PDA

Bekijk Volledige Versie : Voetbal en Wiskunde



vgeld
11-02-04, 20:30
Doorgaans ben ik geen voetbal adept maar vanavond dacht ik:
TV5 aanzetten en kijken wat mijn landgenoten op sport. vlak presteren.
Een van de zinnen die me is bijgebleven direct na aanvang van de tweede helft is het volgende:
Les maliens ont la même équation à résoudre que la première mis temps: Een pracht. zin. Dit is poëzie, wiskunde en emotie tegelijk. Je zou als individu trots zijn om een dergelijke taal te leren.

Wat mij ook opviel (werd ook gedurende 93 minuten beaamd door de Fransen en de Afrikanen op TV5) dat Marokko niet alleen een collectieve is maar ook dat Marokko een “MATURE STATE ” is.
Ik volg al een paar jaar Marokko op de voet vooral op het gebied van sociale en economisch vlak. Ik zie met de dag een vooruitgang. Marokko zal over 25 jaar een van de landen die er toe doen.
Tegen de Marokkanen zeg ik: leer jezelf en je kinderen Arabisch en of Frans want over 25 jaar zullen je kinderen naar Marokko willen emigreren!
By the way: stuur je kinderen niet naar een zwarte school omdat daar OET wordt gegeven!.

Le nationaliste

Voor de mensen die geen Frans verstaan:

Les maliens ont la même équation à résoudre que la première mis temps = net als de eerste helft de Malinezen moeten dezelfde vergelijking oplossen