PDA

Bekijk Volledige Versie : Nu officieel ook GroenLinks besmet met Minderheden Haat !



MokroMike
24-02-04, 09:56
GroenLinks: Verbod op gearrangeerde huwelijken
DEN HAAG - Het moet verboden worden dat ouders huwelijkspartners zoeken voor hun kinderen. Dit heeft fractievoorzitter Halsema van GroenLinks dinsdag gezegd in het radioprogramma De Ochtenden op Radio 1. Als het verbod in de wet is vastgelegd, kunnen kinderen volgens GroenLinks, desnoods hun ouders voor de rechter slepen als die druk uitoefenen om te kiezen voor een bepaalde partner.

De ouders zouden ook gestraft moeten worden voor hun daad. Het arrangeren van huwelijken komt vooral voor bij niet-westerse allochtonen. De ouders voeren volgens Halsema bij het kiezen van een partner psychische druk uit op hun kinderen. "Maar ook lichamelijke. En vaak is er een bruidsschat in het spel."

Volgens Halsema kunnen bijvoorbeeld ook buren en familieleden aangifte doen bij de politie van de huwelijksbemiddeling.
------------------------------------------------------------------------------


Helaas,

ook groenlinks keert de echte problemen in dit land de rug en gaat zich profileren door het ageren tegen minderheden en het doen van populistische uitspraken.

Minderheden hebben geen bondgenoten meer in de kamer. Ik voorspel bij de volgende geemnteraadsverkiezingen een partij die het primair opneemt voor Moslims en minderheden. En wel een die gaat scoren ook !

Mark
24-02-04, 09:57
Dus kinderen die niet in opstand durven te komen tegen een gedwongen huwelijk gaan nu hun ouders voor de rechter slepen?

Hahahahaha die femke toch, minder LSD slikken meid :duim:

Bertrand
24-02-04, 09:58
Wanneer ga jij met je AEL nu eindelijk eens de politiek in, Mokromike/Nabil?

Mark
24-02-04, 09:59
Geplaatst door MokroMike

ook groenlinks keert de echte problemen in dit land de rug en gaat zich profileren door het ageren tegen minderheden en het doen van populistische uitspraken.

Minderheden hebben geen bondgenoten meer in de kamer. Ik voorspel bij de volgende geemnteraadsverkiezingen een partij die het primair opneemt voor Moslims en minderheden. En wel een die gaat scoren ook !

Dus weer een partij die zich niet met de echte problemen bezig houdt maar met de minderheden maar dan van de andere kant gezien?

MokroMike
24-02-04, 10:02
Geplaatst door Mark
Dus weer een partij die zich niet met de echte problemen bezig houdt maar met de minderheden maar dan van de andere kant gezien?

wacht even...ik snap t ff niet....heeft dit iets met homosexualiteit te maken ?












































:giechel:

Mark
24-02-04, 10:06
Geplaatst door MokroMike
wacht even...ik snap t ff niet....heeft dit iets met homosexualiteit te maken ?

:giechel:

:vreemd:

Simon
24-02-04, 18:45
Het is een nietszeggend voorstel van GroenLinks. Men is tegen fysieke of psychische dwang maar ... toon dat maar eens aan. Tegen een gearrangeerd huwelijk is Groen Links niet (ondanks de tekst van het onjuiste persbericht). Dus wat men wil bij Groen Links daar hoef je niet eens de wet voor te veranderen! Dat lijkt mij nu ook al verboden.

850
24-02-04, 18:53
Geplaatst door Simon
Het is een nietszeggend voorstel van GroenLinks. Men is tegen fysieke of psychische dwang maar ... toon dat maar eens aan. Tegen een gearrangeerd huwelijk is Groen Links niet (ondanks de tekst van het onjuiste persbericht). Dus wat men wil bij Groen Links daar hoef je niet eens de wet voor te veranderen! Dat lijkt mij nu ook al verboden.

:loog: Ik snap er nou helemaal niks meer van.............

Is het artikel niet juist?
jammer..... :verrassin Ik ben ook tegen dat soort praktijken.........

Simon
25-02-04, 14:19
Geplaatst door 850
:loog: Ik snap er nou helemaal niks meer van.............

Is het artikel niet juist?
jammer..... :verrassin Ik ben ook tegen dat soort praktijken.........

Dat zei Halsema van GroenLinks inderdaad in B&W.

sneeuwitje
25-02-04, 14:29
Ik denk bij gedwongen uithuwelijken dat het een effect is.
Geen slecht idee van Groenlinks een betere leefklimaat voor de mens.

sienia
25-02-04, 14:40
Heeft toch alles te maken met emancipatie. Uithuwelijken is zelfs door de Koran verboden, maar dat weerhoudt velen er niet van enige (psychische) dwang te gebruiken. Het beste kun je door voorlichting, zowel de meiden zelf (het betreft vnl meiden, maar ken gevallen van jongens) als bijvoorbeeld imams die er op wijzen dat elke vorm van dwang mbt huwelijk verboden is.

Naja, uiteindelijk gaat het er toch om de importhuwelijken te verminderen/verbieden. Wat dat betreft is er al een hele rits aan maatregelen voorgesteld.

rnaj
25-02-04, 14:48
Geplaatst door MokroMike
wacht even...ik snap t ff niet....heeft dit iets met homosexualiteit te maken ?


:giechel:

Nabil, zeer volwassen grap voor iemand die zich voorzitter mag noemen van een organisatie die zich voor arabieren en moslims wil inzetten

Blade20
25-02-04, 15:24
Tja, democratie he.

De meerderheid wil schijnbaar dat er wat aan de minderheid wordt gedaan. Dus wil je stemmen krijgen als partij, dan ben je tegen de minderheid als partij. Zo is het CDA ook aan de macht gekomen. :haha:

TonH
25-02-04, 15:51
Geplaatst door Simon
Het is een nietszeggend voorstel van GroenLinks. Men is tegen fysieke of psychische dwang maar ... toon dat maar eens aan. Tegen een gearrangeerd huwelijk is Groen Links niet (ondanks de tekst van het onjuiste persbericht). Dus wat men wil bij Groen Links daar hoef je niet eens de wet voor te veranderen! Dat lijkt mij nu ook al verboden.

Volgens mij is het een kwestie van empowerment: Voor die jongeren die vinden dat ze gedwongen worden en zich daar tegen willen verzetten een middel om zich te beschermen creëren.

Rabi'ah.
25-02-04, 19:22
Nabil, zeer volwassen grap voor iemand die zich voorzitter mag noemen van een organisatie die zich voor arabieren en moslims wil inzetten

Mwah, oversekstheid heeft niks met politiek te maken. En dat jij die grap begreep, zegt al genoeg over jou........ :melig2: :duim:

rnaj
26-02-04, 10:03
Geplaatst door Rabi'ah.
Mwah, oversekstheid heeft niks met politiek te maken. En dat jij die grap begreep, zegt al genoeg over jou........ :melig2: :duim:

Als homosexueel komen die grappen mij heel bekend voor. :p

Dragon_Khan
26-02-04, 10:28
Geplaatst door sienia
Heeft toch alles te maken met emancipatie. Uithuwelijken is zelfs door de Koran verboden, maar dat weerhoudt velen er niet van enige (psychische) dwang te gebruiken. Het beste kun je door voorlichting, zowel de meiden zelf (het betreft vnl meiden, maar ken gevallen van jongens) als bijvoorbeeld imams die er op wijzen dat elke vorm van dwang mbt huwelijk verboden is.

Naja, uiteindelijk gaat het er toch om de importhuwelijken te verminderen/verbieden. Wat dat betreft is er al een hele rits aan maatregelen voorgesteld.

Waar staat dat in de Koran?
(Niet dat ik je niet geloof, maar het is wel leuk om te weten)

sienia
26-02-04, 10:41
Geplaatst door Dragon_Khan
Waar staat dat in de Koran?
(Niet dat ik je niet geloof, maar het is wel leuk om te weten)

In 1 van de 114 soera´s.
:)

NIS
26-02-04, 11:25
Ik hoop, dat er moment komt, dat de autochtonen zelf ook moe worden van dat anti allochtoon beleid in Den Haag..

Heel zwak van Den Haag!

rnaj
26-02-04, 11:27
Geplaatst door NIS
Ik hoop, dat er moment komt, dat de autochtonen zelf ook moe worden van dat anti allochtoon beleid in Den Haag..

Heel zwak van Den Haag!

Voor wat het waard is, ik ben het gezeik over allochtonen al 8 maanden spuug zat.
En begrijp ook nog waar weining van het ooit zo tolerante nederland, of als we geen echte problemen hebben waar we ons zorgen over moeten maken....

NIS
26-02-04, 11:28
Geplaatst door rnaj
Voor wat het waard is, ik ben het gezeik over allochtonen al 8 maanden spuug zat.
En begrijp ook nog waar weining van het ooit zo tolerante nederland, of als we geen echte problemen hebben waar we ons zorgen over moeten maken....

:duim:

Eelke
26-02-04, 11:31
Geplaatst door rnaj
Voor wat het waard is, ik ben het gezeik over allochtonen al 8 maanden spuug zat.
En begrijp ook nog waar weining van het ooit zo tolerante nederland, of als we geen echte problemen hebben waar we ons zorgen over moeten maken....

Noem er eens drie.

Groet, groet Eelke

rnaj
26-02-04, 11:38
Geplaatst door Eelke
Noem er eens drie.

Groet, groet Eelke

[list=1]
JP de MP
VS in relatie tot de VN
werkloosheid onder jongeren
file probleem
honger in afrika
uitzetten van (illegale) vreemdelingen
[/list=1]

Tja, in iedergeval zie ik in "import" huwelijken geen probleem waar Nederland aan kapot gaat.

Die jongen in dat rode shirt (dinsdag jl, in B&W) zei het volgens mij goed.

De grote stroom import huwelijken zijn niet de oorzaak van een slechte intergratie maar een gevolg van een (gedeeltelijk) mislukt intergratie beleidt.

sienia
26-02-04, 11:57
Geplaatst door rnaj



Die jongen in dat rode shirt (dinsdag jl, in B&W) zei het volgens mij goed.

De grote stroom import huwelijken zijn niet de oorzaak van een slechte intergratie maar een gevolg van een (gedeeltelijk) mislukt intergratie beleidt.

Toch wel 1 van de oorzaken van het mislukken van de integratie en daarmee het beleid.

sneeuwitje
26-02-04, 11:58
Geplaatst door Dragon_Khan
Waar staat dat in de Koran?
(Niet dat ik je niet geloof, maar het is wel leuk om te weten)

Staat in de koran:

De Profeet, vrede zij met hem, heeft gezegd: "De weduwe en de gescheiden vrouw mogen niet worden uitgehuwelijkt tenzij zij het bevel hiertoe hebben geven, en de maagd mag niet uitgehuwelijkt worden totdat haar toestemming is verkregen." (Al-Boekhaarie)

"Wanneer een man zijn dochter uithuwelijkt terwijl zij er een afkeer van heeft, dan zal het huwelijk ongedaan worden gemaakt." Er kwam eens een meisje dat nog maagd was bij de Profeet, vrede zij met hem, en ze vertelde hem (vrede zij met hem) dat haar vader haar tegen haar wil ten huwelijk heeft gegeven aan een man. De Profeet, vrede zij met, gaf haar het recht om het huwelijk af te wijzen. (Aboe Daawoed).
Gescheiden vrouwen is ook de vrijheid gegeven om een tweede huwelijk aan te gaan. De heilige Qor-aan zegt: En wanneer gij van vrouwen scheidt en zij het einde van haar wachtperiode hebben bereikt, verhindert haar niet, haar (aanstaande) man te huwen, als zij met elkander op de gebruikelijke wijze tot overeenstemming zijn gekomen. Dit is een vermaning voor hem, die onder u in Allah en de laatste dag gelooft. Het is beter en reiner voor u; Allah weet en gij niet. (2:232).

taouanza
26-02-04, 12:05
Gescheiden vrouwen is ook de vrijheid gegeven om een tweede huwelijk aan te gaan. De heilige Qor-aan zegt: En wanneer gij van vrouwen scheidt en zij het einde van haar wachtperiode hebben bereikt, verhindert haar niet, haar (aanstaande) man te huwen, als zij met elkander op de gebruikelijke wijze tot overeenstemming zijn gekomen. Dit is een vermaning voor hem, die onder u in Allah en de laatste dag gelooft. Het is beter en reiner voor u; Allah weet en gij niet. (2:232).


Marokkaanse mannen houden zich hier zeeer strikt aan.:moe:

Mark
26-02-04, 12:09
Geplaatst door taouanza
Marokkaanse mannen houden zich hier zeeer strikt aan.:moe:

Toch leuk hoe mensen alleen bepaalde voorschriften er altijd weten uit te lichten :chinees:

Rabi'ah.
26-02-04, 12:24
Als homosexueel komen die grappen mij heel bekend voor

:p :lachu:

taouanza
26-02-04, 12:39
Geplaatst door Mark
Toch leuk hoe mensen alleen bepaalde voorschriften er altijd weten uit te lichten :chinees:

Ja man dikke dikke pret.:moe:

Dragon_Khan
26-02-04, 12:42
Geplaatst door sneeuwitje
Staat in de koran:

De Profeet, vrede zij met hem, heeft gezegd: "De weduwe en de gescheiden vrouw mogen niet worden uitgehuwelijkt tenzij zij het bevel hiertoe hebben geven, en de maagd mag niet uitgehuwelijkt worden totdat haar toestemming is verkregen." (Al-Boekhaarie)

"Wanneer een man zijn dochter uithuwelijkt terwijl zij er een afkeer van heeft, dan zal het huwelijk ongedaan worden gemaakt." Er kwam eens een meisje dat nog maagd was bij de Profeet, vrede zij met hem, en ze vertelde han te gaan. De heilige Qor-aan zegt: En wanneer gij van vrouwen scheidt en zij het einde van haar wachtperiode hebben bereikt, verhindert haar niet, haar (aanstaande) man te huwen, als zij met elkander op de gebruikelijke wijze tot overeenstemming zijn gekomen. Dit is een vermaning voor hem, die onder u in Allah en de laatste dag gelooft. Het is beter en reiner voor u; Allah weet en gij niet. (2:232).

Hmm betekent dat ook dat waarneer het meisje op (bijvoorbeeld) haar 8ste heeft gezegd toe te staan uitgehuwelijkt te worden, dat ze dan nog steeds moet trouwen met diegene die de ouders voor haar hebben gekozen, waarneer ze 18 is? Of mag ze op de trouwdag nog zeggen dat ze niet wil?

En het recht vervalt dus waarneer ze geen maagd meer is?

rnaj
26-02-04, 12:44
Geplaatst door sienia
Toch wel 1 van de oorzaken van het mislukken van de integratie en daarmee het beleid.

GElukkig ging ik er bij het schrijven al niet vanuit dat mensen het mewet mij eens zouden zijn :jeweetog:

Mill
26-02-04, 12:50
Geplaatst door Simon
Het is een nietszeggend voorstel van GroenLinks. Men is tegen fysieke of psychische dwang maar ... toon dat maar eens aan. Tegen een gearrangeerd huwelijk is Groen Links niet (ondanks de tekst van het onjuiste persbericht). Dus wat men wil bij Groen Links daar hoef je niet eens de wet voor te veranderen! Dat lijkt mij nu ook al verboden.

Het is al verboden in de zin dat een overeenkomst - bijvoorbeeld een huwelijk - nietig of althans vernietigbaar is wanneer er een zogenaamd "wilsgebrek" aan kleeft. Maar deze nietigheid kost degene die bijvoorbeeld zijn dochter onder druk zet niets, behalve dat zijn plannetje niet doorgaat als zijn dochter een succesvol beroep op nietigheid van de overeenkomst doet.

Wat GroenLinks wil is daarnaast een strafbaarstelling invoeren van het dwingen van iemand tot het sluiten van een huwelijksovereenkomst. De ratio hiervan is - lijkt mij - dat degene die dwingt nu meer riskeert dan alleen nietigheid van de overeenkomst, namelijk ook nog veroordeling tot straf.

Of het effect heeft is - zoals altijd - een tweede.

sneeuwitje
26-02-04, 13:09
Geplaatst door Dragon_Khan
Hmm betekent dat ook dat waarneer het meisje op (bijvoorbeeld) haar 8ste heeft gezegd toe te staan uitgehuwelijkt te worden, dat ze dan nog steeds moet trouwen met diegene die de ouders voor haar hebben gekozen, waarneer ze 18 is? Of mag ze op de trouwdag nog zeggen dat ze niet wil?

En het recht vervalt dus waarneer ze geen maagd meer is?

Een vrouw/man mag niet uitgehuwelijkt worden zonder haar/zijn toestemming. En als de ouders standvastig blijven in hun onwetendheid
dient de dochter/zoon ook standvastig te blijven in haar/zijn besluit.
Er is geen gehoorzaamheid aan een persoon die de oordeel en de wetten van Allah de Verhevene schendt.
En je toekomst man/vrouw is voorbestemd door Allah (mekteb) trouw uit liefde van Allah.

De islam is vredig, alleen sommige mensen zijn onwetend.

sienia
26-02-04, 14:29
Geplaatst door rnaj
GElukkig ging ik er bij het schrijven al niet vanuit dat mensen het mewet mij eens zouden zijn :jeweetog:
Stel je voor, dan zou dit hele welles/nietes forum zinloos zijn. :nerveus:

Dragon_Khan
26-02-04, 14:43
Geplaatst door sienia
Stel je voor, dan zou dit hele welles/nietes forum zinloos zijn. :nerveus:
Rotflmao http://smile.smilies.nl/1816.gif

TonH
26-02-04, 14:56
Geplaatst door Mill
Het is al verboden in de zin dat een overeenkomst - bijvoorbeeld een huwelijk - nietig of althans vernietigbaar is wanneer er een zogenaamd "wilsgebrek" aan kleeft. Maar deze nietigheid kost degene die bijvoorbeeld zijn dochter onder druk zet niets, behalve dat zijn plannetje niet doorgaat als zijn dochter een succesvol beroep op nietigheid van de overeenkomst doet.

Wat GroenLinks wil is daarnaast een strafbaarstelling invoeren van het dwingen van iemand tot het sluiten van een huwelijksovereenkomst. De ratio hiervan is - lijkt mij - dat degene die dwingt nu meer riskeert dan alleen nietigheid van de overeenkomst, namelijk ook nog veroordeling tot straf.

Of het effect heeft is - zoals altijd - een tweede.

Weet iemand of een huwelijk dat in het 'stamland' is afgesloten hier automatisch erkend wordt?

Indien dat zo is, zou het hier strafbaar stellen er voor kunnen zorgen dat, eenmaal terug, het huwelijk alsnog van rechtswege ontbonden moet worden?

000NobelPrizes
26-02-04, 15:06
Geplaatst door Mill


Of het effect heeft is - zoals altijd - een tweede.

Het gebeurt wel eens dat wanneer iets wettelijk wordt vastgelegd, na verloop van tijd een mentaliteitsverandering op gang komt.

Mill
26-02-04, 15:11
Geplaatst door 000NobelPrizes
Het gebeurt wel eens dat wanneer iets wettelijk wordt vastgelegd, na verloop van tijd een mentaliteitsverandering op gang komt.

Klopt. Bovendien, bij bestraffing smaakt de dochter (en misschien de maatschappij als geheel) iets van voldoening in de vorm van vergelding tegen de dick-tator .

Eelke
27-02-04, 06:35
Geplaatst door TonH
Weet iemand of een huwelijk dat in het 'stamland' is afgesloten hier automatisch erkend wordt?

Indien dat zo is, zou het hier strafbaar stellen er voor kunnen zorgen dat, eenmaal terug, het huwelijk alsnog van rechtswege ontbonden moet worden?

Nee een huwelijk gesloten in het buitenland is niet automatisch geldig in Nederland. Je zult dat huwelijk eerst moeten legaliseren. Aangezien in Nederland alle bekende huwelijksvormen zijn toegestaan is het soort huwelijk nooit een probleem. Je moet echter wel door een flinke stapel papier heen. Je moet er dus voor zorgen dat je in het buitenland de juiste papieren meekrijgt.
Een huwelijk wordt trouwens nooit ontbonden alleen niet erkend. Voor de nederlandse staat ben je dan gewoon nog ongehuwd.

Zie ook: Buitenlandse zaken (http://www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=B7C93333CB3B46F5B354DEF161DF0 D6EX1X65828X3)

Het huwelijk staat trouwens los van de verblijfsvergunning. Als de partner geen Nederlander is, zul je eerst bij de nederlandse ambasade in het land van herkomst moeten om te informeren naar de regels.

Groet, groet Eelke

TonH
27-02-04, 12:58
Geplaatst door Eelke
Nee een huwelijk gesloten in het buitenland is niet automatisch geldig in Nederland. Je zult dat huwelijk eerst moeten legaliseren. Aangezien in Nederland alle bekende huwelijksvormen zijn toegestaan is het soort huwelijk nooit een probleem. Je moet echter wel door een flinke stapel papier heen. Je moet er dus voor zorgen dat je in het buitenland de juiste papieren meekrijgt.
Een huwelijk wordt trouwens nooit ontbonden alleen niet erkend. Voor de nederlandse staat ben je dan gewoon nog ongehuwd.

Zie ook: Buitenlandse zaken (http://www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=B7C93333CB3B46F5B354DEF161DF0 D6EX1X65828X3)

Het huwelijk staat trouwens los van de verblijfsvergunning. Als de partner geen Nederlander is, zul je eerst bij de nederlandse ambasade in het land van herkomst moeten om te informeren naar de regels.

Groet, groet Eelke

Dank je voor het antwoord :zwaai:

Een huwelijk waarvan bij legalisatie hier blijkt dat het gedwongen was hoeft dus niet erkend te worden. Maar daar moet je dan misschien wel de wet iets voor wijzigen. En dan geldt dat ook voor iedereen.
En hier zitten met een samenlevingsvorm dat niet erkend wordt zou, in zijn consequenties wel eens afschrikkend genoeg kunnen zijn om te voorkomen dat dwang gebruikt wordt...

Eelke
27-02-04, 13:19
Geplaatst door TonH
Dank je voor het antwoord :zwaai:

Een huwelijk waarvan bij legalisatie hier blijkt dat het gedwongen was hoeft dus niet erkend te worden. Maar daar moet je dan misschien wel de wet iets voor wijzigen. En dan geldt dat ook voor iedereen.

Ook een gelegaliseerd huwelijk kun je laten ontbinden als blijkt dat het onder dwang gesloten is. Daar hoef je de wet niet voor aan te passen. De wet moet alleen aangepast worden om de persoon die de dwang toepast wordt gestraft. Mill heeft dit al perfect uitgelegd.


En hier zitten met een samenlevingsvorm dat niet erkend wordt zou, in zijn consequenties wel eens afschrikkend genoeg kunnen zijn om te voorkomen dat dwang gebruikt wordt...

Zonder huwelijk kun je ook geen verblijftvergunning aanvragen waarvan de basis dat huwelijk is. Je kunt dan dus ook je man/vrouw niet naar Nederland krijgen.
De vraag is echter of er genoeg wil is om naar de rechter te gaan. Vooral omdat dan vaak de familie aangeklaagd moet worden en waarschijnlijk de verblijfsvergunning wordt ingetrokken.

Groet, groet Eelke