PDA

Bekijk Volledige Versie : Bejaardentehuis gaat op toiletpapier bezuinigen



Simon
18-02-04, 11:52
Ik kan dit bericht bijna niet geloven ! Maar het is geen 1 april.

Bejaardentehuis gaat op toiletpapier bezuinigen

AMSTERDAM - Het bejaardentehuis Emmaus in het Brabantse Boxtel bezuinigt op wc-papier voor de bewoners. Familieleden van de bewoners hebben gisteren te horen gekregen dat het toiletpapier niet langer wordt vergoed en dat zij dat voortaan maar zelf moeten aandragen.

Bart de Greeff, wiens moeder Annie (77) met Alzheimer in het tehuis op een gesloten afdeling verblijft, zegt de bezuiniging te idioot voor woorden te vinden: "Ik viel volledig van mijn stoel van het telefoontje van een van de verplegers. Het zijn lieve schatten en zij kunnen er niets aan doen. Maar morgenochtend moet ik met een pak wc-papier op de stoep staan. Mijn moeder snapt er niks van. Oude mensen die hun hele leven keihard gewerkt hebben, krijgen nu geen toiletpapier meer.Onbegrijpelijk. Zelfs in de gevangenis kunnen ze hun bips nog gratis afvegen."


Zie verder De Telegraaf

taouanza
18-02-04, 11:55
Ik ken iemand die in een ziekenhuis werkt.Volgens mij heeft zij sindsdien nooit meer wcpapier of keukenrol gekocht.:moe:

plexus
18-02-04, 12:13
ik adviseer alle bejaardentehuizen in NL te gaan sjoemelen-frauderen..de enige optie om nog een beetje te kunnen overleven :duivels:

eva2
18-02-04, 15:31
Het is toch te zot voor woorden dat mensen die hun hele leven lang keihard gewerkt hebben en Nederland na de tweede wereld-oorlog weer opgebouwd hebben nu nog amper voorzieningen kunnen krijgen in een Bejaardentehuis.
Toiletpapier zie ik toch echt als een primaire voorziening.
in de lik krijgen ze nog een tv.
hebben ze het blijkbaar beter
Noem je dat dan straffen.
Ze zijn de ouderen nu aan het straffen met van die idiote bezuinigen.
WAAR GAAT DIT HEEN..... :confused:

850
18-02-04, 17:11
Geplaatst door eva2
Het is toch te zot voor woorden dat mensen die hun hele leven lang keihard gewerkt hebben en Nederland na de tweede wereld-oorlog weer opgebouwd hebben nu nog amper voorzieningen kunnen krijgen in een Bejaardentehuis.
Toiletpapier zie ik toch echt als een primaire voorziening.
in de lik krijgen ze nog een tv.
hebben ze het blijkbaar beter
Noem je dat dan straffen.
Ze zijn de ouderen nu aan het straffen met van die idiote bezuinigen.
WAAR GAAT DIT HEEN..... :confused:


Dit is wel diep triest ja........en het al duur om als oudje te leven in n zorg instelling.........
:watte?: Straks heffen ze, na veel protest, de bezuiniging op en krijgen ze van dat harde grijze schuur papier....arghhh

lennart
18-02-04, 17:19
Dit lijkt mij een media stunt..

Mark
18-02-04, 17:22
En welke les trekken wij hieruit? Je kan op niemand vertrouwen en je moet gewoon voor jezelf zorgen.

000NobelPrizes
18-02-04, 17:25
Als ze straks gaan bezuinigen op luiers en katheders, lijkt me dat nog ernstiger.

mark61
18-02-04, 17:27
Geplaatst door eva2
in de lik krijgen ze nog een tv.
hebben ze het blijkbaar beter


Het lijkt me lastig, de bilnaad reinigen met een tv. Met de ab gaat het misschien wel. Ik adviseer veel water. Maar dan kan je je ab wel wegggooien.

mark61
18-02-04, 17:28
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Als ze straks gaan bezuinigen op luiers en katheders, lijkt me dat nog ernstiger.

Katheders kunnen we missen als kiespijn. Zijn er al veel te veel van. Catheters is wat anders. Maar zolang de incontinentie vooral verbaal is valt het nog wel mee hoor.

mark61
18-02-04, 17:30
Geplaatst door Mark
En welke les trekken wij hieruit?

Begint Nu WC-Papier te hamsteren! Voor het te laat is! Of nog goedkoper: begint u aan de islamitische reiniging te gewennen. Hoewel, tegen de tijd dat wij in het verpleeghuis zitten wordt het water ook afgesloten.

Joesoef
18-02-04, 17:32
Zak je eerst voor je rollatorrijbewijs (scrable!) moet je vervolgens wachten op je kinderen voordat je je gat kunt afvegen.

000NobelPrizes
18-02-04, 17:33
Geplaatst door mark61
Het lijkt me lastig de bilnaad reinigen met een tv.


Idee voor een nieuw tv-programma?


Met de ab gaat het misschien wel. Ik adviseer veel water. Maar dan kan je ab wel wegggooien.

Op z'n indisch - niks mis mee. En wel ja zo hygienisch.

~Panthera~
18-02-04, 18:17
Hebben jullie (CDA-VVD) toch VOOR gestemd ?? :aftel:




Iemands opa of oma in een tehuis ? agossie, wat jammer. :boogie:

plexus
18-02-04, 19:15
Geplaatst door ~Panthera~
Hebben jullie (CDA-VVD) toch VOOR gestemd ?? :aftel:




Iemands opa of oma in een tehuis ? agossie, wat jammer. :boogie:

vroeger werden mensen nog 'ge-jinxt' tegenwoordig vervloek je ze, door ze een leven in een bejaardentehuis toe te wensen... :verrassin

~Panthera~
18-02-04, 19:22
Geplaatst door plexus
vroeger werden mensen nog 'ge-jinxt' tegenwoordig vervloek je ze, door ze een leven in een bejaardentehuis toe te wensen... :verrassin
-------------


yep. Gelukkig zijn al mijn opa's en oma's al de pijp uit.
Geen ge-jinx, geen bejaardentehuis. :D

sadeeQQ
19-02-04, 00:11
Ze moeten de ouderen alleen nog wat te drinken geven, een plasluier kan dan om de week vervangen worden, en aangezien de oudjes niet meer eten hebben ze ook geen tanden meer nodig, dat scheelt ook een hoop geld :jeweetog:

ik word maar minister van gezondheidszorg :ego:

Simon
19-02-04, 13:20
Verzorgingstehuis bedolven onder toiletpapier

Uitgegeven: 19 februari 2004 13:17
Laatst gewijzigd: 19 februari 2004 13:17

BOXTEL - Verzorgingstehuis Emmaus in Boxtel is sinds woensdagmiddag bedolven onder het toiletpapier. Particulieren, bedrijven en radiopresentatoren hebben zich sterk gemaakt om de zeventig bewoners te voorzien van wc-papier.

Inmiddels beschikt het tehuis over vijf volle pallets. Locatiemanager W. Paridaans heeft dit donderdag gezegd. Volgens hem hoeven de bewoners voorlopig zelf geen papier te kopen.

Woensdag meldde Emmaus dat de bewoners voortaan hun toiletpapier niet meer voor niets krijgen. Omdat de uitkering op basis van de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten AWBZ ontoereikend is om alle kosten te betalen, moet het tehuis bezuinigen. Daarbij is er bewust voor gekozen om de zorg maximaal in stand te houden. Een van de bezuinigingsmaatregelen is schrappen van het gratis toiletpapier.

850
19-02-04, 13:23
Geplaatst door Simon
Verzorgingstehuis bedolven onder toiletpapier

Uitgegeven: 19 februari 2004 13:17
Laatst gewijzigd: 19 februari 2004 13:17

BOXTEL - Verzorgingstehuis Emmaus in Boxtel is sinds woensdagmiddag bedolven onder het toiletpapier. Particulieren, bedrijven en radiopresentatoren hebben zich sterk gemaakt om de zeventig bewoners te voorzien van wc-papier.

Inmiddels beschikt het tehuis over vijf volle pallets. Locatiemanager W. Paridaans heeft dit donderdag gezegd. Volgens hem hoeven de bewoners voorlopig zelf geen papier te kopen.

Woensdag meldde Emmaus dat de bewoners voortaan hun toiletpapier niet meer voor niets krijgen. Omdat de uitkering op basis van de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten AWBZ ontoereikend is om alle kosten te betalen, moet het tehuis bezuinigen. Daarbij is er bewust voor gekozen om de zorg maximaal in stand te houden. Een van de bezuinigingsmaatregelen is schrappen van het gratis toiletpapier.

:duim: GO GET GO! en schijten maaaaaaaaar................
:hihi: Ze kunnen er weer tegenaan die oudjes.

plexus
19-02-04, 13:34
Geplaatst door Simon
Verzorgingstehuis bedolven onder toiletpapier

Uitgegeven: 19 februari 2004 13:17
Laatst gewijzigd: 19 februari 2004 13:17

BOXTEL - Verzorgingstehuis Emmaus in Boxtel is sinds woensdagmiddag bedolven onder het toiletpapier. Particulieren, bedrijven en radiopresentatoren hebben zich sterk gemaakt om de zeventig bewoners te voorzien van wc-papier.

Inmiddels beschikt het tehuis over vijf volle pallets. Locatiemanager W. Paridaans heeft dit donderdag gezegd. Volgens hem hoeven de bewoners voorlopig zelf geen papier te kopen.

Woensdag meldde Emmaus dat de bewoners voortaan hun toiletpapier niet meer voor niets krijgen. Omdat de uitkering op basis van de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten AWBZ ontoereikend is om alle kosten te betalen, moet het tehuis bezuinigen. Daarbij is er bewust voor gekozen om de zorg maximaal in stand te houden. Een van de bezuinigingsmaatregelen is schrappen van het gratis toiletpapier.

dit is leuk en aardig...beetje symptoom-bestrijding..maar het *probleem moet bij de wortel aangepakt worden!

*http://almere.flevoland.to/gnpics/balkenende.jpg

~Panthera~
19-02-04, 13:38
Geplaatst door plexus
dit is leuk en aardig...beetje symptoom-bestrijding..maar het *probleem moet bij de wortel aangepakt worden!

*http://almere.flevoland.to/gnpics/balkenende.jpg
-------------------------------------

http://www.my-smileys.de/smileys_1/lach.gif :duim:

850
19-02-04, 13:42
Geplaatst door plexus
dit is leuk en aardig...beetje symptoom-bestrijding..maar het *probleem moet bij de wortel aangepakt worden!

*http://almere.flevoland.to/gnpics/balkenende.jpg

:knife_hea Wat n klote illustratie.....Bakellende krijgt er teveel eer mee.

mark61
19-02-04, 13:47
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------------------

http://www.my-smileys.de/smileys_1/lach.gif :duim:

Zeg kan je je huig bij je houden? Of anders een huigdoekje gebruiken?

~Panthera~
19-02-04, 13:50
Geplaatst door mark61
Zeg kan je je huig bij je houden? Of anders een huigdoekje gebruiken?
-------------------------------

:melig: http://www.my-smileys.de/smileys_1/krank.gif

mark61
19-02-04, 14:06
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------------

:melig: http://www.my-smileys.de/smileys_1/krank.gif

Dank u! :lole:

mark61
19-02-04, 14:07
Geplaatst door 850
:knife_hea Wat n klote illustratie.....Bakellende krijgt er teveel eer mee.

Wat doen die minaretten trouwens op de achtergrond? Een hernieuwde poging de moslimkiezer te paaien? Dat hadden ze toch opgegeven?

~Panthera~
19-02-04, 14:09
Geplaatst door mark61
Dank u! :lole:
-------------------------------


http://www.my-smileys.de/smileys_1/girl_3.gif :hihi: your welcome.

mark61
19-02-04, 14:09
Geplaatst door plexus
dit is leuk en aardig...beetje symptoom-bestrijding..maar het probleem moet bij de wortel aangepakt worden!

Weg met het defaecisme!

mark61
19-02-04, 14:14
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------------


http://www.my-smileys.de/smileys_1/girl_3.gif :hihi: your welcome.

Ik adviseer Botox.

~Panthera~
19-02-04, 14:16
Geplaatst door mark61
Ik adviseer Botox.
----------------------


:regie: Halloooooo.......ik heet geen PAAY !! :mad:

mark61
19-02-04, 14:17
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------


Halloooooo.......ik heet geen PAAY !! :mad:

:regie: In dat geval adviseer ik dringend niet meer aan de wangkwabben te trekken.

~Panthera~
19-02-04, 14:19
Geplaatst door mark61
:regie: In dat geval adviseer ik dringend niet meer aan de wangkwabben te trekken.
-------------------------

:regie: Als ik aan mijn wangkwabben wil trekken, trek ik aan mijn wangkwabben ja ??? :fuckit2:

Kijk jij nou maar in je meelbox, zit vast weer een penisvergroting in. :hihi:

850
19-02-04, 14:21
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------------

:melig: http://www.my-smileys.de/smileys_1/krank.gif

:verward: Is dit de gekuiste versie van kiss my ass?

850
19-02-04, 14:23
Geplaatst door mark61
Wat doen die minaretten trouwens op de achtergrond? Een hernieuwde poging de moslimkiezer te paaien? Dat hadden ze toch opgegeven?

N christen die opgeeft? Bekeren die handel!

~Panthera~
19-02-04, 14:23
Geplaatst door 850
:verward: Is dit de gekuiste versie van kiss my ass?
------------

Nee, dit is een huigdoekje. :hihi:

mark61
19-02-04, 14:29
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------

:regie: Als ik aan mijn wangkwabben wil trekken, trek ik aan mijn wangkwabben ja ??? :fuckit2:

Kijk jij nou maar in je meelbox, zit vast weer een penisvergroting in. :hihi:

Dan zie ik liever die huig weer.

Wat heb je me een dildo gestuurd? Mijn meelbox is penisvrij.

~Panthera~
19-02-04, 14:38
Geplaatst door mark61
Dan zie ik liever die huig weer.

Wat heb je me een dildo gestuurd? Mijn meelbox is penisvrij.
-------------------

oke.http://www.my-smileys.de/smileys_1/lach.gif Wat moet jij nou met een dildo ? :schok:

mark61
19-02-04, 14:39
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------

oke.http://www.my-smileys.de/smileys_1/lach.gif Wat moet jij nou met een dildo ? :schok:

Nou eh..doe toch maar weer die kwabben. Kzou het bij god niet weten. Waarom stuur je er eigenlijk een?

~Panthera~
19-02-04, 14:41
Geplaatst door mark61
Nou eh..doe toch maar weer die kwabben. Kzou het bij god niet weten. Waarom stuur je er eigenlijk een?
---------------

Je zit uit je nek te ................... ik heb niks gestuurd. :moe:
Wishfull thinking ? :hihi:

mark61
19-02-04, 14:55
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

Je zit uit je nek te ................... ik heb niks gestuurd. :moe:
Wishfull thinking ? :hihi:

Kijk jij nou maar in je meelbox, zit vast weer een penisvergroting in.

Ik denken dat jij als Sinterklaas was langsgeweest, nee hoor. Dank u, geen behoefte aan protheses. Behalve dan mn lenzen.

~Panthera~
19-02-04, 15:19
Geplaatst door mark61
Kijk jij nou maar in je meelbox, zit vast weer een penisvergroting in .

------------------------------------

Daar bedoelde ik mee: dat je daar dagelijks mee doodgegooit wordt, dus zal dat ook bij jou wel het geval zijn.
De mijne zit er ook mee vol, als ik het niet in de spambox pleur.

OMFG, al dat uitleggen. :moe:

:D

mark61
19-02-04, 15:31
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------------------

Daar bedoelde ik mee: dat je daar dagelijks mee doodgegooit wordt, dus zal dat ook bij jou wel het geval zijn.
De mijne zit er ook mee vol, als ik het niet in de spambox pleur.

OMFG, al dat uitleggen. :moe:

:D

Geeeek, da hak nou nooit begrepen. :hihi: Maar ik krijg dan ook NOOIT spam. Vraag me niet hoe t kan, maar profiteer ervan.