PDA

Bekijk Volledige Versie : Ze krijgt steeds meer invloed in de VVD



Maslov
22-02-04, 23:15
Hirsi Ali pas tevreden als hele notitie is uitgevoerd
DEN HAAG - Het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali is tevreden over de integratienotitie die haar fractie zaterdag presenteerde, maar echt tevreden is ze pas als alles is uitgevoerd. Dat zegt ze zondag in een reactie.


Hirsi Ali http://www2.telegraaf.nl/multimedia/archive/00260/Hirsi_Ali_jpg_260321c.jpg

Hirsi Ali presenteerde op 7 september vorig jaar de eerste, door haar geschreven versie aan haar collega-Kamerleden en aan een aantal VVD'ers in het kabinet. "Van die oerversie is niet zo vreselijk veel gesneuveld, het is in wat meer parlementaire taal opgeschreven", zegt ze.

Dat het nog meer dan vijf maanden duurde voordat de notitie af was, komt volgens haar door een groot aantal ontwikkelingen binnen het integratiedebat. "We werden ingehaald door het rapport uit Rotterdam en het CDA concludeerde ineens ook dat de integratie mislukt is. Dat zijn factoren die we moesten betrekken bij ons proces."

Dat voltrok zich maar liefst zeven keer plenair in de VVD-Kamerfractie. " Ik moest geduldig zijn en dat is me gelukt", zegt Hirsi Ali nu met een zucht van verlichting.

Het bestrijden van segregatie noemt ze als een van de belangrijkste onderdelen in de notitie. "Zolang we een kabinet hebben met het CDA kunnen we islamitische scholen niet verbieden. Maar we kunnen ze wel strenge eisen stellen en een accreditatieorgaan instellen dat voor oprichting controleert en daarna eens in de vijf jaar. De explosieve cocktail van etniciteit, achterstand en religie moeten we bestrijden."

Hirsi Ali wil daarom ook de bezuiniging van 100 miljoen euro op het onderwijs terugdraaien. Ze erkent dat daar het grootste probleem zit om de integratiemaatregelen van haar fractie er door te krijgen. "Niemand ontkent dat de integratie mislukt is, niemand ontkent dat segregatie onwenselijk is, maar onze aanpak kost geld en daar zit waarschijnlijk de meeste pijn."

Kritiek van bijvoorbeeld het Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB) dat een aantal maatregelen vrouwonvriendelijk is, wijst Hirsi Ali heftig van de hand. "Het NCB roept al dertig jaar van alles en nog wat en daar krijgen ze veel subsidie voor, maar ze hebben in al die jaren nog helemaal niets tot stand gebracht."

Hirsi Ali zegt het liefst te willen dat Marokkaanse en Turkse vrouwen zo geëmancipeerd zijn dat ze besluiten geen echtgenoot uit het Rif-gebergte of Anatolië halen. "We willen huwelijksmigratie ontmoedigen maar zijn daarvoor aangewezen op kunstjes". Ze doelt daarmee op de VVD-voorstellen om iemand die een partner naar Nederland haalt voor tien jaar financieel verantwoordelijk te maken.

"Allochtone vrouwen wordt het leven zuur gemaakt door hun broers of vader als ze geen man uit hun land van afkomst willen. En Turkse en Marokkaanse mannen vinden dat de moslimvrouwen in Nederland een te grote mond hebben. Zij willen een slaafje uit eigen land. Dat moeten we ontmoedigen."

Maslov
22-02-04, 23:18
Iedereen doet er beter aan deze vrouw niet te onderschatten. Ze is gelanceerd, en tot nu toe loopt de vlucht voorspoedig. Ze heeft een kleine meerderheid op haar hand binnen de fraktie.

Kaasje
22-02-04, 23:23
Go Hirsi go!

~Panthera~
22-02-04, 23:25
Geplaatst door Maslov
Iedereen doet er beter aan deze vrouw niet te onderschatten. Ze is gelanceerd, en tot nu toe loopt de vlucht voorspoedig. Ze heeft een kleine meerderheid op haar hand binnen de fraktie.
---------------


Nog wel, zodra het de VVD leden gaat kosten, laten ze haar vallen als een baksteen. :moe:

Wizdom
23-02-04, 07:27
Geplaatst door Maslov
Iedereen doet er beter aan deze vrouw niet te onderschatten. Ze is gelanceerd, en tot nu toe loopt de vlucht voorspoedig. Ze heeft een kleine meerderheid op haar hand binnen de fraktie.

Ze komt rechtstreeks uit zo'n bonga bonga... blote billen MTV clip....

Ik dacht toch niet dat de meesten die kant op wilden....

sienia
23-02-04, 09:34
Hirsi Ali zegt het liefst te willen dat Marokkaanse en Turkse vrouwen zo geëmancipeerd zijn dat ze besluiten geen echtgenoot uit het Rif-gebergte of Anatolië halen. "We willen huwelijksmigratie ontmoedigen maar zijn daarvoor aangewezen op kunstjes". Ze doelt daarmee op de VVD-voorstellen om iemand die een partner naar Nederland haalt voor tien jaar financieel verantwoordelijk te maken.

"Allochtone vrouwen wordt het leven zuur gemaakt door hun broers of vader als ze geen man uit hun land van afkomst willen. En Turkse en Marokkaanse mannen vinden dat de moslimvrouwen in Nederland een te grote mond hebben. Zij willen een slaafje uit eigen land. Dat moeten we ontmoedigen."

Binnen allochtone kringen heb ik dit zelf al vaak gehoord. Krijg vaak de indruk dat de beste ´rechtse´ ideeen al veel eerder onder allochtoons Nederland leven.
Btw vind het een uitstekend plan!

Mark
23-02-04, 09:36
Geplaatst door Wizdom
Ze komt rechtstreeks uit zo'n bonga bonga... blote billen MTV clip....



Sterk argument :moe:

Pixelshade
23-02-04, 09:53
Geplaatst door Maslov
Iedereen doet er beter aan deze vrouw niet te onderschatten. Ze is gelanceerd, en tot nu toe loopt de vlucht voorspoedig. Ze heeft een kleine meerderheid op haar hand binnen de fraktie.

ze is een gefrustreerde klitloze kroeskop die getraumatiseerd is door een een somalisch ritueel en haar woede nu wil afreageren op de moslims in nederland.

Maslov
23-02-04, 10:08
ze is een gefrustreerde klitloze kroeskop die getraumatiseerd is door een een somalisch ritueel en haar woede nu wil afreageren op de moslims in nederland.

Pixelshade en Wizdom kunnen alleen puberaal reageren. Verder zijn er dus geen inhoudelijke argumenten tegen deze politica in te brengen.

Wat mij vaak opvalt is de racistische manier waarop sommige Marokkaanse mensen reageren op haar.

Pixelshade
23-02-04, 10:39
Geplaatst door Maslov
Pixelshade en Wizdom kunnen alleen puberaal reageren. Verder zijn er dus geen inhoudelijke argumenten tegen deze politica in te brengen.

Wat mij vaak opvalt is de racistische manier waarop sommige Marokkaanse mensen reageren op haar.

ik heb wel degelijk normaal gereageerd, ze is namelijk boos op de islam in zn geheel, omdat ze ontklit is, wat een somalisch ritueel is en niet iets islamitisch, maar mevrouw laat zien hoe bekrompen haar hersens zijn

Maslov
23-02-04, 10:45
Pixelshade, zij en vele anderen reageren op uitingen van de islam die in de landen waar de roots liggen ook niet 'normaal' zouden zijn.
En verder reageert zij en vele anderen uit vrees dat er een hele langzame ondermijning plaats zal vinden van de democratische WESTERSE rechtsstaat.

En kroeskop vind ik niet leuk klinken op de manier waarop jij het gebruikt. Maar dat is een subjectief gevoel van mij.

Shaheed
23-02-04, 10:46
Dat zeiden ze ook over Cherribi haar voorganger bij de VVD.

Nadat ze hem gruwelijk misbruikt hebben om tegen de buitenlanders te ******en hebben ze hem eruit geknikkerd, bounty's gaan nooit lang mee.


Weet iemand nu wat die ezel van een Cherribi aan het doen is, of weet niemand meer over wie ik het heb?

Julien
23-02-04, 10:49
Geplaatst door Maslov
Pixelshade, zij en vele anderen reageren op uitingen van de islam die in de landen waar de roots liggen ook niet 'normaal' zouden zijn.
En verder reageert zij en vele anderen uit vrees dat er een hele langzame ondermijning plaats zal vinden van de democratische WESTERSE rechtsstaat.

En kroeskop vind ik niet leuk klinken op de manier waarop jij het gebruikt. Maar dat is een subjectief gevoel van mij.

kroeskop of bounty zijn ook racistische woorden! daar is niks subjectiefs aan, maar niet te tolereren. het is van het zelfde niveau als geitenneuker.

Maslov
23-02-04, 11:08
Cheribi had ook geen sterke eigen visie en uitstraling. Dat kun je van Hirsi Ali niet zeggen! :-)

eva2
23-02-04, 11:15
Geplaatst door Pixelshade
ze is een gefrustreerde klitloze kroeskop die getraumatiseerd is door een een somalisch ritueel en haar woede nu wil afreageren op de moslims in nederland.


:melig: :melig: :melig: :melig: :melig: :melig:

Daar heb je helemaal gelijk in!!!!!

Donna
23-02-04, 11:21
Geplaatst door Maslov
Ze doelt daarmee op de VVD-voorstellen om iemand die een partner naar Nederland haalt voor tien jaar financieel verantwoordelijk te maken.


Dat isniet het enige waar ze op doelt. De partner is niet alleen 10 jaar financieel verantwoordelijk, maar het duurt ook nog eens tien jaar voordat iemand recht heeft op een zelfstandige verblijfsvergunning als het aan de VVD ligt.

Zo maak je iemand dus voor alles totaal afhankelijk van de echt genoot, zelfs voor de verblijfsstatus. Dat heet in modern Nederlands slavernij. Ik hoop dat het voorstel om mishandelde vrouwen wel recht te geven op een zelfstandige verblijfsvergunning wel stand houdt. Anders zal het Hirsi Ali nooit lukken om mishandeling binnen 'importhuwelijken' te verminderen. En het ging haar toch om het helpen van de mishandelde vrouwen? Als ze bij scheiding het land uit moeten, zouden ze dan nog durven scheiden of aangifte van mishandeling durven doen?

eva2
23-02-04, 11:33
ja inderdaad het is een absurd voorstel van Hirshi Ali,
Zo krijg je alleen maar grotere problemen waar vooral vrouwen de dupe van worden!
Ze kunnen beter hun energie en geld steken in taalondewijs(nog meer dan nu) dat al die nieuwkomers de taal redelijk leren spreken!

taouanza
23-02-04, 11:36
Het lijkt echt zo van:Ik ben binnen nu kan de deur dicht.
Ik ben ook tegen importhuwelijken overigens.

Lugh
23-02-04, 11:36
De partner is niet alleen 10 jaar financieel verantwoordelijk, maar het duurt ook nog eens tien jaar voordat iemand recht heeft op een zelfstandige verblijfsvergunning als het aan de VVD ligt.

Ik neem aan dat men hiermee bedoelt dat de import-partner geen gebruik kan maken van bijstand- of werkloosheidsuitkeringen gedurende de eerste 10 jaar.
Er wordt toch niet verondersteld dat de importpartner NIET mag werken!

Ridder
23-02-04, 11:36
Geplaatst door eva2
ja inderdaad het is een absurd voorstel van Hirshi Ali,
Zo krijg je alleen maar grotere problemen waar vooral vrouwen de dupe van worden!
Ze kunnen beter hun energie en geld steken in taalondewijs(nog meer dan nu) dat al die nieuwkomers de taal redelijk leren spreken!

Dan kan je tenminste in perfect Nederlands zeggen hoe verderfelijk Nederland is! :student:

Maslov
23-02-04, 11:43
Dat isniet het enige waar ze op doelt. De partner is niet alleen 10 jaar financieel verantwoordelijk, maar het duurt ook nog eens tien jaar voordat iemand recht heeft op een zelfstandige verblijfsvergunning als het aan de VVD ligt.

Zo maak je iemand dus voor alles totaal afhankelijk van de echt genoot, zelfs voor de verblijfsstatus. Dat heet in modern Nederlands slavernij.

Donna, het doel is een rem op de importhuwelijken, en daar in de diverse landen ook over deze punten voorlichting (inburgeringscursussen) gegeven zal worden, en die vrouwen niet dom zijn over het algemeen kunnen ze dus ook zelf de beslissing nemen of ze op DIE basis mee willen met een man, en voor mannen geldt hetzelfde!

eva2
23-02-04, 11:52
Geplaatst door Maslov
Donna, het doel is een rem op de importhuwelijken, en daar in de diverse landen ook over deze punten voorlichting (inburgeringscursussen) gegeven zal worden, en die vrouwen niet dom zijn over het algemeen kunnen ze dus ook zelf de beslissing nemen of ze op DIE basis mee willen met een man, en voor mannen geldt hetzelfde!

Toch zouden ze er wel voor kiezen omdat ze daar in een uitzichtloze situatie zitten en hier kans op verbetering zien !
en je kan praten als brugman tegen mensen als bijv in Marokko!
Maar ze willen je echt niet geloven dat het hier niet zo goed is als het lijkt!
anderzijds snap ik die mensen wel (geen werk etc etc)

Kaasje
23-02-04, 11:55
De VVD viel voor mij altijd af in het stemhokje vanwege hun ideeen over de minimale overheid. (lees privatisering). Maar mischien moet ik m'n mening eens gaan herzien.
Hirsi heeft helemaal gelijk. Het moet maar eens afgelopen zijn met de import van bruiden/bruidegommen. Ik geloof dus echt niet dat 80-90% van alle marokkanen en turken ECHT verlieft worden in die paar weken dat ze op vakantie zijn.

Maslov
23-02-04, 11:57
Maar ze willen je echt niet geloven dat het hier niet zo goed is als het lijkt!

Dan geven vooral de Nederlandse Marokkanen verkeerde voorlichting thuis. Hier hoor ik op het forum Marokkaanse Nederlanders alleen maar klagen over Nederland!

Er ligt dus ook een grote verantwoordelijkheid bij de hier wonende Marokkanen!
De tijd zal uitwijzen hoe remmend deze voorstellen werken als het wet wordt.

eva2
23-02-04, 12:02
Geplaatst door Kaasje
De VVD viel voor mij altijd af in het stemhokje vanwege hun ideeen over de minimale overheid. (lees privatisering). Maar mischien moet ik m'n mening eens gaan herzien.
Hirsi heeft helemaal gelijk. Het moet maar eens afgelopen zijn met de import van bruiden/bruidegommen. Ik geloof dus echt niet dat 80-90% van alle marokkanen en turken ECHT verlieft worden in die paar weken dat ze op vakantie zijn.

dat klopt vaak is het ook dat ouders en de familie die hier de hand in hebben.
uiteraard is het de keuze van de desbetreffende vrouw of man
Een islamitisch huwelijk word in eerste instantie niet gebaseerd op verliefd zijn ,maar om de ideale levenspartner uit te kiezen!
In de islam is er geen relatie voor het huwelijk!

Mark
23-02-04, 12:02
Geplaatst door Maslov
Hier hoor ik op het forum Marokkaanse Nederlanders alleen maar klagen over Nederland!

Wat dat betreft is de integratie best geslaagd :)

~Panthera~
23-02-04, 12:05
Geplaatst door Mark
Wat dat betreft is de integratie best geslaagd :)
---------------------------

http://www.my-smileys.de/generator/signs/bcd2d7dd3b349f8bed0c39ca97cb8c50.png

eva2
23-02-04, 12:10
Geplaatst door Maslov
Dan geven vooral de Nederlandse Marokkanen verkeerde voorlichting thuis. Hier hoor ik op het forum Marokkaanse Nederlanders alleen maar klagen over Nederland!

Er ligt dus ook een grote verantwoordelijkheid bij de hier wonende Marokkanen!
De tijd zal uitwijzen hoe remmend deze voorstellen werken als het wet wordt.

gedeeltelijk heb je gelijk als marokkanen naar Marokko op vakantie gaan nemen ze een boel mee voor de familie .
En hebben ze een dure auto.(sommige bijten de rest van het jaar op een houtje)
maar de familie verwacht dat ook van ze met minder nemen ze eigenlijk geen genoegen!
Als je verteld dat het hier niet zo goed is als ze denken willen ze het niet geloven ,alleen mensen die hier zijn geweest weten hoe de vork in de steel zit!
Maar de grote werkloosheid in marokko en eigenlijk de uitzichtloze situatie daar, maakt het toch aantrekkelijk om hun geluk elders te zoeken!

plexus
23-02-04, 12:11
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------------

http://www.my-smileys.de/generator/signs/bcd2d7dd3b349f8bed0c39ca97cb8c50.png

dit is een ernstig onderwerp..we hebben het hier over het orakel uit Somalie... http://smile.smilies.nl/444.gif

Maslov
23-02-04, 12:14
Maar de grote werkloosheid in marokko en eigenlijk de uitzichtloze situatie daar, maakt het toch aantrekkelijk om hun geluk elders te zoeken!

Dan vind ik het zeer hypocriet en leugenachtig van de hier wonende Marokkanen dat ze een niet juiste werkelijkheid voorstellen over Nederland aan hun familie, en blijf ik bij mijn punt dat de eerste verantwoordelijkheid ligt bij de hier residerende Marokkanen.

En blijf ik remmende maatregelen op zijn plaats, vooral om wat jij nu vertelt.

Kaasje
23-02-04, 12:14
Geplaatst door eva2
gedeeltelijk heb je gelijk als marokkanen naar Marokko op vakantie gaan nemen ze een boel mee voor de familie .
En hebben ze een dure auto.(sommige bijten de rest van het jaar op een houtje)
maar de familie verwacht dat ook van ze met minder nemen ze eigenlijk geen genoegen!
Als je verteld dat het hier niet zo goed is als ze denken willen ze het niet geloven ,alleen mensen die hier zijn geweest weten hoe de vork in de steel zit!
Maar de grote werkloosheid in marokko en eigenlijk de uitzichtloze situatie daar, maakt het toch aantrekkelijk om hun geluk elders te zoeken!

Ik vraag me dan ook af hoe rouwig de meeste marokkanen werkelijk zullen zijn als het tot een verbod op huwelijksmigratie komt.
Volgens mij zullen ze er diep in hun hart nog best blij mee zijn ook.

eva2
23-02-04, 12:15
Geplaatst door Mark
Wat dat betreft is de integratie best geslaagd :)

Jep klagen kunnen we allemaal als de beste :maf2:

eva2
23-02-04, 12:18
Geplaatst door Kaasje
Ik vraag me dan ook af hoe rouwig de meeste marokkanen werkelijk zullen zijn als het tot een verbod op huwelijksmigratie komt.
Volgens mij zullen ze er diep in hun hart nog best blij mee zijn ook.

Nee dat niet, mensen moet zelf hun partner kunnen kiezen waar dan ook.
Ze moeten alleen VERPLICHT de taal leren!
daar zit het grote probleem!!!!
Nederlands leren betekend communiceren.

Maslov
23-02-04, 12:23
EVA,


Maar de grote werkloosheid in marokko en eigenlijk de uitzichtloze situatie daar, maakt het toch aantrekkelijk om hun geluk elders te zoeken!


Dan vind ik het zeer hypocriet en leugenachtig van de hier wonende Marokkanen dat ze een niet juiste werkelijkheid voorstellen over Nederland aan hun familie, en blijf ik bij mijn punt dat de eerste verantwoordelijkheid ligt bij de hier residerende Marokkanen.

En blijf ik remmende maatregelen op zijn plaats, vooral om wat jij nu vertelt.

Kaasje
23-02-04, 12:27
Nee dat niet, mensen moet zelf hun partner kunnen kiezen waar dan ook.
Ze moeten alleen VERPLICHT de taal leren!
daar zit het grote probleem!!!!
Nederlands leren betekend communiceren.


Dat zeker. Maar moeten de marokkanen en turken dan maar tot in het oneindige doorgroeien dan? Als je ziet dat het aanvankelijk bescheiden aantal gastarbeiders is geexplodeerd naar zo'n 600.000 dan maak ik me toch wel zorgen. Ik heb niks tegen marokkanen en turken, maar dit word me toch iets te gortig. Aangezien deze bevolkingsexplosie voornamelijk word veroorzaakt door huwelijksmigratie, is het onderhand wel tijd om het een halt toe te roepen.

taouanza
23-02-04, 12:27
Geplaatst door Maslov
Dan geven vooral de Nederlandse Marokkanen verkeerde voorlichting thuis. Hier hoor ik op het forum Marokkaanse Nederlanders alleen maar klagen over Nederland!

Er ligt dus ook een grote verantwoordelijkheid bij de hier wonende Marokkanen!
De tijd zal uitwijzen hoe remmend deze voorstellen werken als het wet wordt.

Dus allochtonen moet ontzettend dankbaar zijn behalve als ze op vakantie gaan dan moeten ze steen en been klagen.Hmmm
:moe:

taouanza
23-02-04, 12:31
Geplaatst door Maslov
EVA,




Dan vind ik het zeer hypocriet en leugenachtig van de hier wonende Marokkanen dat ze een niet juiste werkelijkheid voorstellen over Nederland aan hun familie, en blijf ik bij mijn punt dat de eerste verantwoordelijkheid ligt bij de hier residerende Marokkanen.

En blijf ik remmende maatregelen op zijn plaats, vooral om wat jij nu vertelt.

Vin ik ook!
Hoe halen die Marokkanen in Marokko en alle andere mensen in hun hoofd om een beter leven te willen?Dat mogen alleen Europeanen!
Als Westerling is the sky te limit.Voor de rest is het aanpassen en de Europeanen niet in de weg lopen in hun zoektocht naar het hoogst haalbare.

Ridder
23-02-04, 12:37
Geplaatst door Maslov
Dan geven vooral de Nederlandse Marokkanen verkeerde voorlichting thuis. Hier hoor ik op het forum Marokkaanse Nederlanders alleen maar klagen over Nederland!

Er ligt dus ook een grote verantwoordelijkheid bij de hier wonende Marokkanen!
De tijd zal uitwijzen hoe remmend deze voorstellen werken als het wet wordt.

Je snapt sowieso niet dat er arme Marokkaanse boerenmaagden naar Nederland gehaald worden. Die arme meisjes weten helemaal niets van het Westen en al die Westerse eigenaardigheden zoals auto's, telefoon en televisie. Zo'n meiske wordt in Nederland vervolgens geconfrontonteerd met allerlei duivelse praktijken. Daar ga ik om redenen van discretie nu niet verder op in. Heur reine hart is meteen bedorven. De hel zal haar bestemming zijn, voorwaar, een kwade bestemming. Ook zal het meisje denken: moet ik nu ook een string of juist niet? Kortom, de reine vrouw wordt in opperste verwarring gebracht. De man moet haar daarvoor tuchtigen, om het meisje weer op het juiste denkpad te krijgen.

Zie je hoe vreselijk het misgaat als zo'n boerenkind naar Nederland wordt gehaald? Ai! Wat een ellende. Terwijl ze daar zo gelukkig was met haar eenvoudige bestaan.

De derde generatie Marokkanen in Nederland kan er zelfs niet mee omgaan. Dan mag je dat van zo'n arm, onschuldig meiske zeker niet verwachten dat ze de Nederlandse Maatschappij begrijp en belangrijker nog, waardeert.

Conclusie: het is bijzonder onverantwoordelijk je bruid uit Marokko te halen.

taouanza
23-02-04, 12:40
Geplaatst door Kaasje
Ik vraag me dan ook af hoe rouwig de meeste marokkanen werkelijk zullen zijn als het tot een verbod op huwelijksmigratie komt.
Volgens mij zullen ze er diep in hun hart nog best blij mee zijn ook.

Ik zal er geen traan om wegpinken.

000NobelPrizes
23-02-04, 12:59
Geplaatst door Donna


Zo maak je iemand dus voor alles totaal afhankelijk van de echt genoot, zelfs voor de verblijfsstatus. Dat heet in modern Nederlands slavernij. Ik hoop dat het voorstel om mishandelde vrouwen wel recht te geven op een zelfstandige verblijfsvergunning wel stand houdt.

Zodra de importbruiden ter sprake komen, wordt er heftig geageerd tegen die racistische politici die het zomaar in hun hoofd halen om 'echte liefde' geen kans te geven.

Nu die 3 jaar naar 10 jaar dreigt te worden opgeschoven, is mishandeling binnen het (import)huwelijk opeens weer een doodgewoon argument om die maatregel tegen te houden. Raar.

sienia
23-02-04, 13:14
Geplaatst door 159 NobelPrizes
Zodra de importbruiden ter sprake komen, wordt er heftig geageerd tegen die racistische politici die het zomaar in hun hoofd halen om 'echte liefde' geen kans te geven.

Nu die 3 jaar naar 10 jaar dreigt te worden opgeschoven, is mishandeling binnen het (import)huwelijk opeens weer een doodgewoon argument om die maatregel tegen te houden. Raar.

Drie jaar doen alsof de importeur je grootste liefde is valt nog te doen, itt tot 10 jaar!!

Als ze uberhaupt de importhuwelijken zouden verbieden zou ik er geen traan om laten. Komt veel te veel ellende van.

lennart
23-02-04, 14:22
Geplaatst door sienia
Drie jaar doen alsof de importeur je grootste liefde is valt nog te doen, itt tot 10 jaar!!

Als ze uberhaupt de importhuwelijken zouden verbieden zou ik er geen traan om laten. Komt veel te veel ellende van.

De meeste "importhuwelijken" worden door Nederlanders gesloten met mensen buiten Marokko of Turkije.. Zie:

Hmm... url werkt niet.. Zie www.cbs.nl

Totaal buitenland Totaal EU-landen Totaal westerse landen Totaal niet-westerse landen België Duitsland Marokko Ned. Antillen + Aruba Suriname Turkije
Perioden absoluut

Jaar Tot T-EU T-WesT-NW Bel Dui Mar NA Sur Tur
1996 5852 1756 3513 2339 316 735 125 205 471 251
1997 5806 1688 3356 2450 310 734 132 200 529 275
1998 6278 1806 3610 2668 324 766 197 178 503 340
1999 6835 1743 3833 3002 329 764 238 198 548 372
2000 7142 1725 3868 3274 307 728 261 197 616 434
2001 6812 1611 3655 3157 299 631 303 168 468 478
2002 7696 1750 4100 3596 337 722 327 203 508 624

Kaasje
23-02-04, 14:55
Geplaatst door lennart
De meeste "importhuwelijken" worden door Nederlanders gesloten met mensen buiten Marokko of Turkije.. Zie:

Hmm... url werkt niet.. Zie www.cbs.nl

Totaal buitenland Totaal EU-landen Totaal westerse landen Totaal niet-westerse landen België Duitsland Marokko Ned. Antillen + Aruba Suriname Turkije
Perioden absoluut

Jaar Tot T-EU T-WesT-NW Bel Dui Mar NA Sur Tur
1996 5852 1756 3513 2339 316 735 125 205 471 251
1997 5806 1688 3356 2450 310 734 132 200 529 275
1998 6278 1806 3610 2668 324 766 197 178 503 340
1999 6835 1743 3833 3002 329 764 238 198 548 372
2000 7142 1725 3868 3274 307 728 261 197 616 434
2001 6812 1611 3655 3157 299 631 303 168 468 478
2002 7696 1750 4100 3596 337 722 327 203 508 624

Ja en?! Het gaat toch om de relatieve cijfers of niet dan? Als 80-90% van alle autochtonen ook hun partners zouden invliegen, dan zou ik daar ook op tegen zijn.

Mark
23-02-04, 15:00
327 Marokkanen = 80% van het aantal huwelijken?

????

Maslov
23-02-04, 15:07
Dus allochtonen moet ontzettend dankbaar zijn behalve als ze op vakantie gaan dan moeten ze steen en been klagen.Hmmm

Taouanza jij bent echt een ster in het verkeerd opvatten van andermans woorden. Ik zei dat ik het leugenachtig vond dat Marokkanen Nederland mooier voorstellen dan het is. Dat men de schone schijn ophoudt tegen de familie van "het paradijs" Nederland.

Als dat gebeurt zullen de meisjes en jongemannen daar zich misschien een keer meer bedenken voordat ze hierheen willen komen.

lennart
23-02-04, 15:13
Geplaatst door Kaasje
Ja en?! Het gaat toch om de relatieve cijfers of niet dan? Als 80-90% van alle autochtonen ook hun partners zouden invliegen, dan zou ik daar ook op tegen zijn.

Er werden in 2002, 85808 huwelijken gesloten. Daarvan hebben er dus 7696 een bruid uit het buitenland gehaald. Dat is dus bijna 9%. Waar zou jij graag de grens stellen?

Wat dat betreft kan een Nederlander die met een Duitser trouwt beter de Duitse nationaliteit aannemen, als dit plan van de VVD doorgaat.

Goodnight
23-02-04, 15:16
Geplaatst door Maslov
Taouanza jij bent echt een ster in het verkeerd opvatten van andermans woorden. Ik zei dat ik het leugenachtig vond dat Marokkanen Nederland mooier voorstellen dan het is. Dat men de schone schijn ophoudt tegen de familie van "het paradijs" Nederland.

Als dat gebeurt zullen de meisjes en jongemannen daar zich misschien een keer meer bedenken voordat ze hierheen willen komen.

Het is niet alleen Nederland wat ze als het paradijs zien.Heel het Westen...
Wat dat betreft is de indoctrinatie van de kolonisatie en daarna perfect gelukt.

eva2
23-02-04, 15:24
Geplaatst door Maslov
Taouanza jij bent echt een ster in het verkeerd opvatten van andermans woorden. Ik zei dat ik het leugenachtig vond dat Marokkanen Nederland mooier voorstellen dan het is. Dat men de schone schijn ophoudt tegen de familie van "het paradijs" Nederland.

Als dat gebeurt zullen de meisjes en jongemannen daar zich misschien een keer meer bedenken voordat ze hierheen willen komen.


dat ze de schone schijn ophouden dat is niet wat ik gezegd heb ,
maar als ze in marokko zien dat iemand met een dure auto aankomt etc
Wat moeten ze dan denken,ze beseffen niet dat ze misschien een forse lening hebben afgesloten of het hele jaar krom liggen om maar de ouders en familie te bezoeken.
men vertelt heus wel dat het hier niet zo goed is als men WIL denken!
maar men wil HET niet geloven!
OOGKLEPPEN!

Bovendien kijkt iedereen iedereen aan,auto,huis etc etc..
Een buitenstaander zal dat nooit kunnen begrijpen...
of begrip hiervoor te kunnen hebben...
Bovendien denk ik dat de zgn importhuwelijken met de tijd wel zullen afnemen omdat men hier iemand van een beetje hetzelfde niveau wil trouwen en niet met iemand die hier niet opgegroeid is!

Zwarte Schaap
23-02-04, 15:31
Geplaatst door lennart
De meeste "importhuwelijken" worden door Nederlanders gesloten met mensen buiten Marokko of Turkije.. Zie:

Hmm... url werkt niet.. Zie www.cbs.nl

Totaal buitenland Totaal EU-landen Totaal westerse landen Totaal niet-westerse landen België Duitsland Marokko Ned. Antillen + Aruba Suriname Turkije
Perioden absoluut

Jaar Tot T-EU T-WesT-NW Bel Dui Mar NA Sur Tur
1996 5852 1756 3513 2339 316 735 125 205 471 251
1997 5806 1688 3356 2450 310 734 132 200 529 275
1998 6278 1806 3610 2668 324 766 197 178 503 340
1999 6835 1743 3833 3002 329 764 238 198 548 372
2000 7142 1725 3868 3274 307 728 261 197 616 434
2001 6812 1611 3655 3157 299 631 303 168 468 478
2002 7696 1750 4100 3596 337 722 327 203 508 624

Je getallen kloppen niet Lennart. Althans voor de Marokkanen kloppen ze niet, dat zijn de enige getallen die ik gecontroleerd heb.

Dat getal van 327 geldt alleen voor een huwelijk tussen een mannelijke partner die in Nederland geboren is en waarbij de vrouw in Marokko is geboren.

Op zich is dat cijfer ook niet helemaal zuiver, want de mannelijke partner kan ook een autochtoon zijn en de vrouw die in marokko geboren is kan al reeds jarenlang lang in Nederland wonen met een Nederlandse nationaliteit of een eigen verblijfsvergunning hebben.

000NobelPrizes
23-02-04, 15:33
Geplaatst door Goodnight
Het is niet alleen Nederland wat ze als het paradijs zien.Heel het Westen...
Wat dat betreft is de indoctrinatie van de kolonisatie en daarna perfect gelukt.

Indoctrinatie? Hmmm... als iemand zegt dat hij ziek is en toch riant krijgt doorbetaald, gaat men zo'n land als Nederland wel met bepaalde ogen bekijken, denk ik zo. Of dat er extra etages op hun huizen in Marokko kunnen gebouwd van de kinderbijslag, is natuurlijk ook niet verkeerd.
Ik noem maar een paar voorbeelden hoor, er zijn er legio want dit gebeurt op grote schaal ;)

Kaasje
23-02-04, 15:35
Geplaatst door lennart
Er werden in 2002, 85808 huwelijken gesloten. Daarvan hebben er dus 7696 een bruid uit het buitenland gehaald. Dat is dus bijna 9%. Waar zou jij graag de grens stellen?


Het gaat mij niet zozeer om een specifieke grens. Onder autochtonen is een importhuwelijk de uitzondering, en een huwelijk met een nederlander de norm. Onder allochtonen is het precies andersom. Import de norm, hier huwen de uitzondering.
Een streefcijfer lijkt me weinig zinvol. Ik zie liever dat ook onder allochtonen, met een nederlander trouwen de norm word.

Goodnight
23-02-04, 15:39
Geplaatst door 159 NobelPrizes
Indoctrinatie? Hmmm... als iemand zegt dat hij ziek is en hij krijgt toch riant doorbetaald, gaat men zo land als Nederland wel met bepaalde ogen bekijken, denk ik zo. Of dat er extra etages op hun huizen in Marokko kunnen gebouwd van de kinderbijslag, is natuurlijk ook niet verkeerd.
Ik noem maar een paar voorbeelden hoor, er zijn er legio want dit gebeurt op grote schaal ;)

Ach ik denk dat dat de reputatie is die Nederland heeft opgebouwd.Er wordt lustig op los gefraudeerd....

{Ja wat dat betreft hebben ze van die paar rot centen hele villa's met oprijlanen, chauffeurs en wat desaltemin aangeschaft.Ben zelf momenteel bezig om elders in Marokko een derde huis te bouwen en daar hoef ik niet om 7 uur mijn bed uit}

En idd het gebeurt op grote schaal: Nederlandse bouwfraude, Ahold fraude, UWVfraude ( door UWV zelf wel te verstaan) en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen....

En daar worden allemaal huisjes mee gebouwd in dat Marokko van hen.

Maslov
23-02-04, 15:40
Bovendien denk ik dat de zgn importhuwelijken met de tijd wel zullen afnemen omdat men hier iemand van een beetje hetzelfde niveau wil trouwen en niet met iemand die hier niet opgegroeid is

Om dit in versnelde mate te laten gebeuren is dit voorstel van de VVD dus ontworpen

000NobelPrizes
23-02-04, 15:42
Geplaatst door Goodnight
Ach ik denk dat dat de reputatie is die Nederland heeft opgebouwd.Er wordt lustig op los gefraudeerd....

{Ja wat dat betreft hebben ze van die paar rot centen hele villa's met oprijlanen, chauffeurs en wat desaltemin aangeschaft.Ben zelf momenteel bezig om elders in Marokko een derde huis te bouwen en daar hoef ik niet om 7 uur mijn bed uit}

En idd het gebeurt op grote schaal: Nederlandse bouwfraude, Ahold fraude, UWVfraude ( door UWV zelf wel te verstaan) en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen....

En daar worden allemaal huisjes mee gebouwd in dat Marokko van hen.
Ik begrijp dat je niet doorhebt hoe die display van overvloedige sociale voorzieningen een aantrekkelijke factor is. Zeker voor mensen die in een land wonen waar de zakkenvullers zich niets aantrekken van hun werkeloze broeders.

lennart
23-02-04, 15:44
Geplaatst door Kaasje
Het gaat mij niet zozeer om een specifieke grens. Onder autochtonen is een importhuwelijk de uitzondering, en een huwelijk met een nederlander de norm. Onder allochtonen is het precies andersom. Import de norm, hier huwen de uitzondering.
Een streefcijfer lijkt me weinig zinvol. Ik zie liever dat ook onder allochtonen, met een nederlander trouwen de norm word.

Maar maatregelen van de VVD komen meestal neer op verboden. Dus daarom vraag ik wat jij een geschikt cijfer zou vinden.

En reken er maar niet op dat trouwen met een Nederlander de norm wordt. Vooral Nederlandse mannen willen graag traditionele vrouwen en die zullen ze steeds minder in Nederland vinden.

Al die Nederlandse mannen die hun vrouw uit Thailand, Indonesie of Polen halen, worden hier dus ook door geraakt.

Kaasje
23-02-04, 15:48
Geplaatst door Goodnight
Ach ik denk dat dat de reputatie is die Nederland heeft opgebouwd.Er wordt lustig op los gefraudeerd....

{Ja wat dat betreft hebben ze van die paar rot centen hele villa's met oprijlanen, chauffeurs en wat desaltemin aangeschaft.Ben zelf momenteel bezig om elders in Marokko een derde huis te bouwen en daar hoef ik niet om 7 uur mijn bed uit}

En idd het gebeurt op grote schaal: Nederlandse bouwfraude, Ahold fraude, UWVfraude ( door UWV zelf wel te verstaan) en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen....

En daar worden allemaal huisjes mee gebouwd in dat Marokko van hen.

Volgens een bepaalde monitor (ik geloof van de VN) staat nederland nog steeds hoog in de top 5 als het gaat om de minst corrupte landen. Dus om na een paar geruchtmakende zaken nederland meteen als fraudeland te bestempelen gaat me wat ver.
Volgens mij weet je zelf ook wel dat niets in nederland te vergelijken is met de corruptie die in Marokko welig tiert. En volgens mij geef je zelf met je aanwezigheid in dit land al aan dat het hier een stuk beter toeven is dan in Marokko. Ook al moet je hier om 7 uur opstaan. :slaap:

lennart
23-02-04, 15:54
Geplaatst door Kaasje
Volgens een bepaalde monitor (ik geloof van de VN) staat nederland nog steeds hoog in de top 5 als het gaat om de minst corrupte landen. Dus om na een paar geruchtmakende zaken nederland meteen als fraudeland te bestempelen gaat me wat ver.
Volgens mij weet je zelf ook wel dat niets in nederland te vergelijken is met de corruptie die in Marokko welig tiert. En volgens mij geef je zelf met je aanwezigheid in dit land al aan dat het hier een stuk beter toeven is dan in Marokko. Ook al moet je hier om 7 uur opstaan. :slaap:

Corruptie is iets anders dan Fraude kaasje. Ik dacht dat jij het verschil wel zou weten.

Corruptie wil zeggen dat er geldbedragen nodig zijn om dingen gedaan te krijgen van de overheid/ambtenaren.

Wat er in Nederland in de jaren negentig is gebeurd, is dat bedrijven de overheid hebben getild voor vele miljarden.

eva2
23-02-04, 16:09
Geplaatst door Kaasje
Volgens een bepaalde monitor (ik geloof van de VN) staat nederland nog steeds hoog in de top 5 als het gaat om de minst corrupte landen. Dus om na een paar geruchtmakende zaken nederland meteen als fraudeland te bestempelen gaat me wat ver.
Volgens mij weet je zelf ook wel dat niets in nederland te vergelijken is met de corruptie die in Marokko welig tiert. En volgens mij geef je zelf met je aanwezigheid in dit land al aan dat het hier een stuk beter toeven is dan in Marokko. Ook al moet je hier om 7 uur opstaan. :slaap:


In marokko is de corruptie een heel groot probleem
als je geld hebt kan je veel ambtenaren omkopen!
Daarom willen ze allemaal hier heen komen,in verhouding hebben we het hier ook beter!

Kaasje
23-02-04, 16:51
Geplaatst door lennart

Corruptie wil zeggen dat er geldbedragen nodig zijn om dingen gedaan te krijgen van de overheid/ambtenaren.

Wat er in Nederland in de jaren negentig is gebeurd, is dat bedrijven de overheid hebben getild voor vele miljarden.

Corruptie en fraude zijn 2 kanten van dezelfde medaille. Hoe denk je dat ze anders de overheid hebben kunnen tillen? Denk je dat ze al die ambtenaren hebben bedonderd met hun mooie ogen? Reken maar dat er flink voor betaalt is. Contant of anders in de vorm van bezoekjes aan YapYum.

lennart
23-02-04, 16:54
Geplaatst door Kaasje
Corruptie en fraude zijn 2 kanten van dezelfde medaille. Hoe denk je dat ze anders de overheid hebben kunnen tillen? Denk je dat ze al die ambtenaren hebben bedonderd met hun mooie ogen. Reken maar dat er flink voor betaalt is. Contant of anders in de vorm van bezoekjes naar YapYum.

Sure.. maar door die paar arrestaties, die de Nederlandse politie heeft verricht, zal Nederland echt niet op die ranklijst naar beneden hebben getrokken.

Maar uit het feit dat de bouwfraude miljarden bedroeg, blijkt wel dat Nederland die plaats niet verdiend.

Mark
23-02-04, 17:13
Geplaatst door lennart
Sure.. maar door die paar arrestaties, die de Nederlandse politie heeft verricht, zal Nederland echt niet op die ranklijst naar beneden hebben getrokken.

Maar uit het feit dat de bouwfraude miljarden bedroeg, blijkt wel dat Nederland die plaats niet verdiend.

Ik zal niks zeggen :D

Maar de situatie in andere landen is minstens vergelijkbaar met Nederland....

lennart
23-02-04, 17:16
Geplaatst door Mark
Ik zal niks zeggen :D

Maar de situatie in andere landen is minstens vergelijkbaar met Nederland....

Hmm.. dus bedrijven zijn door en door corrupt.

Ik ga voortaan ook maar mensen oplichten...

taouanza
23-02-04, 18:23
Geplaatst door Maslov
Taouanza jij bent echt een ster in het verkeerd opvatten van andermans woorden. Ik zei dat ik het leugenachtig vond dat Marokkanen Nederland mooier voorstellen dan het is. Dat men de schone schijn ophoudt tegen de familie van "het paradijs" Nederland.

Als dat gebeurt zullen de meisjes en jongemannen daar zich misschien een keer meer bedenken voordat ze hierheen willen komen.


Pfffffffffffffffffffffffff :moe:

Goodnight
23-02-04, 18:56
Geplaatst door 159 NobelPrizes
Ik begrijp dat je niet doorhebt hoe die display van overvloedige sociale voorzieningen een aantrekkelijke factor is. Zeker voor mensen die in een land wonen waar de zakkenvullers zich niets aantrekken van hun werkeloze broeders.

leg me ff uit...je weet het he: ik ben maar een domme allochtoon die alleen hier naar toe gekomen is om mijn zakken te vullen en villa's te bouwen van jouw belastingcenten....

Goodnight
23-02-04, 18:59
Geplaatst door lennart
Maar maatregelen van de VVD komen meestal neer op verboden. Dus daarom vraag ik wat jij een geschikt cijfer zou vinden.

En reken er maar niet op dat trouwen met een Nederlander de norm wordt. Vooral Nederlandse mannen willen graag traditionele vrouwen en die zullen ze steeds minder in Nederland vinden.

Al die Nederlandse mannen die hun vrouw uit Thailand, Indonesie of Polen halen, worden hier dus ook door geraakt.

Ken drie AUTOCHTONE mannen uit mijn kennisenkring die er bewust voor kiezen om een vrouw uit Thailand te trouwen, die zijn volgens hen volgzamer en hebben geen grote bek.
Zodra ze te mondig werden werden ze eruit getrapt en namen ze een andere Thaise.

Ennuh het zijn absoluut geen lelijke wanhopige mannetjes, maar aantrekkelijke jonge mannen met flink wat geld op zak.

Bofko
23-02-04, 19:43
Geplaatst door Goodnight
Ken drie AUTOCHTONE mannen uit mijn kennisenkring die er bewust voor kiezen om een vrouw uit Thailand te trouwen, die zijn volgens hen volgzamer en hebben geen grote bek.
Zodra ze te mondig werden werden ze eruit getrapt en namen ze een andere Thaise.

Ennuh het zijn absoluut geen lelijke wanhopige mannetjes, maar aantrekkelijke jonge mannen met flink wat geld op zak.

Behoren ze nog steeds tot je kenissenkring ? :wink:

Tomas
23-02-04, 19:58
Geplaatst door Goodnight
Ken drie AUTOCHTONE mannen uit mijn kennisenkring die er bewust voor kiezen om een vrouw uit Thailand te trouwen, die zijn volgens hen volgzamer en hebben geen grote bek.
Zodra ze te mondig werden werden ze eruit getrapt en namen ze een andere Thaise.

Ennuh het zijn absoluut geen lelijke wanhopige mannetjes, maar aantrekkelijke jonge mannen met flink wat geld op zak.

En ik ken alleen maar verhalen van mannen die deze vrouwen niet geimporteerd krijgen.

Een paar daarvan zijn overduidelijk met liefde getrouwd, want de vrouwen in kwestie zijn goed opgeleid, spreken goed engels en de omstandigheden waaronder ze elkaar hebben leren kennen zijn vrij "normaal" te noemen. Maar en paar van die mannen hebben duidelijk moeite om een "normale" relatie aan te gaan met een volwassen vrouw en besluiten dus onbewust denk ik dan om een bruidje uit een onderontwikkeld land te importeren. Dat lukt ze dus niet. 1 onderhoudt een vrouw met een villa in de phillipijnen, de andere een heel dorp in de rimboe van Thailand en nog 1 waar ik het land van kwijt ben. Laat staan dat ze iets kunnen dumpen en opnieuw kunnen importeren. Zo werkt het in mijn ervaring dus echt niet.