PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is het nut van ee hoofddoek



Afrux
16-02-04, 15:44
Ik ergere mateloos aan vrouwen die een hoofddoek dragen en zich profileren als verdedigers ervan, maar aan de andere kant dragen ze erg strakke kleding en veel make up met geepileerde wenkbrauwen, zoals die twee gisteravond op Nederland 3 of die een bij die demonstratie van Mellat Gurus.

Een hoofddoek is bedoeld om sexuele aantrekkingskracht te ontkrachten, maar met, strakke kledij, make-up en epileren (wat ook verboden is in de islam) ondermijnen ze dat principe en is een hoofddoek dus nutteloos.


Deze vrouwen hebben geen recht om op te komen voor een hoofddoek en zullen zwaar gestraft worden voor hun scheinheiligheid.

Domme wezens..


Trouwens naar mijn mening is een hoofdoek niet verplicht in de islam?
Ben je het niet mee eens, overtuig me dan met een Soerat uit de koran of een Hadith....

taouanza
16-02-04, 15:47
Geplaatst door Afrux
Ik ergere mateloos aan vrouwen die een hoofddoek dragen en zich profileren als verdedigers ervan, maar aan de andere kant dragen ze erg strakke kleding en veel make up met geepileerde wenkbrauwen, zoals die twee gisteravond op Nederland 3 of die een bij die demonstratie van Mellat Gurus.

Een hoofddoek is bedoeld om sexuele aantrekkingskracht te ontkrachten, maar met, strakke kledij, make-up en epileren (wat ook verboden is in de islam) ondermijnen ze dat principe en is een hoofddoek dus nutteloos.


Deze vrouwen hebben geen recht om op te komen voor een hoofddoek en zullen zwaar gestraft worden voor hun scheinheiligheid.

Domme wezens..


Trouwens naar mijn mening is een hoofdoek niet verplicht in de islam?
Ben je het niet mee eens, overtuig me dan met een Soerat uit de koran of een Hadith....


Je hebt nooit een slechte haardag, maar die meiden die je beschrijft hebben volgens mij vaak een slechte hoofddoek dag.Dat de verschillende hoofddoekjes niet netjes over elkaar heen blijven.Ik denk dat ze ook vaak een slechte make-up en epileerdag hebben.
Ja ik weet het eigenlijk niet.Ik draag gewoon een muts.:cheefbek:

Chaya2
16-02-04, 15:50
Geplaatst door Afrux
Ik ergere mateloos aan vrouwen die een hoofddoek dragen en zich profileren als verdedigers ervan, maar aan de andere kant dragen ze erg strakke kleding en veel make up met geepileerde wenkbrauwen, zoals die twee gisteravond op Nederland 3 of die een bij die demonstratie van Mellat Gurus.

Een hoofddoek is bedoeld om sexuele aantrekkingskracht te ontkrachten, maar met, strakke kledij, make-up en epileren (wat ook verboden is in de islam) ondermijnen ze dat principe en is een hoofddoek dus nutteloos.


Deze vrouwen hebben geen recht om op te komen voor een hoofddoek en zullen zwaar gestraft worden voor hun scheinheiligheid.

Domme wezens..


Trouwens naar mijn mening is een hoofdoek niet verplicht in de islam?
Ben je het niet mee eens, overtuig me dan met een Soerat uit de koran of een Hadith....

My thoughts exactly!
En we zullen zien of de vraag die ik meermalen gesteld heb nu wel beantwoord wordt.

Julien
16-02-04, 15:53
ik ben ook benieuwd naar een antwoord.. wel goed dat er discussie optreedt tussen moslims.

Afrux
16-02-04, 15:54
Gellukig zijn er meerdre die hetzelfde over denken...

Want ik walgde gisteren van die vrouw waarvan je de borsten op een afstand van 100 meter kon zien en geen wenkbrauwen meer had maar twee zwarte inkt strepen. Maar zij gedoroeg zich wel als zij de islam had uitgevonden...

Maslov
16-02-04, 15:57
Die in "het geluk van nederland Afrux"?

Die vrouw gaf ook nog aan dat ze liever zonder liep, maar omdat het er ni eenmaal bijhoorde ze hem toch maar bleef dragen.

Qwertyno
16-02-04, 16:02
Heel kort:

Er zijn moslims die geloven dat een hoofdoek een serieuse verplichting is.
Er zijn ook moslims die geloven dat een hoofddoek geen serieuse verplichting is.
Beiden basseren zich op de koran en hadith.

Wie er gelijk heeft?
ergens in het midden misschien
Het is wel zeker dat allebei het eens zijn dat een vrouw en een man zich fatsoenlijk dienen te kleden en gedragen.

Qwertyno
16-02-04, 16:08
Voor de vrouwen of meisjes die tegenstrijdige dingen dragen.
Laat die mensen in hun waarde, en dring ze geen dingen op.

velen zijn jong, dat betekend men bezig is een plaats te vinden in de omgeving.

RinC
16-02-04, 16:08
24.31 En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Keyword is hier het woord schoonheid wat door sommige mensen blijkbaar als de geslachtsdelen word opgevat. Dat is niet waar. De schoonheid van de vrouw is in hadiths duidelijk beschreven als zijnde het gehele lichaam op gezicht en handen na.
Een ander belangrijk woord is het woord 'goemer', in deze vertaling vertaald met 'hoofddoeken'. 'Goemoer' is het meervoud van het woord 'gimaar', wat een lange hoofddoek is die minstens tot de ellebogen komt. In de tijd van onze Profeet SAWS droegen de vrouwen deze door hem onder de kin vast te maken en daarna de onderste flappen op hun rug te gooien. Dit gebruik liet de boezem en nek onbedekt (niet ontbloot maar niet bedekt door de hoofddoek) In deze ayat werd de moslismvrouwen verteld dit (christelijke) gebruik af te schaffen en hun doeken over de boezem te laten hangen.

Julien
16-02-04, 16:17
Geplaatst door RinCoonie
24.31 En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Keyword is hier het woord schoonheid wat door sommige mensen blijkbaar als de geslachtsdelen word opgevat. Dat is niet waar. De schoonheid van de vrouw is in hadiths duidelijk beschreven als zijnde het gehele lichaam op gezicht en handen na.
Een ander belangrijk woord is het woord 'goemer', in deze vertaling vertaald met 'hoofddoeken'. 'Goemoer' is het meervoud van het woord 'gimaar', wat een lange hoofddoek is die minstens tot de ellebogen komt. In de tijd van onze Profeet SAWS droegen de vrouwen deze door hem onder de kin vast te maken en daarna de onderste flappen op hun rug te gooien. Dit gebruik liet de boezem en nek onbedekt (niet ontbloot maar niet bedekt door de hoofddoek) In deze ayat werd de moslismvrouwen verteld dit (christelijke) gebruik af te schaffen en hun doeken over de boezem te laten hangen.

christelijke gebruik? volgens mij zijn veel christenen ook preuts..

en wat versta je onder een boezem?

Tomas
16-02-04, 16:17
Geplaatst door RinCoonie
Dat is niet waar. De schoonheid van de vrouw is in hadiths duidelijk beschreven als zijnde het gehele lichaam op gezicht en handen na.


Ja, hoor... Ik heb weer een afwijking. Laat ik nou vaak op gezichten vallen.

mark61
16-02-04, 18:05
Geplaatst door RinCoonie
(...) en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan (...)

De meningen zijn verdeeld:

THE WORD "KHIMAR" in the QURAN:

"Khimar" is an Arabic word that can be found in the Quran in 24:31 While the first basic rule of Dress Code for the Muslim Women can be found in 7:26, the second rule of the DRESS CODE FOR WOMEN can be found in 24:31. Some Muslims quote verse 31 of sura 24 as containing the Hijab, or head cover, by pointing to the word, khomoorehenna, (from Khimar), forgetting that God already used the word Hijab, several times in the Quran.

Those blessed by God can see that the use of the word "Khimar" in this verse is not for "Hijab" or for head cover. Those who quote this verse usually add (Head cover) (veil) after the word Khomoorehenna, and usually between ( ), because it is their addition to the verse not God's.

Here it is 24:31;

"And tell the believing women to subdue their eyes, and maintain their chastity. They shall not reveal any parts of their bodies, except that which is necessary. They shall cover their chests, (with their Khimar) and shall not relax this code in the presence of other than their husbands, their fathers, the fathers of their husbands, their sons, the sons of their husbands, their brothers, the sons of their brothers, the sons of their sisters, other women, the male servants or employees whose sexual drive has been nullified, or the children who have not reached puberty. They shall not strike their feet when they walk in order to shake and reveal certain details of their bodies. All of you shall repent to GOD, O you believers, that you may succeed." 24:31

Here is Yousuf Ali's translation, but the word KHIMAR was put back in place instead of (veils), so the verse would look as it should have been before adding Ali's own interpretation:

"And say to the believing women that they should lower their gaze and guard their modesty; that they should not display their beauty and ornaments ... that they should draw their KHIMAR over their bosoms and not display their beauty except to their husbands.." Y. Ali's translation, with the word khimar put back in place.

"Khimar" is an Arabic word that means, cover, any cover, a curtain is a Khimar, a dress is a Khimar, a table cloth that covers the top of a table is a Khimar, a blanket can be used as a Khimar..etc. The word KHAMRA used for intoxicant in Arabic has the same root with Khimar, because both covers, the Khimar covers (a window, a body, a table . etc.) while KHAMRA covers the state of mind. Most of the translators, obviously influenced by Hadith (fabrications) translate the word as VEIL and thus mislead most people to believe that this verse is advocating the covering of the head.

In 24:31 God is asking the women to use their cover (khimar)( being a dress, a coat, a shawl, a shirt, a blouse, a tie, a scarf . . . etc.) to cover their bosoms, not their heads or their hairs. If God so willed to order the women to cover their heads or their hair, nothing would have prevented Him from doing so. GOD does not run out of words. GOD does not forget.

God did not order the women to cover their heads or their hair. He was not waiting for a Scholar to put the words for Him.

The Arabic word for CHEST, GAYB is in the verse (24:31), but the Arabic words for HEAD, (RAAS) or HAIR, (SHAAR) are NOT in the verse. The commandment in the verse is clear - COVER YOUR CHEST OR BOSOMS, but also the fabrication of the scholars and most of the translators is clear by claiming- cover your head or hair.

The last part of the verse (24:31) translates as, "They shall not strike their feet when they walk in order to shake and reveal certain details of their bodies." The details of the body can be revealed or not revealed by the dress you wear, not by your head cover.

Notice also the expression in 24:31, "They shall not reveal any parts of their bodies, except that which is necessary." This expression may sound vague to many because they have not understood the mercy of God.

Again God here used this very general term to give us the freedom to decide according to our own circumstances the definition of "Which is necessary". It is not up to a scholar or to any particular person to define this term. God wants to leave it personal for every woman and no one can take it away from her.

Women who follow the basic rule number one i.e. righteousness, will have no problem making the right decision to reveal only which is necessary. The word "zeenatahunna" in this verse refers to the woman's body parts (beauty) and not to ornaments and decorations as some people interpret it or translate it.

At the end of the verse, God told the women not to strike with their feet to show their "zeenatahunna". You do not need to strike your feet to show your ornaments but the way you strike your feet while walking can expose or shake certain parts of the body that do not need to be emphasized.

http://www.free-minds.org/women/scarf.htm

of

http://www.submission.org/dress.html

Maar om de Hadith nou 'fabrications' te noemen...

Zeno
16-02-04, 18:57
Geplaatst door Qwertyno
Heel kort:

Er zijn moslims die geloven dat een hoofdoek een serieuse verplichting is.
Er zijn ook moslims die geloven dat een hoofddoek geen serieuse verplichting is.
Beiden basseren zich op de koran en hadith.


Dit is nou precies die dubbelzinnigheid in de koran (en andere heilige schriften) waar ik op doelde in een ander draadje. Maar Mark61 vond die mening maar gebrul en beschuldigde mij van domheid.

Qwertyno
16-02-04, 19:08
Geplaatst door Zeno
Dit is nou precies die dubbelzinnigheid in de koran (en andere heilige schriften) waar ik op doelde in een ander draadje. Maar Mark61 vond die mening maar gebrul en beschuldigde mij van domheid.


wat er staat.. staat er.. is overal hetzelfde.
Het zijn de mensen die interpreteren.

Waar ze het overeens zijn is dat je je fatsoenlijk dient te kleden.
De ene doet dit met hoofddoek de andere zonder.

Degene die ervoor KIEST om dat zonder hoofddoek te doen, dient men in zijn waarde te laten.
Degene die ervoor KIEST om dat met hoofddoek te doen, dient men in zijn waarde te laten.

en wil je weten wat jij wil?...Duik in de geschriften.

Dutchguy
16-02-04, 20:56
Geplaatst door taouanza
Ik draag gewoon een muts.:cheefbek:

Zo eentje met 'Unox' erop? :D

mark61
16-02-04, 21:08
Geplaatst door Zeno
Dit is nou precies die dubbelzinnigheid in de koran (en andere heilige schriften) waar ik op doelde in een ander draadje. Maar Mark61 vond die mening maar gebrul en beschuldigde mij van domheid.

Dat ging over een compleet ander onderwerp. Waarin geen dubbelzinigheid te bekennen viel en valt. Er zijn geen andere heilige schriften.

000NobelPrizes
16-02-04, 21:24
Hoofddoekjes.
Moeten die schoonheid bedekken. Mannen tot dolle stieren reduceren. Identiteit bepalen. Trots aangeven. Teken van onderdrukking zijn. Teken van emancipatie zijn. Gelovigheid weerspiegelen. Niet-westers zijn benadrukken. Islamitisch zijn onderleggen. Europees islamitisch zijn staven. A bad hairday verbloemen. Kaalheid of zonne-allergie bedekken.

What the fuck is dat hoofdddoekie nou.
Kortom, de koran geeft - as usual - geen antwoord.

Orakel
16-02-04, 21:54
Geplaatst door Afrux
Ik ergere mateloos aan vrouwen die een hoofddoek dragen en zich profileren als verdedigers ervan, maar aan de andere kant dragen ze erg strakke kleding en veel make up met geepileerde wenkbrauwen, zoals die twee gisteravond op Nederland 3 of die een bij die demonstratie van Mellat Gurus.

Een hoofddoek is bedoeld om sexuele aantrekkingskracht te ontkrachten, maar met, strakke kledij, make-up en epileren (wat ook verboden is in de islam) ondermijnen ze dat principe en is een hoofddoek dus nutteloos.


Deze vrouwen hebben geen recht om op te komen voor een hoofddoek en zullen zwaar gestraft worden voor hun scheinheiligheid.

Domme wezens..


Trouwens naar mijn mening is een hoofdoek niet verplicht in de islam?
Ben je het niet mee eens, overtuig me dan met een Soerat uit de koran of een Hadith....

Ik erger mij aan mensen die zich ergeren aan andere mensen en een mening hebben over die mensen door die mensen domme wezens te noemen en te denken zelf zo sacraal te zijn om te kunnen bepalen dat die andere mensen zwaar gestraft zullen worden voor hun schijnheiligheid.

Is daar ook een Hadieth voor?

sadeeQQ
16-02-04, 22:03
Geplaatst door Orakel

Is daar ook een Hadieth voor?

ja




en die luidt: stenig die zionistische ezels :handbang:

Orakel
16-02-04, 22:12
Geplaatst door sadeeQQ
ja

en die luidt: stenig die zionistische ezels :handbang:

:melig:

Ah nee joh, dat is een fatwa. Maar da's ook goed.

sadeeQQ
16-02-04, 22:26
Geplaatst door Orakel
:melig:

Ah nee joh, dat is een fatwa. Maar da's ook goed.

Ten tijde van de sahaba bestonden zionistische ezels nog niet, wel kamelen denk ik :loog: , vandaar dat het maar een fatwa werd :jumping:


sheikh 3abdoe sadeeQ boerass madgel frasoe majaba ferasoe