PDA

Bekijk Volledige Versie : Israëlisch buswrak op Schiphol aangekomen



850
20-02-04, 19:25
Israëlisch buswrak op Schiphol aangekomen


SCHIPHOL (ANP) - Het wrak van de Israëlische bus die vorige maand door een Palestijnse zelfmoordaanslag in Jeruzalem werd verwoest, is vrijdag op Schiphol aangekomen. Dat heeft de orthodoxe organisatie ZAKA, die na aanslagen de lijken opruimt, tegen het Franse persbureau AFP gezegd.

Een woordvoerster van Schiphol kon het bericht vrijdagavond niet bevestigen. ZAKA wil maandag ongeveer 09.00 uur het wrak neerzetten voor het Vredespaleis in Den Haag om de gevolgen van een aanslag te laten zien. Door de aanslag op de bus kwamen tien mensen om.

Maandag begint in het Vredespaleis de hoorzitting van het Internationaal Gerechtshof over de juridische kanten van de muur, die Israël bouwt om zich te beschermen tegen zelfmoordaanslagen vanuit de Palestijnse Gebieden.

Joodse en Palestijnse groeperingen zullen maandag en de volgende dagen voor het Vredespaleis demonstreren. Ook houden ze symposia en persconferenties om hun respectieve standpunt uiteen te zetten.

lennart
20-02-04, 19:32
Liggen er nog lichaamsdelen in?

Blade20
20-02-04, 19:35
Mag ik een soevenier meenemen van die bus, dan kan ik later tegen mijn kinderen en kleinkinderen zeggen;

Kijk, in die goede oude tijd, toen had je pas mensen, ze gingen zo op de vuist met onschuldigingen, dat was pas echt het oerbeest uithangen! :hihi:

~Panthera~
20-02-04, 19:36
Komen er ook gebombardeerde auto's en armen en benen van de Palesteinen ? :moe:

Blade20
20-02-04, 19:39
Geplaatst door ~Panthera~
Komen er ook gebombardeerde auto's en armen en benen van de Palesteinen ? :moe:

Jazeker, die worden tentoongesteld langs alle gemolestreerde fietsen die ze uit de Amsterdamse grachten hebben gevist.

RinC
20-02-04, 20:04
Geplaatst door Alcibiades
We zullen dus weer informatie genoeg krijgen.
Zou het niet een goed idee zijn voor hen om die symposia en persconferenties samen te organiseren?

Waarom niet :)

-Y-

barfly
20-02-04, 20:18
Ik vind het wel redelijk om er een hoop beton naast te leggen en een Buldozer erbij en misschien is het wel toepasselijk om een foto van een dood geschoten Palestijns kindje erbij te doen...

Chaya2
20-02-04, 20:26
Geplaatst door barfly
Ik vind het wel redelijk om er een hoop beton naast te leggen en een Buldozer erbij en misschien is het wel toepasselijk om een foto van een dood geschoten Palestijns kindje erbij te doen...

In het 600-pagina dikke dossier dat namens de VN is overhandigd aan het Hof, staat niets anders dan de gevolgen van het hek voor de Palestijnse bevolking. Er staat echter NIKS, NADA, over terroristen, of de gevolgen daarvan voor de Israëlische samenleving. Dit kun je er echter onmogelijk buiten laten, aangezien dit de reden van de bouw van het hek was.
Lijkt me dus dat er al een overdaad is aan de palestijnse kant.

~Panthera~
20-02-04, 20:36
Geplaatst door Chaya2
In het 600-pagina dikke dossier dat namens de VN is overhandigd aan het Hof, staat niets anders dan de gevolgen van het hek voor de Palestijnse bevolking. Er staat echter NIKS, NADA, over terroristen, of de gevolgen daarvan voor de Israëlische samenleving. Dit kun je er echter onmogelijk buiten laten, aangezien dit de reden van de bouw van het hek was.
Lijkt me dus dat er al een overdaad is aan de palestijnse kant.
---------------

Het zijn toch ook niet de Israeliers die het hebben aangekaart in Den haag ? :rolleyes:

barfly
20-02-04, 20:38
Geplaatst door Chaya2
In het 600-pagina dikke dossier dat namens de VN is overhandigd aan het Hof, staat niets anders dan de gevolgen van het hek voor de Palestijnse bevolking. Er staat echter NIKS, NADA, over terroristen, of de gevolgen daarvan voor de Israëlische samenleving. Dit kun je er echter onmogelijk buiten laten, aangezien dit de reden van de bouw van het hek was.
Lijkt me dus dat er al een overdaad is aan de palestijnse kant.

De Israelis kunnen wat mij betreft hartelijk de boom in. De Palestijnen blazen zich niet op in bussen omdat het zo lekker is denk je wel?

Ik denk dat met name de pro Israel lobby oogkleppen op heeft voor de situatie van de Palestijnen en wat mij betreft hebben de Palestijnen recht op hulp van alle kanten! De wereld zal toch echt moeten inzien dat zelfmoordaanslagen voortkomen uit uitzichtloosheid en onderdrukking door de staat Israel en zolang dat niet veranderd is de kans groot dat er geen eind aankomt.

Dat is dan ook de reden dat ik graag zie dat er naast die bus een tegen initiatief komt dat spreekt in het voordeel van de Palestijnen.

Chaya2
20-02-04, 20:41
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

Het zijn toch ook niet de Israeliers die het hebben aangekaart in Den haag ? :rolleyes:

Dus moet de zaak van 1 kant belicht worden? Rare redenatie.

barfly
20-02-04, 20:44
Geplaatst door Alcibiades
Dan moet je er ook bij zetten dat het kind wellicht in de rug is geschoten door Palestijnse sluipschutters achter de stenengooiers.

Natuurlijk een complot is zo bedacht...Heb je wel je Haldol ingenomen vandaag? :rolleyes:

Chaya2
20-02-04, 20:45
Geplaatst door barfly
De Israelis kunnen wat mij betreft hartelijk de boom in. De Palestijnen blazen zich niet op in bussen omdat het zo lekker is denk je wel?

Ik denk dat met name de pro Israel lobby oogkleppen op heeft voor de situatie van de Palestijnen en wat mij betreft hebben de Palestijnen recht op hulp van alle kanten! De wereld zal toch echt moeten inzien dat zelfmoordaanslagen voortkomen uit uitzichtloosheid en onderdrukking door de staat Israel en zolang dat niet veranderd is de kans groot dat er geen eind aankomt.

Blablabla. Te vaak gehoord, dit.
Uitzichtloosheid en onderdrukking -> zelfmoordaanslagen (???) -> hek.
Maar Israël heeft gelukkig geen rechten he? Dat scheelt, geen recht op zelfverdediging, geen recht op een veilige busreis, geen recht op een weerwoord in Den Haag...


Geplaatst door barfly

Dat is dan ook de reden dat ik graag zie dat er naast die bus een tegen initiatief komt dat spreekt in het voordeel van de Palestijnen.

Tegeninitiatief in t voordeel van Filistijnen?? Als je kon lezen, had je zojuist gezien dat de bus Israël's ENIGE tegen"bod" is, daar waar de Pallies vertegenwoordigd zijn met een 600 pagina's dik dossier waarin niet eens MELDING gemaakt wordt van terreur!!

~Panthera~
20-02-04, 20:49
Geplaatst door Chaya2
Dus moet de zaak van 1 kant belicht worden? Rare redenatie.
---------------------

De aanklager is nooit tevens de verdediger. :rolleyes:
Lijkt me logisch.

barfly
20-02-04, 20:51
Geplaatst door Chaya2
Blablabla. Te vaak gehoord, dit.
Uitzichtloosheid en onderdrukking -> zelfmoordaanslagen (???) -> hek.
Maar Israël heeft gelukkig geen rechten he? Dat scheelt, geen recht op zelfverdediging, geen recht op een veilige busreis, geen recht op een weerwoord in Den Haag...

Je hebt geen idee hoe vaak ik dit soort tegen argumenten hoor :)

Voor zover ik het inschat heeft Israel niet eens recht op de staat die ze nu ten kosten van de oorsponkelijke inwoners hebben....

Wat een kletsverhaal veilige busreis? Een gezinslid pleegt een aanslag en een compleet appartementen complex word met de grond gelijk gemaakt? Tuurlijk logisch...

Mind you de politiek in Israel wil niet eens naar Denhaag, daar hebben ze schijt aan namelijk :)



Tegeninitiatief in t voordeel van Filistijnen?? Als je kon lezen, had je zojuist gezien dat de bus Israël's ENIGE tegen"bod" is, daar waar de Pallies vertegenwoordigd zijn met een 600 pagina's dik dossier waarin niet eens MELDING gemaakt wordt van terreur!!

Het enige bod van Israel is geweld dat kan ik wel lezen ja.

nl-x
20-02-04, 20:51
Geplaatst door Alcibiades
Het is geen complot maar werkelijk gebeurd.

En ik ben Sinterklaas

barfly
20-02-04, 20:53
Geplaatst door Alcibiades
Het is geen complot maar werkelijk gebeurd.

Kom even met wat bronnen? Onafhankelijk ook graag.

nl-x
20-02-04, 20:54
Geplaatst door Chaya2
Blablabla. Te vaak gehoord, dit.
Uitzichtloosheid en onderdrukking -> zelfmoordaanslagen (???) -> hek.
Maar Israël heeft gelukkig geen rechten he? Dat scheelt, geen recht op zelfverdediging, geen recht op een veilige busreis, geen recht op een weerwoord in Den Haag...

Tegeninitiatief in t voordeel van Filistijnen?? Als je kon lezen, had je zojuist gezien dat de bus Israël's ENIGE tegen"bod" is, daar waar de Pallies vertegenwoordigd zijn met een 600 pagina's dik dossier waarin niet eens MELDING gemaakt wordt van terreur!!

NL-X> Oke Chaya2, voor de 3de ronde; hoe spel je het woord muur?
Chaya2> De H van Hendrik, de E van Eduart en de K van Karel.
NL-X> Helaas ... U gaat naar huis met lege handen.

~Panthera~
20-02-04, 20:54
Geplaatst door nl-x
En ik ben Sinterklaas
--------------

En ik koningin Juliana. :nijn: Miep miep!

freya
20-02-04, 21:00
Geplaatst door Chaya2

Maar Israël heeft gelukkig geen rechten he? Dat scheelt, geen recht op zelfverdediging, geen recht op een veilige busreis, geen recht op een weerwoord in Den Haag...


Israel kiest er toch zelf voor om het gerechtshof te boycotten!

Dan moet je ook niet klagen dat je niet aan het woord komt

Het zijn net kleine kleuters die zionisten :moe:

freya
20-02-04, 21:03
Geplaatst door Alcibiades
We zullen dus weer informatie genoeg krijgen.
Zou het niet een goed idee zijn voor hen om die symposia en persconferenties samen te organiseren?

Vanwege de enorme stemmingmakerij van zionistische kant ( men voorspelde 2 weken geleden ofzo al rellen) Zal zoiets er echt niet in zitten.

Bovendien gaan die zionisten dan weer klagen dat ze niet genoeg aan bod komen, want zij hebben maar 1 argument tegen een stroom van feiten en argumenten van de andere kant :haha:

freya
20-02-04, 21:08
Geplaatst door barfly

Dat is dan ook de reden dat ik graag zie dat er naast die bus een tegen initiatief komt dat spreekt in het voordeel van de Palestijnen.

Waarom moet de anti-muur beweging haar akties laten bepalen door de tegenpartij?

De Palestijnen hebben de feiten en het recht aan hun kant, zij hebben het dus niet nodig om rare capriolen uit te halen.

Er zal in Den Haag van anti-muur/Palestijnse kant gewoon een rustige en waardige manifestatie/wake worden gehouden.

barfly
20-02-04, 21:09
Tis hier opvallend stil wb zionisten. Zijn ze Ronnie Nafdinges aan het bellen voor input? :p

freya
20-02-04, 21:13
Geplaatst door barfly
Tis hier opvallend stil wb zionisten. Zijn ze Ronnie Nafdinges aan het bellen voor input? :p

:schok: zouden hun argumenten op zijn? :argwaan:


wat saai :droef:



:D

barfly
20-02-04, 21:21
Geplaatst door freya
:schok: zouden hun argumenten op zijn? :argwaan:


wat saai :droef:



:D

Ja, flauw :haha:

Chaya2
20-02-04, 21:22
Geduld, jongens. Chaya werd even gestoord. :blij:

~Panthera~
20-02-04, 21:23
Geplaatst door barfly
Tis hier opvallend stil wb zionisten. Zijn ze Ronnie Nafdinges aan het bellen voor input? :p
---------------

:stomp: tsee-tsee fly. :hihi:

freya
20-02-04, 21:25
Geplaatst door Chaya2
Geduld, jongens. Chaya werd even gestoord. :blij:

Deze moet ik even inkoppen :blowen:

mag het even? :strik:


DAT WAS JE TOCH AL!

barfly
20-02-04, 21:25
Geplaatst door Chaya2
Geduld, jongens. Chaya werd even gestoord. :blij:

Gezien de dingen die je hier post is dat niet van tijdelijke aard :p

Chaya2
20-02-04, 21:26
Geplaatst door barfly
Je hebt geen idee hoe vaak ik dit soort tegen argumenten hoor :)


Same here. Terrorisme zou voortkomen uit wanhoop? Verdiep je dan maar eens beter in de terreurgroepen, hun beweegredenen, hun ideologie.


Geplaatst door barfly

Voor zover ik het inschat heeft Israel niet eens recht op de staat die ze nu ten kosten van de oorsponkelijke inwoners hebben....

Fout, fout en nog eens fout. Israël heeft zowel moreel, praktisch, als juridisch bestaansrecht.


Geplaatst door barfly

Wat een kletsverhaal veilige busreis? Een gezinslid pleegt een aanslag en een compleet appartementen complex word met de grond gelijk gemaakt? Tuurlijk logisch...

Het enige kletsverhaal hier is het jouwe. Mijn bericht was duidelijk, hoef ik dus niet nogmaals te herhalen.


Geplaatst door barfly

Mind you de politiek in Israel wil niet eens naar Denhaag, daar hebben ze schijt aan namelijk :)

Daarom getuigt Israel ook verder niet, de bus is alles wat ze doen. Ook de EU en VS keren zich tegen de gang van zaken. Israel, terecht, ook.



Geplaatst door barfly

Het enige bod van Israel is geweld dat kan ik wel lezen ja.

Hoezo geweld? De gevolgen van terrorisme, dat is wat ze laten zien.

Chaya2
20-02-04, 21:29
Geplaatst door barfly
Gezien de dingen die je hier post is dat niet van tijdelijke aard :p

barfly en freya: te flauw... :ergleuk:

echt een inkoppertje waarvan ik dacht dat zelfs jullie het te flauw zouden vinden om hem in te koppen..guess I was wrong..

850
20-02-04, 21:31
Geplaatst door freya
Deze moet ik even inkoppen :blowen:

mag het even? :strik:


DAT WAS JE TOCH AL!

:melig2: Jammer dat je mij n stap voor bent...

Chaya2
20-02-04, 21:32
Geplaatst door nl-x
NL-X> Oke Chaya2, voor de 3de ronde; hoe spel je het woord muur?
Chaya2> De H van Hendrik, de E van Eduart en de K van Karel.
NL-X> Helaas ... U gaat naar huis met lege handen.

nl-x, een afscheiding die voor 95% bestaat uit hek en voor 5% uit muur, waarom zou je dat een muur noemen en niet een hek? Als je het een muur noemt, geef je niet de werkelijkheid weer, maar speel je een taalspelletje, de associatie met de berlijnse muur wordt opzettelijk gemaakt.

barfly
20-02-04, 21:32
Geplaatst door Chaya2
Same here. Terrorisme zou voortkomen uit wanhoop? Verdiep je dan maar eens beter in de terreurgroepen, hun beweegredenen, hun ideologie.



Fout, fout en nog eens fout. Israël heeft zowel moreel, praktisch, als juridisch bestaansrecht.



Het enige kletsverhaal hier is het jouwe. Mijn bericht was duidelijk, hoef ik dus niet nogmaals te herhalen.



Daarom getuigt Israel ook verder niet, de bus is alles wat ze doen. Ook de EU en VS keren zich tegen de gang van zaken. Israel, terecht, ook.




Hoezo geweld? De gevolgen van terrorisme, dat is wat ze laten zien.

Geweldig! Je hebt het boek over drogredenen gekocht? Ongelovelijk dat je zoveel tijd nodig had voor zulke slappe antwoorden :)

Het was me al langer duidelijk, mensen die dingen niet willen zien zullen dat ook niet doen alsof er een olifant op hun neus zit te schijten. Blijf jij lekker de staat Israel verdedigen dat ze mensenrechten schenden dan blijf ik je een beperkt persoon vinden ok? :)

barfly
20-02-04, 21:33
Geplaatst door Chaya2
barfly en freya: te flauw... :ergleuk:

echt een inkoppertje waarvan ik dacht dat zelfs jullie het te flauw zouden vinden om hem in te koppen..guess I was wrong..

Ik was helaas later dan freya, maar lets face it, ik was wel grappiger :p

Chaya2
20-02-04, 21:35
Geplaatst door barfly
Geweldig! Je hebt het boek over drogredenen gekocht? Ongelovelijk dat je zoveel tijd nodig had voor zulke slappe antwoorden :)

Het was me al langer duidelijk, mensen die dingen niet willen zien zullen dat ook niet doen alsof er een olifant op hun neus zit te schijten. Blijf jij lekker de staat Israel verdedigen dat ze mensenrechten schenden dan blijf ik je een beperkt persoon vinden ok? :)

Waarom ga je niet op mijn argumenten in? Ik kan zo 1,2, 3 niet bedenken welk land geen mensenrechten schendt. Toch wordt alleen Israel uitgezonderd voor de aanval, voor delegitimatie, en mensen die Israel steunen worden afgeschilderd als slechte mensen, het is gewoon belachelijk.
Je zegt dat israel geen bestaansrecht hebt, dan wil ik je vragen welk land wel? Want volgens jouw redenatie zou 95% van alle landen ter wereld geen bestaansrecht hebben.

Chaya2
20-02-04, 21:37
Geplaatst door freya
Vanwege de enorme stemmingmakerij van zionistische kant ( men voorspelde 2 weken geleden ofzo al rellen) Zal zoiets er echt niet in zitten.


Als er rellen komen, zullen het de terroristen van de AEL zijn.


Geplaatst door freya

Bovendien gaan die zionisten dan weer klagen dat ze niet genoeg aan bod komen, want zij hebben maar 1 argument tegen een stroom van feiten en argumenten van de andere kant :haha:

Mijn gok: het Hof verklaart zich niet bevoegd. Want ze zijn niet bevoegd.

Chaya2
20-02-04, 21:40
Geplaatst door freya

Er zal in Den Haag van anti-muur/Palestijnse kant gewoon een rustige en waardige manifestatie/wake worden gehouden.

Oh, komt de AEL toch niet? :wohaa:

barfly
20-02-04, 21:45
Geplaatst door Chaya2
Waarom ga je niet op mijn argumenten in? Ik kan zo 1,2, 3 niet bedenken welk land geen mensenrechten schendt.
Ok, dan is het wel gerechtvaardigdt ofzo? Dan mag je die lastige Palestijnen natuurlijk gewoon doodpesten zodat ze in Jordanie gaan wonen

Toch wordt alleen Israel uitgezonderd voor de aanval, voor delegitimatie, en mensen die Israel steunen worden afgeschilderd als slechte mensen, het is gewoon belachelijk.
Het steunen van de staat Israel is niet belachelijk. Het goed proberen praten van onderdrukking en moord en roof van land etc is belachelijk.


Je zegt dat israel geen bestaansrecht hebt, dan wil ik je vragen welk land wel? Want volgens jouw redenatie zou 95% van alle landen ter wereld geen bestaansrecht hebben.
Tja als je 95% al geen bestaansrecht geeft ok dan moeten we niet meer praten over de wandaden die een geavanceerde maatschappij begaat tov een stelletje outcasts zoals de Palestijnen, ik begrijp dat je het overleven van de sterkste als hoog in je vaandel hebt ofzo? Heel redelijk hoor :)

freya
20-02-04, 21:45
Geplaatst door Chaya2
Als er rellen komen, zullen het de terroristen van de AEL zijn.


Als er rellen komen dan zullen het die fanatieke kolonisten zijn, die willen komen.

Het neerzetten van die bus is zoiezo een grote provocatie, alles in de hoop dat er een paar pubertjes iets gaan uitspoken, zodat de kranten weer vol met "antisemitisme!" kunnen worden geschreven.

De anti-muur groepen doen niet aan dat soort stemmingmakerij, wat zal het toch ontzettend lulig zijn voor de zionisten als er helemaal geen rellen komen :roker:

freya
20-02-04, 21:47
Geplaatst door Chaya2
Oh, komt de AEL toch niet? :wohaa:

Hoe weet jij dat de AEL wel zou komen demonstreren?

Chaya2
20-02-04, 21:54
Geplaatst door barfly
Ok, dan is het wel gerechtvaardigdt ofzo? Dan mag je die lastige Palestijnen natuurlijk gewoon doodpesten zodat ze in Jordanie gaan wonen

Zeggen "israel, schender van de mensenrechten", is hypocriet, omdat je dat bij geen enkel ander land doet.


Geplaatst door barfly

Het steunen van de staat Israel is niet belachelijk. Het goed proberen praten van onderdrukking en moord en roof van land etc is belachelijk.

Kun je niet met iets beters komen dan met die geijkte termen onderdrukking, moord en roof? Tis zo vermoeiend. En zo lastig discussieren. Kom met echte argumenten ipv uitgekauwde herhalingen van herhalingen van herhalingen, die niet eens waar zijn.

En weet je wat IK belachelijk vind? Het goedpraten van het opblazen van mannen, vrouwen en kinderen in bussen, restaurants, disco's.


Geplaatst door barfly

Tja als je 95% al geen bestaansrecht geeft ok dan moeten we niet meer praten over de wandaden die een geavanceerde maatschappij begaat tov een stelletje outcasts zoals de Palestijnen, ik begrijp dat je het overleven van de sterkste als hoog in je vaandel hebt ofzo? Heel redelijk hoor :)

What a load of crap. Het hypocriete hier is natuurlijk het feit dat ENKEL EN ALLEEN de staat Israel gedelegitimeerd wordt. Praten over wandaden kun je ook doen zonder meteen te zeggen dat Israel geen bestaansrecht heeft.

Chaya2
20-02-04, 22:01
Geplaatst door freya
Hoe weet jij dat de AEL wel zou komen demonstreren?

Had k ergens gelezen. Niet dan?

barfly
20-02-04, 22:02
Geplaatst door Chaya2
Zeggen "israel, schender van de mensenrechten", is hypocriet, omdat je dat bij geen enkel ander land doet.

Dat is niet zo hypocriet, het is gewoon waarheid. Ook andere landen maken zich daar schuldig aan. Het enige verschil is dat we het niet hebben over die landen. We hadden het over Israel weet je nog?



Kun je niet met iets beters komen dan met die geijkte termen onderdrukking, moord en roof? Tis zo vermoeiend. En zo lastig discussieren. Kom met echte argumenten ipv uitgekauwde herhalingen van herhalingen van herhalingen, die niet eens waar zijn.

Natuurlijk is het allemaal vermoeiend voor je :moe:
Toch is de stelling die Israel inneemt een die de Palestijnen geen kans geeft. Misschien is dat een discussie waard?


En weet je wat IK belachelijk vind? Het goedpraten van het opblazen van mannen, vrouwen en kinderen in bussen, restaurants, disco's

Waarom zouden die mensen dat nou doen? Dat probeer ik wel vaker ter discussie te stellen maar het dringt niet door tot met name mensen die het niet willen zien.


What a load of crap. Het hypocriete hier is natuurlijk het feit dat ENKEL EN ALLEEN de staat Israel gedelegitimeerd wordt. Praten over wandaden kun je ook doen zonder meteen te zeggen dat Israel geen bestaansrecht heeft.
Tja opvallend is het dat alleen de staat Israel ter discussie staat die de Palestijnen die geen rechten hebben onderdrukken :)
We zouden het eigenlijk alleen moeten hebben over Israel en de problemen die Israel heeft? :p

850
20-02-04, 22:20
Geplaatst door barfly
Dat is niet zo hypocriet, het is gewoon waarheid. Ook andere landen maken zich daar schuldig aan. Het enige verschil is dat we het niet hebben over die landen. We hadden het over Israel weet je nog?


Natuurlijk is het allemaal vermoeiend voor je :moe:
Toch is de stelling die Israel inneemt een die de Palestijnen geen kans geeft. Misschien is dat een discussie waard?

Waarom zouden die mensen dat nou doen? Dat probeer ik wel vaker ter discussie te stellen maar het dringt niet door tot met name mensen die het niet willen zien.

Tja opvallend is het dat alleen de staat Israel ter discussie staat die de Palestijnen die geen rechten hebben onderdrukken :)
We zouden het eigenlijk alleen moeten hebben over Israel en de problemen die Israel heeft? :p

:cola: Waar blijft het zionistische pannekoeke vrouwtje nou? Ik wacht op n weerwoord....

:blowen:

~Panthera~
20-02-04, 22:28
http://www.my-smileys.de/smileys_1/kaffeetrinker_2.gif

Chaya2
20-02-04, 22:51
Geplaatst door 850
:cola: Waar blijft het zionistische pannekoeke vrouwtje nou? Ik wacht op n weerwoord....

:blowen:

:hihi:
Moest even een kolonist te woord staan.

Chaya2
20-02-04, 23:06
Geplaatst door barfly
Dat is niet zo hypocriet, het is gewoon waarheid. Ook andere landen maken zich daar schuldig aan. Het enige verschil is dat we het niet hebben over die landen. We hadden het over Israel weet je nog?

En jij gaat me nu vertellen dat je elke keer als je over Polen, Hongarije, Nederland of Rusland praat, je zegt "Polen, schender van de mensenrechten", "Hongarije, schender.." etc. ???


Geplaatst door barfly

Natuurlijk is het allemaal vermoeiend voor je :moe:
Toch is de stelling die Israel inneemt een die de Palestijnen geen kans geeft. Misschien is dat een discussie waard?

Ja, ik wil best op een normale wijze verder/dieper discussieren. Zonder oneliners/stokpaardjes/lukrake beschuldigingen.

Al Sawt
20-02-04, 23:18
Geplaatst door Blade20

Kijk, in die goede oude tijd, toen had je pas mensen, ze gingen zo op de vuist met onschuldigingen, dat was pas echt het oerbeest uithangen! :hihi: Zou het dan niet verstandiger zijn, om een stuk prikkeldraad van Autswitzich als souvenier te nemen?

Chaya2
20-02-04, 23:18
Geplaatst door barfly

Waarom zouden die mensen dat nou doen? Dat probeer ik wel vaker ter discussie te stellen maar het dringt niet door tot met name mensen die het niet willen zien.

Ik heb het al zo, zo vaak gezegd, maar dan nog maar een keertje kort: de stelling dat terrorisme uit wanhoop over onderdrukking en de bezetting voortkomt, lijkt mij niet goed houdbaar, met name om deze redenen:
-de terroristen komen zelden uit de onderlaag van de bevolking, de armsten, meestal zijn zij juist degenen met betere vooruitzichten
-al voor de bezetting was er terrorisme
-als er kansen op vrede/einde bezetting in het vooruitzicht lijken te komen, neemt het terrorisme toe
-de terroristen zelf zeggen heel duidelijk dat het hun niet te doen is om het einde van bezetting/onderdrukking maar om heel "Palestina"
-het kenmerk van terroristen in spe is hun trots en blijdschap Joden te doden en te sterven voor Allah. Wanhoop valt er niet af te lezen.

Dit zijn sterke aanwijzingen dat er iets anders aan terrorisme ten grondslag ligt dan wanhoop. Ook de links en paralellen met Al Qaeda geven te denken. daarentegen is de stelling dat terrorisme voortkomt uit wanhoop slechts speculatie en niet te onderbouwen.


Geplaatst door barfly

Tja opvallend is het dat alleen de staat Israel ter discussie staat die de Palestijnen die geen rechten hebben onderdrukken :)
We zouden het eigenlijk alleen moeten hebben over Israel en de problemen die Israel heeft? :p

Je draait en verdraait. Het ging niet om beleid van Israel dat ter discussie staat, maar hun hele BESTAANSRECHT. Dat is ronduit belachelijk.

850
20-02-04, 23:20
Geplaatst door Al Sawt
Zou het dan niet verstandiger zijn, om een stuk prikkeldraad van Autswitzich als souvenier te nemen?

:moe: heb je beton in je hersenpan?

850
20-02-04, 23:21
Geplaatst door Chaya2
:hihi:
Moest even een kolonist te woord staan.

:rotpc: Heb je die kolonist ff flink verrot gescholden..............

850
20-02-04, 23:24
Geplaatst door Chaya2
-het kenmerk van terroristen in spe is hun trots en blijdschap Joden te doden en te sterven voor Allah. Wanhoop valt er niet af te lezen.

:zweep: Jij ^&#^^#&$^#&^#^^&^#&*^**^@^(^^@&^#&#####@

Chaya2
20-02-04, 23:35
Geplaatst door 850
:rotpc: Heb je die kolonist ff flink verrot gescholden..............

Viel wel mee..meer een discussie van formaat..maar tis wel een aardige kerel hoor! :duim: ;)

Chaya2
20-02-04, 23:36
Geplaatst door 850
:zweep: Jij ^&#^^#&$^#&^#^^&^#&*^**^@^(^^@&^#&#####@

Huh? :duizelig:
Ik geef alleen door wat die terroristen zeggen en laten zien..don't shoot the messenger!

850
20-02-04, 23:44
:alien: :alien: :alien: :alien: :alien:
Geplaatst door Chaya2
Huh? :duizelig:
Ik geef alleen door wat die terroristen zeggen en laten zien..don't shoot the messenger!

:verrassin Ooooh ja, das waar. Kwas t vergeten........je hebt gelijk...sommige palestijnen zijn gewoon harstikke gek en vinden t leuk om hun eigen leven op te offeren om joodje te pesten.
:alien: :alien: :alien: :alien:

Chaya2
20-02-04, 23:47
Geplaatst door 850
:alien: :alien: :alien: :alien: :alien:

:verrassin Ooooh ja, das waar. Kwas t vergeten........je hebt gelijk...sommige palestijnen zijn gewoon harstikke gek en vinden t leuk om hun eigen leven op te offeren om joodje te pesten.
:alien: :alien: :alien: :alien:

Ja inderdaad. face it. Ideologische waanzin. Zeg, HOOR en ZIE je niet wat die Hamasleiders zeggen?

Orakel
21-02-04, 00:02
Geplaatst door Alcibiades
Weet je dat letters van een dergelijke grootte zijn gereserveerd voor maar één gebeurtenis: het einde der tijden, de wederkomst van Jezus Christus. Daarom worden ze ook wel Wederkomstletters genoemd.

Bij ons heten die dingen gewoon chocoladeletters.
Als Jezus terugkomt trouwens, komt die dan voor iedreen of alleen voor de Gristenen?

Tomas
21-02-04, 00:04
Geplaatst door Orakel
Bij ons heten die dingen gewoon chocoladeletters.
Als Jezus terugkomt trouwens, komt die dan voor iedreen of alleen voor de Gristenen?

Of misschien om zn vergeten sleutels op te halen. Heb ik vaak.

Orakel
21-02-04, 00:09
Geplaatst door Tomas
Of misschien om zn vergeten sleutels op te halen. Heb ik vaak.

Da's knap lastig als ie die vergeet, want dan moet ie 's-avonds weer buiten rondhangen.

Tomas
21-02-04, 00:14
Geplaatst door Orakel
Da's knap lastig als ie die vergeet, want dan moet ie 's-avonds weer buiten rondhangen.

Past wel in het plaatje: Lang haar, nooit gewerkt voor zn geld en buitenlander bovendien.

Orakel
21-02-04, 00:24
Geplaatst door Tomas
Past wel in het plaatje: Lang haar, nooit gewerkt voor zn geld en buitenlander bovendien.
:D

En dan ook nog es onthaald worden met joekels van chocoladeletters. Nee, die zal hier niet lang blijven in Nederland.

Tomas
21-02-04, 00:25
Geplaatst door Orakel
:D

En dan ook nog es onthaald worden met joekels van chocoladeletters. Nee, die zal hier niet lang blijven in Nederland.

Nou, dat type gaat de procedure tot het uiterste testen hoor.

Orakel
21-02-04, 00:33
Geplaatst door Tomas
Nou, dat type gaat de procedure tot het uiterste testen hoor.

Naah, 'kdenk dat ie over het water het land in sneakt en de harten van de mensen verovert. Weet alleen niet wat ie van die bus zal denken.

Tomas
21-02-04, 00:33
Geplaatst door Orakel
Naah, 'kdenk dat ie over het water het land in sneakt en de harten van de mensen verovert. Weet alleen niet wat ie van die bus zal denken.

Bus? Welke bus? Heb ik iets gemist?

freya
21-02-04, 07:56
Geplaatst door Chaya2
Had k ergens gelezen. Niet dan?

Jouw probleem is dat je alles gelooft wat je leest dat in jouw straatje te pas komt :moe:

freya
21-02-04, 08:04
Geplaatst door Chaya2
En jij gaat me nu vertellen dat je elke keer als je over Polen, Hongarije, Nederland of Rusland praat, je zegt "Polen, schender van de mensenrechten", "Hongarije, schender.." etc. ???


Verschil met deze landen is dat ze zich niet als superieur aan hun buurlanden voordoen.

Israel pretendeert een westers land te zijn, dat wel even wat beschaving in het M-O zal brengen :moe:

Bovendien gaat deze discussie over de politiek van Israel en de gevolgen daarvan, zodra ik met CDAers over het asielbeleid praat, begin ik ik ook over de rechten van het kind hoor.

En zodra het over het Israelisch/Palestijns conflict gaat, heb ik het over de schendingen van het internationaal recht :blij:

Royce
21-02-04, 08:38
Zo`n topic is heerlijk om te lezen als ik me verveel op werk...*gaap*

freya
21-02-04, 08:41
Geplaatst door Royce
Zo`n topic is heerlijk om te lezen als ik me verveel op werk...*gaap*




Neem dan vrij maandag en schilder een spandoek :D

Royce
21-02-04, 09:02
Geplaatst door freya
Neem dan vrij maandag en schilder een spandoek :D


Ik ben vrij. `kga lekker uitslapen.

Blade20
21-02-04, 10:00
Geplaatst door Al Sawt
Zou het dan niet verstandiger zijn, om een stuk prikkeldraad van Autswitzich als souvenier te nemen?

Das alweer 60 jaar geleden en voor mijn tijd.
bovendien wil ik mijn handen niet openhalen.

Royce
21-02-04, 10:06
Geplaatst door Blade20
Das alweer 60 jaar geleden en voor mijn tijd.

Idd. Das al zo lang geleden. Dat moeten we leren vergeten...:moe:

freya
21-02-04, 10:28
Geplaatst door Royce
Ik ben vrij. `kga lekker uitslapen.

:moe:

salonactivist!

Royce
21-02-04, 10:33
Geplaatst door freya
:moe:

salonactivist!


Jij hebt gewoon tèveel tijd. Ik sla gewoon Israeliers op straat. Werkt net zo goed.

freya
21-02-04, 10:36
Geplaatst door Royce
Jij hebt gewoon tèveel tijd. Ik sla gewoon Israeliers op straat. Werkt net zo goed.

vind je? :moe:

Royce
21-02-04, 10:46
Geplaatst door freya
vind je? :moe:


Uhu! Ga jij dan wel met je spandoekkie en Thermoskan met Rooibosthee voor `t vredespaleis staan?

Wizdom
21-02-04, 10:47
Zou er een vervoermiddel groot genoeg zijn om hele huizenblokken verwoest door de ZIONNAZIS over te brengen naar het gerechtshof in Den Haag. En dan nog genoeg ruimte in Den Haag om dat bewijs materiaal ten toon te spreiden.....?

freya
21-02-04, 11:08
Geplaatst door Royce
Uhu! Ga jij dan wel met je spandoekkie en Thermoskan met Rooibosthee voor `t vredespaleis staan?

Waarschijnlijk niet (tenzij ik een lift van iemand krijg) maar ik heb mijn bijdrage aan de aktie wel al geleverd hoor :strik:

freya
21-02-04, 11:12
Geplaatst door Wizdom
Zou er een vervoermiddel groot genoeg zijn om hele huizenblokken verwoest door de ZIONNAZIS over te brengen naar het gerechtshof in Den Haag. En dan nog genoeg ruimte in Den Haag om dat bewijs materiaal ten toon te spreiden.....?

Een Palestijnse vriend van me zei: Israel heeft het hele land verwoest, en dat hele land kunnen we niet helemaal naar Nederland transporteren.


Bovendien is het voor Palestijnen onmogelijk om ook maar het kleinste steentje mee naar Den Haag te nemen, dat komt niet door de Israelische douane :moe:
Palestina heeft geen vliegveld remember! :moe:

Royce
21-02-04, 11:12
Geplaatst door freya
Waarschijnlijk niet (tenzij ik een lift van iemand krijg) maar ik heb mijn bijdrage aan de aktie wel al geleverd hoor :strik:


Ik ben nog klein. Ik ga lekker uitslapen en dan wakker worden met `n lekker tijdschrift in mn nest...:)

freya
21-02-04, 11:18
Geplaatst door Royce
Ik ben nog klein. Ik ga lekker uitslapen en dan wakker worden met `n lekker tijdschrift in mn nest...:)

luilak! :zweep:

Julien
21-02-04, 13:12
Ik had kritiek op die ludieke actie van de AEL (het naspelen van checkpoints op een drukke weg)

en deze actie van Israel vind ik ook onnodig.

Maar wat ik nog steeds niet snap, waarom mensen wel die actie van de AEL ondersteunen en hier op eens schande van spreken.

Julien
21-02-04, 13:13
Geplaatst door Royce
Ik ben nog klein. Ik ga lekker uitslapen en dan wakker worden met `n lekker tijdschrift in mn nest...:)

ik werd wakker in een grote rotzooi :( gister was een feestje op mn kamer en nu zit ik hier met al die kapotte flessen en peukjes. bah.

Al Sawt
21-02-04, 19:35
Geplaatst door 850
:moe: heb je beton in je hersenpan? Wil je het verklaren?

Al Sawt
21-02-04, 19:39
Geplaatst door Blade20
Das alweer 60 jaar geleden en voor mijn tijd.
bovendien wil ik mijn handen niet openhalen. Wat is 60 jaar in de recente geschiedenis? Sommige gaan zelf 2000 jaar terug, om hun claim te rechtvaardigen.

~Panthera~
21-02-04, 19:48
Geplaatst door Al Sawt
Wat is 60 jaar in de recente geschiedenis? Sommige gaan zelf 2000 jaar terug, om hun claim te rechtvaardigen.
-----------------------------------


http://www.my-smileys.de/smileys_1/elaine.gif :hihi:

Blade20
21-02-04, 19:50
Geplaatst door Al Sawt
Wat is 60 jaar in de recente geschiedenis? Sommige gaan zelf 2000 jaar terug, om hun claim te rechtvaardigen.

Die vogel gaat bij mij niet op. Ik haal welalswaar het verleden soms naar boven, maar niet met dezelfde reden als somiige Islamieten, Christenen en andere.....mensen.

Al Sawt
21-02-04, 20:10
Geplaatst door Blade20
Die vogel gaat bij mij niet op. Ik haal welalswaar het verleden soms naar boven, maar niet met dezelfde reden als somiige Islamieten, Christenen en Joden.


Kijk, in die goede oude tijd, toen had je pas mensen, ze gingen zo op de vuist met onschuldigingen, dat was pas echt het oerbeest uithangen!
Je zegt: In die goede oude tijd. Voor je nageslacht is die goede oude tijd, ook de periode tussen 1939 en 2004. Al was het maar omdat het tot een verleden behoort, waar vaak aan wordt gerefereert.

Als je de echte voorbeeld van een oerbeest(en) wilt vinden, dan doe je zelf historisch correct aan om te referen naar de Nazi`s of de Israeliers.

Royce
21-02-04, 20:23
Is Alcibijakkes eigenlijk Joods?!

Tomas
21-02-04, 20:24
Geplaatst door Royce
Is Alcibijakkes eigenlijk Joods?!

En dan?

Rabi'ah.
21-02-04, 20:32
Door Royce

Is Alcibijakkes eigenlijk Joods?!

Neuh, alleen een gefrustreerde christenzionist...... :) :wink: :p

Groetjes,

Rabiah.

Al Sawt
21-02-04, 20:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Neuh, alleen een gefrustreerde christenzionist...... :) :wink: :p

Groetjes,

Rabiah. Die de Joodse leventjes in bezet-Palestina verdedigt, zodat ze zijn Messias kunnen verwelkomen.

Royce
21-02-04, 20:35
Geplaatst door Tomas
En dan?


Is dat `n ja of `n nee.

Tomas
21-02-04, 20:36
Geplaatst door Al Sawt
Die de Joodse leventjes in bezet-Palestina verdedigt, zodat ze zijn Messias kunnen verwelkomen.

Religies afzeiken! Leuk! Mag ik meedoen?

Tomas
21-02-04, 20:37
Geplaatst door Royce
Is dat `n ja of `n nee.

Is dit een antwoord?

~Panthera~
21-02-04, 20:38
Geplaatst door Al Sawt
Die de Joodse leventjes in bezet-Palestina verdedigt, zodat ze zijn Messias kunnen verwelkomen.
-------------

Wat ik al HELEMAAL niet snap, want ALS die komt, komt hij toch wel, ongeacht hoe, waar of wanneer. :nerd:
Daar heeft hij geen helpers bij nodig.

Royce
21-02-04, 20:39
Geplaatst door Tomas
Is dit een antwoord?


Nope. Try again. Nu wat minder geforceerd.

Tomas
21-02-04, 20:40
Geplaatst door Royce
Nope. Try again. Nu wat minder geforceerd.

Waarom probeer je mijn vraag te ontlopen?

freya
21-02-04, 20:51
Geplaatst door Royce
Alcibijakkes

:hihi:

Royce
21-02-04, 21:05
Geplaatst door Tomas
Waarom probeer je mijn vraag te ontlopen?


Stel `r ns 1.

Royce
21-02-04, 21:07
Geplaatst door Alcibiades
Toch weer uitermate zwak...


Blèh. Nu voel ik me weer `n zionist. :(

freya
21-02-04, 21:15
Geplaatst door Royce
Blèh. Nu voel ik me weer `n zionist. :(

Kom dan demonstreren maandag middag, dan voel je je vast weer een stuk beter! :haha:

850
21-02-04, 22:16
Geplaatst door Al Sawt
Wil je het verklaren?

Door Auschwitz (en niet autswitzich) en prikkeldraad en souvenir te noemen in antwoord op iets dat er helemaal niet over gaat.....

Chaya2
22-02-04, 01:21
Geplaatst door freya
Kom dan demonstreren maandag middag, dan voel je je vast weer een stuk beter! :haha:

I'll be there!

~Panthera~
22-02-04, 01:37
Ben maandag niet aanwezig: ik doe niet mee aan een propaganda-oorlog. :moe:

lennart
22-02-04, 01:46
Geplaatst door ~Panthera~
Ben maandag niet aanwezig: ik doe niet mee aan een propaganda-oorlog. :moe:

Inderdaad :moe: Als ik een uitgebrande bus wil zien dan kan ik ook wel naar de sloop gaan.

850
22-02-04, 01:48
Geplaatst door ~Panthera~
Ben maandag niet aanwezig: ik doe niet mee aan een propaganda-oorlog. :moe:

En ik moet werken......
Toch wil ik die bus wel eens van dichtbij zien nu dat ding er toch staat.
Tis toch iets van n sculptuur ofzo......t voelt artie :roker:

Chaya2
22-02-04, 02:01
Geplaatst door lennart
Inderdaad :moe: Als ik een uitgebrande bus wil zien dan kan ik ook wel naar de sloop gaan.

Die hele IC hearing is propaganda en 1 grote FARCE.

freya
22-02-04, 07:40
Geplaatst door Chaya2
I'll be there!

Gut, sta jij bij die 25?

freya
22-02-04, 07:45
Geplaatst door ~Panthera~
Ben maandag niet aanwezig: ik doe niet mee aan een propaganda-oorlog. :moe:

Ik sta daar om aan de Palestijnen te laten weten dat er in Europa mensen zijn die zich WEL druk maken om hun wanhopige situatie.
Zou tijd worden ook dat 'het westen' de Palestijnen eens een beetje steun geeft.

Gelukkig ben ik niet alleen, er komen iig bussen uit Denemarken, Belgie en Frankrijk :strik:

freya
22-02-04, 07:46
Geplaatst door Chaya2
Die hele IC hearing is propaganda en 1 grote FARCE.

Grappig en tekenend dat je de J van Justice weglaat.

het is ICJ

Chaya2
22-02-04, 13:20
Geplaatst door freya
Grappig en tekenend dat je de J van Justice weglaat.

het is ICJ

Laat die J maar weg inderdaad.

Chaya2
22-02-04, 13:21
Geplaatst door freya
Ik sta daar om aan de Palestijnen te laten weten dat er in Europa mensen zijn die zich WEL druk maken om hun wanhopige situatie.
Zou tijd worden ook dat 'het westen' de Palestijnen eens een beetje steun geeft.

Gelukkig ben ik niet alleen, er komen iig bussen uit Denemarken, Belgie en Frankrijk :strik:

Maak jezelf niet zo belachelijk. Er is geen ENKEL ander volk ter wereld dat zoveel aandacht en medelijden krijgt.

Chaya2
22-02-04, 13:38
Israël boycot het IC(J) al jaren omdat het eenzijdig en niet objectief zou zijn. Ik heb hier geen oordeel over, maar deze zaak zal het duidelijk maken.
Het IC(J) is niet bevoegd om deze zaak te behandelen, dat is een feit . Doen ze dat toch, dan weet ik dat Israël's oordeel juist is geweest.

850
22-02-04, 14:33
Geplaatst door Chaya2
Maak jezelf niet zo belachelijk. Er is geen ENKEL ander volk ter wereld dat zoveel aandacht en medelijden krijgt.

Heb je wel eens van JODEN gehoord?
Dat zijn n clubje mensen dat op zeer veel steun kan rekenen van mensen die medelijden met hun hebben.

freya
22-02-04, 17:17
Geplaatst door Chaya2
Israël boycot het IC(J) al jaren omdat het eenzijdig en niet objectief zou zijn. Ik heb hier geen oordeel over, maar deze zaak zal het duidelijk maken.
Het IC(J) is niet bevoegd om deze zaak te behandelen, dat is een feit . Doen ze dat toch, dan weet ik dat Israël's oordeel juist is geweest.

Hoezo niet bevoegd?

Het is hun taak om advies te geven op verzoek en dat verzoek is gedaan door de Algemene Vergadering van de VN.

Julien
22-02-04, 17:19
Geplaatst door 850
Heb je wel eens van JODEN gehoord?
Dat zijn n clubje mensen dat op zeer veel steun kan rekenen van mensen die medelijden met hun hebben.

Ook Joden ja. De ene helft van de wereld steunt de Joden, de andere helft de Palestijnen. :moe:

Royce
22-02-04, 17:19
Geplaatst door freya
Hoezo niet bevoegd?

Het is hun taak om advies te geven op verzoek en dat verzoek is gedaan door de Algemene Vergadering van de VN.

Chaya kan tijdelijk geen reply posten.

sadeeQQ
22-02-04, 17:37
Geplaatst door Chaya3
L-Z-O-K-A-T-O-K!

:eek: oeps

op het uitschelden van een mod staat een ban


zo kom je gauw aan chaya99 :haha: :haha:

Al Sawt
22-02-04, 17:41
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Wat ik al HELEMAAL niet snap, want ALS die komt, komt hij toch wel, ongeacht hoe, waar of wanneer. :nerd:
Daar heeft hij geen helpers bij nodig. Sommige Christenen-fundamentalisten denken daar anders over.

850
22-02-04, 18:07
Geplaatst door Julien
Ook Joden ja. De ene helft van de wereld steunt de Joden, de andere helft de Palestijnen. :moe:

:moe: tis meer 30% dat IsraHel steunt en ongeveer 2% steunt de palestijnen..............de rest steunt beiden niet......

Al Sawt
23-02-04, 01:42
Geplaatst door Alcibiades
Christenen hebben wat dat betreft precies hetzelfde probleem als moslims. Bestudeer het onderschrift van Maslov maar eens. Wij moslims waren en zijn nooit belust geweest op het laten vloeien van Joods-bloed.

Goodnight
23-02-04, 09:02
Buswrak van de aanslag van gisteren hebben ze geplaatst bij de plek die is toegewezen aan de internationale pers..............

HansvD
23-02-04, 10:05
Wrak Israëlische bus voor Vredespaleis
DEN HAAG - Het wrak van de Israëlische bus die werd getroffen door een zelfmoordaanslag is maandagochtend tegen half tien voor het Vredespaleis in Den Haag gezet. De organisatie Zaka heeft de bus naar Den Haag gehaald voor de hoorzitting van het Internationaal Gerechtshof over de afscheidingsmuur tussen Israël en de Palestijnen. De hoorzitting begint maandag om tien uur.

Door de aanslag op de bus van lijn 19 kwamen tien mensen om het leven en raakten tientallen gewond. De gemeente Den Haag heeft voor het plaatsen van het wrak onder strikte voorwaarden een vergunning afgegeven. Zo moet de bus grotendeels met dekzeilen zijn bedekt.

Een woordvoerder van Zaka over de bus en de muur: "De muur is niet het echte probleem. Het probleem is een conflict tussen Israëliërs en Palestijnen. De bus symboliseert de Israëliërs die 's ochtends de bus naar het werk nemen en 's middags de lijkwagen naar de begraafplaats."

-------------------------------------------

Arafat: Israël wil met muur Palestijnse staat verhinderen
RAMALLAH - Israël beoogt met de bouw van de omstreden scheidingsmuur op de Westelijke Jordaanoever te verhinderen dat de Palestijnen een eigen staat opbouwen. Dat heeft de Palestijnse president Arafat maandagochtend gezegd in een televisietoespraak vanuit Ramallah, waar hij sinds eind 2001 vastzit in zijn hoofdkwartier.

"Er wordt een Berlijnse Muur gebouwd in ons land. Deze apartheidsmuur beoogt onze mensen van hun land af te snijden en te verhinderen dat er een Palestijnse staat komt met Jeruzalem als hoofdstad, in overeenstemming met de internationale resoluties", aldus de Palestijnse leider.

Arafat hield zijn toespraak kort voor het begin van de zitting van het Internationaal Gerechtshof in Den Haag over de muur. De Palestijnse leider zei dat de bouw van de afscheiding "nooit vrede zal kunnen brengen tussen de Palestijnse en Israëlische volkeren". Hij riep de Palestijnen op hun stem te laten horen tegen de scheidingsmuur.

De Israëlische ministers van Defensie en Justitie, Mofaz en Lapid, hebben maandag de tussenkomst van het hof in de zaak van de afscheiding op de Westelijke Jordaanoever veroordeeld. "Geen enkel land, geen enkele instelling is bevoegd het recht van Israël op de verdediging van zijn volk ter discussie te stellen", zei Mofaz op de radio. Lapid benadrukte dat het aantal zelfmoordaanslagen sterk is teruggelopen in het gebied waar de muur af is. Hij vindt dat het hof een 'soort nieuwe VN' wordt als het zich bevoegd acht in de zaak van de muur. "Straks gaat het zich ook bemoeien met Tibet of met Tsjetsjenië."

Al Sawt
23-02-04, 12:30
Geplaatst door Alcibiades
Maar er is vanaf Medina heel wat Joods bloed gevloeid. Doel je op de massaslachtingen in Europese ghetto`s?


GJ,

Ik daag je uit om je beweringen te staven met historische feiten!

850
23-02-04, 13:45
Geplaatst door Al Sawt
Doel je op de massaslachtingen in Europese ghetto`s?


GJ,

Ik daag je uit om je beweringen te staven met historische feiten!

:roker: Naar eigen zeggen is hij geschiedenis leraar dus met historische feiten komen moet n makkie zijn.........

Al Sawt
24-02-04, 00:13
Geplaatst door Alcibiades
Twee zeer aardige boeken over de islam, die ik recent heb gelezen en waarin de door mij genoemde gebeurtenis verhaald wordt:

Karen Armstrong, Mohammed, Een westerse poging tot begrip van de islam, Uitgeverij Anthos, Amsterdam, derde druk, december 2001, pp 302 - 307.

Kees Wagtendonk, Mohammed, in: Islam, norm, ideaal en werkelijkheid, Fibula, Houten, vijfde druk, 2000, p. 49.

Beide boeken geven goede informatie over de islam en zijn sterk inzichtelijk geschreven. Als je nieuwsgierig bent naar wat er precies staat wil ik de teksten wel voor je inscannen en plaatsen maar dat wordt dan vanavond laat of morgen. Geef maar een berichtje. Scan het.

Dan zal ik pas gaan reageren.

Alsvast bedankt.