PDA

Bekijk Volledige Versie : Stelling...



Kid Capri
22-02-04, 21:28
Het opblazen van een bus in Jeruzalem is vanuit menselijk oogpunt misschien verwerpelijk. Maar om het nu zo uit haar verband te rukken en het voorval op de voorgrond van de actualiteiten te plaatsen, is buitensporig onredelijk. Vooral gezien de gevallen van genocide die het Afrikaans continent dagelijks teisteren...:).

K.

Sawda
22-02-04, 21:45
Geplaatst door Kid Capri
Het opblazen van een bus in Jeruzalem is vanuit menselijk oogpunt misschien verwerpelijk. Maar om het nu zo uit haar verband te rukken en het voorval op de voorgrond van de actualiteiten te plaatsen, is buitensporig onredelijk. Vooral gezien de gevallen van genocide die het Afrikaans continent dagelijks teisteren...:).

K.

Dan moet je terug naar de vraag wie bepaalt welk nieuws in de media de aandacht krijgt. Het antwoord hierop is dat de media bepaalt welk onderwerp nieuwswaarde heeft. Met als gevolg dat wij burgers een vertekend beeld krijgen van het nieuws dat zich daadwerkelijk op de wereld afspeelt.

Kid Capri
22-02-04, 21:49
Geplaatst door Sawda
Dan moet je terug naar de vraag wie bepaalt welk nieuws in de media de aandacht krijgt. Het antwoord hierop is dat de media bepaalt welk onderwerp nieuwswaarde heeft. Met als gevolg dat wij burgers een vertekend beeld krijgen van het nieuws dat zich daadwerkelijk op de wereld afspeelt.

Het is eigenlijk een argument van de voorzitter van het CIDI, Daniél Naftaniel alias de Israëlische Loekie de Leeuw, dat ik hier heb omgedraaid. Hij zei laatst tijdens een debat met Marcel van Dam dat het lijden van het Palestijnse volk niet telkens onder de schijnwerpers moet worden gebracht. Volgens meneer lijden andere volken nog meer en moeten de Palestijnen daarom niet zeuren.

Ik vind dat opmerkelijk. Want maw moet volgens hem iedereen de ogen sluiten voor de wandaden van het Israëlische leger...:).

K.

theemuts
22-02-04, 21:57
Kid ik snap niet waarom mensen zich zo druk maken om een kleding voorschrift in rechtbanken en openbare scholen in Nederland en Frankrijk.
Waar staat dat dan mee in verhouding? Er zijn vandaag zo'n 190 Ugandezen vermoord in Uganda, en hier lopen een p[aar honderd mensen te demonstreren tegen een kledingvoorschrift, zeer vreemd.

RinC
22-02-04, 21:59
Geplaatst door theemuts
Kid ik snap niet waarom mensen zich zo druk maken om een kleding voorschrift in rechtbanken en openbare scholen in Nederland en Frankrijk.



Je kan die vraag ook aan je zelf stellen.

-Y-

Royce
22-02-04, 22:01
Geplaatst door theemuts
Kid ik snap niet waarom mensen zich zo druk maken om een kleding voorschrift in rechtbanken en openbare scholen in Nederland en Frankrijk.
Waar staat dat dan mee in verhouding? Er zijn vandaag zo'n 190 Ugandezen vermoord in Uganda, en hier lopen een p[aar honderd mensen te demonstreren tegen een kledingvoorschrift, zeer vreemd.


Helemaal mee eens. Al die vakbonden met hun gezeur om 1%. Het moet niet veel gekker worden. Hoezo maken we ons druk om zwarte scholen? Met de snelheid van de genocide in Afrika zijn de zwarte scholen nog het enige zwarte op deze aardkloot? Wat nou Saddam. Mugabe en Oemfoefoe moeten aangepakt worden.


:moe:

Kid Capri
22-02-04, 22:03
Geplaatst door theemuts
Kid ik snap niet waarom mensen zich zo druk maken om een kleding voorschrift in rechtbanken en openbare scholen in Nederland en Frankrijk.
Waar staat dat dan mee in verhouding? Er zijn vandaag zo'n 190 Ugandezen vermoord in Uganda, en hier lopen een p[aar honderd mensen te demonstreren tegen een kledingvoorschrift, zeer vreemd.

Lees mijn 2e post.

De stelling is een vervorming van een argument dat gedaan is door een Israëlische Loekie de Leeuw.

Heel erg hypocriet.

Vind je niet?

K.

P.S. Althans, ik ben van mening dat elke misstand een onrecht teveel is. Dus om nu het leed van de Palestijnen te bagataliseren omdat er dagelijks Afrikanen sterven, is mijns inziens een kromme redenering. Maar ja, het hele zionisme is gestoeld op één grote kromheid...:).

Blade20
22-02-04, 22:03
Die vraag hebben we al heel vaak gehad. Het is werkelijk heel simpel en helemaal niet diep. Een jaartje of 55 a 60 werden de Israeliers door de Europeanen en de VS gedumpt in het huidige Israel in de hoop van het hele gezeik wat al honderden jaren aan de gang was af te zijn.
De lokale bevolken (bekend voornamelijk als de Palastijnen) ging hier niet mee akkoord, althans, een gedeelte niet. Van dat gedeelte besloten een groep mensen om zich tegen de bezetting te verzetten met geweld.
Goed, je voor gelijke rechten inzetten oké, wellicht de helft van de regering kunnen bepalen oké dat zou ik kunnen begrijpen. maar nee, ze wilde totaal van ze af, een politiek onmogelijk taak en dus ook gewoon niet mogelijk omdat er teveel politieke en dus logitieke steun voor bestond en bestaat. Goed, dat is dus de fout aan palastijnse zijde.

het wordt nog leuker, de Israeliers, in plaats van goede wil te tonen besluiten om er radicaal tegen in te gaan. En dus is het effect van beide zijdes compleet noppes.

Maar bovenop deze twee ongeloofelijke fouten als gevolg van blinde woede en koppigheid komt de allergrootste fout. Ze maken deze fout al bijna zestig jaar in een cirkel. Een oplossing, ach, ver weg, idioten die vechten en de bevolkingen die lijden. Het zal mij wezen, als ze beiden niet bereid zijn om in te geven zijn ze het leven niet waard.

Dus;
Stel, de mensen die zelfmoordplegen verliezen hun ziel. Waar denk je dat die energie heen gaat?

Mark
22-02-04, 22:13
Geplaatst door Kid Capri
Het opblazen van een bus in Jeruzalem is vanuit menselijk oogpunt misschien verwerpelijk. Maar om het nu zo uit haar verband te rukken en het voorval op de voorgrond van de actualiteiten te plaatsen, is buitensporig onredelijk. Vooral gezien de gevallen van genocide die het Afrikaans continent dagelijks teisteren...:).

K.

In het kader van het effect dat het zal hebben op allerlei andere zaken in het Midden Oosten is het natuurlijk goed te verklaren dat het een headline is.

Helaas voor die dode afrikanen heeft hun dood geen politieke consequenties in het westen.

Persoonlijk kan het hele conflict niet zoveel interesse bij mij opwekken zoals bij sommigen... nee de meesten hier.

Marsipulami
22-02-04, 22:29
Ik vind dat Palestijnen en Israëlis allebei veel te veel aandacht krijgen in de media. Het staat niet in verhouding met de rest van de problemen in de wereld. Laat die joden en palestijnen nou maar rustig hun conflict uitvechten. Als de VS en de Arabische landen zich er in het verleden niet mee bemoeid hadden, dan was het ondertussen al lang opgelost.

Mark
22-02-04, 22:33
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind dat Palestijnen en Israëlis allebei veel te veel aandacht krijgen in de media. Het staat niet in verhouding met de rest van de problemen in de wereld. Laat die joden en palestijnen nou maar rustig hun conflict uitvechten.

Mars ik ben het weer eens met je!!!! What's next?? wordt je ook atheist?

:lole:

Marsipulami
22-02-04, 22:36
Geplaatst door Mark
Mars ik ben het weer eens met je!!!! What's next?? wordt je ook atheist?

:lole:

Ik ben al altijd atheïst geweest. Gelovigen zijn gewoon atheïsten die in God geloven. :cola:

Mark
22-02-04, 22:38
Geplaatst door Marsipulami
Ik ben al altijd atheïst geweest. Gelovigen zijn gewoon atheïsten die in God geloven. :cola:

Dit is allemaal veel te moeilijk voor een simpele Hollander als ik :(

Marsipulami
22-02-04, 22:43
Geplaatst door Mark
Dit is allemaal veel te moeilijk voor een simpele Hollander als ik :(

De atheïsten zijn de bordveger (belgicisme ?) voor het schoolbord dat God gebruikt om les te geven. :maf:

Mark
22-02-04, 22:44
Geplaatst door Marsipulami
De atheïsten zijn de bordveger (belgicisme ?) voor het schoolbord dat God gebruikt om les te geven. :maf:

En met die veger, vegen we God uit :)

Blade20
22-02-04, 22:45
Geplaatst door Marsipulami
De atheïsten zijn de bordveger (belgicisme ?) voor het schoolbord dat God gebruikt om les te geven. :maf:

Ik laat je weten dat ik dat als een persoonlijke belediging opvat!

Mijn mannetjes zullen jouw mannetjes morgenvroeg bellen voor de aankomende rechtszaak. :D

~Panthera~
22-02-04, 22:46
Geplaatst door Mark
En met die veger, vegen we God uit :) ~
----------------------

http://www.my-smileys.de/generator/signs/d6b069a11b8c8e1d4823d7b3627c254d.png

Mark
22-02-04, 22:47
Geplaatst door ~Panthera~
~
----------------------

http://www.my-smileys.de/generator/signs/d6b069a11b8c8e1d4823d7b3627c254d.png

mij een beetje punten aansmeren vuile nsb'er :haha:

~Panthera~
22-02-04, 22:48
Geplaatst door Mark
mij een beetje punten aansmeren vuile nsb'er :haha:
--------------------

http://www.my-smileys.de/generator/signs/9f4bf132d167f40eb08abedafaa7263e.png :hihi:

Marsipulami
22-02-04, 22:51
Geplaatst door Mark
En met die veger, vegen we God uit :)


Nah, dat gaat niet, die bordveger is een instrument in Gods hand. Hij kan alleen dienen om de overtollige informatie te wissen om plaats te maken voor de volgende levensles voor de mensenfamilie.

Mark
22-02-04, 22:51
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

http://www.my-smileys.de/generator/signs/9f4bf132d167f40eb08abedafaa7263e.png :hihi:

http://www.my-smileys.de/generator/signs/a01403db141ff20a1c39ae31870c7436.png

Marsipulami
22-02-04, 22:54
Geplaatst door Blade20
Ik laat je weten dat ik dat als een persoonlijke belediging opvat!

Mijn mannetjes zullen jouw mannetjes morgenvroeg bellen voor de aankomende rechtszaak. :D


oh? http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/smilies/smile2.gif

~Panthera~
22-02-04, 22:57
Geplaatst door Mark
http://www.my-smileys.de/generator/signs/a01403db141ff20a1c39ae31870c7436.png
---------------------------

http://www.my-smileys.de/generator/signs/5debe579552de622b82961efc29973c9.png

Julien
22-02-04, 23:02
Geplaatst door Kid Capri
Het opblazen van een bus in Jeruzalem is vanuit menselijk oogpunt misschien verwerpelijk. Maar om het nu zo uit haar verband te rukken en het voorval op de voorgrond van de actualiteiten te plaatsen, is buitensporig onredelijk. Vooral gezien de gevallen van genocide die het Afrikaans continent dagelijks teisteren...:).

K.

buonanotte Kidcapri,
ik heb me ongeveer precies hetzelfde afgevraagd, maar in een andere context.

Waarom voelen de Marokkanen zich zo verboden met het conflict in Israel? Terwijl er in Soedan of Tsjetsjenie of Ivoorkust ook dagelijks slachtoffers vallen.

Ik denk dat het conflict in Israel bijzonder is vanwege de samenspel van twistpunten; religie/ macht/ land/ cultuur/ economie