PDA

Bekijk Volledige Versie : Hallo, ik ben Rachid en ik heb geld nodig



Mocroboy
15-02-04, 16:58
Hallo, ik ben Rachid en ik heb geld nodig

GOUDA | "Hallo, ik ben Rachid. Ik zit bij een beweging die mensen beschermt. Ik heb contacten met Peter R. de Vries. Ik heb twee mensen naar uw woning gevolgd en heb kunnen voorkomen dat ze bij u hebben ingebroken. Mijn broer staat om de hoek op de uitkijk. Ik heb ook een pistool en vind dat er wel wat tegenover mag staan voor mijn goede daden. Ik heb geld nodig voor mijn beweging."

Met die woorden werd een Goudse vrouw op 29 oktober 's nachts om vijf uur door de 26-jarige Gouwenaar wakker gemaakt die bij haar had ingebroken, maar niets van waarde had kunnen vinden.

Door haar werkervaring in crisisinterventie wist de vrouw haar kalmte te bewaren en liet ze de man zijn onsamenhangende verhaal afmaken. Ook gaf ze hem tien euro en haar pinpas mee. Wat de inbreker toen nog niet wist, was dat de vrouw een valse pincode had opgegeven.
Terwijl de inbreker op weg was naar de pinautomaat, alarmeerde de vrouw de politie. Dankzij de camera's bij de pinautomaat kon de Gouwenaar twee weken later worden aangehouden.

De Gouwenaar was het niet helemaal eens met deze lezing: "Ze zei dat ik alles kon krijgen. Toen heb ik maar een smoesje bedacht. Ik wilde tweehonderd euro van haar lenen omdat nog veel mensen geld van me krijgen."

Logisch

Rechter J. van Daal: "Het is nogal logisch dat u alles kon krijgen. Die vrouw was doodsbang. Het is een wonder dat ze rustig is gebleven. Wat zou er zijn gebeurd als ze was gaan gillen. U doet alsof het allemaal heel normaal is om 's nachts bij iemand aan zijn bed te staan."

De Gouwenaar, die enkele jaren op straat heeft geleefd en verslaafd was aan harddrugs, moest gisteren ook terecht staan voor twee winkeldiefstallen en de diefstal van een auto, waarmee op 3 oktober in de Vossiusstraat ook nog een aanrijding werd veroorzaakt. Wegens gebrek aan bewijs werd hij van de diefstal vrijgesproken.

Dan had de Gouwenaar, die in 2000 al eens was veroordeeld tot 36 maanden cel waarvan twaalf voorwaardelijk, sinds 2002 ook nog een voorwaardelijke gevangenisstraf van twaalf maanden boven het hoofd hangen.
Tijd om eens goed af te rekenen, oordeelde officier van justitie B. Knobbout, die de Gouwenaar toch nog een allerlaatste kans wilde geven. Hij eiste 27 maanden cel, waarvan twaalf voorwaardelijk en een maximale werkstraf van 240 uur. "Met deze eis komt u nog zeer goed weg."

De Gouwenaar gaf aan de kans met beide handen te zullen grijpen. "Deze week heb ik mijn verjaardag in de cel gevierd. Ik zal niemand meer lastig vallen. U ziet mij hier niet meer terug."

freya
15-02-04, 17:59
Wat een ontzettend interessant nieuwsbericht :moe:

Qwertyno
15-02-04, 18:05
Geplaatst door freya
Wat een ontzettend interessant nieuwsbericht :moe:

Ja, zoiets dacht ik ook.

Mocroboy,
Wat vind je van dit bericht?

Mocroboy
15-02-04, 18:07
Ik vond het wel goed verzonnen

Qwertyno
15-02-04, 18:10
Geplaatst door Mocroboy
Ik vond het wel goed verzonnen

Dus dit hele bericht is verzonnen?

Mocroboy
15-02-04, 18:14
Ik bedoelde het verhaal van Rachid waarom hij geld nodig had

Qwertyno
15-02-04, 18:16
Geplaatst door Mocroboy
Ik bedoelde het verhaal van Rachid waarom hij geld nodig had


Ohh soo.. Kicke man..
Je kan het ook proberen natuurlijk.

mark61
15-02-04, 18:36
Bij moslims aanbellen en zeggen: "ik ben varkensboer en dankzij mij zitten ze opgesloten in kooien. U mag mij wel betalen omdat ik u bescherm."

Qwertyno
15-02-04, 18:43
Geplaatst door mark61
Bij moslims aanbellen en zeggen: "ik ben varkensboer en dankzij mij zitten ze opgesloten in kooien. U mag mij wel betalen omdat ik u bescherm."


:haha: is mocroboy een varkensboer?

RinC
15-02-04, 18:49
Ach ja...Junks he

-Y-

Goodnight
15-02-04, 18:53
Geplaatst door mark61
Bij moslims aanbellen en zeggen: "ik ben varkensboer en dankzij mij zitten ze opgesloten in kooien. U mag mij wel betalen omdat ik u bescherm."

:lol:

mark61
15-02-04, 19:01
Geplaatst door Qwertyno
:haha: is mocroboy een varkensboer?

Jazeker. In ieder geval part-time. Laat dat mocro maar weg.

sadeeQQ
15-02-04, 21:16
Geplaatst door mark61
Bij moslims aanbellen en zeggen: "ik ben varkensboer en dankzij mij zitten ze opgesloten in kooien. U mag mij wel betalen omdat ik u bescherm."

:loens:

moslims moeten juist beschermd worden tegen die varkensboer, die is erger dan zijn hele kudde varkens :verward: