PDA

Bekijk Volledige Versie : Fundi's willen geen billen op straat !



ZbaqZbaq
17-02-04, 15:36
'Einde aan al die billen op straat'
Door Marc Kruyswijk

Het moet afgelopen zijn met vrouwonvriendelijke billboards die het straatbeeld ontsieren. De Amsterdamse Esther Struikmans start daarom een campagne tegen dergelijke posters.


Eén van de gewraakte reclame-uitingen van Sloggi-slips.

Ze roept mensen op die zich ergeren aan reclames waarin de vrouw wordt neergezet als lustobject brieven te schrijven aan onder meer gemeentes, de reclamecodecommissie en een aantal dagbladen. ,,Veel vrouwen, vrouwenorganisaties en ook sympathiserende mannen zijn dergelijke billboards een doorn in het oog.''

Het is niet de eerste keer dat dergelijke billboards weerstand oproepen. Vorig jaar nog liepen Dordtenaren te hoop tegen de enorme reclameposters van lingeriefabrikant Sloggi waarin vrouwen slechts gekleed in een string op een fiets zaten.

In de oproep die is gepubliceerd op verschillende internetsites legt Struikmans uit dat mensen die zich storen aan vrouwonvriendelijke reclames een voorbeeldbrief kunnen gebruiken om naar hun gemeente te sturen. ,,Individuele acties halen vaak niets uit, acties van groepen mensen op hetzelfde tijdstip kunnen daarentegen wel effectief zijn.''

Volgens Struikmans' oproep is de reclame op billboards langs de straat het meest opdringerig. ,,Ongewenste reclame op televisie kun je afzetten, een tijdschrift kun je niet kopen, maar reclame op straat valt niet te vermijden. Beelden waarin vrouwen als ondergeschikt aan mannen worden afgebeeld, houden bestaande opvattingen en ongelijke machtsverhoudingen in stand en geven een vertekenende werkelijkheid weer.''

Struikmans, opgeleid tot predikante, weigert verder elk commentaar op haar campagne. ,,Een aantal kranten, waaronder de uwe, maakt zich ook schuldig aan dergelijke afbeeldingen, daarom wil ik u mijn initiatief niet toelichten. Ik ben aan het solliciteren voor predikante en dit is een privé-initiatief. Het zou tegen me kunnen worden gebruikt.''
--------------------------------------------------------------------------


kan iemand zich de reacties voorstellen als dit initiatief van moslims zou zijn gekomen ?

000NobelPrizes
17-02-04, 15:44
Welke reacties bedoel je?

Een jaar of zo geleden was er een moslim die aanstoot nam aan een kunstwerk in een publiek gebouw. Het schilderij is toen verwijderd, en niemand is de straat opgegaan om te protesteren tegen intolerante immigranten die onze cultuur niet accepteren.

taouanza
17-02-04, 15:46
Heb je die Viva la Bambillboard gezien?:moe:

Tomas
17-02-04, 18:47
Wij kunnen er toch niks aan doen dat vrouwen lustobjecten zijn?

Anwaro
17-02-04, 18:56
Geplaatst door Tomas
Wij kunnen er toch niks aan doen dat vrouwen lustobjecten zijn?

Neanderthaler! :p

Goodnight
17-02-04, 19:20
Eindelijk gaan ze wat tegen die oningen doen....

Hoeft 99% van de vrouwelijke bevolking gelukkig geen nare ingrepen te doen om al dat cellulites weg te laten halen...

lennart
17-02-04, 19:29
De Fundamentalisten zijn weer bezig hoor :jammer:

Voor je het weet hebben we hier weer 15de eeuwse mores.

Bertrand
17-02-04, 20:57
Geplaatst door ZbaqZbaq
kan iemand zich de reacties voorstellen als dit initiatief van moslims zou zijn gekomen ?
Ja, dan zouden de moderators hier het woordje "Fundi's" in de kop netjes vervangen door "Conservatieven". Zie de topic over Pakistaanse moslimleiders die meisjesscholen in brand laten steken.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=86472

mark61
17-02-04, 21:50
Geplaatst door lennart
De Fundamentalisten zijn weer bezig hoor :jammer:

Voor je het weet hebben we hier weer 15de eeuwse mores.

Je moest eens weten hoe wild het er toen aan toeging. Dat puriteinse gedoe hier is pas van de 19e eeuw.

Mark
17-02-04, 21:56
Ik vind dat vrouwen hun mond moeten houden en met hun kont moeten schudden (tenzij ze een lelijke kont hebben).

:)

Amiticia
17-02-04, 22:02
Geplaatst door Mark
Ik vind dat vrouwen hun mond moeten houden en met hun kont moeten schudden (tenzij ze een lelijke kont hebben).

:)


Ik vind dat ji je mond moet houden.. :ego:

Orakel
17-02-04, 22:15
Ik vind die reclameborden van de sloggi inderdaad ook erg vervelend. Tis wel zo dat ze die saaie en grijze ringwegen wat opleuken, maar nadat ik die strings op een zadel gezien heb, stap ik altijd ff uit en loop om dat reclamebord heen.
En wat denk je? He-le-maal niets. Nou, dan koop ik die rotdingen dus ook mooi niet.

Royce
17-02-04, 22:33
:)

sjo
17-02-04, 22:42
Talloze vrouwen zouden er alles voor over hebben om een lekker lustobject te kunnen zijn. Een deel daarvan is er te lelijk voor, een ander deel verstopt alles onder vodden om de eer van haar broer of oom niet te grabbel te gooien.
Kinnesinne van iedereen.

groeten
sjo

000NobelPrizes
17-02-04, 23:24
Geplaatst door mark61
Je moest eens weten hoe wild het er toen aan toeging. Dat puriteinse gedoe hier is pas van de 19e eeuw.

Precies. En dat puriteinse gedoe willen we niet meer terug; komt alleen maar ellende van.

Maar je hebt gelijk over die 15de eeuw. Ook Herfsttij der Middeleeuwen gelezen?

Anwaro
17-02-04, 23:36
Geplaatst door sjo
Talloze vrouwen zouden er alles voor over hebben om een lekker lustobject te kunnen zijn. Een deel daarvan is er te lelijk voor, een ander deel verstopt alles onder vodden om de eer van haar broer of oom niet te grabbel te gooien.
Kinnesinne van iedereen.

groeten
sjo

Tot welke categorie behoren de vrouwen die jij kent?

sjo
18-02-04, 22:50
Geplaatst door Anwaro
Tot welke categorie behoren de vrouwen die jij kent?

Dat beperkt zich niet tot een categorie. Lees eens goed.

groeten
sjo

Anwaro
18-02-04, 23:04
Geplaatst door sjo
Dat beperkt zich niet tot een categorie. Lees eens goed.

groeten
sjo

Volgens jou bestaan vrouwen slechts uit deze categorieën en is de één jaloers omdat ze niet zo mooi is en de ander omdat ze 'vodden' dragen.
Erg kort door de bocht hoor Sjo.

observer
20-02-04, 12:11
ik snap de ophef niet ene ondergoedfabrikant die zijn waren op een reclamebord zet

dat ze daar papa bam niet voor gebruiken is iets waar ze lof voor verdienen

zou het nog begrijpen als ze reclame voor maandverbond en van die leningen aan wilde pakken