een gigantische impact moet hebben gehad op de fractie en dat er dan onvrede los komt is logisch.

De impact ligt niet zozeer in de fractie alswel in het bestuur van de afdeling. Belinfante ligt nu vol in de schootslijn. Er zijn kennelijk 'elementen' die hun kans schoon zien. Maar een fractie die voor vertrek van Oudkerk was en een bestuur dat in eerste instantie melde unaniem tegen te zijn, maar naar nu blijkt hopeloos verdeeld was... :hihi: