PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorwaardelijke celstraf voor AEL-voorzitter



MokroMike
24-02-04, 09:24
Voorwaardelijke celstraf voor AEL-voorzitter

Gepubliceerd op dinsdag 24 februari 2004

ALMELO (ANP) - De rechtbank in Almelo heeft AEL-voorzitter Nabil M. dinsdag veroordeeld tot een gevangenisstraf van twee weken voorwaardelijk en een boete van 500 euro. M. werd veroordeeld voor verzet tijdens zijn aanhouding. De rechtbank achtte heling van een aantal gestolen computers niet bewezen.

Tegen M. werd anderhalve week geleden een gevangenisstraf van een maand onvoorwaardelijk en twee maanden voorwaardelijk geëist. Die ene maand onvoorwaardelijke celstraf is gelijk aan de tijd die M. in voorarrest zat.

De 29-jarige Hagenaar werd aanvankelijk ook verdacht van betrokkenheid bij een gewelddadige overval op een Twentse zakenman in Tubbergen in november 2002. Maar de officier van justitie V. Smink concludeerde eerder dat hij daarvoor moet worden vrijgesproken wegens het ontbreken van bewijs. De rechtbank kwam dinsdag tot dezelfde conclusie.

De broer van M., Tarik M., werd vorig jaar wegens die overval en heling van gestolen computers veroordeeld tot een gevangenisstraf van dertig maanden waarvan een half jaar voorwaardelijk.

M. was tot voor kort bestuurslid van de Arabische Europese Liga. Twee dagen na de strafzitting in Almelo werd hij gekozen tot nieuwe voorzitter van de AEL.

Mark
24-02-04, 09:27
Dus vrijgesproken voor de laptops, maar veroordeeld voor verzet tijdens de arrestatie voor die laptops waar hij voor is vrijgesproken...

Beetje zoals die man die iemand in de cel vermoorde waar ie onschuldig in zat en toen alsnog levenslang kreeg :fpiraat:

Bertrand
24-02-04, 09:29
Betaalt de AEL de boete voor je, Nabil?

MokroMike
24-02-04, 09:33
het grappige is dat het hier ook niet eens gaat om de aanhouding voor die "laptopzaak".

Mark
24-02-04, 09:33
Geplaatst door Bertrand
Betaalt de AEL de boete voor je, Nabil?

Ik denk dat het geld dat hij gaat krijgen wegens onterecht een maand vastzitten dat wel zal dekken.

Mark
24-02-04, 09:33
Geplaatst door MokroMike
het grappige is dat het hier ook niet eens gaat om de aanhouding voor die "laptopzaak".

Waarom is dat dan wel tegelijk behandeld?

MokroMike
24-02-04, 09:39
Geplaatst door Mark
Waarom is dat dan wel tegelijk behandeld?

Het OM van Almelo heeft deze zaak later toegevoegd omdat ze zo integrale vrijspraak konden voorkomen.

De rechtbank heeft het teogestaan ondanks dat het niets te maken had met die "laptopzaak".

Ik weet 100% dat N.M. hier ook onschuldig aan is, maar tegen 4 agenten die hun verklaringen op elkaar afstemmen heb je als burger geen schijn van kans in de rechtbank.

Mark
24-02-04, 09:44
Geplaatst door MokroMike
Het OM van Almelo heeft deze zaak later toegevoegd omdat ze zo integrale vrijspraak konden voorkomen.

De rechtbank heeft het teogestaan ondanks dat het niets te maken had met die "laptopzaak".

Ik weet 100% dat N.M. hier ook onschuldig aan is, maar tegen 4 agenten die hun verklaringen op elkaar afstemmen heb je als burger geen schijn van kans in de rechtbank.

Krijgt Nabil nu een vergoeding voor de maand die hij heeft vastgezeten?

MokroMike
24-02-04, 09:47
Geplaatst door Mark
Krijgt Nabil nu een vergoeding voor de maand die hij heeft vastgezeten?

Omdat nu integrale vrijspraak ontbreekt zal hij daar waarschijnlijk veel harder voor moeten knokken denk ik.

Bertrand
24-02-04, 09:52
Geplaatst door MokroMike
Omdat nu integrale vrijspraak ontbreekt zal hij daar waarschijnlijk veel harder voor moeten knokken denk ik.
Waarom praat je over jezelf in de 3e persoon? Ik dacht dat dat alleen gebruikelijk was bij het koninklijk huis?

Marsipulami
24-02-04, 10:03
Geplaatst door MokroMike
Voorwaardelijke celstraf voor AEL-voorzitter

Gepubliceerd op dinsdag 24 februari 2004

ALMELO (ANP) - De rechtbank in Almelo heeft AEL-voorzitter Nabil M. dinsdag veroordeeld tot een gevangenisstraf van twee weken voorwaardelijk en een boete van 500 euro. M. werd veroordeeld voor verzet tijdens zijn aanhouding. De rechtbank achtte heling van een aantal gestolen computers niet bewezen.

Tegen M. werd anderhalve week geleden een gevangenisstraf van een maand onvoorwaardelijk en twee maanden voorwaardelijk geëist. Die ene maand onvoorwaardelijke celstraf is gelijk aan de tijd die M. in voorarrest zat.

De 29-jarige Hagenaar werd aanvankelijk ook verdacht van betrokkenheid bij een gewelddadige overval op een Twentse zakenman in Tubbergen in november 2002. Maar de officier van justitie V. Smink concludeerde eerder dat hij daarvoor moet worden vrijgesproken wegens het ontbreken van bewijs. De rechtbank kwam dinsdag tot dezelfde conclusie.

De broer van M., Tarik M., werd vorig jaar wegens die overval en heling van gestolen computers veroordeeld tot een gevangenisstraf van dertig maanden waarvan een half jaar voorwaardelijk.

M. was tot voor kort bestuurslid van de Arabische Europese Liga. Twee dagen na de strafzitting in Almelo werd hij gekozen tot nieuwe voorzitter van de AEL.

Dus een volledige vrijspraak. Alleen veroordeeld omwille van zelfverdediging tegen ongeoorloofd politiegeweld. Net wat ik dacht. Tegen de politie kan je niet winnen in een rechtszaal.

Marsipulami
24-02-04, 10:20
Er moeten zich hier nog 214 prikkers verontschuldigen bij Nabil. Waar blijven die nou ? :fpiraat:

Mark
24-02-04, 10:23
Het spijt me dat ik dacht dat je onschuldig was voor het verzetten tegen je arrestatie, jij crimineel :D

MokroMike
24-02-04, 10:41
***************************************
Lichte straf voor AEL-voorzitter

***************************************
ALMELO De rechtbank in Almelo heeft
AEL-voorzitter Nabil M. veroordeeld tot
twee weken voorwaardelijk en een boete
van 500 euro.De rechtbank veroordeelde
de Hagenaar alleen voor verzet tijdens
zijn aanhouding.

Nabil M. (29) werd verdacht van heling
van gestolen computers.De rechtbank
achtte dat niet bewezen.Aanvankelijk
werd M. ook verdacht van betrokkenheid
bij een gewelddadige overval op een
Twentse zakenman in november 2002.Ook
dat kon niet bewezen worden.

De AEL koos hem tot voorzitter twee
dagen na de strafzitting in Almelo.
Daarvoor was hij bestuurslid.
***************************************

Maslov
24-02-04, 11:17
Ik zei het al eerder, het 'gebrek aan bewijs' is voor mij niet hetzelfde als dat het bewezen is dat hij onschuldig is.

Maar ik zal niet meer de link leggen met de laptops :-), de veroordeling zal wel als een smet op zijn evt. politieke carriëre blijven plakken.

Marsipulami
24-02-04, 12:23
Geplaatst door Maslov
Ik zei het al eerder, het 'gebrek aan bewijs' is voor mij niet hetzelfde als dat het bewezen is dat hij onschuldig is.

Maar ik zal niet meer de link leggen met de laptops :-), de veroordeling zal wel als een smet op zijn evt. politieke carriëre blijven plakken.

Toegeven dat je ongelijk had is nooit makkelijk.

ZbaqZbaq
24-02-04, 16:40
ben beneiuwd wat netwerk uit gaat zenden vanavond...die hadden hem immers al als schuldig geportreteerd

Rabi'ah.
24-02-04, 18:17
:):duim: