PDA

Bekijk Volledige Versie : Veertig agenten gewond bij rellen met autochtonen



Marsipulami
16-02-04, 08:00
Veertig agenten gewond bij rellen in Sydney


07:36:36

SYDNEY - Een veertigtal politieagenten raakte gisteren gewond bij rellen in een aboriginal wijk in Sydney. De ordediensten werden bekogeld met stenen en molotovcocktails. De rellen braken uit na de omstreden dood van een adolescent.


Een honderdtal woedende jongeren, waarvan het merendeel dronken was, stak het station van de wijk Redfern en twee auto's in brand. De wijk wordt voornamelijk bewoond door aboriginals. Er sneuvelden ook heel wat ruiten. Acht agenten liggen nog in het ziekenhuis, voornamelijk met breuken. Een politieman verloor het bewustzijn nadat hij getroffen werd met een baksteen.

De rellen braken uit nadat zaterdag een jongen van 17 stierf na een val. Familie en vrienden van het slachtoffer beweren dat het ongeval plaatsvond toen de jongeman achtervolgd werd door de politie. De politie ontkent deze versie van de feiten. Volgens adjunct-politiecommissaris Bob Waites de jongen, Thomas Hickey, met de fiets voorbij een politiepatrouille en toen hij versnelde verloor hij de controle over zijn fiets. De inwoners van de wijk Redfern eisen dat de regering een onderzoek naar de omstandigheden van het overlijden van de jongeman beveelt.

Redfern is een achtergestelde wijk van Sydney. Er wonen honderden aboriginalgezinnen die voor het merendeel afhankelijk zijn van sociale hulp. Deze buitenwijk wordt regelmatig getroffen door geweld en misdaadzaken. De Aboriginals, de oorspronkelijke bewoners van Australië, zijn met zo'n 400.000 en maken minder dan 2 procent van de totale bevolking van het land uit.


16/02/2004 -

Mark
16-02-04, 08:22
Ik heb nog nooit zo'n miserabel en agressief volk gezien als die Aboriginals, in 3 maanden Australie heb ik er geen nuchter mogen aantreffen.

plexus
16-02-04, 08:47
ooit was het een trots en vredig volkje, tot de agressieve blanke-man (duivel) aan wal kwam...de rest ken je..

Mark
16-02-04, 08:53
Geplaatst door plexus
ooit was het een trots en vredig volkje, tot de agressieve blanke-man (duivel) aan wal kwam...de rest ken je..

Er lopen nu meer aboriginals rond dan toen. En hoe vredig ze waren .... tja, je moet maar afgaan op hun verhalen en natuurlijk de sociologen/hippies die daar in de fantastiese jaren 70 onderzoek naar hebben gedaan :boogie:

ik vroeg me laatsts trouwens af: waarom zijn europeanen overal heengegaan maar zijn al die andere volkeren nooit naar ons gekomen (op de turken en moren na, maar die zaten vlakbij)

plexus
16-02-04, 08:56
Geplaatst door Mark
Er lopen nu meer aboriginals rond dan toen. En hoe vredig ze waren .... tja, je moet maar afgaan op hun verhalen en natuurlijk de sociologen/hippies die daar in de fantastiese jaren 70 onderzoek naar hebben gedaan :boogie:

ik vroeg me laatsts trouwens af: waarom zijn europeanen overal heengegaan maar zijn al die andere volkeren nooit naar ons gekomen (op de turken en moren na, maar die zaten vlakbij)

op welke andere verhalen moet ik afgaan..de verhalen van de blanke-man...koekoek :duivels:

Mark
16-02-04, 09:07
Geplaatst door plexus
op welke andere verhalen moet ik afgaan..de verhalen van de blanke-man...koekoek :duivels:

We sturen er een chinees op af ok? :loens:

jaja
16-02-04, 10:36
Geplaatst door plexus
ooit was het een trots en vredig volkje, tot de agressieve blanke-man (duivel) aan wal kwam...de rest ken je.. ja, de wereld was een paradijs .. nooit oorlog, nooit geweld, iedereen hield van elkaar ... :):):)

Mark
16-02-04, 10:45
Geplaatst door jaja
ja, de wereld was een paradijs .. nooit oorlog, nooit geweld, iedereen hield van elkaar ... :):):)

Zonder de blanke duivel was het de hemel op aarde geweest, al het kwade komt uit europa :duim:

Julien
16-02-04, 11:41
Aussie's staan bekend om hun racistische ideeen.. de aboriginals worden daar wel degelijk gediscrimineerd.

Deze blanke Aussie's vergeten wel dat de Aboriginals de oorspronkelijke inwoners zijn en zij de allochtonen.

Marsipulami
16-02-04, 11:46
Geplaatst door Julien
Aussie's staan bekend om hun racistische ideeen.. de aboriginals worden daar wel degelijk gediscrimineerd.

Deze blanke Aussie's vergeten wel dat de Aboriginals de oorspronkelijke inwoners zijn en zij de allochtonen.

Een gedwongen inburgeringscursus in de aboriginaltaal en -cultuur lijkt me wel op zijn plaats in Australië. Ook geen hoofddoeken of stropdassen alleen de aboriginal kleding mag nog toegelaten worden. Die allochtonen in Australië denken dat ze alles kunnen maken.

Mark
16-02-04, 11:48
Geplaatst door Marsipulami
Een gedwongen inburgeringscursus in de aboriginaltaal en -cultuur lijkt me wel op zijn plaats in Australië. Ook geen hoofddoeken of stropdassen alleen de aboriginal kleding mag nog toegelaten worden. Die allochtonen in Australië denken dat ze alles kunnen maken.

Yep, zo gaat het hier in Nederland ook ;) Straks zijn wij de aboriginals... :gechoquee

Julien
16-02-04, 11:55
Geplaatst door Mark
Yep, zo gaat het hier in Nederland ook ;) Straks zijn wij de aboriginals... :gechoquee

:gniffel: Mwa.. Europa is een mix van volken en culturen. Het grondgebied van het huidige Nederland werd bewoond door 4 a 5 verschillende volken tijdens de Romeinse Tijd.

Het is bijna niet te zeggen wie de rechtmatige inwoners zijn van Nederland (Friezen of Saksen?), Spanje (Kelten of Iberiers?), Frankrijk (Franken of Kelten?), Italie (Etruriers of Latijnen?) etc.

plexus
16-02-04, 12:34
Geplaatst door Mark
Yep, zo gaat het hier in Nederland ook ;) Straks zijn wij de aboriginals... :gechoquee

muntje valt eindelijk... :ninja: