PDA

Bekijk Volledige Versie : Joden e-mailen God (gemod. door angkor)



nl-x
16-02-04, 18:49
Telefoniebedrijf stuurt e-mails aan God naar Klaagmuur

Uitgegeven: 16 februari 2004 16:17

JERUZALEM - Het Israëlische telefoniebedrijf Bezeq biedt zijn klanten de mogelijkheid e-mails naar God te sturen. Medewerkers brengen de uitgeprinte elektronische brieven tweemaal per week naar de Klaagmuur in Jeruzalem, kondigde het bedrijf maandag aan. Daar steken gelovige joden traditiegetrouw geschreven gebeden tussen de stenen.

Bezeq heeft het adres kotelnemail.bezeq.com voor berichten aan God opengesteld. Het bedrijf brengt al jaren faxen aan God naar de Klaagmuur. Wekelijks komen ongeveer tweehonderd faxberichten voor het Opperwezen binnen, vooral uit de Verenigde Staten, Europa en Israël zelf.

De Israëlische PTT bezorgt brieven aan God bij de Klaagmuur. Een Israëlische burgerrechtenbeweging beschuldigde de posterijen onlangs van schending van het briefgeheim omdat die brieven aan God op hun website hadden gepubliceerd.

Bron: nu.nl

Qwertyno
16-02-04, 19:16
misschien een ander leuk idee.

Een webcam op de muur plaatsen.
Zodat je vanuit alle plaatsen op de wereld kan bidden (klagen?).

mark61
16-02-04, 21:37
Vandaar dat de halve muur is ingestort. Bezweken. Wat schuift dat nou voor de posterijen?

850
16-02-04, 22:07
Geplaatst door mark61
Vandaar dat de halve muur is ingestort. Bezweken. Wat schuift dat nou voor de posterijen?

Als die zionisten snugger zijn dan gebruiken ze de nieuwe muur die momenteel driftig gebouwd wordt als klaagmuur. Hebbu ze weer n spiksplinter nieuwe muur tot hun beschikking.
:fuckit: Het klaaghek...

mark61
16-02-04, 22:26
Geplaatst door 850
Als die zionisten snugger zijn dan gebruiken ze de nieuwe muur die momenteel driftig gebouwd wordt als klaagmuur. Hebbu ze weer n spiksplinter nieuwe muur tot hun beschikking.
:fuckit: Het klaaghek...

Minstens 600 km! Daar kan de PTT nog wel even mee uit de voeten.

850
16-02-04, 22:30
Geplaatst door mark61
Minstens 600 km! Daar kan de PTT nog wel even mee uit de voeten.

:wohaa: Wat dacht je van al die touristen......
speciale excursies naar het klaaghek.....kassa kassa ping ping.....

mark61
16-02-04, 22:31
Geplaatst door 850
:wohaa: Wat dacht je van al die touristen......
speciale excursies naar het klaaghek.....kassa kassa ping ping.....

Maar voor wie, voor wie....? Van welke kant gaan die toeristen komen?

850
16-02-04, 22:38
Geplaatst door mark61
Maar voor wie, voor wie....? Van welke kant gaan die toeristen komen?

Vanaf de zionistenkant offcourse. 2 vliegen in 1 klap: Tis redelijk veilig om vanaf die kant naar het klaaghek te gaan. Het hek staat op palestijns grondgebied dus komen die touristen ook eens n keer in hun leven op palestijnse grond maar ze zijn in veilige handen vd IsraHeliers die de touristen beschermen tegen Palestijnse zelfmoord-gekken. (vandaar dat hek) en de touristen kunnen ook n klaagbriefje in het hek douwen en de touristen hoeven niet blootgesteld te worden aan die enge arabische mensen. Ofzoiets.....
tis iniedergeval n gat in de markt..... :wijs: Ik zie big monnie monnie...

Simon
17-02-04, 08:13
Ik vind het nogal ouderwets dat die gebeden nog uitgeprint worden. Kan je niet af en toe een electronisch medium waarop die gebeden zijn vastgelegd tegen de klaagmuur houden. Misschien is het nog makkelijker een computer de naam klaagmuur te geven en deze als adres voor alle berichten aan God te gebruiken.

Mocroboy
17-02-04, 08:17
Geplaatst door Simon
Ik vind het nogal ouderwets dat die gebeden nog uitgeprint worden. Kan je niet af en toe een electronisch medium waarop die gebeden zijn vastgelegd tegen de klaagmuur houden. Misschien is het nog makkelijker een computer de naam klaagmuur te geven en deze als adres voor alle berichten aan God te gebruiken.
Ouderwetsheid is geen issue bij religies.

nl-x
17-02-04, 12:44
Geplaatst door Simon
Ik vind het nogal ouderwets dat die gebeden nog uitgeprint worden. Kan je niet af en toe een electronisch medium waarop die gebeden zijn vastgelegd tegen de klaagmuur houden. Misschien is het nog makkelijker een computer de naam klaagmuur te geven en deze als adres voor alle berichten aan God te gebruiken.

Een SONET-lijn met de muur als eindstation :) ? :nerd:

ZwYgStErr
17-02-04, 14:57
Faxen naar God. E-mailen naar God. Wanneer gaan ze bellen?

Een muur tussen jouw en God. Ik vinnut maar raar hoor.

:vreemd:

P.s.: Bevalt 't je niet. Drab rassek m3a al7ait. Don't ask :maf3:

Lugh
17-02-04, 15:12
Geplaatst door ZwYgStErr
Faxen naar God. E-mailen naar God. Wanneer gaan ze bellen?

Een muur tussen jouw en God. Ik vinnut maar raar hoor.

:vreemd:

Een schaap offeren voor God vind je zeker wel weer normaal? Om maar te zwijgen over het stenigen van de Satan tijdens de pelgrimstocht.

P.S. NL-X: Jij klaagde in een andere topic toch over de rare titel? Waarom doe je er dan zelf ook aan mee?

jaja
17-02-04, 15:15
Geplaatst door Lugh
Een schaap offeren voor God vind je zeker wel weer normaal? Om maar te zwijgen over het stenigen van de Satan tijdens de pelgrimstocht.

P.S. NL-X: Jij klaagde in een andere topic toch over de rare titel? Waarom doe je er dan zelf ook aan mee? .. sterker nog ... hij heeft gelijk maar de hele topic verwijderd ...:) ... we mogen hier niet praten over Pakistan!!

ZwYgStErr
17-02-04, 15:20
Geplaatst door Lugh
Een schaap offeren voor God vind je zeker wel weer normaal? Om maar te zwijgen over het stenigen van de Satan tijdens de pelgrimstocht.

P.S. NL-X: Jij klaagde in een andere topic toch over de rare titel? Waarom doe je er dan zelf ook aan mee?

Huh? Ik d8 dat ze dat deden voor de shwa...

:argwaan:

taouanza
17-02-04, 15:55
Geplaatst door ZwYgStErr
Huh? Ik d8 dat ze dat deden voor de shwa...

:argwaan:

En znenet.:duim: