PDA

Bekijk Volledige Versie : Filmtip: Het leven van Jezus



Shaheed
14-02-04, 13:01
Jim Caviezel, de hoofdrolspeler in de omstreden film The Passion, heeft over zijn rol met paus Johannes Paulus II gesproken. Dat heeft de Italiaanse krant Corriere della Sera gemeld.


Acteur Jim Caviezel, die de hoofdrol speelt in de omstreden film The Passion.


De film, onder regie van Mel Gibson, roept protesten op omdat hij antisemitisme in de hand zou werken. Caviezel (35), die Jezus Christus speelt, vertelde de krant dat het gesprek met de paus uitermate vriendelijk verliep. Ook maakten beide mannen grapjes.

Zo had Caviezel geopperd dat Jezus wellicht een Italiaan was. Waarop de paus had geantwoord: ,,Hoezo, misschien was hij wel een Pool.''

De film toont de laatste uren uit het leven van Jezus. In de Verenigde Staten komt The Passion vanaf 25 februari in de bioscopen en in Duitsland vanaf 8 april.

Hevige kritiek op de film komt onder meer van de Anti-Defamation League (ADL), een joodse organisatie die antisemitisme bestrijdt. Volgens de ADL houdt de film de joodse autoriteiten en het joodse volk ondubbelzinnig verantwoordelijk voor het besluit om Jezus te kruisigen. Volgens een woordvoerder van Gibson heeft geen van de medewerkers aan de film belang bij het aanwakkeren van antisemitisme.


ANP, DPA

Julien
14-02-04, 13:03
Ik ben erg benieuwd naar deze film! ik heb de trailer gezien en die is erg indrukwekkend.

die Joden moeten niet zo zeuren.

Julien
14-02-04, 13:05
Zo had Caviezel geopperd dat Jezus wellicht een Italiaan was. Waarop de paus had geantwoord: ,,Hoezo, misschien was hij wel een Pool.''

:D :duim:

Simon
14-02-04, 13:07
Geplaatst door Shaheed
Zo had Caviezel geopperd dat Jezus wellicht een Italiaan was. Waarop de paus had geantwoord: ,,Hoezo, misschien was hij wel een Pool.''

Volgens mij was het een Palestijn.

Blade20
14-02-04, 13:17
Het was een Limburger :duim:

En die Joden moeten niet zeuren, als ik het mij goed herriner heeft het Cristendom altijd de dood van Jesuz al bij de Joden gelegd. Dus waarom plotseling die kritiek, enkel omdat de Christenen denken dat zij wat ze al constant geloofden nu nog eens een keertje zeggen, onzin.

jaja
14-02-04, 13:41
Geplaatst door Blade20
Het was een Limburger :duim:

En die Joden moeten niet zeuren, als ik het mij goed herriner heeft het Cristendom altijd de dood van Jesuz al bij de Joden gelegd. Dus waarom plotseling die kritiek, enkel omdat de Christenen denken dat zij wat ze al constant geloofden nu nog eens een keertje zeggen, onzin. omdat de huidige theologie dat anders doet ...

Mel Gibson wijst alle uitleg van Vaticaan II af en volgt de middeleeuwse tekstinterpretatie. De uitleg van de evangelieën is weldegelijk aan verandering onder hevig.

jesse
14-02-04, 14:00
Er zijn Moslims in Europa die proberen Christenen aan hun kant te krijgen in hun jodenhaat, zoals Shaheed en splijtstof, dit is zo'n poging en jullie trappen er nog in ook.

000NobelPrizes
14-02-04, 14:30
Nee maar, wat een warme belangstelling opeens voor het leven van Jezus.
Goh, waar zou dat nou aan liggen... :hardlach:

Overigens heeft de kerk al in 1965 afstand van de doctrine genomen dat joden hiervoor schuld dragen etc...

Maar leuk geprobeerd, oh gelovigen.

000NobelPrizes
14-02-04, 14:33
Geplaatst door jesse
Er zijn Moslims in Europa die proberen Christenen aan hun kant te krijgen in hun jodenhaat, zoals Shaheed en splijtstof, dit is zo'n poging en jullie trappen er nog in ook.
Dat probeerden de ouders van regisseur Mel Gibson ook. Die verklaarden onlangs in een interview dat die hele Holocaust maar zwaar overdreven was. Volgens hen moesten joden niet zo zeuren want er waren er maar een paar gesneuveld tijdens WO2. Echt fijne mensen om als ouders te hebben :rolleyes:

lennart
14-02-04, 16:07
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dat probeerden de ouders van regisseur Mel Gibson ook. Die verklaarden onlangs in een interview dat die hele Holocaust maar zwaar overdreven was. Volgens hen moesten joden niet zo zeuren want er waren er maar een paar gesneuveld tijdens WO2. Echt fijne mensen om als ouders te hebben :rolleyes:

Zo heeft hij het niet gezegd. Hij heeft gezegd dat de Holocaust tegen de Joden niet de enige holocaust is geweest die zich heeft afgespeeld tijdens en vlak voor de tweede wereldoorlog. Dat jij zijn uitspraken zo representeert getuigd van jouw hoerige niveau.

"War is horrible. The Second World War killed tens of millions of people. Some of them were Jews in concentration camps. Many people lost their lives. In the Ukraine several million starved to death between 1932 and 1933. During the last century 20 million people died in the Soviet Union."

000NobelPrizes
14-02-04, 16:29
Geplaatst door lennart
Zo heeft hij het niet gezegd. Hij heeft gezegd dat de Holocaust tegen de Joden niet de enige holocaust is geweest die zich heeft afgespeeld tijdens en vlak voor de tweede wereldoorlog. Dat jij zijn uitspraken zo representeerd getuigd van jouw hoerige niveau.

"War is horrible. The Second World War killed tens of millions of people. Some of them were Jews in concentration camps. Many people lost their lives. In the Ukraine several million starved to death between 1932 and 1933. During the last century 20 million people died in the Soviet Union."

Je liegt, Lennart. Geeft niet. Doe je wel vaker. Dat je trouwens niet bent bezig om de aanslagen in Irak van de afgelopen dagen te linken aan de CIA of de Mossad; you must be slippin'. Enfin.

His father, Hutton Gibson, was quoted in a New York Times Magazine article in March as denying the Holocaust occurred.
ABC press

lennart
14-02-04, 16:29
Geplaatst door Alcibiades
En deze uitspraak getuigt van jouw niveau...

151jes houdt er nu eenmaal van om uitspraken van anderen te prostitueren voor haar eigen plezier.

lennart
14-02-04, 16:32
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je liegt, Lennart. Geeft niet. Doe je wel vaker. Dat je trouwens niet bent bezig om de aanslagen in Irak van de afgelopen dagen te linken aan de CIA of de Mossad; you must be slippin'. Enfin.

His father, Hutton Gibson, was quoted in a New York Times Magazine article in March as denying the Holocaust occurred.
ABC press

Probeer die uitspraken van zijn vader maar eens terug te vinden zou ik zeggen. Bovendien vermengde jij de uitspraken van Gibson zelf met die van zijn vader. Ouders, vader, Mel, ach jij vindt het niet erg dingen door elkaar te halen.

000NobelPrizes
14-02-04, 16:35
Geplaatst door Alcibiades
En deze uitspraak getuigt van jouw niveau...
Tsja, da's Lennie ten voeten uit. Hij verzon ook een keer dat mijn ouders oorlogsmisdadigers zouden zijn geweest.
Dit soort verzinsels, hoe idioot ook, moet je nog gaan weerspreken ook. Doe je dat niet, dan gaat het in Lennie's brains een eigen leven leiden en wordt het vanzelf waarheid voor hem.
Hoe dat symptoom officieel heet, weet ik niet; maar die goser kronkelt harder in zijn hoofd dan een adder onder het gras.

lennart
14-02-04, 16:38
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Tsja, da's Lennie ten voeten uit. Hij verzon ook een keer dat mijn ouders oorlogsmisdadigers zouden zijn geweest.
Dit soort verzinsels, hoe idioot ook, moet je nog gaan weerspreken ook. Doe je dat niet, dan gaat het in Lennie's brains een eigen leven leiden en wordt het vanzelf waarheid voor hem.
Hoe dat symptoom officieel heet, weet ik niet; maar die goser kronkelt harder in zijn hoofd dan een adder onder het gras.

Zoiets heet niet verzinnen, zoiets heet valse beschuldigingen uiten, iets wat jij continu doet. Nu je 24 strafpunten hebt, zal het wat moeilijker zijn, want 1 strike en jij ligt eruit.

Maslov
14-02-04, 17:55
Zoiets heet niet verzinnen, zoiets heet valse beschuldigingen uiten, iets wat jij continu doet. Nu je 24 strafpunten hebt, zal het wat moeilijker zijn, want 1 strike en jij ligt eruit.

Lennart de hoeveelheid strafpunten heeft niets met verzinnen te maken. Strafpunten worden op z'n zachtst gezegd zeer selectief uitgedeeld :-)

lennart
14-02-04, 18:02
Geplaatst door Alcibiades
Je hebt inderdaad diverse malen op dit forum gelogen.

Ik niet, maar jij liegt continu.

sadeeQQ
14-02-04, 18:37
:nerd:

Wat een ziootje jankende zionisten weer zeg, stelltje cultuur barbaren, geen respect voor kunst :duivels:

Julien
14-02-04, 18:44
wat is er eigenlijk antisemitisch aan de visie dat de Joden Jesus vermoord hebben?

Toen ik op katechesatie zat (lang geleden :D ) heeft de priester mij dit altijd verteld, dus volgens mij geloven veel christenen dit.

Joesoef
14-02-04, 19:05
The intrigue got only murkier and more menacing from there. The next day after church, over a plate of roast beef at a buffet joint off the highway, conversation turned to the events of Sept. 11. Hutton flatly rejected that Al Qaeda hijackers had anything to do with the attacks. ''Anybody can put out a passenger list,'' he said. So what happened? ''They were crashed by remote control,'' he replied. He moved on to the Holocaust, dismissing historical accounts that six million Jews were exterminated. ''Go and ask an undertaker or the guy who operates the crematorium what it takes to get rid of a dead body,'' he said. ''It takes one liter of petrol and 20 minutes. Now, six million?''

Te vinden op :
http://www.christophernoxon.com/nyt_sub_pope.html





Mel: I'm not an anti-Semite Hollywood star and filmmaker Mel Gibson has hit out at claims that he and his new film about the death of Christ is anti-Semitic and anti-Catholic.

The strict Catholic's statement to entertainment industry bible Daily Variety marks the first time the father of seven has spoken out about the furore.

"To be certain, neither I nor my film is anti-Semitic," Gibson said after an outcry sparked by fears about The Passion, which portrays the last hours in the life of Christ.

"If the intense scrutiny during my 25 years in public life revealed I had ever persecuted or discriminated against anyone based on race or creed, I would be all too willing to make amends. But there is no such record.

"Nor do I hate anybody - certainly not the Jews."


Op : http://www.smh.com.au/cgi-bin/common/popupPrintArticle.pl?path=/articles/2003/06/14/1055220810012.html

sjo
14-02-04, 22:28
Het klassieke antisemitisme is idd een Europesche Christelijke uitvinding.
De Christenen hebben vol schaamte allang afstand genomen van hun barbaarse verleden. Mea Culpa.

Het huidige antisemitisme is een Arabisch verschijnsel, maar net zo oud intussen. Nu maar wachten tot er in die wereld ook introspectie onstaat.

groeten
sjo

Chaya2
14-02-04, 22:31
Geplaatst door lennart
Ik niet, maar jij liegt continu.

Nee, jij liegt, Lennie.

mark61
15-02-04, 00:14
Geplaatst door lennart
During the last century 20 million people died in the Soviet Union."

Even tussendoor: 20 miljoen is het aantal doden in de Sovjet-Unie tijdens en tgv WOII. Daarbuiten schat men dat 60 miljoen inwoners voortijdig het leven hebben gelaten tussen 1917 en 1941.

Chaya2
15-02-04, 00:23
Dank je, Joesoef, voor het overduidelijk laten zien hoe Lennart weer eens ronduit liegt en verdraait.
Wat een man..vreselijk. Ik sluit niet uit dat Mel Gibson trekjes van hem overgenomen heeft.

~Panthera~
15-02-04, 01:20
Geplaatst door mark61
Even tussendoor: 20 miljoen is het aantal doden in de Sovjet-Unie tijdens en tgv WOII. Daarbuiten schat men dat 60 miljoen inwoners voortijdig het leven hebben gelaten tussen 1917 en 1941.
--------------

Is niet intressant, dat begrijp je toch wel he ? :fpetaf:
Die zijn nl alleen: afgeschoten en doodgehongert. :moe:

*sarcasme*

mark61
15-02-04, 01:33
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Is niet intressant, dat begrijp je toch wel he ? :fpetaf:
Die zijn nl alleen: afgeschoten en doodgehongert. :moe:



So is weer een latertje Panthy. Ja we gaan de Historikerstreit hier nog s dunnetjes overdoen.


*sarcasme*

Jaha dat snappen we wel....

jesse
15-02-04, 12:17
Geplaatst door Alcibiades
De Joden zijn godsmoordenaars en hebben dus straf verdiend is de boodschap van het evangelie en sindsdien van veel christenen. Dat is antisemitisme. Die boodschap is er in 2000 jaar zo ingepompt dat ook nu nog velen de Joden zien als bewerkers van het kwaad, bijvoorbeeld van het kwaad in het Midden-Oosten. Ook sommigen op dit forum, al noemen ze zich geen christenen meer, hebben toch nog last van dit eeuwenoude vooroordeel.

Over opkomend antisemitisme onder Christenen zou ik mij ook geen zorgen maken.
Je moet helemaal naar het poolse platteland om nog antisemitisme in christelijk-religieuze zin tegen te komen. Je moet het eerder zoeken in uiterst linkse (De joden en het kapitaal reutel) of de uiterst rechtse hoek (onversneden racisme). Dat was in de jaren 30 trouwens ook zo.

Mohammed heeft trouwens meer geluisterd naar de Joden dan de Christenen bij het ontstaan van de islam. Het zoon-offer speelt een belangerijke rol in alle religies. Had hij maar wat beter geluisterd naar het verhaal van de dood van die timmermanszoon dan hadden we nou minder gezeik gehad.


By the way ik ben een roomse jongen met veel bewondering voor de Joodse bijdrage aan de europese en amerikaanse cultuur. Wie dat niet gelooft mag mijn snikkel zien.

mark61
15-02-04, 12:27
Geplaatst door Alcibiades
Aan welke kant sta jij?

Ik denk dat de jodenvervolging zoals vormgegeven door H. een uniek verschijnsel was. En dat aantallen er verder niet toe doen. Kan wel zijn dat Stalin verantwoordelijk was voor 60 miljoen doden, dat verandert niets. En ik vind ook dat de (afgeleide) strijd om wat 'erger' was misselijkmakend is. Massale moordpartijen zijn altijd walgelijk, waar en door wie en tegen wie en in welke 'omvang' ook begaan. Het een is niet erger dan het ander.

Ik weet het niet zeker, maar ik heb begrepen dat voor een aantal historici in het debat het erom ging om de jodenvervolging te 'relativeren'. Daar ben ik tegen. Net zoals ik ertegen ben om de uniciteit van de gebeurtenissen te gebruiken als rechtvaardiging van welke latere gebeurtenissen dan ook. Kortom: uniek, ja; het allerergste wat er ooit op aarde gebeurd is, nee. Alles is Erg.

~Panthera~
15-02-04, 13:18
Geplaatst door jesse
Wie dat niet gelooft mag mijn snikkel zien.
----------------------------------

Dank je, liever niet. k heb net ontbeten. :moe:

mark61
15-02-04, 13:21
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------------------

Dank je, liever niet. k heb net ontbeten. :moe:

:hihi:

ik heb ook al geen trek

~Panthera~
15-02-04, 13:24
Geplaatst door mark61
:hihi:

ik heb ook al geen trek
------------------------

:fplet:


Ook net ontbeten ?

jesse
15-02-04, 15:03
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------------------

Dank je, liever niet. k heb net ontbeten. :moe:

Je moet wat vroeger opstaan en dan een eiwitrijk dieet tot je nemen. Dat is goed tegen de hersenverweking waar je aan lijdt. Een klodder sperma schijnt uitstekent te helpen.

sadeeQQ
15-02-04, 15:07
Geplaatst door jesse
Je moet wat vroeger opstaan en dan een eiwitrijk dieet tot je nemen. Dat is goed tegen de hersenverweking waar je aan lijdt. Een klodder sperma schijnt uitstekent te helpen.


:loens:

jesse de homootje spreekt uiteraard uit eigen ervaring neem ik aan :engel:

~Panthera~
15-02-04, 15:09
Geplaatst door jesse
Je moet wat vroeger opstaan en dan een eiwitrijk dieet tot je nemen. Dat is goed tegen de hersenverweking waar je aan lijdt. Een klodder sperma schijnt uitstekent te helpen.
--------------------------


Je pillen toch wel ingenomen, hoop ik ? :moe:

Chaya2
15-02-04, 15:12
Geplaatst door jesse

By the way ik ben een roomse jongen met veel bewondering voor de Joodse bijdrage aan de europese en amerikaanse cultuur. Wie dat niet gelooft mag mijn snikkel zien.

Woah! Je hebt een fan. :melig2:

sadeeQQ
15-02-04, 15:16
Geplaatst door Chaya2
Woah! Je hebt een fan. :melig2:

Stront trekt altijd strontvliegen aan,

nou vraag ik me wel af of jij nou een drolltje bent of een strontinsekt :verward:?

Chaya2
15-02-04, 15:17
Geplaatst door sadeeQQ
Stront trekt altijd strontvliegen aan,

nou vraag ik me wel af of jij nou een drolltje bent of een strontinsekt :verward:?

Je domheid blijft me verbazen. :duizelig: Ga zo door!

mark61
15-02-04, 16:13
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------
:fplet:
Ook net ontbeten ?

:boer: Yep.

maar buiten dat

mark61
15-02-04, 16:20
Geplaatst door Alcibiades

Net zoals ik ertegen ben om de uniciteit van de gebeurtenissen te gebruiken als rechtvaardiging van welke latere gebeurtenissen dan ook. Kortom: uniek, ja; het allerergste wat er ooit op aarde gebeurd is, nee. Alles is Erg.

Heugelijk feit. Voor de eerste keer zijn we het eens Mark. Dat moeten we vieren.

:cola:

Kweenie of je dit wel gelezen hebt. Ik houd het in mijn achterhoofd, deze bijval, tot een volgende keer.

Chaya2
15-02-04, 16:21
Ik was ook al verbaasd het te lezen en te constateren dat ik het voor het eerst met hem eens was.

mark61
15-02-04, 16:51
Geplaatst door Chaya2
Ik was ook al verbaasd het te lezen en te constateren dat ik het voor het eerst met hem eens was.

Goh wat een lol. Vooroordelen?

Chaya2
15-02-04, 16:53
Geplaatst door mark61
Goh wat een lol. Vooroordelen?

Vooroordelen jegens jou? Nee een oordeel nav alles wat ik tot nu toe van jou gelezen heb en een constatering dat dit keer 1 was dat ik het met je eens was. Joechei! :lachu:

mark61
15-02-04, 16:57
Geplaatst door Chaya2
Vooroordelen jegens jou? Nee een oordeel nav alles wat ik tot nu toe van jou gelezen heb en een constatering dat dit keer 1 was dat ik het met je eens was. Joechei! :lachu:

Zo zie je maar weer hoe je bezwaren tegen het beleid van de Israelische regering in 1 keer doortrekt naar mijn vermeende ideeën over J/joden (volk/godsdienst naar keuze) in heden en verleden.