PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat zijn de manieren voor de moslims om zicht te verzetten!



yahya ayash
11-02-04, 12:56
Salaam broeders en zusters,


Naar mijn mening klagen we veel en doen we te weinig.

Wat zijn volgens jullie de manieren om te zorgen dat er geen hoofddoekverbod komt in Nederland.?


En als deze toch zou komen...Wat dienen we dan te doen.? Wat zijn de tegenmaatregelen.

Of gaan we dan als makke schaapjes mee met een beleid dat indruist tegen de godsdienstvrijheid in?

Joesoef
11-02-04, 12:59
We gaan gewoon lekker emigreren :fparty:

yahya ayash
11-02-04, 13:01
Dat is wel heel erg gemakkelijk Joesoef...


Was die hoofddoek niet de reden waarom je uit Iran was gevlucht?? :D

taouanza
11-02-04, 13:01
Geplaatst door yahya ayash
Salaam broeders en zusters,


Naar mijn mening klagen we veel en doen we te weinig.

Wat zijn volgens jullie de manieren om te zorgen dat er geen hoofddoekverbod komt in Nederland.?


En als deze toch zou komen...Wat dienen we dan te doen.? Wat zijn de tegenmaatregelen.

Of gaan we dan als makke schaapjes mee met een beleid dat indruist tegen de godsdienstvrijheid in?


In Nederland heb je stemrecht we zouden kunnen beginnen met daar gebruik van te maken.
We zouden naar de problemen kunnen kijken in onze gemeenschap en daar oplossingen voor zoeken ipv te wachten tot het uit de hand loopt en de hele gemeenschap erop aangekeken wordt.

Want beste moslimbroeder maak je net zoveel zorgen over hoofddoekjes als je over bijv.uihuwelijkingen, verstoting en drugshandel en mishandeling en geweld binnen het gezin?

Joesoef
11-02-04, 13:07
Geplaatst door yahya ayash
Dat is wel heel erg gemakkelijk Joesoef...


Was die hoofddoek niet de reden waarom je uit Iran was gevlucht?? :D


Juist de reden om te vluchten naar Iran........

yahya ayash
11-02-04, 13:07
Mooie antwoord Taouanza...ik heb weer vertrouwen in je :hardlach:


Maar laten we specifiek dit probleem kijken en niet andere thema's erbij gaan halen...hoewel ik net zoals jij vind dat die onze aandacht nodig hebben.maatr om constructief te werk te gaan denk ik dat we eerst hiermee moeten beginnen omdat zo'n wetgeving zeer diep ingrijpt in de geloofsbeleving van een individu.

Maar je zegt dus stemrecht, maar is dit wel een zo'n sterk instrument?

Het beleid van partijen kan plotsklaps veranderen. En moslims zijn in de minderheid zoals je weet....en de sfeer in Nederland riekt meer naar Anti-islam dan Pro-Islam.

Wa salamu alaikum

taouanza
11-02-04, 13:14
Geplaatst door yahya ayash
Mooie antwoord Taouanza...ik heb weer vertrouwen in je :hardlach:


hoewel ik net zoals jij vind dat die onze aandacht nodig hebben.maatr om constructief te werk te gaan denk ik dat we eerst hiermee moeten beginnen omdat zo'n wetgeving zeer diep ingrijpt in de geloofsbeleving van een individu.

Maar je zegt dus stemrecht, maar is dit wel een zo'n sterk instrument?


Wa salamu alaikum


Maar laten we specifiek dit probleem kijken en niet andere thema's erbij gaan halen...

Gutte gut kan je niet eens behoorlijk antwoordt geven?:moe:


Het beleid van partijen kan plotsklaps veranderen. En moslims zijn in de minderheid zoals je weet....en de sfeer in Nederland riekt meer naar Anti-islam dan Pro-Islam.

Nou dat is het voordeel van democratie na vier jaar kan je weer kiezen.
Dus of je stuit op een partij die wel je belangen behartigt of je begint een eigen partij.

Maar het punt is wat zijn de prioriteiten van de moslims.Wat vinden moslims belangrijk.
Je hebt van die moslims die het heeeeeeel belangrijk vinden dat hun vrouwen hun mond moeten dichthouden en niet mogen nadenken.
Die bang zijn dat er hele rare dingen gaan gebeuren als vrouwen ook mee mogen denken.Tja ga ik op zo'n persoon stemmen?:vreemd:

barfly
11-02-04, 13:17
Geplaatst door yahya ayash
Salaam broeders en zusters,


Naar mijn mening klagen we veel en doen we te weinig.

Wat zijn volgens jullie de manieren om te zorgen dat er geen hoofddoekverbod komt in Nederland.?


En als deze toch zou komen...Wat dienen we dan te doen.? Wat zijn de tegenmaatregelen.

Of gaan we dan als makke schaapjes mee met een beleid dat indruist tegen de godsdienstvrijheid in?

Bom aanslagen plegen? Mensen de keel afsnijden?
Alle moslim mannen gaan zonder uitzondering in een soepjurk rondlopen? :D

yahya ayash
11-02-04, 13:18
Suggereer je iets met dat laatste?


Nou jah ik had iets constructiefers verwacht...


Ik zal maar mijn idee geven.

Ik denk dat vooral moslimvrouwen hun mond open moeten doen en collectief handelen. Ik heb het niet over demonstraties op straat. Maar voor scholen waar een leerling wordt geweigerd vanwege zijn geloofsovertuiging .


Kdenk dat er shi speciale site voor opgezet moet worden.


Wa lahu a'lam.


En ik moet nou weg. Ik heb een IP ban van moderator gekregen op mijn pc thuis dus kzal vandaag niet meer kunnen antwoorden.


wa salamu alaikum

Maslov
11-02-04, 13:19
Mark schreef daarstraks dat er ook islamitische jurisprudentie is om te rechtvaardigen dat de hoofddoek door de islam niet meer verplicht wordt in westerse niet islamitische landen.

taouanza
11-02-04, 13:21
Geplaatst door Maslov
Mark schreef daarstraks dat er ook islamitische jurisprudentie is om te rechtvaardigen dat de hoofddoek door de islam niet meer verplicht wordt in westerse niet islamitische landen.

Dat bedoelde hij niet hoor lees maar zijn reactie.:moe:

taouanza
11-02-04, 13:23
Geplaatst door yahya ayash
Suggereer je iets met dat laatste?


Nou jah ik had iets constructiefers verwacht...


Ik zal maar mijn idee geven.

Ik denk dat vooral moslimvrouwen hun mond open moeten doen en collectief handelen. Ik heb het niet over demonstraties op straat. Maar voor scholen waar een leerling wordt geweigerd vanwege zijn geloofsovertuiging .


Kdenk dat er shi speciale site voor opgezet moet worden.


Wa lahu a'lam.


En ik moet nou weg. Ik heb een IP ban van moderator gekregen op mijn pc thuis dus kzal vandaag niet meer kunnen antwoorden.


wa salamu alaikum


Het is toch te gek om los te lopen!
De ene groep denkt de vrouwen te bevrijden met het dragen van een hoofddoek en de andere groep het tegenovergestelde


Er zijn meer dingen in het leven dan een hoofddoek!:moe:

taouanza
11-02-04, 13:42
Ik was blij dat je eindelijk eens een keer met mij in discussie gaat ben je weer pleite.:droef:

papol
11-02-04, 14:13
Geplaatst door yahya ayash
Salaam broeders en zusters,


Naar mijn mening klagen we veel en doen we te weinig.

Wat zijn volgens jullie de manieren om te zorgen dat er geen hoofddoekverbod komt in Nederland.?


En als deze toch zou komen...Wat dienen we dan te doen.? Wat zijn de tegenmaatregelen.

Of gaan we dan als makke schaapjes mee met een beleid dat indruist tegen de godsdienstvrijheid in?


Bijven dragen .... maar wel selectief. Conflict vermijdend heet dat. Dan komt er ook geen wet die iets moet verbieden. Indien een wet er eenmaal staat word deze eerder uitgebreid dan vernietigd.

Gr.P

ZbaqZbaq
11-02-04, 14:25
Wat zijn de manieren voor de moslims om zicht te verzetten?

get F***ing oranizzzzed

maatschappelijk en politiek....en laat je vooral niet tegen elkaar uitspelen ...negeer de berichtgeving van de "onafhankelijke" nederlandse media in je beeldvorming.

benadruk de overeenkomsten....respecteer de verschillen.

AEL rullleezzzzzzzz

Mocroboy
11-02-04, 14:33
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wat zijn de manieren voor de moslims om zicht te verzetten?

get F***ing oranizzzzed

maatschappelijk en politiek....en laat je vooral niet tegen elkaar uitspelen ...negeer de berichtgeving van de "onafhankelijke" nederlandse media in je beeldvorming.

benadruk de overeenkomsten....respecteer de verschillen.

AEL rullleezzzzzzzz
Dankzij die media weten we gelukkig dat de AEL mede geleid wordt door een laptopdief en dat we ons er vooral niet bij moeten aansluiten.

ZbaqZbaq
11-02-04, 14:40
Geplaatst door Mocroboy
Dankzij die media weten we gelukkig dat de AEL mede geleid wordt door een laptopdief en dat we ons er vooral niet bij moeten aansluiten.

hij is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is dacht ik.

mark61
11-02-04, 14:52
Geplaatst door yahya ayash
Salaam broeders en zusters,

Naar mijn mening klagen we veel en doen we te weinig.

Wat zijn volgens jullie de manieren om te zorgen dat er geen hoofddoekverbod komt in Nederland.?


Ik ben/word misschien niet aangesproken maar denk graag even mee, als dat mag.

Je kan gaan stemmen. Je kan een partij oprichten (ja dat is natuurlijk een beetje te laat nu). Je kan alle parlementsleden individueel aanschrijven. Je kan ingezonden brieven sturen. Enfin, lobbyen dus.

Als het ingevoerd wordt kan je vrolijk burgerlijk ongehoorzaam met zn allen, jongen en meisje, met hoofddoek / tulband / fez doetterniettoe naar school gaan. 's Kijken of ze dan de ME gaan inzetten om moslima's uit de schoolbanken te rukken. Of je gaat massaal niet meer naar school en begint thuisonderwijs. Als dat in Afghanistan kon onder de omstandigheden daar, kan het hier ook. Gewoon staatsexamen doen, geen school nodig. En je kan met zn allen natuurlijk naar de isl. school.

Verder nog suggesties nodig? Mark van de agitprop.

mark61
11-02-04, 15:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
get F***ing oranizzzzed

Oran ligt in Algerije. Is dit een pleidooi voor integratie in de Algerijnse stadscultuur?

Ik zou zeggen dat het hier om een gemeenschappelijk moslimbelang gaat. Dus get organized inclusief Turken, Somaliërs en Surinamers en houd op over Soennieten/Sji'ieten, Arabisch/Berbers etc.

Samen sta je toch echt sterker. Is het de media bias of lijkt het erop dat elke keer als moslims zich collectief moeten organiseren het gekrakeel al uitbreekt voordat er iets van de grond komt? Dit is een serieuze vraag zonder verzwegen vooringenomenheid. En als het antwoord ja is, wat ga je eraan doen? Ik denk dat het nauwelijks in het belang van de Islam / moslims in Nederland is om je ook nog eens op etnische basis te gaan organiseren. Welk belang verdedig je dan precies? Vooral als je bedenkt dat je burger van dit land bent. In de eerste, of anders toch wel in de tweede plaats.

mark61
11-02-04, 15:06
Geplaatst door taouanza
Dat bedoelde hij niet hoor lees maar zijn reactie.:moe:

Yep. Ik zal het zelf nog even toelichten: ik bedoelde dat er wel 'technische' mouwen aan het probleem te passen zijn maar dat de discussie daar niet over gaat. De discussie gaat over het recht van moslims moslim te zijn voorzover ze daarmee de wet niet overtreden (is geen enkel probleem tot dusver) versus de zogenaamde 'Verlichting' ende 'vrijheid' verdedigers die al dat lekkers voor zichzelf willen houden. Verlichte moslims willen we sowieso niet want dat maakt ons mooie vijandbeeld kapot.

mark61
11-02-04, 15:09
Geplaatst door taouanza
Ik was blij dat je eindelijk eens een keer met mij in discussie gaat ben je weer pleite.:droef:

Ja dat heb ik nou ook altijd. Als ik (in dit verband) Ghizlane of Ghazi een serieuze vraag stel wordt het ook altijd opeens vreselijk stil op t forum. s Kijken of Zbaq2 gaat antwoorden.

met 'in dit verband' bedoel ik dat ik de hollandse mannenbroeders ook wel (onbeantwoorde) vragen stel, maar daar ging het nu even niet over.

Shaheed
11-02-04, 15:10
Je zou de hypocrisie van de nederlanders kunnen bloot stellen en hen kunnen bestrijden met hen eigen middelen op hen eigen grondgebied.

Als zij zeggen dat een hoofddoek de vrouw onderdrukt en dat het een islamitisch symbool is en dat overheidsgebouwen en scholen enz... onafhankelijk dienen te zijn, dan zeggen wij dat de nederlandse vrouwen geen rokken meer mogen dragen want ook dat is een christelijk gebruik en dat staat voor mij voor de onderdrukking van de vrouw en is het niks anders dan kindermishandeling om een jong meisje verplicht een rok te laten dragen in hartje winter.

Verder zullen we er op moeten hameren dat die extrmistische christelijke kinderen in ons land zich moeten inenten i.v.m. de gezonheid van het land.
En wanneer hen ouders weigeren dienen de kinderen opgevangen te worden in pleeggezinnen totdat zij hen kinderen een goede gezondheid gunnen.
Ook dienen die nederlandse kinderen bevrijd te worden en worden ze verplicht om T.V. te kijken net als elk ander inwoner van NL.

Als zij ons niks gunnen , gunnen wij hen ook niks.

mark61
11-02-04, 15:22
Geplaatst door Shaheed
Je zou de hypocrisie van de nederlanders kunnen bloot stellen en hen kunnen bestrijden met hen eigen middelen op hen eigen grondgebied.

Jah das typisch constructief actievoeren. Jij denkt dat polarisatie leidt tot meer begrip en meer vrijheid, tot oplossingen en maatschappelijke harmonie?

Of kan het je gewoon geen ruk schelen? Ik houd niet van het overvloedige gebruik van het begrip terrorisme, maar dit zou ik een terroristisch idee vinden. In de zin van: eigenlijk toch niet meer in een betere toekomst of een beter leven geloven, dus dan maar de beuk erin. Een soort mutually assured destruction. Mogen wij niet gewoon leven, dan zij ook niet. Fitna en meteen door naar de dag des oordeels. Is dat wat je bedoelt of draaf ik door? En geef me itt de Gh's (-izlane/-azi) s gewoon antwoord aub. Ik doe mn best al om iedereen te begrijpen.

Shaheed
11-02-04, 15:27
Geplaatst door mark61
Jah das typisch constructief actievoeren. Jij denkt dat polarisatie leidt tot meer begrip en meer vrijheid, tot oplossingen en maatschappelijke harmonie?

Of kan het je gewoon geen ruk schelen? Ik houd niet van het overvloedige gebruik van het begrip terrorisme, maar dit zou ik een terroristisch idee vinden. In de zin van: eigenlijk toch niet meer in een betere toekomst of een beter leven geloven, dus dan maar de beuk erin. Een soort mutually assured destruction. Mogen wij niet gewoon leven, dan zij ook niet. Fitna en meteen door naar de dag des oordeels. Is dat wat je bedoelt of draaf ik door? En geef me itt de Gh's (-izlane/-azi) s gewoon antwoord aub. Ik doe mn best al om iedereen te begrijpen.


Ik heb hele simpele oplossingen, als men mij met rust laat ik hen ook met rust maar als ze mijn vrijheid en dat van familieleden en vrienden willen inperken dan zullen zij ook moeten boeten op dezelfde manier.

Oog om oog , tand om tand!

Laat ik het niet merken dat een docent mijn kleine zusje op de basisschool verhinderd om haar hoofddoek te dragen.

Zijn tanden zal hij van de grond oprapen!

ZbaqZbaq
11-02-04, 15:31
Geplaatst door Shaheed


Zijn tanden zal hij van de grond oprapen!

Malcolm X....

"There is nothing in our book, the Koran, that teaches us to suffer peacefully. Our religion teaches us to be intelligent. Be peaceful, be courteous, obey the law, respect everyone; but if someone puts his hand on you, send him to the cemetery. That’s a good religion."

:D

mark61
11-02-04, 15:36
Geplaatst door Shaheed
Oog om oog , tand om tand!

Laat ik het niet merken dat een docent mijn kleine zusje op de basisschool verhindert om haar hoofddoek te dragen.

Zijn tanden zal hij van de grond oprapen!

Dat is de zekerste weg naar hoofddoekverbod, intolerantie, discriminatie en racisme. Denk je dat jij, je zusje of wie dan ook daar beter van wordt? Op de korte en de lange duur? Als je je niet meteen zo opwindt, maar even nadenkt over hoe het anders kan kan je toch wel wat constructievers bedenken? Ik wind me net zo hard op als jij over een dreigend verbod, als het je nog niet opgevallen was, maar ik beschouw het niet als een spelletje waarbij je met wat knokken de boel oplost, maar als een heel serieus onderwerp dat uiteindelijk gaat om het samenleven op een steeds kleinere planeet samen met mensen die anders denken dan ik of jij. Of word ik nou te serieus voor je? Maar in ieder geval bedankt dat je überhaupt antwoord geeft.

Oog om oog, tand om tand is niet zijn tanden eruit slaan, maar zijn kleding 'aanpassen'. Trek zn broek maar omlaag, dat is oog om oog

mark61
11-02-04, 15:40
Geplaatst door ZbaqZbaq
Malcolm X....

"There is nothing in our book, the Koran, that teaches us to suffer peacefully. Our religion teaches us to be intelligent. Be peaceful, be courteous, obey the law, respect everyone; but if someone puts his hand on you, send him to the cemetery. That’s a good religion."
:D

Yo Malcolm, kwacht nog op antwoord as je ff tijd hebt. :fpimp:

ZbaqZbaq
11-02-04, 15:44
Geplaatst door mark61
Yo Malcolm, kwacht nog op antwoord as je ff tijd hebt. :fpimp:

antwoord op al jou vragen zijn te vinden op ael.nl of arabeuropean.org

Scipio
11-02-04, 15:55
Waarom passen jullie je niet aan en doen die hoofddoekjes weg? We leven in Nederland in de 21e eeuw. Als je zo nodig letterlijk de Koran wilt volgen moet je maar naar Iran toe verhuizen! In de Nederlandse cultuur geldt de eigen, persoonlijke verantwoordelijkheid als hooste waarde. Daarom kunnen wij niet begrijpen dat jullie allemaal het zelfde willen eten, hetzelfde willen dragen en hetzelfde willen denken. Kunnen jullie niet voor je zelf denken of zo?

Laat ik het niet merken dat een docent mijn kleine zusje op de basisschool verhinderd om haar hoofddoek te dragen. Zijn tanden zal hij van de grond oprapen!
En waarom die aggressie naar onze onderwijzers? Zijn jullie bang voor intelligente mensen of zo? Of kun je het niet hebben dat er mensen zijn die het beter weten?

mark61
11-02-04, 16:01
Geplaatst door ZbaqZbaq
antwoord op al jou vragen zijn te vinden op ael.nl of arabeuropean.org

Jah je bent wel een beetje lui he? Dacht je dat ik daar nog niet geweest was? Ik heb nooit iets over Turken gelezen of plan de campagne tegen eventueel hoofddoekverbod (na invoering dus). Als jij het zo belangrijk vindt kan je toch wel de moeite opbrengen om mij dat even te vertellen?

Ik had je iets gevraagd over collectief organiseren, dat vind ik niet op die sites. Ik kom wel eens op een Turkse site en ik kan je verzekeren dat ze zich niet voelen aangetrokken tot de AEL. Hoe zou het ook, met die A in de naam? En wat mij serieus intrigeert, is wat precies het Arabische belang is los van het islamitische belang, dat ik heel goed zie.

Chaya2
11-02-04, 16:03
Geplaatst door Joesoef
We gaan gewoon lekker emigreren :fparty:

Yoehoe!!!! That's it!

ps.jij mag wel blijven hoor Joesoef, maar ik proost op het vertrek van alle fundi's! :cola:

Chaya2
11-02-04, 16:05
Geplaatst door Mocroboy
Dankzij die media weten we gelukkig dat de AEL mede geleid wordt door een laptopdief en dat we ons er vooral niet bij moeten aansluiten.

Jij mag ook blijven! :duim:

Puk
11-02-04, 16:06
Geplaatst door Chaya2
Yoehoe!!!! That's it!

ps.jij mag wel blijven hoor Joesoef, maar ik proost op het vertrek van alle fundi's! :cola:

Jah... daar drink ik er ook eentje op! :cola:

:lachu:

Rabi'ah.
11-02-04, 16:09
ZZ en Mark61, goeie bijdragen, :duim: :). Honderd procent mee eens....... En Scipio, niet om wat hoor, maar volgens mij zouden mensne als jij zich eerder thuisvoelen op een NVU of Fortuynistenforum...... :fpuh: :moe: :o :rolleyes:

Wa salam,

Rabiah.

taouanza
11-02-04, 16:11
Geplaatst door Shaheed
Je zou de hypocrisie van de nederlanders kunnen bloot stellen en hen kunnen bestrijden met hen eigen middelen op hen eigen grondgebied.

Als zij zeggen dat een hoofddoek de vrouw onderdrukt en dat het een islamitisch symbool is en dat overheidsgebouwen en scholen enz... onafhankelijk dienen te zijn, dan zeggen wij dat de nederlandse vrouwen geen rokken meer mogen dragen want ook dat is een christelijk gebruik en dat staat voor mij voor de onderdrukking van de vrouw en is het niks anders dan kindermishandeling om een jong meisje verplicht een rok te laten dragen in hartje winter.

Verder zullen we er op moeten hameren dat die extrmistische christelijke kinderen in ons land zich moeten inenten i.v.m. de gezonheid van het land.
En wanneer hen ouders weigeren dienen de kinderen opgevangen te worden in pleeggezinnen totdat zij hen kinderen een goede gezondheid gunnen.
Ook dienen die nederlandse kinderen bevrijd te worden en worden ze verplicht om T.V. te kijken net als elk ander inwoner van NL.

Als zij ons niks gunnen , gunnen wij hen ook niks.


*zucht* :moe:

Ik mocht als meisje ook geen broeken aan en we hadden ook geen televisie in huis.:moe:

Wat ben jij kinderachtig zeg!

Chaya2
11-02-04, 16:16
Geplaatst door Puk
Jah... daar drink ik er ook eentje op! :cola:

:lachu:

http://www.smiliez.nl/Smiliez/vrolijk/2vrolijk_09.gif
Lechaim!

mark61
11-02-04, 16:24
Geplaatst door Rabi'ah.
ZZ en Mark61, goeie bijdragen, :duim: :). Honderd procent mee eens....... Rabiah.

Alleen jammer dat ik geen antwoord op mijn vragen krijg maar 2 links waar die antwoorden ook niet te vinden zijn. Integendeel, daar wordt beweerd dat de islam voor het nationalisme is. Ik altijd maar denken dat de islam fel anti-nationalistisch is. Het begrip 'natie', wat iets heel anders is dan volk, bestaat pas sinds eind 18e eeuw. Dus kan er ook in de Koran niets over staan. De gehanteerde definitie is van Ernest Renan uit ik geloof 1883, volkomen achterhaald en maar 1 van de vele definities. Wat niet-Arabische moslims die in NL wonen daar mee moeten, ik weet het niet.

Ibrahim B.
11-02-04, 17:31
De antwoord is niet zo moelijk als het lijkt. Moslims moeten zich met alle middellen die ze ter beschikking hebben verdedigen tegen verloedering en afdwaling van hun godsdienst. Gezien we hier in een zogenaamd democratisch samenleving bevinden is het van belang zolang het mogelijk is binnen de wetgeving en regels van des betrefend land te handelen, als blijk dat die handelingen geen effect (meer) hebben gaan we opzoeken naar alternatieven mogelijkheden,al zou dat indruisen tegen de gangbare wetgeving en regeltjes.
Ik spreek bewust van wetgeving en regels dat gerespecteerd dient te worden omdat wij als moslim in Nederland en op bassis van het godsdienst daar geen last van ondervinden.
Maar een moslim is geen moslim als die niet denkt aan zijn mede mens en in het bijzonder moslim broeders en zusters over de gehele wereld. De schrijnende situatie in Frankrijk over de hoofdoek kwestie en de toenemende islam fobie wereld wijd zijn voorbeelden van situaties waar zorgen over gemaakt moet worden met name in de moslim gemeenschap zelf.
Het is o.a aan ons de taak om de situatie recht te trekken. Het is niet telkens maar afwachten tot de situatie zich zodanig heeft ontpopt dat we ons moeten verzetten. In plaats daarvan zouden we ons moeten mengen in het (vuile)manier van politiek voeren en ons zodanig opstellen dat wij ons tijdig kunnen laten horen wie we zijn en waar we voor staan omzodoende een grote hetze tegen de islam te voorkomen of in te perken. Omdat te bereiken is het nodig dat we met zen allen de handen uit de mouwen steken en de neuzen allen naar 1 kant richten. we moeten elkaar niet beconcureren of elkaar uit spelen maar juist sammen te werken, zie het maar als een soort van coalitie vorming, ondanks de verschillen die er zijn toch streven naar een gemeenschapelijk doel, in deze betreffende situatie opkomen voor rechten van moslims

taouanza
11-02-04, 17:34
Geplaatst door Ibrahim B.
De antwoord is niet zo moelijk als het lijkt. Moslims moeten zich met alle middellen die ze ter beschikking hebben verdedigen tegen verloedering en afdwaling van hun godsdienst. Gezien we hier in een zogenaamd democratisch samenleving bevinden is het van belang zolang het mogelijk is binnen de wetgeving en regels van des betrefend land te handelen, als blijk dat die handelingen geen effect (meer) hebben gaan we opzoeken naar alternatieven mogelijkheden,al zou dat indruisen tegen de gangbare wetgeving en regeltjes.
Ik spreek bewust van wetgeving en regels dat gerespecteerd dient te worden omdat wij als moslim in Nederland en op bassis van het godsdienst daar geen last van ondervinden.
Maar een moslim is geen moslim als die niet denkt aan zijn mede mens en in het bijzonder moslim broeders en zusters over de gehele wereld. De schrijnende situatie in Frankrijk over de hoofdoek kwestie en de toenemende islam fobie wereld wijd zijn voorbeelden van situaties waar zorgen over gemaakt moet worden met name in de moslim gemeenschap zelf.
Het is o.a aan ons de taak om de situatie recht te trekken. Het is niet telkens maar afwachten tot de situatie zich zodanig heeft ontpopt dat we ons moeten verzetten. In plaats daarvan zouden we ons moeten mengen in het (vuile)manier van politiek voeren en ons zodanig opstellen dat wij ons tijdig kunnen laten horen wie we zijn en waar we voor staan omzodoende een grote hetze tegen de islam te voorkomen of in te perken. Omdat te bereiken is het nodig dat we met zen allen de handen uit de mouwen steken en de neuzen allen naar 1 kant richten. we moeten elkaar niet beconcureren of elkaar uit spelen maar juist sammen te werken, zie het maar als een soort van coalitie vorming, ondanks de verschillen die er zijn toch streven naar een gemeenschapelijk doel, in deze betreffende situatie opkomen voor rechten van moslims


Ik heb daadwerkelijk de moeite genomen om je relaas te lezen.Maar ik zie dat jij het verbod op hoofddoek als enige probleem ziet.
Voor de rest is het jollygood geregeld.

mark61
11-02-04, 17:39
Geplaatst door Ibrahim B.
De antwoord is niet zo moelijk als het lijkt. Moslims moeten zich met alle middellen die ze ter beschikking hebben verdedigen tegen verloedering en afdwaling van hun godsdienst. Gezien we hier in een zogenaamd democratisch samenleving bevinden is het van belang zolang het mogelijk is binnen de wetgeving en regels van des betrefend land te handelen, als blijk dat die handelingen geen effect (meer) hebben gaan we opzoeken naar alternatieven mogelijkheden,al zou dat indruisen tegen de gangbare wetgeving en regeltjes.
Ik spreek bewust van wetgeving en regels dat gerespecteerd dient te worden omdat wij als moslim in Nederland en op bassis van het godsdienst daar geen last van ondervinden.
Maar een moslim is geen moslim als die niet denkt aan zijn mede mens en in het bijzonder moslim broeders en zusters over de gehele wereld. De schrijnende situatie in Frankrijk over de hoofdoek kwestie en de toenemende islam fobie wereld wijd zijn voorbeelden van situaties waar zorgen over gemaakt moet worden met name in de moslim gemeenschap zelf.
Het is o.a aan ons de taak om de situatie recht te trekken. Het is niet telkens maar afwachten tot de situatie zich zodanig heeft ontpopt dat we ons moeten verzetten. In plaats daarvan zouden we ons moeten mengen in het (vuile)manier van politiek voeren en ons zodanig opstellen dat wij ons tijdig kunnen laten horen wie we zijn en waar we voor staan omzodoende een grote hetze tegen de islam te voorkomen of in te perken. Omdat te bereiken is het nodig dat we met zen allen de handen uit de mouwen steken en de neuzen allen naar 1 kant richten. we moeten elkaar niet beconcureren of elkaar uit spelen maar juist sammen te werken, zie het maar als een soort van coalitie vorming, ondanks de verschillen die er zijn toch streven naar een gemeenschapelijk doel, in deze betreffende situatie opkomen voor rechten van moslims

En nu ff concreet?

Qwertyno
11-02-04, 17:42
De enigste manier voor de moslims om zich te verdedigen in "slechte tijden" is volgens mij door binnen te dringen in de harten en geesten van de bevolkingen.

Dit natuurlijk op een positive manier en bijvoorbeeld door eerlijkheid, redelijkheid, logica, duidelijkheid en menselijkheid uit te stralen en te verkondigen.

Mark zei het eigenlijk al..
ik maak er van; Heel simpel, Lobbyen op zijn islamitisch.

Ibrahim B.
11-02-04, 18:09
Geplaatst door mark61
En nu ff concreet?

mischien dat onderstaand link wat extra verduidelijking kan geven:
landelijk moslim organisatie (http://oud.refdag.nl/kl/011018kl01.html)

mark61
11-02-04, 18:16
Geplaatst door Ibrahim B.
mischien dat onderstaand link wat extra verduidelijking kan geven:
landelijk moslim organisatie (http://oud.refdag.nl/kl/011018kl01.html)

Je maakt een grapje? Heb je die heisa over die tent niet gevolgd? Vind je een club opgericht in opdracht van een overheid als 'gesprekspartner' voor dezelfde overheid die straks misschien hoofddoekjes gaat verbieden de geschikte organisatie om voor de belangen van moslims op te komen? Ben jij simpel of ik, dat ik niet begrijp wat je met je summiere antwoord bedoelt?

Kzou toch maar zelf een club oprichten, zonder dat de NL overheid er eerst vijf jaar om moet zeuren (het idee is van 1999). Dus vroeg ik Zbaq2 wat het specifiek Arabische belang is dat door de AEL verdedigd moet worden en of ze niet samen met de andere moslims aan de gang kunnen, en wat de AEL concreet dacht te gaan doen behalve staan vernikkelen op de Dam. Geen antwoord dus. Jij komt ook niet erg ver.
Het lijkt warempel wel of een niet-moslim het moet gaan regelen. Ik ga eten koken, zoek het ff zelf uit :hihi:

Blade20
11-02-04, 18:19
Geplaatst door mark61
Ik ben/word misschien niet aangesproken maar denk graag even mee, als dat mag.

Je kan gaan stemmen. Je kan een partij oprichten (ja dat is natuurlijk een beetje te laat nu). Je kan alle parlementsleden individueel aanschrijven. Je kan ingezonden brieven sturen. Enfin, lobbyen dus.

Als het ingevoerd wordt kan je vrolijk burgerlijk ongehoorzaam met zn allen, jongen en meisje, met hoofddoek / tulband / fez doetterniettoe naar school gaan. 's Kijken of ze dan de ME gaan inzetten om moslima's uit de schoolbanken te rukken. Of je gaat massaal niet meer naar school en begint thuisonderwijs. Als dat in Afghanistan kon onder de omstandigheden daar, kan het hier ook. Gewoon staatsexamen doen, geen school nodig. En je kan met zn allen natuurlijk naar de isl. school.

Verder nog suggesties nodig? Mark van de agitprop.

Goed, dat eerste ding kan ik inkomen.

Op dat tweede geval van thuisstudie. Dit is geen echte optie, alhoewel de link tussen werk en thuis een hoofddoek dragen nog wat zoeken is zal deze in de toekomst zeker verschijnen als er met deze reden massaal voor thuisstudie wordt gekozen. Dit zal als gevolg hebben dat bedrijven mensen die een openbare school hebben gevolgd voorrang krijgen op mensen met een thuisstudie. Het bedrijfsleven zal zeggen dat ze mensen met openbare scholing bevoorkeuren omdat ze de kwaliteit uit 'ervaring' (ahum :moe: ) beter vinden als mensen die thuisstudie hebben gehad.

mark61
11-02-04, 18:23
Geplaatst door Blade20
Goed, dat eerste ding kan ik inkomen.

Het bedrijfsleven zal zeggen dat ze mensen met openbare scholing bevoorkeuren omdat ze de kwaliteit uit 'ervaring' (ahum :moe: ) beter vinden als mensen die thuisstudie hebben gehad.

Blade, het maakt niet uit wat ze nou weer voor een technosmoes vinden om geen allo's aan te nemen. Limbo's kunnen/konden daar van mee praten als ze in het boze Westen kwamen.

Iemand die op eigen kracht dezelfde examens haalt als iemand die dat klassikaal drin gestampt krijgt maakt denk ik meer indruk. Behalve dan op het punt 'sociale vaardigheid'. Een thuisuniversiteit lijkt me trouwens al weer lastiger worden. Twas bedoelt als actieprogramma, niet als ideale educatieve methode.

Ibrahim B.
11-02-04, 19:31
Geplaatst door mark61
Je maakt een grapje? Heb je die heisa over die tent niet gevolgd? Vind je een club opgericht in opdracht van een overheid als 'gesprekspartner' voor dezelfde overheid die straks misschien hoofddoekjes gaat verbieden de geschikte organisatie om voor de belangen van moslims op te komen? Ben jij simpel of ik, dat ik niet begrijp wat je met je summiere antwoord bedoelt?

Kzou toch maar zelf een club oprichten, zonder dat de NL overheid er eerst vijf jaar om moet zeuren (het idee is van 1999). Dus vroeg ik Zbaq2 wat het specifiek Arabische belang is dat door de AEL verdedigd moet worden en of ze niet samen met de andere moslims aan de gang kunnen, en wat de AEL concreet dacht te gaan doen behalve staan vernikkelen op de Dam. Geen antwoord dus. Jij komt ook niet erg ver.
Het lijkt warempel wel of een niet-moslim het moet gaan regelen. Ik ga eten koken, zoek het ff zelf uit :hihi:

Wat ik duidelijk probeerde te maken is zoalng moslims onderling het niet eens kunnen worden of beter gezegd geen representatief instantie kunnen vormen, des te lastiger het wordt om belangen van de moslim gemeenschap aan te kaarten bij de overheid. Immers met zen vele sta je sterker en daarnaast kan men met een landelijk orgaan zonder al te veel omwegen de juiste instantie namelijk de overheid bereikt worden. Wel ben ik het je met je eens betrefd onafhankelijkheid van desbetrefende organisatie,dat zich alleen kritisch kan opstellen zonder financiele steun en of bemoeinis van de overheid.

freya
11-02-04, 19:34
Geplaatst door mark61
Kzou toch maar zelf een club oprichten, zonder dat de NL overheid er eerst vijf jaar om moet zeuren (het idee is van 1999). Dus vroeg ik Zbaq2 wat het specifiek Arabische belang is dat door de AEL verdedigd moet worden en of ze niet samen met de andere moslims aan de gang kunnen, en wat de AEL concreet dacht te gaan doen behalve staan vernikkelen op de Dam. Geen antwoord dus. Jij komt ook niet erg ver.
Het lijkt warempel wel of een niet-moslim het moet gaan regelen. Ik ga eten koken, zoek het ff zelf uit :hihi:

Er waren ooit plannen (bij de AEL) voor een Moslim Democratische Partij, maar daar hoor ik nooit meer iemand over.

Olive Yao
11-02-04, 19:46
Geplaatst door mark61
En je kan met zn allen natuurlijk naar de isl. school.
Ik ben voor afschaffing van godsdienstonderwijs, want dat is slecht onderwijs, in strijd met godsdienstvrijheid, en ...


Verder nog suggesties nodig? Mark van de agitprop.
Nog een suggestie:

moslima's, werp je dogmatische sluier af!

mark61
11-02-04, 22:41
Geplaatst door Ibrahim B.
Wat ik duidelijk probeerde te maken is zoalng moslims onderling het niet eens kunnen worden of beter gezegd geen representatief instantie kunnen vormen, des te lastiger het wordt om belangen van de moslim gemeenschap aan te kaarten bij de overheid. Immers met zen vele sta je sterker en daarnaast kan men met een landelijk orgaan zonder al te veel omwegen de juiste instantie namelijk de overheid bereikt worden. Wel ben ik het je met je eens betrefd onafhankelijkheid van desbetrefende organisatie,dat zich alleen kritisch kan opstellen zonder financiele steun en of bemoeinis van de overheid.

Oh nee, dan zijn we het eens. Dus vooruit, begin te bellen.

Orakel
11-02-04, 22:42
Geplaatst door Olive Yao
[B]Ik ben voor afschaffing van godsdienstonderwijs,

Dat verbaast me niet.


want dat is slecht onderwijs,

Bron?



in strijd met godsdienstvrijheid

:confused:

I'll think i'll just shoot myself.

mark61
11-02-04, 22:44
Geplaatst door Olive Yao
Ik ben voor afschaffing van godsdienstonderwijs, want dat is slecht onderwijs, in strijd met godsdienstvrijheid, en ...

Moet je toch s een rapport van de onderwijsinspectie lezen. In strijd met godsdienstvrijheid? t Moet niet gekker worden.


moslima's, werp je dogmatische sluier af!

Ik ben bang dat jij de grootste dogmatische burqa draagt hier. Kan die wel doorzichtig zijn, dat was/is dat glazen plafond ook.

mark61
11-02-04, 22:53
Geplaatst door Orakel
I'll think i'll just shoot myself.

Pas op dat je de leren bekleding van je BMW niet bezoedelt.