PDA

Bekijk Volledige Versie : Is er misschien niet iets structureel mis met de Nederlandse man-vrouw relatie?



Wizdom
23-02-04, 10:22
Eindhovenaar slaat met hamer in op ex 23-02-2004


Een 47-jarige man uit Eindhoven is zondagochtend in Rotterdam aangehouden nadat hij met een hamer op zijn ex-vriendin had ingeslagen. De man sloeg zijn ex, een 34-jarige Rotterdamse, op het hoofd terwijl zij lag te slapen. Dat heeft de regiopolitie Rotterdam-Rijnmond maandag bekendgemaakt.

De vrouw liep een hoofdwond op, maar was wel in staat haar belager na een worsteling de kamer uit te werken. De man werd even later in de woonkamer van het huis aan de Hongbijstraat aangehouden. De vrouw werd in het ziekenhuis behandeld aan haar verwondingen.

HansvD
23-02-04, 10:27
Is er misschien niet iets structureel mis met de Nederlandse man-vrouw relatie?

Lijkt me niet. Er is pas iets structureel als incidenten niet meer incidenten zijn.

Blade20
23-02-04, 10:28
Je probeerd de Nederlandse manier van leven in twijfel te trekken. En raad ons aan om een Man-Vrouw relatie aan te gaan zoals in het MO wordt gedaan.

No way, er is niets mis, hier krijg je tenminste de boel openbaar te horen als je wat fout doet (meetstal dan)

In het MO blijft zoiets prive en kan diegene die iets fout doet als het met opzet is gewoon doorgaan met die opzet.

Dus, niets aan veranderen, het gaat goed zoals het is. :duim:

Wizdom
23-02-04, 10:28
Geplaatst door HansvD
Is er misschien niet iets structureel mis met de Nederlandse man-vrouw relatie?

Lijkt me niet. Er is pas iets structureel als incidenten niet meer incidenten zijn.

Wie zegt dat dit incidenteel is. Gisteren las ik nog dat iemand zijn vrouw had vermoord en vervolgens zelfmoord pleegde door zich te laten overrijden op de snelweg.

Blade20
23-02-04, 10:30
Geplaatst door Wizdom
Wie zegt dat dit incidenteel is. Gisteren las ik nog dat iemand zijn vrouw had vermoord en vervolgens zelfmoord pleegde door zich te laten overrijden op de snelweg.

Kijk, amar hier hoor je dat tenminste. Door de openlijkheid van de relatie valt zoiets op. ALs de relatie niet zo open zou zijn (ik zal maar niet noemen waar dat zo is) valt dat niet op en kan de dader ongestraft verder gaan.

Julien
23-02-04, 10:35
Als ik van die mishandelingen hoor in gezinnen uit het Midden-Oosten, vraag ik me soms ook dingen af.

Wizdom
23-02-04, 10:40
Geplaatst door Blade20
Kijk, amar hier hoor je dat tenminste. Door de openlijkheid van de relatie valt zoiets op. ALs de relatie niet zo open zou zijn (ik zal maar niet noemen waar dat zo is) valt dat niet op en kan de dader ongestraft verder gaan.

Een Nederlandse collega van mij is daar nog flink van teruggekomen toen hij door zijn vrouw gedumpt werd voor de buurman. Kun je het je voorstellen een gezin met 3 kinderen gedumpt voor de buurman. De grenzeloze egoisme (hedonisme) in tegenstrijd met verantwoordelijkheid tot het waanzinnige toe...

Maslov
23-02-04, 10:41
Als je wilt meten of er iets mis is in relaties, zul je eerst een kader aan moeten geven waarbinnen jij een de maat wilt nemen van de relaties tussen mannen en vrouwen.

Hoe moet een relatie eruit zien in jouw ogen, ik neem aan dat jij een huwelijk voor ogen hebt gebaseerd op de sharia vanuit de koran en soenah.

Als dat je kader is, dan is er WEL heel veel mis in de man/vrouw relatie in Nederland.

Blade20
23-02-04, 10:52
Geplaatst door Wizdom
Een Nederlandse collega van mij is daar nog flink van teruggekomen toen hij door zijn vrouw gedumpt werd voor de buurman. Kun je het je voorstellen een gezin met 3 kinderen gedumpt voor de buurman. De grenzeloze egoisme (hedonisme) in tegenstrijd met verantwoordelijkheid tot het waanzinnige toe...

OW KOMOP, WIZDOM!!
Denk je werkelijk dat ik niet zie wat je probeerd te bewerrkstelligen. Je probeerd stelselmatig de westerse manier van leven in twijfel te trekken!!

*** toch een eindje op met je persoonlijk kruistocht tegen het westen!

Wizdom
23-02-04, 10:56
Geplaatst door Blade20
OW KOMOP, WIZDOM!!
Denk je werkelijk dat ik niet zie wat je probeerd te bewerrkstelligen. Je probeerd stelselmatig de westerse manier van leven in twijfel te trekken!!

*** toch een eindje op met je persoonlijk kruistocht tegen het westen!

Heeft niets te maken met IslamTocht. Het is gewoon van je verstand gebruik maken.

Blade20
23-02-04, 10:58
Geplaatst door Wizdom
Heeft niets te maken met IslamTocht. Het is gewoon van je verstand gebruik maken.

En alweer zeg je iets wat ik had verwacht.

Zie je, je maakt er misbruik van dat het daadwerkelijk in twijfel trekken kan zijn zonder achterliggende reden, maar wij weten allebei uit ervaring dat dat niet zo is. Alleen is dat voor iemand anders als jezelf moeilijk aan te tonen.

Hoe vindt jouw god dat trouwens, liegen?

Mark
23-02-04, 10:59
Geplaatst door Wizdom
Een Nederlandse collega van mij is daar nog flink van teruggekomen toen hij door zijn vrouw gedumpt werd voor de buurman. Kun je het je voorstellen een gezin met 3 kinderen gedumpt voor de buurman. De grenzeloze egoisme (hedonisme) in tegenstrijd met verantwoordelijkheid tot het waanzinnige toe...

3 kinderen? inderdaad erg egoistisch

Maslov
23-02-04, 11:04
Als je wilt meten of er iets mis is in relaties, zul je eerst een kader aan moeten geven waarbinnen jij een de maat wilt nemen van de relaties tussen mannen en vrouwen.

Hoe moet een relatie eruit zien in jouw ogen, ik neem aan dat jij een huwelijk voor ogen hebt gebaseerd op de sharia vanuit de koran en soenah.

Als dat je kader is, dan is er WEL heel veel mis in de man/vrouw relatie in Nederland.


Wizdom weet jij precies hoe relaties lopen in bijv. de strenger islamitische landen? Kijk eens de berichten die maar af en toe naar buiten komen als het gaat om eerwraak, en doding van vrouwen door overspel :-)

Julien
23-02-04, 11:05
Geplaatst door Wizdom
Heeft niets te maken met IslamTocht. Het is gewoon van je verstand gebruik maken.

En wat vind je dan van al die moslimvrouwen die in blijf van mijn lijf-huizen zitten, als je je gezond verstand gebruikt?

Wizdom
23-02-04, 11:12
Geplaatst door Julien
En wat vind je dan van al die moslimvrouwen die in blijf van mijn lijf-huizen zitten, als je je gezond verstand gebruikt?

Komt door de Westerse Consumptie maatschappij cultuur verworvenheden. Consumeren/materialiseren/hedoniseren maakt meer kapot dan je lief is... Het gaat of over geld of over sex of over onbeperkte vrijheid... (waar we het net over hadden)... M.a.w. niets met Islam!

Maslov
23-02-04, 11:15
Komt door de Westerse Consumptie maatschappij cultuur verworvenheden.

hahaha Wizdom wat een inkoppertje ....... Maar je geeft mij geen antwoord, wat is het kader vanwaaruit jij meet?

Lugh
23-02-04, 11:23
Die man had natuurlijk beter moeten weten!

Hij had ze moeten slaan op een manier zodat de buitenwereld er niets van kon merken.

Julien
23-02-04, 11:25
Geplaatst door Wizdom
Komt door de Westerse Consumptie maatschappij cultuur verworvenheden. Consumeren/materialiseren/hedoniseren maakt meer kapot dan je lief is... Het gaat of over geld of over sex of over onbeperkte vrijheid... (waar we het net over hadden)... M.a.w. niets met Islam!

Niets met de Islam?? Die mannen slaan ze dat tehuis in met de Koran in de hand, dat heeft niks met de Westerse samenleving te maken.

eva2
23-02-04, 11:26
Geplaatst door Wizdom
Eindhovenaar slaat met hamer in op ex 23-02-2004


Een 47-jarige man uit Eindhoven is zondagochtend in Rotterdam aangehouden nadat hij met een hamer op zijn ex-vriendin had ingeslagen. De man sloeg zijn ex, een 34-jarige Rotterdamse, op het hoofd terwijl zij lag te slapen. Dat heeft de regiopolitie Rotterdam-Rijnmond maandag bekendgemaakt.

De vrouw liep een hoofdwond op, maar was wel in staat haar belager na een worsteling de kamer uit te werken. De man werd even later in de woonkamer van het huis aan de Hongbijstraat aangehouden. De vrouw werd in het ziekenhuis behandeld aan haar verwondingen.


Wat heeft deze stelling nou te maken met een gek die doorgeslagen is!!
Deze stelling raakt wal noch kant!
Zulke dingen gebeuren helaas !
OOk onder andere bevolkingsgroepen vinden gruwelijke dingen plaats daar is dus ook wat mis in de gezinssituatie!!!

Bofko
23-02-04, 11:27
Geplaatst door Wizdom
Komt door de Westerse Consumptie maatschappij cultuur verworvenheden. Consumeren/materialiseren/hedoniseren maakt meer kapot dan je lief is... Het gaat of over geld of over sex of over onbeperkte vrijheid... (waar we het net over hadden)... M.a.w. niets met Islam!

De Westerse consumtie-maatschappij met al zijn hedonisme is niet perfect,nee.Maar blijkbaar toch te prefereren boven een islamistisch kalifaat of een communistische heilstaat (die beiden alleen maar bestaan en bestaan hebben in de geest), als je naar de werkelijke wereld kijkt .
Mensen doe alles om naar het Westen te komen en mensen die het Westen verwerpen doen niets om terug te gaan!!. Blijkbaar zijn er belangrijkere zaken dan het geloof.
Zou jij je geloofsgenoten in het Midden Oosten en Afrika nu wil adviseren om vooral niet naar dat verderflijke Westen te komen ?

Wizdom
23-02-04, 11:27
Geplaatst door Julien
Niets met de Islam?? Die mannen slaan ze dat tehuis in met de Koran in de hand, dat heeft niks met de Westerse samenleving te maken.

De grootste leugen die ik ooit gehoord heb! Was jij erbij?

Julien
23-02-04, 11:32
Geplaatst door Wizdom
De grootste leugen die ik ooit gehoord heb! Was jij erbij?

Kijk je geen tv ofzo? Nooit gehoord van een imam die gezegd heeft dat je je vrouw mag slaan?

Als het de schuld is van de Westerse samenleving, waarom zitten er dan meer Moslimmeisjes in die tehuizen dan nederlandse meisjes??

Wizdom
23-02-04, 11:32
Geplaatst door Bofko
De Westerse consumtie-maatschappij met al zijn hedonisme is niet perfect,nee.Maar blijkbaar toch te prefereren boven een islamistisch kalifaat of een communistische heilstaat (die beiden alleen maar bestaan en bestaan hebben in de geest), als je naar de werkelijke wereld kijkt .
Mensen doe alles om naar het Westen te komen en mensen die het Westen verwerpen doen niets om terug te gaan!!. Blijkbaar zijn er belangrijkere zaken dan het geloof.
Zou jij je geloofsgenoten in het Midden Oosten en Afrika nu wil adviseren om vooral niet naar dat verderflijke Westen te komen ?

Een Islamitische heilstaat is vrij van grootschalige corruptie. Corruptie en Islam zijn als water en vuur. Zie jij op dit moment een dergelijke staat bestaan. In een Islamitische heilstaat is er een sociaal vangnet gebaseerd op de "Zakah". In een Islamitische heilstaat is er solidariteit en kun je een bestaan opbouwen. In een Islamitische heilstaat wordt recht gesproken en bestaan er geen personen die hoger staan de absolute wet. In een Islamtische heilstaat staat vriendjespoltitiek gelijk met verraad aan de UMMAH. Ken jij zo'n staat?

Julien
23-02-04, 11:35
Geplaatst door Wizdom
Een Islamitische heilstaat is vrij van grootschalige corruptie. Corruptie en Islam zijn als water en vuur. Zie jij op dit moment een dergelijke staat bestaan. In een Islamitische heilstaat is er een sociaal vangnet gebaseerd op de "Zakah". In een Islamitische heilstaat is er solidariteit en kun je een bestaan opbouwen. In een Islamitische heilstaat wordt recht gesproken en bestaan er geen personen die hoger staan de absolute wet. In een Islamtische heilstaat staat vriendjespoltitiek gelijk met verraad aan de UMMAH. Ken jij zo'n staat?

Nee, want alle Islamitische landen die ik ken zijn wel degelijk corrupt, niet sociaal, niet solidair, niet democratisch en er is wel vriendjespolitiek.

Dan kun je toch nog beter in Europa wonen, he?

Maslov
23-02-04, 11:38
Ach Wizdom, je bent nog jong. Wacht maar tot je later een gezin hebt, en wat meer objectief kunt kijken naar de samenleving, en jouw idealen iets meer geneutraliseerd zijn door de realiteit van het leven.

Maar nogmaals, wat is jouw kader vanwaaruit jij 'de relatie tussen man' beziet? Of wil je daar geen antwoord op geven.

Wizdom
23-02-04, 11:43
Geplaatst door Julien
Kijk je geen tv ofzo? Nooit gehoord van een imam die gezegd heeft dat je je vrouw mag slaan?

Als het de schuld is van de Westerse samenleving, waarom zitten er dan meer Moslimmeisjes in die tehuizen dan nederlandse meisjes??

Omdat Nederlandse meisjes meer sociale contacten hebben en dus gaan logeren bij vrienden of kennisen totdat zij inwoning hebben. Zeer simpel.

Het is te prefereren om als alle middelen uitgeput zijn (inclusief of je niet zelf verkeerd bezig bent) symbolisch de ernst van de zaak te markeren met zachte slaag. D.w.z. niet mishandelen maar een kleine tik opdat er een bewustzijn ontstaat dat men een andere weg moet bewandelen om uit de escalatie te komen. Alternatief is natuurlijk scheiding maar dat gebeurt te vaak bij westerse relaties en is geen goed alternatief voor de bewustzijn wording tik die nieuwe kansen bied en beide partijen tot inkeer kan brengen naar een gezamenlijke oplossing.

eva2
23-02-04, 11:43
Geplaatst door Julien
Kijk je geen tv ofzo? Nooit gehoord van een imam die gezegd heeft dat je je vrouw mag slaan?

Als het de schuld is van de Westerse samenleving, waarom zitten er dan meer Moslimmeisjes in die tehuizen dan nederlandse meisjes??

heb je ze geteld of zo!
bovendien hebben ze het over allochtone vrouwen.
En dat is natuurlijk logisch gezien de aantallen allochtonen die er de laatste 30 jaar zijn gekomen dus nu krijg je in verhouding dus meer allochtonen vrouwen!
Die vinden nu ook hun weg naar opvangtehuizen!
Zijn die bij voorbaat dan allemaal moslim!
dacht het niet!

Een man die oprecht moslim is zal zijn vrouw goed behandelen en dus niet slaan!
En een citaat uit wat in Nova werd gezegd is ook danig uit zijn verband gerukt!
En in elke mand zitten wel rotte appels en
ook mensen die zich moslim noemen

eva2
23-02-04, 11:45
Geplaatst door Wizdom
Omdat Nederlandse meisjes meer sociale contacten hebben en dus gaan logeren bij vrienden of kennisen totdat zij inwoning hebben. Zeer simpel.

Het is te prefereren om als alle middelen uitgeput zijn (inclusief of je niet zelf verkeerd bezig bent) symbolisch de ernst van de zaak te markeren met zachte slaag. D.w.z. niet mishandelen maar een kleine tik opdat er een bewustzijn bestaat dat men een andere weg moet bewandelen om uit de escalatie te komen. Alternatief is natuurlijk scheiding maar dat gebeurt te vaak bij westerse relaties en is geen goed alternatief voor de bewustzijn wording tik die nieuwe kansen bied en beide partijen tot inkeer kan brengen naar een gezamenlijke oplossing.

Dat heb je goed uitgelegd!

Maslov
23-02-04, 11:47
Het is te prefereren om als alle middelen uitgeput (inclusief of je niet zelf verkeerd bezig bent) symbolisch de ernst van de zaak te markeren met zachte slaag. D.w.z. niet mishandelen maar een kleine tik opdat er een bewustzijn bestaat dat men een andere weg moet bewandelen om uit de escalatie te komen. Alternatief is natuurlijk scheiding maar dat gebeurt te vaak bij westerse relaties en is geen goed alternatief voor de bewustzijn wording tik die nieuwe kansen bied en beide partijen tot inkeer kan brengen naar een gezamenlijke oplossing.

Wizdom volgens mij heb deze regel zo overgenomen van een site met islamitische leerstellingen hahah.

Maar je hebt me nog steeds geen antwoord gegeven. Dat jij prefereert een "corrigerende" tik wil geven aan jouw toekomstige vrouw, zegt wel veel. Wat nou als je toekomstige vrouw JOU corigerende tikken gaat geven?

Bofko
23-02-04, 11:49
Geplaatst door Wizdom
Een Islamitische heilstaat is vrij van grootschalige corruptie. Corruptie en Islam zijn als water en vuur. Zie jij op dit moment een dergelijke staat bestaan. In een Islamitische heilstaat is er een sociaal vangnet gebaseerd op de "Zakah". In een Islamitische heilstaat is er solidariteit en kun je een bestaan opbouwen. In een Islamitische heilstaat wordt recht gesproken en bestaan er geen personen die hoger staan de absolute wet. In een Islamtische heilstaat staat vriendjespoltitiek gelijk met verraad aan de UMMAH. Ken jij zo'n staat?

Een islamitische heilstaat is een construktie van de geest,(net als de communistische), en niet van de werkelijkheid. Hij heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan. Mensen zijn daar niet geschikt voor; de hemel kan niet op aarde bestaan.

Julien
23-02-04, 11:59
Geplaatst door eva2
Dat heb je goed uitgelegd!

Dus jij accepteert het als je man je gaat slaan?? ben je sadomassochist ofzo?

Julien
23-02-04, 12:02
Geplaatst door Wizdom
Omdat Nederlandse meisjes meer sociale contacten hebben en dus gaan logeren bij vrienden of kennisen totdat zij inwoning hebben. Zeer simpel.

Het is te prefereren om als alle middelen uitgeput zijn (inclusief of je niet zelf verkeerd bezig bent) symbolisch de ernst van de zaak te markeren met zachte slaag. D.w.z. niet mishandelen maar een kleine tik opdat er een bewustzijn ontstaat dat men een andere weg moet bewandelen om uit de escalatie te komen. Alternatief is natuurlijk scheiding maar dat gebeurt te vaak bij westerse relaties en is geen goed alternatief voor de bewustzijn wording tik die nieuwe kansen bied en beide partijen tot inkeer kan brengen naar een gezamenlijke oplossing. ]

Het probleem is juist dat vrouwen uit de Islamitische landen niet ge-emancipeerd zijn, net als de mannen. Aangezien NL wel een ge-emancipeerd land is, komen ze in conflict met de moraal hier. Ik denk dat de ge-emancipeerde westerse samenleving te prefereren is boven de onderdrukking van de vrouw in Islamitische samenlevingen.

Maar goed, ik zou ook niet graag in het M-O willen wonen, jij blijkbaar wel.

Mark
23-02-04, 12:07
Geplaatst door Wizdom
Een Islamitische heilstaat is vrij van grootschalige corruptie. Corruptie en Islam zijn als water en vuur. Zie jij op dit moment een dergelijke staat bestaan. In een Islamitische heilstaat is er een sociaal vangnet gebaseerd op de "Zakah". In een Islamitische heilstaat is er solidariteit en kun je een bestaan opbouwen. In een Islamitische heilstaat wordt recht gesproken en bestaan er geen personen die hoger staan de absolute wet. In een Islamtische heilstaat staat vriendjespoltitiek gelijk met verraad aan de UMMAH. Ken jij zo'n staat?

Zo'n staat ken ik niet. Zo'n staat zal niemand ooit kennen omdat het een fantasie is die totaal geen rekening houdt met de menselijke natuur.

Vergelijk echte staten met elkaar en idealen met elkaar, je kunt een ideaal niet vergeleijken met de realiteit van westerse landen.

Mark
23-02-04, 12:09
Geplaatst door Wizdom
Het is te prefereren om als alle middelen uitgeput zijn (inclusief of je niet zelf verkeerd bezig bent) symbolisch de ernst van de zaak te markeren met zachte slaag. D.w.z. niet mishandelen maar een kleine tik opdat er een bewustzijn ontstaat dat men een andere weg moet bewandelen om uit de escalatie te komen. Alternatief is natuurlijk scheiding maar dat gebeurt te vaak bij westerse relaties en is geen goed alternatief voor de bewustzijn wording tik die nieuwe kansen bied en beide partijen tot inkeer kan brengen naar een gezamenlijke oplossing.

Die zachte tik is een manier om jouw zienswijze met lichamelijk geweld op te leggen aan je partner. Niet erg best voor je relatie lijkt me.

Wanneer je niet door argumenten of rede elkaar kunt overtuigen moet er maar geweld worden gebruikt en diegene die fysiek het sterkste is krijgt gelijk.

Je lijkt meer op Bush dan je denkt.

Wizdom
23-02-04, 12:10
Geplaatst door Julien
]

Het probleem is juist dat vrouwen uit de Islamitische landen niet ge-emancipeerd zijn, net als de mannen. Aangezien NL wel een ge-emancipeerd land is, komen ze in conflict met de moraal hier. Ik denk dat de ge-emancipeerde westerse samenleving te prefereren is boven de onderdrukking van de vrouw in Islamitische samenlevingen.

Maar goed, ik zou ook niet graag in het M-O willen wonen, jij blijkbaar wel.

Het is toch eigenlijk wel vreemd dat men onderdrukking wil opdringen aan de vrouwen aldaar terwijl de vrouwen daar het leven van de gemiddelde vrouw hier maar sexistisch, saai en sociaal arm vinden.

Blade20
23-02-04, 12:15
Geplaatst door Wizdom
Het is toch eigenlijk wel vreemd dat men onderdrukking wil opdringen aan de vrouwen aldaar terwijl de vrouwen daar het leven van de gemiddelde vrouw hier maar sexistisch, saai en sociaal arm vinden.

Zei de Moslima terwijl naast haar haar echtgenoot stond die een kop groter als haar is. :hihi:

Julien
23-02-04, 12:17
Geplaatst door Wizdom
Het is toch eigenlijk wel vreemd dat men onderdrukking wil opdringen aan de vrouwen aldaar terwijl de vrouwen daar het leven van de gemiddelde vrouw hier maar sexistisch, saai en sociaal arm vinden.

laten we het er op houden dat ze dan behoorlijk bevooroordeeld kijken naar de westerse vrouw. ik zie hier in onze omgeving geen vrouwen die lijden aan secistische, saaie, sociaal-arme onderdrukking hoor.

Wizdom
23-02-04, 12:19
Geplaatst door Blade20
Zei de Moslima terwijl naast haar haar echtgenoot stond die een kop groter als haar is. :hihi:

Wat wordt de vrouw aldaar toch onderdrukt zei de opgehitste atheiste die naast een kapitalist stond die met een paar flappen stond te pronken..... :hihi:

Maslov
23-02-04, 12:20
Het is toch eigenlijk wel vreemd dat men onderdrukking wil opdringen aan de vrouwen aldaar terwijl de vrouwen daar het leven van de gemiddelde vrouw hier maar sexistisch, saai en sociaal arm vinden.


Wizdom,

En toch willen ze hier graag heen zei Eva ergens anders?

Waarom geef je geen antwoorden op mijn vragen trouwens?

Blade20
23-02-04, 12:21
Geplaatst door Wizdom
Wat wordt de vrouw aldaar toch onderdrukt zei de opgehiste atheiste die naast een kapitalist stond die met een paar flappen stond te pronken..... :hihi:

Ik laat mij niet omkopen.

sjo
23-02-04, 12:31
De heilstaat zal, zoals hierboven reeds opgemerkt is, nooit bestaan, omdat het tegennatuurlijk is.

Overigens ben ik nergens zo benauwd voor als voor een Islamitische variant van Utopia.
Stel je zo'n samenleving eens voor : Balkenende als kalief, compleet met tulbant en baard. Is het al niet erg genoeg ?

groeten
sjo

Wizdom
23-02-04, 12:36
Geplaatst door sjo
De heilstaat zal, zoals hierboven reeds opgemerkt is, nooit bestaan, omdat het tegennatuurlijk is.

Overigens ben ik nergens zo benauwd voor als voor een Islamitische variant van Utopia.
Stel je zo'n samenleving eens voor : Balkenende als kalief, compleet met tulbant en baard. Is het al niet erg genoeg ?

groeten
sjo

Ben wel benieuwd naar je "benauwd" statement. Ik zie enige contradictie. Utopia in de zin van "ideaal". Wat is er benauwend aan een ideale omgeving vraag ik mij dan af. Het begint allemaal met ambitie toch... (zegt ABN AMRO... :hihi: )

Zeepaardje
23-02-04, 12:38
Wat mij nog het meest verbaast in deze discussie, is dat er nog prikkers zijn die daadwerkelijk en serieus op Wizdom zijn idioterie ingaan.

Ik blijf lachen om die jongen, maarre serieus nemen? Never! ;)

Wizdom
23-02-04, 12:41
Geplaatst door Zeepaardje
Wat mij nog het meest verbaast in deze discussie, is dat er nog prikkers zijn die daadwerkelijk en serieus op Wizdom zijn idioterie ingaan.

Ik blijf lachen om die jongen, maarre serieus nemen? Never! ;)

Moeten we jou dan wel serieus nemen dan? Je zegt toch eigenlijk niets relevants.

Bofko
23-02-04, 12:47
Geplaatst door Zeepaardje
Wat mij nog het meest verbaast in deze discussie, is dat er nog prikkers zijn die daadwerkelijk en serieus op Wizdom zijn idioterie ingaan.

Ik blijf lachen om die jongen, maarre serieus nemen? Never! ;)

Het is veel minder idioot dan dat jij denkt. Als je hem wat serieuzer neemt dan worden je vooroordelen wat beter getest.

lennart
23-02-04, 13:00
Geplaatst door Julien
] Ik denk dat de ge-emancipeerde westerse samenleving te prefereren is boven de onderdrukking van de vrouw in Islamitische samenlevingen.


Nederlandse bedrijven slecht geemancipeerd

In 27 procent van de Nederlandse ondernemingen bepaalt een vrouw mede de koers. Nederland bezet samen met Pakistan de laatste plaats van de een vergelijking onder 26 landen. Dat stelt adviesbureau Grant Thornton op basis van een onderzoek onder 6900 middelgrote bedrijven in de wereld (ANP)

Bron Volkskrant 23-2 pagina 6

Hoe is de vrouw in Nederland geemancipeerd?


Russia tops the table for women managers
Nick Paton Walsh in Moscow
Monday February 23, 2004
The Guardian

They were once the underdogs, the hard-working backbone of Russia who found its chauvinistic society unwilling to give them a shot at the top jobs. But a survey has revealed that Russian companies now seem the most likely in the world to have female managers.

A report by the Grant Thornton consultancy said 89% of the Russian enterprises it has interviewed in a survey of 6,900 businesses in 26 countries had women in senior management. The Philippines were second with 85% and the United States third with 75%.

But only 42% of senior management posts in Russia were held by women. The figures probably reflect the resurgent economy and the high divorce rate, which has forced many women to provide for their families.

At the bottom of the pile were the Netherlands and Pakistan, both with 27%.

Grant Thornton said "cultural differences" meant the survey should be treated with caution. Women's rights, religious constraints, and "crucially in the modern world, economic ones, such as childcare costs", were key factors.

http://www.guardian.co.uk/russia/article/0,2763,1153992,00.html

Bofko
23-02-04, 13:07
Geplaatst door lennart
Nederlandse bedrijven slecht geemancipeerd

In 27 procent van de Nederlandse ondernemingen bepaalt een vrouw mede de koers. Nederland bezet samen met Pakistan de laatste plaats van de een vergelijking onder 26 landen. Dat stelt adviesbureau Grant Thornton op basis van een onderzoek onder 6900 middelgrote bedrijven in de wereld (ANP)

Bron Volkskrant 23-2 pagina 6

Hoe is de vrouw in Nederland geemancipeerd?

Het is dus slechts 1 van de tig factoren waaraan je emancipatie kan afmeten.

lennart
23-02-04, 13:17
Geplaatst door Bofko
Het is dus slechts 1 van de tig factoren waaraan je emancipatie kan afmeten.

Uhuh...

Er is geen emancipatie van vrouwen in Nederland, mannen houden dat met man en macht tegen.

Bofko
23-02-04, 13:23
Geplaatst door lennart
Uhuh...

Er is geen emancipatie van vrouwen in Nederland, mannen houden dat met man en macht tegen.

Ben benieuwd hoeveel Nederlande vrouwen het met je eens zijn. Er zijn zelfs veel vrouwen die vinden dat de emancipatie te ver doorgeschoten is.
Of praat je alleen over hogere managementfunkties?

lennart
23-02-04, 13:29
Geplaatst door Bofko
Ben benieuwd hoeveel Nederlande vrouwen het met je eens zijn. Er zijn zelfs veel vrouwen die vinden dat de emancipatie te ver doorgeschoten is.

Pff... ben jij soms een christelijke fundamentalist?.. Weer een man die denkt voor vrouwen te kunnen spreken.

Ik constateer slechts dat er geen emancipatie is in Nederland. De enige reden dat we nu zoveel vrouwen in het kabinet hebben zitten, is omdat men anders in de VVD en het CDA niet kon klagen over de moslimvrouw. Anders hadden er weer gewoon alleen mannen in het kabinet gezeten, en natuurlijk een vrouw op VWS, omdat de mannelijke ambtenaren zoveel succes hebben gehad om een vrouwlijke minister voor de gek te houden over de enorme fraude beerput.

Mill
23-02-04, 13:32
Geplaatst door lennart
Uhuh...

Er is geen emancipatie van vrouwen in Nederland, mannen houden dat met man en macht tegen.

Dus eigenlijk leven we al in Wizdoms heilstaat?

Mark
23-02-04, 13:33
Geplaatst door lennart
Pff... ben jij soms een christelijke fundamentalist?.. Weer een man die denkt voor vrouwen te kunnen spreken.

Ik constateer slechts dat er geen emancipatie is in Nederland. De enige reden dat we nu zoveel vrouwen in het kabinet hebben zitten, is omdat men anders in de VVD en het CDA niet kon klagen over de moslimvrouw. Anders hadden er weer gewoon alleen mannen in het kabinet gezeten, en natuurlijk een vrouw op VWS, omdat de mannelijke ambtenaren zoveel succes hebben gehad om een vrouwlijke minister voor de gek te houden over de enorme fraude beerput.

Nederland loopt voorop. De rest van de wereld dwingt deze vrouwen in een onnatuurlijk keurslijf van werken waarbij niet-werkende vrouwen een minderwaardigheidscomplex wordt aangepraat. De echt vrije vrouw is de vrouw die thuis blijft.

lennart
23-02-04, 13:35
Geplaatst door Mill
Dus eigenlijk leven we al in Wizdoms heilstaat?

Onofficieel wel ja. Officieel zijn alle vrouwen geemancipeerd, maar de Nederlandse man heeft het slim gespeeld door jarenlang goed kinderopvang te frustreren. Met CDA en VVD in de regering hoef je er ook niet op te rekenen dat dat nu wel gaat gebeuren.

Het is een heel slim systeem, de vrouw is immers van de man afhankelijk die het loon binnenhaalt, dat hij de kinderopvang betaalt. Als hij zegt dat het te duur is, dan zal het de vrouw zijn die binnen moet blijven om voor de kinderen te zorgen.

Mill
23-02-04, 13:37
Geplaatst door lennart
Onofficieel wel ja.

Wat loopt 'ie dan nog te klagen? We houden de vrouwtjes keurig binnen, zoals het hoort.

Mark
23-02-04, 13:38
Geplaatst door lennart
Het is een heel slim systeem, de vrouw is immers van de man afhankelijk die het loon binnenhaalt, dat hij de kinderopvang betaalt. Als hij zegt dat het te duur is, dan zal het de vrouw zijn die binnen moet blijven om voor de kinderen te zorgen.

En dat is goed, vrouwen dienen voor kinderen te zorgen en hun man. Ook moeten ze mooi zijn.

Kinderen van werkende moeders worden meestal criminelen.

lennart
23-02-04, 13:39
Geplaatst door Mark
Nederland loopt voorop. De rest van de wereld dwingt deze vrouwen in een onnatuurlijk keurslijf van werken waarbij niet-werkende vrouwen een minderwaardigheidscomplex wordt aangepraat. De echt vrije vrouw is de vrouw die thuis blijft.

Alleen in de zogenaamde Westerse geemancipeerde wereld gebeurt dit. In Nederland houdt men zich zogenaamd aan het ideaal dat de vrouw emancipeerd. Maar dat is dus helemaal niet waar. Dit blijkt wel uit het feit dat Pakistan en Nederland goed vergelijkbaar zijn als het aankomt op de rechten voor vrouwen. Er worden hier nog net geen vrouwen verbrand, zoals vroeger, maar Nederland heeft een hekel aan de katholieke kerk en aangezien die altijd vrouwen verbrandde, heeft men dat gebruik hier afgeschaft.

Nu houdt men in Nederland de vrouw slaaf van de man door haar economische welvaart te bieden indien zij zich voornamelijk ontkleed in de media vertoont.

lennart
23-02-04, 13:40
Geplaatst door Mill
Wat loopt 'ie dan nog te klagen? We houden de vrouwtjes keurig binnen, zoals het hoort.

Sja dat vraag ik mij ook af... Zie het krantenknipsel uit het begin... Een corrigerende tik. Zou me niets verbazen als die man morgen weer vrij rondloopt.

Mark
23-02-04, 13:42
Geplaatst door lennart
Nu houdt men in Nederland de vrouw slaaf van de man door haar economische welvaart te bieden indien zij zich voornamelijk ontkleed in de media vertoont.

Dat klopt, ik ontvang op regelmatige basis naaktfotos van vrouwen uit de zakelijke top. Hun compensatie voor het bereikte succes.

lennart
23-02-04, 13:42
Geplaatst door Mark
En dat is goed, vrouwen dienen voor kinderen te zorgen en hun man. Ook moeten ze mooi zijn.

Kinderen van werkende moeders worden meestal criminelen.


Nou ze mag niet mooi overkomen als ze naar buiten moet.

Bofko
23-02-04, 13:43
Geplaatst door lennart
Pff... ben jij soms een christelijke fundamentalist?.. Weer een man die denkt voor vrouwen te kunnen spreken.

Ik constateer slechts dat er geen emancipatie is in Nederland. De enige reden dat we nu zoveel vrouwen in het kabinet hebben zitten, is omdat men anders in de VVD en het CDA niet kon klagen over de moslimvrouw. Anders hadden er weer gewoon alleen mannen in het kabinet gezeten, en natuurlijk een vrouw op VWS, omdat de mannelijke ambtenaren zoveel succes hebben gehad om een vrouwlijke minister voor de gek te houden over de enorme fraude beerput.


Hou je rare vooroordelen maar voor je,er klopt helemaal niets van.
Ik constateer dat we niet op dezelfde golflente zitten.Emancipatie als regeringsbeleid versus emancipatie als (volks-)mentaliteit.

Mark
23-02-04, 13:43
Geplaatst door lennart
Nou ze mag niet mooi overkomen als ze naar buiten moet.

Naar buiten?

Blade20
23-02-04, 14:27
Geplaatst door Wizdom
Ben wel benieuwd naar je "benauwd" statement. Ik zie enige contradictie. Utopia in de zin van "ideaal". Wat is er benauwend aan een ideale omgeving vraag ik mij dan af. Het begint allemaal met ambitie toch... (zegt ABN AMRO... :hihi: )

Utopia is een latijns woordt wat iets in de zin van: Een Perfecte staat die niet kan bestaan.

Een Islamitische heilstaat zoals in d gedachten van een RFM is een utopia.

Maslov
23-02-04, 14:27
Wizdom ik neem aan dat je mij dus niet wilt antwoorden, Zeepaardje heeft dus gelijk dat je niet serieus te nemen bent.

eva2
23-02-04, 15:57
Geplaatst door Julien
Dus jij accepteert het als je man je gaat slaan?? ben je sadomassochist ofzo?


NEE in een goed huwelijk wat gebaseerd is op de islaam en beide partners overtuigd moslim zijn en zich aan de regels van de islaam houden!
en vrees voor allah hebben!
DE BESTE MANNEN ZIJN DE MANNEN DIE HET BESTE VOOR HUN VROUWEN ZIJN!
maar als een vrouw denkt dat ze alles maar kan doen wat tegen de islaam ingaat! dan wel ja!
maar voor de corrigerende tik gaat een heel stuk aan vooraf.
Proberen te praten etc etc!
dan niet met haar slapen
Als een vrouw totaal niet luistert wat haar man van haar verwacht kan het helpen
ALLEEN IN HET UITERSTE GEVAL! of scheiding!
Een man is verantwoordelijk voor zijn vrouw en gezin en zal die verantwoording bij allah moeten afleggen!
genoeg uitgelegd!!
Snappen zal je het wel niet!
een corrigerende tik (op de handen)is alleen dan legitiem
dus als iedereen (moslims) zich aan de islaam hielden zat er geen een moslimvrouw in een blijf van mijn lijf huis!

Mark
23-02-04, 16:01
Geplaatst door eva2

Snappen zal je het wel niet!

inderdaad

Julien
23-02-04, 16:02
Geplaatst door eva2
NEE in een goed huwelijk wat gebaseerd is op de islaam en beide partners overtuigd moslim zijn en zich aan de regels van de islaam houden!
en vrees voor allah hebben!
DE BESTE MANNEN ZIJN DE MANNEN DIE HET BESTE VOOR HUN VROUWEN ZIJN!
maar als een vrouw denkt dat ze alles maar kan doen wat tegen de islaam ingaat! dan wel ja!
maar voor de corrigerende tik gaat een heel stuk aan vooraf.
Proberen te praten etc etc!
dan niet met haar slapen
Als een vrouw totaal niet luistert wat haar man van haar verwacht kan het helpen
ALLEEN IN HET UITERSTE GEVAL! of scheiding!
Een man is verantwoordelijk voor zijn vrouw en gezin en zal die verantwoording bij allah moeten afleggen!
genoeg uitgelegd!!
Snappen zal je het wel niet!
een corrigerende tik (op de handen)is alleen dan legitiem
dus als iedereen (moslims) zich aan de islaam hielden zat er geen een moslimvrouw in een blijf van mijn lijf huis!

slaan is nooit toelaatbaar, en iedere man die dat doet moet er niet gek van uitkijken dat z'n vrouw in een blijf van m'n lijf huis terecht komt. of het nou zachtjes slaan is of hard.

Julien
23-02-04, 16:03
Geplaatst door Mark
En dat is goed, vrouwen dienen voor kinderen te zorgen en hun man. Ook moeten ze mooi zijn.

Kinderen van werkende moeders worden meestal criminelen.

ouwe conservatieve knar.. ga eens gauw terug met de tijdmachine naar de jaren '50

Mark
23-02-04, 16:05
Geplaatst door Julien
ouwe conservatieve knar.. ga eens gauw terug met de tijdmachine naar de jaren '50

Ach ja, mooie jaren 50, toen er nog respect was voor de machtige blanke man :tranen:

Mill
23-02-04, 16:05
Geplaatst door eva2
NEE in een goed huwelijk wat gebaseerd is op de islaam en beide partners overtuigd moslim zijn en zich aan de regels van de islaam houden!
en vrees voor allah hebben!
DE BESTE MANNEN ZIJN DE MANNEN DIE HET BESTE VOOR HUN VROUWEN ZIJN!
maar als een vrouw denkt dat ze alles maar kan doen wat tegen de islaam ingaat! dan wel ja!
maar voor de corrigerende tik gaat een heel stuk aan vooraf.
Proberen te praten etc etc!
dan niet met haar slapen
Als een vrouw totaal niet luistert wat haar man van haar verwacht kan het helpen
ALLEEN IN HET UITERSTE GEVAL! of scheiding!
Een man is verantwoordelijk voor zijn vrouw en gezin en zal die verantwoording bij allah moeten afleggen!
genoeg uitgelegd!!
Snappen zal je het wel niet!
een corrigerende tik (op de handen)is alleen dan legitiem
dus als iedereen (moslims) zich aan de islaam hielden zat er geen een moslimvrouw in een blijf van mijn lijf huis!

Dit hele verhaal gaat ervan uit dat de man gelijk heeft in het conflict.

Als vrouw een corrigerende tik geven aan een man die het bij het verkeerde eind heeft zal wel niet tot de mogelijkheden behoren.

Blade20
23-02-04, 16:10
Geplaatst door eva2
NEE in een goed huwelijk wat gebaseerd is op de islaam en beide partners overtuigd moslim zijn en zich aan de regels van de islaam houden!
en vrees voor allah hebben!
DE BESTE MANNEN ZIJN DE MANNEN DIE HET BESTE VOOR HUN VROUWEN ZIJN!
maar als een vrouw denkt dat ze alles maar kan doen wat tegen de islaam ingaat! dan wel ja!
maar voor de corrigerende tik gaat een heel stuk aan vooraf.
Proberen te praten etc etc!
dan niet met haar slapen
Als een vrouw totaal niet luistert wat haar man van haar verwacht kan het helpen
ALLEEN IN HET UITERSTE GEVAL! of scheiding!
Een man is verantwoordelijk voor zijn vrouw en gezin en zal die verantwoording bij allah moeten afleggen!
genoeg uitgelegd!!
Snappen zal je het wel niet!
een corrigerende tik (op de handen)is alleen dan legitiem
dus als iedereen (moslims) zich aan de islaam hielden zat er geen een moslimvrouw in een blijf van mijn lijf huis!

Ongeloofelijk, wat ben jij onderdanig.

En dan ooknog constant onder de vrees van een god leven, nee dankje, dan kun je beter je ziel verbonden hebben.

Maslov
23-02-04, 16:40
maar als een vrouw denkt dat ze alles maar kan doen wat tegen de islaam ingaat! dan wel ja!
maar voor de corrigerende tik gaat een heel stuk aan vooraf.
Proberen te praten etc etc!
dan niet met haar slapen
Als een vrouw totaal niet luistert wat haar man van haar verwacht kan het helpen
ALLEEN IN HET UITERSTE GEVAL! of scheiding!

Wat als een man niet doet wat jij wilt,of zoals de islam het voorschrijft, mag jij ook een corrigerende tik uitdelen?

almouqawim
23-02-04, 17:12
Geplaatst door Blade20
Ongeloofelijk, wat ben jij onderdanig.

En dan ooknog constant onder de vrees van een god leven, nee dankje, dan kun je beter je ziel verbonden hebben.

BLADE 20 ik ga het kort en bondig houden.

de tijd zal het leren wie er nou werkelijk gelijk heeft het westen of de islam.
jongen je moet begrijpen dat het westerse denken en handelen zoals we die de dag als vandaag kennen relatief gezien vrij nieuw is. het westerse manier van denken en handelingen is nog niet echt blootgesteld aan alle elementen die het ontkrachten.
op dit moment zijn jullie machtig en rijk en voelen jullie je erg goed en ook vaak heel erg arrogant. maar jongen het zal niet altijd zal zijn.
denk daar maar eens over na

Maslov
23-02-04, 17:16
Eens was de islam ook jong, en dachten ze ook de wereld te kunnen veroveren voor altijd.

Eens was het christendom ook onwetend en vol energie om de wereld totaal te kunnen innemen.

Echter, het christendom is wat flexibeler geworden waardoor er veel heeft kunnen groeien t.a.v. wetenschap en ontwikkeling. Een weg terug zoals de Taliban wilden is niet meer mogelijk!

lennart
23-02-04, 17:18
Geplaatst door Maslov
Echter, het christendom is wat flexibeler geworden waardoor er veel heeft kunnen groeien t.a.v. wetenschap en ontwikkeling. Een weg terug zoals de Taliban wilden is niet meer mogelijk!

lol...

moet je eens afwachten... de olie is bijna op.

Blade20
23-02-04, 17:18
Geplaatst door almouqawim
BLADE 20 ik ga het kort en bondig houden.

de tijd zal het leren wie er nou werkelijk gelijk heeft het westen of de islam.
jongen je moet begrijpen dat het westerse denken en handelen zoals we die de dag als vandaag kennen relatief gezien vrij nieuw is. het westerse manier van denken en handelingen is nog niet echt blootgesteld aan alle elementen die het ontkrachten.
op dit moment zijn jullie machtig en rijk en voelen jullie je erg goed en ook vaak heel erg arrogant. maar jongen het zal niet altijd zal zijn.
denk daar maar eens over na

Mag ik even lachen. :haha:

Als je nooit veranderd sterf je uit almouqawim. De vrouwen hebben niet voor niets zo lang voor gelijkheid gevochten in het westen. Want, o jawel, het was hier vroeger zoals het nu in het MO vaak nogsteeds is. Met andere woorden, wij hebben enkel dat gedaan waarna werd verlangt, kan de samenleving in het MO hetzelfde zeggen. Of moeten ze eerst worden gestimuleerd door wat Imams?

Blade20
23-02-04, 17:20
Geplaatst door lennart
lol...

moet je eens afwachten... de olie is bijna op.

Daar is allang wat op gevonden. Auto's kunnen rijden op fritvet. Energiecentrales worden kerncentrales.

En daarmee zijn de vereisten gehaald om olie te vervangen (alhoewel dat fritvet waarschijnlijk door wat wordt vervangen wat meer marketingwaarde heeft)

lennart
23-02-04, 17:26
Geplaatst door Blade20
Daar is allang wat op gevonden. Auto's kunnen rijden op fritvet. Energiecentrales worden kerncentrales.


LOL. En jij denkt dat uranium nooit opgaat? Er is 25 jaar voorraad.

Kerncentrales gebruiken bovendien tijdens hun levensduur [opbouw, gebruik, afbraak] meer energie dan ze opleveren.

Als je genoeg "frituurvet" wil maken om alle autos te laten rijden heb je elke dag de oogst van het oppervlakte van Rusland nodig, kortom niet genoeg ruimte. Bovendien heb je er mest nodig om zoveel te kunnen verbouwen, de enige mest die dat aankan, is op aardolie gebaseerde producten.

Blade20
23-02-04, 17:29
Geplaatst door lennart
LOL. En jij denkt dat uranium nooit opgaat? Er is 25 jaar voorraad.

Kerncentrales gebruiken bovendien tijdens hun levensduur [opbouw, gebruik, afbraak] meer energie dan ze opleveren.

Als je genoeg "frituurvet" wil maken om alle autos te laten rijden heb je elke dag de oogst van het oppervlakte van Rusland nodig, kortom niet genoeg ruimte. Bovendien heb je er mest nodig om zoveel te kunnen verbouwen, de enige mest die dat aankan, is op aardolie gebaseerde producten.

Dat zijn de bekende bronnen.

Vraag jij jezelf maar hetvolgende af, als de olie opraakt, waarom maakt dan geen enkel westers land zich er zorgen om?

Er zijn hier twee meest mogelijke redenen:

- Ze zien niet dat de olie opraakt.
- Ze hebben al iets wat olie vervangt.

Nou, dat eerste kun je weglaten, dat was allang bekend. Klaarblijkelijk is er al een vervanger. Maar om zoveel mogelijk winst te maken wordt de olie nu nog uitgemolken.

Ridder
23-02-04, 17:45
Geplaatst door Mill
Dit hele verhaal gaat ervan uit dat de man gelijk heeft in het conflict.

Als vrouw een corrigerende tik geven aan een man die het bij het verkeerde eind heeft zal wel niet tot de mogelijkheden behoren.

Jawel! Als mijn man tegen de Allerhoogste, de Genadevolle ingaat dan corrigeer ik hem alle hoeken van de kamer in!

:duim:

lennart
23-02-04, 17:48
Geplaatst door Blade20
Dat zijn de bekende bronnen.

Vraag jij jezelf maar hetvolgende af, als de olie opraakt, waarom maakt dan geen enkel westers land zich er zorgen om?

Er zijn hier twee meest mogelijke redenen:

- Ze zien niet dat de olie opraakt.
- Ze hebben al iets wat olie vervangt.

Nou, dat eerste kun je weglaten, dat was allang bekend. Klaarblijkelijk is er al een vervanger. Maar om zoveel mogelijk winst te maken wordt de olie nu nog uitgemolken.

Het heeft meer te maken met het niet verder vooruit kijken dan de volgende verkiezing.

Blade20
23-02-04, 17:52
Geplaatst door lennart
Het heeft meer te maken met het niet verder vooruit kijken dan de volgende verkiezing.

Voor de politicus wel, gelukkig zijn er genoeg wetenschappelijke instanties die daar niet vanafhankelijk zijn.

Joesoef
23-02-04, 17:55
Geplaatst door Julien
Als het de schuld is van de Westerse samenleving, waarom zitten er dan meer Moslimmeisjes in die tehuizen dan nederlandse meisjes??

Waar kan ik deze gegevens vinden?

sjo
23-02-04, 22:38
Geplaatst door lennart
Uhuh...

Er is geen emancipatie van vrouwen in Nederland, mannen houden dat met man en macht tegen.

Je kent de mijne niet. Zoveel is wel duidelijk.

groeten
sjo

Bofko
23-02-04, 22:56
Geplaatst door sjo
Je kent de mijne niet. Zoveel is wel duidelijk.

groeten
sjo

?? Lennart kent jouw man niet ??

ZeroZero
24-02-04, 02:29
Waar kan ik deze gegevens vinden?

CBS
SCHRIKBARENDE CIJFERS

Het percentage allochtone vrouwen in de Nederlandse opvangcentra en Blijf-van-m'n-lijfhuizen stijgt. In 2001 was 39% van de vrouwen die aanklopte van Nederlandse afkomst. Het percentage Marokkaanse vrouwen: 12,9%. Als je bedenkt dat slechts 1,4% van de Nederlandse bevolking van Marokkaanse afkomst is, is die 12,9% schrikbarend hoog.

De Turkse medemens maakt het niet zo bond, alhoewel het (veel) beter kan. Met 280.000 Turkse allochtonen vormen zij slechts 1,7% van de totale bevolking in Nederland en dan is die 8,2% ook nog wel aan de hoge kant. Dat geldt ook voor de Surinamers: 8,8%. Er leven er 260.000 in Nederland dus hun omgangsvormen met de dames is ongeveer hetzelfde als die van de Turken.

De Antillianen (75.000) bestrijken een half procent van de totale bevolking en zitten met 5,5% ook niet laag.

Wat nog opgemerkt moet worden, is dat deze cijfers enigszins geflatteerd zijn. Uit onderzoek is gebleken dat de Nederlandse vrouwen sneller aangifte doen dan islamitische vrouwen; het is dus aannemelijk dat het werkelijke aantal gevallen van huiselijk geweld bij de moslims hoger ligt.

=============

Vergelijkingen:
----------------------------------------------------------------------------
Nederlanders: Indien: perc. op totale bev.= ca. 95% => [39 %] f= 41 (ondergrens)
Nederlanders: Indien: perc. op totale bev.= ca. 85% => [39 %] f= 46 (bovengrens)
Marokkanen: 1,4/100x16.470.588=230.588 -» 1,4 % => [12,9%] f= 921
Turken: 100/1,7x280.000=16.470.588 -» 1,7 % => [ 8,2%] f= 482
Surinamers: 260.000/16.470.588x100%=1,58% -» 1,58% => [ 8,8%] f= 557
Antillianen: 75.000/16.470.588x100%=0,46% -» 0,46% => [ 5,5%] f=1196(*)
(*) = relatief grote afrondingsdifferentie!! (i.v.m. de kleine uitgangswaarden.)


[ f(totaal)=3199 ] -
Daaruit volgt (relatief gezien):
--------------------------------------------------------------------
1 - Antillianen nemen een derde van de opvangplaatsen in. -» 37.5%(*)
2 - Marokkanen nemen ook een derde van de opvangplaatsen in. -» 28,7%
3 - Turken en Surinamers nemen samen ook een derde deel in. -» 15,0% + 17,5%
4 - Het aandeel Nederlanders is te verwaarlozen. -» 1,2% (gemidd.)

Zeepaardje
24-02-04, 08:48
Geplaatst door ZeroZero
CBS
SCHRIKBARENDE CIJFERS

Het percentage allochtone vrouwen in de Nederlandse opvangcentra en Blijf-van-m'n-lijfhuizen stijgt. In 2001 was 39% van de vrouwen die aanklopte van Nederlandse afkomst. Het percentage Marokkaanse vrouwen: 12,9%. Als je bedenkt dat slechts 1,4% van de Nederlandse bevolking van Marokkaanse afkomst is, is die 12,9% schrikbarend hoog.

De Turkse medemens maakt het niet zo bond, alhoewel het (veel) beter kan. Met 280.000 Turkse allochtonen vormen zij slechts 1,7% van de totale bevolking in Nederland en dan is die 8,2% ook nog wel aan de hoge kant. Dat geldt ook voor de Surinamers: 8,8%. Er leven er 260.000 in Nederland dus hun omgangsvormen met de dames is ongeveer hetzelfde als die van de Turken.

De Antillianen (75.000) bestrijken een half procent van de totale bevolking en zitten met 5,5% ook niet laag.

Wat nog opgemerkt moet worden, is dat deze cijfers enigszins geflatteerd zijn. Uit onderzoek is gebleken dat de Nederlandse vrouwen sneller aangifte doen dan islamitische vrouwen; het is dus aannemelijk dat het werkelijke aantal gevallen van huiselijk geweld bij de moslims hoger ligt.

=============

Vergelijkingen:
----------------------------------------------------------------------------
Nederlanders: Indien: perc. op totale bev.= ca. 95% => [39 %] f= 41 (ondergrens)
Nederlanders: Indien: perc. op totale bev.= ca. 85% => [39 %] f= 46 (bovengrens)
Marokkanen: 1,4/100x16.470.588=230.588 -» 1,4 % => [12,9%] f= 921
Turken: 100/1,7x280.000=16.470.588 -» 1,7 % => [ 8,2%] f= 482
Surinamers: 260.000/16.470.588x100%=1,58% -» 1,58% => [ 8,8%] f= 557
Antillianen: 75.000/16.470.588x100%=0,46% -» 0,46% => [ 5,5%] f=1196(*)
(*) = relatief grote afrondingsdifferentie!! (i.v.m. de kleine uitgangswaarden.)


[ f(totaal)=3199 ] -
Daaruit volgt (relatief gezien):
--------------------------------------------------------------------
1 - Antillianen nemen een derde van de opvangplaatsen in. -» 37.5%(*)
2 - Marokkanen nemen ook een derde van de opvangplaatsen in. -» 28,7%
3 - Turken en Surinamers nemen samen ook een derde deel in. -» 15,0% + 17,5%
4 - Het aandeel Nederlanders is te verwaarlozen. -» 1,2% (gemidd.)

Dankjewel voor het opsnorren van deze verhelderende cijfers. :blij:

Wizdom
24-02-04, 08:53
Geplaatst door Zeepaardje
Dankjewel voor het opsnorren van deze verhelderende cijfers. :blij:

Zoals ik al eerder gezegd heb zeggen deze cijfers niets anders dan dat de Nederlandse vrouw meer opvang mogelijkheden heeft dan de opvang huizen. Als autochtoon is toch wel minimaal te verwachten dat je de wegen kent in eigen land. Of anders laat je je elke dag in elkaar timmeren zoals de Nederlandse buurvrouw van mij aan de overkant.

Wellicht zijn de buitenlandse vrouwen dan misschien toch meer geemancipeerd? Dat staat allemaal niet in de statistieken?

Zeepaardje
24-02-04, 08:54
Speciaal voor lennert:

ooit gehoord van waterstof? Nu al bestaan er diverse auto's die op waterstof lopen. In IJsland bestaat er een waterstoftankstation en loopt de bussen van de openbare vervoersdienst op waterstof.

In IJsland staat ook een waterkrachtcentrale waar de gehele IJslandse energiebehoefte (elektriciteit) mee wordt geproduceerd. IJsland heeft zelfs een overschot dat zij exporteren. Volkomen schoon en milieuvriendelijk door gebruikmaking van de natuurlijke omstandigheden (geisers ed).

De eerste hybride commerciële auto staat momenteel te koop bij de dealer (heb jij dat spotje gemist of zo?).

Kortom: er komt wel degelijk een vervanging van aardolie en aardgas.
Je moet wel een beetje bijblijven hoor!

Wizdom
24-02-04, 08:58
Geplaatst door Zeepaardje
Speciaal voor lennert:

ooit gehoord van waterstof? Nu al bestaan er diverse auto's die op waterstof lopen. In IJsland bestaat er een waterstoftankstation en loopt de bussen van de openbare vervoersdienst op waterstof.

In IJsland staat ook een waterkrachtcentrale waar de gehele IJslandse energiebehoefte (elektriciteit) mee wordt geproduceerd. IJsland heeft zelfs een overschot dat zij exporteren. Volkomen schoon en milieuvriendelijk door gebruikmaking van de natuurlijke omstandigheden (geisers ed).

De eerste hybride commerciële auto staat momenteel te koop bij de dealer (heb jij dat spotje gemist of zo?).

Kortom: er komt wel degelijk een vervanging van aardolie en aardgas.
Je moet wel een beetje bijblijven hoor!

Maak je maar geen illusies, al die leuke stuntjes dekken nog geen fractie van de noodzakelijke behoefte van de wereld industrie.

Mark
24-02-04, 09:10
Geplaatst door Wizdom
Of anders laat je je elke dag in elkaar timmeren zoals de Nederlandse buurvrouw van mij aan de overkant.

corrigerende tikken Wizdom

Wizdom
24-02-04, 09:13
Geplaatst door Mark
corrigerende tikken Wizdom

Nee, die arme dame zag er er altijd bont en blauw uit. Alcohol verslaving gecombineerd met allerlei andere problemen.

Mark
24-02-04, 09:16
Geplaatst door Wizdom
Alcohol verslaving gecombineerd met allerlei andere problemen.

Corrigerende tikken zijn dus duidelijk noodzakelijk, als laatste redmiddel uiteraard.

Bofko
24-02-04, 09:23
Geplaatst door Wizdom
Nee, die arme dame zag er er altijd bont en blauw uit. Alcohol verslaving gecombineerd met allerlei andere problemen.

Getikt dus, en niet gecorrigeerd.

sjo
25-02-04, 23:22
ER zijn regels voor een corrigerende tik. Het mag geen botten breken en geen littekens achterlaten. Humaan of niet..........

Eigenlijk kun je het dan net zo goed laten. Dat haalt niks aan zo......

groeten
sjo

Al Sawt
26-02-04, 01:08
Geplaatst door ZeroZero
CBS
SCHRIKBARENDE CIJFERS

Het percentage allochtone vrouwen in de Nederlandse opvangcentra en Blijf-van-m'n-lijfhuizen stijgt. In 2001 was 39% van de vrouwen die aanklopte van Nederlandse afkomst. Het percentage Marokkaanse vrouwen: 12,9%. Als je bedenkt dat slechts 1,4% van de Nederlandse bevolking van Marokkaanse afkomst is, is die 12,9% schrikbarend hoog.

De Turkse medemens maakt het niet zo bond, alhoewel het (veel) beter kan. Met 280.000 Turkse allochtonen vormen zij slechts 1,7% van de totale bevolking in Nederland en dan is die 8,2% ook nog wel aan de hoge kant. Dat geldt ook voor de Surinamers: 8,8%. Er leven er 260.000 in Nederland dus hun omgangsvormen met de dames is ongeveer hetzelfde als die van de Turken.

De Antillianen (75.000) bestrijken een half procent van de totale bevolking en zitten met 5,5% ook niet laag.

Wat nog opgemerkt moet worden, is dat deze cijfers enigszins geflatteerd zijn. Uit onderzoek is gebleken dat de Nederlandse vrouwen sneller aangifte doen dan islamitische vrouwen; het is dus aannemelijk dat het werkelijke aantal gevallen van huiselijk geweld bij de moslims hoger ligt.

=============

Vergelijkingen:
----------------------------------------------------------------------------
Nederlanders: Indien: perc. op totale bev.= ca. 95% => [39 %] f= 41 (ondergrens)
Nederlanders: Indien: perc. op totale bev.= ca. 85% => [39 %] f= 46 (bovengrens)
Marokkanen: 1,4/100x16.470.588=230.588 -» 1,4 % => [12,9%] f= 921
Turken: 100/1,7x280.000=16.470.588 -» 1,7 % => [ 8,2%] f= 482
Surinamers: 260.000/16.470.588x100%=1,58% -» 1,58% => [ 8,8%] f= 557
Antillianen: 75.000/16.470.588x100%=0,46% -» 0,46% => [ 5,5%] f=1196(*)
(*) = relatief grote afrondingsdifferentie!! (i.v.m. de kleine uitgangswaarden.)


[ f(totaal)=3199 ] -
Daaruit volgt (relatief gezien):
--------------------------------------------------------------------
1 - Antillianen nemen een derde van de opvangplaatsen in. -» 37.5%(*)
2 - Marokkanen nemen ook een derde van de opvangplaatsen in. -» 28,7%
3 - Turken en Surinamers nemen samen ook een derde deel in. -» 15,0% + 17,5%
4 - Het aandeel Nederlanders is te verwaarlozen. -» 1,2% (gemidd.)

En heeft dit met de Islam te maken?

Volgens de cijfers zijn de Christelijke Surinamers en Antilianen net zoveel over-vertegenwoordigd als hun Islamitische medeallochtonen.


Geplaatst door ZeroZero
Niets met de Islam?? Die mannen slaan ze dat tehuis in met de Koran in de hand, dat heeft niks met de Westerse samenleving te maken. De bovenbestaande cijfers bewijzen, dat het niet te maken heeft met de Islam. Het feit dat zowel bevolkingsgroepen met een Islamitische of Christelijke cultuur vertegenwoordig zijn, bewijst dat het te maken heeft met de zwakke sociale en economische situatie van die betreffende groepen.

Al Sawt
26-02-04, 01:13
Geplaatst door Bofko
De Westerse consumtie-maatschappij met al zijn hedonisme is niet perfect,nee.Maar blijkbaar toch te prefereren boven een islamistisch kalifaat of een communistische heilstaat (die beiden alleen maar bestaan en bestaan hebben in de geest), als je naar de werkelijke wereld kijkt .
Mensen doe alles om naar het Westen te komen en mensen die het Westen verwerpen doen niets om terug te gaan!!. Blijkbaar zijn er belangrijkere zaken dan het geloof.
Zou jij je geloofsgenoten in het Midden Oosten en Afrika nu wil adviseren om vooral niet naar dat verderflijke Westen te komen ? Volgens jouw wereldbelevenis, vinden op dit moment complete volksverhuizingen plaats richting het westen.

En trouwens; de grote stroom gelukszoekers, bestaat uit mensen uit een niet-islamitische land. Alleen al in Tanger een Noord-Marokkaanse havenstad, is een grote concentratie van Christelijke en athiestische Afrikanen die Tanger gebruiken als een tussenstop voor Europa.

Al Sawt
26-02-04, 01:22
Geplaatst door Maslov


Echter, het christendom is wat flexibeler geworden waardoor er veel heeft kunnen groeien t.a.v. wetenschap en ontwikkeling. Een weg terug zoals de Taliban wilden is niet meer mogelijk! Je bent onwetend of een leugenaar. Wat zal het zijn Maslov?

Christendom heeft haar macht en invloed verloren. Integenstelling tot de Islam, heeft het Christendom nooit flexibel gestaan tegenover wetenschap en ontwikkeling. kijk maar naar Afrika en Latijns-Amerika, de taferelen daar zijn duizend keer erger dan de praktijken van de Taliban.

Het Westen heeft haar technologische opkomst te danken aan de steeds veranderende demografie en de neergang van de macht van de kerk.

Bofko
26-02-04, 08:00
Geplaatst door Al Sawt
Volgens jouw wereldbelevenis, vinden op dit moment complete volksverhuizingen plaats richting het westen.

En trouwens; de grote stroom gelukszoekers, bestaat uit mensen uit een niet-islamitische land. Alleen al in Tanger een Noord-Marokkaanse havenstad, is een grote concentratie van Christelijke en athiestische Afrikanen die Tanger gebruiken als een tussenstop voor Europa.

Er vindt ook een volksverhuizing plaats naar het Westen.
En inderdaad zijn er ook veel gelukzoekers bij uit niet-islamitische landen.Armoede drijft de gelukzoeker, niet het geloof.

Ik heb moeite met mensen die hier gekomen zijn en het Westen compleet verwerpen omdat het veel te decadent is. Vele westerlingen voelen zich ook bedreigd door hen.Deze mensen zijn wel islamitisch.

Daviddavid
26-02-04, 10:27
Geplaatst door eva2
NEE in een goed huwelijk wat gebaseerd is op de islaam en beide partners overtuigd moslim zijn en zich aan de regels van de islaam houden!
en vrees voor allah hebben!
DE BESTE MANNEN ZIJN DE MANNEN DIE HET BESTE VOOR HUN VROUWEN ZIJN!
maar als een vrouw denkt dat ze alles maar kan doen wat tegen de islaam ingaat! dan wel ja!
maar voor de corrigerende tik gaat een heel stuk aan vooraf.
Proberen te praten etc etc!
dan niet met haar slapen
Als een vrouw totaal niet luistert wat haar man van haar verwacht kan het helpen
ALLEEN IN HET UITERSTE GEVAL! of scheiding!
Een man is verantwoordelijk voor zijn vrouw en gezin en zal die verantwoording bij allah moeten afleggen!
genoeg uitgelegd!!
Snappen zal je het wel niet!
een corrigerende tik (op de handen)is alleen dan legitiem
dus als iedereen (moslims) zich aan de islaam hielden zat er geen een moslimvrouw in een blijf van mijn lijf huis!


Wil je met me trouwen?

Blade20
26-02-04, 10:45
Geplaatst door Al Sawt
Je bent onwetend of een leugenaar. Wat zal het zijn Maslov?

Christendom heeft haar macht en invloed verloren. Integenstelling tot de Islam, heeft het Christendom nooit flexibel gestaan tegenover wetenschap en ontwikkeling. kijk maar naar Afrika en Latijns-Amerika, de taferelen daar zijn duizend keer erger dan de praktijken van de Taliban.

Het Westen heeft haar technologische opkomst te danken aan de steeds veranderende demografie en de neergang van de macht van de kerk.

Ah, het klopt dat de kerk technische voortgang en wetenschap heeft tegen gehouden. Dit kwam pas nadat de wetenschappelijke bevindingen de uitspraken van de kerk tegen spraken.

En zo is het ook met de Islam. Zodra de bevindingen de Islam zullen tegensspreken zal de Iamam gaan protesteren.

Julien
26-02-04, 13:27
Geplaatst door Wizdom
Zoals ik al eerder gezegd heb zeggen deze cijfers niets anders dan dat de Nederlandse vrouw meer opvang mogelijkheden heeft dan de opvang huizen. Als autochtoon is toch wel minimaal te verwachten dat je de wegen kent in eigen land. Of anders laat je je elke dag in elkaar timmeren zoals de Nederlandse buurvrouw van mij aan de overkant.

Wellicht zijn de buitenlandse vrouwen dan misschien toch meer geemancipeerd? Dat staat allemaal niet in de statistieken?

ja, ja :D Dream on!!

die moslimvrouwen mogen blij zijn dat ze in een westers land wonen, in een islamitisch land hadden ze geen andere mogelijkheid dan mishandeld blijven worden of weglopen (--> en je weet wat dat betekent)

Julien
26-02-04, 13:31
En zo is het ook met de Islam. Zodra de bevindingen de Islam zullen tegensspreken zal de Iamam gaan protesteren.

precies. het M-O was inderdaad veel verder met wetenschap dan Europa in de Oude tijd, maar men vergeet wel dat dit VOOR de Islam was.

Al Sawt
26-02-04, 17:20
Geplaatst door Bofko
Er vindt ook een volksverhuizing plaats naar het Westen.
En inderdaad zijn er ook veel gelukzoekers bij uit niet-islamitische landen.Armoede drijft de gelukzoeker, niet het geloof.

Ik heb moeite met mensen die hier gekomen zijn en het Westen compleet verwerpen omdat het veel te decadent is. Vele westerlingen voelen zich ook bedreigd door hen.Deze mensen zijn wel islamitisch. Kun je paar opnoemen? Kun je paar organisaties opnoemen?

De Westerlingen voelen zich bedreigd door een gevaarte die helemaal niet eens bestaat.

Al Sawt
26-02-04, 17:24
Geplaatst door Blade20
En zo is het ook met de Islam. Zodra de bevindingen de Islam zullen tegensspreken zal de Iamam gaan protesteren


Geplaatst door Julien
precies. het M-O was inderdaad veel verder met wetenschap dan Europa in de Oude tijd, maar men vergeet wel dat dit VOOR de Islam was. En dat noemt zich een historicus in opleiding!

De wetenschappelijke niveau die onder de goude-eeuwen van de Islam bereikt was, was nooit door de eerdere beschavingen in MO bereikt.

Ik durf te beweren, dat zonder de Islam het Westen de huidige wetenschappelijke niveau niet eens bereikt zou hebben.

Wizdom
26-02-04, 18:54
Geplaatst door Al Sawt
En dat noemt zich een historicus in opleiding!

De wetenschappelijke niveau die onder de goude-eeuwen van de Islam bereikt was, was nooit door de eerdere beschavingen in MO bereikt.

Ik durf te beweren, dat zonder de Islam het Westen de huidige wetenschappelijke niveau niet eens bereikt zou hebben.

And that is a fact!

Marsipulami
27-02-04, 01:10
Is er misschien niet iets structureel mis met de Nederlandse man-vrouw relatie?


Ik zou normaal gezien 'nee' antwoorden op deze vraag. Doch gezien de vele reacties op genoemde vraagstelling twijfel ik toch wel een beetje. :p

Afgaande op de talloze reacties op dit prikbord -in deze thread en elders- kan ik echter niet concluderen dat moslima's onderdrukte, mishandelde en pertinent ongelukkige mensen zijn. Evenmin kan ik concluderen dat de verworven vrijheden om halfnaakt op straat rond te lopen, economische zelfstandigheid, de maatschappelijke waardering van prostitutie als een legaal beroep, soepele echtscheidingsregels, enz. autochtoonse vrouwen zoveel gelukkiger maakt.

Ik denk dat welzijn en geluk wel samenhangen met het vermogen van mensen om de beperktheid van hun menselijke existentie te aanvaarden. Dat geldt voor mannen zowel als voor vrouwen.

'Vrijheid' bestaat volgens mij niet. het is slechts een ideële filosofische categorie die in het werkelijke leven nergens voorkomt. Een zorgzame moeder die zich engageert voor het geluk, het welzijn van haar gezin en de opvoeding van haar kinderen is volgens mij minstens evenveel waard als een vrijgevochten carrierevrouw die met een dure wagen rondrijdt en haar kinderen elke morgen aflevert in een creche om ze 's avonds met een pak chips achter de tv te installeren.

Ik begrijp de obsessie van autochtonen niet om de eigen cultuur op te dringen aan allochtonen als het absolute maatschappelijke, levensbeschouwelijke en ideologische ideaal. Als men het heeft over intermenselijke relaties, dan is volgens mij niet het bruto nationaal procuct van belang, maar wel het bruto nationaal geluk. Of niet-moslima's zoveel gelukkiger zijn dan moslima's durf ik sterk te betwijfelen.

Eelke
27-02-04, 06:51
Geplaatst door Al Sawt
En dat noemt zich een historicus in opleiding!

De wetenschappelijke niveau die onder de goude-eeuwen van de Islam bereikt was, was nooit door de eerdere beschavingen in MO bereikt.

Ik durf te beweren, dat zonder de Islam het Westen de huidige wetenschappelijke niveau niet eens bereikt zou hebben.

Dat klopt, net als de kennis van de Grieken, Romeinen, Chinezen en nog tientallen andere volken. De grote vraag is waarom het midden-oosten niet verder is gegaan met het uitbreiden van die kennis.

Laat ik dan ook maar meteen de vraag stellen waar iedereen op zit te wachten. Is er al eens onderzoek gedaan naar de relatie tussen de opkomst van de islam en het uitblijven van wetenschappelijke vooruitgang. Kan iemand dit ontkennen of bevestigen.

Groet, groet Eelke

Eelke
27-02-04, 07:12
Geplaatst door Marsipulami
Ik zou normaal gezien 'nee' antwoorden op deze vraag. Doch gezien de vele reacties op genoemde vraagstelling twijfel ik toch wel een beetje. :p

Afgaande op de talloze reacties op dit prikbord -in deze thread en elders- kan ik echter niet concluderen dat moslima's onderdrukte, mishandelde en pertinent ongelukkige mensen zijn. Evenmin kan ik concluderen dat de verworven vrijheden om halfnaakt op straat rond te lopen, economische zelfstandigheid, de maatschappelijke waardering van prostitutie als een legaal beroep, soepele echtscheidingsregels, enz. autochtoonse vrouwen zoveel gelukkiger maakt.

Het maakt iemand niet automatisch gelukkiger. Het geeft de vrouw echter wel meer keuzes die ze kan maken. Meer richtingen waarin ze zichzelf kan ontwikkelen. Daar zou je uit kunnen concluderen dat het aantal mogelijkheden om gelukkig te worden is toegenomen.


Ik denk dat welzijn en geluk wel samenhangen met het vermogen van mensen om de beperktheid van hun menselijke existentie te aanvaarden. Dat geldt voor mannen zowel als voor vrouwen.

Het heb nog steeds een rotsvast vertrouwen in het vermogen van de mens om zicht te ontwikkelen. Ik ben dan ook van mening dat zodra je zegt dat je "beperkt" bent je de mens tekort doet.


'Vrijheid' bestaat volgens mij niet. het is slechts een ideële filosofische categorie die in het werkelijke leven nergens voorkomt. Een zorgzame moeder die zich engageert voor het geluk, het welzijn van haar gezin en de opvoeding van haar kinderen is volgens mij minstens evenveel waard als een vrijgevochten carrierevrouw die met een dure wagen rondrijdt en haar kinderen elke morgen aflevert in een creche om ze 's avonds met een pak chips achter de tv te installeren.

Een zorgzame moeder is inderdaad minstens evenveel waard als een carrierevrouw. De vrijheid is echter de mogelijk van beide om dat doel te stellen en daar naartoe te werken.


Ik begrijp de obsessie van autochtonen niet om de eigen cultuur op te dringen aan allochtonen als het absolute maatschappelijke, levensbeschouwelijke en ideologische ideaal. Als men het heeft over intermenselijke relaties, dan is volgens mij niet het bruto nationaal procuct van belang, maar wel het bruto nationaal geluk. Of niet-moslima's zoveel gelukkiger zijn dan moslima's durf ik sterk te betwijfelen.

Gelukkig zijn kun je in bijna elke situatie. De mogelijkheid om je eigen geluk te zoeken en deze proberen te bereiken is de vrijheid die we willen hebben in dit land. Het is dus niet dat een allochtoon onze cultuur over moet nemen, maar ze moet er weel de mogelijkheid voor hebben.

Groet, groet Eelke

Zeepaardje
27-02-04, 13:03
Geplaatst door Al Sawt
En dat noemt zich een historicus in opleiding!

De wetenschappelijke niveau die onder de goude-eeuwen van de Islam bereikt was, was nooit door de eerdere beschavingen in MO bereikt.

Ik durf te beweren, dat zonder de Islam het Westen de huidige wetenschappelijke niveau niet eens bereikt zou hebben.

Tja, wat kan ik zeggen: in het oude Egypte zijn er diverse bloeiperiodes geweest. De tijd van Chepren (of Cheops, zoals je wilt) en zijn zoon waren wel heel erg speciaal. Het wetenschapsniveau was enorm hoog onder die oude Egyptenaren. Amenhotep (nee, niet die hollywood-figuur) was een soort rennesanceman-avant-la-lettre. Architect, chirurg (de eerste hersenoperaties op mensen!), uitvinder, geoloog, socioloog, wiskundige (pi!), uitmuntend bestuurder en vizier.

En dus stel ik: het wetenschappelijke niveau die onder de gouden-eeuwen van de Islam bereikt was, was wel degelijk door de eerdere beschavingen in MO bereikt, namelijk de oude Egyptenaren.

Het was dan ook deze kennis waar de latere moslimgeleerden zich op baseerden. Nee, ook de moslims (hoe geleerd ook) hebben niet het wiel uitgevonden. Ere wie ere toekomt: Amenhotep was het begin van de serieuze wetenschap.

Wizdom
27-02-04, 20:17
Geplaatst door Zeepaardje
Tja, wat kan ik zeggen: in het oude Egypte zijn er diverse bloeiperiodes geweest. De tijd van Chepren (of Cheops, zoals je wilt) en zijn zoon waren wel heel erg speciaal. Het wetenschapsniveau was enorm hoog onder die oude Egyptenaren. Amenhotep (nee, niet die hollywood-figuur) was een soort rennesanceman-avant-la-lettre. Architect, chirurg (de eerste hersenoperaties op mensen!), uitvinder, geoloog, socioloog, wiskundige (pi!), uitmuntend bestuurder en vizier.

En dus stel ik: het wetenschappelijke niveau die onder de gouden-eeuwen van de Islam bereikt was, was wel degelijk door de eerdere beschavingen in MO bereikt, namelijk de oude Egyptenaren.

Het was dan ook deze kennis waar de latere moslimgeleerden zich op baseerden. Nee, ook de moslims (hoe geleerd ook) hebben niet het wiel uitgevonden. Ere wie ere toekomt: Amenhotep was het begin van de serieuze wetenschap.

Het waren allemaal pionnetjes. Geef maar toe, je krijgt het niet over je hart om te zeggen dat de Islam een grootse bijdrage heeft geleverd aan de wetenschap van heden ten dage. Het zit gewoon heel erg diep.... Gewoon oefenen.... Heel diep zuchten en zeggen... "De Islam heeft een grootse bijdrage geleverd aan de wetenschap heden ten dage...." Heel diep zuchten en zeggen... "De Islam heeft een grootse bijdrage geleverd aan de wetenschap heden ten dage...." Heel diep zuchten en zeggen... "De Islam heeft een grootse bijdrage geleverd aan de wetenschap heden ten dage...."

Een beetje therapie kan geen kwaad...

Tomas
27-02-04, 20:34
Geplaatst door Wizdom
Het waren allemaal pionnetjes. Geef maar toe, je krijgt het niet over je hart om te zeggen dat de Islam een grootse bijdrage heeft geleverd aan de wetenschap van heden ten dage. Het zit gewoon heel erg diep.... Gewoon oefenen.... Heel diep zuchten en zeggen... "De Islam heeft een grootse bijdrage geleverd aan de wetenschap heden ten dage...." Heel diep zuchten en zeggen... "De Islam heeft een grootse bijdrage geleverd aan de wetenschap heden ten dage...." Heel diep zuchten en zeggen... "De Islam heeft een grootse bijdrage geleverd aan de wetenschap heden ten dage...."

Een beetje therapie kan geen kwaad...

Volgens mij is 't niet zoveel. 't enige waar de huidige "Moslimwetenschappers" zich mee bezig houden is de huidige wetenschappenlijke onjtdekkingen en theorieen proberen te koppelen aan Korancitaten.

En wat de arabieren in het verre verleden aan de huidige stand der wetenschap hebben bijgedragen heeft weinig met de Islam als godsdienst te maken. Misschien eerder meer ondanks de Islam. Maar dat is een persoonlijke inschatting.

Een beetje relativeren kan geen kwaad.

Wizdom
27-02-04, 20:44
Geplaatst door Tomas
Volgens mij is 't niet zoveel. 't enige waar de huidige "Moslimwetenschappers" zich mee bezig houden is de huidige wetenschappenlijke onjtdekkingen en theorieen proberen te koppelen aan Korancitaten.

En wat de arabieren in het verre verleden aan de huidige stand der wetenschap hebben bijgedragen heeft weinig met de Islam als godsdienst te maken. Misschien eerder meer ondanks de Islam. Maar dat is een persoonlijke inschatting.

Een beetje relativeren kan geen kwaad.

De oefening kan ook voor jou echt geen kwaad....

Tomas
27-02-04, 20:46
Geplaatst door Wizdom
De oefening kan ook voor jou echt geen kwaad....

Verrek, nu zie ik het ook!!

Dank je Wizdon, voor het openen van mijn ogen.

Wizdom
28-02-04, 11:37
Geplaatst door HansvD
Is er misschien niet iets structureel mis met de Nederlandse man-vrouw relatie?

Lijkt me niet. Er is pas iets structureel als incidenten niet meer incidenten zijn.

Zie ook deze thread:

Nederlander pleegt medogenloze moord omdat vrouw wilde scheiden (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=87445)

Blade20
28-02-04, 11:53
Geplaatst door Wizdom
Zie ook deze thread:

Nederlander pleegt medogenloze moord omdat vrouw wilde scheiden (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=87445)

Wat dat bericht betekend is dat scheiding wel mogelijk moet zijn. Het betekend niet dat er iets structureel mis is hier in Nederland op dat gebied.

Je probeerd gewoon de Nederlandse waarden en normen te ondermijnen zodat mensen sneller naar de Islamitische zullen grijpen. Waarom zeg je dat niet gewoon rechtuit? Waarom zo slinks liegen en je ziel (verder) besmetten als hij al is?

Wizdom
28-02-04, 12:01
Geplaatst door Blade20
Wat dat bericht betekend is dat scheiding wel mogelijk moet zijn. Het betekend niet dat er iets structureel mis is hier in Nederland op dat gebied.

Je probeerd gewoon de Nederlandse waarden en normen te ondermijnen zodat mensen sneller naar de Islamitische zullen grijpen. Waarom zeg je dat niet gewoon rechtuit? Waarom zo slinks liegen en je ziel (verder) besmetten als hij al is?

Nee hoor, ik breng alleen de misstanden met feitelijk bewijs naar voren die men probeert te verhullen. M.a.w. kritisch de maatschappij volgen.

Men heeft zo z'n mond vol over de zogenaamde negatieve impact die de Islam zou hebben. Maar alle feiten die ik aanbreng hebben te maken met een gebrek aan Islamitische waarden!

Al Sawt
28-02-04, 22:40
Geplaatst door Zeepaardje
Tja, wat kan ik zeggen: in het oude Egypte zijn er diverse bloeiperiodes geweest. De tijd van Chepren (of Cheops, zoals je wilt) en zijn zoon waren wel heel erg speciaal. Het wetenschapsniveau was enorm hoog onder die oude Egyptenaren. Amenhotep (nee, niet die hollywood-figuur) was een soort rennesanceman-avant-la-lettre. Architect, chirurg (de eerste hersenoperaties op mensen!), uitvinder, geoloog, socioloog, wiskundige (pi!), uitmuntend bestuurder en vizier.

En dus stel ik: het wetenschappelijke niveau die onder de gouden-eeuwen van de Islam bereikt was, was wel degelijk door de eerdere beschavingen in MO bereikt, namelijk de oude Egyptenaren.

Het was dan ook deze kennis waar de latere moslimgeleerden zich op baseerden. Nee, ook de moslims (hoe geleerd ook) hebben niet het wiel uitgevonden. Ere wie ere toekomt: Amenhotep was het begin van de serieuze wetenschap. Kan je kennis uit onze huidige tijd opnoemen, die op de Oud-Egyptische kennis gestoeld is?

Dat die Oud-Egyptische wetenschap goed ontwikkelt is, staat buitenkijf.
Maar aangezien die kennis, in loop van tijd achterhaald was en ingehaald is door andere wetenschappelijke studies. Kunnen we gerust zeggen dat Oud-Egyptische wetenschap, inferieur was aan de Islamitische wetenschap (Met uitzondering daargelaten). Aangezien we tot het dag van vandaag nog profijt hebben van de islamitische wetenschap, waar de huidige en moderne wetenschap voor een gedeelte op gestoeld is.

Kortom de Moslims hebben het wiel niet uitgevonden, maar wel een wezenlijke bijdrage aan de wereldwetenschap geleverd. Wat door sommige op Maroc.nl, uit onwetendheid of arrogantie wordt ontkend.

Blade20
28-02-04, 22:46
Geplaatst door Wizdom
Nee hoor, ik breng alleen de misstanden met feitelijk bewijs naar voren die men probeert te verhullen. M.a.w. kritisch de maatschappij volgen.

Men heeft zo z'n mond vol over de zogenaamde negatieve impact die de Islam zou hebben. Maar alle feiten die ik aanbreng hebben te maken met een gebrek aan Islamitische waarden!

En wat je nu doet is toegeven, met een draaitje.

Als ik zeg dat een stoplicht op rood staat zeg jij dus dat het niet groen of oranje is. Nou, dat is hetzelfde. Fijn dat je het onder ogen brengt. Maar waarom onthul je niet even de fouten van de Islamitische waardes meteen erbij.

Want ook daar worden vrouwen en kinderen verkracht, ook daar worden mensen mishandeld. Alleen komt het daar niet zo vaak naar buiten omdat het in de familie moet blijven.
Ik weet niet of je het door hebt, maar dit heeft totaal niets, maar dan ook niets met waarden te maken, enkel met de menselijke natuur. De waarden hebben alleen invloed op de daad die erna komt.

In het westen proberen de daders het te verhullen maar komt het er regelmatig naar buiten. In het MO komt het minder vaak naar buiten, maar dan wordt niet alleen de dader gestraft, maar ook het slachtoffer als het toevallig een vrouw zou zijn.

Tomas
28-02-04, 22:50
Geplaatst door Al Sawt

Kortom de Moslims hebben het wiel niet uitgevonden, maar wel een wezenlijke bijdrage aan de wereldwetenschap geleverd. Wat door sommige op Maroc.nl, uit onwetendheid of arrogantie wordt ontkend.

Dat er Moslims zijn geweest die een zekere bijdrage aan de huidige stand van de wetenschap hebben geleverd zal niet makkelijk te ontkennen zijn, maar beweren dat de islam dat ook heeft gedaan is natuur;ijk grote kolder. De islam heeft niets bijgedragen, het heeft net als alle andere monotheistische woestijn godsdiensten de vooruitgang eerder proberen tegen te houden, middels haar machthebbers.

Marsipulami
28-02-04, 22:58
Geplaatst door Tomas
De islam heeft niets bijgedragen, het heeft net als alle andere monotheistische woestijn godsdiensten de vooruitgang eerder proberen tegen te houden, middels haar machthebbers.

Ja, dat is de reden waarom bepaalde streken van Afrika en het Chinese platteland -waar er nooit woestijngodsdiensten waren- zoveel voorop liggen op vlak van wetenschappelijke ontwikkeling in vergelijking met christelijk Europa.

Tomas
28-02-04, 23:00
Geplaatst door Marsipulami
Ja, dat is de reden waarom bepaalde streken van Afrika en het Chinese platteland -waar er nooit woestijngodsdiensten waren- zoveel voorop liggen op vlak van wetenschappelijke ontwikkeling.

Nou voorruit dan maar: Geen enkel dogma heeft de wereld ooit vooruit geholpen.

Al Sawt
28-02-04, 23:01
Geplaatst door Eelke
Dat klopt, net als de kennis van de Grieken, Romeinen, Chinezen en nog tientallen andere volken. De grote vraag is waarom het midden-oosten niet verder is gegaan met het uitbreiden van die kennis.

Laat ik dan ook maar meteen de vraag stellen waar iedereen op zit te wachten. Is er al eens onderzoek gedaan naar de relatie tussen de opkomst van de islam en het uitblijven van wetenschappelijke vooruitgang. Kan iemand dit ontkennen of bevestigen.

Groet, groet Eelke Eelke,
Eerst wil ik je bedanken voor de serieuze en niet ondoordachte reactie.

Om je grote vraag te beantwoorden:

Door de opkomst van de Islam, is het invloedsfeer van Midden Oosten vergroot. MO werdt op gebied van handel en wetenschap een centrale gebied. Maar door de tannende macht van de Kaliefen en de gelijdelijke neergang van Islamitische rijk, konden buitengewesten van het rijk zich makkelijk ontrekken van de macht van de Kalief in Bagdad.

En te gelijkertijd is Europa uit de middeleeuwen ontwaakt. Doordat Europa de handel uit Azie in haar handen nam, werden de traditionele handelsroutes(waar ook kennis gebruik van maakte) van Azie via MO naar Europa omgebogen.

Tel daarbij het feit dat de afstanden tussen steden(handelcentra`s) in de Arabische wereld groot zijn en dat de wereldhandel niet meer via MO gevoerd werdt. Kan je de conclusie trekken, dat bij de economische neergang ook de wetenschap achteruit ging. Ook de kleine bevolkingsaantallen en de versplinterde staten, waren een belangrijke factor.

Marsipulami
28-02-04, 23:03
Geplaatst door Tomas
Nou voorruit dan maar: Geen enkel dogma heeft de wereld ooit vooruit geholpen.


Dan ook niet de wetenschap want die staat bol van dogma's zoals empirische verifieerbaarheid, berekenbaarheid, materialisme, oorzaak-gevolg redeneringen, enz.

Tomas
28-02-04, 23:08
Geplaatst door Marsipulami
Dan ook niet de wetenschap want die staat bol van dogma's zoals empirische verifieerbaarheid, berekenbaarheid, materialisme, oorzaak-gevolg redeneringen, enz.

Materialisme? Wat is dat?

Marsipulami
28-02-04, 23:11
Geplaatst door Tomas
Materialisme? Wat is dat?

De overtuiging dat alle fenomenen in het ondermaanse verklaarbaar zijn vanuit de materie. Geestelijke oorzaken of teleologische verklaringen worden dan uitgesloten om de werkelijkheid te begrijpen.

Tomas
28-02-04, 23:15
Geplaatst door Marsipulami
De overtuiging dat alle fenomenen in het ondermaanse verklaarbaar zijn vanuit de materie. Geestelijke oorzaken of teleologische verklaringen worden dan uitgesloten om de werkelijkheid te begrijpen.

Wat is materie?

En wat zijn dan theologische verklaringen voor fenomenen?

Marsipulami
28-02-04, 23:21
Geplaatst door Tomas
Wat is materie?

Daarover wil ik eigenlijk met jou niet in discussie gaan want dan verlies ik :p Ik zou zeggen bij wijze van probeersel alles wat empirisch waarneembaar is.




En wat zijn dan theologische verklaringen voor fenomenen?

Geen theologische verklaringen, dat zei ik niet. Ik zei teleologische verklaringen. D.w.z. het heden is niet de resultante van het verleden via een keten van oorzaak-gevolg redeneringen, ook de toekomst speelt een rol, punt omega van Teilhard de Chardin. Chaotische toestanden die in weerwil van de wet van de entropie uitmonden in hogere structuren.

Tomas
29-02-04, 00:16
Geplaatst door Marsipulami

D.w.z. het heden is niet de resultante van het verleden via een keten van oorzaak-gevolg redeneringen, ook de toekomst speelt een rol, punt omega van Teilhard de Chardin. Chaotische toestanden die in weerwil van de wet van de entropie uitmonden in hogere structuren.

Kan je dit nog eens maar dan met hele andere woorden zeggen?

Julien
29-02-04, 00:40
Geplaatst door Al Sawt
En dat noemt zich een historicus in opleiding!

De wetenschappelijke niveau die onder de goude-eeuwen van de Islam bereikt was, was nooit door de eerdere beschavingen in MO bereikt.

Ik durf te beweren, dat zonder de Islam het Westen de huidige wetenschappelijke niveau niet eens bereikt zou hebben.

Dat is maar ten dele waar. De meeste kennis is ontstaan voor de komst van de Islam in het M-O. De Islam ging er inderdaad niet zo bekrompen mee om als het christendom, maar toen Europa uit de Middeleeuwen kwam heeft het zich gerevancheerd met de Renaissance en later de Verlichting en de Franse revolutie. De Islam is na haar bloeiperiode niet echt verder ontwikkeld volgens mij.

Marsipulami
29-02-04, 00:43
Geplaatst door Tomas
Kan je dit nog eens maar dan met hele andere woorden zeggen?


Op alle vragen waar de actuele wetenschapsbeleving geen antwoord op heeft wordt het wonderwoord 'toeval' te voorschijn getoverd. Dat woord is de pleister op de narcistische wonde van atheïstische wetenschappers die niet over het muurtje van hun eigen wetenschappelijke dogma's heen kunnen kijken.

Evolutie is een proces van toeval en noodzakelijkheid, dwz fouten in het doorgeven van genetische codes en invariante reproducties. De mens als oneindig complexe structuur is het resultaat van een opeenvolging van mislukkingen van de natuur. Het was toeval dat de mens ontstond uit een paar stenen en een geschikte temperatuur. Met toeval kan je ontzettend veel verklaren. De mens is de laatste mislukking in een keten van mislukkingen. :fpiraat:

Zeepaardje
29-02-04, 08:33
Geplaatst door Al Sawt
Kan je kennis uit onze huidige tijd opnoemen, die op de Oud-Egyptische kennis gestoeld is?

Nee, omdat heel veel daarvan verloren is gegaan o.a. door de komst van het christendom.


Dat die Oud-Egyptische wetenschap goed ontwikkelt is, staat buitenkijf.
Maar aangezien die kennis, in loop van tijd achterhaald was en ingehaald is door andere wetenschappelijke studies. Kunnen we gerust zeggen dat Oud-Egyptische wetenschap, inferieur was aan de Islamitische wetenschap (Met uitzondering daargelaten). Aangezien we tot het dag van vandaag nog profijt hebben van de islamitische wetenschap, waar de huidige en moderne wetenschap voor een gedeelte op gestoeld is.

Dit slaat helemaal nergens op! Hoezo, hersenchirurgie, getal pi, kennis van astronomie - architectuur - wiskunde, anatomie en pathologie achterhaald? Voorbeeldje: het gebruik van honing om ontstekingen te voorkomen is pas sinds kort herondekt en mee geëxperimenteerd.
Niemand is er nog achter gekomen hoe die mummies precies gemaakt werden - vooral hoe het ze lukte om ze zo goed te conserveren. Recente opgravingen hebben bewijs opgeleverd van hersenchirurgie, waarbij de patiënt nadien nog jaren geleefd heeft. De islamitische wetenschap (net zoals de grieken en romeinen) hadden niets kunnen beginnen als de Egyptenaren niet zoveel kennis omtrent astrologie en wiskunde hadden gehad. Het is deze basis waarop de overigen hun wetenschap hebben gebaseerd. Of dacht je nu werkelijk dat de moslims de eersten waren die doorkregen hoe het met de sterren en planeten zat?

Stellen dat de egyptische wetenschap inferieur is aan de islamitische wetenschap is hetzelfde als stellen dat de leraar inferieur is aan de leerling. Wie is er nou arrogant?

Nog even een paar kleinigheidjes: hamburgers, taximeters, überhaupt het idee van taxi's, beton, flatgebouwen en logistiek zijn romeinse uitvindingen die wij herondekt hebben en nog dagelijks gebruiken.
Dus zo achterhaald zijn die oude uitvindingen nog niet.


Kortom de Moslims hebben het wiel niet uitgevonden, maar wel een wezenlijke bijdrage aan de wereldwetenschap geleverd. Wat door sommige op Maroc.nl, uit onwetendheid of arrogantie wordt ontkend.

Ik geef je groot gelijk als je zegt dat de huidige, moderne wetenschap voor een (groot) gedeelte gebaseerd is op de islamitische wetenschap. Maar om nou te doen alsof dáár alles mee begonnen is..... nee, dat is gewoon niet zo.

Ook de moslims hadden een deel van hun kennis elders gehaald, dat kun je niet ontkennen. Niet alleen zijn daar de (archeologische) bewijzen voor gevonden, ook zijn er verschillende documenten gevonden van islamitische wetenschappers die verwijzen naar griekse wetenschappers, die op hun beurt weer verwijzen naar de egyptenaren.

Dit alles heeft niets met arrogantie temaken, maar alles met: ere wie ere toekomt.

Tot slot: ik vind het heel erg grappig en veelzeggend dat je alle overige wetenschapsbronnen, zoals azië (china!) en europa (rennesance) zo klakkeloos terzijde schuift.

Een échte wetenschapper weet 1 ding: de wetenschap staat nooit stil en wordt door velerlei bronnen gevoed/beïnvloed. Niemand kan de eer opeisen dat zij "de wetenschap" of "de beschaving" heeft gebracht.

Maar ja, dit doet me denken aan het gezegde: succes kent vele vaders en mislukking is een wees.

Wizdom
29-02-04, 14:22
Het is toch echt geen toeval dat pas na de Islam de wetenschap in versnelling is gekomen omdat de Islam de basis principe heeft gelegd voor het fundamenteel wetenschappelijk denken namelijk dat je altijd eerst je stelling moet bewijzen.

Voor de Islam werd er uit gegaan van dogmas die de wetenschappelijke ontwikkeling alleen maar belemmerden...

Tomas
29-02-04, 18:46
Geplaatst door Marsipulami
Op alle vragen waar de actuele wetenschapsbeleving geen antwoord op heeft wordt het wonderwoord 'toeval' te voorschijn getoverd. Dat woord is de pleister op de narcistische wonde van atheïstische wetenschappers die niet over het muurtje van hun eigen wetenschappelijke dogma's heen kunnen kijken.

Evolutie is een proces van toeval en noodzakelijkheid, dwz fouten in het doorgeven van genetische codes en invariante reproducties. De mens als oneindig complexe structuur is het resultaat van een opeenvolging van mislukkingen van de natuur. Het was toeval dat de mens ontstond uit een paar stenen en een geschikte temperatuur. Met toeval kan je ontzettend veel verklaren. De mens is de laatste mislukking in een keten van mislukkingen. :fpiraat:

Jammer. Ik vond de eerdere woorden intigrerender. Dit klinkt een beetje als een versleten lp.

Tomas
29-02-04, 18:49
Geplaatst door Wizdom
Het is toch echt geen toeval dat pas na de Islam de wetenschap in versnelling is gekomen omdat de Islam de basis principe heeft gelegd voor het fundamenteel wetenschappelijk denken namelijk dat je altijd eerst je stelling moet bewijzen.

De stelling dat Mohammed misschien het een en ander verzon moest je met de dood bekopen bedoel je?

Zeepaardje
29-02-04, 20:55
Geplaatst door Wizdom
Het is toch echt geen toeval dat pas na de Islam de wetenschap in versnelling is gekomen omdat de Islam de basis principe heeft gelegd voor het fundamenteel wetenschappelijk denken namelijk dat je altijd eerst je stelling moet bewijzen.

Voor de Islam werd er uit gegaan van dogmas die de wetenschappelijke ontwikkeling alleen maar belemmerden...

Merkwaardig, volgens mij kenden de oude egyptenaren, grieken of romeinen het concept dogma helemaal niet.

mark61
01-03-04, 10:44
Geplaatst door Zeepaardje
Merkwaardig, volgens mij kenden de oude egyptenaren, grieken of romeinen het concept dogma helemaal niet.

Merkwaardig, 'dogma' is toch echt een Grieks woord.