PDA

Bekijk Volledige Versie : Morgen is t zover proces tegen de muur



Elmadani
22-02-04, 22:19
Morgen (23-02-2004) begint in den haag het proces tegen het bouwen van de muur in de palastijnse gebieden.
wat denken jullie :
Krijgen de palastijnen eindelijk hun recht van deze internationale rechtbank nadat ze al meer dan 56 jaar door (de wereld van amerika en zijn naasten) in de steek gelaten zijn ?
Of wordt deze rechtbank ook (net als de Vs )door amerika opzij gezet?

Alien1375
22-02-04, 22:25
Hoelang gaat dat proces eigenlijk duren?
Als alle getuigenverklaringen gehoord moeten worden dan zitten we over 2 jaar nog te wachten op een uitspraak... (zie Joegoslavië tribunaal).

Kid Capri
22-02-04, 22:27
Het rechterlijk oordeel zal naar mijn voorspelling geen enkel proces in gang zetten. Immers, we leven in de tijd van de moderne dictatuur. In deze wereld kunnen landen zich onttrekken aan het geldende recht...:).

K.

Blade20
22-02-04, 22:30
Wat ik mij nu ga afvragen:

Waarom mogen de Israeliers volgens jullie geen muur om hun land bouwen (cq. gestolen stukjes land) en waarom mochten de Chinezen wel al die hele tijd? (de Chineese muur that is)

/ik denk dat de uitspraak morgen trouwens de meeste wel eens vies kan tegenvallen. Er zal hooguit wat worden gezegd over de stukken die op Plastijns grondgebied staan. De rest mag gewoon.

RinC
22-02-04, 22:31
Geplaatst door Elmadani
Morgen (23-02-2004) begint in den haag het proces tegen het bouwen van de muur in de palastijnse gebieden.
wat denken jullie :
Krijgen de palastijnen eindelijk hun recht van deze internationale rechtbank nadat ze al meer dan 56 jaar door (de wereld van amerika en zijn naasten) in de steek gelaten zijn ?
Of wordt deze rechtbank ook (net als de Vs )door amerika opzij gezet?

Wat de uitspraak ook is, het is niet bindend.

-Y-

Kid Capri
22-02-04, 22:35
Geplaatst door Blade20
Wat ik mij nu ga afvragen:

Waarom mogen de Israeliers volgens jullie geen muur om hun land bouwen (cq. gestolen stukjes land) en waarom mochten de Chinezen wel al die hele tijd? (de Chineese muur that is)

De muur is an sich geen probleem.

Alleen het feit dat 'íe niet over de groene lijn loopt (de beoogde grens tussen Israël en een toekomstige Palestijnse staat), levert problemen op. Israël tast op voorhand al de souvereiniteit van een eventuele Palestijnse staat aan. Lijkt mee geen goed uitgangspunt voor onderhandelingen. En daarnaast is het wel erg oneerlijk om de meest dichtbevolkte gebieden van de wereld geografisch nog kleiner te maken.

Als laatste wil ik Oost-Jeruzalem noemen. Jeruzalem is nog steeds een agendapunt bij vredesbesprekingen. Als je een muur bouwt tussen Oost-Jeruzalem en een eventuele Palestijnse staat, los je het probleem op een wel erg egoïstische en eenzijdige manier op.

Vind je niet?

:)

K.

Elmadani
22-02-04, 22:38
Geplaatst door Blade20
Wat ik mij nu ga afvragen:

Waarom mogen de Israeliers volgens jullie geen muur om hun land bouwen (cq. gestolen stukjes land) en waarom mochten de Chinezen wel al die hele tijd? (de Chineese muur that is)
=========================================
waarom niet?
a- omdat Israel een colonist is, en in de afspraken die in Geneve gemaakt zijn mag dat niet (artikel 4)
b- omdat de muur gebouwd is op de palastijnse grond, alhoewel het hele israelgrondgebied eigendom van de palastijnen was en is en wordt.

Blade20
22-02-04, 22:39
Geplaatst door Kid Capri
De muur is an sich geen probleem.

Alleen het feit dat 'íe niet over de groene lijn loopt (de beoogde grens tussen Israël en een toekomstige Palestijnse staat), levert problemen op. Israël tast op voorhand al de souvereiniteit van een eventuele Palestijnse staat aan. Lijkt mee geen goed uitgangspunt voor onderhandelingen. En daarnaast is het wel erg oneerlijk om de meest dichtbevolkte gebieden van de wereld geografisch nog kleiner te maken.

Als laatste wil ik Oost-Jeruzalem noemen. Jeruzalem is nog steeds een agendapunt bij vredesbesprekingen. Als je een muur bouwt tussen Oost-Jeruzalem en een eventuele Palestijnse staat, los je het probleem op een wel erg egoïstische en eenzijdige manier op.

Vind je niet?

:)

K.

Zie mijn toevoeging aan mijn vorige bericht. Dat van die groene lijn is idd het enigste punt. Dat van Jeruzalem maakt an sich niets uit. Het is hun stukje Jeruzalem dus mogen ze er mee doen wat ze willen, zolang ze de werelderfgoederen maar met rust landen.

Niet sociaal nee, maar dat is mijn buurman ook niet. Trouwens, ik wil hier niemand kwaad zien worden over wat Israel gaat doen met de uitspraak want we weten allemaal dat daar toch de reet mee wordt afgeveegd.

Blade20
22-02-04, 22:41
Geplaatst door Elmadani
=========================================
waarom niet?
a- omdat Israel een colonist is, en in de afspraken die in Geneve gemaakt zijn mag dat niet (artikel 4)
b- omdat de muur gebouwd is op de palastijnse grond, alhoewel het hele israelgrondgebied eigendom van de palastijnen was en is en wordt.

a) fout, de Israeliers zijn een uitzondering.
B) gedeeltelijk waar (het eerste stuk. dat tweede stuk is onzin, ze zijn geen colonisten, ze zijn er op gezet zonder keus.

Trouwens, waar zou jij willen dat ze heen zouden gaan? De VS en Europa zitten vol. En kom nou niet aanzetten met Overal behalve in het MO Want dat....is racisme.

lennart
22-02-04, 22:42
Geplaatst door Alien1375
Hoelang gaat dat proces eigenlijk duren?
Als alle getuigenverklaringen gehoord moeten worden dan zitten we over 2 jaar nog te wachten op een uitspraak... (zie Joegoslavië tribunaal).

2 dagen...

Live te volgen: http://www.icj-cij.org/videostream.html

Kid Capri
22-02-04, 22:44
Geplaatst door Blade20
Zie mijn toevoeging aan mijn vorige bericht. Dat van die groene lijn is idd het enigste punt. Dat van Jeruzalem maakt an sich niets uit. Het is hun stukje Jeruzalem dus mogen ze er mee doen wat ze willen, zolang ze de werelderfgoederen maar met rust landen.

Niet sociaal nee, maar dat is mijn buurman ook niet. Trouwens, ik wil hier niemand kwaad zien worden over wat Israel gaat doen met de uitspraak want we weten allemaal dat daar toch de reet mee wordt afgeveegd.

Het waren de Israeliërs die vanaf dag één de politieke beladenheid van deze zaak benadrukten. En daarom noem ik een politiek argument voor het onwenselijk verklaren van deze muur...:).

K.

Maslov
22-02-04, 23:08
Israel vs Palestijnen = westen vs islamitische wereld.
Het is een conflict van niks, maar wordt opgeblazen daar een ieder er iets in vindt van symbolische en propagandistische waarde.

Julien
22-02-04, 23:10
..het lijkt wel een voetbalwedstrijd :D

Wie scoort denken jullie het eerst? de palestijnen of de joden?

freya
23-02-04, 07:38
Geplaatst door Elmadani
Morgen (23-02-2004) begint in den haag het proces tegen het bouwen van de muur in de palastijnse gebieden.
wat denken jullie :
Krijgen de palastijnen eindelijk hun recht van deze internationale rechtbank nadat ze al meer dan 56 jaar door (de wereld van amerika en zijn naasten) in de steek gelaten zijn ?
Of wordt deze rechtbank ook (net als de Vs )door amerika opzij gezet?

Er zal alleen een advies worden uitgebracht.
Verder kan er niets gebeuren want om een aan klacht in te kunnen dienen moet je lidstaat van de VN zijn.

En de Palestijnen hebben geen staat.

Het enige dat kan gebeuren is dat duidelijk wordt dat Israel bezig is net het schenden van allerlei internationale verdragen. Maar dat is eigenlijk natuurlijk al heel oud nieuws :moe:

freya
23-02-04, 07:42
Geplaatst door Blade20
Wat ik mij nu ga afvragen:

Waarom mogen de Israeliers volgens jullie geen muur om hun land bouwen (cq. gestolen stukjes land) en waarom mochten de Chinezen wel al die hele tijd? (de Chineese muur that is)

/ik denk dat de uitspraak morgen trouwens de meeste wel eens vies kan tegenvallen. Er zal hooguit wat worden gezegd over de stukken die op Plastijns grondgebied staan. De rest mag gewoon.

De Chineze muur werd gebouwd in een tijd dat alleen het recht van de sterkste gold.

In deze tijd zijn er de VN en internationaal recht en probeert de menheid zich een beetje beschaaft te gedragen.

En wat is precies Palestijns grondgebied en wat is Israelisch??
De grenzen zijn nog nooit officieel vastgesteld! De groene lijn is een bestandslijn, geen grens.

freya
23-02-04, 07:45
Geplaatst door Blade20
Zie mijn toevoeging aan mijn vorige bericht. Dat van die groene lijn is idd het enigste punt. Dat van Jeruzalem maakt an sich niets uit. Het is hun stukje Jeruzalem dus mogen ze er mee doen wat ze willen, zolang ze de werelderfgoederen maar met rust landen.


De status van Jerusalem ligt helemaal niet vast! Zit niet zo'n onzin uit te kramen :moe:

Maslov
23-02-04, 07:45
Freya ga jij erheen om te demonstreren? Makkelijk te doen vanuit A'dam toch?

freya
23-02-04, 07:46
Geplaatst door Blade20
a) fout, de Israeliers zijn een uitzondering.



O, ja? vertel

Maslov
23-02-04, 08:24
Freya ga jij je steentje ook bijdragen in den Haag, of doe je het alleen vanachter je pctje?

freya
23-02-04, 08:29
Geplaatst door Maslov
Freya ga jij je steentje ook bijdragen in den Haag, of doe je het alleen vanachter je pctje?

:haha:
vanachter mijn PCtje kan ik een heleboel doen hoor :melig:

Als je denkt dat ik alleen hier een grote mond heb en verder niets voor de aktie doe, dan heb je het heel erg mis :D

Ik ga straks wel, maar dat is peanuts vergeleken bij de bergen werk die ik tot nu heb verzet :zwaai:

Blade20
23-02-04, 10:05
Geplaatst door freya
O, ja? vertel

De Israeliers zijn daar gedumpt 50 a 60 jaar geleden. En ga niet zeiken over die kleine colonische, want dat is niet het merendeel van Israel.

Blade20
23-02-04, 10:07
Geplaatst door freya
De status van Jerusalem ligt helemaal niet vast! Zit niet zo'n onzin uit te kramen :moe:

Jeruzalem is opgedeeld net zoals vroeger Berlijn dat was. herriner je de Berlijnse muur nog?
Nou stop dan met zeiken. (je bent schijnbaar je eigen geloof nog niet eens waard)

Kid Capri
23-02-04, 12:10
Geplaatst door freya
De Chineze muur werd gebouwd in een tijd dat alleen het recht van de sterkste gold.

In deze tijd zijn er de VN en internationaal recht en probeert de menheid zich een beetje beschaaft te gedragen.

En wat is precies Palestijns grondgebied en wat is Israelisch??
De grenzen zijn nog nooit officieel vastgesteld! De groene lijn is een bestandslijn, geen grens.

Bij de bouw van de Chinese Muur werden geen territoriale eigendommen geschonden. En daarnaast had de Chinese Muur ook een telegramfunctie. Men fluistert dat een boodschap in 2 dagen over de Chinese Muur van noord naar zuid kon worden gezonden...:).

K.

freya
23-02-04, 21:37
Geplaatst door Blade20
Jeruzalem is opgedeeld net zoals vroeger Berlijn dat was. herriner je de Berlijnse muur nog?
Nou stop dan met zeiken. (je bent schijnbaar je eigen geloof nog niet eens waard)

En op welk verdrag is die opdeling gebaseert?
Wie heeft die grens vastgelegd?
Wat is bij elke vredesvoorstel steeds weer het heikele punt?

:moe:


BTW over welk geloof heb je het nu?