PDA

Bekijk Volledige Versie : Nijmegen tegen plannen Verdonk.



Rabi'ah.
19-02-04, 18:09
Nijmegen tegen Verdonk
Nijmeegs Platformvoor een Breed Pardon - 14.02.2004 15:54

700 mensen protesteren Nijmegen voor een beter pardon

750 MENSEN PROTESTEREN IN NIJMEGEN VOOR EEN BREED PARDON
7000 protestkaarten uitgedeeld aan winkelend publiek


Ongeveer 750 mensen kwamen samen op een manifestatie in Nijmegen om hun onvrede kenbaar te maken met het beleid van minister Verdonk. De manifestanten riepen minister Verdonk en de leden van de Tweede Kamer op om bij de stemming op dinsdag 17 februari een andere weg in te slaan en alsnog te kiezen voor een ruim pardon.

In zijn toespraak noemde dominee Paul Oosterhoff, voorzitter van de Stichting Noodopvang Vluchtelingen Nijmegen (SNOV), het kabinetsbeleid “een schrijnend geval”. Na een optreden van de zanger Mile Lukiç, sprak Frans Houtbeckers, voorzitter van stichting Gast, de aanwezigen toe. Hij ging in op de procedure en de kafkaiaanse bureaucratie rondom de asielprocedure. Hierna volgde een spontane, maar bevlogen, toespraak van een Koerdische asielzoeker, die de Nederlanders opriep om voor menselijkheid te kiezen.

Vervolgens werden protestkaarten in grote getale uitgedeeld in de stad. Deze kaarten zijn gericht aan de minister. Op de kaart staan 10 schrijnende voorbeelden uit Nijmegen die niet in aanmerking komen voor het pardon. Deze kaart is te downloaden op: http://www.nijmeegsplatform.net/breedpardon/ansicht%20Verdonk.pdf

Ook werden er handtekeningen voor een beter pardon ingezameld. De manifestatie sloot af met een optreden van de oer-Nijmeegse protestgroep Kladderadatsch.

Het Nijmeegs Platform zal zich in de komende week beraden op vervolgstappen, maar kondigde al verdere acties aan.


Website: http://www.stichtinggast.nl

Bron: http://www.indymedia.nl

Tomas
19-02-04, 18:12
Kunst. Geen hond die in Nijmegen wil wonen, dus geen wonder dat ze echt iedereen proberen te houden.

Nijmegen... :moe:

Bertrand
19-02-04, 18:28
Als we voor de menselijkheid kiezen, moeten we dan ook niet alle duizenden mensen terughalen die we WEL hebben uitgezet de afgelopen jaren? Of belonen we alleen de mensen die hun procedure eindeloos gerekt hebben door steeds weer in hoger beroep te gaan tegen de beslissing van de rechter dat ze uitgezet moesten worden?

Tomas
19-02-04, 18:30
Geplaatst door Bertrand
Als we voor de menselijkheid kiezen, moeten we dan ook niet alle duizenden mensen terughalen die we WEL hebben uitgezet de afgelopen jaren? Of belonen we alleen de mensen die hun procedure eindeloos gerekt hebben door steeds weer in hoger beroep te gaan tegen de beslissing van de rechter dat ze uitgezet moesten worden?

Iedereen heeft zo zijn eigen grens wat nog wel en wat niet kan. Ik vind dat je geen praktisch in nederland opgegroeide kinderen kunt wegsturen. En het daarbij behorende gezin natuurlijk.

Bertrand
19-02-04, 18:35
Geplaatst door Tomas
Iedereen heeft zo zijn eigen grens wat nog wel en wat niet kan. Ik vind dat je geen praktisch in nederland opgegroeide kinderen kunt wegsturen. En het daarbij behorende gezin natuurlijk.
Dat vind ik ook, als die kinderen tenminste hier geboren zijn of een substantieel deel van hun leven hier hebben doorgebracht. Maar bij mijn weten worden zij nu al tot de schrijnende gevallen gerekend die mogen blijven. Al is het wel een akelige gedachte dat het krijgen van kinderen gelijk staat aan het verwerven van een verblijfsvergunning.

Bertrand
19-02-04, 18:36
http://www.gregoriusnekschot.nl/images/rob_oudkerk.gif

Tomas
19-02-04, 18:38
Geplaatst door Bertrand
Dat vind ik ook, als die kinderen tenminste hier geboren zijn of een substantieel deel van hun leven hier hebben doorgebracht. Maar bij mijn weten worden zij nu al tot de schrijnende gevallen gerekend die mogen blijven. Al is het wel een akelige gedachte dat het krijgen van kinderen gelijk staat aan het verwerven van een verblijfsvergunning.

De procedures moeten dan ook veel korter.

Bertrand
19-02-04, 18:56
Geplaatst door Tomas
De procedures moeten dan ook veel korter.
De procedures ZIJN inmiddels al korter, het gaat hier om mensen die nog onder de oude wet vallen en de kans hadden om eindeloos door te procederen, op kosten van en onderhouden door de Nederlandse staat.

Tomas
19-02-04, 18:58
Geplaatst door Bertrand
De procedures ZIJN inmiddels al korter, het gaat hier om mensen die nog onder de oude wet vallen en de kans hadden om eindeloos door te procederen, op kosten van en onderhouden door de Nederlandse staat.

Die hebben dan ook mazzel in mijn voorstel.

Puk
19-02-04, 19:19
Geplaatst door Bertrand
http://www.gregoriusnekschot.nl/images/rob_oudkerk.gif

Hahaha! Geweldig!

Leuke site ook! :stout:

:lachu:

Blade20
19-02-04, 19:31
Ach, het is een democratisch besluit, het merendeel van Nederland wil van ze af.

Maar dit is slechts het begin van alles.

taouanza
19-02-04, 19:34
Geplaatst door Blade20
Ach, het is een democratisch besluit, het merendeel van Nederland wil van ze af.

Maar dit is slechts het begin van alles.

Oja wat is alles?

Tomas
19-02-04, 19:39
Geplaatst door taouanza
Oja wat is alles?

Niet vragen! Alles wat hierna komt aan replies is jouw schuld.

Blade20
19-02-04, 19:40
Geplaatst door taouanza
Oja wat is alles?

Haat keert altijd terug, het is een kwestie van geduld.

De boel onder de 'inboorlingen' verrechtst enorm, dus je kunt er rekening mee houden dat het voor allochtonen schering en inslag wordt. En wellich over een jaartje of tien burgeroorlog, tenminste als Shaheed den co hun werk doen zoals van hun verwacht wordt. :hihi:

Tomas
19-02-04, 19:42
Geplaatst door Blade20
Haat keert altijd terug, het is een kwestie van geduld.

De boel onder de 'inboorlingen' verrechtst enorm, dus je kunt er rekening mee houden dat het voor allochtonen schering en inslag wordt. En wellich over een jaartje of tien burgeroorlog, tenminste als Shaheed den co hun werk doen zoals van hun verwacht wordt. :hihi:

Op mijn volgende feestje nodig ik jou ook 's uit als gangmaker.

Blade20
19-02-04, 19:47
Geplaatst door Tomas
Op mijn volgende feestje nodig ik jou ook 's uit als gangmaker.

Dat is goed, wellicht dat ze nog wel zo'n gestoord figuur als mij kunnen gebruiken. :haha:

~Panthera~
19-02-04, 19:49
Kun je niet beter "waarzegger" worden ?
Jomanda heeft nog een vakature. :hihi:

Blade20
19-02-04, 19:54
Geplaatst door ~Panthera~
Kun je niet beter "waarzegger" worden ?
Jomanda heeft nog een vakature. :hihi:

Ja, ik had altijd al een grote interresse in horoscpoen en het oplich.....euh het voorzien van ander mensen hun toekomst.

En natuurlijk komt het ook goed van pas bij een potje pokeren. :D

~Panthera~
19-02-04, 19:58
Geplaatst door Blade20
Ja, ik had altijd al een grote interresse in horoscpoen en het oplich.....euh het voorzien van ander mensen hun toekomst.

En natuurlijk komt het ook goed van pas bij een potje pokeren. :D
----------------------

Jomanda belde net, de trein naar Tiel gaat 21.10 uur.

Er is een gouden toekomst voor je weggelegd. :hihi:
ZO, dat was dan 119.95 Pleuro.
Effe vangen. :D

Blade20
19-02-04, 20:03
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

Jomanda belde net, de trein naar Tiel gaat 21.10 uur.

Er is een gouden toekomst voor je weggelegd. :hihi:
ZO, dat was dan 119.95 Pleuro.
Effe vangen. :D

Meid, wat doe je mij aan, ik ben student het is uberhaupt een wonder als ik meer als 100 Pleuro's op mijn rekeningetje heb staan!

Royce
19-02-04, 20:06
Geplaatst door Tomas
Niet vragen! Alles wat hierna komt aan replies is jouw schuld.


Stuk! :D

~Panthera~
19-02-04, 20:06
Geplaatst door Blade20
Meid, wat doe je mij aan, ik ben student het is uberhaupt een wonder als ik meer als 100 Pleuro's op mijn rekeningetje heb staan!
----------------------

Student ? :schok:
100 pleuro op de rek ? :schok:
Van mijn belastinggeld ? :schok:

HIER die 100 pleuro's ! ben je nou helemaal %@#& ? :zweep:

:D

Blade20
19-02-04, 20:09
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

Student ? :schok:
100 pleuro op de rek ? :schok:
Van mijn belastinggeld ? :schok:

HIER die 100 pleuro's ! ben je nou helemaal %@#& ? :zweep:

:D

nee nee, ik heb een baantje, ik trek slechts 55 pleuro van de overheid. Kun je nagaan wat ik bij die baan verdien. :hihi:

~Panthera~
19-02-04, 20:12
Geplaatst door Blade20
nee nee, ik heb een baantje, ik trek slechts 55 pleuro van de overheid. Kun je nagaan wat ik bij die baan verdien. :hihi:
--------------------------------

OMFG ! :schok: toch niet...........eh.........vakkev........... ? :hihi:

Jammer.........trein naar Tiel is net weg. :D

Blade20
19-02-04, 20:17
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------------

OMFG ! :schok: toch niet...........eh.........vakkev........... ? :hihi:

Jammer.........trein naar Tiel is net weg. :D

haha, in een enkele keer goed! :duim:

Volgens mij kun jij beter die plaats van Jomanda innemen. :haha:

~Panthera~
19-02-04, 20:20
Geplaatst door Blade20
haha, in een enkele keer goed! :duim:

Volgens mij kun jij beter die plaats van Jomanda innemen. :haha:
-------------------------

:lachu: