PDA

Bekijk Volledige Versie : wie wil er nou geen Marokkaanse vrouw?



Orakel
18-02-04, 21:03
RECHTEN MOET VROUW ZICHZELF GEVEN
door: Samira Kandoussi

Ik heb mezelf veroordeeld tot een Marokkaan. Dit betekent dat ik me qua partnerkeuze zuiver beperk tot het Marokkaanse mannelijke ras. Niet onder dwang van mijn ouders, maar omdat ik daar zelf over na heb gedacht. Natuurlijk zijn alle nationaliteiten leuk en de mensen die roepen: 'Ga voor het vreemde, dat is veel uitdagender!' begrijp ik heel goed.

Maar ik bedank daarvoor. Uitdagingen vind ik genoeg in mijn werk en als ik thuis kom wil ik vooral rust. Ik vind een Marokkaan leuk om verschillende redenen: hij spreekt dezelfde tweede taal als ik, we kunnen samen naar Marokko om de geboortegrond van onze ouders te bezoeken, samen naar de moskee, couscous en tajine eten, muntthee drinken, folkloristisch dansen, genieten van de rijke cultuur met alle gewoontes die diep in onze harten geworteld zitten en nog veel meer.

Toch blijkt het in de praktijk een zware opgave om 'normale' Marokkaanse jongens te ontmoeten. De mannen die ik spreek zijn hoogopgeleid, maar het schaamrood schiet mij naar de kaken als ik ze hoor blaten.
Dat ik mezelf heb veroordeeld tot een Marokkaan betekent dat ik nu in de gevangenis zit. Natuurlijk zijn er uitzonderingen: mijn beste vriendinnetje Laila gaat trouwen met een jongen die uit de hemel is komen vallen. Maar het lijkt wel alsof elke jongen die mijn pad kruist een mentaliteit heeft van honderd jaar geleden.
En nu heb ik voor de middeleeuwse gedachtegang van een analfabete schapenhuidenverkoper uit het Rifgebergte nog begrip - maar ook van ontwikkelde jongens die de koran kunnen lezen en een beetje meedraaien met de samenleving hoor ik tot nu toe schandalig weinig zinnigs.

Ik begin zelf ook een dagje ouder te worden, en kom dus vooral in aanraking met het dertig plus-exemplaar. Het scenario is voorspelbaar: ik moet het gebral aanhoren van een man die zijn hele leven heeft gefeest en ook nog eens eerlijk vertelt dat hij allerlei soorten vriendinnetjes heeft gehad. Van het exotische Aziatische exemplaar tot de koele schoonheid van Nederlandse vrouwen. Hij heeft gerookt, geblowd, gesnoven, gedronken en alle discotheken van Nederland en omstreken bezocht.
De schoenen zijn versleten van het housen en plotseling komt hij er achter dat hij al dertig is. Hij wil veranderen. Hij wil serieus worden. Hij wordt op zijn dertigste ineens bang voor Allah. Hij wil trouwen. Met een Marokkaans meisje. Met een 'net' Marokkaans meisje.Terwijl hij met volle teugen aan het genieten was, heb ik als 'net' Marokkaans meisje natuurlijk braaf gewacht tot hij klaar was met zijn hedonistische experimenten.
Ik heb 'geduld' en 'begrip' voor zijn verleden, en ben dan ook verrukt als hij op een dag toenadering zoekt met de mededeling dat hij klaar is voor een 'serieuze relatie: Ik ontvang hem met open armen en vind het een groot compliment dat hij in mij een potentiële huwelijkskandidaat ziet.
Hier komt het grappige. Het 'nette' Marokkaanse meisje moet voldoen aan vele eisen. Eén: maagd zijn. Twee: bloed hebben, oftewel nooit een vriendje hebben gehad. Dus dan komt zo'n versleten, afgelebberde Rachid mij vertellen dat hij met een maagd wil trouwen? Tuurlijk wil ik best maagd zijn voor mijn Marokkaanse macho-man. Maar dan wil ik er wel een maagd voor terug. En geen restjes.

Dat wordt dus nooit wat, ik wacht op een wonder. Ik vraag me vaak af: hoe komt het dat die jongens zo denken? Het antwoord is: door hun moeder. Marokkaanse jongens zijn vaak moederskindjes en hun mamma doet alles voor ze. Kleren wassen, koken en zelfs een vrouw uitzoeken. De meiden van hier hebben namelijk een veel te grote bek, dus importeren die handel. De opvoeding van een vrouw geeft de man de grootheidswaan dat hij overal mee weg kan komen. En ook de Marokkaanse wetgeving staat aan zijn kant.

Tot vorige maand. Toen voelde ik een sprankje hoop. Koning Mohammed VI deed namelijk voor het eerst in het openbaar uitspraken over specifieke onderdelen van het familierecht die hij wil aanpakken. Nu kun je denken: wat hebben eventuele wetswijzigingen in Marokko met Nederland te maken?
Heel veel. Het Marokkaanse familierecht beschouwt een in Nederland ontbonden huwelijk bijvoorbeeld niet als wettig. Marokkanen uit Nederland moeten naar land van herkomst om te scheiden. Maar als de man niet mee wil werken heeft hij in Marokko nog steeds recht op zijn vrouw. Ik ken een paar vrouwen die niet naar Marokko durven omdat ze bang zijn dat hun man hen zal opeisen zodra zij voet op Marokkaanse bodem zetten.
Ook mag een man van zijn vrouw scheiden bij een notaris. Kwestie van akte opmaken en klaar is Kees. Als de vrouw wil scheiden, moet ze naar de rechter én hele goede redenen hebben. De criteria voor deze redenen zijn zo vergezocht dat de vrouw geen poot heeft om op te staan, ze wordt totaal niet serieus genomen. Er is nog een lange weg te gaan voor de emancipatie van de Marokkaanse vrouw. Maar we moeten niet wachten op uitspraken van koningen. De emancipatie zal van binnenuit moeten komen: van de Marokkaanse vrouw zelf Als die geen bullshit meer pikt, past de man zich vanzelf aan.

Want wie wil er nou geen Marokkaanse vrouw?

Dit artikel is eerder verschenen in magazine van Amnesty International (dec 2003)

850
18-02-04, 21:21
Geplaatst door Orakel
we kunnen samen naar Marokko om de geboortegrond van onze ouders te bezoeken, samen naar de moskee, couscous en tajine eten, muntthee drinken, folkloristisch dansen, genieten van de rijke cultuur met alle gewoontes die diep in onze harten geworteld zitten en nog veel meer.



:handbang: Met mij kun je ook naar Marokko, couscous en tajine eten, muntthee drinken, atlas draaien en op dansen, genieten vd rijke cultur die ook in mijn kouwe kaas-hartje zit.

Orakel
18-02-04, 21:32
Geplaatst door 850
:handbang: Met mij kun je ook naar Marokko, couscous en tajine eten, muntthee drinken, atlas draaien en op dansen, genieten vd rijke cultur die ook in mijn kouwe kaas-hartje zit.

Kun je ook folkloritisch dansen?
Of een beetje sissen als er een vrouw voorbij komt?

taouanza
18-02-04, 21:32
Mijn zusje heeft jarenlang strijd voor emancipatie binnen drie maanden teniet gedaan.:moe:
Ik wilde zo eens in de 3maanden halfjaar wel eens het huis van mijn broertje opruimen hij doet ook veel voor mij:Klussen boodschappen doen en zelfs oppassen.
Toen kwam mijn zusje uit Marokko......:moe:
En die roept nu:'Ojee ik moet snel naar huis ik moet nog eten maken voor de jongens.'


Nou meid ik heb zoooooooooooooooooooooo met je te doen.:moe:

Amiticia
18-02-04, 21:34
Geplaatst door Orakel
RECHTEN MOET VROUW ZICHZELF GEVEN
door: Samira Kandoussi

Ik heb mezelf veroordeeld tot een Marokkaan. Dit betekent dat ik me qua partnerkeuze zuiver beperk tot het Marokkaanse mannelijke ras. Niet onder dwang van mijn ouders, maar omdat ik daar zelf over na heb gedacht. Natuurlijk zijn alle nationaliteiten leuk en de mensen die roepen: 'Ga voor het vreemde, dat is veel uitdagender!' begrijp ik heel goed.

Maar ik bedank daarvoor. Uitdagingen vind ik genoeg in mijn werk en als ik thuis kom wil ik vooral rust. Ik vind een Marokkaan leuk om verschillende redenen: hij spreekt dezelfde tweede taal als ik, we kunnen samen naar Marokko om de geboortegrond van onze ouders te bezoeken, samen naar de moskee, couscous en tajine eten, muntthee drinken, folkloristisch dansen, genieten van de rijke cultuur met alle gewoontes die diep in onze harten geworteld zitten en nog veel meer.

Toch blijkt het in de praktijk een zware opgave om 'normale' Marokkaanse jongens te ontmoeten Inderdaad! . De mannen die ik spreek zijn hoogopgeleid, maar het schaamrood schiet mij naar de kaken als ik ze hoor blaten.
Dat ik mezelf heb veroordeeld tot een Marokkaan betekent dat ik nu in de gevangenis zit. Natuurlijk zijn er uitzonderingen: mijn beste vriendinnetje Laila gaat trouwen met een jongen die uit de hemel is komen vallen. Maar het lijkt wel alsof elke jongen die mijn pad kruist een mentaliteit heeft van honderd jaar geleden.
En nu heb ik voor de middeleeuwse gedachtegang van een analfabete schapenhuidenverkoper uit het Rifgebergte nog begrip - maar ook van ontwikkelde jongens die de koran kunnen lezen en een beetje meedraaien met de samenleving hoor ik tot nu toe schandalig weinig zinnigs.

Ik begin zelf ook een dagje ouder te worden, en kom dus vooral in aanraking met het dertig plus-exemplaar. Het scenario is voorspelbaar: ik moet het gebral aanhoren van een man die zijn hele leven heeft gefeest en ook nog eens eerlijk vertelt dat hij allerlei soorten vriendinnetjes heeft gehad. Van het exotische Aziatische exemplaar tot de koele schoonheid van Nederlandse vrouwen. Hij heeft gerookt, geblowd, gesnoven, gedronken en alle discotheken van Nederland en omstreken bezocht.
De schoenen zijn versleten van het housen en plotseling komt hij er achter dat hij al dertig is. Hij wil veranderen. Hij wil serieus worden. Hij wordt op zijn dertigste ineens bang voor Allah. Hij wil trouwen. Met een Marokkaans meisje. Met een 'net' Marokkaans meisje.Terwijl hij met volle teugen aan het genieten was, heb ik als 'net' Marokkaans meisje natuurlijk braaf gewacht tot hij klaar was met zijn hedonistische experimenten.
Ik heb 'geduld' en 'begrip' voor zijn verleden, en ben dan ook verrukt als hij op een dag toenadering zoekt met de mededeling dat hij klaar is voor een 'serieuze relatie: Ik ontvang hem met open armen en vind het een groot compliment dat hij in mij een potentiële huwelijkskandidaat ziet.
Hier komt het grappige. Het 'nette' Marokkaanse meisje moet voldoen aan vele eisen. Eén: maagd zijn. Twee: bloed hebben, oftewel nooit een vriendje hebben gehad. Dus dan komt zo'n versleten, afgelebberde Rachid mij vertellen dat hij met een maagd wil trouwen? Tuurlijk wil ik best maagd zijn voor mijn Marokkaanse macho-man. Maar dan wil ik er wel een maagd voor terug. En geen restjes.
Dit wordt moeilijk... maar keep searching want ze zijn er wel..

Dat wordt dus nooit wat, ik wacht op een wonder. Ik vraag me vaak af: hoe komt het dat die jongens zo denken? Het antwoord is: door hun moeder. Marokkaanse jongens zijn vaak moederskindjes Hier heb je helemaal gelijk in!!
en hun mamma doet alles voor ze. Kleren wassen, koken en zelfs een vrouw uitzoeken. De meiden van hier hebben namelijk een veel te grote bek, dus importeren die handel. De opvoeding van een vrouw geeft de man de grootheidswaan dat hij overal mee weg kan komen. En ook de Marokkaanse wetgeving staat aan zijn kant.

Tot vorige maand. Toen voelde ik een sprankje hoop. Koning Mohammed VI deed namelijk voor het eerst in het openbaar uitspraken over specifieke onderdelen van het familierecht die hij wil aanpakken. Nu kun je denken: wat hebben eventuele wetswijzigingen in Marokko met Nederland te maken?
Heel veel. Het Marokkaanse familierecht beschouwt een in Nederland ontbonden huwelijk bijvoorbeeld niet als wettig. Marokkanen uit Nederland moeten naar land van herkomst om te scheiden. Maar als de man niet mee wil werken heeft hij in Marokko nog steeds recht op zijn vrouw. Ik ken een paar vrouwen die niet naar Marokko durven omdat ze bang zijn dat hun man hen zal opeisen zodra zij voet op Marokkaanse bodem zetten.
Ook mag een man van zijn vrouw scheiden bij een notaris. Kwestie van akte opmaken en klaar is Kees. Als de vrouw wil scheiden, moet ze naar de rechter én hele goede redenen hebben. De criteria voor deze redenen zijn zo vergezocht dat de vrouw geen poot heeft om op te staan, ze wordt totaal niet serieus genomen. Er is nog een lange weg te gaan voor de emancipatie van de Marokkaanse vrouw. Maar we moeten niet wachten op uitspraken van koningen. De emancipatie zal van binnenuit moeten komen: van de Marokkaanse vrouw zelf Als die geen bullshit meer pikt, past de man zich vanzelf aan.

Want wie wil er nou geen Marokkaanse vrouw?

Dit artikel is eerder verschenen in magazine van Amnesty International (dec 2003)

taouanza
18-02-04, 21:35
Geplaatst door Orakel
Kun je ook folkloritisch dansen?
Of een beetje sissen als er een vrouw voorbij komt?

Kun jij folkloristisch dansen?

taouanza
18-02-04, 21:37
Geplaatst door Simplico
Ik verbaas me altijd over het gedoe wat komt kijken bij marokkanen die aan de man/vrouw willen. Laat het toch gewoon over je heen komen. Ben zelf op het moment ook verliefd. Gewoon leren kennen op de faculteit. Lekkere ongecompliceerde liefde.

Lekker ongecompliceert tot hij je dumpt voor een 'echte' vrouw uit Marokko.:moe:

Amiticia
18-02-04, 21:38
Geplaatst door taouanza
Lekker ongecompliceert tot hij je dumpt voor een 'echte' vrouw uit Marokko.:moe:

:hihi:

taouanza
18-02-04, 21:39
Geplaatst door allure
:hihi:

Grappig is dat he?:strik:

Orakel
18-02-04, 21:41
Geplaatst door taouanza
Kun jij folkloristisch dansen?

Nope. Dan schieten me heupen altijd op slot en ze hebben net de rollator uit het ziekenfonds gelazerd.
Maar ik ben wel een ster in het uit eten gaan en een kei in het bedienen van de vaatwasser.

taouanza
18-02-04, 21:45
Geplaatst door Orakel
Nope. Dan schieten me heupen altijd op slot en ze hebben net de rollator uit het ziekenfonds gelazerd.
Maar ik ben wel een ster in het uit eten gaan en een kei in het bedienen van de vaatwasser.


Uhh mannen en heupen fout fout fout fout. :schok:
Sjo duidelijk?

Amiticia
18-02-04, 21:46
Geplaatst door Simplico
Paar daagjes depressief

Tja... ik vraag me dan af
Heb je dan ook werkelijk van die persoon gehouden als in er maar een paar daagjes voor nodig hebt om er over heen te komen....:rolleyes:

taouanza
18-02-04, 21:48
Geplaatst door allure
Tja... ik vraag me dan af
Heb je dan ook werkelijk van die persoon gehouden als in er maar een paar daagjes voor nodig hebt om er over heen te komen....:rolleyes:

Inderdaad meestal duurt het wat langer.:moe:

Maar gelukkig is er chocola.:strik:

Amiticia
18-02-04, 21:48
Geplaatst door Orakel
Maar ik ben wel een ster in het uit eten gaan en een kei in het bedienen van de vaatwasser.

En stofzuigen, dweilen,afstoffen... en bedden opmaken? :argwaan:

Amiticia
18-02-04, 21:50
Geplaatst door taouanza

Maar gelukkig is er chocola.:strik:

:schok:
En gelukkig is er na de Tjokolatie fase..... De sportschool..

Tomas
18-02-04, 21:53
wat een kloof... okeee... ik begrijp denk ik wel waarom de mannetjes vrouwtjes uit marokko halen, maar andersom begrijp ik het nog niet helemaal.

taouanza
18-02-04, 21:53
Geplaatst door allure
:schok:
En gelukkig is er na de Tjokolatie fase..... De sportschool..

Sportschool?:verward:

Mark
18-02-04, 21:55
Wat een zeikwijf!!!!

ik herinner haar nogmaals aan haar EIGEN keuze:



Ik heb mezelf veroordeeld tot een Marokkaan. Dit betekent dat ik me qua partnerkeuze zuiver beperk tot het Marokkaanse mannelijke ras.

taouanza
18-02-04, 21:55
Geplaatst door Tomas
wat een kloof... okeee... ik begrijp denk ik wel waarom de mannetjes vrouwtjes uit marokko halen, maar andersom begrijp ik het nog niet helemaal.

Nou je mot toch wat of je wordt een oude vrijster.
Plus heb je daar meer keus.Met je verblijfsvergunning op zak heb je het voor het uitkiezen ongeacht hoe je er zelf uitziet.:strik:

mark61
18-02-04, 22:57
Geplaatst door Tomas
wat een kloof... okeee... ik begrijp denk ik wel waarom de mannetjes vrouwtjes uit marokko halen, maar andersom begrijp ik het nog niet helemaal.

Op dat 'allopartnercongres' van een paar maanden geleden zeiden ze, en ik heb dat trouwens ook wel uit eerste hand vernomen: er zijn een aantal meisjes die vinden dat veel jongens uit Marokko veel moderner zijn dan die uit NL.

mark61
18-02-04, 23:00
Geplaatst door Orakel
Nope. Dan schieten me heupen altijd op slot en ze hebben net de rollator uit het ziekenfonds gelazerd.
Maar ik ben wel een ster in het uit eten gaan en een kei in het bedienen van de vaatwasser.

Kortom, bijna niet te onderscheiden van enig ander soort man.

~Panthera~
18-02-04, 23:02
Geplaatst door mark61
Kortom, bijna niet te onderscheiden van enig ander soort man.
---------------------

:schok: je hebt soorten ??
Noem er eens een paar. intressant. :D

000NobelPrizes
18-02-04, 23:13
Geplaatst door Orakel

Maar ik ben wel een ster in het uit eten gaan en een kei in het bedienen van de vaatwasser.
Neem jij de afwas altijd mee naar huis?

mark61
18-02-04, 23:17
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------

:schok: je hebt soorten ??
Noem er eens een paar. intressant. :D

Te onderscheiden naar inkomen, kleur, opleiding, godsdienst...jah ehh doettut r wat toe? Ze laten toch allemaal hun sokken slingeren, in welke taal dan ook?

000NobelPrizes
18-02-04, 23:19
Als je het hele spectrum wilt, moet je toch wel minstens 5 mannen hebben. :rolleyes:

~Panthera~
18-02-04, 23:19
Geplaatst door mark61
Te onderscheiden naar inkomen, kleur, opleiding, godsdienst...jah ehh doettut r wat toe? Ze laten toch allemaal hun sokken slingeren, in welke taal dan ook?
-----------------

Geen enkel verschil dus. :hihi:

Orakel
18-02-04, 23:20
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------

:schok: je hebt soorten ??
Noem er eens een paar. intressant. :D

1. het Neanderthalertype.

Komt thuis (niemand weet waar ie geweest is, maar waarschijnlijk zuipen), geeft z'n vrouw een beuk, ververst z'n olie en vraagt wat ze gekookt heeft.
Deze soort wordt veelvuldig in het oosten des lands gesignaleerd.

2. De Knecht.

Heeft geen eigen mening, niemand weet waarom maar deze zoekt altijd als vrouw het type Akela uit en hij werkt, boent, zuigt (in het kwadraat), kookt, leest voor en na, ligt altijd onderop en laat iedere avond de hond uit.

3. Het Begrijpende type.

Simuleert goed te kunnen luisteren, begripvol te zijn, mee te leven, masseert voeten, neemt es een blommetje mee naar huis, kan verhalen over The Gillmore Girls, Sex in the city en De Bevalling en is leuk met kinderen.

Zoek de gemene deler.

Orakel
18-02-04, 23:23
Geplaatst door allure
En stofzuigen, dweilen,afstoffen... en bedden opmaken? :argwaan:

Ja dahaag, daar heb ik toch die andere 3 vrouwen voor.

~Panthera~
18-02-04, 23:24
Geplaatst door Orakel
1. het Neanderthalertype.

Komt thuis (niemand weet waar ie geweest is, maar waarschijnlijk zuipen), geeft z'n vrouw een beuk, ververst z'n olie en vraagt wat ze gekookt heeft.
Deze soort wordt veelvuldig in het oosten des lands gesignaleerd.

2. De Knecht.

Heeft geen eigen mening, niemand weet waarom maar deze zoekt altijd als vrouw het type Akela uit en hij werkt, boent, zuigt (in het kwadraat), kookt, leest voor en na, ligt altijd onderop en laat iedere avond de hond uit.

3. Het Begrijpende type.

Simuleert goed te kunnen luisteren, begripvol te zijn, mee te leven, masseert voeten, neemt es een blommetje mee naar huis, kan verhalen over The Gillmore Girls, Sex in the city en De Bevalling en is leuk met kinderen.

Zoek de gemene deler.
---------------------

Ze hebben alle 3 een vrouw. :moe:

000NobelPrizes
18-02-04, 23:26
Geplaatst door Orakel
1. het Neanderthalertype.

Komt thuis (niemand weet waar ie geweest is, maar waarschijnlijk zuipen), geeft z'n vrouw een beuk, ververst z'n olie en vraagt wat ze gekookt heeft.
Deze soort wordt veelvuldig in het oosten des lands gesignaleerd.

2. De Knecht.

Heeft geen eigen mening, niemand weet waarom maar deze zoekt altijd als vrouw het type Akela uit en hij werkt, boent, zuigt (in het kwadraat), kookt, leest voor en na, ligt altijd onderop en laat iedere avond de hond uit.

3. Het Begrijpende type.

Simuleert goed te kunnen luisteren, begripvol te zijn, mee te leven, masseert voeten, neemt es een blommetje mee naar huis, kan verhalen over The Gillmore Girls, Sex in the city en De Bevalling en is leuk met kinderen.

Zoek de gemene deler.

Dan zijn vrouwen toch een stuk simpeler. Winkelen en begeleid worden.
Zoek de gemene deler.

Orakel
18-02-04, 23:28
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------

Ze hebben alle 3 een vrouw. :moe:

Juist. Bijna. Niet helemaal. En wat willen wij van die vrouw?
:regie:

Orakel
18-02-04, 23:30
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dan zijn vrouwen toch een stuk simpeler. Winkelen en begeleid worden.
Zoek de gemene deler.

Hah! Simpeler indeed, maar anders dan jij bedoelt geloof ik.
En vrouwen en winkelen is een ramp.
Maar door vrouwen begeleid worden daarentegen :Iluvu: Dan wil ik wel de gemene deler uithangen.

000NobelPrizes
18-02-04, 23:30
Geplaatst door Orakel
Juist. Bijna. Niet helemaal. En wat willen wij van die vrouw?
:regie:
Dat ze elke avond de knokkels afveegt waar je de hele dag mee over de grond hebt geschraapt.

000NobelPrizes
18-02-04, 23:35
Geplaatst door Orakel

Maar door vrouwen begeleid worden daarentegen :Iluvu: Dan wil ik wel de gemene deler uithangen.

Ik ken alleen maar gemene dealers.

Orakel
18-02-04, 23:42
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dat ze elke avond de knokkels afveegt waar je de hele dag mee over de grond hebt geschraapt.

Naahh, die knokkels vinden wij mannen wel kinky.
Het Sissy-tijdperk van vrouwen met slanke vingers, hoeplrokken en een gezoetvooisde stem is allang passé.

Kan de wetenschap niet een soort van robosapiens creëren?
Gewoon een lekker wijf, goed in bed, begripvol, goed in bed, fantastische kok, fantastisch in bed, in staat tot een goed gesprek (achteraf), lange benen en als ze dan ook nog es goed in bed is....

000NobelPrizes
18-02-04, 23:45
Geplaatst door Orakel
Naahh, die knokkels vinden wij mannen wel kinky.
Het Sissy-tijdperk van vrouwen met slanke vingers, hoeplrokken en een gezoetvooisde stem is allang passé.

Kan de wetenschap niet een soort van robosapiens creëren?
Gewoon een lekker wijf, goed in bed, begripvol, goed in bed, fantastische kok, fantastisch in bed, in staat tot een goed gesprek (achteraf), lange benen en als ze dan ook nog es goed in bed is....
Een Stepford wife!

Dat roep je nu wel zo stoer, maar wedden dat je de eigenwijsheid, onredelijkheid, labiliteit, venijnigheid, jaloezie en wraakzuchtigheid zou gaan missen?

~Panthera~
18-02-04, 23:51
Geplaatst door Orakel
Juist. Bijna. Niet helemaal. En wat willen wij van die vrouw?
:regie:
------------------------------

Dat is het hem nou juist; jullie hebben niets te willen. Dat denk je maar. :hihi:
En wij vrouwen laten jullie dat denken. :haha:

mark61
18-02-04, 23:53
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------------

Dat is het hem nou juist; jullie hebben niets te willen. Dat denk je maar. :hihi:
En wij vrouwen laten jullie dat denken. :haha:

Ik heb juist altijd last van vrouwen die iets van mij willen. Maar wat, ik weet het nog steeds niet.

~Panthera~
18-02-04, 23:58
Geplaatst door mark61
Ik heb juist altijd last van vrouwen die iets van mij willen. Maar wat, ik weet het nog steeds niet.
--------------

:hihi: en mannen willen vaak heel iets anders dan dat ze zeggen.

mark61
19-02-04, 00:02
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

:hihi: en mannen willen vaak heel iets anders dan dat ze zeggen.

Oh, ik ben daar altijd heel eerlijk in. :maf2:

Orakel
19-02-04, 00:12
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Een Stepford wife!

Dat roep je nu wel zo stoer, maar wedden dat je de eigenwijsheid, onredelijkheid, labiliteit, venijnigheid, jaloezie en wraakzuchtigheid zou gaan missen?

Nee hoor, heb ik geen last van. Dan is er namelijk altijd voetbal op, dus ze stikt er maar in.

En verders getuigen die eigenschappen alleen maar van penisnijd en dat bevestigt weer de supremacie van de man.

Nighty night. :stout:

Ik kruip in me legging en ga fijntjes naar bed.

~Panthera~
19-02-04, 00:13
Geplaatst door mark61
Oh, ik ben daar altijd heel eerlijk in. :maf2:
------------------

Amazing ! :cola:

mark61
19-02-04, 00:15
Geplaatst door ~Panthera~
------------------

Amazing ! :cola:

Jah, je hebt ze nog. Of weer. Zelfs met drank op. Of dan juist.

Anwaro
19-02-04, 00:18
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

:hihi: en mannen willen vaak heel iets anders dan dat ze zeggen.

Mm. Ik weet anders zeker dat ik geen marokkaanse vrouw wil :vreemd:

mark61
19-02-04, 00:19
Geplaatst door Anwaro
Mm. Ik weet anders zeker dat ik geen marokkaanse vrouw wil :vreemd:

Das tr eentje van de categorie 'ik lieg altijd'?

Anwaro
19-02-04, 00:24
Geplaatst door mark61
Das tr eentje van de categorie 'ik lieg altijd'?

Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet... :fpimp:

mark61
19-02-04, 10:27
Geplaatst door Anwaro
Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet... :fpimp:

Couldn't care less... :hardlach:

Rabi'ah.
19-02-04, 12:11
Leuk artikel. Ik ben sowieso errug dol op de stukken van El Kandoussi, maar deze was x-tra :duim:. Tsja, hoe vind je de ware......niet alleen n Marokkaans probleem denk ik. De meeste mokro's die ik ken zijn wel chill, alleen zijn ze vaak nogal macho. En niet minder bevooroordeeld dan hun autochtone collega's :moe:. Een vriendin en ik hebben Marokkanen ook in drie groepen ingedeeld.

1. Groep 1. Ver uit te buurt van blijven. Rookt, zuipt en pakt alles wat-ie kan krijgen; laat zijn moeder op zijn 23e nog de was doen. Om na plusminus 10 jaar beesten te trouwen met een "heilige maagd" uit Marokko.

2. Groep 2. Niet echt supergelovig, maar wel serieus. Houd van uiitgaan, dansen en flirten, maar niet té. Hij is die aardige jongen die je altijd helpt met je huiswerk en je en passant ook wel eens zwoel aankijhkt.

3. Groep 3. Zwaar gelovig, van top tot teen in djellaba, baard en vastgekleefd aan zn gebedsmat. Gaat soms met groep 2 om en een enkele keer met groep , hoogstens om hem op het rechte pad te krijgen. Super lief, maar saai.


Nou mensen., klopt wel n beetje he of nie? :D :D

Mark
19-02-04, 12:30
Geplaatst door Rabi'ah.
En niet minder bevooroordeeld dan hun autochtone collega's :moe:. Een vriendin en ik hebben Marokkanen ook in drie groepen ingedeeld.

en wat doe je nu zelf?

:duizelig:

Rabi'ah.
19-02-04, 12:35
en wat doe je nu zelf?

Groot verschil is dat die "indeling" van ons gebaseerd was op eprsoonlijker ervaring. Natuurlijk niet op een gedegen onderzoek, maar ja.....het was ook meer als humor bedoeld, je weet toch, HUMOR? Maar goed Mark.......wij snappen elkaars sarcasme/humor niet echt he :wink: :p :D

Laterzzz,

Rabiah.

Mark
19-02-04, 12:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Groot verschil is dat die "indeling" van ons gebaseerd was op eprsoonlijker ervaring. Natuurlijk niet op een gedegen onderzoek, maar ja.....het was ook meer als humor bedoeld, je weet toch, HUMOR? Maar goed Mark.......wij snappen elkaars sarcasme/humor niet echt he :wink: :p :D

Laterzzz,

Rabiah.

Ik heb geen gevoel voor humor :(

mark61
19-02-04, 12:39
Geplaatst door Rabi'ah.
Maar goed Mark.......wij snappen elkaars sarcasme/humor niet echt he :wink: :p :D
Rabiah.

Flauw hoor, een antwoord uit de weg gaan :staart:

Tomas
19-02-04, 12:42
Geplaatst door Mark
Ik heb geen gevoel voor humor :(

Werkt zeker in de bouw? Of de duitse bouw?

Mark
19-02-04, 12:47
Geplaatst door Tomas
Werkt zeker in de bouw? Of de duitse bouw?

werken zou ik het niet noemen

Bl@nche
19-02-04, 13:09
Geplaatst door Anwaro
Mm. Ik weet anders zeker dat ik geen marokkaanse vrouw wil :vreemd:

Wil je mij? Ik ben echt heel lief en nog vrij, je bent een beetje jong maar vooruit :rood:

PS hou je van blond?

Mark
19-02-04, 13:14
Geplaatst door Bl@nche
Wil je mij? Ik ben echt heel lief en nog vrij, je bent een beetje jong maar vooruit :rood:

PS hou je van blond?

ik denk dat je te laat bent :boogjes:

Bl@nche
19-02-04, 13:16
Geplaatst door Mark
ik denk dat je te laat bent :boogjes:

Gos, jammer. Nou ja die Royce lijkt me ook wel wat. Of heeft ie ook al iemand? Zou die van blond houden?

sienia
19-02-04, 13:18
Om met Mark te spreken: wat een enorm zeikverhaal.

Dat eeuwig geweeklaag van zgn hoogopgeleide dames die de ideale partner niet kunnen vinden omdat ze eigenlijk diep van binnen wel vinden dat ze boven hem staan ivm zijn ouderwetse ideeen.

Met die vooroordelen over en weer komen we er wel. :moe:

Mark
19-02-04, 13:19
Geplaatst door Bl@nche
Gos, jammer. Nou ja die Royce lijkt me ook wel wat. Of heeft ie ook al iemand? Zou die van blond houden?

Geen idee! heb je een beetje een strak lichaam?

Bl@nche
19-02-04, 13:22
Geplaatst door Mark
Geen idee! heb je een beetje een strak lichaam?

:engel:

~Panthera~
19-02-04, 13:42
Geplaatst door sienia

Met die vooroordelen over en weer komen we er wel. :moe:
-------------

Ja..heeft Nederland 40 jaar over moeten doen, om zover te komen. :moe:
Knap he ?

taouanza
19-02-04, 13:42
Geplaatst door sienia
Om met Mark te spreken: wat een enorm zeikverhaal.

Dat eeuwig geweeklaag van zgn hoogopgeleide dames die de ideale partner niet kunnen vinden omdat ze eigenlijk diep van binnen wel vinden dat ze boven hem staan ivm zijn ouderwetse ideeen.

Met die vooroordelen over en weer komen we er wel. :moe:

Maar toch heeft ze gelijk nietwaar?:p

Mark
19-02-04, 13:46
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Ja..heeft Nederland 40 jaar over moeten doen, om zover te komen. :moe:
Knap he ?

Dus wij blanke duivels zijn ook al schuldig aan de vooroordelen die er bestaan tussen Marokkaanse jongens en meisjes?

pfff tijd om mezelf maar weer eens te geselen voor mijn misdaden! :traan1:

sienia
19-02-04, 14:15
Geplaatst door taouanza
Maar toch heeft ze gelijk nietwaar?:p

Alleen in een bepaalde state of mind.... :jeweetog:

taouanza
19-02-04, 14:54
Geplaatst door sienia
Alleen in een bepaalde state of mind.... :jeweetog:


:hardlach:

Pytaghoras
19-02-04, 18:44
Geplaatst door Orakel

Dat wordt dus nooit wat, ik wacht op een wonder. Ik vraag me vaak af: hoe komt het dat die jongens zo denken? Het antwoord is: door hun moeder. Marokkaanse jongens zijn vaak moederskindjes en hun mamma doet alles voor ze. Kleren wassen, koken en zelfs een vrouw uitzoeken................


Nou, liever een moederskindje dan jouw slaafje. En die meisjes moeten maar hun mond houden. Als ze niet tevreden zijn met de situatie, dan zoeken ze hun man ergens anders.

field_nigga
19-02-04, 19:17
Dat doen ze toch ook? :confused:

Anwaro
19-02-04, 19:58
Geplaatst door Rabi'ah.
Leuk artikel. Ik ben sowieso errug dol op de stukken van El Kandoussi, maar deze was x-tra :duim:. Tsja, hoe vind je de ware......niet alleen n Marokkaans probleem denk ik. De meeste mokro's die ik ken zijn wel chill, alleen zijn ze vaak nogal macho. En niet minder bevooroordeeld dan hun autochtone collega's :moe:. Een vriendin en ik hebben Marokkanen ook in drie groepen ingedeeld.

1. Groep 1. Ver uit te buurt van blijven. Rookt, zuipt en pakt alles wat-ie kan krijgen; laat zijn moeder op zijn 23e nog de was doen. Om na plusminus 10 jaar beesten te trouwen met een "heilige maagd" uit Marokko.

2. Groep 2. Niet echt supergelovig, maar wel serieus. Houd van uiitgaan, dansen en flirten, maar niet té. Hij is die aardige jongen die je altijd helpt met je huiswerk en je en passant ook wel eens zwoel aankijhkt.

3. Groep 3. Zwaar gelovig, van top tot teen in djellaba, baard en vastgekleefd aan zn gebedsmat. Gaat soms met groep 2 om en een enkele keer met groep , hoogstens om hem op het rechte pad te krijgen. Super lief, maar saai.


Nou mensen., klopt wel n beetje he of nie? :D :D


Rabia valt voor groep 3 :fplayer:

Rabi'ah.
20-02-04, 08:49
Rabia valt voor groep 3

Tazz......meestal groep 2 en een enkele keer groep 1 :p :wink: :jeweetog:


Groetjes,


Rabiah.