PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen in Italie: De entrepreneurs van het land



vgeld
15-02-04, 17:40
le 15/02/2004

Le nombre des entreprises détenues ou gérées par des ressortissants étrangers établis en Italie a connu durant les neuf premiers mois de 2003, une forte croissance annuelle de 16,3% pour atteindre près de 140.000 unités, soit 4,1% du total des entreprises italiennes, révèle une étude de la Chambre de Commerce de Milan (CCM). Au cours de la même période de l'année dernière, les entreprises individuelles créées par les autochtones n'a enregistré qu'une infime croissance de 0,2%. Les entreprises gérées par les immigrés emploient 230.000 travailleurs, dont 30.000 ressortissants italiens, contribuant ainsi pour une large part à la création d'emplois dans la péninsule.

S'agissant de la répartition par nationalité des chefs d'entreprises, les Marocains occupent la première position avec 17%, talonnés par les Chinois (10,9%) , des Sénégalais (7%), des Albanais (6%) et des Roumains et Tunisiens avec 4%. Les régions qui abritent le plus grand nombre de ces entreprises sont la Lombardie (Nord) avec un taux de 17,7%, suivie de la Toscane (Centre-ouest) avec 10,5%, de l'Emilie Romagne (9,3%), de la Vénétie (9%) et du Latium (8%).

Source : L'Economiste-Map

Goodnight
15-02-04, 17:45
volgens mij hoort dit op een franse site.....
Het merendeel spreekt geen of een woordje frans monsieur....

Kunt u het vertalen voor ons?

vgeld
15-02-04, 17:48
Geplaatst door Goodnight
volgens mij hoort dit op een franse site.....
Het merendeel spreekt geen of een woordje frans monsieur....

Kunt u het vertalen voor ons?

Met dank aan Worldlingo.com

Het aantal ondernemingen in handen gehad of beheerd door buitenlandse
onderdanen die in Italië worden gevestigd, heeft tijdens de negen
eerste maanden van 2003 gekend, een sterke jaarlijkse groei van 16,3% om bijna 140.000 eenheden te
belopen, ofwel 4,1% van het totaal van de Italiaanse ondernemingen, openbaart een studie van de Kamer van Koophandel van Milaan (CCM). In de loop van dezelfde periode van het vorig jaar, de individuele ondernemingen die door autochtoon worden gecreëerd,
heeft slechts een geringe groei van 0,2% geregistreerd. De ondernemingen die door de immigranten worden beheerd, hebben
230.000 werknemers in dienst, waarvan 30.000 Italiaanse onderdanen, aldus bijdragend voor een groot deel tot het scheppen van
arbeidsplaatsen in het schiereiland.

Betreffende de verdeling door nationaliteit van de bedrijfsleiders, de Marokkanen bezetten de eerste positie met 17%, achtervolgd door de Chinezen (10,9%), Senegalesen (7%), Albanezen (6%) en Roemenen en Tunisiens met 4%. De gebieden die het grootste aantal deze ondernemingen beschermen zijn
Lombardije (Noorden) met een koers van 17,7%, gevolgd door Toscana (Centre-ouest) met 10,5%, van Emilie Romagna (9,3%), van Vénétie (9%) en Latium (8%).

taouanza
15-02-04, 17:50
Geplaatst door Goodnight
volgens mij hoort dit op een franse site.....
Het merendeel spreekt geen of een woordje frans monsieur....

Kunt u het vertalen voor ons?

Italiaanse Marokkanen brengen auto's naar Marokko.
Ze zijn erg asociaal en toeteren ongeduldig als ze de boot in en uit rijden.
Iedereen heeft een mercedes ze halen de deur van de kofferbak om hooibalen ermee te vervoeren.'sNachts is het een slaapplaats voor de kippen er is toch verder niemand in het dorp die een rijbewijs heeft.

taouanza
15-02-04, 17:51
Geplaatst door vgeld
Met dank aan Worldlingo.com

Het aantal ondernemingen in handen gehad of beheerd door buitenlandse
onderdanen die in Italië worden gevestigd, heeft tijdens de negen
eerste maanden van 2003 gekend, een sterke jaarlijkse groei van 16,3% om bijna 140.000 eenheden te
belopen, ofwel 4,1% van het totaal van de Italiaanse ondernemingen, openbaart een studie van de Kamer van Koophandel van Milaan (CCM). In de loop van dezelfde periode van het vorig jaar, de individuele ondernemingen die door autochtoon worden gecreëerd,
heeft slechts een geringe groei van 0,2% geregistreerd. De ondernemingen die door de immigranten worden beheerd, hebben
230.000 werknemers in dienst, waarvan 30.000 Italiaanse onderdanen, aldus bijdragend voor een groot deel tot het scheppen van
arbeidsplaatsen in het schiereiland.

Betreffende de verdeling door nationaliteit van de bedrijfsleiders, de Marokkanen bezetten de eerste positie met 17%, achtervolgd door de Chinezen (10,9%), Senegalesen (7%), Albanezen (6%) en Roemenen en Tunisiens met 4%. De gebieden die het grootste aantal deze ondernemingen beschermen zijn
Lombardije (Noorden) met een koers van 17,7%, gevolgd door Toscana (Centre-ouest) met 10,5%, van Emilie Romagna (9,3%), van Vénétie (9%) en Latium (8%).



Oh foutje:vreemd:

Goodnight
15-02-04, 17:51
Tank U!!!


:fparty: :lole:

Zwarte Schaap
15-02-04, 17:53
Geplaatst door taouanza
Italiaanse Marokkanen brengen auto's naar Marokko.
Ze zijn erg asociaal en toeteren ongeduldig als ze de boot in en uit rijden.
Iedereen heeft een mercedes ze halen de deur van de kofferbak om hooibalen ermee te vervoeren.'sNachts is het een slaapplaats voor de kippen er is toch verder niemand in het dorp die een rijbewijs heeft.
Marokkanen uit Nederland hebben de vervelende eigenschap van klagen over nutteloze zaken overgenomen van de autochtonen.

taouanza
15-02-04, 17:54
Geplaatst door Goodnight
Tank U!!!


:fparty: :lole:


joer wielkoem :fpetaf:

Goodnight
15-02-04, 17:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Marokkanen uit Nederland hebben de vervelende eigenschap van klagen over nutteloze zaken overgenomen van de autochtonen.

We zijn dus zeker geintegreerd!

mark61
15-02-04, 17:54
Geplaatst door taouanza
Italiaanse Marokkanen brengen auto's naar Marokko.
Ze zijn erg asociaal en toeteren ongeduldig als ze de boot in en uit rijden.
Iedereen heeft een mercedes ze halen de deur van de kofferbak om hooibalen ermee te vervoeren.'sNachts is het een slaapplaats voor de kippen er is toch verder niemand in het dorp die een rijbewijs heeft.

Het zijn Succesvolle Ondernemers. Dus laat ze even met hun kippen en hooibalen.

taouanza
15-02-04, 17:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Marokkanen uit Nederland hebben de vervelende eigenschap van klagen over nutteloze zaken overgenomen van de autochtonen.


It takes wan to know wan toch Schapie?:fpetaf:

Zwarte Schaap
15-02-04, 17:56
Geplaatst door Goodnight
We zijn dus zeker geintegreerd! Dat is het enige positieve eraan.

taouanza
15-02-04, 17:57
Geplaatst door mark61
Het zijn Succesvolle Ondernemers. Dus laat ze even met hun kippen en hooibalen.

Ze gaan hun gang maar.Ik ben namelijk als Nederlandse Marokkaan tolerant en verdraagzaam. :fpetaf:

Zwarte Schaap
15-02-04, 18:00
Geplaatst door taouanza
It takes wan to know wan toch Schapie?:fpetaf: Ken uzelve en uw beperkingen.

vgeld
15-02-04, 18:04
Geplaatst door taouanza
Ze gaan hun gang maar.Ik ben namelijk als Nederlandse Marokkaan tolerant en verdraagzaam. :fpetaf:

Val de soep met je tolerantie en verdraagzaamheid. Ga toch op vakantie mens ! .

mark61
15-02-04, 18:05
Geplaatst door taouanza
joer wielkoem :fpetaf:

Volgens mij bedoelde ze de onhebbelijkheid van Oncle Tom om in het Frans te posten. Gevolgd door cybervertaling. Chinezen die Marokkanen achtervolgen. Why? Hun kikkerbilletjes gestolen?

Goodnight
15-02-04, 18:06
Hoe zou het komen dat de Marokkanen het in Italie beter doen dan de Marokkanen hierzo?( of zeg ik nu onwaarheden?)

taouanza
15-02-04, 18:09
Geplaatst door vgeld
Val de soep met je tolerantie en verdraagzaamheid. Ga toch op vakantie mens ! .

Als ik zou weten waar graag, heb je tips?

Ik zit erg te twijfelen Marokko, Turkije of toch gewoon weer Spanje.

Goodnight
15-02-04, 18:10
Geplaatst door taouanza
Als ik zou weten waar graag, heb je tips?

Ik zit erg te twijfelen Marokko, Turkije of toch gewoon weer Spanje.

Italie a dombo...

taouanza
15-02-04, 18:10
Geplaatst door mark61
Volgens mij bedoelde ze de onhebbelijkheid van Oncle Tom om in het Frans te posten. Gevolgd door cybervertaling. Chinezen die Marokkanen achtervolgen. Why? Hun kikkerbilletjes gestolen?


Kijk jij begrijpt wat ik bedoel. :fpetaf:

Zeg ben jij weleens in Turkije geweest?
Kan je me wat vakantietips geven?

taouanza
15-02-04, 18:12
Geplaatst door Goodnight
Italie a dombo...

Oja heb je nog een auto nodig?bandiet

vgeld
15-02-04, 18:13
Geplaatst door Goodnight
Hoe zou het komen dat de Marokkanen het in Italie beter doen dan de Marokkanen hierzo?( of zeg ik nu onwaarheden?)

Dat is de vraag !
Waarom zijn de meeste academici( uit Etnische groepen )in Canada Marokkanen, waarom zijn de meeste ondernemers in Italië, ...waarom zijn de meeste AIO's in Frankrijk Marokkanen, Waarom zijn de meeste geneeskunde studenten in Spanje Marokkanen

taouanza
15-02-04, 18:13
Geplaatst door Goodnight
Hoe zou het komen dat de Marokkanen het in Italie beter doen dan de Marokkanen hierzo?( of zeg ik nu onwaarheden?)


Ik denk dat ze in Italie geen troetelallochtonen hebben en alibi ali's.

taouanza
15-02-04, 18:14
Geplaatst door vgeld
Dat is de vraag !
Waarom zijn de meeste academici( uit Etnische groepen )in Canada Marokkanen, waarom zijn de meeste ondernemers in Italië, ...waarom zijn de meeste AIO's in Frankrijk Marokkanen, Waarom zijn de meeste geneeskunde studenten in Spanje Marokkanen

Wat zijn AIO's?

mark61
15-02-04, 18:26
Geplaatst door taouanza
Zeg ben jij weleens in Turkije geweest?
Kan je me wat vakantietips geven?

Jah, een boek vol. Hangt af van je voorkeuren. Eten kan je overal fatsoenlijk. Hou je van steden: Istanboel (reisdoel op zich), Bursa (echt heel mooi, met 'ontspanningsberg' Uludag in de omgeving), Edirne, Amasya (één van de weinige historische stadscentra. Turkije doet vrijwel niets aan monumentenzorg), Tarsus. Landschap: de overbekende Cappadocische rotsformaties natuurlijk, en de kalksteenformaties van Pamukkale (ernstig aan slijtage onderhevig), de bergen in het oosten, de noordkust (nat en daarom begroeid). Strandleven overal, maar wil je (andere) buitenlandse toeristen vermijden dan naar de zee van Marmara (met de boot vanuit Istanboel naar Bandirma, 4 uur varen als je ervan houdt en Turkse badplaats Erdek). Vanaf begin april kan je met enig geluk 's ochtends skiën en 's middags naar het strand (Antalya). In het oosten ben ik nooit geweest, maar erg mooie ruige bergen, armoedig bestaan. De twee belangrijkste musea: Topkapi paleis in Istanboel, laat de geschiedenis van het Osmaanse Rijk in pracht en praal zien, en Anadolu Medeniyetleri Müzesi in Ankara (verder niet veel te beleven) over pré-historische culturen (Hittieten en zo). Moskeeën in Edirne, Istanboel, Bursa. En voor de liefhebber: mausoleum Mevlana Celalettin Rumi, u weet wel, van de derwisjdansen, in Konya. Heel religieuze stad als je dat niet afschrikt. Mij niet in ieder geval. Alleen zijn de mensen er niet zo aardig als elders. Twas misschien omdat ik geen moslim ben, weet ik niet.

Nah hier laat ik het maar even bij.

vgeld
15-02-04, 18:28
Geplaatst door taouanza
Wat zijn AIO's?
Ik denk dat je dat aan de onderzoekers zelf moet vragen! Ga naar de dichtstbijzijnde universiteit of onderzoeksinstituut en vraag of je een AIO mag spreken

taouanza
15-02-04, 18:33
Geplaatst door mark61
Jah, een boek vol. Hangt af van je voorkeuren. Eten kan je overal fatsoenlijk. Hou je van steden: Istanboel (reisdoel op zich), Bursa (echt heel mooi, met 'ontspanningsberg' Uludag in de omgeving), Edirne, Amasya (één van de weinige historische stadscentra. Turkije doet vrijwel niets aan monumentenzorg), Tarsus. Landschap: de overbekende Cappadocische rotsformaties natuurlijk, en de kalksteenformaties van Pamukkale (ernstig aan slijtage onderhevig), de bergen in het oosten, de noordkust (nat en daarom begroeid). Strandleven overal, maar wil je (andere) buitenlandse toeristen vermijden dan naar de zee van Marmara (met de boot vanuit Istanboel naar Bandirma, 4 uur varen als je ervan houdt en Turkse badplaats Erdek). Vanaf begin april kan je met enig geluk 's ochtends skiën en 's middags naar het strand (Antalya). In het oosten ben ik nooit geweest, maar erg mooie ruige bergen, armoedig bestaan. De twee belangrijkste musea: Topkapi paleis in Istanboel, laat de geschiedenis van het Osmaanse Rijk in pracht en praal zien, en Anadolu Medeniyetleri Müzesi in Ankara (verder niet veel te beleven) over pré-historische culturen (Hittieten en zo). Moskeeën in Edirne, Istanboel, Bursa. En voor de liefhebber: mausoleum Mevlana Celalettin Rumi, u weet wel, van de derwisjdansen, in Konya. Heel religieuze stad als je dat niet afschrikt. Mij niet in ieder geval. Alleen zijn de mensen er niet zo aardig als elders. Twas misschien omdat ik geen moslim ben, weet ik niet.

Nah hier laat ik het maar even bij.

Het was de bedoeling dat je eerst ja of nee zegt.
Als je ja had gezegd dan had ik je verteld wat ik wil en dan had ik graag een lap teks over Turkije gelezen(wel met alinea's overigens)

Maar goed ik doe nog een poging.
Ik heb een krap budget dus ik wil een toeristisch hotel, plus voel ik me toch prettiger met mijn landgenoten om me heen(toch wel).
Ik hou van natuur en historische gebouwen.
Ik hou van afwisseld actief en luiervakantie.
Dus kan je een plaats aanraden waar al die Nederlands naar toe gaan waar ook wat cultuur en historie is?:hihi:
Thank you

mark61
15-02-04, 18:44
Geplaatst door taouanza
Het was de bedoeling dat je eerst ja of nee zegt.
Als je ja had gezegd dan had ik je verteld wat ik wil en dan had ik graag een lap teks over Turkije gelezen(wel met alinea's overigens)

Maar goed ik doe nog een poging.
Ik heb een krap budget dus ik wil een toeristisch hotel, plus voel ik me toch prettiger met mijn landgenoten om me heen(toch wel).
Ik hou van natuur en historische gebouwen.
Ik hou van afwisseld actief en luiervakantie.
Dus kan je een plaats aanraden waar al die Nederlands naar toe gaan waar ook wat cultuur en historie is?:hihi:
Thank you

Nah sorry hoor, excuus, ik wist niet dat jij met modulaire vraagsystemen werkt en dat het hapklare brokken moesten zijn. :hihi:

Je landgenoten houden niet zo van natuur en historische gebouwen. De enige plaats die aan beide eisen voldoet is Istanboel. NL toeristen liggen verder grotendeels aan het strand aan de zuid- en westkust, waar minder te beleven valt aan cultuur. Behalve dan dat de beste overblijfselen van de Griekse beschaving daar liggen. Maar je bedoelde waarschijnlijk Turkse cultuur?

(Arabische toeristen komen shoppen in Istanboel, voorzover ik weet. Turken klagen altijd dat 'die sjeiks' de mooiste villa's aan de Bosporus hebben.) Dr is wel wat bos achter Istanboel, maar strandleven is niet aan te raden wegens vervuiling. Nou ja, je kan naar Sile (40 km naar het noorden). En naar de overkant van de zee van Marmara dus.

Het lijkt me wel het beste om met Istanboel te beginnen. Maar er wonen een slordige 14 miljoen mensen met een grotendeels middeleeuwse infrastructuur, dus je moet niet bang zijn voor wat hectiek. Inboorlingen gaan vaak naar de Prinseneilanden bij Istanboel (geen auto's) om wat bij te komen.

Genoeg alinea's?

mark61
15-02-04, 18:54
Geplaatst door vgeld
Ik denk dat je dat aan de onderzoekers zelf moet vragen! Ga naar de dichtstbijzijnde universiteit of onderzoeksinstituut en vraag of je een AIO mag spreken

Hehe wat ben je weer flauw. Het zou kunnen zijn dat er landen zijn waar ooit werknemers werden geworven, waarna er als vanzelf een (massale, dorpsgewijze [zo ging het in het Turkse geval]) migratiestroom op gang kwam, en landen waar dat niet zo was en ondernemende individuen op eigen kracht naar toe zijn gegaan. Zo krijg je een schifting naar mentaliteit en capaciteiten. Zou kunnen.


Taouanza, AIO = assistent in opleiding, een doctorandus die een aanstelling krijgt om in 4 jaar te promoveren. Op kosten van de uni dus.

vgeld
15-02-04, 18:55
Geplaatst door taouanza
Het was de bedoeling dat je eerst ja of nee zegt.
Als je ja had gezegd dan had ik je verteld wat ik wil en dan had ik graag een lap teks over Turkije gelezen(wel met alinea's overigens)

Maar goed ik doe nog een poging.
Ik heb een krap budget dus ik wil een toeristisch hotel, plus voel ik me toch prettiger met mijn landgenoten om me heen(toch wel).
Ik hou van natuur en historische gebouwen.
Ik hou van afwisseld actief en luiervakantie.
Dus kan je een plaats aanraden waar al die Nederlands naar toe gaan waar ook wat cultuur en historie is?:hihi:
Thank you

Met je krap budget raad ik Tanger, Nador, Al Hoceima of Salao aan. Voor een Fly-drive Toscane, Tassos, Amman, Marrakech, Peloponnes, Edinburgh, Saigon,.. moet je toch nog een paar jaar werken & sparen en ondertussen volwassen worden

taouanza
15-02-04, 18:56
Geplaatst door mark61
Nah sorry hoor, excuus, ik wist niet dat jij met modulaire vraagsystemen werkt en dat het hapklare brokken moesten zijn. :hihi:

Je landgenoten houden niet zo van natuur en historische gebouwen. De enige plaats die aan beide eisen voldoet is Istanboel. NL toeristen liggen verder grotendeels aan het strand aan de zuid- en westkust, waar minder te beleven valt aan cultuur. Behalve dan dat de beste overblijfselen van de Griekse beschaving daar liggen. Maar je bedoelde waarschijnlijk Turkse cultuur?

(Arabische toeristen komen shoppen in Istanboel, voorzover ik weet. Turken klagen altijd dat 'die sjeiks' de mooiste villa's aan de Bosporus hebben.) Dr is wel wat bos achter Istanboel, maar strandleven is niet aan te raden wegens vervuiling. Nou ja, je kan naar Sile (40 km naar het noorden). En naar de overkant van de zee van Marmara dus.

Het lijkt me wel het beste om met Istanboel te beginnen. Maar er wonen een slordige 14 miljoen mensen met een grotendeels middeleeuwse infrastructuur, dus je moet niet bang zijn voor wat hectiek. Inboorlingen gaan vaak naar de Prinseneilanden bij Istanboel (geen auto's) om wat bij te komen.

Genoeg alinea's?


Prachtig prachtig maar vandaag de dag vind ik de weekmarkt hier in Rotterdam al een hel dus liever geen druktes.
En maakt niet uit welke cultuur ik ben als Nederlands tolerant en verdraagzaam.:fpetaf:

freya
15-02-04, 18:57
Geplaatst door taouanza
Het was de bedoeling dat je eerst ja of nee zegt.
Als je ja had gezegd dan had ik je verteld wat ik wil en dan had ik graag een lap teks over Turkije gelezen(wel met alinea's overigens)

Maar goed ik doe nog een poging.
Ik heb een krap budget dus ik wil een toeristisch hotel, plus voel ik me toch prettiger met mijn landgenoten om me heen(toch wel).
Ik hou van natuur en historische gebouwen.
Ik hou van afwisseld actief en luiervakantie.
Dus kan je een plaats aanraden waar al die Nederlands naar toe gaan waar ook wat cultuur en historie is?:hihi:
Thank you

Antalya!

Toeristen
strand met alles erop en eraan
historisch centrum
heuvels, bos en watervallen binnen een half uurtje met de dolmus
adembenemende stranden zodra je de toeristenhotels achter je hebt gelaten

:blij:

taouanza
15-02-04, 18:58
Geplaatst door freya
Antalya!

Toeristen
strand met alles erop en eraan
historisch centrum
heuvels, bos en watervallen binnen een half uurtje met de dolmus
adembenemende stranden zodra je de toeristenhotels achter je hebt gelaten

:blij:

Tenk joe tenk joue :fpetaf:

~Panthera~
15-02-04, 19:04
Geplaatst door mark61
Jah, een boek vol. Hangt af van je voorkeuren. Eten kan je overal fatsoenlijk. Hou je van steden: Istanboel (reisdoel op zich), Bursa (echt heel mooi, met 'ontspanningsberg' Uludag in de omgeving), Edirne, Amasya (één van de weinige historische stadscentra. Turkije doet vrijwel niets aan monumentenzorg), Tarsus. Landschap: de overbekende Cappadocische rotsformaties natuurlijk, en de kalksteenformaties van Pamukkale (ernstig aan slijtage onderhevig), de bergen in het oosten, de noordkust (nat en daarom begroeid). Strandleven overal, maar wil je (andere) buitenlandse toeristen vermijden dan naar de zee van Marmara (met de boot vanuit Istanboel naar Bandirma, 4 uur varen als je ervan houdt en Turkse badplaats Erdek). Vanaf begin april kan je met enig geluk 's ochtends skiën en 's middags naar het strand (Antalya). In het oosten ben ik nooit geweest, maar erg mooie ruige bergen, armoedig bestaan. De twee belangrijkste musea: Topkapi paleis in Istanboel, laat de geschiedenis van het Osmaanse Rijk in pracht en praal zien, en Anadolu Medeniyetleri Müzesi in Ankara (verder niet veel te beleven) over pré-historische culturen (Hittieten en zo). Moskeeën in Edirne, Istanboel, Bursa. En voor de liefhebber: mausoleum Mevlana Celalettin Rumi, u weet wel, van de derwisjdansen, in Konya. Heel religieuze stad als je dat niet afschrikt. Mij niet in ieder geval. Alleen zijn de mensen er niet zo aardig als elders. Twas misschien omdat ik geen moslim ben, weet ik niet.

Nah hier laat ik het maar even bij.
--------------------------

Now you've done it :fplet:
Turkeye :verliefd: I'm drooling.

mark61
15-02-04, 19:08
Geplaatst door taouanza
Prachtig prachtig maar vandaag de dag vind ik de weekmarkt hier in Rotterdam al een hel dus liever geen druktes.
En maakt niet uit welke cultuur ik ben als Nederlands tolerant en verdraagzaam.:fpetaf:

Dan adviseer ik Mongolië. 2 miljoen man op 1 miljoen km2. 331 dagen per jaar zon. Menu: schaap, schaap en schapenstaart voor de eregast. Weggespoeld met gefermenteerde melk of thee met boter. Natuur: een streek geheten 'Klein Zwitserland' in het noorden. Verders gras zover het oog reikt. Cultuur: nomadenvilttenten, paardrijden, boogschieten etc. Islamitische versie in Oejgoerië, West-China.

mark61
15-02-04, 19:11
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------

Now you've done it :fplet:
Turkeye :verliefd: I'm drooling.

Turreken houden niet van kwijlende Hollandsen.

~Panthera~
15-02-04, 19:21
Geplaatst door mark61
Turreken houden niet van kwijlende Hollandsen.
------------------------

:moe:

000NobelPrizes
15-02-04, 19:30
:haha:

Zoals ik enkele weken geleden al zei; afkomst wordt vermeld zodra er iets positiefs te zeggen is. Zodra het negatief is, doet de afkomst er niet toe en dient dus ook niet in de berichtgeving te worden opgenomen.

Sawda
15-02-04, 19:34
Wij zouden deze topic maar eens moeten mailen naar Eerdmans.

vgeld, je moet maar eens meer van dit soort artikelen op maroc.nl plaatsen dat zal zeker goed zijn voor onze ego. :)

sjo
15-02-04, 19:55
Geplaatst door freya
Antalya!

Toeristen
strand met alles erop en eraan
historisch centrum
heuvels, bos en watervallen binnen een half uurtje met de dolmus
adembenemende stranden zodra je de toeristenhotels achter je hebt gelaten

:blij:

Topless zonnen is daar volledig legaal tegenwoordig. Voegt dat iets toe ?

Je wordt wel aangegaapt door de lokale bevolking. Maar ook dat kan z'n charmes hebben.............toch ?

groeten
sjo

Azzurro
15-02-04, 22:07
Geplaatst door Goodnight
Hoe zou het komen dat de Marokkanen het in Italie beter doen dan de Marokkanen hierzo?( of zeg ik nu onwaarheden?)


Omdat er (in verhouding) minder Marokkanen wonen en omdat de culturen (in ieder geval iets) beter aansluiten dan in Nederland.

Azzurro
15-02-04, 22:09
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------

:moe:

Bedoel je nu mannen of vrouwen?

Julien
15-02-04, 23:55
Geplaatst door Azzurro
Omdat er (in verhouding) minder Marokkanen wonen en omdat de culturen (in ieder geval iets) beter aansluiten dan in Nederland.

Azzurro heb je ook familie in italie?

Marokkanen doen het inderdaad wel goed in Marokko, maar nou moet er niet gedaan worden alsof Marokkanen the bomb zijn in Italia. Naar wat ik gezien heb, wordt er in Italie behoorlijk kritisch gekeken naar moslims en voornamelijk door de regering Berlusconi en de Liga Norte is er zeker sprake van discriminatie van Marokkanen in Italie. De buitenwijken van Rome of Napels zijn erg te vergelijken met die van Parijs en Marseille.. er wonen zeer veel Marokkanen en Tunesiers.

Italie kampt ongeveer met hetzelfde probleem als de rest van west-Europa.