PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlander in coma geslagen 'wegens Hollands accent'



Marsipulami
23-02-04, 17:19
Nederlander in coma geslagen 'wegens Hollands accent'.

Turnhout - Twee vechtersbazen hebben maandagochtend de Nederlandse Turnhoutenaar Michel Duboi (28) in een shoarmazaak in elkaar geslagen. Het slachtoffer werd in coma opgenomen in het ziekenhuis. "Ik had niks misdaan, maar sprak blijkbaar te Hollands", vertelt de man die na 5 uur uit coma ontwaakte. Twee verdachten werden opgepakt, maar weer vrijgelaten.


Michel Dubois en zijn vriendin hadden zondag genoten van een avondje karaoke in Turnhout, toen ze besloten in de Otterstraat nog iets te gaan eten. "In het eethuis zaten twee mannen de andere klanten lastig te vallen toen we binnenkwamen", vertelt de man. Ik maakte een opmerking dat we gewoon rustig wilden eten.

Toen Michel naar het toilet wandelde, pakten de twee amokmakers hem plots hardhandig aan. "Hij kreeg een slag in het gelaat voor hij goed wist wat er gebeurde", vertelt zijn vriendin. "Die mannen wisten erg goed waar ze moesten trappen en slaan, want hij ging snel in coma."

De vechtersbazen sleepten hun slachtoffer naar buiten en bleven daar op hem in trappen. "Het bloed gutste uit zijn hoofd. Toen ik hen iets toeriep, antwoorden ze 'zwijg', of je kan er naast gaan liggen", en ze kuierden op weg. Niemand in de zaak kwam mijn vriend te hulp. Als ik zijn hoofd niet had dichtgehouden, was hij misschien wel doodgebloed.".


Hersenbloeding

Dubois werd in coma in het ziekenhuis opgenomen. Hij ontwaakte pas na vijf uur. Hij hield aan zijn avontuur een hersenbloeding, gekneusd kaakbeen en een gebroken neus over. "Ze pakten mij aan omdat ik te Hollands klonk. Ik woon al sinds mijn zestiende in Turnhout, maar die taal raak ik gewoon niet kwijt. Ik heb pech gehad."

Volgens de politie waren de daders gewoon uit op een stevige vechtpartij. "Ze pikken er dan iemand uit die er wat uitspringt. Dat kan iemand met een pet op zijn, of iemand die Nederlands klinkt."

De agenten pakten Constantijn Br. en Michel Br. op. Constantijn was voorwaardelijk vrij sinds augustus 2003 en had eerder die nacht ook in Beerse al iemand toegetakeld. De twee werden voor de onderzoeksrechter geleid, maar die liet Michel Br. beschikken en Constantijn Br. vrij onder voorwaarden.

HO


Bron: BVL

Mark
23-02-04, 17:24
is het vandaag "plaats berichten die Mark allang geplaatst heeft nog een keer" dag??




ps. kutbelgen

Marsipulami
23-02-04, 17:26
Geplaatst door Mark
is het vandaag "plaats berichten die Mark allang geplaatst heeft nog een keer" dag??

ps. kutbelgen

Oh, ik kwam het net tegen.


ps. Die Hollander zal dat pak slaag wel verdiend hebben. :fplet:

Dragon_Khan
23-02-04, 17:35
Ja hij sprak met een vreemd accent, dat kan natuurlijk niet.

:argwaan:

Marsipulami
23-02-04, 17:39
Geplaatst door Dragon_Khan
Ja hij sprak met een vreemd accent, dat kan natuurlijk niet.

:argwaan:

Hij had zich maar moeten integreren. Fatsoenlijk Vlaams leren en zich niet moeien met andermans zaken. :verward:

nl-x
23-02-04, 17:44
is het vandaag "plaats berichten die Mark allang geplaatst heeft nog een keer" dag??




ps. kutbelgen

Mark
23-02-04, 18:02
Geplaatst door Marsipulami
Oh, ik kwam het net tegen.


ps. Die Hollander zal dat pak slaag wel verdiend hebben. :fplet:

Biedt je excuses aan!!!

- voor die Belg
- voor jullie stomme accent
- voor die vieze zooi die jullie frites durven te noemen

:ego:

Marsipulami
23-02-04, 18:17
Geplaatst door Mark
Biedt je excuses aan!!!

- voor jullie stomme accent

:ego:

Iek zien giene rasiest, mur iek vien dattie hollaanders iest oons toal motte liere klappe. :boer:

~Panthera~
23-02-04, 22:15
Koopuh ? :D