PDA

Bekijk Volledige Versie : Russen ontwikkelen superraket



lennart
20-02-04, 00:02
Russia boasts of new technology

Russia says it has developed a new ballistic missile technology that can beat any defence system.

A top army official said Russia had test-launched such a system that could manage a mid-flight manoeuvre.

Colonel-General Yuri Baluyevsky made the announcement in Moscow as Russian forces conducted military exercises.

During the Cold War Russia and the US had agreed not to develop large scale missile defences but President Bush pulled out of the treaty in 2002.

The US president said the America had to take such a step in order to ward off threats from terrorists.

Although at that time Moscow did not object, it has lately complained about Washington's plans to build nuclear weapons.

Orbital manoeuvres

Colonel Baluyevsky gave few details of the new missile which was tested on Wednesday, but said it was one that moved five times the speed of light.

This enabled the weapon to manoeuvre while in orbit allowing it to dodge missile defence systems.

Colonel Baluyevsky said the tests "confirmed that we can build weapons which will render any anti-missile system defenceless against an attack by Russia's strategic forces".
(..)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3504989.stm

:) Wat zullen de Amerikanen hier tegenover zetten?

jaja
20-02-04, 09:25
Geplaatst door lennart
Russia boasts of new technology

.............

Colonel Baluyevsky gave few details of the new missile which was tested on Wednesday, but said it was one that moved five times the speed of light.

....

:) Wat zullen de Amerikanen hier tegenover zetten? .. ze gaan vast bellen met Starfleet!! ... ongemerkt is Rusland een intergalactische supermacht geworden!!!!

plexus
20-02-04, 09:31
but said it was one that moved five times the speed of light.

dat is vrij snel... 5 * 300k..ken toch nie! :loens:

KHALID bin WLD
20-02-04, 10:00
Salaam

Een nieuwe wapenwedloop? Ik denk het niet en wel om de volgende redenen; rusland heeft het geld er niet voor en de meeste wetenschappers zijn de afgelopen jaren naar Amerika vertrokken.

Ik ben van mening dat de 'dreiging' die van de Sovjet-Unie uitging ten tijde van de koude oorlog sterk is overdreven. Amerika wist dit, maar had een vijand nodig om haar daden te 'rechtvaardigen'.

Er komt de laatste tijd steeds meer aan het licht over de politiek en spanningen die er waren tussen deze twee supermachten.
Ik zag een tijdje terug op discovery een docu over Kennedy en Chroetsjov. Wisten jullie dat Kennedy een terminale ziekte had, welke zonder medicijnen (speed volgens mij ???) hem fataal zou zijn. Vooral tijdens de cuba-crisis was het bijna raak, en hij was ten tijde van die periode zwaar onder de medicijnen.

Wa Salaam

TonH
20-02-04, 10:28
http://www.smiliez.nl/Smiliez/cool/cool26.gif


Geplaatst door plexus
dat is vrij snel... 5 * 300k..ken toch nie! :loens:

't Is bijna 30 jaar geleden dat ik natuurkunde had, maar dat vraag ik me ook af. Het echte nieuws zou dus dáárin zitten. :confused:

observer
20-02-04, 12:03
ik heb die chekov nooit vertrouwd !!!

starfleet had hem nooit op de enterprise moeten laten