PDA

Bekijk Volledige Versie : Waardige anti-muur demonstraties



freya
23-02-04, 21:14
Waardige demonstraties van Palestijnen, Israëli's en Europeanen tegen de Apartheidsmuur in Palestina

De organisaties verenigd in de Stop de Muur Coalitie zijn uitermate tevreden over de waardige demonstraties die zij vandaag mede-organiseerden bij het Internationaal Gerechtshof in Den Haag. Met meer dan duizend deelnemers was het een van de grootste pro-Palestijnse manifestaties die recentelijk georganiseerd werden in Nederland.

Een international delegatie van 25 mensen hield vanaf de vroege ochtend een stille wake tegen de Apartheidsmuur, temidden van de grote demonstratie voor de Muur die vanmorgen toestemming kreeg van burgemeester Deetman om aanwezig te zijn bij de opening van de hoorzitting in het Internationaal Gerechtshof.


's Middags liepen 1200 vertegenwoordigers uit heel Europa, de Verenigde Staten, Palestina en Israël in demonstratieve optocht van het Plein naar het Vredespaleis, waar zij zich voegden bij de wake en een vreedzame en waardige manifestatie hielden. De demonstranten eisten het neerhalen van de Apartheidsmuur, het einde van de Israëlische bezetting van Palestina en gerechtigheid voor de Palestijnen.

Naast Nederlanders en leden van de Marokkaanse gemeenmschap bestonden de demonstranten uit Palestijnse juridische deskundigen en vertegenwoordigers van de Palestijnse bevolking, vertegenwoordigers van dertien Israëlische vredesorganisaties, een lid van de Israëlische Knesset en anti-zionistische rabbijnen.
Grote delegaties uit België, Frankrijk, Zwitserland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Groot-Britannië, Ierland, Italië en Duitsland kwamen speciaal voor de demonstraties naar Nederland.

Eén van de sprekers, Jamal Juma' (coördinator van de Palestijnse
Anti-Apartheidsmuur Campagne), verklaarde: "Wij van de Palestijnse
Anti-Apartheidsmuur Campagne roepen de internationale gemeenschap op om de mensrechten en de vrijheid van alle volkeren te beschermen. We mogen niet toestaan dat de supermachten onze toekomst bepalen en ons terugbrengen naar koloniale tijden of vroeger eeuwen. We moeten nu in actie komen om te voorkomen dat er een situatie ontstaan waarin mensenlevens geheel bepaald worden door conflicten".

De positie van de Palestijnse Anti-Apartheidsmuur Campagne vond sterke steun binnen het gerechtshof. De illegaliteit van de Muur op basis van de Vierde Geneefse Conventie en het Verdrag van de Rechten van de Mens werd herhaaldelijk onderstreept door de juridische experts van verschillende partijen die gehoord werden. Zij bevestigden dat de Muur een oorlogsmisdaad is.

Tegelijkertijd protesteerden in alle grotere Palestijnse steden alle
politieke partijen, diverse lokale groepen en instellingen tegen de
Apartheidsmuur.
In Tulkarem, Salfit, Bethlehem en Jenin werden de demonstraties op
gewelddadige wijze beëindigd door het Israelische leger.

lennart
23-02-04, 21:20
Geen rellen? :(

freya
23-02-04, 21:27
Geplaatst door lennart
Geen rellen? :(

nee geen rellen :strik:

Hoewel sommige zionisten behoorlijk hun best hebben gedaan om ze uit te lokken :moe:

freya
23-02-04, 21:32
Geplaatst door Alcibiades
Ik tel 5 x het woord waardig of waardige. Blijkbaar spreekt dat niet vanzelf bij een pro-Palestijnse demonstratie.

Zei ik gister niet al dat jij het bloed onder de nagels vandaan haalt bij veel mensen.

En nog steeds snap je niet waarom ik zo'n hekel aan je heb?

freya
23-02-04, 21:39
Geplaatst door Alcibiades
Jij kunt ook niet veel hebben.

Och, je bedoelde het als grapje?

Wat een humor :moe:

freya
23-02-04, 21:49
Geplaatst door Alcibiades
Het was een grap met een serieuze ondertoon, zoals je heel goed begrepen hebt.

Ik zie die grap echt niet.
Ik zie alleen de ingesloten bewering dat Palestijnen niet in staat zouden zijn om waardig te protesteren.

Hiemee ga je volkomen voorbij aan alle non-violence action groepen in Palestina, die bv wanhopig proberen de afbraak van huizen en boomgaarden te voorkomen door voor de bulldozers te gaan staan.
Veel Palestijnen verliezen daar het leven bij, alleen als er westerlingen tussenstaan durven de soldaten niet te schieten. Hoewel zelfs dat heel soms gebeurd en dan haalt zo'n actie ineens wel het nieuws :jammer:

Het was een walgelijke rotopmerking dus :moe:

850
23-02-04, 21:51
Geplaatst door freya

Het was een walgelijke rotopmerking dus :moe:

:haha: Jij kunt ook wel overdrijven zeg...............

freya
23-02-04, 21:56
Geplaatst door 850
:haha: Jij kunt ook wel overdrijven zeg...............

Weet je 850, ik heb de laatste dagen mensen gezien en gesproken, die direct bij dit soort acties in Palestina betrokken zijn.

GJ probeert de Palestijnen weer eens neer te zetten als een stelletje barbaren.

Dit conflict raakt nooit opgelost als zionisten niet eerst eens onderkennen dat Palestijnen heel gewone mensen zijn, net als jij en ik.

Tomas
23-02-04, 22:00
Geplaatst door freya
Weet je 850, ik heb de laatste dagen mensen gezien en gesproken, die direct bij dit soort acties in Palestina betrokken zijn.

GJ probeert de Palestijnen weer eens neer te zetten als een stelletje barbaren.

Dit conflict raakt nooit opgelost als zionisten niet eerst eens onderkennen dat Palestijnen heel gewone mensen zijn, net als jij en ik.

En misschien dat zionisten ook gewone mensen zijn, of dat we allemaal gewone mensen.

850
23-02-04, 22:06
Geplaatst door freya
Weet je 850, ik heb de laatste dagen mensen gezien en gesproken, die direct bij dit soort acties in Palestina betrokken zijn.

GJ probeert de Palestijnen weer eens neer te zetten als een stelletje barbaren.

Dit conflict raakt nooit opgelost als zionisten niet eerst eens onderkennen dat Palestijnen heel gewone mensen zijn, net als jij en ik.

.....Op mij kwam t over als n grapje...........
Hoe vaak worden er niet grappige opmerkingen gemaakt op dit forum bij allerlei topics? Dat gaat de hele dag door.
Ik snap wel dat vandaag de adrealine door je lijf gaan en dat je xtra geemotioneerd bent vanwege die hele toestand in Den Haag en Palestina enzo maar be careful om lichtzinige opmerking niet uit z'n verband te rukken. Jij lijkt wel op Chaya. Zij reageerde gisteren heftig en emotioneel op topics.....(helaas werd ze daardoor in de rug gestoken)

:) Ik hoop dat je, ondanks al het slechte nieuws vandaag in Den Haag, toch nog n bevredigende dag hebt gehad........

Orakel
23-02-04, 22:57
Geplaatst door Alcibiades
Ik heb het niet over Palestijnen gehad maar over pro-Palestijnse betogers. Daarmee refereer ik dus aan eerdere betogingen die in Nederland gehouden zijn en die zoals je weet niet allemaal even netjes verlopen zijn.

Dan doel je dus op Marokkanen. :blij:

Orakel
23-02-04, 23:13
Geplaatst door Alcibiades
Zou je dat erg vinden?

Ahh, leuk. Het spelletje "geen ja, geen nee".

Zou ik je ermeen plezieren als ik het erg vind?

850
23-02-04, 23:20
Geplaatst door Orakel
Ahh, leuk. Het spelletje "geen ja, geen nee".

Zou ik je ermeen plezieren als ik het erg vind?

Kinderen, laat dat nou!
De topic van Freya ook nog eens om zeep helpen zal weinig goeds doen....

freya
24-02-04, 08:28
Geplaatst door Alcibiades
Ik wil mezelf niet verdedigen hoor want het is allemaal veel minder belangrijk dan jij het doet voorkomen. Maar toch maar even om te laten zien dat ik je serieus neem: Ik heb het niet over Palestijnen gehad maar over pro-Palestijnse betogers. Daarmee refereer ik dus aan eerdere betogingen die in Nederland gehouden zijn en die zoals je weet niet allemaal even netjes verlopen zijn.
Ik zou zeggen: Freya, ontspan je en lach maar even om jezelf (en voor mijn part ook om die domme GJ).

Je weet gewoon niet waar je over praat.
De betogingen van de leden van de antimuur coalitie (Nederlands Palestina Komitee, Palestijnse Gemeenschap Nederland en Stop de Bezetting) verlopen altijd rustig en vreedzaam.

Bovendien was 90% van de demonstranten gister Palestijn!
Ze kwamen overal van de wereld vandaan met bussen vol.


BTW
Sommige mensen gebruiken smilies als ze iets niet serieus bedoelen

freya
24-02-04, 08:34
Geplaatst door 850

:) Ik hoop dat je, ondanks al het slechte nieuws vandaag in Den Haag, toch nog n bevredigende dag hebt gehad........

Welk slecht nieuws?

Alle Palestijnen waren bijzonder tevreden over het verloop van de hearings en de rest van de dag.

In het hof zijn uitstekende argumenten aangevoerd om aan te tonen dat die muur illegaal is en bovendien om aan te tonen dat dit weldegelijk een juridische kwestie is :)

Verder is het fantastisch inspirerend om samen met geestverwanten uit heel Europa , de VS en Palestina te demonstreren.

freya
24-02-04, 12:31
Geplaatst door Alcibiades
Wat heb je eraan om het eens te zijn met geestverwanten? Is het niet inspirerender om met mensen in discussie te gaan die niet dezelfde mening hebben als jij?

Zoals met die lui die het nodig vonden om langs de route van de Palestijnse demonstratie met Israelische vlaggen te gaan staan zwaaien?

Daar had ik geen tijd voor :moe: was druk bezig met het bedaren van gemoederen, die dreigden hoog op te lopen bij die provocatie.

Op zich natuurlijk schandalig dat die lui met hun vlaggen gewoon langs de politie konden lopen, die de taak had om de verschillende groepen demonstranten uit elkaar te houden. :moe:

850
24-02-04, 12:52
Geplaatst door freya
Welk slecht nieuws?



:fplet: Slecht nieuws omdat je waarschijnlijk nog nooit zoveel zionistisch gespuis bijelkaar hebt gezien. Dat moet een aanslag op je geest zijn........
Bad vibes all over the place.........


:duim: Lijkt me ook tegek om met zoveel mensen uit binnen en buitenland samen te komen en de stemmen te laten horen.....

:wohaa: Ik zag naftaniel op t journaal gister die ook in Den Haag was. En wat zag die vent er grauw uit................ :melig2: Die heeft natuurlijk nooit zoveel palestijnen in t echt gezien..............dat is schrikken....

freya
24-02-04, 13:11
Geplaatst door 850
:fplet: Slecht nieuws omdat je waarschijnlijk nog nooit zoveel zionistisch gespuis bijelkaar hebt gezien. Dat moet een aanslag op je geest zijn........
Bad vibes all over the place.........


Die bad vibes hebben we gewoon met gigantisch grote Palestijnse vlaggen weggewapperd :D


:duim: Lijkt me ook tegek om met zoveel mensen uit binnen en buitenland samen te komen en de stemmen te laten horen.....

Probeer jij eens aan GJ uit te leggen hoe dat is, die heeft zoiets kennelijk nog nooit meegemaakt.


:wohaa: Ik zag naftaniel op t journaal gister die ook in Den Haag was. En wat zag die vent er grauw uit................ :melig2: Die heeft natuurlijk nooit zoveel palestijnen in t echt gezien..............dat is schrikken....

Naftaniel ziet grauw omdat hij geen echt weerwoord heeft tegen de de verhalen die al die Palestijnen vertellen.

En omdat zijn voorpost hier op Maroc alweer geband is natuurlijk :D

850
24-02-04, 13:37
Die bad vibes hebben we gewoon met gigantisch grote Palestijnse vlaggen weggewapperd :D

http://www.my-smileys.de/smileys_1/protest_2.gif


Probeer jij eens aan GJ uit te leggen hoe dat is, die heeft zoiets kennelijk nog nooit meegemaakt.

GJ is solitair en houdt waarschijnlijk niet van grote groepen mensen.

Naftaniel ziet grauw omdat hij geen echt weerwoord heeft tegen de de verhalen die al die Palestijnen vertellen.

:melig: En omdat hij zonder gezichts make-up er uitziet als n grauwe zombie.

En omdat zijn voorpost hier op Maroc alweer geband is natuurlijk :D

:droef: Zij is op een laffe manier in de rug gestoken door die slappe dweil.....

taouanza
24-02-04, 16:31
Geplaatst door Alcibiades
Nee inderdaad. Ik heb er wel veel onheil uit zien voortkomen.

Ik heb gister naar Netwerk gekeken naar een Nederlander die uit idealisme naar Israel is vertrokken en gister kwam protesteren voor de muur.En hij had hele goede argumenten waarom de muur op Palestijnse grondgebied is geplaatst:appepepepppeepuhuhuhpepepenedaar gaat het niet om als er geen terrorisme was was er ook geen muur.''

Als er geen terrorisme was was er ook geen Israel.:moe:

freya
24-02-04, 16:50
Geplaatst door taouanza
.En hij had hele goede argumenten waarom de muur op Palestijnse grondgebied is geplaatst:appepepepppeepuhuhuhpepepenedaar gaat het niet om als er geen terrorisme was was er ook geen muur.''


Dat was zeker degene die met deze kaart rondliep:

http://indymedia.nl/img/2004/02/17063.jpg

Lijkt me verder wel duidelijk :moe:

taouanza
24-02-04, 17:06
Geplaatst door freya
Dat was zeker degene die met deze kaart rondliep:

http://indymedia.nl/img/2004/02/17063.jpg

Lijkt me verder wel duidelijk :moe:

Weetje volgens mij is dat nog nooit iemand gelukt, ik denk zelfs de Spanjaarden niet toen ze Amerika gingen veroveren:
Land veroveren zonder dat er doden vallen.