PDA

Bekijk Volledige Versie : Paus veroordeelt opnieuw Israëlische veiligheidsmuur



Marsipulami
14-02-04, 14:34
Paus veroordeelt opnieuw Israëlische veiligheidsmuur
--------------------------------------------------------------------------------


VATICAANSTAD (KerkNet/Reuters) - Paus Johannes Paulus II heeft opnieuw een scherpe veroordeling uitgesproken over de muur die Israël wil op de Westelijke Jordaanoever. Hij deed zijn uitspraak bij een ontmoeting met de Palestijnse premier Qurie. "Het Heilig Land heeft verzoening nodig: vergeving in plaats van wraak, bruggen, geen muren," aldus de paus.

De paus had de bouw van de muur in november als eens veroordeeld. Dat lokte toen een felle reactie uit van Israël. Premier Sharon zegde daarop zijn ontmoeting met de paus, die enkele dagen later zou plaatshebben, af.

De vergeving in het Heilig Land vereist volgens de paus dat alle leiders in de regio, met de hulp van de internationale gemeenschap, het pad van dialoog en onderhandeling volgen om een blijvende vrede tot stand te brengen.

Vandaag waren in het Vaticaan erg strenge veiligheidsmaatregelen genomen, omdat de paus niet alleen een gesprek had met premier Ahmed Qurie, maar tevens met de Iranese minister van Buitenlandse Zaken Kamal Kharrazi

plexus
14-02-04, 14:45
Geplaatst door Alcibiades
Wojtila zegt wel meer onzinnige dingen.

Laat dit net nu de uitzondering zijn.

freya
14-02-04, 15:14
Geplaatst door Alcibiades
Als hij ook een protest had laten horen tegen de zelfmoordaanslagen was hij een stuk geloofwaardiger geweest.

Hij veroordeelde toch ook wraak.

En dat is precies wat die zelfmoordacties zijn: wraak voor wat Israel allemaal in de bezette gebieden uitvreet.


Dus het is onzinnig om tegen iets te zijn dat door de Verenigde Naties al als illegaal is bestempeld? Interessante mening :moe:

lennart
14-02-04, 16:01
De Paus is anti-semitisch. Dat is toch duidelijk?

freya
14-02-04, 16:49
Geplaatst door Alcibiades
Het verschil is dat deze inwoner van Vaticaanstad de muur met name noemt maar de zelfmoordacties van de Palestijnen niet. Daarmee diskwalificeert hij zichzelf als partijganger.

Tuurlijk jongen :moe:

Je mag alleen ergens tegen zijn als je luid en duidelijk verklaart dat je ook tegen tegen een heleboel andere dingen bent :rolleyes:

Zullen we dat principe ook eens op een aantal van jouw uitspraken op dit forum toepassen :D

~Panthera~
14-02-04, 16:59
PRAAT de paus nog dan ? :moe:

:vlammen:

freya
14-02-04, 17:59
Geplaatst door Alcibiades
Als ik geestelijk leider was van een wereldgodsdienst zorgde ik ervoor dat ik geaccepteerd werd door alle mensen en niet alleen door een paar fanatiekelingen die harder schreeuwen dan de rest.

Waar gaat dit over? :confused:


Ook zorgde ik ervoor dat ik de Joden goed behandelde.

Hoe behandelt de paus de joden den slecht?

Julien
14-02-04, 18:16
De Paus is top! Ik heb hem 1x in het echt gezien en hij is een Heilige!

plexus
14-02-04, 18:21
Geplaatst door ~Panthera~
PRAAT de paus nog dan ? :moe:

:vlammen:

soms om anti-semi...uitspraken te doen...zoals nu :zwaai:

~Panthera~
14-02-04, 19:14
Geplaatst door plexus
soms om anti-semi...uitspraken te doen...zoals nu :zwaai:
---------------------------

:schok: ut is nie waar !


:zwaai:

Chaya2
14-02-04, 20:00
Geplaatst door Alcibiades
Als ik geestelijk leider was van een wereldgodsdienst zorgde ik ervoor dat ik geaccepteerd werd door alle mensen en niet alleen door een paar fanatiekelingen die harder schreeuwen dan de rest. Ook zorgde ik ervoor dat ik de Joden goed behandelde. Maar ja, dat laatste vooral is voor welke paus dan ook te veel gevraagd geweest.

Wil jij alsjeblieft Paus worden?

Flits
14-02-04, 21:15
Geplaatst door Alcibiades
Als hij ook een protest had laten horen tegen de zelfmoordaanslagen was hij een stuk geloofwaardiger geweest.

Dus wanneer hij iets zegt dat in jouw voordeel is, dan is hij geloofwardig, zo niet, dan kraamt hij onzin uit. Volgens mij kraam jij onzin uit.

Chaya2
14-02-04, 21:32
Geplaatst door Flits
Dus wanneer hij iets zegt dat in jouw voordeel is, dan is hij geloofwardig, zo niet, dan kraamt hij onzin uit. Volgens mij kraam jij onzin uit.

Nee, Flits, JIJ kraamt onzin uit. Wat Alcibiades terecht opmerkt, is dat de paus in zijn veroordeling ook de aanslagen moet meenemen. Aangezien dat de reden van de bouw van het hek is! Neem je dat niet mee, dan ben je eenzijdig bezig.

Flits
14-02-04, 21:52
Geplaatst door Chaya2
Nee, Flits, JIJ kraamt onzin uit. Wat Alcibiades terecht opmerkt, is dat de paus in zijn veroordeling ook de aanslagen moet meenemen. Aangezien dat de reden van de bouw van het hek is! Neem je dat niet mee, dan ben je eenzijdig bezig.

Precies, Alcibiades is pas tevreden als de paus iets zegt wat hém uitkomt.
Trouwens, de paus is helemaal niet eenzijdig bezig. Zie de post van Freya

Anwaro
14-02-04, 21:59
Geplaatst door Alcibiades
Als ik geestelijk leider was van een wereldgodsdienst zorgde ik ervoor dat ik geaccepteerd werd door alle mensen en niet alleen door een paar fanatiekelingen die harder schreeuwen dan de rest. Ook zorgde ik ervoor dat ik de Joden goed behandelde. Maar ja, dat laatste vooral is voor welke paus dan ook te veel gevraagd geweest.

Volgens mij is dat een contradictie. Een leider van een wereldgodsdienst die met iedereen vriendjes blijft!

Chaya2
14-02-04, 22:00
Geplaatst door Flits
Precies, Alcibiades is pas tevreden als de paus iets zegt wat hém uitkomt.
Trouwens, de paus is helemaal niet eenzijdig bezig. Zie de post van Freya

De post van Freya was ook al dom, toen de paus over wraak sprak, sprak hij niet over zelfmoordaanslagen. Alcibiades, en ook ik, is pas tevreden, als de paus evenwichtig is. hetgeen hij niet is, als hij alleen de bouw van het hek veroordeelt, zonder de aanslagen, waartegen het hek gebouwd is, te veroordelen.

Orakel
14-02-04, 22:00
15 oktober 2003:

"De Verenigde Staten blokkeren door middel van een veto voor de tweede keer een resolutie in de Veiligheidsraad die de Israëlische bouw van een hek op de Westelijke Jordaanoever veroordeelt. Naar mening van de VS wordt in de resolutie het Palestijnse terrorisme onvoldoende expliciet veroordeelt."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oktober_2003

:slaap:

Chaya2
14-02-04, 22:01
Geplaatst door Orakel
15 oktober 2003:

"De Verenigde Staten blokkeren door middel van een veto voor de tweede keer een resolutie in de Veiligheidsraad die de Israëlische bouw van een hek op de Westelijke Jordaanoever veroordeelt. Naar mening van de VS wordt in de resolutie het Palestijnse terrorisme onvoldoende expliciet veroordeelt."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oktober_2003

:slaap:

Precies! Thumbs up for the US! :handbang:

Anwaro
14-02-04, 22:03
Geplaatst door Orakel
15 oktober 2003:

"De Verenigde Staten blokkeren door middel van een veto voor de tweede keer een resolutie in de Veiligheidsraad die de Israëlische bouw van een hek op de Westelijke Jordaanoever veroordeelt. Naar mening van de VS wordt in de resolutie het Palestijnse terrorisme onvoldoende expliciet veroordeelt."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oktober_2003

:slaap:

Met Onkle Sam als rugdekking kunnen ze vast wel zonder de zegen van de paus... :rolleyes:

Chaya2
14-02-04, 22:05
Geplaatst door Anwaro
Met Onkle Sam als rugdekking kunnen ze vast wel zonder de zegen van de paus... :rolleyes:

DAT denk ik ook... :melig2:

Flits
14-02-04, 22:06
Geplaatst door Chaya2
De post van Freya was ook al dom, toen de paus over wraak sprak, sprak hij niet over zelfmoordaanslagen. Alcibiades, en ook ik, is pas tevreden, als de paus evenwichtig is. hetgeen hij niet is, als hij alleen de bouw van het hek veroordeelt, zonder de aanslagen, waartegen het hek gebouwd is, te veroordelen.

De paus mag zeggen wat hij vindt. Je begint meteen te mekkeren als Israel niet in het voordeel is. Zo zag ik zopas ook een. Ronny naftaniel in Het Lager Huis. God, man, hou eens op met dat slachtofferdenken, en kijk eens verder dan je neus lang is.

Anwaro
14-02-04, 22:13
Geplaatst door Chaya2
DAT denk ik ook... :melig2:

Voor alle duidelijkheid...ik heb de pest aan Sharon!

Anwaro
14-02-04, 22:20
Geplaatst door Alcibiades
De paus mag zeggen wat hij wil maar wat hij zegt is niet verstandig.

Dat geld voor meer mensen. :stout:

Orakel
14-02-04, 22:22
Geplaatst door Chaya2
Precies! Thumbs up for the US! :handbang:

Up their ass zul je bedoelen.
Hypocriete bende.

En zijn jullie m.b.t. de paus nou niet gewoon spijkers op laag water aan het zoeken. De man heeft zich al eerder uitgesproken tegen iedere vorm van geweld en ook nog es nadrukkelijk bij 911.

Chaya2
14-02-04, 22:28
Geplaatst door Flits
De paus mag zeggen wat hij vindt. Je begint meteen te mekkeren als Israel niet in het voordeel is. Zo zag ik zopas ook een. Ronny naftaniel in Het Lager Huis. God, man, hou eens op met dat slachtofferdenken, en kijk eens verder dan je neus lang is.

Ronny is top.
De paus mag zeggen wat ie vindt, maar t is wel dom. Net als dat gezeik over homo's en condooms.
Man..
Het gevaarlijke is, dat er nog mensen zijn die naar hem luisteren ook.

Orakel
14-02-04, 22:28
Geplaatst door Alcibiades
Hij spreekt zich niet uit tegen het geweld van de Palestijnen en de zelfmoordaanslagen. Daardoor dient hij de vrede niet en is hij geen goede godsdienstig leider.

Is dat nou echt lekker, dat mierenneuken?

Orakel
14-02-04, 22:46
Geplaatst door Alcibiades
Het is geen mierenneuken. De afkeer van sommigen van de paus zit heel diep.

:fplet:



Zijn laatste uitspraken bevestigen alleen maar dat het fundamenteel fout zit met die man.

Vergeving in plaats van wraak, bruggen i.p.v. muren. Niet zoveel mis mee volgens mij.


Trouwens niet alleen met deze paus maar met het grootste deel van zijn voorgangers.

Da paus is een marionet van het Vaticaan, dat zich zelfs een zetel bij de VN heeft weten te bemachtigen. (Seculier hé?)
Denk je dat de huidige paus uberhaupt nog ergen een stempel op kan drukken?

Marsipulami
14-02-04, 22:46
Vaticaan veroordeeld aanslagen in Heilig Land
--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst op 7/6 '02 om 0:00u door Peter_van_Meijel

BRUSSEL (KerkNet/SIR/Zenit) - L’Osservatore Romano en de pauselijke nuntius in het Heilige Land hebben de jongste zelfmoordaanslagen zwaar veroordeeld. Aanleiding was de Jihadaanslag van donderdag, die samenviel met de herdenking van het begin van de bezetting van Westelijke Jordaanoever en Gaza.

L’Osservatore schrijft dat de vijanden van de vrede eens te meer burgers gedood hebben om hun doel te bereiken en wijst erop dat het ogenblik van de aanslag net samenviel met de verhoging van de internationale inspanningen om de onderhandelingen nieuw leven in te blazen. “Eens te meer gebruiken gewapende fundamentalisten geweld om de onderhandelingen te stoppen”.
De pauselijke nuntius, aartsbisschop Sambi, veroordeelde elke kamikazeaanslag, maar herinnerde eraan dat ze de uitdrukking zijn van een volk waarvoor geen enkele mogelijkheid meer is opengelaten en dat niet de minste hoop meer koestert. “Zolang Israël zich niet terugtrekt uit de bezette gebieden en de oprichting van een Palestijnse Staat niet erkent, blijft vrede in het Heilig Land onmogelijk”. De nuntius vestigde ook de aandacht op de oecumenische en interreligieuze dialoog. “Alle christelijke Kerken in Israël vertegenwoordigen slechts 2% van de bevolking”. Mgr. Sambi herinnerde aan de pausreis in de voetsporen van Abraham aan het Heilig Land en diens bezoek aan het Holocaustmuseum, dat een grote betekenis had voor het joodse volk. Hij zei dat ook de dialoog met de islam mogelijk is, maar erkende dat die niet steeds even gemakkelijk is.

Bron: Kerknet Vlaanderen






Paus: ´berichten uit Israël zijn pijnlijk en zorgwekkend´
--------------------------------------------------------------------------------

Hulpverleners in Jerusalem kijken naar de vuurzee bij één van de bomaanslagen tijdens het weekend van 1 en 2 december 2001 (Foto: AP)


Geplaatst op 3/12 '01 om 0:00u door Roderick_Vonhögen

VATICAANSTAD (RKnieuws.net) – Paus Johannes Paulus noemde gisteren de berichten over de aanslagen in Israël "pijnlijk" en "zorgwekkend". Tijdens bomaanslagen dit weekeinde zijn in Jeruzalem en Haifa 27 mensen om het leven gekomen.



De Paus sprak aan het begin van de Adventstijd, de voorbereidingstijd op het Kerstfeest. Hij onderstreepte dat de adventstijd een tijd van hoop is.

In dat kader verwees de Paus naar de boodschap van de profeet Jesaja, uitgesproken "op een moment van crisis in de geschiedenis van Israël". Jesaja sprak van een wereld waarin de volkeren "hun zwaarden zullen omsmeden tot ploegscharen, en hun lansen tot sikkels. Geen volk heft nog het zwaard tegen een ander." (vgl. Jesaja 2, 1-5).

“Deze woorden bevatten een belofte van vrede die meer dan ooit actueel is voor de mensheid, en in het bijzonder voor het Heilig Land, waarvandaan ons helaas ook vandaag pijnlijke en zorgwekkende berichten bereiken”.

De Paus vroeg opnieuw aandacht voor de vastendag op 14 december en de interreligieuze ontmoeting in Assisi, initiatieven die een "meer ontspannen en solidair klimaat in de wereld" moeten bevorderen.

De Paus riep in zijn toespraak op tot gebed en naastenliefde, omdat “het Rijk van God dichterbij komt, daar waar de mensen leren om als broeders te leven”.

--------------------------------------------------------------------------------
Paus vraagt einde aan geweld na aanslagen in Bagdad en Jeruzalem
--------------------------------------------------------------------------------

Paus Johannes Paulus II tijdens zijn toespraak op woensdag 20 augustus in Castel Gandolfo (AP)


Geplaatst op 20/8 '03 om 11:16u door Theo Borgermans

CASTELGANDOLFO (RKnieuws.net) - Paus Johannes Paulus II riep woensdagochtend de wereldleiders op om een eind te maken aan de golf van geweld, een dag nadat door bomaanslagen zo´n 40 mensen in Bagdad en Jeruzalem om het leven kwamen.

"We bidden God om vrede, dat wijsheid voorrang mag krijgen in het hart van de mensen", zei de paus. Hij bad dat de verantwoordelijken in de samenleving mogen inzien "hoe ze deze tragische spiraal van haat en geweld kunnen doorbreken".

"Het tragische nieuws dat ons de afgelopen uren heeft bereikt uit Bagdad en Jeruzalem kan ons alleen maar diep bedroefd maken en unanieme afkeuring oproepen", zei de 83-jarige kerkleider tijdens de algemene audiëntie in Castelgandolfo.

Dinsdagavond stuurde de paus al een rouwtelegram naar VN-secretaris-generaal Kofi Annan naar aanleiding van de aanslag op de VN-hoofdkwartieren in Bagdad. Daarin betreurt de paus de aanslag en het verlies aan mensenlevens. De paus belooft ook te bidden voor de slachtoffers en spreekt zijn medeleven uit met de familieleden "die met dit tragische verlies geconfronteerd worden". De paus riep "allen die in geweldsdelicten betrokken zijn" op "de wegen van de haat te verlaten". (tb)

Marsipulami
14-02-04, 22:54
Paus in emotionele oproep: "stop het absurde geweld in Israël"
--------------------------------------------------------------------------------




Geplaatst op 6/12 '01 om 0:00u door Roderick_Vonhögen

VATICAANSTAD [RKnieuws.net] - Paus Johannes Paulus deed woensdag een emotionele oproep aan de strijdende partijen in Israel om een einde te maken aan "het absurde geweld dat de regio van het Midden-Oosten met bloed blijft bedekken".

De Paus deed zijn oproep na de reeks aanslagen van de afgelopen dagen in Israël, waarbij tientallen mensen om het leven kwamen. "Ik voel de behoefte om mijn oprechte deelneming te betuigen met de nieuwe slachtoffers van het absurde geweld dat de regio van het Midden-Oosten met bloed blijft bedekken."

"Nogmaals herhaal ik met een bedroefd hart dat geweld nooit conflicten oplost, maar alleen de dramatische consequenties ervan doet toenemen".

Israël en de Palestijnen moeten volgens de Paus geholpen worden door de rest van de wereld om de vrede te bereiken: "Ik doe een nieuwe, dringende oproep aan de Internationale Gemeenschap, opdat deze met steeds grotere vastberadenheid en moed de Israelieten en Palestijnen helpt om deze zinloze spiraal van de dood te doorbreken."

Met stemverheffing besloot de Paus: "Mogen de onderhandelingen onmiddelijk worden hernomen, zodat eindelijk de vrede bereikt kan worden waarnaar zozeer verlangd wordt".

Chaya2
14-02-04, 22:56
Goed, heel goed. Had ie dat nou ook in z'n veroordeling van het H-E-K meegenomen.

Chaya2
14-02-04, 23:00
Geplaatst door Alcibiades
Dit citaat is een perfecte illustratie van wat ik bedoel. Sambi is dus een typische vertegenwoordiger van de RK-politiek. Hij neemt met de ene hand terug wat hij met de andere heeft gegeven. Door de hierboven aangehaalde woorden zullen de Palestijnen zich toch weer gesterkt voelen en legt hij de schuld weer eenzijdig bij de Joden.

Ja, da's waar. Had even beter moeten lezen.
Da's hoe het vaak gaat. Beetje jammer.

Orakel
14-02-04, 23:09
Geplaatst door Alcibiades
Ook in dit citaat zie ik geen enkele expliciete veroordeling van de zelfmoordaanslagen. Alleen een algemene oproep om geweld te stoppen. In geen van de citaten die Mars noemt worden de zelfmoordaanslagen bij naam genoemd en veroordeeld. Ik daag hem uit er één te vinden.

Als ie de zelfmoordaanslagen specifiek gaat noemen, moet ie dan ook specifiek de situaties benoemen waarbij kinderen door het IDF door het hoofd zijn geschoten?
Of de "preventieve liquidaties"?
Welke andere "lijders" heb je specifieke aanslagen horen veroordelen?

Ik moet dat toch es proberen, want muggenziften raakte ik niet opgewonden van.

Chaya2
14-02-04, 23:11
Geplaatst door Orakel
Als ie de zelfmoordaanslagen specifiek gaat noemen, moet ie dan ook specifiek de situaties benoemen waarbij kinderen door het IDF door het hoofd zijn geschoten?
Of de "preventieve liquidaties"?
Welke andere "lijders" heb je specifieke aanslagen horen veroordelen?

Ik moet dat toch es proberen, want muggenziften raakte ik niet opgewonden van.

Wat een nonsens. de zelfmoordaanslagen zijn de ramp die Israel en het vredesproces al jaren in verlamming houden. Het zijn de aanslagen die aanzet gegeven hebben tot checkpoints, het hek etc.

Marsipulami
14-02-04, 23:14
Gelukkig maar dat de paus zo dom niet is om zonder nuance die zelfmoordaanslagen te veroordelen. De Palestijnen hebben geen vliegtuigen en helicopters voor bombardementen, geen tanks en geen bulldozers om Israëlische huizen plat te walsen. Hadden ze die wel gehad dan zouden ze vast en zeker op dezelfde 'propere' manier voor hun rechten opkomen als Israël denkt voor zijn rechten op te moeten komen.

Chaya2
14-02-04, 23:16
Geplaatst door Marsipulami
Gelukkig maar dat de paus zo dom niet is om zonder nuance die zelfmoordaanslagen te veroordelen. De Palestijnen hebben geen vliegtuigen en helicopters voor bombardementen, geen tanks en geen bulldozers om Israëlische huizen plat te walsen. Hadden ze die wel gehad dan zouden ze vast en zeker op dezelfde 'propere' manier voor hun rechten opkomen als Israël denkt voor zijn rechten op te komen.

Pale's hebben een alternatief: talloze vredesvoorstellen. Allen verworpen.

Orakel
14-02-04, 23:18
Geplaatst door Chaya2
Wat een nonsens. de zelfmoordaanslagen zijn de ramp die Israel en het vredesproces al jaren in verlamming houden. Het zijn de aanslagen die aanzet gegeven hebben tot checkpoints, het hek etc.

Snietus, maar daar gaat ut ook sowieso niet over. Het gaat hier over de vraag of hij recht van spreken heeft aangaan De Muur als hij niet tegelijkertijd specifieke aanslagen veroordeelt.
Je reinste kolder dus.

Marsipulami
14-02-04, 23:20
Geplaatst door Chaya2
Pale's hebben een alternatief: talloze vredesvoorstellen. Allen verworpen.


Israël wil geen vrede. Ze praten over "vrede" als vorm van propaganda, maar ondertussen worden er steeds meer Palestijnen verdreven van hun land door de bouw van nederzettingen die onverminderd doorgaan al tientallen jaren, met of zonder vredesakkoorden.

Chaya2
14-02-04, 23:21
Geplaatst door Orakel
Snietus, maar daar gaat ut ook sowieso niet over. Het gaat hier over de vraag of hij recht van spreken heeft aangaan De Muur als hij niet tegelijkertijd specifieke aanslagen veroordeelt.
Je reinste kolder dus.

Je reinste kolder is om te zeggen "specifieke aanslagen", er is niks specifieks aan, het is de dagelijkse realiteit, specifiek zou zijn het spreken over een bepaalde aanslag. Het fenomeen zelfmoordaanslagen, uitgevoerd tegen Israel, da's het probleem. daar vloeit alle ellende uit voort.

Chaya2
14-02-04, 23:22
Geplaatst door Marsipulami
Israël wil geen vrede. Ze praten over "vrede" als vorm van propaganda, maar ondertussen worden er steeds meer Palestijnen verdreven van hun land door de bouw van nederzettingen die onverminderd doorgaan al tientallen jaren, met of zonder vredesakkoorden.

Israël wil wel vrede. Er is een groep religieuze, ultra-rechtsen, die heel Israël wil, maar de mainstream wil wel degelijk vrede.

Marsipulami
14-02-04, 23:26
Geplaatst door Chaya2
Je reinste kolder is om te zeggen "specifieke aanslagen", er is niks specifieks aan, het is de dagelijkse realiteit, specifiek zou zijn het spreken over een bepaalde aanslag. Het fenomeen zelfmoordaanslagen, uitgevoerd tegen Israel, da's het probleem. daar vloeit alle ellende uit voort.

Het probleem is de racistische staat Israël waar je afkomst, godsdienst of bloedverwantschap bepaald of je meer of minder rechten krijgt dan je buurman. De eigen staat die Israël de Palestijnen wil gunnen is gewoon een openluchtgevangenis waar Israël goedkope loonslaven kan gaan halen als men ze nodig heeft. Voor de rest mogen de Palestijnen kreperen. Die zelfmoordaanslagen zijn een vrij recent fenomeen. Daaraan vooraf ging een halve eeuw onderdrukking van de Palestijnen door Israël.

Marsipulami
14-02-04, 23:29
Geplaatst door Chaya2
Israël wil wel vrede. Er is een groep religieuze, ultra-rechtsen, die heel Israël wil, maar de mainstream wil wel degelijk vrede.

Geen vrede zonder rechtvaardigheid. Dat is de basisvoorwaarde voor vrede.

Orakel
14-02-04, 23:32
Geplaatst door Chaya2
Je reinste kolder is om te zeggen "specifieke aanslagen", er is niks specifieks aan, het is de dagelijkse realiteit, specifiek zou zijn het spreken over een bepaalde aanslag. Het fenomeen zelfmoordaanslagen, uitgevoerd tegen Israel, da's het probleem. daar vloeit alle ellende uit voort.

Uhhmm, dit is wat Gait zei:

In geen van de citaten die Mars noemt worden de zelfmoordaanslagen bij naam genoemd en veroordeeld. Ik daag hem uit er één te vinden.

Jij reageerde daarop met: Ja, da's waar.

Mars heeft al een rijtje artikelen uit de hoge hoed getoverd waaruit blijkt dat de paus de aanslagen wel degelijk veroordeelt.
Vandaar dus specifieke aanslagen.

En de aanslagen zijn niet goed te keuren, maar dat is het enige wisselgeld dat ze hebben bij gebrek aan een leger, tanks en andere militaire apparatuur.
Je handelt nu een beetje overeenkomstig je eigen verwijt richting de paus, door te stellen dat alle ellende voortvloet uit de zelfmoordaanslagen.
Ga je nu uit consequentheid ook iets roepen over de bezetting?

Tis trouwens leuk geweest voor vandaag. Trusten mensheid.

Maarten
15-02-04, 06:45
Dat jullie nog reageren op die 2 idioten hier boven. Allemaal van die one-liners, echte Israelische propaganda, keurig afgericht, willen niks weten, hebben geen diepgang, zitten hier vooral te zieken enz enz..
Als je een keer een degelijk stuk voor dat spul schrijft, hebben ze daar totaal niet van terug, en gaan ze weer ergens anders kloten met hun kindervisies.

Beheer, waarom flikkeren jullie die lui er niet gewoon af? Mensen die op een dergelijke manier omgaan met kollosale schendingen van basisrechten, die verdienen hier totaal geen plaats. Eis anders maar dat ze naar joods.nl gaan, en daar lobbyen voor een echt open forum, dan gaan we daar eens even een wat doortimmerde discussies houden. Dan merken we vanzelf of daar nog iets van kwaliteit zit, of dat het werkelijk allemáal brandhout is..
Maar intussen zou ik die vliegen hier echt van de site meppen.
Islamitisch reinheidsvoorschrift, zou je zeggen..

freya
15-02-04, 08:48
Geplaatst door Alcibiades
Nou komt de partijdige aap uit de mouw. Ja vooruit, doe het woord racisme er ook maar bij. Je kunt weer tevreden zijn, de Joden worden weer beschuldigd van het ergste. Alle moordpartijen die plaatsvinden zijn dus weer goedgepraat.

GJ wat vindt jij ervan dat

Israel de Palestijnse gebieden al meer dan 35 jaar bezet houdt

Israel de vluchtelingen het recht op terugkeer ontzegt

Israel doorgaat met de bouw van nederzettingen op bezet gebied

Israel mensen liquideert zonder vorm van proces

Israelische soldaten de botten van kinderen opzettelijk breken

Israel om het minste geringste Palestijnse huizen neerbulldozert

De scholen en universiteiten in de bezette gebieden het grootste deel van het jaar gesloten worden gehouden door Israel, zodat er hele generaties Palestijnen opgroeien zonder toekomst perspectief.

Er miljoenen Palestijnen collectief gestraft worden met rigide veiligheidsmaatregelen voor de daden van ca 150 zelfmoordenaars

40% van de kinderen in Gaza als gevolg van deze maatregelen ondervoed zijn.

Een stad met 40 000 inwoners ommuurd is met nog maar 1 toegangsweg, die regelmatig ook nog gesloten wordt.

?????


Zomaar wat vraagjes

Marsipulami
15-02-04, 09:12
Geplaatst door Alcibiades
Nou komt de partijdige aap uit de mouw. Ja vooruit, doe het woord racisme er ook maar bij. Je kunt weer tevreden zijn, de Joden worden weer beschuldigd van het ergste. Alle moordpartijen die plaatsvinden zijn dus weer goedgepraat.

Ja, ik ben gelukkig partijdig in deze kwestie. Ik kies de kant van het slachtoffer.

Marsipulami
15-02-04, 09:23
Boekbespreking: 'Ik was een gewoon soldaat en ik sloeg een Arabier op zijn smoel.'

21 november 2003:

Sergeant Liran Ron Furer kan geen normaal leven meer leiden. Hij wordt achtervolgd door nachtmerries en herinneringen aan zijn drie jaren militaire dienst in Gaza en het besef dat dit syndroom iedereen die dienst moet doen bij controleposten kan overkomen, biedt hem géén opluchting. Toen hij bijna klaar was met zijn studies aan de Kunst en Ontwerp academie van Bezalel, liet hij plots alles vallen om al zijn tijd en energie te steken in het schrijven van een boek over zijn ervaringen.

De grote uitgeverijen waar hij zijn boek aanbood, weigerden het te publiceren. De uitgeverij die het tenslotte wel waagde (Gevanim) verklaart dat de Steimatzky winkelketen weigert het te verkopen. Furer is echter vastbesloten zijn boodschap onder de aandacht van het publiek te brengen.

"Je kan de meest harde politieke standpunten innemen, maar geen enkele ouder zal ermee akkoord gaan dat zijn zoon een dief, een crimineel of een woesteling wordt", zegt Furer. "Het probleem is dat de werkelijkheid nooit voorgesteld wordt zoals ze is. De zoon zal zichzelf nooit zo portreteren tegenover zijn familie als hij terugkeert uit de bezette gebieden. Daarentegen wordt hij verwelkomd als een held, als iemand die belangrijk werk gepresteerd heeft als soldaat. Niemand kan en mag onverschillig blijven voor het feit dat, inzekere zin, in veel families reeds twee generaties van criminelen aanwezig zijn. De vader maakte het al mee en nu de zoon, terwijl er niet over gepraat wordt."

Furer is er zeker van dat wat hem overkwam niet uniek is. Hij was een creatieve, gevoelige, gediplomeerde van de Thelma Yellin Kunst Hoge School en veranderde aan de controleposten in een onmenselijk monster. Hij werd er een gewelddadige sadist die Palestijnen afranselde omdat ze misschien een tikkeltje te assertief waren en hij dat als 'niet beleefd genoeg' interpreteerde. Hij schoot de banden van auto's stuk omdat de muziek te luid stond naar zijn goesting. Hij misbruikte een achterlijke tienerjongen terwijl die geboeid op de vloer van een jeep lag en dat deed hij alleen maar omdat hij zijn woede niet kwijt kon en ze op iemand moest afreageren.

Het 'checkpoint syndroom', zo heet dat tegenwoordig en dat is meteen ook de titel van zijn boek. Het verandert iedere soldaat geleidelijk in een beest, een monster, ongeacht hoe goed zijn ouders hem ook mogen hebben opgevoed. Niemand kan er aan ontsnappen. Op een plek waar zo ongeveer alles gepermiteerd is en gewelddadigheid gezien wordt als normaal gedrag, test iedere soldaat zijn eigen grenzen inzake gewelddadige aandriften uit op willekeurige gekozen slachtoffers, in dit geval de Palestijnen omdat die toevallig in een zwakkere positie zitten.

Zijn boek is niet gemakkelijk te lezen. Het is geschreven in een bondig en heftig proza, in de botte en ruwe soldatentaal. Hij reconstrueert taferelen uit de jaren dat hij dienst deed in Gaza (1996 - 1999) en dan ging dat nog om jaren dat het, u weet het nog wel, relatief 'rustig' was. (Hij maakt meteen duidelijk waarom het nooit rustig kon blijven.) Hij beschrijft hoe hij en zijn makkers enkele Palestijnen dwongen het lied 'Elinor' te zingen en verklaart: "Het was keineig om die Arabieren een Zohar Argov lied te zien zingen. Het leek wel een film." Hij beschrijft de emoties die de Palestijnen in hem opwekten: "Soms werd ik echt misselijk van die Arabieren, vooral als ze vriendelijk afkwamen, zoals de ouderen, die naar de controleposten komen met een glimlach op hun gezicht." Hij heeft het over de reacties die ze opwekken: "Als ze ons echt op de zenuwen werken, vinden we er wel iets op om hen enkele uren op te houden aan de controlepost. Soms verliezen ze daardoor een hele werkdag, maar alleen op die manier leren ze het."


Liran Ron Furer beschrijft hoe soldaten kinderen dwingen om de controlepost op te ruimen en te poetsen als ze een inspectie verwachtten. Een soldaat genaamd Shahar bedacht een spelletje: "Hij controleerde de identiteitskaart van een Palestijn en inplaats van die terug te geven, gooide hij de kaart in de lucht. Hij kickte er op te zien hoe de Arabier uit zijn wagen moest komen om de identiteitskaart op te rapen. Voor Shahar was dat een spelletje waarmee hij zich een ganse dag de verveling kon verdrijven, een ganse dag mensen pesten en met hun voeten spelen. Furer beschrijft hoe ze een dwerg vernederden die iedere dag naar de controlepost kwam op zijn kar: "Ze dwongen hem zijn foto te laten nemen op het paard, ze sloegen hem, kwetsten en vernederden hem en dat kon langer dan een half uur duren. Het hield pas op als er andere wagens aankwamen. Nu vindt Furer: "De arme jongen, hij verdiende het echt niet", maar dat zijn natuurlijk vijgen na Pasen.

Furer beschrijft verder nog hoe de soldaten als souvernir foto's namen van zichzelf met bebloede, geboeide Arabieren die ze afgeranseld hadden. Hij vertelt hoe Shahar op het hoofd van een Arabier piste omdat de man geglimlacht had naar een soldaat, hoe Dado, een andere Israëlische soldaat, een Arabier dwong op handen en voeten te gaan staan en te blaffen als een hond en hoe ze gebedssnoeren en cigaretten afpakten:

En onze media serveerden ons alleen Palestijnse jongeren die zich ledig zouden gehouden hebben met het gooien van stenen.

IJzingwekkende bekentenis over hoe zwaar bewapende onmensen omgaan met ongewapende onschuldige mensen en dan mag je vooral niet zeggen dat ze zich op dezelfde manier gedragen als Hiter en zijn trawanten.

De meest ijzingwekkende van al de persoonlijke bekentenissen: "Ik liep op hen toe en bokste een Arabier recht in zijn gezicht. Ik had nog nooit eerder iemand op die manier een klap gegeven. Hij viel op de weg. De officieren zeiden dat we hem moesten fouilleren om zijn papieren. We bonden zijn handen achter zijn rug met plastic boeien. Dan blinddoekten we hem zodat hij niet zou zien wat er in de jeep was. Ik trok hem recht van de straat. Het bloed liep van zijn lip over zijn kin. Ik leidde hem naar de Jeep en gooide hem er in. Zijn knieën kwamen met een klap op de vloer terecht en hij viel. We liepen over hem. Hij hield zich rustig en weende zachtjes. Zijn gezicht was vlak bij mijn kogelvrij vest. Hij bloedde en het mengsel van bloed en speeksel wekte mijn afkeer en woedde op. Daarom pakte ik hem bij zijn haar en draaide zijn hoofd om. Hij schreeuwde en om hem te stoppen stampten we harder op zijn rug. Daardoor werd hij rustiger maar na een poosje begon hij opnieuw te huilen. Wij besloten dat hij ofwel achterlijk was, ofwel gek.

"De commandant van de afdeling beval ons hem naar de basis te brengen. 'Goed gewerkt, tijgers', zei hij plagerig. Al de andere soldaten stonden te wachten om te zien wat we gevangen hadden. Toen we met de jeep aankwamen, floten en applaudiseerden ze uitgelaten. We plaatsten de Arabier naast de wacht. Hij hield niet op met wenen en iemand die Arabisch verstond zei dat zijn handen pijn deden van de boeien. Eén van de soldaten liep op hem toe en gaf hem een stomp in de maag. De Arabier plooide dubbel en knorde. We vonden het grappig en lachten. Ik stampte hem echt heel hard tegen zijn achterste en hij vloog vooruit zoals ik had verwacht. Ze riepen dat ik te gek was en lachten. Ik voelde me gelukkig met de aandacht. Onze Arabier was een 16-jarige mentaal gehandicapte jongen."

En dan was de Intifada nog niet eens begonnen. Dat Furer in een psychologisch gezonde omgeving zou opgegroeid zijn, daarover heb ik toch ernstige twijfels. De vraag dringt zich op of het in Israël überhaupt nog wel mogelijk is zich op een evenwichtige manier te ontwikkelen.

Furer woont nu in het dakappartement van zijn zus in Tel Aviv en is ondertussen 26 jaar. Hij komt over als een bedachtzame, intelligente jonge man. Hij groeide op in Givatayim. Zijn ouders kwamen in de jaren '70 uit de Soviet Unie. Voor de moord op Yitzak Rabin was zijn moeder een rechtse activiste, maar hij beweert dat er thuis niet aan politiek gedaan werd. Hij wou in een gevechtseenheid in het leger en diende in twee elite infanterie eenheden. Hij deed zijn hele legerdienst in de Gaza strook.

Na zijn legerdienst reisde hij naar Indië en daar begon hij tot zijn zinnen te komen. Hij vindt dat hij gehersenspoeld geweest is en zichzelf niet meer was. Pas als hij terug aan het studeren was, begonnen zijn beestigheden van zijn legerdienstperiode hem echt parten te spelen.

"Ik begon mij te realiseren dat er een onveranderlijk patroon in zat", zei hij . "Het was hetzelfde in de eerste indifada, in de periode waar ik dienst deed, die kalm was, en de tweede intifada. Het is een permanente realiteit geworden. Ik begon mij erg ongemakkelijk te voelen met het feit dat zulk geladen onderwerp niet publiekelijk ter sprake komt. De mensen luisterden naar het slachtoffer en naar de politiekers, maar de stem die zegt: 'Ik deed dingen fout, we deden dingen die verkeerd waren, we pleegden misdaden', die stem wordt nooit gehoord. Ze wordt niet gehoord omwille van een combinatie van repressie en negatie - net zoals ik het verdrong en negeerde - en van diepe schuldgevoelens."

Furer: "De politici en de media zijn niet bereid zulke dingen te aanhoren. Ik herinner me dat ik verbaasd was dat nooit eerder een enkel soldaat over die wantoestanden gepraat had. Het werd overstemd door het debat over de legitimiteit van de nederzettingen in de bezette gebieden, over de bezetting, voor of tegen. Over de routine van het bezetten zelf werd hardnekkig gezwegen in de media, in kunst en literatuur, overal.

Geen alleenstaand geval.

Furer wil aantonen dat hij geen geïsoleerd geval is, dat het een syndroom is en geen verzameling van geïsoleerde, individuële gevallen. Daarom liet hij een pak persoonlijke details uit het originele manuscript weg teneinde de algemene aard te onderstrepen van wat hij beschrijft. "Gedurende mijn legerdienst, geloofde ik dat ik speciaal was, omdat ik een achtergrond had van kunstzinnigheid en creativiteit. Ik werd aanzien als een middelmatig soldaat, maar ik viel in dezelfde val waarin de meeste soldaten vallen. Ik liet mij meeslepen door de mogelijkheid me te gedragen op de meest primitieve en laaghartige wijze. Ik moest niet bang zijn voor straf, noch toezicht. Aanvankelijk voel je je je gespannen, maar naarmate je je meer op je gemak gaat voelen bij de controlepost, wordt het gedrag gewoon. Mensen testen de grenzen van hun gedrag tegenover de Palestijnen af en het wordt geleidelijk ruiger en platvloerser."

"Naarmate het tot ons doordrong - ieder op zijn eigen tempo - dat wij het voor het zeggen hadden, dat wij de sterksten waren en we onze macht voelden, verlegden elk van ons de grenzen meer en meer, afhankelijk van onze persoonlijkheid. Zodra dienst doen aan een controlepost een routine werd, werd alle mogelijke afwijkende gedrag normaal. Het begon met souvernirs verzamelen. Dat waren dan gebedssnoeren en cigaretten die men willekeurig afpakte, maar het hield niet op en er kwam geen eind aan. Afwijkende gedrag werd de norm."

"We kregen van hogerhand te horen dat we de Arabieren angst moesten inboezemen en dat gaf aanleiding tot machtsspelletjes. Fysiek geweld werd de norm. We voelden ons vrij de Palestijnen te straffen als ze niet beantwoordden aan wat wij als 'juiste gedragscode' voor hen in het hoofd hadden. Iedereen waarvan wij vonden dat die niet beleefd genoeg was tegen ons of die slim dacht te zijn, werd zwaar gestraft. Het was OPZETTELIJKE PESTERIJ onder de meest absurde voorwendsels."

Marsipulami
15-02-04, 09:23
(vervolg)

Gedurende mijn legerdienst, was er niets dat ons deed nadenken of dat onze superieuren deed ingrijpen. Niemand had het over wat was toegelaten en wat niet. Een gedragscode bestond er niet. Zwijnerij was de routine. Als ik erop terugblik dan greep de belangrijkste bron van schuldgevoel voor mij niet plaats aan de controlepost maar bij de Gush Katif afsluiting, waar we een achterlijke jongen oppakten. Ik vertoonde daar het meest walgelijke gedrag. Het was voor mij een gelegenheid - zijn Arabische looks volstonden om hem als terrorist te beschouwen - om alle druk, alle frustraties, alle impulsen en demonen die zich in mij hadden opgehoopt, los te laten. We konden uithalen wat we wilden. Grenzen aan onze beestachtigheid waren er niet. We waren gewoon zonder enige aanleiding klappen uit te delen, mensen te boeien, te schoppen, te slaan en hier bood zich een kans om me onbeperkt te laten gaan. De officier de bij ons was, was zelf erg gewelddadig. We gaven het kind een aframmeling en zodra we bij de controlepost waren. Ik herinner me dat ik op dat ogenblik trots was op mezelf en me sterk voelde. Ze zeiden dat ik gek was, maar ik interpreteerde het als: "Wat ben je sterk."

Dat is natuurlijk helemaal niet zo, maar zo zit waanzin nu eenmaal in mekaar.
"Bij de controleposten hebben jonge mannen de kans om baas te spelen en wordt het misbruik van macht en geweld legitiem. Dat is een meer fundamentele impuls dan de morele en politieke opvattingen die je van thuis meebrengt. Van zodra geweld legitiem is en zelfs beloond wordt, bestaat de neiging het zo ver te drijven als maar kan en de destructieve aandriften bot te vieren zonder dat de situatie daarom vraagt." Furer ziet in dat het sadistische neigingen zijn.

"We waren vooraf geen criminelen of gewelddadige mensen. We waren gewone, degelijke jongens met relatief hoge kwaliteiten en toch werden voor ieder van ons de controleposten een plek waar we onze persoonlijke grenzen uittestten. Hoe taai, hoe harteloos, hoe waanzinnig konden we worden - en we zagen dat als een verdienste inplaats van als gebreken. Iets aan de situatie - in een door god vergeten plaats, ver van huis, ver van toezicht of controle - maakte het aanvaardbaar. Er waren geen instructies omtrent wat kon en wat niet kon. Niemand werd ooit gestraft. Ze lieten ons gewoon doen."

"Vandaag kan ik met zekerheid zeggen dat de oversten zich bewust zijn van de macht die soldaten hebben in die situatie en wat ze er mee doen. Hoe kunnen de oversten dan doen alsof hun neus bloedt? Het meer complexe beeld van de lange termijn effecten van dit gewelddadige gedrag is iets dat men zich pas realiseert als men uit die situatie weg is."

"Het is me nu duidelijk dat de zoon wiens vader we vernederden voor de meest absurde of totaal geen reden, zal opgroeien en iedereen haten die medeplichtig is aan het onrecht wat zijn vader werd aangedaan. Ik heb nu een duidelijk begrip van hun motieven. Wij staan voor wreedheid, voor machtsmisbruik. Ik ben er zeker van dat hun reactie bepaald wordt door elementen van hun cultuur, met name een geringschatting van het menselijk leven en de bereidheid zijn leven op te offeren, maar de fundamentele behoefte om weerstand te bieden, de haat op zich, de angst, zijn volgens mij volkomen legitiem, ook al is het riskant dat openlijk te zeggen."

"Het is onmogelijk om zo'n emotionele fase door te maken en dan met verlof naar huis te gaan en zich normaal te gedragen. Ik was erg ongevoelig voor mijn vriendinnetje in die tijd. Ik was een beest, zelfs als ik met verlof was. Het blijft ook aan je kleven na de dienst. Ik merkte de overblijfselen van het syndroom in Indië. Iets aan het vertoeven in de Derde Wereld, onder mensen met een donkere huid, brengt het slechtste van de 'afschuwelijke Israëli' naar boven. Of de manier waarop je reageert op een glimlach... Als Palestijnen naar me glimlachten bij de controlepost werd ik boos en interpreteerde het als een uitdaging. Als in Indië iemand naar me glimlachte, bracht me dat onmiddellijk in het defensief.

"Ik was een gewoon soldaat", zegt hij. "Ik was de clown van de groep. Nu zie ik dat ik vaak de leiding had bij gewelddadige situaties. Ik was vaak diegene die de klappen uitdeelde. Ik was diegene die ideeën verzon als banden aflaten en dergelijke. Het klinkt ziek nu, maar we bewonderden toen echt iedereen die iemand een rammeling kon geven die het zogezegd 'verdiend had'. De officier die we het meest bewonderden was diegene die zijn wapen leeg schoot bij iedere gelegenheid. Van iedereen waarmee ik heb gesproken, heb ik de sterkste schuldgevoelens. Een vriend uit het leger las mijn boek en zei dat ik gelijk had, dat we slechte dingen deden, maar dat we nog kinderen waren. Hij zei ook dat jammer was dat ik het te zwaar op nam."


Ha'aretz is een Israelisch dagblad dat in het Engels en het Hebreeuws gepubliceerd wordt.

freya
15-02-04, 09:54
Geplaatst door Alcibiades
Je kiest de kant van degenen die Joden vermoorden en daarmee sta je in een eeuwenoude katholieke traditie.

Maar de kant kiezen van degenen die de Palestijnen vermoorden is wel OK ?

Anwaro
15-02-04, 10:24
Geplaatst door Alcibiades
Je kiest de kant van degenen die Joden vermoorden en daarmee sta je in een eeuwenoude katholieke traditie.

Ik neem aan dat jij precies weet wat je zou moeten doen om dit conflict op te lossen?

Royce
15-02-04, 11:42
Ja, ik ben gelukkig partijdig in deze kwestie. Ik kies de kant van het slachtoffer.


!!

Royce
15-02-04, 11:59
Geplaatst door Alcibiades
Wil je ermee zeggen dat de paus zich terecht tegen de Joden keert? Dan geef je mij in feite gelijk in mijn bewering dat hij partijdig is.


De paus keert zich terecht tegen Israel. Maar ja ik ben het met je eens dat het `n seniele ouwe gek is die zn mond moet houden!!

Royce
15-02-04, 12:05
Geplaatst door Alcibiades
Nou, jouw woordkeus is niet de mijne en hij hoeft van mij ook niet zijn mond te houden. Ik vind dat je wel wat respectvoller over hem mag spreken. Wat ik alleen maar wil zeggen dat hij met zijn uitspraken in een lange katholieke traditie van anti-Judaïsme staat. Mars voegt zich daar naadloos bij in.


Dus je vindt de Paus en Mars 2 seniele ouwe gekken. Je weet dat prikkers beledigen niet mag. Ik zie het deze keer door de vingers maar `n volgende keer ben ik niet zo coulant.

Marsipulami
15-02-04, 12:07
Geplaatst door Alcibiades
Mars, je plaatst nu een hele lange propagandistische lap tekst die je al eerder geplaatst hebt. Dus hij voegt niets toe aan de discussie. We hadden het over de partijdigheid van Wojtila. Weet je nog? Wil je ermee zeggen dat de paus zich terecht tegen de Joden keert? Dan geef je mij in feite gelijk in mijn bewering dat hij partijdig is.

De paus keert zich niet tegen de joden maar klaagt de georganiseerde misdaden van de staat Israël aan. Dat is niet hetzelfde. Verder hoop ik dat hij altijd partijdig zal zijn overal waar de menselijke waardigheid en de meest fundamentele mensenrechten in het gedrang zijn. In de MO kwestie betekent dit dat hij de kant van de Palestijnen moet kiezen. Anders is hij niet geloofwaardig.

freya
15-02-04, 12:12
Geplaatst door Alcibiades
Freya, je houdt een betoog in de vorm van 'zomaar wat vraagjes'. Als je echt iets aan mij te vragen hebt, hoor ik het wel.

Ik ben echt benieuwd naar jouw antwoord op die vragen.

stuk voor stuk, wat vind jij van die kwesties?

geen abstracte verhaaltjes, maar practische vragen.

Is het mss te confronterend voor je om er op zo'n manier over na te denken?

Royce
15-02-04, 12:14
Geplaatst door Alcibiades
?????

Consider yourself warned!

freya
15-02-04, 12:16
Geplaatst door Alcibiades
Wil je ermee zeggen dat de paus zich terecht tegen de Joden keert? Dan geef je mij in feite gelijk in mijn bewering dat hij partijdig is.

De paus veroordeelt het beleid van Israel, is dat hetzelfde als je tegen de joden keren?

Royce
15-02-04, 12:19
Geplaatst door freya
De paus veroordeelt het beleid van Israel, is dat hetzelfde als je tegen de joden keren?

Hoelang zit jij nou op MarocNL. GJ schaart Israel gelijk aan Joden. Vandaar dat kritiek op Israel gelijk staat aan Anti-Semitisme. Volhardend manneke,

Huishoudelijke mededeling;
Mochten er uit de opmerkingen van Alcibiades antisemitische opmerking volgen van anderen, dan houd ik Alcibiades verantwoordelijk daarvoor. Met alle gevolgen van dien.

Marsipulami
15-02-04, 12:21
Geplaatst door Alcibiades
We zijn het dus eens dat hij partijdig is. Jij bent dat dus ook. Dat menselijke waardigheid vooral geschonden wordt door mensen in stukjes en brokjes uiteen te rijten, daar hebben jullie geen boodschap aan.

Het is de staat Israël die verantwoordelijk is voor de rotzooi in het Midden-Oosten. En ja ik ben partijdig en ik hoop dat de paus dat ook is. Hoe dikwijls moet ik dat nu nog herhalen. Ik ben er fier op dat ik partijdig ben.

De joodse slachtoffers van aanslagen zijn heel hard te betreuren (Palestijnse natuurlijk ook). Jammer dat de joodse staat niet wil zien dat ze zelf deze spiraal van geweld in stand houdt.

Royce
15-02-04, 12:23
Geplaatst door Alcibiades
Spreek je moers taal!

Ewa 7dee rassek!

Marsipulami
15-02-04, 12:26
Stop the Wall Immediately

To: The United Nations, the democratic forces and governments, humanitarian organizations and the Jewish communities around the world


Sign the Petition (klik) (http://www.petitiononline.com/stw/)

Royce
15-02-04, 12:30
Geplaatst door Alcibiades
Kijk, kijk. Het slachtoffer wordt weer aangepakt!


Nee. Geen slachtoffers hier. Er zitten geen Palestijnse prikkers op NVDD.

freya
15-02-04, 12:59
Geplaatst door Alcibiades
Je mag één vraag tegelijk stellen. Dan geef ik antwoord.

Wat ben je toch weer voorspelbaar, je doet echt alles om te vermijden antwoord te geven op vragen die te moeilijk voor je zijn.

Laffaard!

Ik bepaal zelf wel hoeveel vragen ik stel, maar jij mag ze best een voor een beantwoorden hoor :duivels:

Anwaro
15-02-04, 14:06
Geplaatst door Alcibiades
Nee.

Wat zit je dan te zeiken man?

Anwaro
15-02-04, 14:10
Geplaatst door Alcibiades
Je mag één vraag tegelijk stellen. Dan geef ik antwoord.

Tja sommige hersencellen kunnen maar 1 vraag tegelijk verwerken. :rolleyes:

Anwaro
15-02-04, 14:29
Geplaatst door Alcibiades
Je hebt geloof ik niet helemaal begrepen waar deze topic over gaat.

Jij wel dan? :argwaan:

~Panthera~
15-02-04, 14:40
Tegen de tijd dat jullie 2 klaar zijn, is de paus overleden. :melig2:

Puk
15-02-04, 14:42
Geplaatst door Royce
Dus je vindt de Paus en Mars 2 seniele ouwe gekken. Je weet dat prikkers beledigen niet mag. Ik zie het deze keer door de vingers maar `n volgende keer ben ik niet zo coulant.

Saddam II

:lachu:

Royce
15-02-04, 14:47
Geplaatst door Puk
Saddam II

:lachu:


Ivan de Verschrikkelijke.

Puk
15-02-04, 14:51
Geplaatst door Royce
Ivan de Verschrikkelijke.

Wees er maar trots op. :moe:

:lachu:

Royce
15-02-04, 14:52
Geplaatst door Puk
Wees er maar trots op. :moe:

:lachu:


Hell yeah!

Puk
15-02-04, 14:53
Geplaatst door Royce
Hell yeah!

Hoe is het gekomen Royce?
Een beetje te lang aan het modereren geweest?
Ben je daardoor zo een enorme lul geworden?

:lachu:

Royce
15-02-04, 14:56
Geplaatst door Puk
Hoe is het gekomen Royce?
Een beetje te lang aan het modereren geweest?
Ben je daardoor zo een enorme lul geworden?

:lachu:


Oooh. Je mag niet schelden. 8 + 18 = weg :schok:

Puk
15-02-04, 14:58
Geplaatst door Royce
Oooh. Je mag niet schelden. 8 + 18 = weg :schok:

Goh!

:lachu:

Chaya2
15-02-04, 14:59
Geplaatst door Alcibiades
Maarten is terug uit Noord-Korea, waar hij nieuwe inspiratie heeft opgedaan.

:lol:

Djeez, wat een droogkloot zeg, die Maarten. Kaliber Lennie.. wist niet dat ze nog bestonden zo erg..

Chaya2
15-02-04, 15:02
Geplaatst door Royce
Dus je vindt de Paus en Mars 2 seniele ouwe gekken. Je weet dat prikkers beledigen niet mag. Ik zie het deze keer door de vingers maar `n volgende keer ben ik niet zo coulant.

Oh my.... :zegniets:

Chaya2
15-02-04, 15:07
Geplaatst door Alcibiades
Kijk, kijk. Het slachtoffer wordt weer aangepakt!

Ja, tis zeer triest. :moe:

freya
15-02-04, 16:55
Geplaatst door Alcibiades

Dus ik zou zeggen, brand maar los.

Beste GJ. ik was al losgebrand, maar jij zit er weer eens omheen te lullen.

Hoeveel vragen heb jij nu al onbeantwoord gelaten op dit forum???

freya
15-02-04, 17:01
Geplaatst door Alcibiades
Nou stel er dan eens één.

Mijn rijtje vragen, waarvan ik echt wel eens wil weten wat jouw antwoord daarop is staat ergens in dit topic.

Ga je gang beantwoort ze maar 1 voor 1

Chaya2
15-02-04, 17:02
Geplaatst door freya
Mijn rijtje vragen, waarvan ik echt wel eens wil weten wat jouw antwoord daarop is staat ergens in dit topic.

Ga je gang beantwoort ze maar 1 voor 1

Je stelt suggestieve vragen, Freya, totaal iets anders dan het stellen van vragen waar je oprecht antwoord op wilt hebben. Zoals ik al meerdere malen gevraagd heb of het in de Koran staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen, iets wat ik echt wil weten, en waar NIEMAND me tot nu toe antwoord op heeft kunnen geven. jij misschien?

freya
15-02-04, 17:12
Geplaatst door Chaya2
Je stelt suggestieve vragen, Freya, totaal iets anders dan het stellen van vragen waar je oprecht antwoord op wilt hebben. Zoals ik al meerdere malen gevraagd heb of het in de Koran staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen, iets wat ik echt wil weten, en waar NIEMAND me tot nu toe antwoord op heeft kunnen geven. jij misschien?

Bemoei je er even niet mee kleintje :moe:

Als je dat echt wil weten open je maar even een ander topic, deze afleidingsmanouvre trap ik ff niet in :moe:

Chaya2
15-02-04, 17:21
Geplaatst door freya
Bemoei je er even niet mee kleintje :moe:


:hihi:


Geplaatst door freya

Als je dat echt wil weten open je maar even een ander topic, deze afleidingsmanouvre trap ik ff niet in :moe:

Zie hoofddoektopic.

freya
15-02-04, 17:28
Geplaatst door Alcibiades
Freya, ik heb wel vaker tegen je gezegd, ik wil best met je communiceren maar dan moet je je een stukje voor me openstellen, anders heeft het geen enkele zin. Zo gauw ik dat merk beantwoord ik elke vraag zo goed ik kan.

Alweer een prachtige K*Tsmoes van GJ.

Alles om maar geen antwoord te hoeven geven op moeilijke vragen.

Ben je nou echt zo dom dat je niet doorhebt hoe doorzichtig je bent?

mark61
15-02-04, 17:37
Geplaatst door freya
Ben je nou echt zo dom dat je niet doorhebt hoe doorzichtig je bent?

Probeer je m aan de laatste 7 punten te helpen? Rustig maar...

Chaya2
15-02-04, 19:08
Geplaatst door mark61
Probeer je m aan de laatste 7 punten te helpen? Rustig maar...

Volgens mij is ze gewoon zichzelf - irritant.

Maarten
15-02-04, 19:09
Geplaatst door Alcibiades
...de Joden...

Klaarblijkekelijk geinverteerd-antisemiet..

Ik weet niet of zoiets psychiatrisch of cultureel opgelost moet worden,
maar dit soort is het zicht op zowel kwantiteit als kwaliteit van misdaden totaal kwijt, en kan in zijn verhalen daarover maar beter genegeerd worden. Maakt toch niet uit wat je schrijft..
Of hij moet zich echt gaan verdiepen in die zaak, maar daar is hij beslist niet voor hier.

Chaya2
15-02-04, 19:10
Geplaatst door Maarten
Klaarblijkekelijk geinverteerd-antisemiet..

Ik weet niet of zoiets psychiatrisch of cultureel opgelost moet worden,
maar dit soort is het zicht op zowel kwantiteit als kwaliteit van misdaden totaal kwijt, en kan in zijn verhalen daarover maar beter genegeerd worden. Maakt toch niet uit wat je schrijft..
Of hij moet zich echt gaan verdiepen in die zaak, maar daar is hij beslist niet voor hier.

Wat bazel je?

mark61
15-02-04, 19:14
Geplaatst door Chaya2
Volgens mij is ze gewoon zichzelf - irritant.

In the eye of the beholder.

mark61
15-02-04, 19:15
Geplaatst door Chaya2
Wat bazel je?

Hehe, waar is je literaire eloquentie gebleven? In het Engels of anderszins.

Qwertyno
15-02-04, 19:57
Heeft de paus nog wat invloed.
Hij was toch ook tegen een oorlog in Irak?

En zou balkenende het eens zijn met de paus?

Qwertyno
15-02-04, 21:00
Geplaatst door Alcibiades
Ik denk dat de invloed van de paus te verwaarlozen is. Balkenende luistert vast niet naar hem want dat is een calvinist.

Calvinist? Een calvinistische Christen dus? (C DA)
En wat voor een soort christen is de paus?
En Bush bijvoorbeeld of jij?

taza58
15-02-04, 21:03
Geplaatst door mark61
Hehe, waar is je literaire eloquentie gebleven? In het Engels of anderszins.

.

Chaya2
15-02-04, 21:12
Geplaatst door mark61
Hehe, waar is je literaire eloquentie gebleven? In het Engels of anderszins.

Hij bazelt gewoon. :chinees:

freya
15-02-04, 21:52
Geplaatst door Alcibiades
Freya, laat eens iets anders zien dan die harde toon. Toon je eens een mens.

:haha:

Kan je er niet meer tegen om hard aangepakt te worden?

Dan moet jij gewoon eens normaal doen en niet steeds antwoorden ontduiken.

Ik heb geen geduld met draaikonten, leugenaars en lafaards, voor de rest kan ik heel goed met mensen opschieten :strik:

Maarten
15-02-04, 22:19
Geplaatst door Alcibiades
M. moet nog wel even warmdraaien voor hij weer op het niveau zit van 6 maanden geleden.

Aaah.. Meneer zat er toen al, maar is er intussen door Beheer áfgeflikkerd!..
Nou, voor je er HIER afgeflikkerd wordt, moet je wel zo ongeveer álle schroeven los hebben zitten..

Meneer de Alchemist probeert geloof ik om toch nog enig Goud te maken uit het Israelische beleid, c.q. de bijgeleverde motivering..
Sorry vriend, wat er niet in zit, krijg je er ook niet uit.

Orakel
15-02-04, 23:07
Geplaatst door Alcibiades
Ik heb het idee dat je een beetje eenzaam bent...

En dan tegen mij roepen dat ik discussies persoonlijk maak?

Get 'm Fré

http://www.hoc-board.de/exil/smilies/sonstige/sla.gif

*ff chippes halen, sjow trug*

Orakel
15-02-04, 23:12
http://www.hoc-board.de/exil/smilies/sonstige/hunger.gif

Ben'k weer. Nog geen ruzie?

Zwarte Schaap
15-02-04, 23:14
Geplaatst door Maarten
Aaah.. Meneer zat er toen al, maar is er intussen door Beheer áfgeflikkerd!..
Nou, voor je er HIER afgeflikkerd wordt, moet je wel zo ongeveer álle schroeven los hebben zitten..

Meneer de Alchemist probeert geloof ik om toch nog enig Goud te maken uit het Israelische beleid, c.q. de bijgeleverde motivering..
Sorry vriend, wat er niet in zit, krijg je er ook niet uit.


Je maakt me vaak aan het lachen over zo een ernstige onderwerp.

Marsipulami
16-02-04, 00:18
Geplaatst door Alcibiades
Korte uitleg:

De paus is het hoofd van een oudere tak van het christendom, namelijk de katholieken. Rome, om precies te zijn 'Vaticaanstad', is al bijna 2000 jaar hun 'hoofdstad'. Bij hen ligt de nadruk wat meer op mystiek en de beleving van het geloof. Ze kunnen vaak goed omgaan met mensen die een andere mening hebben dan zijzelf. (Al zijn er ook voorbeelden van het tegendeel, bijvoorbeeld de Spaanse inquisitie die Joden, protestanten en moslims vervolgde in de middeleeuwen en vlak daarna.) De r-k kerken zijn vaak prachtig ingericht, met beelden, schilderijen enz. Het r-k geloof is vaak sterk gevoelsmatig.

Echt mooi gezegd. Je klinkt bijna als een katholiek, met name open, verdraagzaam en medelevend, solidair met al het goede in het hart van andersgelovigen. Geen bekrompen rationaliteit maar echt geloof in dienst van ons aller God en medemens. :)

Julien
16-02-04, 00:30
Protestanten zijn ook geen Christenen. Calvinisme is een (grote) christelijke sekte. De Roomse Kerk is nog steeds de Moederkerk.

Royce
16-02-04, 00:33
Geplaatst door Julien
Protestanten zijn ook geen Christenen. Calvinisme is een (grote) christelijke sekte. De Roomse Kerk is nog steeds de Moederkerk.


Christenen moet je ook afschieten Julien. Vraag aan Mars :biraat:

mark61
16-02-04, 01:16
Het zijn Onze Dwalende Broeders in Christus. So, die kenne ze in hun zak steken.

freya
16-02-04, 07:52
Geplaatst door Alcibiades
Dan zul je ze in het werkelijke leven vast anders benaderen dan hier op het prikbord. Anders hield je niet veel over...

In het werkelijke leven komen notoire leugenaars en draaikonten er bij mij niet in.

Jij vindt mij alleen maar vervelend omdat ik altijd van die moeilijke vragen stel, die je niet durft te beantwoorden.
En ik vergeet niet snel en laat me niet met flauwe trucjes afleiden en daar kan jij niet tegen :strik:

Ik zal ze nog even herhalen hier:


GJ wat vindt jij ervan dat

Israel de Palestijnse gebieden al meer dan 35 jaar bezet houdt

Israel de vluchtelingen het recht op terugkeer ontzegt

Israel doorgaat met de bouw van nederzettingen op bezet gebied

Israel mensen liquideert zonder vorm van proces

Israelische soldaten de botten van kinderen opzettelijk breken

Israel om het minste geringste Palestijnse huizen neerbulldozert

De scholen en universiteiten in de bezette gebieden het grootste deel van het jaar gesloten worden gehouden door Israel, zodat er hele generaties Palestijnen opgroeien zonder toekomst perspectief.

Er miljoenen Palestijnen collectief gestraft worden met rigide veiligheidsmaatregelen voor de daden van ca 150 zelfmoordenaars

40% van de kinderen in Gaza als gevolg van deze maatregelen ondervoed zijn.

Een stad met 40 000 inwoners ommuurd is met nog maar 1 toegangsweg, die regelmatig ook nog gesloten wordt.

?????


Je mag hiet punt voor punt op in gaan hoor, hoeft niet allemaal tegelijk.
Maar van elke vraag wil nu wel graag eens weten wat jouw standpunt nu precies is. Spreek je eens uit GJ !

freya
16-02-04, 08:34
Geplaatst door Alcibiades
Dan bespeur ik toch een merkwaardige tegenstelling. Te oordelen naar veel van jouw berichten en ook nu weer, heb je niet veel met me op. Maar je wilt toch graag weten wat mijn mening is in allerlei zaken. Dat vind ik tegenstrijdig.

Niks tegenstrijdig, ik wil dat jij je gewoon eens duidelijk uispreekt.

Je verschuilt je altijd achter algemeenheden en zodra het iets specifieker wordt dan haak je af.

Waar ben je bang voor?

Bang om eens echt over de kwestie na te denken?

Bang om er achter te komen dat je eigenlijk geen zinnig antwoord weet?

Bang om de echte feiten op je in te laten werken?


Wat is het GJ? Waar ren je steeds zo hard voor weg?

Qwertyno
16-02-04, 08:37
GJ,

thanx voor de info.
Hier nog een stukje over wat Bush van JPII vind.




Bush: JPII een van de grootste morele leiders van deze tijd


Hilversum (Van onze redactie/Zenit) 2 juni 2003 – De Amerikaanse president George W. Bush vindt Johannes Paulus II één van de grootste morele leiders van deze tijd. Hij maakte het compliment zaterdag tijdens een bezoek aan de Poolse stad Krakow.
Van kardinaal tot paus
In de stad waar Karol Wojtyla studeerde en later aartsbisschop was, zei de president: “Hier begon in 1978 een Poolse kardinaal zijn reis naar een conclaaf in Rome en ging de geschiedenis in als paus Johannes Paulus II – één van de grootste morele leiders van onze tijd”.

Visioen tijdens WOII
Verderop in zijn toespraak herinnert Bush zijn toehoorders aan de barre tijden van WOII. “Een jonge seminarist, Karol Wojtyla, zag een hakenkruisvlag wapperen bovenop het kasteel van Krakow. Hij deelde het lijden van de bevolking en verrichtte net als hen dwangarbeid. Vanuit zijn ervaring als priester en door zijn geloof kreeg hij een visioen. Iedere persoon moet behandeld worden met respect omdat God iedereen kent en liefheeft.”

Hoogste idealen
“Later zou deze visie en zijn moed de tirannen angst inboezemen en bracht hij vrijheid in zijn geliefde land en verlossing op een half continent.” Bush voegde toe dat de paus tot op dit moment pleit voor “de waardigheid van elk leven en de hoogste idealen voor onze cultuur nastreeft”.


Maar toch volgt Bush zijn adviezen niet op.

Royce
16-02-04, 08:39
Geplaatst door freya
Niks tegenstrijdig, ik wil dat jij je gewoon eens duidelijk uispreekt.

Je verschuilt je altijd achter algemeenheden en zodra het iets specifieker wordt dan haak je af.

Waar ben je bang voor?

Bang om eens echt over de kwestie na te denken?

Bang om er achter te komen dat je eigenlijk geen zinnig antwoord weet?

Bang om de echte feiten op je in te laten werken?


Wat is het GJ? Waar ren je steeds zo hard voor weg?


Hou eens op. Ga ontbijten. Aan het werk. Lunch van je kids verzorgen. GJ is `n hol vat.

freya
16-02-04, 08:42
Geplaatst door Alcibiades
Dan bespeur ik toch een merkwaardige tegenstelling. Te oordelen naar veel van jouw berichten en ook nu weer, heb je niet veel met me op. Maar je wilt toch graag weten wat mijn mening is in allerlei zaken. Dat vind ik tegenstrijdig.

BTW tekenend voor jouw manier van denken, dat je ervan uitgaat dat ik niet geinteresseerd ben in wat mijn politiek tegenstanders denken.

Stel je voor dat je eens op andere gedachten gebracht zou kunnen worden :moe:

Wat jij maar niet kan begrijpen is dat ik voordat ik een kant kies, ik een zaak eerst echt van alle bekeken heb. En dan sta je sterk genoeg in je keuze om je verder ook in tegenargumenten te kunnen verdiepen, zonder in gewetensnood te komen. Mijn keuze is nl heel bewust na veel afwegen gemaakt en komt niet voort uit opvoeding, gewoonte of eenzijdige informatie.

freya
16-02-04, 08:45
Geplaatst door Royce
Hou eens op. Ga ontbijten. Aan het werk. Lunch van je kids verzorgen. GJ is `n hol vat.

:hihi:

Holle vaten maken idd het meeste lawaai, maar het mooie is ook dat je er evt. nog wat in kan stoppen :haha:

Royce
16-02-04, 08:46
Geplaatst door freya
:hihi:

Holle vaten maken idd het meeste lawaai, maar het mooie is ook dat je er evt. nog wat in kan stoppen :haha:


Buskruit?! :vreemd:

freya
16-02-04, 08:49
Geplaatst door Royce
Buskruit?! :vreemd:


:zegniets:

Royce
16-02-04, 08:55
Geplaatst door freya
:zegniets:


Kan dit opgevat worden als `n bedreiging. Of moet ik gewoon zeggen dat ik hem doodgamaken, in kleine stukjes ga snijden en af ga leveren bij zn familie op `n pizza.

freya
16-02-04, 09:02
Geplaatst door Royce
Kan dit opgevat worden als `n bedreiging. Of moet ik gewoon zeggen dat ik hem doodgamaken, in kleine stukjes ga snijden en af ga leveren bij zn familie op `n pizza.

Als je dat zou zeggen dan zou dat wel een bedreiging zijn ja :hihi:

Buskruid in een hol vat zou wel een mooiere boem!!!!!!! geven

850
16-02-04, 15:28
Geplaatst door freya
Niks tegenstrijdig, ik wil dat jij je gewoon eens duidelijk uispreekt.

Je verschuilt je altijd achter algemeenheden en zodra het iets specifieker wordt dan haak je af.

Waar ben je bang voor?

Bang om eens echt over de kwestie na te denken?

Bang om er achter te komen dat je eigenlijk geen zinnig antwoord weet?

Bang om de echte feiten op je in te laten werken?


Wat is het GJ? Waar ren je steeds zo hard voor weg?

:rolleyes: Tsja, ik wil me er niet mee bemoeien hoor maar ik vond dat hij heel duidelijk zn mening in deze topic gezegd heeft. Jij komt met n batterij aan vragen die stuk voor stuk off topic zijn en maakt t dus zo verwarrend. Zijn mening staat mijlenver van de mijne af maar tis wel duidelijk en helder omschreven.
Op de een of andere manier zoeken n aantal prikkers er van alles achter dat er niet zit.......
Jij en ik staan op dezelfde lijn wat betreft IsraHel/Palestina maar ik zou ook die reeks vragen niet beantwoorden als ik ze voorgeschoteld kreeg.
De vragenlijst is n bodenloze put...........

Julien
16-02-04, 15:50
Geplaatst door Alcibiades
Ten tweede wil ik nog wel even zeggen dat ik aanstoot neem aan de onrespectvolle houding van zijne heiligheid moderator Royce. Prikkers worden door hem geband als ze het woord islam of de naam Mohammed alleen maar in de mond nemen. Maar laat iedereen nog maar eens nalezen wat hij zegt over de paus. Ik maak me sterk dat, als je het Wetboek van Strafrecht erop naslaat, op deze uitlatingen een gevangenisstraf staat.

Kan iemand die zich op deze manier uitlaat functioneren als moderator op Maroc.nl?

Heb je wel eens gelezen wat hij over Fransen heeft geschreven? Kijk, van een normale prikker kan ik het nog enigszins accepteren, maar een mod moet christenen/ fransen etc. in zijn waarde laten.. maar ik heb dus begrepen dat hij geen mod meer is (voorlopig).. GJ

Chaya2
16-02-04, 15:52
Geplaatst door Julien
Heb je wel eens gelezen wat hij over Fransen heeft geschreven? Kijk, van een normale prikker kan ik het nog enigszins accepteren, maar een mod moet christenen/ fransen etc. in zijn waarde laten.. maar ik heb dus begrepen dat hij geen mod meer is (voorlopig).. GJ

En zionisten en Joden...
Inderdaad onacceptabel.

850
16-02-04, 15:57
Geplaatst door Julien
Heb je wel eens gelezen wat hij over Fransen heeft geschreven? Kijk, van een normale prikker kan ik het nog enigszins accepteren, maar een mod moet christenen/ fransen etc. in zijn waarde laten.. maar ik heb dus begrepen dat hij geen mod meer is (voorlopig).. GJ

Tis gewoon n zielige sukkel die snakt naar (negatieve) aandacht. Mensen die labiel zijn in omgangsvormen kiezen al gauw de weg van pesten en speldenprikken uitdelen in de hoop dat de ander daarop (negatief) reageert.
Ik mag hopen dat hij geen lakei meer is want dat onvervalste staaltje provoceren van gisteren is buiten proporties. Mensen aanzetten tot het maken van antisemitische opmerkingen op credo van GJ is zo'n beetje het laagste wat je kunt verzinnen op n forum.

Chaya2
16-02-04, 16:02
Geplaatst door Julien
.. maar ik heb dus begrepen dat hij geen mod meer is (voorlopig).. GJ

Hope so, zou wel verklaren da'k nog op 0 sta..

freya
16-02-04, 16:14
Geplaatst door 850
:rolleyes: Tsja, ik wil me er niet mee bemoeien hoor maar ik vond dat hij heel duidelijk zn mening in deze topic gezegd heeft. Jij komt met n batterij aan vragen die stuk voor stuk off topic zijn en maakt t dus zo verwarrend. Zijn mening staat mijlenver van de mijne af maar tis wel duidelijk en helder omschreven.
Op de een of andere manier zoeken n aantal prikkers er van alles achter dat er niet zit.......
Jij en ik staan op dezelfde lijn wat betreft IsraHel/Palestina maar ik zou ook die reeks vragen niet beantwoorden als ik ze voorgeschoteld kreeg.
De vragenlijst is n bodenloze put...........

Als je mijn vragen off topic vindt in een discussie over de muur, dan begrijp je niet veel van het hele conflict.

GJ geeft alleen een duidelijke mening als het om algemeenheden gaat, maar zodra het wat gedetaileerder wordt dan hult hij zich in een wolk van afleidingsmanouvres.
Ik heb hem nog nooit duidelijk zijn mening horen geven over de misdaden van Israelische kant.

Als GJ vind dat de paus geen recht van spreken heeft als hij niet ook expliciet de zelfmoordaanslagen veroordeelt, dan heeft GJ ook geen recht van spreken zolang hij de Israelische misdaden niet expliciet veroordeelt.

Hoe duidelijk moet ik het uitspellen? :moe:

850
16-02-04, 16:22
Als je mijn vragen off topic vindt in een discussie over de muur, dan begrijp je niet veel van het hele conflict.

Daar ging het helemaal niet om...........het ging enkel om de opmerking vd paus waar hij het niet mee eens was. Jij komt daar n lijst met off topic vragen bij toevoegen wat helemaal niet nodig is.

Als GJ vind dat de paus geen recht van spreken heeft als hij niet ook expliciet de zelfmoordaanslagen veroordeelt, dan heeft GJ ook geen recht van spreken zolang hij de Israelische misdaden niet expliciet veroordeelt.

Wat n onzin......

Hoe duidelijk moet ik het uitspellen? :moe:

das alweer n vraag.............

Qwertyno
16-02-04, 16:28
Geplaatst door Alcibiades
dat zijn stellingname inzake dit probleem niet evenwichtig is.

GJ,

Wat wil je?
Het hele f*cking conflict is niet evenwichtig.
over evenwichtigheid gesproken...
een steen en zelfmoordenaar tegen het verschikkelijke..

nog steeds wodt er meer gemoord en nog steeds wordt er land gestolen.

Julien
16-02-04, 16:35
Geplaatst door Alcibiades
Hoe weet je dat? Kun je me anders even aangeven waar dat staat? Ik heb vandaag geen gelegenheid meer om alle topics uit te pluizen.

Dit zei Royce himself in het topic over het Lagerhuis:


Oeh! Schelden. Ik mod de komende weken helemaal niets. Iedereen kan zijn gang gaan. IK hoef trouwens niet naar Marokko, heb daar geen ruk te zoeken.

Julien
16-02-04, 16:37
Maar ff ontopic: ik neem aan dat de Moslims wel blij zijn met de huidige Paus. Hij heeft een zeer goede relatie met de Arabische landen. Hij schijnt ook goed overweg te kunnen met Arafat.

Anwaro
16-02-04, 16:39
Geplaatst door Alcibiades
Freya, we spreken er nog wel eens over. Niet meer in deze topic, daar heb ik echt geen zin meer in. Toen ik er vandaag nog eens goed over nadacht vond ik deze topic echt verpest. (Ik bedoel niet door jouw toedoen).

Door je eigen toedoen?

Qwertyno
16-02-04, 19:20
Geplaatst door Alcibiades
Je slaat de spijker op de kop. Dat is precies mijn punt!


hehehe.. zoveel woorden geplaatst om dit duidelijk te maken.
nog wel de spijker op zijn kop..

Dus omdat hij goede relaties met de arabische wereld heeft, ben je het niet eens met hem?
heeft hij dan slechte relaties met de westerse wereld?

Je hebt me laten lachen Gerrit.