PDA

Bekijk Volledige Versie : Fundi's in Den Helder verplichten scholieren zich te bedekken !!!!



MokroMike
18-02-04, 10:37
Bron: Noordhollands Dagblad
De 14-jarige havo-leerlinge Kimberley van der Linden is voortaan niet meer welkom op het Etty Hillesum College in Den Helder, als zij een truitje blijft dragen waardoor haar blote buik met navelpiercing zichtbaar blijft. Locatiedirecteur T. Talsma wil dat zij voortaan meer bedekkende kleding aantrekt.

Algemeen directeur C. van Meurs, van de overkoepelende Stichting Samenwerking Voortgezet Onderwijs, zegt dat hetgeen dit meisje aanhad ''wel erg veel bloot liet zien. Daarom is gevraagd bedektere kleding aan te trekken.'' De moeder van Kimberley weerspreekt dat haar dochter er te bloot bij zou lopen: ''Ik kreeg te horen dat Kimberley er aanstootgevend bij liep. Onzin; aanstootgevend is als je je express op een uitdagende manier kleedt en gedraagt. Als ik 's ochtends zou zien dat zij er aanstootgevend bij loopt komt ze de deur niet eens uit. De school geeft mijn dochter nu wel een bepaald stempel. Is dit soms een voorbode van strenge kledingvoorschriften, zoals in Frankrijk?''

Van Meurs zegt in een reactie dat het moeilijk in regels te vatten is hoe 'bloot' kleding mag zijn. ,,De locatiedirecteur beoordeelt of iets wel of niet kan''.

Mark
18-02-04, 10:40
Geplaatst door MokroMike
Bron: Noordhollands Dagblad
De 14-jarige havo-leerlinge Kimberley van der Linden is voortaan niet meer welkom op het Etty Hillesum College in Den Helder, als zij een truitje blijft dragen waardoor haar blote buik met navelpiercing zichtbaar blijft. Locatiedirecteur T. Talsma wil dat zij voortaan meer bedekkende kleding aantrekt.

Algemeen directeur C. van Meurs, van de overkoepelende Stichting Samenwerking Voortgezet Onderwijs, zegt dat hetgeen dit meisje aanhad ''wel erg veel bloot liet zien. Daarom is gevraagd bedektere kleding aan te trekken.'' De moeder van Kimberley weerspreekt dat haar dochter er te bloot bij zou lopen: ''Ik kreeg te horen dat Kimberley er aanstootgevend bij liep. Onzin; aanstootgevend is als je je express op een uitdagende manier kleedt en gedraagt. Als ik 's ochtends zou zien dat zij er aanstootgevend bij loopt komt ze de deur niet eens uit. De school geeft mijn dochter nu wel een bepaald stempel. Is dit soms een voorbode van strenge kledingvoorschriften, zoals in Frankrijk?''

Van Meurs zegt in een reactie dat het moeilijk in regels te vatten is hoe 'bloot' kleding mag zijn. ,,De locatiedirecteur beoordeelt of iets wel of niet kan''.

De facistische gelovigen verspreiden hun macht over dit land als een stinkende olievlek :(

MokroMike
18-02-04, 10:43
Onze school is genoemd naar Etty Hillesum, een moedige joodse vrouw die in de tweede wereldoorlog door de Duitsers is weggevoerd en is overleden in het concentratiekamp Auschwitz.Zij was een gelovige vrouw die in de oorlog velen die het moeilijk hadden heeft geholpen. Zij heeft een aantal prachtige (dag)boeken geschreven, die gelukkig bewaard zijn gebleven.

Het Etty Hillesum College is een interconfessionele school, d.w.z. een school waarin protestanten en rooms-katholieken vanuit hun geloof in Jezus Christus willen samenwerken. De identiteit verplicht de school de kinderen zo te motiveren, te stimuleren, te begeleiden en toe te rusten op hun weg nar volwassenheid, dat ze hun opdracht ten aanzien van de wereld waarin zij leven, op persoonlijke wijze gestalte kunnen geven.

mark61
18-02-04, 14:05
Geplaatst door MokroMike
Onze school is genoemd naar Etty Hillesum, een moedige joodse vrouw die in de tweede wereldoorlog door de Duitsers is weggevoerd en is overleden in het concentratiekamp Auschwitz.(...)De identiteit verplicht de school de kinderen zo te motiveren, te stimuleren, te begeleiden en toe te rusten op hun weg naar volwassenheid, dat ze hun opdracht ten aanzien van de wereld waarin zij leven, op persoonlijke wijze gestalte kunnen geven.

En stel je voor dat Etty een navelpiercing had...brrr...

Het beleid van de school in deze is motiverend, stimulerend, begeleidend noch toerustend. Het is demotiverend en in de kiem smorend.

Nogal brutaal van een katholiek/protestantse school om te koketteren met iemand wier geloofs-/volksgenoten dankzij diezelfde brave katholiek/protestantse bevolking van dit land massaler is weggevoerd dan in welk Europees land ook. In Denemarken kwamen dominees massaal in het geweer tegen de jodenvervolging; de koning droeg als eerste een jodenster. Ons staatshoofd zat lekker aan de thee in Londen.

ZbaqZbaq
18-02-04, 15:04
wat zou volgens jullie de grens moeten zijn als het gaat om kleding binnen de school ?

Daviddavid
18-02-04, 15:07
Van mij mag iedereen dat zelf weten, zolang de kleren niet stinken. Of je nu in een burka komt, of een bikini - het zal mij een rotzorg zijn. Al zou ik in dat laatste geval me in de winter een tikkeltje zorgen gaan maken.
:haha:

Rabi'ah.
18-02-04, 15:39
wat zou volgens jullie de grens moeten zijn als het gaat om kleding binnen de school ?

Afghaanse burqa en badpak. Ertussenin moet alles kunnen vind ik........ :) :wink: :strik:.

Groetjes,

Rabiah.

Shaheed
18-02-04, 16:18
Stomme kut-katholieken!

Ze moeten die meiden gewoon halfnaakt laten lopen, weten ze niet dat een vrouw geëmancipeerd is als ze er zo bij loopt en dat kleding dragen onderdrukkend is.

Puk
18-02-04, 16:25
Geplaatst door Mark
De facistische gelovigen verspreiden hun macht over dit land als een stinkende olievlek :(

Bravo! De waarheid moet gezegd!

Vooral dat 'stinkende olievlek' is sterk getypeerd.

:lachu:

Puk
18-02-04, 16:28
Geplaatst door ZbaqZbaq
wat zou volgens jullie de grens moeten zijn als het gaat om kleding binnen de school ?

Alles tussen bikini en badpak.

:lachu:

Chaya2
18-02-04, 16:36
Nabil Marmouch is zo erg tegen assimilatie omdat hij "niet kan accepteren dat ons moslims de westerse levenswijze opgelegd wordt, die wij als moslims zo verderfelijk vinden".

Nu is mijn vraag aan de fundi's hier (in dit geval, iedereen die t met Nabil eens is) :

WAAROM WONEN JULLIE HIER?

Waarom gaan jullie niet naar een land waar de Islamitische levenswijze niet alleen mogelijk, maar zelfs verplicht is? Wat hebben jullie in het verderfelijke westen te zoeken?

mark61
18-02-04, 16:42
Geplaatst door ZbaqZbaq
wat zou volgens jullie de grens moeten zijn als het gaat om kleding binnen de school ?

Nou nog nooit over nagedacht. Zie het nut er ook niet van in. Ik vind gedrag = inhoud veel interessanter dan de verpakking.

Anwaro
18-02-04, 16:45
Geplaatst door Chaya2
Nabil Marmouch is zo erg tegen assimilatie omdat hij "niet kan accepteren dat ons moslims de westerse levenswijze opgelegd wordt, die wij als moslims zo verderfelijk vinden".

Nu is mijn vraag aan de fundi's hier (in dit geval, iedereen die t met Nabil eens is) :

WAAROM WONEN JULLIE HIER?

Waarom gaan jullie niet naar een land waar de Islamitische levenswijze niet alleen mogelijk, maar zelfs verplicht is? Wat hebben jullie in het verderfelijke westen te zoeken?

Ik wacht nog steeds op een verblijfsvergunning maar ze vinden me te geïntegreerd... ik volg momenteel de uitburgeringscursus!

Chaya2
18-02-04, 16:46
Geplaatst door Anwaro
Ik wacht nog steeds op een verblijfsvergunning maar ze vinden me te geïntegreerd... ik volg momenteel de uitburgeringscursus!

:duim: Jij mag blijven!

Anwaro
18-02-04, 16:47
Geplaatst door mark61
Nou nog nooit over nagedacht. Zie het nut er ook niet van in. Ik vind gedrag = inhoud veel interessanter dan de verpakking.

Soms is de verpakking interessanter dan de inhoud.

Anwaro
18-02-04, 16:49
Geplaatst door Chaya2
:duim: Jij mag blijven!

Geweldig! Waaraan heb ik dat te danken?

mark61
18-02-04, 16:53
Geplaatst door Anwaro
Soms is de verpakking interessanter dan de inhoud.

Amerikaan!

Chaya2
18-02-04, 16:56
Geplaatst door Anwaro
Geweldig! Waaraan heb ik dat te danken?

Aan het feit dat ze je te geintegreerd vonden.
Maar misschien zijn hun eisen wel te hoog en ben je tóch een fundi.. :eek:

Anwaro
18-02-04, 17:02
Geplaatst door Chaya2
Aan het feit dat ze je te geintegreerd vonden.
Maar misschien zijn hun eisen wel te hoog en ben je tóch een fundi.. :eek:

En of... :handbang: Het toelatingsexamen om toe te treden tot de Taliban is heavvy!!!!!!!!!!!!

Anwaro
18-02-04, 17:03
Geplaatst door mark61
Amerikaan!

Niet gaan schelden hè? :roken:

mark61
18-02-04, 17:13
Geplaatst door Anwaro
Niet gaan schelden hè? :roken:

Ja die kwam hard aan hè? :cool:

Shaheed
18-02-04, 17:17
Geplaatst door Chaya2
Nabil Marmouch is zo erg tegen assimilatie omdat hij "niet kan accepteren dat ons moslims de westerse levenswijze opgelegd wordt, die wij als moslims zo verderfelijk vinden".

Nu is mijn vraag aan de fundi's hier (in dit geval, iedereen die t met Nabil eens is) :

WAAROM WONEN JULLIE HIER?

Waarom gaan jullie niet naar een land waar de Islamitische levenswijze niet alleen mogelijk, maar zelfs verplicht is? Wat hebben jullie in het verderfelijke westen te zoeken?


Waarom ik hier ben?

Ik ben hier geboren en getogen ben dus een nederlandse moslim, waarom zou ik eigenlijk mijn land moeten verlaten?

Ik ben het niet eens met de manier waarop veel nederlanders leven en dat ga ik ook proberen te veranderen, daar is niks mis mee.

Iedereen mag een land naar zijn eigen inzicht proberen in te richten door middel van een partij op te richten of lid te zijn van een organisatie of wat dan ook, zolang je de wet niet overtreedt is er niks aan de hand.

Mark
18-02-04, 17:19
Geplaatst door Shaheed
Waarom ik hier ben?

Ik ben hier geboren en getogen ben dus een nederlandse moslim, waarom zou ik eigenlijk mijn land moeten verlaten?

Ik ben het niet eens met de manier waarop veel nederlanders leven en dat ga ik ook proberen te veranderen, daar is niks mis mee.

Iedereen mag een land naar zijn eigen inzicht proberen in te richten door middel van een partij op te richten of lid te zijn van een organisatie of wat dan ook, zolang je de wet niet overtreedt is er niks aan de hand.

Mee eens :)

Daarom hoop ook alle invloed van geloof op welke manier dan ook uit mijn leven te kunnen verbannen.

Uiteraard op legale wijze.

Anwaro
18-02-04, 19:14
Geplaatst door mark61
Ja die kwam hard aan hè? :cool:


Jah! Wie wil er tegenwoordig nou nog vergeleken worden met een Amerikaan? Ik eis genoegdoening.




Pistolen of zwaarden?

000NobelPrizes
18-02-04, 19:28
Geplaatst door Shaheed

Iedereen mag een land naar zijn eigen inzicht proberen in te richten door middel van een partij op te richten of lid te zijn van een organisatie of wat dan ook, zolang je de wet niet overtreedt is er niks aan de hand.
Daar zit wel wat in hoor. Kunnen we geen alliantie sluiten?
Ik heb ook e.e.a. op een lijstje wat ik wel foetsie zou willen zien:
- de huishoudbeurs
- alle musicals van Joop van de Ende
- Hell's Angels
- neuspeuterende automobilisten
- Galerie Reflex op de Weteringschans
- krentebrood met amandelspijs

Enfin, zoiets. Gaat dat je lukken denk je?
Frans Bauer zou ik ook wel willen oplossen in acid, maar Taouanza vindt um zo leuk.

mark61
18-02-04, 22:27
Geplaatst door Anwaro
Jah! Wie wil er tegenwoordig nou nog vergeleken worden met een Amerikaan? Ik eis genoegdoening.

Pistolen of zwaarden?

Jah dan moet je geen verpakkingsobsessie hebben.

Niet zo ouderwets. Ik stel AK-47's voor.

Anwaro
18-02-04, 22:52
Geplaatst door mark61
Jah dan moet je geen verpakkingsobsessie hebben.

Niet zo ouderwets. Ik stel AK-47's voor.

Mwah, dat geeft weer zoveel rommel. :laser:

mark61
18-02-04, 23:15
Geplaatst door Anwaro
Mwah, dat geeft weer zoveel rommel. :laser:

Dan spreken we af in Tsjetsjenië. Een beetje rommel meer of minder valt daar toch niet op.

Anwaro
18-02-04, 23:25
Geplaatst door mark61
Dan spreken we af in Tsjetsjenië. Een beetje rommel meer of minder valt daar toch niet op.

Deal! :wink:

mark61
18-02-04, 23:39
Geplaatst door Anwaro
Deal! :wink:

Misschien dat we eenmaal aangekomen een beter doelwit vinden om op te knallen.

000NobelPrizes
18-02-04, 23:43
Ken je die mop van die twee die naar Tsjetsjenie gingen maar het te koud kregen?

mark61
18-02-04, 23:50
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ken je die mop van die twee die naar Tsjetsjenie gingen maar het te koud kregen?

Welnee, wistjet niet? Tis een Brandhaard!

Anwaro
19-02-04, 00:05
Geplaatst door mark61
Misschien dat we eenmaal aangekomen een beter doelwit vinden om op te knallen.

Als we zeker weten dat we dezelfde kant oprichten :knipoog:

mark61
19-02-04, 00:07
Geplaatst door Anwaro
Als we zeker weten dat we dezelfde kant oprichten :knipoog:

Ehh...kunnen we er eerst nog over praten?

Puk
19-02-04, 00:11
Geplaatst door mark61
Ehh...kunnen we er eerst nog over praten?

Nou jongens... ik zou eerst maar eens een paar schietlessen nemen. Dat je weet uit welke kant de kogels komen. Anders gebeuren er nog ongelukken.

:lachu:

Anwaro
19-02-04, 00:17
Geplaatst door Puk
Nou jongens... ik zou eerst maar eens een paar schietlessen nemen. Dat je weet uit welke kant de kogels komen. Anders gebeuren er nog ongelukken.

:lachu:

Je onderschat me :ego:
Ik kan uitstekend met een supershoker2000 overweg...

mark61
19-02-04, 00:18
Geplaatst door Puk
Nou jongens... ik zou eerst maar eens een paar schietlessen nemen. Dat je weet uit welke kant de kogels komen. Anders gebeuren er nog ongelukken.

:lachu:

Als 12jarige gedrogeerde Liberianen t kunnen, kan ik t ook.

Puk
19-02-04, 00:20
Geplaatst door Anwaro
Je onderschat me :ego:
Ik kan uitstekend met een supershoker2000 overweg...

Dan ben je helemaal klaar voor Tsjetsjenië!
Maar pas op dat ie niet bevriest! :boeps:

:lachu:

Anwaro
19-02-04, 00:23
Geplaatst door Puk
Dan ben je helemaal klaar voor Tsjetsjenië!
Maar pas op dat ie niet bevriest! :boeps:

:lachu:

Ach ik moet eerst nog wat voorbereidingen treffen. Dusse dan is het wel zomer. :bril:

Puk
19-02-04, 00:24
Geplaatst door mark61
Als 12jarige gedrogeerde Liberianen t kunnen, kan ik t ook.

Nu ja... die zijn beter met de machete. Of kan je dat ook... met een machete? Tis wel milieuvriendelijk... :boogjes:

:lachu:

Puk
19-02-04, 00:28
Geplaatst door Anwaro
Ach ik moet eerst nog wat voorbereidingen treffen. Dusse dan is het wel zomer. :bril:

Ha! Da's mannentaal! Alles staat of valt met de juiste planning!

Daar zullen de Russen gek van opkijken als je ze met je supersoaker te lijf gaat. Dat zijn ze niet gewend. Slim... heel slim!

:lachu:

mark61
19-02-04, 10:24
Geplaatst door Puk
Nu ja... die zijn beter met de machete. Of kan je dat ook... met een machete? Tis wel milieuvriendelijk... :boogjes:

:lachu:

Ja, stom dak daar niet aan dacht...milieuvriendelijk, daar was t allemaal om begonnen. Ober! Twee kapmessen!