PDA

Bekijk Volledige Versie : De reddende engel



Orakel
22-02-04, 19:57
Dadelijk op ned 3:

Niet opsluiten maar opvoeden: de missie van Arjen Jonker


zondag 22 februari 2004 20:55
dinsdag 24 februari 2004 14:00 (herhaling)


Na jaren van een zachtaardige en persoonlijke aanpak van jeugdige criminelen in Nederland lijkt het tij nu te keren. Voorop in de nieuwe aanpak opereert de controversiële directeur Arjen Jonker van Rijksinrichting Den Engh. Nederland moet áf van de begrijpende hulpverlenersmentaliteit en respect, orde en gezag dienen hersteld te worden, zo vindt hij. Jonker en zijn team zorgen voor de heropvoeding van onze jongste criminelen waarin ze de individualiteit van de jongere ondergeschikt maken aan het groepsproces. Daarnaast laat hij een nieuw licht schijnen op integratieproblematiek. Tegenlicht keek mee achter de schermen van de zoektocht die Jonker als een moderne generaal Patton door ons land maakt.

Tegenlicht kijkt mee achter de schermen van de zegetocht die Jonker als een moderne generaal Patton door ons land maakt. Politie, politiek, hulpverleners: allemaal komen ze bij hem op audiëntie. “Laatst was ik met een politiepatrouille mee op Kanaleneiland. Staan er een paar Marokkanen op een parkeerterrein, duidelijk te wachten om te gaan inbreken. “Alles kits?” zegt die agent tegen die jongens… Ik zeg: “alles kits??? Aánspreken, wégsturen. Je orde en gezag herstellen! Geen naamkaartjes uitdelen. En nooit lachen als je ze de hand schudt”.

barfly
22-02-04, 20:17
“Laatst was ik met een politiepatrouille mee op Kanaleneiland. Staan er een paar Marokkanen op een parkeerterrein, duidelijk te wachten om te gaan inbreken. “Alles kits?” zegt die agent tegen die jongens… Ik zeg: “alles kits??? Aánspreken, wégsturen. Je orde en gezag herstellen!

Euhm, die jongens stonden er duidelijk bij dat ze in gingen breken? Met koevoet en c4 explosieven en Stingers? Jammer dat ik het niet kan zien deze knaap had ik wel op tv dit soort uitspraken willen zien doen...

Blade20
22-02-04, 20:26
Nou, hij heeft wel een punt. Veel van de politie is gewoon te soft. Ze moeten verschil kunnen maken tussen het helpen van mensen (bijvoorbeeld de weg wijzen) en het laten weten dat ze de boel in de gaten houden.

Het voorbeeld wat hij aandraagd zal ik ook even als voorbeeld noemen. Of die jochies echt wilde gaan inbreken, ik heb geen idee. Maar een agent moet wel duidelijk maken dat hij ergens de boel serieus in de gaten houdt. Hij moet dan als een autoritair persoon overkomen, hard en bereid de wet te handhaven indien nodig. Hij moet niet overkomen als een softie die lachend de hand schud van een jochie die hij verdacht vindt, want dat jochie heeft dan ook zoiets van Sukkel!!.

RinC
22-02-04, 20:27
Geplaatst door barfly
Euhm, die jongens stonden er duidelijk bij dat ze in gingen breken? Met koevoet en c4 explosieven en Stingers? Jammer dat ik het niet kan zien deze knaap had ik wel op tv dit soort uitspraken willen zien doen...

Sommige mensen kunnen gedachten en intenties van andere lezen...of wist je dat nog niet? :rambo:

barfly
22-02-04, 20:31
Geplaatst door RinCoonie
Sommige mensen kunnen gedachten en intenties van andere lezen...of wist je dat nog niet? :rambo:

Ja daar heb je wel gelijk in, ik zie ook voortdurend geweldadige griezels om me heen! En als ik dan uit voorzorg met een honkbal knuppel over straat ga dan mag dat niet... Kut-maatschappij! :mad: