PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitkeringsinstantie smijt met vier miljoen euro



Goodnight
15-02-04, 18:37
Uitgegeven: 15 februari 2004 13:30

DEN HAAG - D66-Tweede-Kamerlid Bakker vindt dat de top van uitkeringsinstantie UWV moet opstappen, nu een door minister De Geus van Sociale Zaken ingestelde commissie concludeert dat er bij de inrichting van het directiekantoor in Amsterdam met geld is gesmeten. Bakker zei dat zondag in het tv-programma Buitenhof.

Het programma beschikt over het rapport van de commissie onder leiding van voormalig PvdA-fractieleider Meijer, dat maandag verschijnt. In het rapport zou staan dat er bij de inrichting van het UWV-kantoor 4 miljoen euro te veel is uitgegeven. Ook de verantwoording over de besteding van het geld zou niet deugen.

Volgens Bakker kan de UWV-top niet meer met gezag functioneren. Ook De Geus moet zich “stevig uitspreken” over de gang van zaken, vindt Bakker.


En wij maar de schuld geven aan uitkeringtrekkers dat die op onze zuur verdiende belastingcenten teren.

Joesoef
15-02-04, 19:16
Was dat niet dat kantoor waar ze de vloeren van een etage er hadden uitgezaagd om er een atrium achtig iets van te maken, en overal marmer tegen aan hadden geplakt?

taouanza
15-02-04, 19:18
Geplaatst door Joesoef
Was dat niet dat kantoor waar ze de vloeren van een etage er hadden uitgezaagd om er een atrium achtig iets van te maken, en overal marmer tegen aan hadden geplakt?

In de derde wereld zou dat gewoon corruptie heten.

Dutchguy
15-02-04, 19:20
Geplaatst door Joesoef
Was dat niet dat kantoor waar ze de vloeren van een etage er hadden uitgezaagd om er een atrium achtig iets van te maken, en overal marmer tegen aan hadden geplakt?

Klopt. Echt schandalig en het is goed dat dit aan het licht komt.

Joesoef
15-02-04, 19:21
Geplaatst door taouanza
In de derde wereld zou dat gewoon corruptie heten.

Die restjes marmer (en ik herinner mij ook kersenhout) zullen hun bestemming heus wel hebben gevonden.....

~Panthera~
15-02-04, 19:22
Corruptie.
Mooi woord.
T is gewoon stelen. :moe:

Joesoef
15-02-04, 19:23
Geplaatst door Dutchguy
Klopt. Echt schandalig en het is goed dat dit aan het licht komt.


Ik geloof dat het ca 1 jaar geleden op RTL4 ter sprake kwam.. Ambtelijke wegen zijn lang :gaap:

Dutchguy
15-02-04, 19:24
Geplaatst door Joesoef
Ik geloof dat het ca 1 jaar geleden op RTL4 ter sprake kwam.. Ambtelijke wegen zijn lang :gaap:

Ja, Editie NL van RTL4 had hier toen een item over. Duurt inderdaad erg lang maar goed, eindelijk gerechtigheid?

taouanza
15-02-04, 19:25
Geplaatst door Joesoef
Die restjes marmer (en ik herinner mij ook kersenhout) zullen hun bestemming heus wel hebben gevonden.....

Ik bedoel ook het gebouw zelf.

taouanza
15-02-04, 19:26
Geplaatst door ~Panthera~
Corruptie.
Mooi woord.
T is gewoon stelen. :moe:

Nou ik heb hier op pb gelezen dat scheldende Marokkanen en hoofddoekjes toch erger zijn.:vreemd:

~Panthera~
15-02-04, 19:34
Geplaatst door taouanza
Nou ik heb hier op pb gelezen dat scheldende Marokkanen en hoofddoekjes toch erger zijn.:vreemd:
---------------------


Vooral die hoofddoekjes. :schok: k raak helemaal in de stress als ik er 1 zie. :melig2:
kan geen marmer tegenop. :moe:

Tomas
15-02-04, 22:25
Geplaatst door Goodnight


En wij maar de schuld geven aan uitkeringtrekkers dat die op onze zuur verdiende belastingcenten teren.

Ik hoorde op de radio dat de directie de net nieuwe vloerbedekking had laten vervangen door marmer omdat het niet representateif genoeg was. Representatief voor wie? vraag ik mij dan af. Het komt dus toch door die veeleisende en verwende werkeloze.